Halloween je svátek ďábla

3.11.2015 v Spiritualita 66

Je mi smutno, když každý rok sleduji, jak se víc a víc lidí nechá zblbnout slavením Halloweenu. Sice už jdu tak trochu s křížkem po funuse, ale vzpomeňte si na toto varování alespoň v budoucnosti…

Pokud na sebe strojíte kostýmy symbolizující smrt a zlo, potom na nich rezonujete a začnete je přitahovat. Pokud vyřezáváte strašidelné obličeje do dýní a dáváte do nich svíčky, nebo pokud děláte lampionové průvody, není to nic jiného, než vzývání Satana.

Satan, neboli SVĚTLONOŠ. Je ten, kdo nosí světlo, protože se ve skutečnosti nachází v temnotě.

Dávejte si pozor na lidi a bytosti, co sami sebe označují za světlonoše, nositele světla, posly světla, osvícené… Je to u nich ve skutečnosti přesně naopak. Lidé jsou to zcela hloupí, vůbec nechápou o čem mluví a mají to našeptané od temných bytostí, neboť toto názvosloví pracuje pro ně… Vyhýbejte se takovým lidem (i takovým webovým stránkám) a vyhnete se mnoha problémům v životě. Satan o sobě doslova mluví jako o posli, či nositeli světla! U bytostí, které se takto představí, jde o znamení, že mluvíte s démony… A slavením Halloweenu jim ještě odevzdáváte energii.

Vysvětlete svým dětem, že slavit Halloween je špatné a pokud už je třeba na začátku listopadu něco podniknout, vydejte se 2.listopadu k hrobům svých předků. Chození na hřbitov osobně také nepodporuji, ale je to rozhodně mnohem lepší, než oslavovat Satana.


Pro doplnění přikládám velice zajímavý článek z protiproudu o původní historii tohoto svátku, který dřív nebyl pouze o hnusu a konzumu, jako to vidíme dnes…

Halloween: odporný americký import? Nechte nám náš klid na dušičky. Podzimní procházka se vzpomínkou na zemřelé. Duchovní úpadek a popkultura. Leccos je trochu jinak

Na slavnost Všech svatých 1. listopadu slavíme svátek všech světců, známých i neznámých, a prosíme je o přímluvu. Termín pro slavení tohoto významného svátku stanovil v 8. století papež Řehoř III. O den později vzpomínáme na všechny věrné zemřelé, kteří ještě nejsou připraveni vstoupit do Nebe, a modlíme se za zkrácení časných trestů, které si jejich duše odpykávají v očistci.

Podstata svátku

Jak vyplývá z Písma a tisícileté nauky Církve, duše, které v hodině smrti nejsou zatíženy hříchem smrtelným (v takovém případě by byly zavrženy), ale nejsou ani dokonale čisté, jdou po smrti do očistce, kde trpí tak dlouho, „až bude zaplacen poslední haléř“. Mohou se těšit z vyhlídky na spásu, ale procházejí utrpením, které není ani zdaleka malé. Plameny, které je omývají, sice neslouží k jejich zkáze, ale pálí velmi silně a duše v očistci toužebně prahnou po brzkém vysvobození.

I v naší duchovně vyprahlé společnosti přetrvávají Dušičky jako všeobecně uznávaný svátek zemřelých, během kterého věřící i nevěřící navštěvují hroby svých blízkých, zapalují na nich svíčky a pokládají živé květiny, což symbolicky demonstruje víru ve věčný život a překonání smrti. Mnozí lidé se tak alespoň jednou za rok zastaví a setrvají na chviličku ve vzpomínkách s těmi, kteří již nejsou mezi námi.

Odpor k Halloweenu

V prudkém kontrastu k tomu se pak mnohým jeví ze západu importovaný popkulturní Halloween. Kritizují jej jak věřící, kteří tomuto festivalu přisuzují mnohdy až satanistický základ, ale i nevěřící, kteří se cítí uráženi kýčovitým třeštěním v době, kdy se u nás má chodit v poklidu ometat hroby, vyměňovat květináče, zapalovat svíčky a užívat si podzimní atmosféry.

Není se čemu divit. Halloween s jeho nejkřiklavějšími atributy a maskami je do našich zeměpisných šířek importován prostřednictvím filmu, televize, literatury, hraček a nejrůznějšího konzumního zboží v hypermarketech. Čím dál častěji jsou k vidění za oknem či na zahradě strašidelné svítící dýně.

Celá řada škol a školek se tomuto trendu přizpůsobuje a organizuje pro své žáky podobné maškarády – někteří rodiče to pobaveně podporují, jiným je to jedno, někteří se staví na odpor s odkazem na „americkost“ svátku.

Halloween však není odporným festivalem ze své původní podstaty. Odporným jej učinila teprve současná zesvětštělá konzumní společnost. Podobně, jako to provedla s Vánoci: na tradiční legendě vycházející ze Svatého Mikuláše, v některých kulturách i z Basila Velikého, není nic opovrženíhodného. Zrůdnou se tato postava stala až v následku reklamních kampaní na nápoj White Rock v roce 1915 a později na Coca Colu ve 30. letech 20. století. Od té doby nás v celém (nejen) západním konzumním světě pronásleduje dementní děda v červeném, cpe nám nejrůznější předvánoční zboží a prostřednictvím reklamy, literatury a kinematografie vytlačuje místní zvyklosti. Naštěstí tu máme davy nevěřících, kteří se pro našeho Ježíška porvou do krve.

Z historie

Zpět k Halloweenu. Festival spojený se slavností Všech svatých má své kořeny také ještě v prvním tisíciletí po Kristu. Tradice oblékání se do kostýmů v době Dušiček pak vznikla ve Francii ve 14. a 15. století. Byla to doba po velkých morových epidemiích a lidé si tím připomínali svoji smrtelnost a pomíjivost všeho pozemského. Tyto karnevaly se nazývaly Tanec smrti a představovaly ďábla vedoucího řetěz lidí – papežů, králů, rytířů, dam, mnichů, rolníků, malomocných a dalších do hrobu. Ještě ve Francii se konaly tyto reje až na Dušičky, tedy 2. listopadu. Teprve později se přesunuly na předvečer Svátku Všech svatých a začaly být hojně slaveny irskými přistěhovalci v Americe.

Halloween je ryze křesťanskou, či přesněji řečeno katolickou, lidovou tradicí.

V době, kdy v převážně protestantské Americe začali katolíci veřejně slavit svoje lidové svátky, tvrdě narazili u protestantů. Tyto katolické lidové tradice začali protestanté označovat za nebezpečnou formu pohanství. Vše, co s těmito oslavami souviselo, bylo karikováno jako pohanské. Z toho si postupně sami katolíci začali myslet, že jejich vlastní zvyky byly převzaty od pohanů. Tím vznikla jakási vnitřní nedůvěra k vlastní tradici a její částečné opuštění. Katolíci začali mít strach identifikovat se s vlastním svátkem a tím přestali určovat jeho ráz. Čímž uvolnili prostor pro ty, kteří jej začali deformovat – především ony protestanty, jimž se mezitím rejdění v maskách celkem zalíbilo.

To vše se seběhlo dávno předtím, než nastoupila popkulturní vlna degradující celou tradici ještě mnohem více.

Kde je problém?

Halloween je ryze křesťanskou, či přesněji řečeno katolickou, lidovou tradicí. Existují jakési romantické teorie o spojení s původním keltským svátkem Samhain, ty jsou však již naštěstí zcela překonané. Veškeré autentické atributy a kulisy tohoto festivalu jsou zakotveny v Kristově vítězství nad hříchem, smrtí a ďáblem.

Problém je úplně jinde, a to ve stejném momentu, jako v případě Vánoc: v sekularizaci svátku. Jakmile Halloween opustil teologické kotviště a ztratil tak obsah věčné spásy, stal se z něho festival zaměřený na jakousi zvrácenou oslavu zla, hrůzy a násilí. Toto pojetí velmi zesílilo během 70. a 80. let pod vlivem módní vlny filmových hororů (především „vyvražďovaček“ a filmů se zvýšeným výskytem zombies).

Dnes je tedy podoba festivalu skutečně krajně nevkusná a – co je horší – vpravdě ďábelská. Účastníci se převlékají do gumových zombie masek – čím zrůdnějších, tím lépe (nejmenovaný americký kritik mj. poznamenal, že maska Obamy s obrovskýma ušima již skutečně nemá s původní tradicí nic společného). Aniž by měli ponětí, proč tak činí. Přijde jim to jednoduše „cool“. Je zde znatelná paralela se svátkem sv. Mikuláše u nás. Mikuláš je senilní dobrák, anděl neškodný a nevýrazný kastrát, kdežto čerti, to jsou borci. Nejsympatičtější z celé party. Toto naladění je patrné napříč celou veřejností popkulturních konzumentů. Duchovně upadlé nihilistické masy jsou fascinovány smrtí, brutalitou, hnilobou. Namísto toho, aby mířily za světlem, láskou, svěžestí a … spásou.

Bojujeme na širší frontě

Jestliže se tedy budeme ostentativně ohrazovat vůči Halloweenu (nebo vůči Santa Clausovi) jako vůči importovanému americkému kýči, bude nám jistě řada osvícených a kultivovaných přátel přikyvovat. Zcela však míjíme podstatu věci. Sami ve svém duchovně vyprázdněném životě tolerujeme tisíc jiných ohavností, zbytečností a kýčů. Hlásíme se k sekulárně liberální kultuře, která těmto svátkům tuto podobu ze své vlastní přirozenosti vtiskla. Z více důvodů je označována za kulturu úpadkovou či kulturu smrti. Řešením není umělé udržování subjektivně vkusnějších tradic, nýbrž celková vnitřní náprava jednotlivců a celé společnosti.

Zastavme se tedy v tyto sváteční dny u těchto témat k rozjímání. Vzpomeňme také na naše blízké zemřelé, zastavme se na hřbitově, zapalme svíčku a užijme si onu podzimní atmosféru…

zdroj: http://protiproud.parlamentnilisty.cz/duchovni-svet/2038-halloween-odporny-americky-import-nechte-nam-nas-klid-na-dusicky-podzimni-prochazka-se-vzpominkou-na-zemrele-duchovni-upadek-a-popkultura-leccos-je-trochu-jinak.htm

Komentáře

Ikona diskutujiciho Luz 2015-11-03 06:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zajimave cteni! Ovsem je videt, ze to napsal katolik. (Ocistec neni biblicka nauka ale ciste katolicka tradice; biblicke reference citovane k tomuto jsou myslim prilis nejasne na to, aby z toho slo vyvodit cela tahle nauka). Katolicka cirkev neuznava dostatecnost viry v Kristovu obet pro spasu (a proto straseni peklem, ocistcem, nutnost zpovedi znovu a znovu, aby byli lide udrzovani v zavislosti na instituci).

Ikona diskutujiciho vesi-povidky 2015-11-03 08:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já tomu stejně nějak pořád nerozumím. Myslela jsem, že světlonošové jsou hodní, teda psala to Doreen Virtue myslím. My doma Halloween zrovna moc neslavíme, ale vyřezáváme dýně (a ty nikdy nejsou nějak zvlášť strašidelné, spíš naprosto retardované a legrační). A světlonošové jsou něco jinýho než indigový děti?

Ikona diskutujiciho Al One 2015-11-03 08:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zdravím z povrchu všechny uvnitř duté Země. Je tady krásně, slunný podzimní den. Halloween je blbost, jakož i celá pop kultura, nenechte se zblbnout, žijte radši svobodný a radostný silný život bez kravin. Není to tak těžké. Pohyb, jídlo, hry a láska ke světu.

Ikona diskutujiciho Katalyn 2015-11-03 08:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já si tedy myslím, že Halloween je  - a neříkám, že to dnešní slavící 100procentně reflektují – o překonání strachu z propojení světa mrtvých s živými, ke kterému podle tradice dochází právě v předvečer všech svatých, světlo v něm má úplně jinou symboliku, než tvrdíš. A parlamentní listy.. no co k tomu říci víc, než že Halloween opravdu není katolická lidová tradice, Irové ho přinesli do Ameriky – zamyslím se proč: je to stejné jako u nás – na Velikonoce slavíme vzkříšení Krista ve spojení s cyklickou obnovou života samého – viz vajíčka, osení etc., která s křesťanstvím nemá nic společného, jde o předkřesťanský nános, který si lidé ponechali a on teď funguje paralelně s křesťanstvím.  Stejné je to s Halloweenem – Irové ho do Ameriky přinesli jako svůj kulturní  a taky předkřesťanský relikt. Shodou okolností jsou – a byli Irové katolíci, takže ano, do Ameriky přinesli Halloween katolíci. Ale věř mi, že svátek nemá s katolictvím samotným nic společného, jsou to dvě tradice fungující vedle sebe.

Ikona diskutujiciho Alue 2015-11-03 10:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[2]: Světlonoš je synonymum pro Satana, je to jeho další jméno. Knihy od Doreen mám, ale o tomto nevím. Možná má s nimi taky nějaký pakt, dodneška totiž nerozumím, proč je slavná po celém světě, když podobných autorů je mnoho… někdo jí v tom musel pomoct.

Ikona diskutujiciho vesi-povidky 2015-11-03 12:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[5]: Takže se upsala ďáblovi nebo tak něco?

Ikona diskutujiciho Alue 2015-11-03 12:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[6]: Nechci jí nasazovat zbytečně psí hlavu, protože knihy má moc hezké, sama od ní mám i karty. – Ale logika věci by tomu nasvědčovala, nikdo se nestane světoznámý bez pomoci elit. Zednáři, illumináti, nebo Satan, to je jedno, vždy za tím stojí jedna síla.

Ikona diskutujiciho vesi-povidky 2015-11-03 13:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[7]: Aha. Já od ní mám taky karty.:) Satanovi přece nemohly pomoct nějaké zlé elity, když on sám je ta elita, ne?

Ikona diskutujiciho Alue 2015-11-03 13:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[8]: Tahle tvoje věta nedává smysl. Víš o čem byla řeč?

Ikona diskutujiciho vesi-povidky 2015-11-03 13:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]: Jo, vím, jsem trochu zmatená, promiň. 🙁

Ikona diskutujiciho Moudrávrba 2015-11-03 14:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]: Co když ji pomohli andělé? Kdo pomohl tobě, že máš nejnavštěvovanější ezoterický web v ČR a na Slovensku a po tvých knihách je velký zájem?

Ikona diskutujiciho Alue 2015-11-03 15:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]: Já nejsem celosvětově známá. Vše co mám, jsem si zasloužila pílí a know how.

Ikona diskutujiciho vesi-povidky 2015-11-03 15:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[12]: Ale jak potom víš, že to Doreen neudělala stejně? :/

Ikona diskutujiciho Alue 2015-11-03 15:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[13]: nikdo se nestane světoznámý bez pomoci elit

Ikona diskutujiciho A.L. 2015-11-03 15:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]:  Mně třeba Doreen Virtue moc světoznámá nepřijde, známější je třeba Don Miguel Ruiz. To chceš taky tvrdit, že jeho Čtyři dohody proslavily elity?

Ikona diskutujiciho Vojta 2015-11-03 16:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Některé články na tvém blogu jsou super, a dokážeš do nich napsat krásné myšlenky, ale ta narážka na jiné webové stránky mi přijde dost ubohá.

Ikona diskutujiciho vesi-povidky 2015-11-03 16:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nemyslím si, že by se nešlo stát světoznámým bez pomoci elit…

Ikona diskutujiciho myshoolka 2015-11-03 17:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: A co třeba kniha a film Tajemství?

Ikona diskutujiciho HiddenInTheShadows 2015-11-03 17:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tvůj web čtu moc rád, ovšem poslední dobou se mi zdá, že si celkem protiřečíš / zkresluješ informace. Pokud to tak není, v pořádku, jedná se pouze o můj a jen můj názor.

Ikona diskutujiciho Lela 2015-11-03 17:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue, prosím nemohla bys ses víc vyjádřit ohledně světlonošů. Mě bylo řečeno, že jsem světlonoš a budu se pohybovat ve tmě, ale zlá a destruktivní nejsem. Tak ted nevím, co si myslet..díky

Ikona diskutujiciho myší královna 2015-11-03 18:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mám od Doreen jednu knížku a abych pravdu řekla, není mi příjemné nic, co od ní vidím, i když třeba to, co mám doma, je o vílách. Asi už vím proč. :D Zřejmě půjde o vlka v rouše beránčím. Ale nesouhlasím s tím, že člověk se stane slavným jen když se paktuje s ilumináty.

Ikona diskutujiciho Alue 2015-11-03 18:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[20]: To už musíš reklamovat u toho, kdo ti to nakukal.

Ikona diskutujiciho Soňa 2015-11-03 18:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zdravím Alue,

Ikona diskutujiciho Farah 2015-11-03 18:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mně to přijde všechno takové relativní. Ale Halloween mě nenadchl celkově (nezávisle na původu), na hřbitov, když už, tak spíš protože rodiče chtěli, ale tak nějak to chápu jinak, než v tom, že půjdu někomu/komu vlastně, když duše je dávno pryč?/uklidit náhrobek. Když se vrátím k tomu snu a skoro AC předevčírem, tak podvědomí řekne hodně, kdy to je dobré a kdy ne. Kdybych do toho AC šla, tak pro mě by třeba plynulo z toho, že už se nemusím probrat (protože vidím ošklivé věci, když mám vnitřní rozladění či depku a hezké AC bývá, když naopak vidím věci pěkné a bezpečné). Ale teď k tomu přistoupí někdo zvenku, který to má nastavené jináč. AC jako únikovka. :-) Taky dobré. Proč ne? Něco mě právě napadlo!

Ikona diskutujiciho Fellien 2015-11-03 18:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No… Já toho o Halloweenu vím opravdu hodně a rozhodně nevzniknul tak, jak je tady popsáno. Halloween ve skutečnosti není svátek žádné víry, nepatří k pohanství, křesťanství, ani ničemu jinému. Nicméně ta historie je opravdu hodně složitá a chce to hodně času a pátrání. Původně to byla oslava jen mezi chudými a prostými lidmi, byla to oslava poutníků, ale jak to vzniklo je opravdu na dlouho, takže to tady popisovat nebudu ale dohledat se to dá, nicméně spíš ve starších a věrohodných knížkách. A jako takový Halloween i já oslavuju. To co z něj vzniklo v pozdější době je věc druhá a je pravda, že víc jak polovina lidí Halloween oslavuje a vlastně ani neví proč. Ani to není svátek mrtvých jak se povídá, a už vůbec ne svátek svatých. Dýně nevyřezávám (to vůbec nechápu, jak vznikla souvislost mezi Halloweenem a dýněmi?), ale oslavuju to hromadně s Dušičkama, že jdu na hřbitov, zapálím svíčku,… Ale to nedělám jen na Halloween nebo Dušičky, to dělám vždy když chci jít pozdravit příbuzné, ale o Halloweenu to pro mě má trochu jinou atmosféru. Jinak my se o Halloweenu tak jak původně vzniknul bavili i v angličtině (ne v té klasické ve škole, ale v takovém speciálním semináři, který byl orientovaný čistě jen na historii a byl celý v angličtině a bylo to studium na několik let, probírala se tam mimo jiné i ta původní stará angličtina, která je dnes už více méně "padlá" a taky je hrozně těžká a přiznám se, že si konkrétně z ní ani nic nepamatuju, ale lektorka nám donesla i spoustu starých textů o vzniku různých svátcích a tradic, které ale nejdou ani normálně sehnat a řekla bych, že by bylo hodně lidí překvapených kdyby věděli, jak některé svátky a tradice vlastně vznikli…)

Ikona diskutujiciho Milan 2015-11-03 19:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jsem si plně vědom odlišnosti od tématu nicméně víceméně by mne zajimalo, jakpak je brána ve skutečnosti Panna Marie, jsou známé vesměs pomoci od nemoci v bezmoci leč zda-li Maria náhodou nemá šéfa sloužící z těch horších sil… často na svých poutích vídám pomníky či kaple věnované přímo Panně Marii a dokonce si za poděkování odvážím mnoho litrů z blízkého velmi kvalitního pramene… leč si již nejsem jist, zda-li je opravdu tou sestrou milosrdnou služebníkem ve zdraví…

Ikona diskutujiciho iriska 2015-11-03 19:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Hezky to zapadá do skládačky. Významu "světlonoše" se vůbec nedivím, stačí se porozhlédnout kolem sebe, kdo se označuje za světlonoše/posla světla a podobné, co to je za lidi, jak mluví, co dělají….a je to jasný.

Ikona diskutujiciho WhiteCorco 2015-11-03 19:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ale Samhain není špatný, že ne?

Ikona diskutujiciho Arael 2015-11-03 19:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A jéje, a my jsme s kamrádkou šli ve škole na haloween za padlé anděly :(  Doufám že jsme se nějak nenapojily 🙁

Ikona diskutujiciho R... 2015-11-03 20:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho bnt 2015-11-03 20:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tenhle svátek mi byl vždycky odporný a myslela jsem si to, že je satanský. A to horrorové maškarní vypadá jako nějaký hnusný riuál. Pryč od toho.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2015-11-03 20:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Keď niekoho nepropagujú elitami riadené média, tak nemá veľkú šancu stať sa svetoznámym a slávnym. Ľudia šíriaci všelijaké New Age a podobne, ako Teal Scott, Doreen Virtue, illuminátom/elite vyhovujú preto sú tam kde sú. Ale keby náhodou začali šíriť niečo čo by sa elite nepáčilo, tak by im to scenzurovali alebo by ich začali v médiách očierňovať. Napríklad Osho slúžil len sám sebe (manipuloval a zneužíval ženy a bohatol na podvodoch), američanom sa nepáčil tak ho zlikvidovali. Takže veľa celosvetovo slávnych má takpovediac dohodu s elitou, to ešte neznamená že musia chodiť pravidelne na kávičku s illuminátmi.

Ikona diskutujiciho iriska 2015-11-03 20:36:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[28]: No to by mě zajímalo, jaký je původní koncept Samhainu. Určitě nebude špatný, pohanství je postavené na dobrých základech, otázka je, co v něm je v dnešní době překroucené.

Ikona diskutujiciho Ilíriel 2015-11-03 20:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Samhain mě taky zajímá. Myslíš, že má smysl snažit se obnovit tyhle staré svátky svázané s přírodou a roční dobou? Staré tradice, které tu byly ještě před křesťanstvím? Třeba svátek světel se zapalováním svíček a podobně?

Ikona diskutujiciho Any 2015-11-03 21:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A co Samhain?

Ikona diskutujiciho Fellien 2015-11-03 21:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[33]: Samhain špatný není, to je v podstatě oslava konce plodného období roku, kdy už je sklizeno a děkuje se přírodě za její dary a vzdává se jí tím projev díků a dělají se při něm rituály, kdy se přírodě odevzdávají dary a za to se jí vysílá prosba (třeba část sklizně nebo ruční výrobky, liší se to podle konkrétního přesvědčení), aby byl další rok stejně dobře úrodný, jako tento. Dalo by se říct, že Samhain je takovým koncem roku. A ve skutečnosti má Samhain s Halloweenem společného opravdu hodně, slaví se i ve stejnou dobu.

Ikona diskutujiciho annapos 2015-11-04 01:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[2]:Mládí a pověrčivost svíčkových babek?!?

Ikona diskutujiciho anelie 2015-11-04 02:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Žiju v Belgii a tady se Halloween hodně slaví. Mě je osobně tento svátek dost nepříjemný, a nemám nejmenší chuť se neustále ve městě na plakátech dívat na zombie apod. A hlavně, že se na to musí dívat i  moje děti. Doma si člověk ohlídá, aby děti v televizi neviděly něco, co by je mohlo psychicky poškodit, a pak stači procházka městem a musíme se dívat ve výloze na uřezanou ruku na kráječi na chleba, dívku s uřezanou hlavou s pomateným výrazem, a tak dál? Pěkně děkuji.

Ikona diskutujiciho Alue 2015-11-04 09:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[37]: Když jsi u toho vysvětlování, snad by bylo dobré dovysvětlit i to, že SATAN je souhrnný pojem pro celkem 6 bytostí, Lucifer je jedna z nich. Pokud se mluví o Satanu či Luciferovi, je to totéž. Oslovuje se ta samá síla, i ta samá bytost.

Ikona diskutujiciho Alue 2015-11-04 09:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[38]: S mamkou jsem jako dítě párkrát dýni vyřezala, byla jsem šťastná za společnou chvilku, že se mi věnuje, že si se mnou hraje… takže o tu dýni vůbec nešlo. Klidně jsme mohly malovat 🙂

Ikona diskutujiciho bobina62 2015-11-04 09:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Světlonoš neboli Lucifer. Kdysi to byl anděl. Dneska se mu říká i Satan a je to čisté zlo, takže padlý anděl. Už jsem toho mnoho četla o Halloweenu. Alue, máš pravdu, i já mám k tomuto svátku a všemu s tím spojenému, velký odpor. Jakoby mě to všechno odpuzovalo. Vadí mě i návštěvy na hřbitovech a zdobení hrobů. Já si na své mrtvé vzpomenu, kdy chci, někdy s nimi vedu i rozhovory. V pondělí jsem zapálila svíčku, i když ani to většinou nedělám.

Ikona diskutujiciho Alue 2015-11-04 09:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[41]: Taky dušičky nepotřebuju. Na mamku myslím každý den, občas za mnou přijde, na jiné své zemřelé vzpomínám taky často. A svíčky pálím skoro každý den… Když na zemřelého nemyslí člověk celý rok a jde mu jednou za rok oprášit hrob a pomodlí se, nevidím v tom moc význam, podle mě by to mělo jít od srdce a když ne, tak jednou za rok to stejně nevytrhneš a tomu zemřelému to může být buřt, když už k němu stejně nemáš vztah a jinak na něho ani nepomyslíš.

Ikona diskutujiciho H.K. 2015-11-04 11:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tvrdit, že každý, kdo o sobě mluví v souvislosti se světlem, je přisluhovač Lucifera je stejné, jako tvrdit, že protože Hitler byl národní socialista tak na sociálním úřadě vraždí Židy.

Ikona diskutujiciho vesi-povidky 2015-11-04 11:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ale když třeba někdo říká, že je světlonoš, a myslí to tak, že jako rozumí takovým věcem jako jsou andělé, pomáhá lidem a tak, a o žádném Satanovi neví, tak není napojený na nějaké elity, ne?

Ikona diskutujiciho Alue 2015-11-04 13:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[43]: ,,Tvrdit, že každý, kdo o sobě mluví v souvislosti se světlem, je přisluhovač Lucifera" – Tohle netvrdím, nepochopil jsi psaný text.

Ikona diskutujiciho vesi-povidky 2015-11-04 14:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[45]: Aha. A proč to máš anglicky (u těch komentářů, data a tak)? A co je to za okřídlenou kozu na tom obrázku? To je ďábel?

Ikona diskutujiciho Raja Luthriela 2015-11-04 17:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Halloween neslavím. Je to zbytečné plýtvání dýněmi. Mimochodem, letos jsme měli dýni na zahrádce. Asi třináctikilovou. A celou jsme jí nakrájeli do kompotu. Někdo v tuto dobu dýně vykrajuje, a mi je krájíme na kostičky. Co se týče dušiček, tak si na mrtvé mnohdy vzpomenu během roku. Takže dušičky jsou jen takové doplnění.

Ikona diskutujiciho vesi-povidky 2015-11-04 18:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já neslavím dušičky, protože nemám na koho vzpomínat. Sice mi asi před rokem umřela babiččina sestra a prababička, ale obě jsem viděla jednou za měsíc, oběma jsem vykala, a ani u jedné jsme nebyla doma…

Ikona diskutujiciho malé srdce 2015-11-04 22:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[46]: Tak tomuto se říká krásné čisté dětské vědomí:-)

Ikona diskutujiciho verča 2015-11-05 10:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Připojuji se k malému srdci:-)

Napsat komentář: Alue Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek