187. Dotazník: Proč vznikají strie a jak je léčit?

25.3.2017 v Čtenáři 57

Napadá-li Vás nová otázka do příštích dotazníků, položte ji směle do diskuze… Děkuji!

Dotazníky nejsou určeny k recenzím na zboží, posuzování osob, webů, hudebních skupin apod. Nenahrazují poradnu, s osobními problémy se prosím obracejte na e-mail.

1. Vidím někdy v noci před usnutím a vlastně občas i ve dne, ty fluorescentně barevné obrazce o kterých někdy píšeš. Mám to od malička, tehdy se z toho tvořily vtipné obrazce. Teď to vídám méně, ale když se rozhlédnu rychle poté co jsem skoro usnula, a nebo hodně soustředěně promlouvám k andělům a pak otevřu oči nebo se otočím, vidím rychle před očima prolítat pulzující kruhy, vypadá to skoro přesně jako když člověk hodí kámen do vody. Několikrát to zapulzuje před očima přes celé zorné pole a pak to zmizí. Nevíš co to je?

Je to druh jasnozřivosti, který zcela zásadně záleží na míře aktivity šišinky mozkové a na síle našich konstruktivních energií. Když se šišinka oslabí a někdo nás energeticky vycucá, obrázky odejdou, nebo více zprůhlední. Naopak když se šišinka aktivuje a my si doplníme energie např. v přírodě, jasnozřivost posílí.

Běžně se nám spontánně převalují obrázky, ale když jim člověk věnuje speciální pozornost a naučí se s nimi pracovat, může v nich objevit smysl, symboliku, návaznost, systém, význam. Je to ale velice osobní intimní záležitost a proto neexistuje paušální návod pro každého. Každý jasnozřivý člověk vnímá své dary trošku jinak a je potřeba, aby si k nim našel a vyšlapal svou individuální cestičku, jak s tím pracovat. Existují určité systémy a mechanismy, které je potřeba znát a které jasnozřivému člověku pomohou na jeho cestě (popisuji například ve své knize Anděl strážný), ale v podrobnostech a konkrétním přístupu k věci se vzájemně lišíme. Podle toho jak myslíme, jak jsme trpěliví a nakolik jsme nadaní. Jednomu to sepne hned, snadno a stačí mu jen vědět základ nebo lehce poradit, jiný si musí najít vlastní způsob, nebo upravit ten stávající/doporučený.


2. Ještě by mě zajímalo něco ohledně piercingů. Mám v každém uchu, v té části bez chrupavky, tři naušnice. Znamená to, že na sebe nějak poutám neštěstí, protože jich je dohromady šest? Ještě mám jednu dírku v pupíku, takže to by bylo vlastně sedm.. Nebo se to nepočítá? Doporučila bys nechat si jednu zarůst nebo nechat další propíchnout? 😀

Symbolicky to není dobrý počet, ale nevím, až do jaké míry by to na tebe mohlo mít vliv. Pokud je náušnice malá, bez ohledu na to jestli je nebo není do kruhu, není energeticky škodlivá a příliš nerezonuje. Resp. rezonuje také, ale ne tolik jako velké. Problematické jsou velké náušnice, hlavně velké kruhy.

Radit ti co máš dělat se svými náušnicemi mi nepřísluší, záleží na tobě co se ti líbí a jak chceš vypadat. Já osobně bych ale šest náušnic určitě nenosila a nechala bych alespoň část narůst. Také bych určitě nedávala kov do pupíku. Je to důležité energetické centrum pro člověka a kov zrovna na tomto místě vůbec není zdravý.

3. Ohledně toho by mě vážně zajímalo, jestli jsou ty náušnice nebezpečné, nebo nezdravé. Určitě nenosím ty, co jsou kolem ucha dokola a blokují energii, jak jsi už na webu vysvětlovala. Ale co třeba ohledně akupunkturních bodů? Podle toho co jsem se snažila hledat na internetu, se názory liší od toho, že se těmi náušnicemi akupunkturní body masírují a je to vlastně zdravé nebo neškodné, až po to, že to propíchlé místo tělu úplně škodí. Co myslíš?

Já se s názorem, že by to prospívalo jako stimulační masáž, nesetkala. Naopak že propichování tohoto bodu škodí a speciálně místo, kam se dává klasická náušnice, je bod oka. Údajně má díky tomu spousta lidí zhoršený zrak a vůbec by se to místo proto nemělo píchat. (Toto není můj názor, nejsem odborník na akupunkturu. Popisuji co jsem četla a slyšela) Konkrétně toto je dosti starý poznatek, pamatuji si že když jsme na to narazili, moje máma se mi jako malé dokonce i omluvila, že mi nechala píchnout uši. Že kdyby tehdy věděla, neudělala by to… Byl to celkem zajímavý moment.

Já osobně jsem se rozhodla, že nechám uši zarůst když mi bylo 16. Nejenom kvůli bodu oka, ale abych zkrátka nechytala signál do rezonujícího kovu pověšeného blízko mozku, který je značně citlivý na veškeré proudy. Čím víc kovu do sebe člověk nacpe, tím víc poté rezonuje a chytá do kovu různé vlnové délky, kterými je okolí prosycené. Veškerý kov rezonuje a je jedno, kde ho máme. To zvyšuje míru zatíženosti lidského organismu elektrosmogem. Dá se to změřit přístroji na měření rezonančních polí, kde a do jaké míry která náušnice rezonuje. Bohužel to hojení u mě vůbec neprobíhalo dobře, takže dírky pořád mám a po nových rozhodně netoužím. Podle mě je to zbytečné hyzdění těla.

4. Mají nějaký duchovní význam strie? Mám na mysli takový ten význam nemocí, ze kterých se může někdy vyčíst duševní strádání… Jinak mám je a moc mě to trápí. Přemýšlela jsem dokonce i o odstranění laserem (časem vybledly, ale pořád je to hodně vidět) – je laser pro tělo nějak škodlivý, podobně třeba jako ultrazvuk? Vím že laserem se řeší i jiné kosmetické zákroky, jako depilace a pod… Děkuji

Jestli mají duchovní význam, to fakt nevím. Ale ze zdravotního hlediska ti strie hodně poví o tvém zdraví. Pokud má člověk z nějakého důvodu problémy s tvorbou a rovnováhou hormonů, pokožka ztrácí svoji elasticitu a tvoří strie. Důvodů k této nerovnováze může být více, například porucha štítné žlázy, užívání umělých hormonů, konzumace potravin obsahujících hormony a anabolika, nesprávná životospráva, kdy tělu chybí určité látky pro tvorbu a obnovu zdravých tkání.

Velice důležité je jíst denně například syrové zdravé tuky. Výborný vliv na kvalitu a elasticitu pokožky má kokosový olej. U toho je zajímavé, že když se ho každý den za syrova sní dvě velké vrchovaté polévkové lžíče, kokosový olej doslova prosákne celým organismem. Člověk potom chodí skvěle na záchod a pokožku má krásně vláčnou, vyživenou a když se sprchuje, voda po něm řetízkuje, jakoby byl čerstvě namazaný. Tento efekt na pokožku nastává zhruba po měsíci denní konzumace, vylučovací přínos člověk může sledovat do týdne. Takto nasáklá pokožka je potom ve výborné kondici.

Strie se dělají hlavně v době, kdy je kůže více zatížená, v kombinaci s výkyvem hormonů. V pubertě, kdy nastávají změny v hormonálním systému a je období zrychleného růstu, má pokožka co dělat. V místech, kde se dospívající nejvíce a nejrychleji rozříší, často vznikají strie. U dívek jsou to nejčastěji prsa, zadek a stehna.

Další situace je těhotenství, kdy rostoucí plod čerpá vše ze své matky a spotřebovává i biologický jód z její štítné žlázy, tím oslabuje její hormonální soustavu (jód a štítná žláza jsou velké téma v těhotenství, je to velmi důležité pro zdraví maminky i dobrý rozvoj dítěte) a zároveň se rychle zvětšuje bříško.

V obou situacích je jednak potřeba dbát na dobrou výživu, na zdraví štítné žlázy, hlídat si příjem biologického jódu, nejíst chemický jód a užívat kokosový olej. Můžeme vnitřně, ale pokud se nám z oleje dělá špatně, pomáhá si s ním každý den natírat problematické partie. Zmírňuje to tvorbu strií a při jejich výskytu zrychluje hojení. Maminky, které si denně mažou bříško kvalitním krémem, nebo kokosovým olejem, nemají strie, nebo jich nemají tolik, jako maminky které si bříško ničím nemažou.

Natírání kokosovým olejem v pubertě je většinou otázka potírání větší plochy a člověk je poté mastný jako škvarek. Nejlepší je natírat se bohatě každý večer před spaním, a obléct si bavlněné pyžamo. Pyžamo olej částečně v noci nasákne, takže bude větší spotřeba ložního prádla a bavlnu je poté potřeba vyvařit, aby se opravdu zbavila oleje a byla čistá. Výsledky se dají pozorovat už po dvou týdnech této péče. Je-li problém zejména vnitřní, nelze kokosákem zachránit všechno. Léčba musí jít zvenku i zevnitř.

Pokud nechcete používat kokosák, myslete na to, že jakýkoliv kvalitní a mastný krém pokožce pomůže. Zvykněte si natírat každý večer klidně celé tělo, zejména po koupeli. Zbytečně pokožku násilně nepřesušujte agresivním tuhým mýdlem, místo toho používejte jemné mycí emulze které nevysušují, a koupelové oleje. Když budete vybírat krém, snažte se investovat do nějakého, který neobsahuje žádné chemikálie a je složený z čistě přírodních přísad. Výborné mastné krémy nabízí například Nobilis Tilia. Když na sebe mažete, nebo se myjete něčím, co obsahuje chemikálie, přesně tyto látky prochází pokožkou přímo do vaší krve, roznáší se po těle a tím vás zdravotně poškozují. Samozřejmě chemikálie se hodně drží v podkoží, kde poté vzniká celulitida, tukové boule, ale narušuje to i elasticitu a napomáhá tvorbě strií.

A když už při veškeré péči, detoxu, mazání, cvičení, zobání doplňků etc. stejně máte nějaký ten pomeranč na zadku, nebo strie na prsou, myslete na to, že lidské tělo prostě není dokonalé a nikdo nevypadá jako retušovaná modelka z časopisu. Každý člověk má něco, s čím se potýká na svém těle a co do nějaké míry řeší.

Jestli je nebo není rozumné řešit kosmetické problémy laserem, úplně přesně nevím. Nikdy jsem na laseru nebyla, ani jsem se o to podrobněji nezajímala, takže to by bylo lepší prokonzultovat s odborníkem a zeptat se na možné komplikace. Myslím si ale, že člověk má právo cítit se dobře ve svém těle a není důvod odmítat pomoc estetické medicíny, když tu možnost máme a když je výběr tak obrovský. Pokud po tom toužíš a víš že ti to pomůže mít ze sebe lepší pocit, klidně navštiv salon a nech si poradit, co by bylo vhodné.

5. Ahoj Alue, máš nějakou zkušenost ty ci tvoji znami s výrobky od firmy OKG ? A s šamanskými kameny Moqui Marbles? Používáš například čistící prostředky značky EKO, Frosh atd? Zkoušela si je někdy? Děkuji.

Ze všeho jmenovaného mám zkušenost s výrobky značky Frosch a jsem s nimi moc spokojená. Kupuji od nich čističe na podlahu, octový + pomeranč, výbornou aviváž s vůní růže, čistící písky, nebo WC gel. Zatím mám samé dobré zkušenosti s jejich výrobky, takže u nich zůstávám dlouhodobě.

6. Jak vypadá tvoje knihovna? Myslím tím kolik máš (přibližně) knih, protože někde jsi psala, že Ti přijde správné knihu koupit a tím podpořit autora, než si ji půjčit. Já mám knih kupu a koupila bych si další kupu, jenže mám teď takové sklony vyházet věci, které nepoužívám a prostě žít tak nějak skromněji a tyhle dva sklony se ve mě teď dost sváří…tak by mě zajímalo, jestli na knihy máš nějaký fígle…

Mám dvě knihovny a nejsou plné, takže nemám problém s prostorem a dokupováním knih. Je to hodně dané tím, že si kupuji knihy jako učebnice, málokterá je na to že si ji přečtu jednou a už mě nezajímá, takže plní v poličce svou funkci a pracuji s nimi dlouhodobě. Takže tam nemám romantiku, ale encyklopedie, učebnice z oborů které mě zajímají, pochopitelně knihy duchovní, psychologické, osobnostní rozvoj, slovníky, různé pavědy, ale tyhle knihy si nemůžeš přečíst jednou, z těch se učíš a proto má smysl si je koupit a nedá smysl si je půjčovat. Knihy, které mám v knihovnách, jsou na to že si je přečtu vícekrát, nebo do nich nakouknu když něco zapomenu. Ostatní nedůležité jsou uložené v krabicích.

Kniha, která je na to že si ji jednou přečteš (třeba román), podle mě fakt potom zabírá místo v knihovně a fakt na nic není, takové si ani nekupuji, když už, asi se fakt víc vyplatí je půjčit, aby člověk nebyl zaskládaný jenom proto, že má romány rád. 🙂 Ale někdo je třeba protřídí, uloží, po letech vytáhne a čte znova, protože v mezičase zapomněl děj. Dost záleží na tom, kolik má kdo doma místa.

Krásná velká knihovna, klidně přes celou zeď až do stropu, je podle mě nádherná ozdoba domácnosti, klidně bych si jednou nechala udělat velkou poličkovou zeď, kterou bych měla plnou knih svého výběru, jako to mají staří sečtělí lidé. K tomu velké pohodlné křeslo na rozvalení. Soukromá studovna, to je můj sen. Velké knihovny vyzařují zvláštní příjemnou energii, která mi dělá dobře, tak bych si někdy takovou sbírku ráda vytvořila.

Ale když se každých pět let stěhuju, není to realizovatelné, naopak se při každém přesunu hmoty zbavuji… ale ne knih. Ty důležité jedou vždycky se mnou. Ty nedůležité ani nekupuji, to by byla u mě velká výjimka. Takže při přesunech vyhazuju všechno harampádí co nepotřebuju, ale knihy jsou svaté.

Jednou za čas knihy protřídím a ty které nečtu, nechci, nebo mě nezajímají, uložím do krabic a někde uskladním bokem. Pak je možnost je po letech prohrabat a najít nějaké poklady (co mě nezajímá teď mě může zajímat za 10 let a tehdy už stará kniha bude mít přidanou hodnotu jako artefakt), případně se knihy dají rozdat, nebo odvést a darovat knihovně, nebo antikvariátu. Žádné knihy nevyhazuju ani neničím, raději pozvu nějakou kamarádku, aby si prohrábla moje krabice a vzala si zdarma co se jí bude líbit, pokud o to má zájem. Lidé, kteří nemají moc peněz a nemůžou si dovolit knihy nakupovat, si krabice vždycky rádi prohrábnou.

Kniha v sobě nese moudrost a znalosti, je to určitý symbol a nikdy se nemá likvidovat jako odpad, ani kdyby byla úplně debilní a nekvalitní. V nejhorším případě, pokud je to fakt naprostý brak a fakt vím že to nemá absolutně smysl skladovat, se může dát do sběru. Ale nehážu to nikdy do popelnice, to by mě fyzicky bolelo, protože mám ke všem knihám dost osobní vztah. Tím že je píšu, vydávám a že mě živí, s nimi zacházím jinak a nedovolím si k nim žádný vandalismus. Naposledy jsem dávala knihy do sběru jako dítě a to proto, že byly úplně dotrhané a zničené, jak se pořád na něco používaly… od té doby jsem už žádnou nevyhodila.

Takže pokud zápasíš s místem, zkus to takhle: Projdi všechny poličky v domácnosti a povyhazuj lapače prachu. Nepraktické blbosti a sošky, které ti na nic nejsou, někdo ti je dal, ani k nim nemáš vztah, ale nevíš co s tím, vyhodit se to bojíš… pryč s tím. Dost možná budeš mít najednou kopu místa, nejenom na své knížky. Já také nemám žádné poličky na nepotřebný bordel, dávám si do nich jenom to potřebné a všechny činčurinky letí do koše. Pár lapačů prachu sice mám, ale je jich minimum a jenom ty, ke kterým mám citové pouto, protože mi je třeba dal někdo důležity, je to památka…

Druhý krok, pokud opravdu chceš zmenšit objem svých knih, přetřídit knihy na tři hromady: Nechat, nechci, možná chci.

Ty které už nechceš dej bokem do krabic a pak na ně pusť nálet všelijakých kamarádů a známých s tím, že si můžou odnést cokoliv se jim bude líbit. Co ti zbyde, můžeš udat v knihovně či antikvaritáu, když to nebudou chtít, zbývá ti sběr. Knihy, u kterých nevíš jestli se s nimi chceš loučit a trochu tě ta představa bolí, se zase vyplatí schovat a znova vytáhnout po letech. Pak v nich můžeš vidět poklad, který jsi v nich předtím neviděla.

V životě má smysl zbavovat se krámů které nepotřebuješ jako jsou blbinky na poličkách, nefungující přístroje, nepraktické dárky, etc. ale knihy se spíš vyplatí uschovat, či vystavit.

7. Znám tvůj názor na ultrazvuk v těhotenství. Jenže v současnosti je to v podstatě nejdůležitější diagnostický přístroj. Neumím si moc představit reakci lékaře, kterému nastávající maminka řekne, že UZ ne. A taky ta budoucí maminka přece jen chce mít přehled o zdravotním stavu miminka. Doporučila by jsi místo UZ nějakou jinou metodu, která miminku neuškodí a bude dávat stejně hodnotné informace jako UZ? Prostě nějaká „náhrada“ ultrazvuku. Je sice pěkné říct maminky nechoďte na UZ, škodíte tím svému dítěti, a třeba by i některé poslechly tvoji radu, ale co místo toho? Díky.

Upozorňuji, že to není ,,můj názor“, ale fakt. Umělá záření/rezonance poškozují živé organismy. Jak přesně, záleží na druhu záření/rezonance.

V mém okolí chodí ženy k porodní asistentce, která bříško jemně prohmatá, poslechne, změří tlak… Zkrátka udělá kontrolu tak, jak se to dělalo dřív. Asistentku mají takto místo klasického doktora, což je výhodné, protože je nestraší a citově nevydírá, bývá chápavější. Když ne, člověk si prostě najde jinou. Nevím, co je na ultrazvuku nejdůležitějšího a co se s ním tak strašně úžasného dá zjistit, co se pohmatem a poslechem zjistit nedá… Klidně mi to někdo vysvětlete.

Při porodu je pak tato asistentka doprovodí do nemocnice, a mají u sebe někoho, kdo je zná a komu důvěřují… Absolutně s tím není problém. Když se chce, tak to jde. Člověk se jenom nesmí bát těch možností využít a udělat něco trošku jinak, než většina.

Komentáře

Ikona diskutujiciho Přemek 2017-03-25 02:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ultrazvuk není záření. Je to zvuk, který je ale pod hladinou slyšitelnou pro člověka. Pes ho ale třeba slyší.

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-25 08:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]:  Přerušuje to synaptická spojení v mozku (ultrazvuk)… techno zase poškozuje ženské pohlavní orgány, zejména vejcovody.

Ikona diskutujiciho Doktorka se srdcem 2017-03-25 10:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nejde jen o počet náušnic, ale hlavně o to, že v uchu vytváří kov slabé elektrické proudy (vysvětloval nám to MUDr., který je současně Ing.). Napsala jsem o tom celý článek. Pokud si chcete v budoucnu zadělat na zdravotní problémy, nechte si dělat piercing a náušnic noste co nejvíc. ;-)

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-25 10:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]:  Alespoň chytáme zadarmo rádio :D

Ikona diskutujiciho Jarka 2017-03-25 10:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[4]:Alu :D  :D  :D

Ikona diskutujiciho Doktorka se srdcem 2017-03-25 10:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[4]: :D Tak to se Vám Alue povedlo. :D

Ikona diskutujiciho Helene 2017-03-25 11:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Přesně, s těmi knihami souhlasím na sto procent. Taky čtu jen knížky které mě nějak obohatí a které zajímají. Například se z některých učím, tak je mám rozečtené třeba i několik let a pořád se k nim vracím. A knihy duchovní, na osobní rozvoj se hodí vždycky a nikdy neztratí ;-).

Ikona diskutujiciho Sunrise 2017-03-25 12:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jen techno poškozuje ženské pohlavní orgány? Co třeba drum n bass, trance  podobný styly, různý nepřirozený remixy?

Ikona diskutujiciho Amon 2017-03-25 14:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, zajímalo by mě, co si myslíš o tomto článku https://www.psychologiechaosu.cz/zivotni-energie/zeny-noste-sukne-vyznam-odevu/ a o podle něj správném oblékání sukni. Opravdu je to tak a dlouhá sukně ženám pomáhá chytat energii ? Mám takovehle sukně moc ráda, ale to o tech energiích se mi moc nezdá. Na druhou stranu oblékat sukně pres hlavu mi přijde i logické, ačkoliv to tak nedělám, asi ale začnu…. Moc díky za odpověď 🙂

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-25 15:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]:  O tom jsem četla už dávno, ale nic o tom nevím…

Ikona diskutujiciho Ivona 2017-03-25 16:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue, já mám jeden dotaz týkající se hraběte Vlada III. Tepese zvaného Dracula. Z něj si vzal inspiraci Bram Stoker a napsal svůj slavný román Dracula. Jde mi o to, jaký názor na něj máš? Opravdu to byl krutý sadista jak se o něm píše třeba na wikipedii? Nedávno jsem totiž četla výzkumy historiků, kteří tvrdí, že se stal jen obětí cílené očerňovací kampaně ze strany uherského krále a že jediné co se zakládá na pravdě je jeho nabodávání mohamedánů na kůl. Zkrátka že to byl sice krutý Turkobijec, ale rozhodně nevraždil své ppddané, neznásilňoval děti a podobné hrůzy. Tak by mě zajímalo kde je pravda. Například na mě právě působí jeho energie příjemně a jako psychopat co upaluje žebráky ze své země, aby tak snížil chudobu, mi teda nepříjde vůbec. Děkuji za odpověď :-)

Ikona diskutujiciho Lussy 2017-03-25 17:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nemyslím si, že je ultrazvuk vyloženě škodlivý. Já na něj chodím. Mám cukrovku od jednoho roku života a díky ultrazvuku vidí plod jestli se vyvíjí správně. U diabetiků je větší riziko vývojových vad..Kdybych měla chodit k asistence tak by uviděla prt..

Ikona diskutujiciho Luz 2017-03-25 17:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]: Take se mi velmi libi a rada nosim dlouhe a vlajici. Ale jen obcas. Kalhoty taky povazuji za slusive a prijemne. Zalezi na momentalnim pocitu a taky prilezitosti. Ovsem uvedeny text mi prijde jako velky blabol. Jakykoli sexismus mi velmi vadi a do toho patri prave i ten ezotericky, dost rozsireny – kdyz se pouhe spolecenske konstrukty (jako napr. co ma kdo nosit za typ obleceni) vydavaji za neco myticky vyznamneho a trvale platneho a dokonce s jakousi duchovni hodnotou. Typicke je to i v touze omezovat zeny v pracovni seberealizaci. Zajimave jak nekdy nove nabozenske smery (ezotericke souhrnne receno) jsou v nekterych vecech stejne jako ty stare, proti kterym se vymezuji (konzervativni ci fundamentalisticka odvetvi krestanstvi napr.)

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-25 18:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]:  Kolem tohoto jsem nikdy nebádala. Sice tam upíři skutečně byli a pořád jsou, ale konkrétně k této osobnosti podrobnosti nevím… Nebo zatím nevím.

Ikona diskutujiciho Ježovka 2017-03-26 00:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Aluško. :-) Vždycky mě zajímala symbolika, ale nikdy jsem se do ní hlouběji neponořila. Až teď bych s jejím studiem ráda začala. Nic méně nemám ponětí, kde vlastně začít. Vím toho teď jen málo. Nedaří se mi najít nějakou knihu, články, prostě něco. Poradila bys mi něco? Nějaké stránky, knížky, nebo tak? Od čeho vlastně začít? Bohužel k vidím na youtube přístup momentálně nemám a mít ještě dlouho nebudu. Díky moc!

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-26 09:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[15]:  Já osobně neznám symboliku z literatury, takže ti nemůžu nic doporučit.

Ikona diskutujiciho marcela 2017-03-26 09:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

K mazání kokosákem mám jednu poznámku – veškeré oleje je vhodné nanášet na tělo hned po vylezení ze sprchy na mokrou pokožku lépe se roztírá a spotřeba je menší. A odpadne problém se zamaštěným pyžamem. :-)

Ikona diskutujiciho Jitka 2017-03-26 12:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[12]: Tak se zbavte cukrovky a pak nemusíte chodit ani na ultrazvuk. ;-) Tyto věci mě vždycky šokují, jak se lidi smíří s nějakou "lékařskou diagnózou", přijmou ji za součást svého života a absolutně vůbec se nezamyslí nad tím, že by se toho zbavili. Stačí jim názor "lékaře" a nepátrají dál.

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-26 16:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[12]:  Takový jeden dotaz k zamyšlení (nechci rejpat) Když máš v sobě rostoucí dítě. A porodní asistentka ho normálně prohmátne a řekne ti že má hlavu a obě ručičky i nožičky kde má mít… tak co chceš ještě vědět dalšího? …. A i kdyby se v pozdější fázi vývoje něco pokazilo, tak co s tím jako budeš dělat? Vůbec nic… a je jedno, jestli to vidíš na ultrazvuku, nebo nevidíš. Od třetího měsíce ho stejně musíš donosit.

Ikona diskutujiciho vanilková 2017-03-26 16:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Díky za zodpovězení mé otázky Alue!

Ikona diskutujiciho Lussy 2017-03-26 19:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Paní Jitko a jak konkrétně?? jo Já jím zdravě, chodím na vycházky, beru doplňky stravy i spirulinu, plavu a nejsem obézní. Takže jste nějaká doktorka a kolik vám je let když vypouštíte toto z vaši pusy? Chápu že druhý typ je to spíš o životním stylu ale tím Já netrpím.

Ikona diskutujiciho Lussy 2017-03-26 19:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No asistentka no nevím nevím..ultrazvuk vidí víc než jen to co si vypsala.. myslím že k tomu asi víc nenapíšeme. Každá to vidí jinak…

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-26 20:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[22]:  Nemusíš se o tom se mnou bavit když nechceš, je to tvoje věc… Jenom říkám, že se o to zajímám a na ultrazvuku se z toho podstatného opravdu nevidí o nic víc, než to co umí asistentka. A to co umí ultrazvuk jakoby navíc, je ti stejně k ničemu.

Ikona diskutujiciho hanka 2017-03-26 22:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Když jsem byla těhotná, šla jsem ke gynekologovi, ultrazvukové vyšetření jsem nechtěla, ale on mi řekl že se udělat musí hned zkraje, aby se vyloučilo mimoděložní těhotenství. Tak by mě zajímalo, jestli je šance jak diagnostikovat mimoděložní těhotenství jinak než ultrazvukem. Já jsem si byla celkem jistá, že plod je tam kde má být, původně jsem ke gynekologovi ani jít nechtěla, poznala jsem že jsem těhotná a potvrdil mi to těh.test. Ale po prvním měsíci jsem měla pocit, že se "něco" zastavilo a že bych radši měla jít na prohlídku, tak jsem šla. Řekla jsem doktorovi že jsem těhotná ale že se něco stalo a potřebuju vědět co. Tak na mě zíral, načež mě vyšetřil – když jsem odmítla ultrazvuk tak řekl že jinak to vyšetřit nejde (??? to je mi trochu divné, určitě to musí jít jinak i v prvním trimestru). No a výsledek byl že buď vývoj plodu probíhá pomalu, nebo že se zastavil a dojde k potratu. Něco takového jsem si myslela. Za pár dní  jsem měla skutečně samovolný potrat a ačkoli pro někoho to může být traumatizující, pro mě to byl fascinující zážitek. Byla jsem s tím smířená protože jednak jsem věděla že příčina zastavení růstu miminka je hormonální nerovnováha v mém těle (štítná žláza) a jednak jsem věděla že potraty se stávají a že i zvířata potrácí, že tělo ví co dělá a pokud nemůže dítě donosit (v té době jsem sama potřebovala čas a energii na léčení) tak zkrátka potratí. Dostala jsem jakoby menstruační bolesti a krvácení, šla do postele a jenom vnímala co tělo chce, dýchala jsem, střídala různé polohy, bolelo to ale nebylo to vyloženě zlé, cítila jsem to jako něco přirozeného. Druhý den už bolesti nebyly a na wc jsem trochu zatlačila a vylezl mi do ruky celý plod, taková myšička. Byla jsem z toho úplně hotová. Došlo mi jak křehké to všechno je a jak otevřené je ženské tělo, že tam to dítě drží pánevní dno, stačí trochu rozevřít děložní čípek a jste vevnitř. Byla jsem šťastná že to proběhlo v klidu a míru. Rozloučila jsem se s "miminkem" a řekla mu že se může narodit až se uzdravím. Další den jsem šla k doktorovi s tím že jsem potratila a on na mě vyjeveně zíral, jak je to možné že se to stalo samo, že ženy s tím musí do nemocnice na zákrok. No, jak vidím tak ne vždy. Omlouvám se za naturalistický popis, ale třeba to někomu pomůže. Mně to naučilo, že můžu důvěřovat svému tělu a až jednou budu rodit, doufám že se mu taky budu schopná svěřit a budu cítit co mám dělat.

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-26 22:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[24]:  Moc smutné a zároveň krásné. Jsi úžasná. Moudrá… a potvrzuješ to, co mnoho jiných žen, že žena vždy cítí, že je něco špatně a ví, kdy potřebuje pomoc doktora i kdy ji nepotřebuje. Jádro je v důvěře ke svým instinktům. I proto se ženy dívají na témata okolo porodů, potratů a doktorů různě. – Podle toho, co prožily a co jim tělo řeklo, že je potřeba, nebo není potřeba.

Ikona diskutujiciho Nika 2017-03-27 04:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[24]: Krasný příběh o síle ženy, děkujeme za něj.

Ikona diskutujiciho Lori 2017-03-27 06:36:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Otázky k dotazníkom:

Ikona diskutujiciho evča 2017-03-27 07:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahojky. SONO se dělá, aby se zjistilo, zda je mimi správně "uhnízděné". Zda se vyvíjí tak, jak má – tluče mu srdíčko apod. – v době, kdy se nahmatat nedá a slyšet není, samovolně odejít pak nemusí, když se něco stane a žena se může dostat až do ohrožení života. Také zda jsou ledviny v pořádku a mimi po narození nebude mít obtíže. Zda je srdíčko v pořádku. Pokud jsou tam nějaké vážné vývojové vady, operuje se na specializovaném pracovišti a mnoho miminek takto bylo zachráněno. SONO je mechanické vlnění, které se od buněk mimíška odráží a odražený obraz se zaznamenává, víc než SONO mu teda vadí tlačení sondou. Nic mu neničí DNA. Na rozdíl třeba od rentgenu, které by mohlo. Nicméně, můžu říci, že když jsem byla těhotná, všechna vyšetření mi byla tak PROTIVNÁ!!! Najednou mi byla vtlačena diagnosa těhotenství. Nejhorší byl prvotrimestrální test, kde jsem najednou viděla určitou pravděpodobnost, že by jako mé dítě mohlo mít vadu!!! Zbytečné stresy!!! Až budu těhotná příště, zaplatím si test, kdy se nabere periferní krev matky, ta v sobě už obsahuje "stopy krve" dítěte a oni podle toho zjistí, zda je mimi v pořádku s pravděpodobností cca 99%, to bez hloupých trimestrálních testů! Ten stres v těhotenství, byl pro mne vyčerpávající. Dokonce jsem takhle v praxi v nemocnici byla s maminkou, která skončila na antidepresivech, jak moc měla strach, že čeká nemocné dítě – podle těchto testů. Mimi bylo ale v pořádku. No a teď??? Teď zas řešíme očkování!!! Samozřejmě ho odkládáme, pro nezralý imunitní systém dítěte! No ale zas ho musíme držet dál od dětských kolektivů… A sama jsem lékařka a nikdo mě nikdy neučil, co může udělat hliník v očkovacích vakcinách – ano, zesiluje imunitní odpověď má svůj účel… ale spoustu věcí nevíme. Dříve se tam dávala rtuť, přitom v očkovacích časopisech pro lékaře psali, že neškodí, protože "neprochází do mozku" – nechci psát odborně. No a najednou si lidem říká – "Nebojte, rtuť tam není, je tam hliník." A už žádný lékař mi nezodpověděl, proč proboha musím své dítě očkovat proti hepatitidě B!!! To už je totální kravina… a vezměte si, že v některých zemích tuto hexavakcinu do toho prděte naperou hned po narození. Ostatní mají smysl, ale hepatitida? To chce někdo mému dítěti záměrně ublížit? A jako že je to dobré, protože by to mohlo chytit na dětském hřišti – to je dost chabá odpověď.

Ikona diskutujiciho micka 2017-03-27 08:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[24]: děkuji za sdílení tvého zážitku, pro mě je to důležitý poznatek do "mého puzzle", děkuji!

Ikona diskutujiciho leeth 2017-03-27 09:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Moc Ti dekuji za odpovedi a skvely clanek. I doktorce se srdcem.

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-27 09:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[28]: Že se dá mimoděložní diagnostikovat z krve je pro mne nový poznatek… díky za něj 🙂

Ikona diskutujiciho evča 2017-03-27 09:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[31]: Prosím Tě, mimoděložní těhotenství se z krve diagnostikovat nedá :D. Asi jsem se špatně vyjádřila. Ale dají se diagnostikovat některé vrozené vývojové vady. Tj. normálně se dělají trimestrální testy,kdy žena jde na krev a naberou se hodnoty jejích hormonů, pokud to je prostě divné, je žena ve stresu a případně jde na odběr plodové vody. Navíc tyto hodnoty vychází se statistik lidí. Dá se to ale obejít, kdy si žena zažádá, že chce vyšetření z krve, ale nenabírají se ty její hormony, ale naberou se vlastně chromozomy toho jejího miminka, které v krvi má. Speciální metodou se to potom oddělí od její krve a s přesností téměř 99,9% se ví, jak na tom mimi je. Navíc je to procento pro její miminko a nevychází se z populačních statistik. Nemusí na žádné odběry plodové vody. Při tomto vyšetření je nicméně i tak doporučováno absolvovat SONO.

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-27 09:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[32]:  Údajně se dá, jenom se pak ještě na potvrzení použije UZ a pohmat:

Ikona diskutujiciho Anelie 2017-03-27 11:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[23]: alusko V prvnich tydnech tehotenstvi se da podle myslim pomeru hlavicky k telu poznat (nevim presne, co se to tam meri), zda hrozi downuv syndrom. Pozdeji uz to nejde. Ja jsem sla na prvni kontrolu myslim ve tretim mesici a uz na to bylo pozde.

Ikona diskutujiciho Anelie 2017-03-27 11:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alusko, moji mamce delali  dokonce  rentgen ze jestli pry neceka dvojcata… [31]:

Ikona diskutujiciho Anelie 2017-03-27 11:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Evco ja jsem treba vsechny testy odmitla.[28]:

Ikona diskutujiciho Moudrávrba 2017-03-27 15:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Chtěl by jsem se zeptat, jestli by jsi nám mohla doporučit nějaké knihy, které jsi četla a které se ti líbili? Například z oblasti duchovna, osobního rozvoje atd.

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-27 18:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[37]:  Najdeš v rubrice DOPORUČUJI podkapitolu KNIHY. Teď je tam 33 titulů… ale brzy vyjde další.

Ikona diskutujiciho Jitka 2017-03-27 23:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[21]: Tak se zkuste nejdříve kouknout na svou nemoc z hlediska psychosomatiky. Probůh, pátrejte, máte internet. Je tam takových věcí…alternativní medicína, alternativní léčba různými technikami… Hlavně se probuďte a pochopte, o co vůbec jde a neberte cukrovku jako svou součást. Normální je nemít cukrovku a ne ji mít. ;-)

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-28 09:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[39]:  Jitko já se vám do toho nechci úplně míchat, ale vrozená cukrovka není žádná sranda a její případná léčba je pochopitelně mnohem těžší, než ta která vzniká během života vlivem špatného životního stylu a špatné práce s emocemi. Upřímně nevím o nikom, kdo by to zvládnul, ti co se vyléčili neměli vrozený typ…. Myslím si, že nejste moc v právu, když člověka co se s tím narodil posíláte tak lehce ať se jde léčit. To není tak jednoduché jak si možná představujete… A myslím si také, že je to bezohledné.

Ikona diskutujiciho Meli 2017-03-28 11:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A jenom k těm všem ultrazvukům – mamce doktor řekl že jsem moc malá a narodím se postižená, nikdy nebudu normální – sice jí to vydeptalo ale naštěstí mamka nebyla z těch lidí co jdou na potrat. Samozřejmě jsem ok a jen se děsím kolik žen se rozhodlo jinak přestože jejich dítě bylo vlastně úplně ok

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-28 11:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[41]:  strašný… :(((

Ikona diskutujiciho Brusinka540 2017-03-28 12:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[41]:Když jsem v 36 letech otěhotněla, asi po dvou měsících mi doporučili potrat, protože dítě bude mít Dawnův syndrom, nikdy nebude chodit a bude celkově pozadu. Odmítla jsem šílené vyšetření plodové vody a další zrůdnosti, které mělo jejich tvrzení zpečetit. Lékařce jsem oznámila, že přijmu jakékoliv dítě a nehodlám jej ohrožovat nějakými jehlami a sondami. Nakonec se mi narodila dceruška, asi dvoukilová. Sice zvedla hlavičku (pásla koně) až v 6 měsících a chodila až málem ve třech letech (rok a půl jsme cvičily Vojtovu metodu), ale já pevně věřím, že byla živena mou láskou natolik, že vše zvládla. Naštěstí jsme také měly normálního pediatra, který mi nechal "volné ruce" a jen sledoval dcerčin vývoj. Dnes je mojí holčičce 9 let, měří sice 122 cm a váží 20 kg, ale je to nejzdravější dítě ze školy, je nesmírně bystrá a milující, veselá, sebevědomá, má krásné husté vlásky do pasu a dělá mi jen a jen radost. Paní doktorce, která mi doporučila potrat, jsem poděkovala a odešla od ní. Takže tak. Mé dítě dosud nepolklo jedinou tabletu, léčíme se preventivně bylinkami a odčervujeme "trojčátkem" (gennadij malachov), zkrátka, rozhodnete-li se, že nepodstoupíte to šílené martýrium testů v těhotenství, nikdo Vás nemůže donutit. :-)

Ikona diskutujiciho Andy 2017-03-28 14:52:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mám asi sedm nejoblíbenějších knížek, některé už přes pět let, vystavené ve skříni za sklem. Mezitím i krásné Alušky knihy (těším se na nějakou další). Jsou to takové moje modly, kam si chodím pro rady. Na každou situaci někde intuitivně otevřu a vždycky najdu odpověď, která mě nasměruje k řešení, nabídne jiný úhel pohledu a tím mě i úžasně uklidní. Někdy je to až magické a dojemné, jak trefné informace v daném okamžiku jsou. S těmi knihami lze vlastně pracovat do nekonečna. Pořád objevuji nové a nové věci

Ikona diskutujiciho atrej ystma 77 2017-03-28 21:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Přečetl jsem asi všechny články, kde píšeš něco o dědičnosti, charakteru = povaze, fyziognomice (skvělý seriál, jsem moc rád, že ho vydáváš!) a tohle mě doopravdy zajímá. U dědičnosti můžeme říct, že například tu křivost nosu neurčují rodiče toho člověka, ale jeho povaha neboli charakter. (V tomto případě charakter podrazáka.)

Ikona diskutujiciho Alue 2017-03-29 09:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[45]:  Jestli myslíš druhou knihu, tak tam to bylo o něčem jiném. Tam byly povahové vlastnosti a bylo řečeno že když jsou v rovnováze, tak jsou dobré, ale nerovnováha  - moc nebo málo – dělá ten povahový problém… a jak s tím pracovat. Ale v podstatě dobré a zlé dělá rovnováha… a bylo tam o strachu, laskavosti, naivitě etc. prostě o vlastnostech.

Ikona diskutujiciho carnelian 2017-03-29 13:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[40]: Já souhlasím s Jitkou, že je možné se vyléčit úplně ze všeho a napravit v těle všechno (tedy kromě toho, když někomu vezmou orgán, to ho už zpátky nedá nijak). Sama mám různá onemocnění, které oficiální medicína považuje za naléčitelné, genetika, smiřte se s tím atd. Ale nepřestávám věřit, že se uzdravit jde, stále se posouvám, bádám.

Ikona diskutujiciho Lucka 2017-03-30 00:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Vím že to sem nepatří,ale zeptám se.

Ikona diskutujiciho Quin 2017-03-31 12:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, Aluško, ráda bych Ti položila nějaké dotazy do dotazníku. 🙂 Asi před dvěma týdny jsem vysadila hormonální antikoncepci, odevšad už to na mě přímo křičelo, že je špatná, uvědomila jsem si to pak i sama na sobě. Brala jsem ji 5 let, myslíš, že se moje tělo může ještě "opravit" po takové době? (Jsem mladá, je mi 22). Dále bych chtěla znát názor na odčervování pomocí tabletek, které jsou dostupné v lékárnách. Často píšeš o zbavování se parazitů, nikde jsem však nepostřehla, jak na to, proto jsem jednou vyzkoušela "WurmEx" z lékárny, ale nevím, jestli je to ten správný způsob. Žiji s pejskem a celkově zvířata miluju a neštítím se jich, proto vím, že 100% nějaké parazity v sobě mít budu. :-D Můj poslední dotaz – dočetla jsem se, že ibalgin na bolesti je pomalý zabiják a dlouhodobě škodí organismu. Máš nějaký trik na rychlé zastavení, který používáš, když tě začne po dlouhém dni hodně bolet hlava, i když dodržuješ pitný režim a jíš zdravě..? Předem mockrát děkuji za odpovědi, přeji Ti krásný den. :-)

Ikona diskutujiciho ay7 2017-04-01 00:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[46]:: děkuju za odpověď Aluško, měl jsem na mysli Svět za oponou, část s Atarisovým výkladem a právě jsem zjistil, že jsem si to zapamatoval nepřesně, protože tam mluví také o povahových vlastnostech, tak jak to podrobně popisuješ ve Svítání.

Napsat komentář: micka Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek