Duchovní život 5: K čemu to je

15.1.2023 v Poselství 33

Slyšeli jste už někdy někoho říct „já na tyhle esoterický bláboly nejsem, na co je to dobrý hrabat se v minulých životech,“ nebo něco v podobném stylu?
Člověk, který neaspiruje na nic vyššího a o duchovno se nezajímá a neví co to je, může snadno nabýt dojmu – a ten často není daleko od pravdy – že duchovno znamená bandu infantilních pošahanců, co věří na pohádky, sypou kolem sebe sůl, pálí svíčky, zpívají mantry a těší se na přestup do 5D. Že jsou to vlastně jenom pohádky pro dospělé. Fantazie pro ty, kteří odmítli vyrůst a stát se dospělými lidmi.



Většina lidí ani nerozlišuje mezi esoterikou a duchovnem, protože k tomuto poznání je nutné také dojít postupem času přes zkušenosti.

Tento názor se vlastně nemůže nikomu zazlívat, protože takoví pošuci skutečně existují a dělají duchovnu všeobecně velice špatné jméno, hlavně když se provalí nějaký ten skandálek typu guru Jára.

A protože naše společnost úplně vymazala přechodové či zasvěcující rituály, mnoho lidí opravdu vstupuje do nové životní etapy nepřipraveno, jsou spíš hozeni do vody a plav.
Z dívky se stává slečna tak nějak za pochodu (třeba, dostala první menstruaci, doma jí možná řeknou ted už jsi slečna/žena, ale dál s ní zacházejí jako s dítětem, takže vlastně nic), ze slečny paní, z paní matkou, z matky – když má štěstí – bábinka. Z kluků se taky stávají muži a otcové podobně za pochodu. Někdy to rozseknou milníky, jako třeba mít první menstruaci, spravit první motorku, udělat maturitu, zasadit strom, oženit se, porodit první dítě. Ale celkově se můžeme shodnout na tom, že mnozí z nás nejsou svými rodiči (a školou už vůbec ne) pro život a jeho fáze náležitě připravováni, ani ověřeni. Nic jako zasvěcující rituál, který chlapec absolvuje, aby se stal zoceleným mužem, nemáme. A kolik maminek skutečně pečlivě a zodpovědně připravilo svoji dceru na důležitou úlohu manželky a matky, než je vypustily do světa?

Ruky hore, která z vás holky úderem 18ti let uměla dobře uvařit, věděla jak se má postarat o dům, postarat se případně o pozemek, zahradu, zvířata, ledacos umět vyrobit, jak ušetřit, zkrátka která z vás byla minimálně teoreticky vzdělanou hospodyní? A která z vás byla kvalitně poučena o tom, na jaké pelikány si má dávat pozor?

Spíš moc ne, spíš jste seděly ve škole v lavici, učily se o atomech a doma jste koukali na telku, protože rodiče mají často pocit, že po škole a po práci je splněno a ratolest se nic dalšího učit asi nepotřebuje. Hrozně se to podceňuje, přitom je to základ pro normální slušný život.

Mě třeba rodiče učili, že když se s někým pohádám, mám se omluvit, usmířit, podat si s ním ruku a zakopat sekeru. Že mám s každým vycházet v dobrém. – To je koncept pro reálný život absolutně zcestný. Nejde s každým vycházet po dobrém, lidé mé dobroty mnohokrát zneužili a ještě mě poplivali.
Když jsem odjela studovat a poprvé jsem dostala na úkol dát sama domácnost do richtiku, a já zjistila kolik mám děr ve znalostech, musela jsem volat starší kamarádce. Tohle vás má učit maminka s babičkou, dřív než vyletíte do světa. Na to nemáte překvapeně narazit. Dohnala jsem to, jistě, ale naštve to. Ve škole mi pořád říkali, že studium je příprava na život, ale škola nebyla místem, kde jsem se skutečně naučila how to život. Člověk, co čumí na pračku a neví do které přihrádky se lije aviváž, prostě připravený není.
Čím jsem starší, tím vidím v disciplínách How to hospodyně a how to život stále větší hodnotu a snažím se sunout laťku výš. Podle mě je líná ženská, co nic neumí a nic ji nebaví, učiněné neštěstí.

Když jsem u těch životních rolí, chlap má být chlap, má být velkej, silnej, má chránit ženu a když se děje něco zlého, má zařvat a dát lumpovi po hubě. A žena má být především milující pečující, má umět vařit, má se umět postarat o dům, zahradu a o děti. Má být milá a jemná a může si to dovolit, protože na řvaní a mlácení lumpů je tu chlap. Chlap bez ženy je utrápený, doma má binec a jí často polotovary, žena zase potřebuje mužovu ochranu a sílu, aby v drsném světě přežila… a samozřejmě je bez muže taky smutná. Být sám je hrozné utrpení. A kdo říká, že to tak není, tak je přežvýkanej moderní propagandou, časem ho dostihne neúprosná realita a měl by občas vzít do ruky lopatu. (To je podle mě i lék na 72 pohlaví.) Ale to jsem odběhla jinam. Zpátky k tomu duchovnu.

Většina z nás to musí nějak zvládnout sama a někteří to prostě nezvládnou. Takže mezi námi skutečně chodí čtyřicetiletí duševně zakrnělí chlapi co si hledají náhradní matku a čtyřicetileté líné fiflenky, zralost abys hledal lupou. Příčina? Podle mě špatné dětství, nedostatečné vedení, zanedbávající nebo rozmazlující rodiče, příliš komfortní prostředí, které je nedonutilo dozrát a dospět.

Nezralí, nešťastní a v nejhorším případě navíc osamělí lidé jsou schopní dělat všelijaké skopičiny, aby svou situaci zlepšili, aby z toho pekla unikli. A ujet si na duchovním blátíčku je snadné, protože esoterika ráda slibuje instantní zázrak. A z toho jsou pak ty průšvihy a ostudy. A to je to, čemu se pak normálové smějí. To je to, proč pak duchovno na někoho působí zbytečně, nebo směšně. – Jenomže to není duchovno. To je přehlídka zoufalství.

Žít duchovně znamená být zdravější, na těle i na duchu. Protože máte správně a ohleduplně nastavený režim a staráte se o sebe, protože jste poznali kdo skutečně jste a velice si sebe vážíte, vydržíte toho mnohem více, než někdo, kdo se o sebe nestará. Nesužují vás mnohé nemoci, nemáte mindráky, neřešíte pytloviny, nezávidíte, netoužíte po nedosažitelném. Neutrácíte za modní fíčury, drahá auta, nebo módu. Ušetříte si tím nepředstavitelné množství času a energie, které jiní promrhají na nesmysly. A můžete ji vložit do něčeho smysluplného, užitečného.

Když to děláte dobře a daří se vám, jste šťastnější člověk. A řekněte mi, kromě toho aby byl člověk prospěšný pro svět, není právě pocit štěstí a radost další smysl života? Na co by vám byl život, kdybyste byli jenom nešťastní? Duchovní život vám může přinést prožitek radosti, krásna, posvátnosti a lásky, i když nic nemáte, jste úplně sami, bydlíte v popelnici a všechno stojí za houby. Protože je to vyšší hodnota, která prosvětluje duši a dokáže to v každé situaci.

Když se něco hodně ale opravdu hodně pokazí, duchovní člověk je silnější, protože se nad to umí povznést. Umí vidět krásu ve všem. Umí se duševně očistit a energeticky vyladit. Umí najít naději. A když jde opravdu do tuhého a jiní by už skákali pod vlak, duchovní člověk se obrátí do svého nitra a začne se modlit. Začne vzývat tu mocnou sílu, kterou uvnitř sebe cítí. A ta síla ho udrží na hladině a vyvede ho z temnoty. Takový člověk přežije v podstatě všechno, pokud chce. (Něco jako švábi, o kterých se říká, že jsou to jediné organismy, které přežijí i výbuch atomové bomby.)

Duchovní život je záchranný člun v rozbouřeném moři, díky kterému se neutopíte. Já jsem duchovní hodnoty nejvíc ocenila právě v těch časech, kdy mi bylo ouvej. Vždycky jsem se měla na co obrátit, k čemu vzhlédnout, kde poprosit, o co se opřít. To je životní výhoda, kterou bezvěrec nemá.

Když navíc máte ty správné vlohy a znalosti, může to být právě duchovní síla, která vám řekne, co máte dělat, abyste se z toho dostali.

Hodnota duchovního života se hodně projeví i v době, kdy se setkáme se smrtí. Když víte, že nikdo skutečně neumírá, ale jen se přesouvá energie na jiné místo, nesete ztrátu mnohem lépe. O to lépe ji nesete, když víte, že ve Vesmíru se vaše myšlenky a modlitby šíří a že vás váš milovaný zesnulý může slyšet. Bezvěrec takovou výhodu nemá. Ten prostě nadobro ztratil.

Duchovno je cesta k vnitřní harmonii, ke štěstí, k lepšímu, zdravějšímu a jednoduššímu životu. Duchovno není esoterika, duchovno není náboženství a duchovno není sbírka certifikátů, nebo seznam paranormálních prožitků a schopností.

Kdybyste po mě chtěli příklady vysoce duchovních lidí, tak vám řeknu, že jsou to skromní přirození lidé, kteří se snaží dělat dobro pro společnost, kteří nic nepředstírají, kterým to jde od srdce a kteří se snaží lidi spojovat, podporovat, ne je rozeštvávat. Tak se pozná duchovně žijící člověk. Pozná se hlavně podle svých činů. A ne podle toho, že sedí někde na bobku, popatlaný barvičkama a polepený flitry.

konec série


© Alue K. Loskotová, www.aluska.org 2022

 



Komentáře

Ikona diskutujiciho Danny 2023-01-15 07:42:55 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To je ten největší průšvih, že se dnes neučí, jak „žít“. Na kolik věcí jsem musela přijít sama. Rodiče i škola předpokládá, že mladý člověk to všechno časem nějak zjistí a naučí sám.
Ve škole se dřív aspoň děcka učily praktickým dovednostem, ale když si vzpomenu já na kuchyňky v sedmé třídě – přineste si nějaký jednoduchý recept, já si tady sednu a budu opravovat písemky. A sranda je, když matka ve vašich dvaceti zjistí, že neumíte to a ono, a pak se vzteká, že to máte umět a jaká je to ostuda. A když ji řeknete, že vás to nikdy nenaučila, vzteká se ještě víc, protože jste se měli sami zajímat 😀 Ale budiž, domácí práce se dají přinejhorším nastudovat z netu, ale naučit se být zdravým vyrovnaným člověkem, co má věci v hlavě srovnané, je těžší. To se nenastuduje z netu za odpoledne.

Jen tak mimo téma: Ty domácí práce mě přivádí na myšlenku, že hodně matek dnes lamentuje, jak jejich dcery nic neumí, ale jak to vlastně mají umět, když je to samy nenaučí? Puberťačky samy nepřijdou, ať jim mamina ukáže, jak se pere. Starší vždycky nadávají na mladší, ale kdo ty mladší vychovává? 😉

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-15 16:47:23
Ikona diskutujiciho
sipka

Který pubertálos se bude sám zajímat o hospodaření. Když jsi u maminky a máš díky ní komfort a máš jiný starosti se školou, jasně že se sama nezeptáš, nezajímá tě to, nebo tě to nenapadne. To je na rodičích abys měla rozdělené práce širokospektrálně, aby sis všechno vyzkoušela. To oni jsou přece ti zkušení kteří vědí jak to chodí a co je potřeba znát. Dítě to nemůže vědět.

Ikona diskutujiciho hanka 2023-01-15 20:21:07
Ikona diskutujiciho
sipka

No já jsem třeba ráda, že jsem se vařit učila sama, podle knížek. Nerada bych vařila jako moje mamka nebo babička, mám daleko víc znalostí o výživě a o tom, jak připravit zdravé jídlo, nejsem zatížená stereotypy z dětství. Má to i svoje výhody.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-15 20:22:20
Ikona diskutujiciho
sipka

Mě učí internet… toprecepty.cz, to je bájo. Spáchala jsem podle toho už spoustu jídla a výborný.

Ikona diskutujiciho tauri 2023-01-15 21:21:58
Ikona diskutujiciho
sipka

A děláte polévky hodně z vývarů, nebo jen co máte po ruce? Protože jsem moc nenatrefil na polévku právě bez vývaru a člověk jediný, co má spíš doma, je voda z brambor :)) (maso nejim).
Když totiž dělám polívku, čekám, až zelenina pustí chuť, ale než pustí, tak jakoby už to později zas tu chuť ztratí uplně a je těžký vychytat ten správný čas.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-15 21:41:13
Ikona diskutujiciho
sipka

Podstata polívky většinou je o tom vývaru, pokud neděláš rajskou nebo fazolačku. Když je to jalové, naper tam koření, ale pak je třeba přecedit plátnem, aby to v tom neplavalo. Kámoška do všeho dává vegetku (sušená zelenina s kurkumou). Já vegetku nepoužívám, radši to nakořením, ale v zeleninové polívce sedne dobře. Jestli máš slabé zeleninové polívky, dej tam víc kořenovky, kus fenyklu, rozpůlenou cibuli. Pak to vyndáš. Nebo se prostě podívej po lepším receptu. Vegetka je tohle: http://bioponuka.sk/obchod/pochutiny-a-prisady/vegetka-dobrotka-130g/

Ikona diskutujiciho hanka 2023-01-15 21:22:49
Ikona diskutujiciho
sipka

Super stránka je varimezdrave.cz a potom margit slimáková. Na klasické recepty moc nejsem, spíš se recepty inspiruju a pak improvizuju a podle toho co mi dělá dobře si tvořím vlastní postupy. Příprava jídel je hrozně individuální, co vyhovuje jednomu, druhému dělá zle, záleží na konstituci a zdravotním stavu. Jak tady byl ten článek o stravování podle ajurvédské typologie, sedělo to úplně dokonale. Teďka jsem například objevila recepty podle paní Budwig, olejovo-bílkovinová strava a to je přesně pro mě. Na snídani denně tvaroh se lněným olejem a pořád se na to těším i když to jím už měsíc každý den. Spořádám čtvrt kila tvarohu, tři lžíce lněného oleje, potom během dne ještě kvanta olivového oleje a oříšků. To by někdo jiný vůbec nemohl, ale mně to nesmírně vyhovuje a mám spousty energie. Tož to je moje vaření 😀 to by mě ve škole stoprocentně nenaučili.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-15 21:28:37
Ikona diskutujiciho
sipka

To je právě ta sranda.. na topreceptech je úplně všechno, protože tam může dát recept kdokoliv. Je tam variance všeho. Moc se mi ten web líbí. Ještě jsem podle něho nepokazila jídlo.

Ikona diskutujiciho hanka 2023-01-15 21:41:32
Ikona diskutujiciho
sipka

tauri, k těm vývarům. Pokud chceš čistě zeleninové tak stačí mrkev, cibule, celer nebo petržel (minimálně tři druhy zeleniny). Můžeš přidat třeba i dřevnatou část brokolice, může se využít. Můžeš přihodit kopřivy. Hoďku nebo třičtvrtě povaříš, zeleninu z vývaru vyhazuju, když chci v polívce zeleninu, přidám čerstvou a dovařím ve vývaru do změknutí. Klíčem k dobrému vývaru je nesolit, jinak zelenina nepustí minerály. Solím až před podáváním. Vývar je léčivý, dá se i pít jenom čistý, bez nudlí, bez zeleniny. Pitím čistých zeleninových a masových vývarů (bez koření) se dá vyléčit reflux jícnu, opravdu hodně zklidňují žaludek a dodávají sílu, zklidňují i psychiku, jsou dobré při nervovém vypětí. Dělávala jsem si je do termosky a popíjela během dne místo čaje. Doporučuju 🙂

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-15 21:45:15
Ikona diskutujiciho
sipka

Tohle si uvařte… my na tom frčíme už měsíc a nemůžeme se nabažit. Kam se hrabe zeleninovej vývar.
https://www.toprecepty.cz/recept/22974-polevka-z-muskatove-dyne-se-zazvorem/

Ikona diskutujiciho tauri 2023-01-15 21:59:58
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, hanka:
Děkuju za tipy, vegetku používám, snažim brát tu bez soli, protože kolikrát mi příjde, že je tam ještě snad písek a bez soli neobsahuje riboflavin, takže to není zbytečně žlutý. Ale bez toho koření to prostě není nic moc no. Kdyžtak smažím česnek, kvůli přírod. glutamátu, ale cibuli povařit jsem nikdy nezkoušel, tak díky.
Hanka:
Proč se pak zelenina vyhazuje? Já spíš usuzuju, že je lepší tu zeleninu nakrájet a sníst v polévce, než to pak vyhodit..Přece v tý zelenině by měly zůstat ještě nějaký vitamíny ne? A dávat tam pak ještě zeleninu novou mi příjde trochu ekomomicky a časově nevýhodný. Děkuju za rady.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-15 22:35:08
Ikona diskutujiciho
sipka

Taky spasu tu původní zeleninu. Vyhazovat jídlo do koše, kor v zimě kdy je zelenina drahá, to né.

Ikona diskutujiciho tauri 2023-01-15 22:20:41
Ikona diskutujiciho
sipka

Dneska ségra vařila dýňovou, se špetkou kurkumy a smetany. Ta je taky fakt super. Akorád není to se zázvorem trochu ostřejší?

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-15 22:33:31
Ikona diskutujiciho
sipka

Dneska jsem tam dala takových 8cm zázvoru, krásně pálila. Ale příjemně. Zázvor chutná skvěle i ve svíčkové.

Ikona diskutujiciho Jarka 2023-01-15 22:23:11
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško máš pravdu…já taky většinu jídel vařím nebo peču z toprecepty.cz jsou tam úžasný recepty

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-15 22:28:46
Ikona diskutujiciho
sipka

jé, tak vítej v klubu 😀

Ikona diskutujiciho tauri 2023-01-15 23:00:33
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak Hanka to chce mit hodně dobrý 🙂 Přeci jenom, nová zelenina chutná líp, než vyvařená. Ale v týhle době kdy je to drahý, se někdy člověk musí smířit s tím, co je no. Taky se mi nelíbí, když se s tim člověk hodiny patlá, za 10 minut to sní a je z toho h*** 😀
A ty tu svíčkovou děláš s masem, nebo bez? Ale 8cm zázvoru musí být síla teda. Já když dělal občas s chilli, tak ani člověk nevěděl, jak to chutná 😀

hanka:
Hádám, že vaříš asi pro více lidí, což? Protože pro sebe člověk většinou uvaří polévku ze sekyrky a nějak mu to stačí 😀
Ty budeš jedna z těch, co to dělá ještě pořádně, aby to chutnalo jako od babičky.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-15 23:11:27
Ikona diskutujiciho
sipka

My jíme normálně všechno.
Zázvor je v jídlech jiný než chilli. Dodává příjemnou svěžest a nepálí tak vulgárně, to se prostě musí zkusit.

Polívky můžeš dělat v menším objemu, dají se i mrazit, je to sice čuňárna (brambory a nudle se rozblemcnou, ale fazole drží dobře), ale když tě bací bacil a nemáš sílu vařit, polívka z mrazáku se zaleskne. Mrazila jsem fazolovky a vývary bez nudlí.

Pro člověka co vaří pro jednoho můžu jako někdo, kdo to taky zažil, doporučit pouze jeden slogan: Člověk nesmí být línej pořádně se nažrat.
… a když už je trochu línej, tak navařit na dva dny, nakoupit krabičky a naučit se na přebytky používat mrazák. Navíc většina low carb receptů nebo salátů se dělá 20-30 minut a je hotovo. A i tak jsou to perfektně zdravý jídla.

Ikona diskutujiciho tauri 2023-01-15 23:25:32
Ikona diskutujiciho
sipka

No to je ono, většina jídla zabere tak 2-2,5hodiny času, takže pro jednoho je někdy těžký si vyvářet, když to není s kym sdílet.
low corb slyšim prvně :-D, tak jsem si to musel najít. Děkuju. Prosímtě, jak vaříš čočku, nebo fazole, aby člověk netrpěl tak větrama? 😀 Je na to nějaký fígl?
Pokud jde o bacily, tak na imunitu mi dost pomáhá corbisol. Je to vit. D pro zvířata a nestojí vůbec moc. 59Kč/30ml, jednotek to má dost a od tý doby, co to beru jsem snad nebyl nemocný. Doporučoval ho tehdy jeden pán, co byl covid..měl tam povídání i s J. Duškem. Prý od doby, co to bral se mu přestaly kazit zuby.
https://www.gigalekarna.cz/produkt/kombisol-ad3-30ml/

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-16 00:00:45
Ikona diskutujiciho
sipka

Fazole naložíš večer do hrnce, zaliješ vodou. Ráno tu vodu sliješ, dáš novou, povaříš 30 minut, vodu opět sliješ, dáš čerstvou (třetí) vodu a v té už to uvaříš normálně. Výhoda je, že když budeš jíst fazole pravidelně a delší dobu, tvoje trávení se přizpůsobí a přestanou ti časem dělat problémy.

Pro osamělého nebo zaneprázdněného strávníka jsou ideální recepty do hrnce typu gulášek, kari, které se dělají poctivě xy hodin, ale jenom to založíš a pak to občas dojdeš promíchat. Dostaneš poctivý jídlo a zároveň nestojíš jak jelito 3 hodiny v kuchyni a můžeš dělat jinou práci. Problém je, že když jsi vegetarián, máš omezený výběr a místo kotlíkovek si spíš líp potykáš se saláty typu šopák. Já jsem to často řešila i přírodním řízkem se zeleninovou přílohou a salátek. Základní jednoduchý jídlo, 20-30 min. práce, ale různě se to měnilo. Jednou to byly fazolky, jindy mrkvička na másle s medem, jindy brokolice, jednou ten řízek byl marinovaný, jindy byl nakořeněný, jindy po indicku, nebo jsem šupla kapra do trouby.
Pro jednoho se vaří snadno, víš kolik toho přesně sníš a můžeš si rovnou udělat i večeři, že si to jenom ohřeješ. Pak máš 2x denně teplý jídlo – a můžeš si ho někde v klidu odložit a nikdo ti ho nesní.

Nejlepší recept co jsem objevila když jsem byla vegetarián byly květákový placičky. To je v podstatě tohle
https://www.recepty.cz/recept/vynikajici-kvetakove-placicky-18277
Nastrouhám do toho taky eidam/ementál, zamíchám do toho těsta, nechám to hodinu odležet (jinak se to rozpadá). Té mouky nemá být moc, aby se nepodepisovala nějak sprostě na chuti. Radši dát víc eidamu a nechat fakt odležet ať se to spojí. Z tekuté kejdy se stane patlací těsto. Pak dělám placky, ty obalím ve strouhance a smažím. Chutná to jako řízek. Zeleninovo sýrovej vláčnej řízek. Super s bramborem a tatarkou, luxusní s okurkovým salátem.
Obrovská výhoda je, že se to dá skvěle mrazit. Někdy jsem toho udělala strašnou hromadu třeba ze dvou velkých květáků a nacpala si tím mrazák. 😀 Když byly fofry nebo chřipka, byla to skvělá zásoba která zražením netrpí. Milujou to chlapi i děcka, návštěva si z toho sedne na zadek taky.

Ikona diskutujiciho hanka 2023-01-16 09:29:37
Ikona diskutujiciho
sipka

tauri: vařím pro jednoho nebo pro dva lidi a když dělám vývar tak poctivý, protože slabé polívky mi nechutnají a vývar považuju za jedno z nejzdravějších jídel. Není to vůbec časově náročné, vždyť jenom hodíš zeleninu do hrnce a vaří se to samo. Udělám velký vývar z kosti, mám to v ledničce tři dny a když je toho fakt moc tak si ten čistý vývar dám do mrazáku. Pak někdy přijdu pozdě domů a mám navařeno, to se hodí vždycky 😉
Zeleninu vyhazuju protože jsem naučená z kuchařky že když se vyvaří už předala co mohla a zbyla z ní jen vlánkina, což mi dává smysl, vím že taková zelenina se používá třeba na omáčku, že se dá rozmixovat, ale já zas tolik zeleniny v polívce nepotřebuju, potřebuju hlavně ten vývar, takže vyvařenou vyhazuju. A zelenina na vývar je levná, mrkev a petržel jsou snad nejlevnější zelenina vůbec a kopřivy si natrháš zadarmo, často dávám do vývaru i odřezky z jiné zeleniny co zbyly. Přece když dělám odvar z kopřiv, taky ty kopřivy potom nejím. Ale je to otázka zvyku a chuti, co komu vyhovuje. Moje babička zeleninu z vývaru samozřejmě pokrájela a jedlo se všechno. Já silný vývar beru jako léčivo a zeleninu v něm nepotřebuju.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-16 14:28:19
Ikona diskutujiciho
sipka

Prý se dá z mladých jarních kopřiv dělat pesto. Je to obrovsky užitečná všestranná rostlina. Zajímavé je, že co jsem vyškubala kopřivy a hodila na hromadu, tak mi to sežraly srnky. Za týden dojdu a kopa byla vždycky celá pryč. Asi jim ty zavadnutý kopřivy chutnají, ale že by si samy okously čerstvou, to je ani nehne. Svlačec jim taky hodně šmakuje. Já snad ani nemůžu kompostovat, ty chlupatý popelnice všechno sklidí.

Ikona diskutujiciho tauri 2023-01-17 23:03:55
Ikona diskutujiciho
sipka

hanka:
Děkuju za rady. A jak chutnají kopřivy, k čemu se to dá přirovnat? Já spíš dávám libeček. Co se týče kostí, ..je to dost zdraví, ale už to nějak nepozřu a polévka „smrdí“. Přitom dřív mi to nějak nevadilo.
Už jen nakoupit nějaký semínka, dokud se dají koupit 😀

Ikona diskutujiciho Kristýna 2023-01-15 09:55:40 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Krásně napsané 🥰

Ikona diskutujiciho hanka 2023-01-15 21:31:15
Ikona diskutujiciho
sipka

Ano souhlasím. To byla úžasná série. Jednoduchými slovy řečená velká pravda.

Ikona diskutujiciho mariankosmac 2023-01-15 10:27:01 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

,,Člověk, který neaspiruje na nic vyššího a o duchovno se nezajímá a neví co to je, může snadno nabýt dojmu – a ten často není daleko od pravdy – že duchovno znamená bandu infantilních pošahanců, co věří na pohádky, sypou kolem sebe sůl, pálí svíčky, zpívají mantry a těší se na přestup do 5D.“

Bežný ľudia považujú obvykle za duchovno osoby, ktoré sa pohybujú okolo kresťanskej cirkvi, takže kňazov, farárov, mníšky, rehoľníkov… Tí o ktorých píšeš ty, zas niesu až tak populárny a väčšina ľudí sa o nich nezaujíma, to už je len taký menšinový alternatívny svet.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-15 16:51:20
Ikona diskutujiciho
sipka

To je taky varianta. https://www.youtube.com/watch?v=ms3UbArsqe0

Ikona diskutujiciho Danny 2023-01-15 17:27:22
Ikona diskutujiciho
sipka

Já bych se bála někde říct, že jsem duchovně založená, nebo že věřím v něco vyššího. Právě kvůli tomu, že je mi jasné, že by si lidi hned mysleli, že jsem věřící křesťanka.
(Teď doufám, že se mně na to nebude nikdo vyptávat, poslední dobou mi nějak dobře funguje synchronizace 😀 )

Ikona diskutujiciho tauri 2023-01-15 18:42:29
Ikona diskutujiciho
sipka

Když někomu člověk řekne, že se zajímá o energie, tak je hned prodejce energii, co chodí od baráku k baráku :))
Takže radši je někdy taky lepší být zticha, protože tohle materialista moc nechápe, jelikož jeho potenciál je pouze v tvrdé práci, která je vidět a ne cítit.

Ikona diskutujiciho Nirdaisi 2023-01-15 13:26:17 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Moc krásná série, až mi bylo líto, když jsem si přečetla „Konec série“. Děkuji ti za ní. 🙂

Ikona diskutujiciho Rocky 2023-01-15 17:06:13 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

vsetko od hlavy po pety super.krajsie a lepsie to nejde zhrnut,dakujem

Ikona diskutujiciho Anna 2023-01-17 13:37:21 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tento článek je skvělý . Má hlavu a patu a je moc pěkně popsáno duchovno. S tímto článkem plně souzním.
Tímto děkuji

Ikona diskutujiciho kiana 2023-01-20 18:40:11 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To byla dobrá série, protože mě moc nebylo jasné, co si kdo pod pojmem duchovno vlastně představuje. Sama jsem to brala podobně jak jsi to popsala (nic jiného jsem si pod tím pojmem neuměla představit, ale myslela jsem si, že za tím pojmem bude schovaná nějaká záhadná složitá a veledůležitá „věda“). Já jsem tedy začala číst duchovní knížky a weby nejdřív pouze z nudy, a pak jako zájem/koníček (jako někdo čte rád detektivky, jiný rád čte o duchovnu). Takže jsem to nikdy nehrotila, ale pak jsem to začala brát pouze jako jednu složku života (který se skládá z vícero oblastí). Můj celkový (nynější) pohled je takový, že to nerozlišuju a beru vše (jak duchovno tak materiálno) jako jeden celek (tedy víceméně rovnocenné, i když nějaké věci mě baví víc než jiné, takže z osobního hlediska mám nějaké preference..např. mě baví přemýšlet z co nejširšího celkového pohledu, zatímco jiného baví práce s energií a někoho jiného zase materiálno..).

Napsat komentář: Anna Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek