Jak maximálně využít energetický a spirituální potenciál dlouhých vlasů / 2.díl

4.8.2018 v Žena 20

2. díl

 

V předešlém článku jsem skončila u otázky sebepřijetí. Mějte dámy rády své vlasy takové, jaké jsou, neusilujte o něco, co vám na hlavě neroste a co nemáte dáno. Když se totiž budete za každou cenu honit za jinými ideály pro které nemáte vlohy, vaše neúcta k sobě samé se vám pravděpodobně spíš vymstí. A pak si budete říkat ,,že já blbá radši nezůstala u toho původního, proč jsem tlačila na změnu za každou cenu“.

A tím se dostáváme k otázce barvení, protože to je často první věc, po které žena sáhne, když není spokojená s tím co má.

 

Nebarvit!

Poškozuje, nebo nepoškozuje barvení vlas? Má, nebo nemá vliv na energetickou a ochrannou funkci vlasu?

Primárně je důležité vědět, o jakou barvu jde a co přesně s vlasem dělá. Jestli ho pouze obalí, nebo jestli ho zevnitř tak trochu ,,vyžere“.

Obecně bych vám doporučila, pokud nejste staré a nepotřebujete zakrývat šediny, abyste se držely své přirozené barvy vlasů a nesnažily se ji za každou cenu měnit, už vůbec ne zesvětlovat. Většina žen s extra dlouhými krásnými vlasy (pokud jsou jejich vlastní), je má nebarvené, maximálně mohou použít hennu, nebo přeliv.

Nakonec stejně zjistíte, že vaše přirozená barva vám nejlépe sedne a budete se k ní s velkou pravděpodobností chtít vrátit zpátky.

Což se stalo i mně.

 


 

Už jsem o tom psala, tak spíše ve stručnosti: Každého odrazuji od barvení vlasů, zejména pokud obsahují peroxid, nebo jsou chemické.

 

U mě s nástupem puberty přišlo ztmavení vlasů, které vypadalo, jako by se mi dělal odrost a ten barevný rozdíl byl dost markantní. Odolávala jsem asi rok a půl tlaku ze svého okolí, až jsem nakonec podlehla. Tlak spočíval v tom, že děcka jsou krutá a ve škole jsem poslouchala posměšky typu ,,Co je, už nemáš na barvu? Proč si to nedobarvíš?“

,,To jsou ale moje vlasy. Takhle mi to roste.“

,,Haha, no to teda fakt nejsou.“

Jednoho dne mi prostě došla trpělivost, protože jsem skrze ty poznámky postupně dostala pocit, že fakt vypadám blbě. Koupila jsem blonďatou levnou Londu, která chytala málo a když už tak do zrz, pak jsem přešla na blond Palette což bylo o něco lepší protože nešlo do zrz a takhle jsem si prasila a ničila vlasy zhruba šest let. Kdyby mi tehdy, když jsem s tím chtěla začít, někdo dospělý a zkušený řekl, ať to nedělám, ať se na to vykašlu, že si tím zničím vlasy, jistě bych ho poslechla. Jenomže nikdo takový s takovou zkušeností tehdy nebyl, aby mě mohl varovat. Takže jsem netušila, co se postupně s těmi vlasy stane a jak moc velká chyba to byla.

Krásné a silné byly tak první dva roky. Pak začaly strašně padat a přestávaly i růst do délky. S barvou jsem přestala, když už to byla fakt krize. Na moje jemné vlasy to bylo jak mor. Když mi bylo cca devatenáct, uvědomila jsem si, že jsem byla blbá a že jsem si celý problém způsobila sama, tím že jsem si nechala od děcek nakukat takovou hloupost. Stačilo počkat a dětské vlásky odrostly samy, odstín by se srovnal. Na co lpět na zlaté blond za každou cenu? Měla jsem se smířit s novou barvou jakou mám a neřešit, co kdo říká… Inu já bych se s ní v pohodě smířila, ale děcko v pubertě je strašně ovlivnitelné. Párkrát mu řeknete nějakou hloupost a pak ho dotlačíte i k tomu, co by samo v životě nechtělo. Bohužel. Od toho by měl přijít chytrý dospělý a vysvětlit mu ať neblbne.

 

Jestli jste náhodou v tom podobném věku, vlasy vám tmavnou a máte na hlavě odrost, hlavně se nezačněte barvit zpátky na ten světlý odstín, co jste měli původně. Radím vám dobře. Nedělejte to! Ani sami doma, ani v kadeřnictví. Úplně se na to vykašlete. Zničíte si vlasy a budete se ještě pěkných pár let poté bít do hlavy, co jste to provedly.

Speciálně pokud máte vlasy jemné, které pomaleji rostou. Ty to úplně spálí a nebudete tam mít nic. Jemné vlasy musíte chránit od chemie speciálně a důsledně, protože jsou hodně citlivé na špatné zacházení. Silné vlasy, husté a drsné jako hřebíky snesou ledacos, ty vám na hlavě zůstanou, ale po peroxidu mohou vypadat jako starý smeták, úplně se vysuší a nevypadají pěkně. A nepomůže jim pak už nic, jenom nechat odrůst.

 

 

Správně vede energii pouze vlas, který je zdravý. ,,Zdravý vlas“ znamená chemií netknutý a mechanicky nepoškozený vlas.

Z toho důvodu, pokud chcete vlas barvit, pravděpodobně by energetickému potenciálu vlasů neměly uškodit přírodní barvy, které vlasy pouze obalují, aniž by narušily jejich strukturu. Toto kritérium splňují pravděpodobně pouze bylinné barvy, jako je henna. Ale pokud nemáte šediny, na barvení se opravdu vykašlete. To, jestli do nějaké míry ovlivňuje funkci vlasu i přírodní bylinná barva, totiž není zcela jisté.

Já osobně jsem používala hennu cassii, ale bylo to na již zničené odrosty po peroxidu aby se posílily, takže nemám srovnání, co udělá zdravý nebarvený vlas, vs zdravý vlas obalený hennou. Možná se ozve někdo, kdo tu zkušenost a srovnání má.

 

Před pár týdny jsem konečně odstřihla poslední zbytek peroxidového konce. Trvalo mi to dalších cca šest let, než jsem to mohla konečně odstřihnout a zachovat si přitom délku. Je to úžasný pocit, ale vůbec nemám chuť začít znova experimentovat s hennou, abych si to ověřila. Spíš budu po této zkušenosti o hodně opatnější a velmi dobře budu zvažovat, jestli ještě někdy budu vymýšlet s vlasy podobné ptákoviny. Jednou na ně plácnout nějaký nesmysl je snadné, ale čekat dalších pět let než to odroste, už taková sranda není.

 

 

Vlasy zasažené peroxidem mají poškozenou svoji původní strukturu, jsou porézní a vedou špatně energii. Jednou dobře rostlý vlas, který se jednou spálí peroxidem, ještě relativně chvilku vydrží, ale když se bude spalovat opakovaně a bude muset v tomto bojišti dál stavět další a další materiál, ztrácí svoji strukturu i funkci. Jak energetickou, tak ochrannou. V čím horším stavu je vlas a čím více je rozežraný barvou, tím slabější má signál.

 

Stupně poškození struktury vlasu pod mikroskopem

 

Když si srovnáte fotky lidí s barvenými vlasy před a po, většinou stejně zjistíte, že lepší barva, než ta kterou máme přirozeně na hlavě, neexistuje. I já jsem si to uvědomila, když peroxid zmizel z okolí mého obličeje, jak je můj přírodní odstín vlastně hezký, jak mi jde pěkně k pleti a jak mě omlazuje, osvěžuje. A jak je příjemné, nemuset pořád dokola řešit odrosty, naopak se na přírůstky těšíte.

Často to můžete vidět i v různých kadeřnických seriálech. Přijde jim tam neodbarvená divoženka (jakože ,,zanedbaná bez střihu“). Ostříhají ji na kastrol, udělají melírek nebo hodí na zrz, nalakují to, nakulmují to a je z ní tuctovka, která zestárla klidně o deset let z hodiny na hodinu. A zabijí to komentářem ,,konečně je to zralá šik ženská, předtím to byla taková nevýrazná holčička“… Vlezete do komentářů. Chlapi se chytají za hlavu co to s ní provedli, že předtím byla přirozená a krásná, kdežto ženské to kolikrát chválí, protože viděly jinou ženu, která zrovna přišla o vlasy. 😀

 

Jestli vás zajímá můj názor, tak videa kde se stříhají vlasy na kastrol a pak hodí na zrz, už si raději ani nepouštím, protože koukat na stříhání zdravých krásných dlouhých vlasů mě bolí vyloženě fyzicky. A mezi kamarádkami jsem těžký agitátor, který všem zakazuje se stříhat, nebo barvit ,,jenom melírky“. Kdo mě neposlechne a pak dojde se stížnostmi že to má suché a bude muset ostříhat, vyslechne si obvyklou větu: ,,Nechci být za hnidopicha, ale JÁ JSEM TI TO ŘÍKALA.“ 😀

 

Pokud jste mladé, nebarvěte se a držte si délku jakou zvládnete a ve které ještě vlasy jsou zdravé a pěkné. Vizuálně vám totiž barva a kratší střih přidává roky a nejenom to, ještě vás i energeticky oslabuje a bere vám vaše intuitivní dary. Svět je plný ,,profíků“, co se jenom třepou na to, co by kde mohli komu ostříhat, nenechte se nalákat na modní výstřelky a buďte samy sebou.

 

Není vhodné používat masky se silikonem.

Silikon vlas obalí a vlasy pak krásně kloužou mezi prsty, ale je to krátkodobé řešení. Vlas má chvilku super vlastnosti, dobře se češe, ale přes navrstvený silikon nemůže přijímat výživu. Takže se postupně vysuší a poničí. Klasické masky se silikonem obsahují typ silikonu, který se nevymývá, ale musí odrůst. Tyto silikony například obsahují výrobky Gliss Kur (dimethicone). Existují silikony, které se postupně vymyjí, ale pouze jsem o nich slyšela. Kde jsou reálně dané, to netuším. Zatím jsem narazila vždy jen na trvalý typ silikonu, který vlas nenávratně ucpe a udusí.

Pokud chcete vlasům udělat dobře, používejte přírodní kondicionéry a olejové zábaly. Nic lepšího na to nevymyslíte. Pro jistotu také koukněte do koupelny a výrobky se silikonem hoďte rovnou do koše, dokud na to myslíte. Přesné názvy nesmyvatelných silikonů můžete i vygooglit.

 

Pokračování příště

 

Komentáře

Ikona diskutujiciho ginze 2018-08-04 10:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

S tím barvením to je velká pravda…spousta mých kamarádek se neustále barví a stěžují si na nekvalitní vlasy. Já si barvila vlasy v pubertě, kdy jsem měla pořád pocit, že na sobě musím něco změnit, prostě splašené hormony, člověk pořádně neví, kým je…takže jsem na hlavě vystřídala hned několik různých barev, až mi nakonec došlo, že moje přirozená barva je nejlepší. To už je asi 7 let zpátky, od té doby se moje vlasy žádné barvy nedotkly :D Sice je mám takové dvoubarevné – do jedné půlky tmavší hnědá, druhá půlka mírně do zrzava, ale zjistila jsem, že se mi to vlastně líbí.

Ikona diskutujiciho Atheira 2018-08-04 10:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

V pubertě jsem to měla podobně, asi v deváté třídě mi začaly růst vlasy tmavší a vypadalo to jako odrosty. Slýchávala jsem narážky, že mi odrůstá peroxid nebo že je to hnusné a tak… Ono to v tom věku pro člověka znamená mnohem víc než si je teď schopný přiznat. No, nechala jsem si to odbarvit, jak jinak.

Ikona diskutujiciho Petra 2018-08-04 16:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Děkuji za článek já už roky používám masku na vlasy od gliss kůru, poletí to do koše. Mám nebarvene, hodně dlouhé vlasy asi 6let a furt je nechávám růst, tak jsem je chtěla trochu vylepšit právě díky té masce. Co si myslíš o zábalu na vlasy čistě z olivoveho oleje? Máš zkušenost? Taky jsem uvažovala o výrobě vlastního šamponu, ale moc receptu na netu není. A nevím jestli není riziko toho, že mi ciste přírodní šampon bude vysusovat vlasy.

Ikona diskutujiciho Ayeri 2018-08-04 16:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Hezky napsáno 🙂 Osobně jsem vlasy nikdy obarvené neměla, chtěla jsem, ale vždycky mě někdo odradil. Vlastně nejvíc jedna bývalá kadeřnice, která na první pohled poznala, že jsem si nikdy hlavu nebarvila, říkala mi, že barvené vlasy profesionál pozná už navždycky, i když odrostou. Tak jsem se nikdy neobarvila. Mám hnědé vlasy, u hlavy tmavé, směrem ke konci světlejší a lidi si naopak myslí, že jsem si schválně udělala ombre a chválí, jak to mám hezký obarvený :D jiná doba, jiná móda :D odmalička jsem chtěla být zrzka, ale právě kvůli strachu z toho, že to nepůjde umýt a budu muset řešit odrosty odhadem 4 roky, jsem do barvy nikdy nešla, i když neříkám, že kdybych objevila něco přírodního co se vymyje, že to nezkusím :D

Ikona diskutujiciho Alue 2018-08-04 22:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[4]:  A pozná to i po letech, když ten vlas i odrostl, vypadl a narostl úplně nový? Podle mě pozná jenom ten barvený vlas když odroste, že je volaký připálený a oslabený.

Ikona diskutujiciho Luz 2018-08-05 08:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

"pokud nejste staré a nepotřebujete zakrývat šediny"

Ikona diskutujiciho A 2018-08-05 09:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Neda se takhle pausalizovat ze kratke vlasy zestaruji, znam lidi kterym proste sedi vic kratsi. Taky znam jednu holku ktera ma tmave hnede vlasy ale vzdy je nosila blond a v tech vypada mnohem lepe a mladsi. Ale souhlasim s tim ze vetsine lidi sedi prirozena barva nejlip.

Ikona diskutujiciho E. 2018-08-05 10:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

S tím stříháním a barvením máš pravdu. Nestačím se divit, kolik mladých slečen i dospělých žen podléhá tzv. módním trendům. Beztak jde kadeřnicím jen o to, aby se jim zákaznice vracely. Mě se stalo, že mě kadeřnice ostříhala skoro o 30cm (měla jsem vlasy po pás, nebarvené, zdravé), chtěla jsem jen zastřihnout konečky a malinko prostříhat. Upozorňovala jsem ji několikrát ať mi délku nechá…i přesto mě oškubala :-(

Ikona diskutujiciho ginze 2018-08-05 11:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[6]: Je pravda, že dneska se hodně žen za šediny stydí, vadí jim, přebarvují je. Mně se třeba líbí, když má žena dlouhé, šedivé vlasy, ale je fakt, že tohle v ČR člověk moc nevidí, to spíše jen na internetu. Já do budoucna neplánuji šediny přebarvovat, ale kdo ví, jaký na to budu mít názor, až to přijde :D Rozhodně si však myslím, že kdyby si staré ženy místo barvení hlavy na fialovo a další divokosti, nechaly ty vlasy jen tak, bude to vypadat mnohem lépe.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-08-06 09:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]:  Šediny může zakrýt i henna… jinak si myslím že je to o ženě, jak se s tím cítí, nebo necítí. Když je někomu 35 a má šediny, nedivím se že s tím nechce chodit.

Ikona diskutujiciho ginze 2018-08-06 11:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[10]: Ano, to je pravda a i ta nejdůležitější věc, že každý si ve výsledku může se svým tělem dělat, co chce a jak to sám cítí :-)

Ikona diskutujiciho Luz 2018-08-06 20:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[10]: Ale ono je to normalni i v tech 35. Tedy ne komplet bila hlava ale nejake ty viditelne stribrne vlasy, to uz jo. (taky to je samozrejme individualni). Ale mozna to mnozi ani nevedi, protoze jsou zvykli na obarvene zeny a mnohe se barvi uz roky predtim, nez vubec nejake sediny zacaly mit. A rekla bych, ze prave ciste proto, ze lidi nejsou zvykli to vidat, maji zazito, ze to je neco spatneho nebo hodiciho se jenom k hodne vysokemu veku.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-08-06 20:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[12]:  normální to je… ale když se v tom necítí, zakazovat barvu jí nikdo nemůže. já teda zatím neznám ženy co by byly ve 30ti v poho že jim to šediví, všechny zakrývají.

Ikona diskutujiciho Luz 2018-08-06 20:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[10]: No henna taky ma sve nevyhody, cetla jsem, ze neni zaruceno, ze to na sediny chytne, barevny vysledek, kdy je nejiste, jaky vlastne bude, nemusi taky vsem vyhovovat (vetsinou jsou vzdycky do cervena? Snad krome te cerne. Moje mama pouziva hnedou a ma to stejne hodne rezave) a ta aplikace a ta prace s tim je jeste vetsi.. (zde me napada jen vulgarni vyraz) nez obycejna barva!

Ikona diskutujiciho Luz 2018-08-06 20:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]: Jasne, tak prave o to rekla bych nam jde, aby i ponechani si sve stribrne barvy bylo brano jako rovnocenna moznost. Coz ted moc neni. Lide predpokladaji, ze se to musi barvit a kdo ne, tak je asi chuda nebo lina, nebere se to jako validni moznost volby. Umim si dobre predstavit, ze pro nektere to ani moznost volby neni, protoze by je kvuli tomu sikanovali v praci. A co teprve pokud jsou zaroven stribrne a dlouhe, to musi byt teprve skandal. Ale kdyz to vyjimecne nekde vidim v realu a je videt, ze to je zamerne a upravene, tak obdivuji.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-08-06 21:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[15]:  Myslím že je cool když to někdo umí nosit a ve světlých vlasech jak přírodní melíry… mnohdy na starých lidech ty umělé odstíny vypadají naopak podivně.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-08-06 21:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

🙂

Ikona diskutujiciho Luz 2018-08-07 08:54:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[16]:Jo, tak nějak bych to taky chtěla jednou mít, vypadá to skvěle! A budu nosit dlouhý cop.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2018-08-07 22:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Starým ženám šedivé vlasy slušia. Aj čo som v živote poznal tak tie sympatickejšie babičky mali väčšinou šedivé vlasy alebo blond a báby s červenými/ryšavými vlasmi boli obvykle krávy (s výnimkou napríklad našej učiteľky nemčiny a dejepisu).

Ikona diskutujiciho Alue 2018-08-08 09:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[19]:  mám podobnou zkušenost :D

Napsat komentář: Luz Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek