Blog psaný částečně anglicky: Fujtajbl, který hned odradí

31.8.2012 v Poselství 77

Blogy jsou veliký fenomén moderní doby. Představují hodně rozmanitý svět, kde každý z nás může být čímkoliv a psát o čemkoliv, co ho napadne. Považuji tento fenomén za vesměs velice přínosný. Lidé sdílení střípky svého života a svých zkušeností bez ohledu na znalosti programovacího jazyka, nebo peněženky. Ano, blogování je opravdu krásná věc.

Osobně jsem veliký stoupenec bloggerů a bloggerskou komunitu hodně sleduji. Osobně mám rok do roku poznatky, že jak designy, tak i tématika a úroveň autorů se piluje, zlepšuje. Po letech přichází zkušenosti, které jsou správně zúročeny.

Připomeňme si, že i Aluška.org funguje na základě bloggerské sféry, ze které vznikla a kterou aktuálně nemám vůbec v úmyslu stěhovat jinam. Je mi tu moc dobře.

Bloggerská sféra se čas od času potýká s různorodými ,,problémy“, ale soustavně mám takový pocit, že už hodně dlouhou dobu se nikdo nevyjádřil k tématu, o kterém chci v tomto článku psát já.

Zmíněný problém máte již v nadpisu: Ano, blogy psané částečně česky a částečně anglicky jsou neskutečný fujtajbl.


Tuto prasárnu má většinou na svědomí mladá dívka cca 12-15let, která z nějakého mně naprosto neznámého důvodu píše nadpisy blogu anglicky a články píše česky. V tom horším případě má semtam ještě v českém textu anglickou větu.

Nemám vůbec nic proti angličtině. V bloggerské sféře najdeme pár blogů, které jsou čistokrevně anglické a které jistě mají své čtenáře, ale zásadní otázka není v angličtině jako takové. Zásadní problém jsou zkrátka autoři, kteří si neumí vybrat jakým jazykem hodlají psát. A proto tam plácnou od každého trochu.

A proto žádám velice všechny inteligentní tvory, kteří vlastní blogy: Buď píšete česky, nebo píšete anglicky, nebo píšete německy. Vyberte si jeden jazyk a nedělejte ze své stránky poangličtěný fujtajbl.

Proč mají někteří bloggeři nutkání mít anglické nadpisy?

Očividný důvod číslo jedna by byl asi takto:

,,Je to strašně cool, je to strašně originální a návštěvníci si budou myslet, že blogger je světaznalý a děsně inteligentní. A taky to přitáhne čtenáře z jiných zemí.“

Pokud si to myslíte, vyvedu vás rázem z omylu.

1. Je to strašně cool – Není.

Ne, není to ani trochu cool. Anglicky dneska umíme prakticky všichni ze základní školy. – Nebo někdo umí i německy. Sice záleží na kvalitě učitele, jestli po vychození devítiletky umíte něco breptnout nebo ne, ale splácnout dohromady anglickou větu – možná i gramaticky blbou – umíme všichni. Takže tím nikoho neoslníte.

2. Pomysleli jste na ty Angličany?

Vy si myslíte, že pokud anglickým nadpisem přitáhnete návštěvníka ze zahraničí, tak že na tom blogu zůstane, nebo že tam bude pravidelně chodit? A co by tam dělal, když články – to nejdůležitější – jsou česky? Jednou klikne a půjde pryč.

3. Diskriminace lidí, kteří neznají daný jazyk

Angličtina je nejčastější, ale už se setkáváte i se španělštinou, nebo francouzštinou. – Co sakra dělají na česky psaném blogu například nápisy v menu francouzsky?

Pokud blogový paskvil míchá s češtinou něco takového, cítím se být dikriminována, utlačována a nevítána… a blog okamžitě opouštím, zcela evidentně není pro mne. Protože zásadou je porozumět textu. Kvůli textu tam jsem a když mu nerozumím, proč bych tam měla zabíjet svůj čas?

Nemluvě o generaci před námi, která se učila kdysi rusky a už to dávno zapomněla. Takoví lidé jsou denně diskriminováni anglickými nápisy ve městech, kterým nerozumí. Nedělejte jim to i na internetu. Jsme jednou Češi, tak budeme náš jazyk propagovat a ctít. A nemíchat ho.

4. Vypadá to hrozně

Takže už víme že to není ani trochu ,,cool“ a že s tím odháníte všechny lidi, kteří vaším ,,stylovým nadpisům“ nerozumí. A další věc, existuje někdo, komu se to takhle líbí? Vždyť pokud někdo někdy četl a podrobněji se zabýval problematikou tvorby kvalitní internetové stránky, ten ví, že základem je harmonie a sourodý systém. Tedy že jednotlivé části, funkce a komponenty se k sobě hodí, vyjadřují téma stránky a ladí i vzhledově.

Nadpisy cizím jazykem na česky psané stránky jsou v přímém rozporu se základními pravidly pro tvorbu internetových stránek. Tohle je sice svět bloggerů, ale i my přece potřebujeme vědět, jak má dobrý web vypadat. Jinak dopadneme takhle…

Mimochodem předesílám, že jde o malé fotografie náhodně projetých blogů. Nejsou větší, aby mi někdo nevynadal za kopírku designu, článků, fotek, nebo já nevím čeho ještě…

Takové menu skutečně existuje. Význam takového paskvilu mi uchází. Vypadá to strašně, nevím co to znamená a zbytečně se tu plýtvá s prostorem, který ztrací na přehlednosti.

Ne, není to ani trochu ,,cool“ a nedělá to žádný dojem. Proč se někdo otravuje s angličtinou, když stačí naspat prostě ,,Nenávidím tě, protože tě miluji“… a nebo by se to dalo upravit, aby to znělo trochu lépe: ,,Nenávidím tě, přestože tě vlastně miluji“… Prostě cokoliv, jenom ne tohle.

Herdek proč tam prostě nenapíše,,Léto“?

Prostě napíšu: ,,Milujeme One Direction“ a všem je to jasné. Nemusím to házet do tajuplné zkratky.

Kdo neví co to je One Direction, nechť nakoukne sem… ne, není to k jídlu. Je to název čtyřprocentní kapely.

Tak prostě napíšu: ,,Zpátky z Londýna“, ne?

Na ten nadpis je škoda plýtvat slovy… Když si ale povšimnete spodního řádku, vytane vám na mysli ještě jeden důvod, proč si někdo kazí blog angličtinou. Co to je asi za člověka, který napíše ve slově ,,houpat“ – D ??

5. Ne, nebude si o vás nikdo myslet, že jste inteligentní

To koneckonců potvrzuje poslední ukázka blogu výše (*houpaD). V dnešní době považuji anglické nadpisy na českém blogu za čistý projev hlouposti. Takové blogy nejsou pro mne ani trochu atraktivní, naopak je považuji za nekvalitní. Základní znalost angličtiny není znak výjimečnosti ani inteligence. Je to znak toho, že jste někdy chodili alepsoň na základní školu.

6. Vám je fakt jedno, co na to čtenáři?

Shrneme si fakta. Představte si, že vám na blog přijde někdo, kdo se učil rusky a má rád češtinu. A ví, jak má vypadat kvalitní stránka. A uvidí to, co je uvedené výš. Proč by měl na takový blog chodit a proč by na něm měl trávit čas, když si jeho autor zcela evidetně:

1. Neláme hlavu s tím, že čtenář umí rusky, nebo nerozumí jazyku, který je zde přimixovaný.

2. Neláme hlavu s tím, že przní češtinu

3. Neláme hlavu s tím, že to vypadá hrozně

4. Nedal si práci s tím, aby si alespoň nastudoval základy tvorby webu tak, aby byl použitelný a příjemný i pro návštěvníky.

Sumasumárum mixování jazyků na vaše blogy nepatří, prosím nechte toho a nechte tento hrozný zvyk pomalu odejít a vyšumět do ztracena.

Argument ,,Ale mně se to líbí!“ si můžete nechat. Pokud píšu blog na internet, zcela evidentně ho píšu i proto, aby si to někdo přečetl.

Pokud bych nechtěla, aby to někdo četl, nebudu to dávat na internet, ale založím si doma deník. A pokud už to mermomoci chci psát na počítači, můžu to mít ve složce. Ale rozhodně nebudu zakládat blog.

Psát blog s myšlenkou toho, že mě nezajímají čtenáři, nechci čtenáře potěšit a nebudu se snažit, aby stránka byla kvalitní, je absolutně nesmyslná a takový člověk si v zásadě protiřečí.

Když to dělám výhradně jenom pro sebe a svoji potřebu a nechci aby mi na to někdo čučel a aby mi do toho kecal, tak to nebudu dávat na internet. Ohánět se tím, že si čtenář může vlastně trhnout nohou, nemá logiku.

Publikujete? – Tak se snažte o nějakou úroveň. Váš blog je koneckonců vaše vizitka.


Kam dál:

Otevřít rubriku: ,,Zamyšlení“ – Zde

Máte otázku? Ptejte se do ►Mailu◄

• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu https://aluska.org/

• Na Aluška.org najdete také interaktivní chat Vstoupit do Chatu – ZDE

• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihu! – Podrobnosti ZDE

• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí“ níže pod reklamou, děkuji!

• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? – Můžete se přihlásit k odběru: ZDE

Komentáře

Ikona diskutujiciho Vysmátá 2012-08-31 03:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Podle mě by si nikdo neměl dělat násilí. Když cítí, že je prostě vhodnější to napsat anglicky, jen ať si to napíše. Lidem co se to nelíbí a mají s tím nějaký obrovský problém se pravděpodobně nebude líbit ani článek, takže to vlastně ušetří spoustu času a pozdější zklamání čtenáře.

Ikona diskutujiciho Cielin 2012-08-31 07:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Také mi tohle vadí. Jednak proto, že nejsem v angličtině nějak dobrá, takže převážně nerozumím, ale proto, že jsme Češi – tak se tak chovejme 😉

Ikona diskutujiciho Dragell 2012-08-31 08:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pro mladé slečny, které takto píší, jelikož často píší hlavně o sobě a svých zážitcích, je kolikrát nejduležitější právě jejich osoba a návštěvník je až na druhém místě.

Ikona diskutujiciho Aw. 2012-08-31 08:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Název blogu mám anglicky, ale zbytek píši většinou česky. A ani ne proto, že bych se nějak řídila tvým článkem. Že bych chtěla být 'cool'. Prostě když chci psát česky, píši česky. Když jednou za uherský rok napíši nějakou větu anglicky, je to proto, že tu frázi používám i v reálu, že je to prostě anglická fráze a anglické fráze zůstanou anglickými frázemi. A kdo chce, ten porozumí, věř mi. 🙂

Ikona diskutujiciho bukmon 2012-08-31 08:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tvůj názor chápu a částečně i sdílím. Musím se však přiznat, že sama patřím mezi ty boggery, kterým ujede nějaké to cizí slovíčko (ano i v nadpisu). Já to ale považuji za znak mého blogu a i mé mluvy. Vždycky je důležité, na jaké téma je blog zaměřen, pokud je to cestovatelský blog cizím slovům se nevyhneme. Naopak působí to více autenticky a pokud je jejich váznam v textu vysvětlem oživí to vyprávění. Samozřejmě, jinou skupinou jsou cool hokly, které se snaží dělat ze sebe světoběžnice a já nevím co ještě.

Ikona diskutujiciho Em Age 2012-08-31 08:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Myslím, že předsudky tě daleko nedostanou. Četla jsem si tvoje odůvodnění, proč to blogerky dělají, zjistila jsem, že jsi naprosto vedle. x) Pokud napíšu nadpis anglicky, je to proto, že za a) miluju angličtinu, někdy anglicky i myslím a mluvím sama se sebou anglicky, nebo za b) nadpis v angličtině prostě celej článek vystihuje líp. Určitě to není v tom, že si chci připadat světaznalá. 😉

Ikona diskutujiciho Adelaine 2012-08-31 08:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já teda Alue upřímně nechápu, co se ti na tom tak nelíbí. Opravdu si nemyslím, že by většině lidí šlo o to být cool. Já když mám anglický název článku, většinou je to proto, že nevím, jak ho nazvat, a tak tam hodím název písně, kterou zrovna poslouchám. A ty jsou vždycky anglické. Navíc, když má někdo rád určitej jazyk, ale není schopnej v něm psát celej blog (protože polovina čtenářů by to stejně nerozluštila) tak proč si to nemůže dát napůl? To je fakt takovej problém? Mám to ráda, je to můj blog, dám si to tam. Navíc další obrana je podle mého fakt, že některé věci znějí v angličtině mnohem lépe, než v češtině, alespoň podle mého. Prostě vyzní lépe. Jestli ten člověk neumí anglicky tolik dobře a tak někdy píše píčoviny, no, to je možný, ale někteří lidé neumějí psát ani česky.

Ikona diskutujiciho Zprávař gms 2012-08-31 09:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dovolil bych si s tvým článkem nesouhlasit. Osobně se domnívám, že je jedno, jak si kdo blog vede. Máš sice pravdu, že je to každého vizitka, nicméně vícejazyčné blogy mi přijdou jako dobrý nápad, jak se naučit základy dané řeči.

Ikona diskutujiciho Zprávař gms 2012-08-31 09:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mimochodem – v hlavičce menu máš asi překlep u bodu 4.

Ikona diskutujiciho Viollet 2012-08-31 10:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Trošku tě vyvrátím z omylu… Ne všichni, co vylezou základku, jsou schopni sestavit srozumitelnou větu v angličtině, a někdy dokonce ani v češtině. Pár takových lidí znám víc, než bych chtěla.

Ikona diskutujiciho Nasgol 2012-08-31 10:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No, ještě, že víme co tě trápí :))) :D..

Ikona diskutujiciho Alue 2012-08-31 10:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]: Ano, když nepíšu pro lidi, potom je to jedno. Pak si ale jako autor nemůžu stěžovat, že na ten blog nikdo nechodí.

Ikona diskutujiciho Katrin 2012-08-31 10:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Na svym blogu jsem anglicky nepsala, ale všechno cos vyfotila se mi líbí – asi holt píšou jen pro určitou skupinu lidí, např. nevěděla jsem co to je zkratka 1D tak to asi neni pro mě, neřešila bych to a odejdu – a opravdu one direciton neznám a nezajímají mě. Kdo se o to ale zajímá, tak hned tuhle zkratku pozná a dá mu to pocit, že zapadá nebo že tomu rozumí a naopak bude na té stránce raději. To ve mě evokoval zase nadpis "I hate you because I love you". Když se s někym bavim venku a on použije nějaký slovo nebo slang který znám a mám ráda, tak je mi hned sympatičtější. Když použije třeba "lowískuju tě", tak naopak se sympatie sníží. Chci tím říct, že je to jakési poznávací znamení lidí na stejné vlně. Kdo rozumí, rozumí a ostatní ať jdou někam. Nebo ty na svém blogu píšeš články o slevách v Lidlu abys náhodou neodradila čtenáře z řad důchodců? Jo to je obsah, to už je něco jiného, ale jak obsah, tak i forma lákají/odrazují určitý druh lidí. Čím vyhraněnější, tím méně lidí to bude číst, ale tím více lidí tomu bude opravdu rozumnět – aneb mainstream vs. úzký okruh čtenářů – vyber si.

Ikona diskutujiciho Isis 2012-08-31 10:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

V priebehu čítania článku mi v mysli vyskočila otázka: čo to má byť, prečo toto vlastne rieši? Prečo sa zaoberáš takými prkotinami? Ži a nechaj žiť. Prečo sa navážať do ľudí, ktorí chcú byť iní, odlišní od davu, jedno akým spôsobom? Veď je to ich vec. Túžba po vlastnej, svojskej originalite a vyjadrení vlastnej jedinečnosti je charakteristická obzvlášť pre mládež, pretože v nich svet ešte nestihol zabiť všetky ideály. Nerobme to ani my, alternatívci, ktorí máme individualitu skôr podporovať, nie? Ty si tiež robíš všetko čo chceš po svojom a nemáš rada, keď ti do toho niekto kecá a kritizuje, nezbednica 😉 Keď sa ti nepáči, nečítaj, ja sa kvôli tebe nezmením a na svojom blogu si môžem robiť čo chcem, hovoríš sama v takýchto prípadoch 🙂 a preto nemáš právo žiadať blogérov/ky, aby písali buď tak, či onak. Proste, koľko ľudí, toľko chutí a každému sa páči niečo iné, preto sa nájdu aj ďalšie cool decká, ktorým sa tento štýl páči a fandia mu a práve i v tom je možno zmysel takéhoto blogu – pritiahne tých, ktorým sa páči to isté, ktorí zmýšľajú podobne ako autor, a tak je aj pravdepodobné, že nájdu spoločnú reč, spriatelia sa. Skrátka, rezonancia. Odlišný štýl spája jeho priaznivcov, tak, ako rovnaký záujem o ezoteriku, duchovno a prírodu spája nás, tvojich čitateľov 🙂 A vždy je dôležitejší obsah, než obal, hlavne ak blogér nepíše s úmyslom predať sa, lebo či veríš, alebo nie, stále sú ľudia, ktorí blog píšu skôr pre ten pocit, že majú blog – akýsi verejný denníček, ktorým sa môžu pochváliť svojim kamarátom a nejde im výlučne o to, aby pritiahli masy ľudí a zviditeľňovali sa, nemajú až také ambície. Skrátka, blog je pre nich viac výstrelkom, zábavou, než prácou a poslaním, ako pre teba, Alue. Nauč sa už konečne rešpektovať aj odlišné názory a životné štýly, ako je ten tvoj a dať im priestor, v opačnom prípade sa ti to môže, žiaľ, vypomstiť. Rešpektujme druhých, tak, ako oni rešpektujú nás 😉 Je to našou vizitkou :))

Ikona diskutujiciho Isis 2012-08-31 10:52:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zaujímalo by ma však, čo na to hovoria samotní dvojjazyčný blogéri, Prečo píšu dvojjazyčne? Možno by to, pri tej príležitosti chcelo nejakú anketu 🙂

Ikona diskutujiciho Babe 2012-08-31 11:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Podle mě jsou na blogu mnohem větší zvrhlosti. Mně vadí jenom, když tu angličtinu mají špatně, nebo z překladače.

Ikona diskutujiciho Taemint Shawol 2012-08-31 11:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já ti nevím, máš sice pravdu, že když někdo neumí anglicky (popř. daným jazykem, s nímž se to mixuje), je to blbý, ale však co je špatného na anglických nadpisech? Zatím jsem se nesetkala s nějakým supersložitým nadpisem, který by měl někdo problém přeložit (tím nemyslím sebe). Když tomu někdo nerozumí, tak to buď pochopí z článku anebo má po ruce slovník nebo překladač ne? Já občas napíšu nadpis článku nebo nějakou frázi anglicky, protože mi to pomůže se výstižněji vyjádřit a českými slovy to prostě nejde říci tak, jak zamýšlím. Jasně že se snažím to tam moc nemíchat a místo toho píši pod články anglické překlady, ale člověku to prostě někdy ujede, no. A nemyslím si, že by zrovna denně na teenagerské přerůžovělé "blogísQy" denně chodili dospělí znalí ruštiny místo angličtiny. Ti spíše navštěvují blogy vrstevníků, kteří tohle nedělají, ne?

Ikona diskutujiciho Alue 2012-08-31 11:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: Tento článek je o blogování. O bloggerské komunitě. Pokud se jí člověk nezabývá a nepohybuje se v ní, chápu, že ho téma nezaujme.

Ikona diskutujiciho Lili 2012-08-31 12:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Podle mně si může každý psát co chce a myslela jsem si, že tento názor sdílí i Alue. Hlavně nevim proč se navážíš do (ikdyž hrozných) chlapeckých skupin tím, že je označuješ jako čtyřprocentní. Být homosexuál je snad nějaká halivá nadávka označující nevkus? V této zemi zřejmě pořád ano.

Ikona diskutujiciho Vesmírná Sestra Khalia 2012-08-31 12:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No, možná se po někom tady opakuju, všechny komentáře jsem nečetla, ale myslím, že na tom není nic tak strašného a nechutného, když má někdo angličtinu rád a proto si ji používá tam, kde se mu chce. Každý má přece svůj styl blogování, proč to házet takhle nesmyslně do jednoho pytle a soudit ty lidi? A taky mi přijde zcestné blogy řadit na nějaké "úrovně", když každý má tu svou vizitku zcela individuální a shazovat ty ostatní jen proto, že se jim líbí něco jiného, mi přijde dost trapné.

Ikona diskutujiciho Anon 2012-08-31 12:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mě to osobně ani tak na blogu nevadí, i moje adresa, i název je anglicky, a jak Adelaine zmínila, něco v Angličtině prostě vyzní lépe než v Češtině.

Ikona diskutujiciho iveta 2012-08-31 12:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Souhlasím s tebou dnes si každý může na google dát překladač a článek si nechat přeložit od nadpisu až po komentář.Mě by to stejně odradilo znám i blogy kde určitá osoba studuje španělskou školu a tak nadpisy jsou jaké asi. že by si procvičovala učivo 🙂

Ikona diskutujiciho smile 2012-08-31 12:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]: "nelíbí se mi, když lidé nepoznají, že je kříž destruktivní a píší pravý opak"

Ikona diskutujiciho Veronica 2012-08-31 12:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Píšu to někdy česky někdy anglicky.Mysli si o mě co chceš ,ale přijde mi to pěkný.Mnoho blogerů a blogerek to používá,každý už se učí angličtinu nebo snad ne?A když nějaký ten Angličan narazí na tento blog a dívá se na ten blog přes Google Chrome tak mu to může přeložit a nebo se jen podívá na fotky.;).

Ikona diskutujiciho sidija 2012-08-31 12:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Spíš mě pobavil ten kousek o tom, co když na anglický název narazí nějaký angličan a pak uvidí český článek, ukaž mi angličana co brouzdá po českých blozích… obecně v tom nevidím problém, jediný problém  je, když je ta angličtiny napsaná špatně, jinak, proč by ne? Pokud se nesnaží i zbytek článku psát anglicky, nevidím problém….

Ikona diskutujiciho Grizzly 2012-08-31 12:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Musím přiznát, že s Tebou v tomto ohledu vůbec nesouhlasím.. Je tu jedna možnost (určitě je jích víc, ale mě zrovna napadá pouze tato jedna), na kterou jsi pozapomněla… Žijeme v moderním světě a s angličtinou se setkáváme všude.. Já se vyskytuji hlavně na anglických webech, jelikož jsou pro mě více zajímavé.. Je to celosvětový jazyk, kterým se doruzumí většina.. Proto je angličtina jazykem, ve kterém je mnohem více užitečných informací..

Ikona diskutujiciho Karol 2012-08-31 12:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

já si zase myslím, že psát nadpis anglicky není nějak závažné téma – postě We love 1D zní lépe než milujeme one direction, uznejte, upoutá to čtenáře mnohem víc… s já mám třeba menu trochu anglicky, nebo me, photos, affs a other… já si myslím, že toto je částečně zbytečná debata!

Ikona diskutujiciho Taya Atsu 2012-08-31 12:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Angličtinu v nadpisech používám občas, ale hlavně proto, že je unisex a většinu anglických podstatných jmen v základním tvaru můžeš zaměnit za přídavná jména nebo slovesa. Například mám článek s názvem Adult. Což může znamenat jak dospělák, dospělý, pro dospělé. Je to lepší, než kdybych článek pojmenovala Dospělá, protože české slovo nese jen jeden význam.

Ikona diskutujiciho Nyuu-chan 2012-08-31 12:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mnohdy mi to líp zní v angličtině, i když mám češtinu velice ráda. Jedinej důvod, proč to tak někdy píšu. Když se vezmou v úvahu třeba český texty… dost se zajímám o hudbu, pak jsou pro ostatní, kromě čech a možná slováků nesrozumitelný. Takže  - mám ráda angličtinu, češtinu a míchání mi nevadí. Jsou lidi, který to neodrazuje. Jsou lidi, který to chápou.

Ikona diskutujiciho Jimmy Mindfucker 2012-08-31 12:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak já ti nevím, Alue, v tomto s tebou nesouhlasím. Anglicky mám názvy rubrik, především protože písmo, kterým jsou psány, tak neovládá diakritiku.

Ikona diskutujiciho Marky 2012-08-31 13:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak třeba s tímhle nesouhlasím. Sama mám blog napůl v angličtině a na půl v češtině. A neni mi 13 ani 15 let.

Ikona diskutujiciho Brabikate 2012-08-31 13:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

S tímhle souhlasím, před časem jsem psala o něčem podobném: http://brabikate.blog.cz/1103/jak-ne-ma-vypadat-nadpis

Ikona diskutujiciho Chloë Noir 2012-08-31 13:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No, ja popravde tiež občas píšem nadpisy či nejaké občas nejaké pripomienky v cudzom jazyku. Mala som už niečo anglicky aj japonsky.

Ikona diskutujiciho Severka 2012-08-31 13:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No nevím, Alue, řekla bych, že jak blog vypadá je věc jeho autora, ať už proto má jakýkoli důvod. Jak praví klasik – můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory a můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat. Takže bych se zbytečně nerozčilovala.

Ikona diskutujiciho Lenča 2012-08-31 14:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Klidně přiznám, že jsem jedna z těch holek, co píše často nadpisy anglicky, občas i něco francouzsky. A nepamatuju si, že bych se kdy setkala s negativní reakcí – a i kdyby, píšu to tak, protože se mi ty jazyky prostě líbí. Když se ti takové blogy nelíbí, tak na ně prostě nechoď.

Ikona diskutujiciho Lucidité 2012-08-31 14:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak tady bych ráda přihodila trochu jiný úhel pohledu. Taky se mi občas povede napsat nadpis nebo nějakou větu uprostřed článku anglicky či francouzsky, ale je to z trochu jiného důvodu. Někdy mám s určitou situací spojenoju právě frázi z těchto cizích jazyků, a když píšu něco spontánně, tak to automaticky tak napíšu. Dokonce se mi občas povede tam přihodit Slovenštinu, protože přes rok ji slýchávám skoro pořád. Ale já si to na svém blogu můžu dovolit, protože nemám žádné ambice být profi, prostě si jen tak píšu. Kdybych ale vedla seriozní blog, tak rozhodně doporučuju češtinu.

Ikona diskutujiciho Ajka 2012-08-31 15:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj:)

Ikona diskutujiciho Daniela 2012-08-31 15:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tohle mě taky štve. Nelíbí se mi to, jsme Češi, tak bychom tak měli mluvit. Já mám angličtinu moc ráda, pořád mluvím a čtu, překládám. Denně. Takže by někdo asi nečekal, že tohle řeknu, ale hrozně mi to vadí. Co mi vadí nejvíc jsou komentáře na facebooku typu: "Cool story bro." "Haters gonna hate." "You don't say?"….a mohla bych pokračovat.

Ikona diskutujiciho 2012-08-31 16:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já si myslím, že u předposlední ukázky "paskvilů" se nadpis hodí. "Back from London" je jasně srozumitelné, článek je o Británii takže to tam prostě patří. 🙂

Ikona diskutujiciho Alue 2012-08-31 16:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Někteří z vás to berou zbytečně moc tragicky, jako třeba tu poznámku o One Direction. Například jsem si nevšimla, že by někdo pochopil, že jsem si dělala srandu.

Ikona diskutujiciho Bečinka 2012-08-31 16:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Osobně si myslím, že blog je věc každého člověka. Ne všem totiž záleží na návštěvnosti a na tom, jestli je jejich blog populární. Možná tě to překvapí, ale existují i lidé, kteří mají blog jednoduše proto, že je to baví. Blog je něco co patří jen tobě a ty se sama můžeš rozhodnout, jak ho nebo co na něj psát. Nic ti nedává právo někomu říkat, co může a nemůže na svůj blog dávat. A pokud tě tohle opravdu tak hrozně štve, tak na ty blogy prostě nechoď. A všichni budou spokojení!

Ikona diskutujiciho Alue 2012-08-31 16:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Je taky zajímavé, jak jsou jiné národy na svůj původ i jazyk hrdí. Francouzi, Němci, Rakušáci, dokonce i ti Rusové. Jenom my češi nejsme hrdí na to že jsme češi, ale jsme hrdí na to, když mluvíme anglicky?

Ikona diskutujiciho Adelaine 2012-08-31 17:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[21]: Já to třeba teda s těma povídkama dělám někdy. :D NE u všech, ale některé mi taky prostě znějí mnohem lépe anglicky.

Ikona diskutujiciho Destinaetus 2012-08-31 18:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No nevím. Na jednu stranu s tebou souhlasím a na druhou ne.

Ikona diskutujiciho Kriß E. 2012-08-31 18:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Chápu, že ti to vadí. Mně taky vadí spousta podobných "jazykových" drobností, nad kterými by někdo mávnul rukou, i to, když si někdo hraje na něco, co není, nicméně konkrétně anglické nadpisy mě nedeptají.

Ikona diskutujiciho myší královna 2012-08-31 18:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zrovna to Back from London je příhodné, jde přece o výlet z UK. Menu ve španělštině a italštině mi taky vadí, není to jako angličtina, která je dnes v podstatě na ZŠ povinná. Na bohemistiku jsem šla, protože chci naučit jiné lidi milovat češtinu. Moc se těším a uvidím, zda se mi to podaří :))

Ikona diskutujiciho Nausica 2012-08-31 18:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zajímavý článek:) Nikdy mi angličtinovatění nepřišlo divné, protože mám pro angličtinu a Anglii slabost, miluju ji:) Souhlasím, že je to jednoduchý jazyk a čeština je krásný jazyk. Používání cizích jazyků mi přijde jako nasazování masky, abych byla někým jiným:)

Ikona diskutujiciho Lilian 2012-08-31 19:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já když jsem mívala blog tak jsem angličtinu používala pouze na nápisy v menu, protože jak už to bylo řečeno, většina fontů nepodporuje českou diakritiku. Jiný důvod jsem snad ani neměla, prostě jenom tohle.

Ikona diskutujiciho Anub 2012-08-31 19:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

V rámci zaměření Tvého blogu Alue, nebylo by lepší tohle neřešit? Nač soudit něčí tvorbu, když neznáme skutečný záměr takového počínání? Jen ať si to dotyční píšou, když je to baví a o to jde 🙂 To jaký to má efekt už je jen a jen jejich plus či mínus 🙂

Ikona diskutujiciho charlottechocolate 2012-08-31 19:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Souhlasím s tvými "proti" co se angličtiny na blogu týče. Asi jsem jednou z těch nevkusných fujtajblů, ale abych byla upřímná angličtina je moje součást, stejně jako moje schopnost léčit lidi. 🙂

Napsat komentář: Alue Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek