Jak nám vymývají mozky na vysoké škole, aneb Přednáška o ,,Fake news“ na filozofické fakultě

6.1.2019 v Poselství 49

Přišel mi e-mail čtenářky, kde popisuje svůj zážitek z přednášky na vysoké škole, které se účastnila. Mnoho absolventů vysoké školy, bez ohledu na to jestli ji dokončí nebo odejdou dříve, se shoduje na tom, že vysoká škola je veliká vymývárna mozku. Nejenom že některé obory jsou naprosto neuplatnitelné, nezaručí práci ani nezaručí dobrý výdělek a absolventi končí na pracáku kvůli ,,příliš vysoké kvalifikaci“ a svým vysokým nárokům (nakonec dělají ve směnárně nebo pípají za kasou, jako se to stalo několika mým známým), ale je velmi náročná i na psychiku. Nejenom kvůli množství složitého učiva, ale i tím, jak se profesoři snaží ohýbat proutky, dokud jsou mladé a tvárné. Vymývání mozku však začíná už ve školce a na základní škole, ale protože jsme ještě malé děti, světu nerozumíme, motivy nechápeme a dospělé vnímáme jako své učitele a nadřízené, kteří nás mají do všeho zasvětit, vnímáme tuto vymývárnu úplně jinak, než když jsme dospělí

Kousek zprávy předem ocituji a na přání autorky textu mažu název fakulty a jméno popisovaného idiota.


,,Nedávno jsem se ocitla na dost „výživné“ přednášce na filozofické fakultě. Byla spojená s filozofickou soutěží a hned potom pro zájemce probíhal další program – přednáška na „Fake news“ a imigraci. Čekala jsem nějaké vymejvárny, ale realita byla teda ještě mnohem překvapivější. Pan Mgr. PhDr. a kdo ví co ještě se tam pořádně pustil do chemtrails a octování. Začal tímto svou prezentaci, kde uvedl že jednou ty divné čáry zpozoroval na obloze. Potom si to vygooglil a zjistil tedy, že je to chemtrails. A teď si tam z toho začal dělat totální srandu, úplně se tomu vysmíval. (Hlavně že nakonec neřekl, co to tedy podle něj doopravdy je a nebyl tam prostor na otázky, že prý mu máme napsat mail…-___-)

To není vše, přímo tam uvedl odkazy na blogy o octování, konkrétně i jeden od TM. Znáš lidi, ti mu přitakávali, jaká je to blbost a „haha, my jsme ta elita, my jsme ti chytří a tamto jsou ti tupci, kteří tomu věří, my jsme ale něco, my jsme vědci…“ Ego up.

Jenom pro představu, potom tam měl nějaké testy typu: Pálka a míček stojí dohromady 1,10 dolaru. Pálka stojí o dolar více než míček. Kolik stojí míček? (5CENTŮ) – frederickův test (http://www.ivotoman.cz/zpravodaje/detail/108?rok=2013), ale on tam na dalších příkladech „vysvětloval“, že to nás mate naše intuice a ti, co měli hodně příkladů blbě jsou vlastně úplně blbí a věří náboženství, jsou komunisti atd., věří iluminátům a konspiračním teoriím… Úplně všemu se ten brýlatý páprda vysmíval.

Samozřejmě hned poté nastoupila krásná mladá studentka, která prezentovala tu imigraci. O to nic, proč to píšu – INTUICI zaměňovali za něco jiného a furt se tam opakovalo jedno a to samé – intuice nám lže a musíme ji opravovat naším rozumem. Je hodně hluboko a je vlastně špatná. A furt z ní dělali něco, co není a překrucovali a překrucovali. Přišlo mi to jako učebnicový příklad záměrné mystifikace mladých lidí + hraní na jejich ego. Jestli takhle vypadá každá vysoká škola…

Je opravdu zajímavé, že ,,konspirační teorie“ jsou už natolik rozšířené a vlivné, že se jimi vyplatí zabývat na přednáškách na vysoké škole. Zkušenost čtenářky mi připadá natolik zajímavá a podnětná, že mě napadlo mnoho věcí, které by se k tomu daly dodat. Zejména bychom si mohli vypíchnout některá fakta a zjistit, kdo je vlastně idiot. Jestli ten kdo útočí, nebo strana, která je předmětem útoku.

Už první odo čí bijící fakt je otázka chemtrailů. Dejme profesorovi přezdívku ,,Pudr“, jen pro lepší přehlednost textu.

Kdyby byl Pudr profesionál a skutečný vědec, nezakládal by svůj názor na nepodložených názorech či tvrzeních amatérů, ale podnikl by nějaký hlubší průzkum. Například by se mohl spojit s piloty letadel a zkonzultovat s nimi následující:

– Od jaké letové výšky je fyzicky možné, aby vznikal contrail

– Jak contrail vypadá a jak rychle mizí

– Od jakého roku se začaly objevovat na nebi záhadné čáry, které se nerozpadají a jsou nízké (mimo letovou výšku potřebnou pro tvorbu contrailu).

– Proč jsou dny zcela čistého nebe a ze dne na den je to samé nebe zcela potaženo a létá jedno letadlo za druhým.

– Extrahovat v terénu kus velkého bílého lepivého vlákna nejasného původu do sterilní sklenice a odeslat na chemický a biologický rozbor. (Výsledky takových studií jsou již zveřejněny a přeloženy do češtiny, můžete si je přečíst i na internetu, nic vás to nestojí)

Odpovědi si každý dokáže zjistit sám, pokud ho to opravdu zajímá. Varuji vás ale, že byste se mohli dozvědět velmi znepokojivá fakta. Možná je to důvod, proč je jednodušší se vysmívat, místo abychom zjistili důkazy.

Toto je ideální adept na rozbor. Pozor ale, nikdy se nedotýkejte takových vláken holýma rukama, použijte pomůcky. Při styku s kůží okamžitě omýt postižené místo vodou s mýdlem a použít dezinfekční prostředek.

Kdyby tento výzkum podniknul, obdržel by přednášku profesionála, který by mu vysvětlil, že není možné, aby contraily vznikaly tak nízko a tak moc, že není možné aby dělaly tak dlouhou čáru na nebi a že to před rokem 2000 vůbec nebylo, jde o jev moderní doby. Za tu dobu se nebe nezměnilo a fyzikální zákony platí pořád stejné.

Je tedy hodně na pováženou, že tato fakulta zaměstnává nevědeckého amatéra, který prezentuje nepodložené teorie studentům a vysmívá se tématu, kterému vůbec nerozumí. Přednáška na vysoké škole by měla být podložena reálnými fakty a vědeckými objektivními výzkumy. Z tohoto důvodu se domnívám, že by Pudr měl vrátit diplom a měl by být z fakulty vyhozen pro neprofesionální přístup a zneužití své pozice… Ale možná právě takové idioty tam potřebují a zaměstnávají záměrně. Aby mohli z nové generace udělat to samé co jsou oni.

Já osobně, na rozdíl od něj, jsem si tématiku nechala vysvětlit zkušeným pilotem dopravního letadla, také profesionálním meteorologem a navíc mám osobní zkušenost s tím co dělá můj organismus v době kdy chemtraily na obloze jsou a kdy nejsou.

V době kdy je obloha hodně postrejovaná, mívám problémy se svěděním kůže, zejména jsou to ruce, protože chemtraily dopadají na zem a lepí se na tělo také od zvířeného prachu. Nejhorší jsou tedy suché větrné dny. Okamžitě po kontaktu dochází ke zarudnutí kůže, úpornému svědění a pokud se kůže včas neomyje vodou a mýdlem, dochází k opuchu. Po omytí problém okamžitě přestává.

Naštěstí v roce 2018 bylo v naší lokalitě chemtrailů o mnoho méně, taktéž i rok 2017 byl celkem dobrý, takže jsem se mohla normálně pohybovat a sportovat venku. Nejhorší co si pamatuji byl rok 2016, kdy jsem měla opravdu velký problém vycházet ven z domu.

Přitom na alergie netrpím, nemám alergii na pyl ani na prach, normální domácí prach mi nic nedělá. Pouze venkovní, pokud do něj napadají chemtraily. Nesmím se dotýkat ani střešních tašek, když jsme v roce 2016 opravovali střechu a jedné jsem se dotkla, musela jsem se okamžitě běžet umýt, protože reakce byla velmi bouřlivá.

Mám také mnoho přátel, kteří chemtraily sledují a dokumentují. Některé jejich zkušenosti jsou velmi zarážející a pokud na ně dopadnou vlákna, mívají také kožní reakce, většinou si však stěžují na bolesti plic v obdobích, kdy se hodně chemtrailuje.

Můj kamarád dostal chemtrailovým vláknem za větrného dne do oka (mimo období babího léta), okamžitě ho to začalo svědit a dostal do oka zánět. I já mívám problémy se svěděním očí v období, kdy se hodně chemtrailuje. V roce 2016 jsem si neustále musela vyplachovat oči koloidním stříbrem. Nic jiného nepomáhalo.

Taktéž chemické rozbory chemtrailových vlákem jsou velmi jasný důkaz. Kdyby tyto rozbory dotyčný Pudr udělal, zjistil by, že skutečnost je ještě mnohem horší, než co se píše na internetu.

Pro něj jsou idioti lidé, kteří berou chemtraily jako fakt. Pro mě je idiot člověk, který bez jakéhokoliv důkazu, průzkumu nebo testu považuje chemtraily za mýtus a ještě se jim vysmívá, aniž by znal odpověď co to doopravdy je. Inu dobře, na názor máme každý právo, ale pokud se podsunují nepodložené teorie studentům na vysokých školách, upřímně pochybuji o kvalitě takového ,,vzdělání“. Z takové školy zákonitě musí vycházet hlupci. Proto je nutné, aby se sbory profesorů vyvětraly od tohoto smetí, které z kvalitní výuky faktů dělá debilizaci národa.

Přejděme k tématice octování. Je to stejná písnička, jako tématika chemtrails. Kdyby nebyl Pudr idiot a podnikl nízkorozpočtový osobní výzkum, zjistil by, že octování skutečně funguje. Nejlépe to lze dokázat za následujících podmínek:

– Teplý slunečný den (protože ocet se pak lépe a rychleji odpařuje a šíří)

– Vylít na větší betonovou plochu, nebo naplnit 5 zvlhčovaců vzduchu a pustit je všechny naráz (výsledek je výraznější)

– Bezvětří (aby se octové částice neodvály příliš daleko, ale udělalo se pěkné modré oko přímo nad námi)

– Octování nefunguje a nemá vliv na přirozeně vzniklou oblačnost, tedy na mraky tvořené vodou a nerozpouští je. Proto je potřeba si počíhat na den, kdy bude silné chemtrailování a obloha bude patřičně začárovaná letadly. Nezkoušet na běžné oblaky nebo na běžnou zataženou oblohu.

Octujeme už několik let (já a široký kolektiv přátel). Byli jsme to my, kdo dali dohromady první texty a stránky o octování. My pravdu známe. A víme, že je lehké ji dokázat. Může to dokázat kdokoliv, kdo si pokus vyzkouší.

Dále nemá smysl tématiku podrobněji rozvádět. Kdo zájem má, ten si to zkusí a bude mít důkaz. Nebude se nic nepodloženě domnívat, ale bude vědět. Pokus samozřejmě funguje i opakovaně za stejných či hodně podobných podmínek, což splňuje kritéria vědeckého přístupu. Naopak výsměch metodě, kterou jsem nikdy ani nezkusil, je vysoce nevědecký a velmi neprofesionální, svědčí o hlouposti dotyčného profesora. A znovu opakuji, takový omezený člověk by rozhodně neměl nikoho vyučovat své nevědecké teorie a neměl by vyučovat své osobní názory, ale objektivní fakta.

Co se týče Frederickova testu, je to skutečně matení studentů a manipulace s jejich vědomím a věděním. Jak čtenářka zcela správně odhadla, INTUICE neslouží na počty. K počítání jsou využívány jiné části mozku, než ty, které pracují s intuicí. Není tedy možné smíchat tyto věci dohromady, ale je potřeba vědět, kdy a za jakých okolností je potřeba využít tu nebo onu část mozku.

To znamená, že pokud mám před sebou početní příklad, nebo logický příklad, musím použít centra mozku, která pracují s logikou, fakty a čísly. Nemohu žádný početní příklad ,,počítat intuitivně“, protože intuice neumí počítat, slouží k něčemu naprosto jinému. Intuice je obraz či pocit, vůbec nepracuje s čísly.

Pokud někdo nezvládá frederickův test, znamená to, že špatně počítal, tedy místo skutečného počítání použil hrubý odhad. Jenomže v matematice nelze něco odhadovat, v matematice to musíme vědět naprosto přesně.

Je velmi zarážející, že profesor na vysoké škole je natolik dementní, že nechápe takto jednoduchou základní věc a ještě se ji snaží podsouvat studentům. Je také velmi zarážející, že to studentům nedojde, že nejsou schopni v tomto střízlivě uvažovat a jdou s davem. Považují se za intelektuální elitu, nadřazenou ostatním nevzdělaným tupcům, přitom oni sami bez jakéhokoliv kritického a objektivního posouzení bezhlavě konzumují jakékoliv lejno, které je jim naservírováno na přednášce. Jen proto, že to řekl Pudr, berou to automaticky jako fakt, aniž by se zamysleli, jestli jeho slova dávají logický smysl a jestli má vůbec pro svá tvrzení nějaký důkaz, nebo jestli je může podložit patřičnou objektivní studií.

Intuice je pocit. Různí lidé ji mají různě silnou, podle toho jaká u nich dominují mozková centra a nakolik intuici používají (cvičení dělá mistra). Nejvíce mohou o intuici hovořit ženy, kterým se i za běžných okolností stává, že mají z něčeho neurčitý, logicky nevysvětlitelný, špatný pocit. A pak zjistí, co jim tento zlý pocit chtěl říci, pokud se řídí rozumem a svůj pocit zahodí.

Funguje to i opačně, z nějaké situace či rozhodnutí máme subjektivně dobrý pocit, dobré tušení a cítíme, že je to něco, co bychom měli udělat. Pak zjistíme, že to bylo dobré rozhodnutí, ale kdybychom použili logiku, rozhodli bychom se jinak, protože se to spíš tvářilo jako nezajímavé, neproduktivní, či riskantní a nejisté. Intuice však nic nevypočítává, proto je schopná nám říci co je a co není dobré rozhodnutí zcela bez ohledu na vnější, fyzicky zjevné okolnosti.

Toto je intuice. A funguje velice dobře a spolehlivě. Jen proto, že ji Pudr neumí používat a nechápe její význam, neznamená že neexistuje a že nefunguje.

Jak téma uzavřít? Asi všeobecnou poučkou. Nedejte na druhé lidi a jejich subjektivní názory. Neznáte jejich motivy ani jejich životní příběh. Nevíte, jestli je vede ego, pocit vlastní důležitosti a sebestřednost, nebo touha se podělit o zkušenost, podělit se o důležité téma. Vždycky si na věci dělejte vlastní názor, přemýšlejte jestli závěry dávají smysl, jestli jsou něčím podložené. Přičemž větší váhu by mělo mít slovo člověka, který je z oboru, má dlouholeté zkušenosti, podepíše se vlastním jménem a ukáže bez obav svoji tvář, než názor anonyma o kterém nic nevíme, či subjektivní názor člověka, který daný obor neovládá. Pokud na něco nemáte důkaz a nemůžete vyvrátit ani potvrdit řečené, není moudré se tomu posmívat, ani není moudré to bezhlavě papouškovat. Můžete si udělat názor, ale mějte na paměti, že názor není objektivní pravda, je to pouze váš vnitřní subjektivní pohled na věc a může se kdykoliv změnit. Neměl by být zcela směrodatný, vždy byste měli být otevřeni novým ideím a novým poznatkům, i za cenu toho, že byste občas museli přehodnotit některé postoje. Opakovat něčí názor, aniž byste mu komplexně rozuměli, je velmi neopatrné. Jste poté snadno zranitelní a zmanipulovatelní.

Opakovaně jsem se setkala s lidmi, kteří o absolventech filozofických fakult mluvili velmi hanlivě. Že je to obor zcela zbytečný a vycházejí z něj hlupci. V podstatě se shodovali na tom, že diplomovaní filozofové nic neumí, jenom pořád blbě remcat, ale arogantní jsou u toho tak velice, že by jejich ego převýšilo Trump Tower. Jsou přesvědčení o tom, že jsou elita tohoto světa, nadlidé… Občas jsem si kladla otázku, proč tento názor opakovaně slýchám od různých lidí, jestli je to osobní zaujetí, či skutečně obecný jev. Po zkušenosti, kterou popsala čtenářka, se tomuto názoru přestávám divit. Pokud opravdu výuka na filozofických fakultách probíhá v tomto amatérském a nevědeckém duchu, je jasné, že po letech takového masírování to na studentovi zanechá stopy. Nezbývá než doufat, že budou tyto staré koncepty co nejdříve nahrazeny novými lidmi, kteří budou mít skutečný profesionální a vědecký přístup. Kteří budou vyučovat fakta a ne subjektivní nepodložené domněnky.

Posmívání se tématu kterému nerozumím a nepokusil jsem se ani o žádný důkaz, je projev debility a omezenosti. Takový člověk by neměl nikoho nic vyučovat, jelikož má komplex méněcennosti a jeho myšlení je vadné.

Komentáře

Ikona diskutujiciho ginze 2019-01-06 09:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tento článek mě v určitém smyslu pobavil, protože jsem sama na VŠ studovala a moc dobře vím, že tohle je realita…a když člověk vidí, jak si tam o sobě 99% lidí myslí, že jsou něco víc, protože dokážou papouškovat něčí názory…tomu se nedá nezasmát :D

Ikona diskutujiciho ⚜️ aston 405 2019-01-06 10:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To chce odvetu Pudrovi a jemu podobným ⚡! Alue, kdy budeš mít své vlastní přednášky? Předplatím si je. ☀️

Ikona diskutujiciho E. 2019-01-06 10:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj,

Ikona diskutujiciho Alue 2019-01-06 10:36:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]:  Taky si rozhodně nemyslím, že by všechny VŠ byly na h. Svět potřebuje zubaře, inženýry, mechaniky atd.

Ikona diskutujiciho hanka 2019-01-06 10:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Je skvělé, že se o konspiračních teoriích mluví v médiích, na školách, to je paráda protože tak se to dostane mezi lidi. I když se na ně samozřejmě plive. Věřím že lidi nejsou blbí. Myslím si, že na takovýchto přednáškách je i hodně lidí, co nesouhlasí, myslí si svoje ale nic neřeknou (bohužel) – kvůli tomu že se stydí, bojí se reakce spolužáků nebo učitelů. Těch konspiračních teorií a webů je tolik, že už to nejde jen tak přehlédnout. Bojí se nás, proto do nás kopou. Ona se totiž ta "konspirace" perfektně slučuje a zapadá do reálné zkušenosti a selského rozumu. Když se mluví o pádu měny a ekonomické krizi, tak na to vám přijde i člověk který konspirace nezná, stačí si uvědomit opakující se cykly v historii. Mám v rodině lidi, kteří jsou už tak mimo a proti veškerým datům co nejsou z televize, že si nejsou ochotni ani připustit slova vysokoškolského ekonoma který hovoří o nadcházející krizi a pravděpodobném znehodnocení peněz (bohužel už nevím odkaz, ale je to normální rozhovor s profesorem, mluví naprosto logicky). Oni už prostě hystericky odmítají naprosto vše, jen aby si uhájili před sebou svoji představu světa na růžovém obláčku. Kdo se má dobře a nikdy nemusel řešit vážný problém, je relativně zdravý, jede v systému podle jeho pravidel, dostává za to pozlátko v podobě společenského uznání a peněz, ten bude systém hájit zuby nehty. Protože se nechce vzdát svého pohodlí a svého ega. Egoismus je na tom všem asi to nejošklivější, úplně člověku vezme veškerou lidskost. Ten popisovaný profesor a jeho nabubřelí studenti kteří mu pochlebují už nejsou lidé, ale stroje, normální mašiny. Já se omlouvám ale jsem z toho zoufalá, jinak se to vyjádřit nedá. Tito lidi kdyby došlo k pádu systému tak se asi zblázní. Všimla jsem si, že filozofii studují zejména zkrachovalci, zamindrákovaní uhrovití kluci, co se zahrabou do filozofických knížek, budou se s váma hádat o každou kravinu a machrovat kolik mají načteno, ale v praktickém životě jsou nepoužitelní, chybí empatie, sociální inteligence, nikdy si nenajdou partnerku. Nejsou takoví všichni, ale toto je prototyp studenta filozofie. Je pravda že obory na FF jsou ve většině naprosto k ničemu. Jedině pokud chcete učit jazyk, studujete jazyk, nebo tam studují budoucí psychologové, ale ten zbytek… nemá smysl s tím ztrácet čas. Masírují tam ego, to můžu dosvědčit. Navíc filda je celá zahrabaná v komplexu méněcennosti, o ní se to prostě ví že je na dvě věci. Když vedle fildy postavíte opravdu důležité a náročné obory, jako je medicína nebo technika, tak filda je prostě strašně směšná, se všemi těmi "výzkumy". No trapas. I pedagogická fakulta je král ve srovnání s fildou.

Ikona diskutujiciho hanka 2019-01-06 10:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: jo tak s tím jsem měla taky obrovský problém, že nám nutili že děti se rodí zlé, že zlo je nám vrozené. To odvodili z filozofických spisů.

Ikona diskutujiciho Tereza 2019-01-06 10:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Taky jsem tam chtěla jít, spíš ze zvědavosti – a koukám, že by to byla stejně ztráta času… Je fajn, že jsme ten čas raději strávila s rodinou.

Ikona diskutujiciho Tereza 2019-01-06 11:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: Trpím podobně, když máme nějakého chytrolína na přednášku… Takový svíravý pocit, který vyústí v úplnou citovou "nedotknutelnost" – jedním uchem tam a druhým ven. Pokud na to pak musíme napsat nějakou reflexi, píšu vlastní názor. V rámci klidného studia ale musím zvelebit i názor jejich. A pak ať mi někdo říká, že v minulém režimu se jiné názory nesměly říkat… Jako kdyby teď smely… :-x

Ikona diskutujiciho armag 2019-01-06 12:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[4]: K tomu, aby člověk uměl něco opravit nebo navrhnout nepotřebuje vysokou školu.

Ikona diskutujiciho mudrland wenca 2019-01-06 12:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[4]:Ano, zubaři, inženýři aj.jsou potřební. Na druhou stranu se na VŠ učí hromada nepotřebného balastu a dezinformací. Výsledkem je, že většina absolventů je přetížena povinným čtením a studováním, že s vyjímkou profesně nutných informací nemají chuť, ani energii přečíst si životně důležité zprávy. Z toho pak plyne nepříjemné probuzení  do reality v případě různých krizí.

Ikona diskutujiciho zdeněk 2019-01-06 13:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dneska ráno mi kamarádka poslala co jí vyskočilo na instagramu https://www.instagram.com/p/BsOasH4HYDj/

Ikona diskutujiciho ginze 2019-01-06 13:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[2]: Já nad tím přemýšlela asi 10 minut než mi to došlo…dneska si asi dost stojím na vedení :-) Nebo možná celý život, těžko říct :D

Ikona diskutujiciho Ayeri 2019-01-06 13:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

O té přednášce jsem věděla, ale nešla jsem na ni. Na jednu stranu bych si to ráda poslechla a studovala reakce lidí a na druhou bych se akorát naštvala. Nemyslím si, že je to plošný problém na VŠ, sama chodím prvním rokem na FSV UK na žurnalistiku a dělám to proto, že chci šířit pravdu a ověřená fakta mezi lidi. Myslím, že v něčem mají pravdu oficiální média v něčem alternativní, pravda leží prostě někde uprostřed a takový úhel pohledu chci zastávat. S papírem mají slova větší váhu, co si budem. Ale to jsem odbočila, já si na přístup své fakulty nemůžu stěžovat, dává nám spoustu informací, které můžeme posoudit sami, máme příležitost se o věcech dozvědět sami, ptát se hostů (třeba to, že u nás byl Lorenc a po něm Wollner kvůli 17. listopadu, slyšeli jsme StBáka i organizátora studentů – oba úhly pohledu, tak to má být). Jediné, co mi vadí, je to, že se propaguje určitý politický názor, který mají naši učitelé i většina studentů. Já s tím názorem sice souhlasím a měla jsem ho dřív, než jsem tam nastoupila, ale nechtěla bych se ocitnout v kůži člověka, který by se snažil ostatní přesvědčit o názoru opačném – to by ho sežrali zaživa hlavně ostatní studenti. Kdyby u přijímaček (měli jsme pohovor) vyjádřil jiný názor, než panuje na fakultě, bojím se, že by neprošel. Ale dál je to každého věc a týká se to pouze politiky, i když si ve vlastním zájmu nepouštím hubu na špacír ani třeba o andělech. Ale to bych nedělala ani v práci. Do jiných oblastí života, než je politika, nám nikdo nezasahuje a i tam je to spíš tím, že ta škola přitahuje lidi s určitým názorem. Nicméně FF je dost speciální fakulta, kromě jazyků je pro srandu i zbytku Karlovky.

Ikona diskutujiciho mudrland xenca 2019-01-06 14:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[2]: A co když obchodník řekne: "Ale kdepak, míček stojí 10 centů a pálka dolar. Cože, že by to mělo být jinak? Podle rovnice říkáte? Ale mne ty vaše rovnice vůbec nezajímají!"

Ikona diskutujiciho Alue 2019-01-06 14:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[6]:  ,,děti se rodí zlé" :D  mám obavu, že slyšet tohle je škole, tak vstanu, hodím po tom kreténovi vepředu knížku a jdu do práce. :D taková ztráta času poslouchat tyhle lidi a jejich dementní názory…

Ikona diskutujiciho Alue 2019-01-06 14:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[10]:  Ano také souhlas, kompletní školství je

Ikona diskutujiciho Alue 2019-01-06 14:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[13]:  Tak to je krásné, na jednu stranu říkáš že jsi tam svobodná, na druhou stranu podstupuješ výcvik v politickém myšlení a nesmíš se projevit… Jak za komára.

Ikona diskutujiciho patacek 2019-01-06 15:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já bych ten výpočet ještě zjednodušil a redukoval na "selský" rozum.  Pokud má být pálka o dolar dražší, tak ho prostě od celkové částky odečtu s zbytek podělím dvěma.

Ikona diskutujiciho patacek 2019-01-06 15:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jistě, klidně může být cena pálky dolar a míček za deset centů. Jenže potom by pálka byla dražší jen o 90 centů. "A tady je ten rozdíl :-)"

Ikona diskutujiciho patacek 2019-01-06 15:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No tak školství a vzdělávací systém změnu v přístupu potřebují, to souhlasím. Ale že by se lidé mněli vždělávat jen kvůli tomu, aby více vydělávali, tak s tím souhlasit nemohu. Tak se to bohužel často prezentuje. Jenže takto pojímáno by vzdělání dělalo ze všech pouze výkonnější roboty. A za sebe říkám, že to bych rozhodně nechtěl. Vzdělání z vás musí dělat "lepšího" člověka, posouvat vaše poznání, zlepšovat vaši úroveň vědomí a vést vás k moudrosti. Peníze zdaleka nejsou v životě všechno.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2019-01-06 16:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak ja som chodil len na zaostalé učilište a tam som mohol mať názory aké som chcel a to tam boli učitelia kdejaký starí komunisti a boli v pohodě. Ale je pravda že z učilišťa člověka len tak nevylúčia kvôli názoru a robili sme tam i horšie veci, fajčenie (a niektorí v lese při škole i marišku), vytopenie WC, ničenie zariadenia, záškolactvo, hodil som po jednej učiteľke sáčok s vodou (nechtiac) a všetko nám nějak prešlo. Politika sa ani neriešila a nespomínam si že by do nás tlačili nejakú propagandu. V bežnom živote je to so slobodou slova už horšie, stačí že sa vaše názory nepozdávajú šéfovi a môže vás ,,bez dôvodu" vyhodiť.

Ikona diskutujiciho Ayeri 2019-01-06 16:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[17]: jsem svobodná ve smyslu, že si můžu vybrat, co budu dělat za funkci ve fakultních novinách (střídáme se), o čem budu psát (sport, kultura, zahraničí, domácí), jaký jazyky budu studovat, na co se budu specializovat (fotka, tisk, rozhlas, televize). Ta politika je spíš okrajová, nemusíš si z toho odnést vůbec nic, nikdo tě nebude zkoušet, akorát si budou ťukat na čelo. Já jsem člověk, co se bojí projevit obecně, nedělala bych to ani jinde.

Ikona diskutujiciho hanka 2019-01-06 16:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[15]: no, a to říkal psycholog!, že děcka jsou zlé a tudíž je potřeba je vychovávat. Ani to nebylo na VŠ ale na kurzu pro pedagogy, tedy pro lidi intenzivně pracující s dětmi. Já jediná jsem tam protestovala, ti ostatní si asi mysleli že je to pravda. Nevěřila jsem vlastním očím. Lidé asi zapomínají zkušenosti ze svého dětství a ke svým dětem jsou úplně slepí hluší.

Ikona diskutujiciho Ema 2019-01-06 16:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kedysi som mala priateľa, ktorý študoval vš. Ja vš nemám a keď som povedala nejaký fakt, ako napr. ze mesiac keď dorastá ma tvar písmená D a keď cuva, C, tak si to musel ísť overiť na Google. Za celý svoj život neprečítal jedinú hodnotnú knihu a jeho všeobecný prehľad bol na bode nula. Za to vysoká škola podporila jeho ego a samozrejme názor na ľudí bez titulu. Jeho spolužiaci boli podobní. Veľmi tvarni, ovplyvnitelni, umelo vytvorenymi autoritami s nespravnymi pseudo názormi.

Ikona diskutujiciho Kateřina 2019-01-06 18:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]:Bez urážky, ale práce zubaře nespočívá pouze v opravě zubní skloviny, ale ve spoustě dalších věcí, ve kterých by vám byla taková tekutina stejně k ničemu. Chtělo by to něco si nastudovat, než začnete kritizovat něčí práci.

Ikona diskutujiciho armag 2019-01-06 18:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[25]: Ale drtivá většina úkonu souvisí s tím, že se zubní sklovina poškodí a potom třeba praskne celý zub…

Ikona diskutujiciho kalia 2019-01-06 21:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já k výpočtu využila intuici, která mi řekla "celková suma mínus jeden dolar, to pak rozdělit na polovinu" a pak jsem si říkala "kolik to je? 1,10-1=0,10 a kolik je 0,1 děleno dvěma?" a neuměla jsem vypočítat 0,1:2! (protože jsem použila jinou část mozku než je ta pro počítání – normálně to vypočítat samozřejmě umím – tato část mozku však zvládla výpočet 1,10-1 tak, že jakoby "odebrala" tu "větší" jedničku z 1,10 a zbylo tam "nic,10", což je 0,10)

Ikona diskutujiciho Irena 2019-01-06 21:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[13]:Zdá se to být dobrý názor.Stejně jako za dob normalizace, nevěnovat pozornost mozek vymývajícím jevům a příliš  nevyskakovat v situaci, kdy potřebuji smysluplně existovat. Děti Husákových dětí. Zdar….a uchovat aspoň hodnoty pro příští… snad nějaké bude…

Ikona diskutujiciho Danny 2019-01-06 21:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho fred 2019-01-06 23:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Výborný článek, Alue.

Ikona diskutujiciho ginze 2019-01-07 07:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[15]: Já to také měla chuť udělat, dost velkou :D Nejhorší, že ostatní sedí a prostě přijímají, co se jim řekne a vůbec je nenapadne přemýšlet sami za sebe.

Ikona diskutujiciho ginze 2019-01-07 07:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[6]: Aha, my žádnou filozofii neměli, nám to říkal učitel, který učil dějiny a literaturu…a já si naivně myslela, že to jenom jeho napadají takové kraviny. A teď se dozvím, že se to lidem říká běžně :-!

Ikona diskutujiciho Irena 2019-01-07 08:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Včera jsem chtěla reagovat na příspěvek Ayeri a nějak se to nepovedlo. Buď nebyl schválen obsah nebo je to za tu chybu.

Ikona diskutujiciho Alue 2019-01-07 09:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[26]:  Mno pokud vím, tak zubaři zuby taky rovnají, nebo dolepují po úraze když se kus ulomí. Taky existují estetické ordinace, kde se bělí, pískuje, ozonuje atd… Občas se taky řeší hluboké záněty pod jinak zdravým nebo mrtvým zubem. Zuby nejsou jenom o tom že se to tady skazí, vydrbnu, zalepim a jdi domů.

Ikona diskutujiciho Alue 2019-01-07 09:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[28]:  Pak se nemůžeme divit, že většina z nás při problému zavře hubu, zrychlí krok a dělá že nic nevidí. Však jsme tomu soustavně učeni.

Ikona diskutujiciho Alue 2019-01-07 09:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[31]:  Pamatuju si na střední, že mě za to měla jedna učitelka ráda a postupně se naučila mě vyvolávat na názor, když jsme probírali nové téma i když jsem se nehlásila.. A nevadil jí můj nesouhlas, nechala mi ho. Ostatní vždycky znejistěli, když jsem položila dotaz. Asi jim došlo, že je tady někdo vážně vnímá. :D Ale bylo to zbytečné, protože neuměli odpovědět. Postupně jsem zjistila, že oni sami vůbec nechápou daný jev, mají prostě přečtený odstavec a ten odstavec říkají vlastními slovy jako opičky v cirkuse, že s nimi o tom nemůžu diskutovat, protože je to jenom znervozní, zopakují mi znova ten odstavec a dál nejsou schopni nic víc, i když se otázka položí jinak, dostaneš opět stejnou normovanou odpověď, bez hlubšího doplnění a pochopení souvislostí…. tehdy mi taky došlo, na co jsou vlastně školy, na debilizaci, na to aby ses naučila poučku, odstavec a dál nad tím nepřemýšlela. Připadá mi to neuvěřitelné, protože mě když se někdo na něco zeptá, tak buď jsem schopná to vysvětlit do hloubky nebo říct souvislosti a když je to něco mimo téma, tak řeknu že nevím, ale neopakuji jak dement pořád dokola jednu větu.

Ikona diskutujiciho armag 2019-01-07 10:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[34]: Rovnátka a stomatochirurgii dělají specialisté, to nejsou běžní zubaři.

Ikona diskutujiciho Alue 2019-01-07 14:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[37]:  Když mně dělali plomby 15 let zpátky, dostala jsem amalgámy. Dva se mi podkazily, jeden zub to dostal až do nervu, u druhého se na to přišlo včas, když jsem si plomby dala preventivně převrtat. Jinde mi amalgám začal prolézat zub a zub začal kolem černat – podchytili jsme včas. Amalgám je hajzl, po čase zkoroduje a začne dělat v puse problémy.

Ikona diskutujiciho Irena 2019-01-07 14:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[35]:Zavírání či otvírání huby? Svého času na jednou rádiu, kdy ještě mohly být ( cca 2005) nějaké ty názory posluchačů, řekla jedna paní: Pane redaktore, co můžeme dělat? Demonstrace, petice. Nikdo nic neslyší(asi jsou hluší ti nahoře). Pane redaktore, jedině defenestrace.   A panu redaktorovi zmrzl úsměv a přestal se na dotyčném rádiu objevovat, přestože mohl udělat kus dobré práce.  On totiž tu paní neokřikl, neznemožnil…

Ikona diskutujiciho Nirvana (alias Ježovka) 2019-01-07 16:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[29]: Ono taky záleží, co za VŠ člověk dělá.

Ikona diskutujiciho hajcus.ka 2019-01-07 16:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zajímavý článek a ještě zajímavější komentáře 🙂 Ze zkušenosti můžu říct, že člověka z fildy jde často poznat hned na začátku rozhovoru, mají takový specifický způsob komunikace :-D Bydlela jsem s holčinou, která ff studovala a tedy bavit se s ní o věcech jako je intuice, energie či něčem z "neoficiálních" zdrojů byl vždycky zážitek :-D Pokud se stalo, že neměla čím odlišný názor shodit, usmívala se takovým tím stylem "tak si říkejte co chcete, víte o tom prd narozdíl ode mě". Ale nemyslím si, že by to tak bylo u všech. Moje kamarádka též vystudovala fildu a dá se s ní bavit normálně.

Ikona diskutujiciho Alue 2019-01-07 17:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[40]:  Já bych se panuúčovi přihlásila a odpověděl a mu ,,Není to spíš těžké s vámi, panečitel?" :D  :D

Ikona diskutujiciho Alue 2019-01-07 17:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[41]:  Na tomhle jsme vyrůstali jako děcka, ještě než jsme vůbec chápali význam slova intelektuál… ale i tak díky za připomenutí, pro mě je to nostalgie z dětství. :D

Ikona diskutujiciho Jan Jelínek 2019-01-07 17:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho ⚜️ aston 405 2019-01-08 13:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[41]: Myslím, že pedagogická fakulta je na tom ještě hůř. Ti si nejen myslí "svoje", když jim dojdou argumenty, ale ještě tě náležitě umlčí a "poučí" o tom, jak je to podle nich správně – mají přece za úkol vzdělávat, ne?

Ikona diskutujiciho Nirvana (alias Ježovka) 2019-01-08 19:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[42]: :D asi tak.

Ikona diskutujiciho Efs 2019-01-09 04:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[41]: To mi připomnělo definici intelektuála: I. je šlověk, který více slovy, než je třeba, řekne více, než ví.

Ikona diskutujiciho Eva 2019-01-09 14:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak já musím říct, že jsem studovala filozofii na filozofické fakultě a to na univerzitě, o které se říkalo, že tam ten obor za moc nestál, ale nestalo se mi, že by někdo z přednášejících říkal, co si mám myslet. Fakt šli jen po tématu, kterému jsme se věnovali. Nemělo to žádné odbočky ani trapné vtípky na tehdejší politickou nebo jinou situaci (ono už je to taky pár let, co jsem tam studovala), ego mi taky nikdo nemasíroval. Ono to dost bylo těmi profesory, hodně z nich mi bylo sympatických. Ale o lidech z jiných fakult už jsem slyšela pošahanější věci :-D

Ikona diskutujiciho Nirvana (alias Ježovka) 2019-01-10 13:54:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[48]: "Ale o lidech z jiných fakult už jsem slyšela pošahanější věci :-D" To by mě zajímalo :-D

Napsat komentář: Ema Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek