Jak je to se svobodnou volbou rozhodnutí a předurčením osudu?

1.10.2011 v Poradna 31

Dotaz:

Ahoj Alue,

cast svojho zivota som zil v tom ze moj zivot som si vybral predtym ako som sa inkarnoval a to co zazivam som nijako nemohol zmenit a ze nemozem zmenit ani svoju buducnost pretoze je predurcena. Avsak pred 3ma rokmi som natrafil na film The Secret ktory mi uplne zmenil pohlad na svet ze vsetko co zazijem v zivote mozem ovplyvnit myslienkou a preto som prvu teoriu o predurcenom zivote zavrhol.
Teraz sa vsak snazim spojit tieto 2 teorie ale nedokazem to pochopit. Ako mozeme mat slobodnu volu a ovplyvnovat svoj zivot jednym zo zakladnych zakonov vesmiru ak nas zivot bol dopredu predurceny a my sme si vybrali ako ho chceme prezit? (v pohadstve, chudobe, stasti alebo utrpeni, vo velkom dome s celou rodinou alebo sam a opusteny v rozpadnutej chatrci atd.) Ako mozeme byt schopni menit myslienkami nas zivot ak sme pred inkarnaciou presne vedeli ako ho prezijeme?

Dufam ze mi svojou odpovedou pomozes pochopit ako to vlastne je.
Vopred ti dakujem za tvoj cas.

Odpověď:

Ahoj,

Tvoje otázka má smysl a pravda je přesně uprostřed.
Uvědom si, podle čeho se vlastně realita tvoří: Co máš rád a co nemáš rád, to přitahuješ. Čemu věříš, to potkáš. Vidíš to, co chceš vidět, jednáš tak jak jednat chceš, přitahuješ k sobě to, na čem rezonuješ.
Takže rezonance tvé bytosti, způsob tvého myšlení a jednání určuje to, co tě v životě potká. Než se narodíš do hmotného těla, vidíš před sebou několik verzí možného vývoje tvého života. Určený osud je taková kolej, která má mnoho výhybek a mnoho pravděpodobností toho, jak se zachováš. Tím si vlastně určuješ život. Jdeš po určené cestě, ale rozhoduješ, jestli půjdeš doleva, nebo doprava.
Než se narodíš do hmoty, tak vidíš dopředu, co asi uděláš a podle toho se to plánuje.
Pokud ale v životě uděláš nečekanou otočku přesně opačným směrem, uděláš něco úplně jiného, nečekaného a způsobíš absolutní zlom, předurčení osudu zmizí a potom už se pohybuješ mimo hranice. Potom jsi svobodnější, než ostatní lidé a tvoříš si už všechno sám, ale i v této nové realitě se postupně vytvoří koleje, které předvídají, kam zamíříš potom. Je v tom ale zásadní rozdíl, že takové koleje vedou úplně jinudy, než ty původní.

Hodně štěstí 🙂
Alue

Čili osud máme všichni určený, ale částečně jsme schopní ho měnit a velmi výjimečně jsme schopni se z určené koleje úplně vytrhnout, ale to moc lidí zatím nedokázalo.

Kam dál:

Otevřít rubriku ,,Poradna – Životní směr” – ZDE

Další obrázky víl – ZDE

Máte otázku? Ptejte se do ►Mailu◄

• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu https://aluska.org/

Komentáře

Ikona diskutujiciho Veronika 2011-10-01 09:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Myslím, že tohle je hodně užitečný článek.

Ikona diskutujiciho Clarté 2011-10-01 09:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Stejně nikdy nepochopím, proč jsem se rozhodla narodit do tak komplikované rodiny :D Máma mi vyčítá, jak příšerného mám otce. Já jí říkám, že já za to nemůžu, že ona si ho vybrala, načež se hned ohradí s tím, že jsem si ho vybrala sama. V podstatě máme obě pravdu. Škoda, že si nepamatujeme to, co jsme si před narozením vymysleli, všechno by bylo mnohem lehčí…

Ikona diskutujiciho Petr H 2011-10-01 09:54:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ano, souhlasím, že každý si svůj osud předem vybral sám a také, že realitu, ve které žije, si vytváří svými myšlenkami. Změna je možná, pokud změníme myšlení. Někdo se řídí vlastní intuicí, jiný bezmezně následuje své vzory, rodiče, superstars… Ale vlastnímu osudu a odpovědnosti za svůj život neutečeme.  Teprve, až přijmeme sebe takové, jací doopravdy jsme, přestaneme se chovat podle zažitých vzorců v našem okolí, až se postavíme na vlastní nohy a řekneme si, tudy chci jít já, teprve pak zazáří šťastná hvězda našeho osudu a vysvobodí nás ze zajetí matrixu. Pamatuji si citát z jednoho filmu, kdy se otec loučil se svým synkem a řekl mu: „Jdi a změň svůj osud. Abys nežil jako já, jako my všichni tady, v bídě a otroctví…“ Ano, změna je možná. Ale někdy za cenu velkých osobních obětí, do čehož se většině nechce.

Ikona diskutujiciho Farah 2011-10-01 09:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

..jo ja asi predtim byla predurcena se narodit do neceho, co uz nebylo O.K…a abych se vytrhla a zabranila opakovani tehoz, co mama trpela, tak jsem si to rozhodla pojistit tim, ze dotycny pan, ktereho si jednou vezmu nebude: vysedavat po hospodach, toulat se za zenskyma kvuli jedny a ty samy veci, chtit po me veci v tom, ktere se mi hnusi, protoze…atd…a hlavne se chci vyhnout vycitkam a delani z komaru velblouda 😉

Ikona diskutujiciho Iv 2011-10-01 09:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue, děkuju ti za článek, souhlasíš se zjednodušenou obecnou tezí v procentuálním vyjádřením, že 60% je karma a 40% záleží pouze na mně… a že je to takhle akorát??

Ikona diskutujiciho Alue 2011-10-01 10:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: Děkuji. Asi je to o tom, mít v tom pořádek a pak můžeš pomáhat uklidit i ostatním. 🙂

Ikona diskutujiciho mirrak 2011-10-01 12:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Můj názor je takový, že svobodná vůle je programem matrixu a osud máme daný. Pokud se ale dokážeme z matrixu osvobodit, tak už na nás osud neplatí.

Ikona diskutujiciho Martinka 2011-10-01 13:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[7]: Spíš naopak, svobodná vůle je základní schopnost člověka, kterou jiné bytosti moc nemají nebo nemají vůbec 😉 jinak děkuji Alue, opravdu odpovídá srozumitelně (bez láseček a očišťování…) na všechny otázky, na které se snaží lidé složitě přijít už několik století.

Ikona diskutujiciho Elfri 2011-10-01 13:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

I když dotaz byl adresován primárně Alue, dovolím si přispět ještě i dalším možným úhlem pohledu. Zmiňovaný rozpor mezi svobodnou vůlí na straně jedné a předurčeností na straně druhé má totiž svůj kořen ve způsobu, jímž si v tomto dualitním světě zvykla pracovat naše mysl. Používá přitom oddělené protikladné pojmy jako například „dobro-zlo“, „světlo-tma“, „svobodná vůle-předurčenost“. Pokud se nám však podaří vysvobodit naši mysl z tohoto (uměle vytvořeného) pojmového žaláře, což zase není až tak jednoduché – ale není to ani nemožné, naše mysl začne tytéž pojmy chápat nikoli jako dualitu ale jako POLARITU. Na první pohled může obojí nazírání vypadat stejně, ale pokud se podíváme pozorněji, zjistíme, že tam kde nám mysl oddělená od vědomí Jednoty dovolovala vidět pouze + nebo – (a nic mezi tím), tam se před námi  nyní otvírá nečekaná šíře do sebe plynule přecházejících nerůznějších možností. Zjednodušeně bychom si je mohli nazvat třeba: „naprosté+“, „víceméně+“, „trochu+ a trochu-“, „víceméně-“, „naprosté-“ a „všechny možnosti mezi tím“.

Ikona diskutujiciho Alue 2011-10-01 13:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[7]: Ale ano, v podstatě máš pravdu.

Ikona diskutujiciho My 2011-10-01 15:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kvůli svému "předurčenému" osudu, si třeba vybíráš i povahu, kterou můžeš změnit ? Sice nepočítám, že ze zaritého introvera se stane extra přátelský extrover, který to jednoho dne rozjíždí na všech párty… I ta by měla napomoci ke splnění úkolu, jež si člověk před inkarnováním sem vybral, ne ??

Ikona diskutujiciho My 2011-10-01 15:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]: Omlouvám se za překlap ve jméně :DD

Ikona diskutujiciho Myšák 2011-10-01 15:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Alue 2011-10-01 16:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]: Povahu máš vlastně takovou, na čem rezonuješ. Je to o duši, ale samozřejmě musí být osud s povahou synchronizovaný, protože by to jinak ani nemohlo fungovat.

Ikona diskutujiciho Myšák 2011-10-01 16:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: Děkuji :-)

Ikona diskutujiciho deyf 2011-10-01 17:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[6]: Alue, jaký je přesně rozdíl mezi tou správnou a nesprávnou definicí karmy? Dík za odpověď …

Ikona diskutujiciho Alue 2011-10-01 18:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[16]: Z toho by možná byl slušný článek, to bude lepší než komentář.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2011-10-01 19:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

.Ja si život predstavujem ako level hry. Síce nepatrím k hráčom ale keď idete hrať niaku hru nevyberiete si nejaké piškôrky pre batolata ale niečo akčnejšie niaku strielačku.

Ikona diskutujiciho Vit 2011-10-01 21:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Když vezmeme v úvahu, že čas je iluze, tak pak je to samé, že jsme se rozhodli a máme to předurčené, jako když se právě rozhodujeme a máme svobodnou vůli. Předurčení a svobodná volba je úplně to samé, jen jsme v iluzi (programu), která nás nutí to odlišovat.

Ikona diskutujiciho myshoolka 2011-10-01 23:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

chápu to teda správně tak, že když si ten osud představíme jako nějakou rozvětvenou silnici a odpojíme se od metrixu, jedeme pak jakoby po poli? :D

Ikona diskutujiciho Daniela 2011-10-02 13:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[20]:Alue někde říkala, že úplně se odpojit od matrixu nedá, jedině smrtí. Taky si to myslím. Narodíš se tady, tak se nemůžeš úplně odpojit. Ale osud se změnit dá. Já si myslím, že je to tak: než vstupuješ do těla, naplánuješ si život podle toho, co se chceš naučit. Domluvíš se třeba i s různýma osobama, které během života potkáváš, že dáš lekci ty jim a některé dají lekci tobě. Př. že potkáš nějakého partnera a on tě něco naučí a pak se rozejdete. Pak se ti třeba má stát nějaký úraz nebo ledacos jiného, ale ty už ses změnil a přemýšlíš jinak, tak to můžeš odvrátit. Neonemocníš atd. Ale myslím si, že neovlivníš třeba to, s kým budeš žít a kde, protože to si člověk vybral nahoře. Ikdyž třeba dostaneš něco, co jsi doopravdy chtěla a myslíš, že je to změnou myšlení, že předtím bys třeba dostala něco jiného, tak podle mě i tohle tak mělo být.

Ikona diskutujiciho Chantall 2011-10-02 19:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[21]: Daniela mne sa tvoje chápanie páči 🙂 tiež si to tak vysvetľujem 🙂

Ikona diskutujiciho Obi 2011-10-02 22:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jestli je čas neexistuje. Tak jste si svůj osud vybraly každé sekundě života. Žádné koleje žádné bariery jen teď. Tak to vidím já.

Ikona diskutujiciho Vesmírná Sestra Khalia 2011-10-03 21:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Suprový článek, dosti užitečný, i mě celkem dost pomohl 🙂

Ikona diskutujiciho Michaella 2011-10-03 21:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Osud jde zcela změnit jedině věděním toho, co nás čeká (čili znát budoucnost a udělat něco úplně jinak než je naplánovaná). Budoucnost vlastně zná každý, než se narodí, ale potom to (velká většina lidí) zapomene, takže …

Ikona diskutujiciho Pavel 2011-10-05 00:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Osud, je jen sklizeň minulých činů

Ikona diskutujiciho Martina 2011-10-05 21:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[26]: nemyslím si :D

Ikona diskutujiciho františek 2011-10-08 15:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Možná Ti lezou krkem,ale pak se to neslučuje s tím jak vyjadřuješ moudrost ve svých slovech,všichni jsme tam kde jsme a tím že říkáš jak Ti to leze krkem nepříjímáš okolí jaký jsou a to je základ všeho brát lidi takový jaký jsou,to že máš nekutečnou úroven vnímání života je krásný a pro lidi co hledají odpověd darem,ovšem svoboda a osud není nic jiného než tatáž úroven části naší duše,kterou žijeme bud vědomě nebo nevědomě,neodděluje seto,což je pocit sounáležitosti sebe sama,že někteří mluví tak či onak,odpustinkování,meditování či očistování je jen sebevyjadřování cesty nás všech a že jsi někde jinde s vnímáním sebe,pak neznamená že Ti ostatní svým životem polezou krkem,zvlášt když víč proč tak žijí nic víc,samozřejmě jsem rád za takové stránky a vyjadřování ,které jsou z tebe cítit jako dar okolí a za to Ti děkuji.Měj se krásně a přeji všem provázenou tichost života.

Ikona diskutujiciho Pavel 2011-10-09 08:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[27]: A kde je hranice mezi karmou a moji volbou?

Ikona diskutujiciho Podhorský 2011-12-23 20:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A co Adolf Hitler co byla jeho volba a co osud a byl potrestán za své činy?

Ikona diskutujiciho Fox 2014-06-20 05:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pokud mohu říct svůj názor, tak je to asi tak že si vybereme před narozením život (dojít z Brna do prahy) a svobodná volba je pak už v hmotě na nás. Můžeme tam jet se Student agency, nebo jít pěšky, nebo jít po uších, jet na kole, či letět rogalem, nebo se tam teleportovat. Můžem to vzít přes Bratislavu… Toť naše svobodná vůle. Dle mého by se to tak nějak dalo připodobnit.

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek