Jím všechno. – Co je na tom divného?

22.1.2011 v Poselství 40

Vždycky když se potkám s někým novým, když mám někam odjet na pár dní, nebo kdykoliv kdy se předpokládá, že budu jíst jinde než doma, slyším otázku:

,,Co jíš?”

Víte už sama otázka je pro mě divné slovní spojení. (Přece jídlo, určitě ne ponožky, nebo nábytek.) Je mi jasné, že dotyčný se ptá, protože dopředu počítá s tím, že můžu některé pokrmy odmítnout.

Jenomže to, že každý dopředu počítá s tím, že něco nebudu chtít, je vlastně špatná vizitka. Ukázka dnešní nemocné společnosti.

Možná to zní divně, ale vysvětlím vám proč.

Nejsem z bohaté rodiny a nikdy se mě nikdo neptal, jestli něco budu chtít jíst, nebo ne. Udělalo se co dům dal a já jsem to snědla, protože když jsem to nesnědla, nic jiného už bych dostat nemohla. Za prvé by se mi na to každý vykašlal, něco extra vařit a za druhé nebylo co vařit.

Ačkoliv dneska si můžu vybírat a mlsat (a stále mi to přijde jako žití v ráji), zůstala mi taková vtipná vlastnost, která se ale projevuje jako velmi praktická.

Když jdu kamkoliv a někdo přede mě položí jídlo, které divně vypadá, divně smrdí, nebo divně chutná, nebo když si omylem v zahraničí objednám něco jiného, tak prostě zatnu a sním to.

A když je to hnusné a ten kdo to vařil se mě zeptá, jaké to je, tak nechci lhát a řeknu ,,zajímavé”, nebo ,,interesant”. (Hanit někomu jídlo, se kterým se škudlil totiž nechci, jemu to chutná a nemůže za to, že nejsem zvyklá na to co on.)

Proto jsem vlastně ideální strávník, nikomu nekecám do toho, co má jak vařit.

Když se mě teda někdo zeptá co jím, tak řeknu:

,,Všechno. Co dáš na stůl, to sním.”

A dočkám se překvapeného obličeje, jakoby snad ještě nikdo dotyčné/mu neřekl, že sní všechno, co dostane.

Když jsem byla malá a přišla na návstěvu nějaká rozmazlená holka odvedle, anebo přes koleno příbuzná, ohrnula nos nad jídlem, za které já jsem byla ráda, byla jsem v šoku. Ačkoliv jsem to třeba nevařila, tak jsem se urazila a naštvala, že tady někdo uplatňuje něco takového.

,,Já to jíst nebudu, mě to nechutná. Špagety jsou hnusný.” ,,Zeleninu jíst nebudu”

Takové malé děcko ohrne nos nad tím co dům dal, začne se v tom frfňat a myslí si kdovíco, že se snad z něho všichni podělají a hned mu dají něco jiného ,,alabažant”?

Podle mě to není normální, aby nějaké děcko řeklo, že něco nebude jíst, protože mu to nechutná.

To značí, že naše společnost je přežraná a už neví roupama, co by vymyslela dalšího.

Pochopím, když dítě řekne, že má na něco alergii, že je nemocné.

To beru, ale zase na druhou stranu nemocné dítě je proto, že má parazity (alergie), slabou imunitu (zanesená játra) a tohle by se dalo v pohodě léčit, kdyby elity chtěly.

Všichni se pořád diví, že říkám, že sním všechno, ale rozhodně u tohoto chování zůstanu, protože nechci být za ufrfňanou blondýnku, co si vybírá.

,,Ona drží dietu, aby byla štíhlounká.”

Jasně, jsou věci, které mi nejedou, ale sním je, protože se s nimi někdo vařil a třeba nic jiného doma nemá. Není to tak, že jsem odpadkový koš.


Takže pro příště: Sním všechno a nechápu, proč se tomu pořád všichni diví.

Copak je to normální, že jsme společnost vybíravců, co vyhazují a odmítají normální jídlo?

Třeba ve školách je to děsné. Děcka si vyhodí klidně svačinu od maminky do koše a jdou do bufetu, kd s i koupí za dvacetikorunu bulku se sýrem. A když se jich zeptáte, proč to vyhodil, proč to nedal někomu, kdo svačinu nemá (třeba mě), tak se ošklíbne a řekne, že si to máte jít z koho koše vyndat. Copak to je normální?

Jediná věc, kterou schvaluji, je odmítání hormonových kuřat, jejich vajíček třetí jakosti a Ramy, která se vyrábí z ropy. Nejsem sebevrah. Ale vyhazovat normální domácí jídlo, protože někomu nevoní, je zvrácené.

Komentáře

Ikona diskutujiciho Kroll 2011-01-22 07:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mám čistě takovou technickou otázku na Alue: Kdyby ti někdo dal jídlo a řekl by:  " Naše planeta je přelidněná. Ekologické zemědělství je málo produktivní.Orné půdy je málo a je zničená. Aby lidsvo přežilo musí jíst geneticky modifikované potraviny a chemicky vyráběné potraviny.A musí se používat průmyslová hnojiva, protože se zvýší produktivita vyráběných potravin. V našem domě nemáme nic jen guláš vyrobený pomocí nanotechnologie. Když ho nesníš budeš o hladu a jistě zemřeš." Odmítla by jsi to jídlo Alue?

Ikona diskutujiciho malé srdce 2011-01-22 10:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To video s tím dítětem je sladký. Takhle jsem se v tom rýpal za mlada.:-)

Ikona diskutujiciho Nasgol 2011-01-22 10:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue, s tímhle s tebou, snad poprvé, nesouhlasím :o).. Já vyrůstal taky na tom co dům dal, ale byl u toho otec, kterej nás nutil do jídla. Zkrs to se ve mě vypěstovala nechuť do nucenýho jezení. A když se naši rozvedli a já s bráchou sme byli sami s mamkou, tak to byli uplně jinačí, jedli sme sme chtěli. Bylo to nenucené papání čehokoliv. A teď po x letech od rozvodu, můžu s klidem říct, že nesním každý jídlo, kdo mi co uvaří. Když nemám chuť tak nejím, a nebudu do sebe něco tlačit na silu, jen aby se onomu kuchaři udělalo happy. jestli to nechápe, čistě jeho věc. A myslím, že dítě, které je "zdarvě" vychované si umí mezi jídli vybrat, to co mu chutná a udělá mu dobře :o)

Ikona diskutujiciho koudy 2011-01-22 11:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

jo tak takhle to bylo s těma rajčatama .. :D

Ikona diskutujiciho Odi 2011-01-22 11:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]:No, údajně "pít vodu a pak třeba zemřít" znamená řádově tak průměrně třicet-čtyřicet nebo i víc(??) dnů skutečného půstu, kdo je ale ochoten tohle na sobě vyzkoušet? Já sama jsem kdysi dávno po pár dnech (tak šesti, sedmi)hladovku raději přerušila, taky z obav, že mě bude někdo ráno křísit na zastávce autobusu v domnění, že jsem den před tím možná příliš něco oslavovala a nestihla vystřízlivět… Na okraj: komentář č.1 pokládám za typickou ukázku zbytečných, teoretických dotazů typu Coby-Kdyby… o kterých je z mého laického pohledu ztráta času dlouze diskutovat(sorry). Zdravím po ránu Alue i pravidelné návštěvníky jejích stránek

Ikona diskutujiciho Nasgol 2011-01-22 11:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[5]: Zkus si počíst tady www.pust.cz – omlouvám se za případnou reklamu, ale vysvětlení je zrovna tam

Ikona diskutujiciho Lady Rovena 2011-01-22 11:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já se přiznám, že bych nesnědla všechno. Některé věci mi prostě nechutnají a jiné věci bych nesnědla z přesvědčení. Zkrátka každý jsme jiný.

Ikona diskutujiciho Baruenka 2011-01-22 12:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dřív jsem si nosila svačina do školy. Ale nikdy bych ji nevyhodila, protože mně bylo mamky líto. Ona se s tím chystá a já to pak vyhodím? To fakt ne. Dřív jsem nejedla kůrky, teď mi taky moc nejdou, ale sním je.

Ikona diskutujiciho Léňa 2011-01-22 12:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já se v jídle frflám odmala a vůbec mi to nepřijde trapné. Jsem prostě taková. Většinou hlad ani nemám. Jako dítě jsem s tím strašně bojovala, máma se mnou dokonce zašla i k psychiatrovi, že nic nejím a že určitě umřu :-) A když se jí ten doktor ptal co jsem teda ochotná sníst, tak řekla: "no ona sní třeba jablko nebo pomeranč, ale pak už celý den nic, hlavně nic vařeného". Doktor se začal chechtat  a řekl jí, že jsem vpořádku a ať mě nechá být. Ale nenechala. Já měla z jídla jako malá leda neurozu. Teď jsem naštěstí dospělá a když nemám hlad, tak nejím. A když mám na něco chuť tak to sním.

Ikona diskutujiciho AChantall 2011-01-22 12:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Rama sa vyrába z ropy? :/

Ikona diskutujiciho Alue 2011-01-22 12:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: V článku jsem jasně psala, že nejsem odpadkový koš. Mohl sis ho přečíst celý.

Ikona diskutujiciho Karolínka 2011-01-22 12:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj,chceš ohodnotit blog? Podívej se ke mě na blog a k ohodnocení ti vyrobím i diplomek! P.S. promiň za reklamu 😉

Ikona diskutujiciho Katrin 2011-01-22 13:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak to já naopak a nemyslim si že by na tom bylo něco divného, ale neni nic divnýho ani na tom, že někdo jí všechno.

Ikona diskutujiciho Firzen 2011-01-22 13:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[12]: Tak to zkusím.. Ale je fakt, že mě cosi varovalo a už dlouho Ramu nejím, vrátil jsem se k máslu. Taky před zubní pastou mě cosi varuje a plánuju ji nahradit nějakou zcela jinou..

Ikona diskutujiciho Nasgol 2011-01-22 13:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[12]: Pravda, pravda…Proto, už nepojedu do Tunisu třeba :oD

Ikona diskutujiciho putující oblak 2011-01-22 13:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pamatuji si, jak jsem byl na Moravě, tak než jsem jel autobusem, tak si takový starší řidič vyprávěl s jednou paní.

Ikona diskutujiciho iv 2011-01-22 13:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj.

Ikona diskutujiciho cockburn 2011-01-22 14:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

tak to s tím jídlem na školách mě vážně štve. třeba jsem teď často byla v nemocnici, a dostávali jsme hrozně moc housek a jídla, a místo toho, aby si to ty děcka nechaly a dali to návštěvě, tak to vyhodí, a ještě je při tom podporujou sestřičky. to mě děsně mrzí. já bych to neudělala, všecko si schovám, přece nebudu vyhazovat jídlo?! to se přece dá sníst..

Ikona diskutujiciho Farah 2011-01-22 14:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Se přiznám, že bych vepřové koleno ani přes veškeré přemáhání a sebepřesvědčování nedala. Na mastnější věci už léta nejsem nastavená. Jinak jsem vyhazovala svačinky od mámy, ale ne vždycky. Vyhodila jsem to pokaždé, když jsem uviděla chléb(! samotný by šel lepší ale děcka by na mě koukala divně, už tak jsem se lišila od skupiny dost)..ten chléb byl naprosto zabit 🙁 Ramouuuuuu :'(

Ikona diskutujiciho Frise 2011-01-22 15:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pardon, Alue, ale já rozhodně nesním všechno. Možná jsem začínající anorektička anebo moje máma a ve škole neumí vařit, ale jsou jídla, který když sním, tak je maximálně můžu zase vyzvracet a od té doby se jim vyhýbám. A je jich docela dost. Anebo si něco dám, že mi to chutná a potom je mi z toho zle. A nejíme normálně. Většina jídel jsou tučný, těžký na strávení… Moje tělo si nezaslouží jíst takový hnusy, který mu škodí. Mě je jedno, jestli jsem rozmazlená, ale abych jedla něco, co mi nejede, na to se můžu vykašlat. A jestli se s tim někdo vařil, tak ať si to sní. Nebudu pak sedět a naříkat že je mi blbě kvůli tomu, abych někomu udělala radost, že jsem snědla, co navařil.

Ikona diskutujiciho Nataša 2011-01-22 17:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Milá Alue,jak tak pročítám reakce, budu asi jediná, která s tebou 100% souhlasí a jsem moc ráda, že se našel někdo, kdo se mnou sdílí stejný názor. Nebyli jsme zrovna chudí, ale bohatí také ne. Vychovávala mně babička, která byla velmi spořivá, výborně vařila a i z "ničeho" dokázala vykouzlit dobrotu. Jelikož prožila obě světové války, často mi vyprávěla o tom, jak trpěli hlady a byli vděční za kus chleba a špeku…Asi se ta její výchova ve mně tak zakořenila, že já jím taky všechno jedlé. Vím taky, že ne všude ve světě mohou lidé ohrnovat nos nad jídlem, tak jako to dělá většina lidí, které znám, kteří nepoznali hlad a bídu. Já to taky nepoznala, ale dokážu si jídla vážit a taky lidí, kteří ho s láskou připraví. Mám dvě děti, které taky neohrnují nos, přestože jim něco chutná méně. Je úsměvné, že většina těchto "ohrňnosů" si pochutnává na jídle ve Fast foodech….Myslím si, že se jídlo velmi přeceňuje, je to určitě také tím, že ob chody, ve kterých nakupujeme praskají ve švech vším tím zdravým, nezdravým, dobrým, nedobrým a jen málo jedinců umí naslouchat svému tělu, co vlastně potřebuje a co z celé té obrovské nabídky pozře…. :-)

Ikona diskutujiciho Linh 2011-01-22 18:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue Alue …. souhlasím s tebou … ty rozmazlené spratky, kteří do pusinky nevezmou nic, co jim nejde pod frňák, ty taky moc nemusím … možná proto, že jsem taky byla taková :D Až později, kdy jsem si až tak vybírat nemohla, jsem jaksi prozřela. Dneska si dám od všeho kousek. Ale nesouhlasím s tebou, co se Ramy týče. To, že  Rama obsahuje ropu, byl poplašný hoax.

Ikona diskutujiciho Michal 2011-01-22 18:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[5]:Pôst, či skôr hladovka je výborný spôsob očisty celého organizmu. Predstava hladovky vyvoláva zdesenie preto, že o tomto spôsobe veľmi efektívnej liečby je veľmi málo informácií, ale veľa dezinformácií, hlavne zo strany modernej medicíny. Ja som si odskúšal hladovky od jedného až po 30 dní len o vode ( to som chodil normálne do práce) a môžem len odporučiť. Kto by sa chcel dozvedieť viac a sám to skúsiť odporúčam „Léčivá detoxikace hladom“ od Malachova, „Léčení hladovkou“ od Nikolajeva, „Hladovění pro zdraví“ od MUDr. Partykovej a odporúčané stránky „půst.cz“ od Petra  Máchu.

Ikona diskutujiciho Alchemi 2011-01-22 18:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já od mala nejím zeleninu ani ovoce. Nevím proč. Není to o tom, že by mi nechutnalo, ale spíše o tom, že jedno z toho strčím do pusy a chce se mi zvracet. Asi nějaký blok zděděný z minulých životů. Ale za těch téměř 15 let mého života s tím aktivně žiji a dalo by se říct, že jsem si zvykla. :-) Už jsem zkoušela pozřít jablko, ale nešlo to. Vážně. Rodiče na mne žádný nátlak v mém dětství nevykládali – nejedla jsem to, protože mi to nedělalo a stále nedělá dobře, tak proč mi to nutit? Myslím, že rozmazlená nejsem. Taky je mi líto, když se někdo vaří s jídlem a já pak musím říct: "Promiň, ale je v tom zelenina. Jíst to nemůžu." Je mi to blbý, to říct, ale raději bych byla hladová, než bych to snědla. Alespoň po krátkou dobu, než bych měla takový hlad, že bych i sbírala housenky ze země. :-) Správně, já to říkat nemusím. Přece s tím mohu něco udělat. Jenže problém je v tom, že já jsem si na tenhle způsob života zvykla a nevadí mi, že to nejím. Tedy občas ano, ale to jen výjimečně. Třeba když mi spolužáci mávají s jahodami před obličejem a nevěřícně se ptají: "Jak můžeš něco tak dobrého nejíst?", tak to mne relativně nechává v klidu. :-)Když jsem byla prcek, tak jsem prý nedokázala mamce ani z kuchyně do obýváku donést rajče bez toho, aby se mi nezvedal žaludek. Dnes je to už jiný, ale stále jako bych neměla potřebu to jíst. Je to zvláštní – jsem totiž velmi málo závažněji nemocná, angíny a chřipky jdou většinou mimo mne. Na nemoce netrpím, imunitu mám velmi dobrou. Možná, že jednou sním něco jiného, než květák, ale to zatím nikdo neví – a ani já ne. :-)

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2011-01-22 19:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Clovek ked je v nudzi,aktivuju sa mu v mozgu nejake zachranne procesy a potom je schopny zjest vsetko aj surovu zivu zabu-ta je este celkom chutna…odporucam serial Nutne na prezitie na stanici Discovery.

Ikona diskutujiciho Michal 2011-01-22 19:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[10]:Asi pred 2 rokmi vyšiel vo WM magazíne článok o margarínoch, kde (mimo iné) sa  uvádzalo, že umelý stužený tuk bol vynájdený a vyrobený pred 2.svet.vojnou ako doplnok stravy pre moriakov (krocany), aby rýchlo priberali. Ale oni miesto priberania pochcípali. Keďže výskum stál ťažké milióny a akcionári chceli svoje peniaze späť, prišli „múdre“ hlavy na nápad, že to budú predávať ľuďom. Tak to prifarbili a ochutili ďalšou chémiou a vznikol umelý tuk, (margarín) ktorý sa snažili predávať pod názvom Cisco. V rámci reklamnej kampane bola akcia, že ak si niekto kúpil libru (asi 450 gramov) tohto tuku, druhú libru dostal zadarmo. Hospodyňky tomu však neverili a dávali ďalej prednosť sádlu a maslu. Až nedostatok týchto surovín cez vojnu pretlačil umelý tuk do domácností a udržal sa v nich dodnes vďaka masívnej, agresívnej reklame. V článku sa ešte uvádzalo, že pridaním jednej molekuly (už si nepamätám čoho) do molekulového reťazca umelého tuku vznikne čistý plast. Tomuto umelému tuku sa (spolu s neuváženým celoplošným očkovaním) kladie za vinu aj všeobecný nárast cukrovky, pretože spôsobuje tuhnutie bunečných membrán a zabraňuje zdravému metabolizmu bunky, ktorá sa len ťažko zbavuje toxínov, ktoré sa v nej hromadia. Mimochodom. Vznik celulitídy, alebo pomarančovej kôry je tiež podporovaný konzumáciou umelých tukov.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2011-01-22 19:36:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Inac co sa tyka kvality potravin co su bezne dostat v potravinach,tak tie umelo farbene salamy,mucne parky,gumene pecivo,pasterizovane pivo,pastety s chlpmi,pokazene maso v hypermarketoch,jogurty s nanocasticami z lidlu,slanina plna vody,no vsetko je akesi ako by to robili pre ludi zijucich v niakom koncentraku.

Ikona diskutujiciho Lily Addams 2011-01-22 21:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak kde začít. Třeba s tou Ramou, to určitě vyzkouším, to mě zajímá. Možná bych snědla všechno, ale pak bych nezaručila, že by to nešlo ven. Holt jsou věcí u kterých vím, že mi z nich bývá špatně. Občas jezdíme ke známým a tam do nás vždycky cpou jídlo…často tam slýchávám poznámky typu "ona drží dietu" a tak si trochu rýpnu, jestli si myslí, že to snad potřebuju…a je klid :-)

Ikona diskutujiciho Frise 2011-01-22 23:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho mariankosnac 2011-01-23 13:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dnesim deckam tieto nezdrave veci zda sa chutia,chcu len same rybie prsty,hamburgery,kuracie nugetky-co sa vyraba tak ze pomelu celu sliepku aj s hlavou a zobakom a z toho vznikne masa ktora sa v potravinarstve dalej pouziva.Niektori uz ani nepoznaju co je lyzicka a jedavaju v Mc donalds,ked im date zeleninovu polievku alebo nieco normalne tak to nechcu ani vidiet.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2011-01-23 14:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

…no bol som sa teraz akurat najest,este som chcel dodat,aby som tu len nenadaval na inych ze nechcu jest hento ci tamto,ze aky som bol ja spratek co nechcel jest domacu stravu.Babka mi stale nieco nukala,vyvarala,nosila oblozene taniere no ja som chcel len jedlo z obchodu,myslel som ze to je to prave ked to jedia vsetci.Vzdy som jej povedal ze jest nechcem a tym ju rozhneval,mohol som to vyhodit a povedat ze som to zjedol ale nerad klamem,a ked si uz niekto da tu namahu nieco pripravit tak sa to patri aj zjest,no hadzal som potom jedlo aj z balkona mackam aby si myslela ze som zjedol aby sa tolko nehnevala…teraz mi je to luto ked uz viem ze to bola zdrava domaca strava

Ikona diskutujiciho gretka 2011-01-23 14:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

ahoj alusko musim tak trosku nesouhlasit ja napriklad nemuzu snist vsechno jinak bych se asi poblila na jednu stranu vim ze se jidlem hodne plitva vidim to u svi dcerky je vseho prezrana kdyz ja byla mala jednou sme na tom byli tak bidne ze sme jedli placky na masle  a to bys videla jak sme se najedli dobre ale jist vsechno to nejde

Ikona diskutujiciho Alue 2011-01-23 19:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[32]: Já taky mluvila o normální domácí stravě. K umělotinám se já prakticky ani nedostanu, sama bych si to nekoupila a moji přátelé z umělotin taky nevaří.

Ikona diskutujiciho j-blog 2011-01-23 21:52:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

pls přihlašte se do sons na            j-blog.blog.cz

Ikona diskutujiciho katrin 2011-01-24 14:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[33]: tak to je důležitá informace, že tvoje jídlo se netýká umělých potravin – z těch přírodních jím taky téměř vše, dokonce i dva druhy domácího masa mi chutnají.

Ikona diskutujiciho Peťa 2011-01-25 17:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já jím všechno rád a je to na mně znát.

Ikona diskutujiciho sonnak 2011-01-27 10:52:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[33]: V tom je ale velký rozdíl, Alue. A v současné době taky problém…. protože definice "normální domácí stravy" se pomalu ale jistě převahuje na stranu umělotin, i když se snažíš sebevíc… GMO sem, GMO tam.

Ikona diskutujiciho Jarda 2011-02-27 16:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No nevím jaký je tvůj názor, ale já králíky zabíjím a stahuju z kůže docela rád.

Ikona diskutujiciho Jana 2011-11-03 10:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No ale Barunko je pravda,ze lide nesmyslne,zerou maso v obrovskych kvantitach v nekterych rodinach se vari i 2x za den a pokazde maso.Tim padem poptavka po mase neustale stoupa a proto se stava to,co je nyni,nesmyslne vybijeni zvlaste krav,prasat a kurat.A co je jeste horsi to podavani rustovych hormonu a dalsich svinstev jako antibiotika a nevim co jeste.Spousta lidi tomu neveri,ale to potvorstvo taky prechazi na lidi,proc je v dnesni dobe tolik tlustych lidi,ci proc je skoro kazdy reznik tlusty inu z masa.Drive se maso tolik nejedlo,vzpominam si,ze u babicky bylo maso 2x tydne a maly kousicek,ale bylo to maso kvalitni a ne to co se vari dnes.Na druhou stranu pises,ze je ti lito zvirat,to mne taky ale predstav si,ze se zajici a jina diva zver nebude strilet,vis kolik by jich lidem krizilo cesty a to nejen v lese?Takze podle mne jist maso ale umirnene a lepsi kvalitu,nez se nam bezne nabiti v samoskach

Ikona diskutujiciho all-is-magic 2012-07-04 11:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[12]: Aluško nedalo mi, a pokus s Ramou jsem zkusila. Jak to dopadlo, o tom se můžeš přesvědčit na mém blogu:

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek