Jak vychovávat dítě v tomto systému?

7.3.2014 v Poradna 46

Otázka:

Ahoj Alue,
chtela jsem se te zeptat na tvuj nazor a to na tuto otázku. Jak mám vychovávat svou dceru v tomhle systému?
Zatim mam cas, nez se zacne ptat, ma teprv 6 měsíců, ale už mi to vrtá hlavou. Cetla jsem snad vsechny tve clanky, take clanky Tomáše Marného, mám shlédlé vsechny videa Davida Ickeho a Eckharta Tolleho, takze vim toho az moc, tak si nekdy rikam, ze je lepsi nevedet :-).

Takze nechapu treba, proc ji mám říkat, že dárky nosí Ježíšek kdyz to není pravda, v andeli a jine nehmotne bytosti at veri, protoze vim, ze existuji, ale Jezisek sice existoval, ale rozhodne nenosil darky, ne?.

Taky křtiny, vitani obcanku, nastrelovani nausnic jsme odmitli, neb takove blbosti, ktere ji jen ublizi, nechceme. Jo a ockovani jsme tez odmitli, nenechame vpravovat do ni takove jedy.


Ale az zacne chodit do skoly, tak jak se ni mam ucit ty kraviny, co se tam uci, kdyz vim, ze je to vse blbost a nikdy v zivote to nebude potrebovat? Navic, proc se ma ucit, ze Zeme je kulata a my jsme na povrchu, kdyz je Zeme duta a my jsme uvnitr? Nebo ze historie je uplne smyslena, jak ji mam ucit dejepis, kde jsou vsude same lzi?

Nebo v matematice a dalsich predmetech, je to fakt tezke, nechci ji lhat, ale aby to v zivote nemela pak jeste tezsi, nez to mame vsichni ostatni.

Taky chci aby mela kamarady, ale bude mit uplne jine informace nez jine deti, nebudou si rozumet, navic rodice budou na nas nastvani, co ji vykladame za bludy a nechci aby byla nestastna a smutna.. Co si tom myslis ty?

Dekuji za odpoved a tvuj nazor.
Lenka

Odpověď:

Ahoj,
To je těžké. Já děti nemám a zatím žiju s názorem, že tomuto systému ani žádné nedám. Jestli změním názor, těžko říct, možné to samozřejmě je. Ještě jsem dost mladá a hodně se toho může změnit. Takže nejsem ten pravý člověk, co by měl jiným lidem radit, jak mají vychovávat svoje děti. Můžu mít jen svůj názor, nebo se opřít o zkušenosti jiných lidí.
Takže když budu popisovat své názory, případně to, jak jsem věci vnímala jako dítě (protože – jak už jsem psala – z pohledu rodiče to neznám):

Vánoce: Když jsem byla malá, na Ježíška jsem nevěřila a lezlo mi na nervy, že mi doma vykládají, že mi nosí dárky nějaký kojenec. Osobně bych tím svoje dítě neobtěžovala. Vysvětlila bych mu Ježíška jako ,,pověru pro děti“ a že dárky mu kupuji já, protože ho mám ráda a chci aby měl radost. Děti ocení pravdu víc, než aby pak později byly zklamané, že žily tolik let ve lži. Navíc ani to dítě si moc neumí představit, jak se může jeden člověk každý rok narodit znovu a jako kojenec oběhnout celou planetu s dárkama.

Škola: A to je právě ten hlavní důvod, proč mám názor takový, jaký mám. Škola je dost matoucí. Osobně mi ale jako malé vždycky hodně pomohlo, když mi rodiče řekli: ,,Neboj se, nebudeš to potřebovat. Nějak se našroť, protože to po tobě učitelka chce a pak to klidně zapomeň.“
A nebazírovali na jedničkách. Když jsem domů přinesla trojku, nebo na druhém stupni jednou i čtyřku, nikdo mě netrestal. Máma pokývala hlavou, podepsala žákovskou, řekla ať se trošku víc snažím a úplně to nechala být, protože ona stejně nosila ze základky troje úplně běžně a navíc měla úplně jiné starosti.

Takže se vyplatí to dítě nestresovat a nebrat mu jeho názory, se kterými přijde. Když bude vědět, že v té škole se učí blbosti a je potřeba to znát jenom aby dostalo známku a prolezlo, bude to pro něho pochopitelnější. Protože škola je fakt stres a nejhorší to mají děti, jejichž rodiče si z nich chtějí udělat to, čím sami nemohli být, tak dětem šlapou za krk a i za dvojku je trestají.
Nevykládat mu ,,učí tě blbosti“. Ono na to přijde samo. A až to řekne, tak mu to jenom potvrdit…. a jemu se uleví, že není divné a že má pravdu.

Co se týče ,,výuky“ toho ,,pravého“ vědění, rozhodně bych ji tím nemasírovala a nic jí nevnucovala.

Moji přátelé (přes 50) vychovali oba své dva syny s velice dobrou metodou, která praví: ,,Když dítě položí samo od sebe otázku, je připraveno slyšet pravdivou odpověď.“ A světe div se, ono to fakt funguje.

Takže nevykládat jí nic moc, ale když sama přijde ,,mami já mám takový pocit, že to co nás učí je blbost, mně to nedává smysl a jak to je“, už bych jí něco řekla. A nechala bych ji, ať si udělá svůj názor…

Zítra přijde zase s další otázkou, bude chtít vědět víc. A tak ji zcela nenásilně po kouskách naučíš všechno co ona bude chtít vědět a navíc v dávkách, které si určí ona sama. Takže zbytečně nezahlcovat a skutečně vzít jen tu jednu odpověď na tu jednu otázku a nechat dítě, ať si to přebere samo a pak dojde s doplňující otázkou.

Cokoliv dítěti vnucovat, nebo se ho snažit v předstihu naučit co nejvíc, je špatně. Nepobere to, nebude se v tom orientovat a vznikne zbytečný zmatek. Dítě samo intuitivně ví, kdy je na co vhodná doba.

A touhle metodou se dítě klidně i samo dozví, jak se dělají děti. – Dojde se základní otázkou, ty popíšeš zcela základní mechanismus. ,,Tatínek a maminka se mají rádi a tatínek dá jednu svoji buňku mamince a maminka má v bříšku malinkaté vajíčko, buňka se potká s vajíčkem a to pak roste 9 měsíců, pak se narodí miminko.“ – Dítě vyvalí oči a další den se tě půjde zeptat, kde se berou ty buňky a odkud to dítě vyjde atd… 🙂 A nebude to provázet šok, ale samo si to určí a bude klidné. Zrovna o tomto jsem mluvila s lidmi, od kterých tuhle myšlenku mám a právě takto to u nich probíhalo. Dokonce říkali, že kluci to pojali vědecky a přistupovali k tomu fascinovaně.

To je rozhodně lepší verze, než já:
,,Mami, na co to je?“ (držím v ruce vložku jako šestiletá) – ,,Na to máš ještě čas!“ (Jsem si jistá, že kdyby se mi to vysvětlilo, tak to pochopím.)
A jak se dělají děti, mi v mých devíti letech velice vulgárně a pantomimicky vysvětlila moje starší sestřenice. Byla jsem zděšená, zhnusená a říkala jsem, že ,,tenhle hnus teda NIKDY dělat NEBUDU“. – Chyba. Doma mi to nechtěli říct, když jsem se šla zeptat sama… tak to dopadlo takhle.

S kamarády bych to vzala snadno: Nechala bych ji napokoji, ať si je najde nebo nenajde sama. Mně osobně rodiče nic speciálního nikdy neučili, ale jiná jsem byla dost. Ale co mě nejvíc stresovalo, nebyl fakt že mám jenom jednu nejlepší kamarádku. Mně to stačilo a vůbec mi to nevadilo, protože ostatní děti mi připadaly strašně tupé… Nejvíc mě stresovalo, že mě za to doma pomlouvali a vykládali mi, že jsem divná, namyšlená, že se k těm dětem asi nechovám hezky, že jsem sobecká a blbá, luxusní, proto se se mnou nikdo nebaví a ať s tím něco dělám, že se nemůžu pořád izolovat. To bylo na tom všem úplně nejhorší… Snažila jsem se vysvětlit, že nezájem je z obou stran, že mě ty děti nezajímají, protože mi připadají hloupé, nedá se s nimi o ničem mluvit a chovají se jako barbaři. – Nikdo na to ale nebral ohled.

Pokud bude tvoje dcera šikovná, vždycky si toho jednoho dobrého kamaráda najde, ale ať už to bude jakkoliv, mít ji ráda takovou, jaká je a plně ji respektovat. Do ničeho ji necpat, ani co se týče kamarádů.

s pozdravem

Alue

Kam dál:

Otevřít rubriku ,,Poradna: Vztahy – ZDE

Máte otázku? Ptejte se do ►Mailu◄

• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu https://aluska.org/

• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihu! – Podrobnosti ZDE

• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí“ níže pod reklamou, děkuji!

• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? – Můžete se přihlásit k odběru: ZDE

Elektronický obchůdek: www.kramky.cz/alue

Komentáře

Ikona diskutujiciho wandering 2014-03-07 06:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tvá zkušenost s vložkou mi připomněla moje první dovídání se – viděla jsem na to reklamu v televizi. Ale správné odpovědi jsem se nedočkala, bylo to opatrně zameteno pod koberec. Poté mi to velice nechutně sdělila kamarádka, takže jsem vyděšená běžela domů, co to se mnou bude, ale jediné, co mi bylo sděleno doma: "Tak to vůbec není, toho se nemusíš bát." To je vše.

Ikona diskutujiciho Nikola 2014-03-07 07:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mě rodiče skoro nikdy nic nevysvětlovali :D a tak nějak se stalo že vše potřebné jsem se dozvěděla i bez šoku :D

Ikona diskutujiciho Veronika 2014-03-07 07:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško, moc krásná odpověď. Souhlasím s Tebou.

Ikona diskutujiciho Veronika 2014-03-07 07:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A ještě k anketě co je zde pod článkem:

Ikona diskutujiciho Vladan 2014-03-07 07:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Naprosto souhlasim s Alue a ze stejnych duvodu.

Ikona diskutujiciho Mína 2014-03-07 08:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško!Já Vám tleskám:-)),naprosto perfektně a srozumitelně jste to vysvětlila.Mám dvě dcerky a toto se mi rozhodně hodí,víte já se snažím vše řešit intuitivně a to praktikuji i vysvětlováním mým dcerkám.Starší Klárka je výtvarně nadaná,už od malička se velmi odlišuje od ostatních dětí(bránila stromy,broučky,kytičky….)a občas to vypadalo,že je asociální,jen protože si nerozuměla s holčičkama a nehrála si s panenkami:-(.Jsem šťastná,že je jiná,velmi nás-celou rodinu učí.Četla jsem jí úryvek z vaší knihy Svět za oponou a ona stále běhala očkama na mé rameno,nakonec řekla"mami sedí ti na rameni krásná víla".Později jsem se dozvěděla,že je vidí:-)),úplně mně to dojalo.Má to tady na světě celkem těžké,ale našťěstí si to moc nebere.Miluju ji a děkuji ji i její sestřičce,že si nás vybraly…..Mějte se všichni moc hezky.

Ikona diskutujiciho Domča 2014-03-07 09:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No, tahle otázka je určitě na místě, ale je taky hodně těžká. Co se týče té školy, tak mě ani bráchovi to nepomohlo, že mi mamka potvrdila, že mám pravdu, spíš nás to ještě víc rozzuřilo a další otázky byly: proč se to teda jako mám pak učit když mi je to k ničemu a na co tam chodim? tak to já tam teda nebudu chodit a je to vyřešené ne?…:DAle naštěstí jsou dnes přeci i jiné alternativní než obyčejné školy;)

Ikona diskutujiciho K.G. 2014-03-07 09:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Lenže ono to nie je také ľahké, prinútiť sa učiť tie hlúposti. Aspoň u mňa je to tak. Odkedy viem, že mi tie zbytočnosti, čo do nás v škole tlačia, budú v živote na nič, nedokážem sa prinútiť dostať to do hlavy. Proste to môj mozog odmieta prijať, pretože podvedome vie, že to nie je potrebné. Lenže moji nevedomí rodičia sú otrokmi systému a nedokážu pochopiť pravdu… tak si zrejme vieš predstaviť, ako to u nás doma chodí. Presne viem, ako si sa cítila, keď si bola v mojom veku.

Ikona diskutujiciho Alue 2014-03-07 11:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[7]: [8]: Pravda. Na druhou stranu je pro dítě důležité vědět, že jeho pocit je správný a když se něco násilím učí, tak ví, že to po škole nebude potřebovat a může to v klidu zapomenout. To ho osvobozuje od zbytečného tlaku navíc a od iluze, že když nedá určitou látku, tak neuspěje ve skutečném životě. A to je rozhodně cennější, než se šprtat, mít samé jedničky a pak se zpožděním zjistit, jaký to byl omyl a zbytečná práce navíc, když to stačilo umět na dvojku nebo na trojku.

Ikona diskutujiciho Domča 2014-03-07 11:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]:To ano, ještě k těm otázkám, mě také nikdo o ničem neinformoval a vůbec se semnou o takových věcech jako jsou vložky, menstruace, sex a podobně rodiče nebavili, zřejmě proto, protože jsem se jich na to ani nikdy neptala:DNa všecko jsem si potom později, časem přišla sama bez jakéhokoliv údivu, stresu či šoku, prostě jsem přijímala jak to samo přicházelo a nikoho se neptala na to proč to tak je. Říkala jsem si, že když to tak přišlo, tak to tak být asi prostě má. A ostatní věci jsem se třebas dozvěděla nějak nahodile…Ono tím vysvětlováním to rodiče někdy zhorší, nežli zlepší, protože dítě to může pochopit úplně jinak než to dospělý podává. Teď už si všecko vyhledám sama, pokud mě něco zajímá samozřejmě.

Ikona diskutujiciho Farah 2014-03-07 11:54:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ja si povidala s knizkama…lidi lzou 😛 Ale skrze knihy se mi hledalo chapani veci snaz a bez pocitu, ze by me to chtelo arogantne poucovat nebo ponizovat ci jakkoliv shazovat prave na zpusob s kecma okolo, ze zas musim mit neco extra a ze jsem teda chytra jak radio. Dobry napad z nutnosti hezky kryte prochazet systemem a byt pro nej neviditelna a ve vhodnou chvili, kdy je mozna sobestacnost, tak se plne otevrit tomu skutecnemu vedomi. Ve chvili, kdy prezentovani urcitych postoju nebude diteti…teda v te chvili jiz skoro nebo uplne dospelemu na skodu.

Ikona diskutujiciho aves passeri 2014-03-07 12:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

S tím Ježíškem… pravda závisí na úhlu pohledu. Mně je 40 a u nás Ježíšek dárky nosí, i mně. A rozhodně nemám dojem, že si lžeme. Upřímně řečeno, kdo z vás by si doma zdobil stromeček a dával si pod něj dárky nebýt oslav Ježíšova narození????? V ten den by nikdo žádné dárky pod strom nikomu nedával… To, že je kupujeme a pod ten strom dáváme my ještě neznamená, že s tím Ježíšek nemá nic společného. Věci přece nejsou jen takové, jaké se na povrchu jeví… a spousta dětí právě tohle ví a neřeší kojence a lži. Dceři je 7 a neřeší to vůbec :-)Já myslím, že je to individuální. Některé děti prostě vnímají spíš to kouzlo, některé jsou realističtější. Důležité podle mě je se jim přizpůsobit. Přesně jak Alue říkala… nevykládat jim něco napřed, nechat je až se zeptají (a vysvětlit jim, jak to s tím Ježíškem třeba, nebo něčím jiným, je). Každé dítě bude zajímat něco jiného a potřebovat něco jiného, na to neexistuje jednotný mustr. A školství? To je problém. Ale je to zase hodně individuální – škola od školy a učitelé od učitelů. A hlavně zdůraznit dětem fakt, že nemusí mít ze všeho jedničky. Že o to nejde. A učení není jen o soukání faktů do sebe, ale o uvažování… ona, kdyby Alue nevěděla to, co se ve škole učí, tak by to těžko mohla vyvracet :-))

Ikona diskutujiciho Blick 2014-03-07 13:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jen s tím očkováním opatrně, protože, bohužel pro nás všechny, je stále v téhle republice povinné. A nenechat dítě naočkovat nemůžete. Vyhnout se tomu nejde.

Ikona diskutujiciho Lilien 2014-03-07 13:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

S tou vložkou mi připomnělo, že máma mi jako malé vždycky zarputile tvrdila (když menstruovala), že to není krev, jen taková barevná voda. Když jsem se to pak dozvěděla, byla jsem na ni naštvaná, že mi lhala a jen to odbyla slovy, že mě nechtěla vyděsit.

Ikona diskutujiciho Ľuboš 2014-03-07 15:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

aj ja som mal myšlienky typu "nechcem priviesť ďalšie deti do utrpenia tohto sveta" no neskor som zistil že mam tu povinnost mat aspon 2 lebo za život vdacim reprodukcii a tym ze vychovam kvalitne deti tak sa koniec koncov zlepsi situacia na zemi….a to nehovorim o tom ze sa omna nikto v dochodku nepostara

Ikona diskutujiciho Puf 2014-03-07 15:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahojte 🙂 Zhodou okolností som na internete asi pred 2 minútami našla jednu stránku a tak si hovorím, že vám ju sem ukážem, možno niekomu pomôže. Z tadiaľto: http://richterpavel.blog.idnes.cz/c/399679/Chcete-zdrave-radostne-a-uspesne-dite-Neposilejte-ho-do-skoly.html ma to nakoniec doviedlo sem 🙂http://www.svobodauceni.cz/

Ikona diskutujiciho Jirka 2014-03-07 15:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, mimo toto téma ale ne úplně od tématu – http://oopsfeed.cz/archiv/589

Ikona diskutujiciho Jirka 2014-03-07 16:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jo jo, souhlasim s tim, taky žádné děti tomuto systému nedám.

Ikona diskutujiciho Alue 2014-03-07 17:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[13]: Jde to. Mám kopu takových známých… Akorát musíš vědět jak na to a ty problémy se potáhnou dlouho, musíš je pak umět řešit. Ale neočkovat dítě v ČR JE MOŽNÉ.

Ikona diskutujiciho Jirka 2014-03-07 19:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Hm, rozhodla si se napsat článek o Ukrajině a zítra ho vydat, z toho nekouká nic dobrého, když i dokonce tobě stálo za to se tím zabývat, jsem na tvůj názor hoodně zvědavý jestli se bude podobat mému nebo ne.

Ikona diskutujiciho Co? 2014-03-07 20:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jsem asi mimo téma, ale nechápu, jak někdo může psát tak, že někde dá háčky a čárky a někde ne… jako ta paní, co se dotázala.

Ikona diskutujiciho Alue 2014-03-07 20:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[21]: Lidé mají různý styl psaní. Snažím se to trochu v případě potřeby upravovat, aby ta čeština byla dobrá, když už to jde na web, ale tyhle různé specialitky (jako je chybějící interpunkce) většinou spíš nechávám být, protože to přispívá k autentičnosti článků. Každý píše jinak, po svém… A dokud je tam dobře y/i, tak mně to nedráždí 🙂 Chybějící interpunkce mi vadí jedině když mi někdo vypíše adresu, kam poslat balík a já to pak musím googlit, aby byla dobře.

Ikona diskutujiciho Anonymka 2014-03-07 20:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Moment…

Ikona diskutujiciho dodino 2014-03-07 21:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ohladom ockovania je tu stranka Ing. Mariana Filla: www.slobodavockovani.sk

Ikona diskutujiciho Luz 2014-03-07 21:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pokud autorka dotazu považuje křest dítěte za rutinní událost srovnatelnou s vítáním občánků, je jedině dobře, že to neudělala; z křesťanského pohledu to má význam jedině v případě, že rodiče chtějí dítě vychovávat v křesťanské víře! Ale z jiného důvodu, pokud tam chybí tento úmysl, to nemá vůbec žádný význam.

Ikona diskutujiciho Fox 2014-03-07 22:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, nenapadá mě nic lepšího než Rytmusácky říct: To si vychytala!

Ikona diskutujiciho Alue 2014-03-07 22:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[26]: Já od něho znám jenom ,,SI ZABEU!"

Ikona diskutujiciho Lúmenn 2014-03-07 23:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Děkuju všem bohům za svoje rodiče, kteří byť místy chybovali, mě vychovali jako člověka, který si na vše udělá svůj vlastní názor a je silná osobnost, která ví, co chce od života a má za sebou stále zázemí milující rodiny. Na vše, na co jsem se zeptala, jsem dostala odpověď úměrnou mému věku a schopnostem a rodiče mě rozvíjeli ve všech oblastech život a dopřáli mi správnou míru svobody a poslušnosti. A jsem za to neskonale vděčná a doufám, že taková budu matka i pro své děti a všem rodičům přeji totéž:) My můžeme změnit svět – skrze děti, kterým vštípíme lásku k moudrosti, planetě zemi a sobě samým.

Ikona diskutujiciho Julijana 2014-03-08 02:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

My nebyli náboženská rodina a mě ani ve snu v dětství nikdy nenapadlo, že Ježíšek je nějaký kojenec! Kojenec bylo snad Jezulátko,ne? A ten pro mě neměl s Ježíškem ani omylemn nic společného! Ježíšek byla tajemná bytost,o které nikdo neví,jak přesně vypadá, protože chodí potají a nosí dárky pod stromeček. Tak mi to říkali a později i já svým dětem. O žádnou nedůvěru se nejedná, ani o lež. V pravý čas se vše obrátí v akt rodičovské lásky a nezištnosti, kdy rodiče ze skromnosti utrácejí peníze a smetanu vděku slízne neznámý Ježíšek. Pro mě nádherné story, když mi to došlo, musela jsem si všech rodičů ještě víc vážit. Je to poezie, on existuje, je to sama zosobněná láska. Tak nevím, co jako s nějakým kojencem. Kvůli kresťanům ochudit dítě o tak nádherný životní zážitek, kdy vidí,jak rodiče ustoupili z cesty svojí pýše a egu a radost dítěte nechali nezkaženou přisvojováním si zásluh? Žádné: to autíčko máš ode mě, to jsem ae kabrňák táta! ale místo toho je hlavním hrdinou večera dítě a jeho čistá radost.Lituju, že máš Aluško špatné zkušenosti, že to s tím ježíškem u vás v rodině nepochopili, věř, že by se ti to taky líbilo.

Ikona diskutujiciho svetlolej 2014-03-08 19:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jak projít "neočkováním" – doporučuju www.slobodavockovani.sk, www.rozalio.cz, a najdou se i další odkazy  na netu.. Před rokem nás "poctil svou návštěvou" zdravý, velmi bystrý, vnímavý chlapeček, na půl roce se začal stavět, lézt, na 10 měs první samostatné krůčky, dělá nám

Ikona diskutujiciho Luz 2014-03-08 21:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[29]:  Ta souvislost s Ježíšem a vánočními dárky je v tom, že on sám byl a je darem pro lidstvo, takže to je to jádro, ze kterého vznikla tato tradice, že prý nosí dárky dětem – úplně nesouvisející to tedy není.

Ikona diskutujiciho Jana 2014-03-09 19:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[30]: Dobrý den, je možné se s vámi zkontaktovat ohledně rady, jak neočkovat? Předem velice děkuji

Ikona diskutujiciho svetlolej 2014-03-09 21:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho svetlolej 2014-03-09 21:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

mimochodem tuším, že se "jezdí rodit" i do Holandska, pokud chcete neočkovat 🙂

Ikona diskutujiciho svetlolej 2014-03-09 21:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Peter 2014-03-12 19:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[15]: "…a to nehovorim o tom ze sa omna nikto v dochodku nepostara"

Ikona diskutujiciho svetlolej 2014-03-16 16:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Q 2014-12-20 22:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[12]: Ty to neřešíš, ale já to řeším!

Ikona diskutujiciho Q 2014-12-20 22:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[13]: Lepší je zaplatit pokutu, než nechat píchat do dítěte sračky!

Ikona diskutujiciho Q 2014-12-20 22:54:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[23]: Také nechápu, proč by jsme měli žít uvnitř Země, když venku skoro každý den (nesmí být mraky) vidím spoustu hvězd.

Ikona diskutujiciho Q 2014-12-20 23:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[29]: Když to není lež, tak je to snad pravda?????

Ikona diskutujiciho Q 2014-12-20 23:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[30]: Nepamatuji si dobu před narozením, ale pokud jsem si skutečně něco plánoval, tak nyní musím říci, že můj plán nevyšel… :-(

Ikona diskutujiciho Q 2014-12-20 23:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[30]: Jinak naprosto souhlasím a hezky napsáno.

Ikona diskutujiciho Kate 2015-12-22 16:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: O vlozkach a mesickach se doma diskutovalo bezne, takze ty pojmy jsem znala jaksi odnepameti. Kdyz jsem se zeptala, co to ty mesicky jsou, tak mi mama rekla, ze mesicky ma kazda zena jednou za mesic, aby se telo ocistilo a zena mohla mit deti.  Od deseti let mi mamka nacpala vlozku do kazdeho batuzku a ja jimi pred natupem sve vlastni menstruace zachranila nekolik spoluzacek, ktere casto netusili, proc krvaci, nebot si myslely, ze menstruace je modra.

Ikona diskutujiciho Depe 2016-01-17 20:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pred 6-10lety jsem mela stejny nazor – jak muzu do tohohle sveta privest dite? Pak prisla dalsi pecka – proziti sveho vlastniho porodu v regresi- to snad nemuzu nikomu udelat, aby si tuhle prisernou vec prozil!!! Pak doslo ke spouste zmen, dite prislo, otazka skolky, skoly, jak udelat neocko…a vse jde! Vse je o nastaveni mysleni a ono se to nahore vyresi! Uz je neocko, uz je skolka a zbytek prijde, az to bude mit prijit:-)

Ikona diskutujiciho Pimprllina 2017-09-18 08:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, pokud jde o to učení, tak máme doma taky stejné otázky typu proč se to musím učit , když to v životě potřebovat nebudu??? Na to se ptájí děti snad každé generace, já nebyla vyjímkou.Odpověď je jasná , na to aby měly naše děti možnost volby , vybrat si školu , kterou budou chtít, potom až půjdou pryč ze základky.No tak to vysvětluju malý já, jinak by měla omezený výběr a já chci aby si mohla vybrat školu nebo učňák takový jaký ji bude bavit.Tak jí vysvětlím , že to dělá proto aby měla potom když bude mít hezký známky z čeho vybírat, jinak by potom měla omezené možnosti a nemohla si vybrat to co by chtěla.Zatím to funguje a je to pravda, je to prostě tak :-).

Napsat komentář: Q Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek