Jste na seznamu dárců orgánů, ani o tom nevíte

16.11.2013 v Zdravověda 67

Milí čtenáři,

tušili jste, že zdravotnictví má váš automatický souhlas pro dárcovství vašich orgánů, v případě že zemřete? Netušili? – Protože nikdo nemá zájem na tom, abyste to věděli.

V případě že by tento automatický souhlas neexistoval, nebylo by už možné někomu například zabít dítě a rychle ho rozebrat, dřív než na to přijdou rodiče, aniž by se za to nikomu nic nestalo.

Jistě ty případy znáte, občas se podobný skandální případ proběhne i přes mainstream, jinak je toho celkem dost i v Německu a všude po světě. Pro jeden z takových podobných případů však nemusíme chodit daleko…


Pod tímto článkem najdete odkaz na formulář pro odhlášení se ze seznamu dárců orgánů. – Každý z nás má právo rozhodnout, jestli na něm chce být, nebo ne. Žádné, že jsme automaticky souhlasili, tím že jsme se vůbec narodili. – Tohle není bordel v zákonech, ale záměr.

Přikládám text, který můžete v originálním zdroji najít na Zpovědnice.cz:

Viděla jsem včerejší díl (12.11.2012) Súdné sieňe na Jojce.
Jsem otřesena. Otec tam žaloval nemocnici za to, že mu po smrti zohavila dceru. Při autonehodě přišel na místě o manželku a o pár dní později na následky zranění zemřela v nemocnici i jeho dcera.
S tou nemocnice naložila tak, že si bez vědomí otce z ní odebrala rohovky, kůži a nějaké orgány. Otci se o tom nikdo nezmínil.
Já se tomu pánovi vůbec nedivím. Byl otřesený ze ztráty své rodiny a ten šok co zažil při posledním rozloučením s tělem dcery, musel být hrozný. Neměla oči, chyběla jí kůže a tělo bylo dost zohavené, protože na ní pracovali medici! Navíc mu o tom nikdo z personálu nemocnice neřekl! Nikdo z nemocnice se s ním nechtěl bavit, nikdo mu to nechtěl vysvětlit, dočkal se jen arogantního přístupu.
Je to vážně hnus. Vím že v ČR i na Slovensku platí předpokládaný souhlas s darováním orgánů a ostatních částí těla po smrti. Jenže jak jsem zjistila, spousta lidí to neví!


Obhájkyně té žalované zástupkyně za nemocnici říkala tomu pánovi, že měl před smrtí dcery podepsat nesouhlas o odběru orgánů a jiných tkání. On jí na to řekl, že jak měl asi tušit, že mu v 15 zemře dcera, a že nevěděl, že něco takového lze podepsat, jinak by to samozřejmě udělal. Na to mu dost netaktně odpověděla, že O REGISTRU OSOB NESOUHLASÍCÍCH S ODBĚREM ORGÁNŮ SE UČÍ UŽ NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH.

WFT?!? – Já jsem tedy ani na základní ani na střední ani nyní na VŠ z úst vyučujících o něm nikdy nic neslyšela!! Ani žádnou přednášku jsme o tom neměli, v žádné učebnici jsme o tom zmínku neměli. Vás o tom snad učili??

(Pozn. Alue: Kdybych se nezajímala o špinavé praktiky farmaceutického průmyslu, také se to nikdy v životě nedozvím a na žádné škole mi o tom nikdy nikdo neřekl.)
Navíc na ZŠ jsem byla vzorné dítě a nezatahovala hodiny, když jsem byla nemocná, tak jsem si látku zjistila a doplnila, takže by mi to určitě neuniklo!! Nevím jak to chodí na zdravotních školách, ale nám o tom na základce, gymplu ani teď na VŠ nikdo nikdy nic neřekl!!

O registru jsem se dozvěděla až nedávno z internetové diskuze. – Je to hnus, jak u nás může něco takového existovat! Nemělo by to být spíš naopak? Že po smrti nikdo nemá právo zasahovat do mého těla a registr by měl sloužit pro osoby souhlasící s odběrem orgánů a tkání?? Jsem zhnusena, už jsem si stáhla ten dokument z registru a vyplnila…Nechci, aby nějací medici po smrti zohavili mé tělo!

Zpět k tomu případu ze Súdné sieně.

Otec protostranu žaloval za újmu na psychickém zdraví. Byl už tak dost zdrcený ze ztráty manželky a své jediné dcery a to, jak hrubě bylo naloženo s tělem jeho dcery a arogantní přístup nemocničního personálu ho ještě víc dorazilo. Musel se léčit na psychiatrii, není od té doby (i vlivem prášků) normálně schopný pracovat, fungovat ….A soud dopadne v jeho neprospěch??!
Jako Ok dobře, máme v ČR i na Slovensku idiotské zákony, takže nemocnice byla v právu, ale myslím, že když se jedná o nezletilou osobu a oni nejen že neinformují otce a navíc se s ním pak odmítají bavit a jsou arogantní… podle mě soudkyně rozhodla špatně..

Díl ze Súdné sieně o zohavení zemřelé dívky můžete vidět ZDE – Předem upozorňuji, že je tento díl nervy drásající a od samého začátku budete brečet.

Národní registr osob nesouhlasících s posmrtným odběrem orgánů – Najdete ZDE. Na té samé stránce naleznete formulář a pokyny k jeho vyplnění, ověření i odevzdání.

P.S. malý dotazník na závěr, klidně odpovídejte stručně:

1. Co si myslíte o tomto případu ze Súdné sieně?
2. Co si myslíte o posmrtném odběru orgánů obecně?
3. Souhlasíte s tím, aby si doktoři dělali po vaší smrti s vaším tělem co chcou?
4. Kdyby vám zemřelo dítě a nemocnice se vás zeptala, jestli si z něj může odebrat orgány, šlachy, kůži, oči… Souhlasili byste?
5. Kdyby vám zemřelo dítě a při posledním rozloučením v pohřebním ústavu s ním by vás zřízenecc upozornil na to, že tělo je zohavené a řekl vám to, co vám nemocnice neřekla. Vy byste se podívali do rakve, vaše dítě by tam leželo bez očí, chyběla mu kůže, zjizvené od neodborných zásahů mediků… jak byste reagovali??

Pozn.Alue: Pokud chodíte občas k tomu vrahovi lékaři, nebylo by od věci tam rovnou při jednom ten formulář odevzdat. Nemalujme čerta na zeď, ale člověk nikdy neví… Někomu se ta představa, že ,,nemocnice zachrání jiný život díky vaší mrtvole nebo díky mrtvole našeho dítěte“ může hodně líbit, jenomže je to skutečně pravda? – Vždyť farmacie s orgány z našich těl mastně kšeftuje. Na placentách a potratech se dělají vakcíny, genetické pokusy a raději nechtějte vědět, co ještě. Farmacie a zdravotnictví, to je jeden obrovský kšeft s lidským masem a hlavně s penězi. To že se na obyčejné lidi snaží tvářit jako největší svatoušci, je odporná lež.



Kam dál:

Otevřít rubriku ZDRAVÍ: ZDE

Máte otázku? Ptejte se do ►Mailu◄

• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu https://aluska.org

• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihu! – Podrobnosti ZDE

• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí“ níže pod reklamou, děkuji!

• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? – Můžete se přihlásit k odběru: ZDE

.

Elektronický obchůdek: www.kramky.cz/alue

Komentáře

Ikona diskutujiciho Kája 2013-11-16 03:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, asi to pro tebe bude nevšední dotaz, ale zajímalo by mě, kdy chodíš spát? Většinou si všímám, že přidáváš příspěvky okolo 3 i 4 hod ranní. Spíš vůbec někdy ? :D

Ikona diskutujiciho onni 2013-11-16 06:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No, rozhodne se to na skole neuci a slysim o tom poprve. A fakt to v tom zakonec je:

Ikona diskutujiciho Miluška 2013-11-16 07:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Strašné! Dosud jsem žila v přesvědčení,že se uděluje SOUHLAS s něčím,ne naopak.

Ikona diskutujiciho Sy_ 2013-11-16 08:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já to vidím tak, že pokud mé mrtvé maso poslouží jinému živému masu přežít o něco déle, jsem rozhodně pro.

Ikona diskutujiciho Naty 2013-11-16 08:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Panebože… Tak takhle skončit nechci. A ten dotazník asi nemůžu vyplnit když mi je 13 ?

Ikona diskutujiciho Derewi 2013-11-16 08:54:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Po smrti mi bude jedno, co kdo udělá s mým tělem. Buď to někoho zachrání nebo to půjde "na kšeft" atd. Nicméně šance, že se někdo dočká po letech čekání tu je. Já už nebudu potřebovat ledviny ani nic jiného. Z pohledu druhé strany, tj. že by automatický souhlas nebyl by se XY musel rozhodovat třeba v 18ti. Celkem by mě zajímalo, kolik % by řeklo "ne".

Ikona diskutujiciho Míša 2013-11-16 09:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nemá na to sjednocený názor. Je to možná dva tři roky, co se to zavádělo a stopro to proběhlo v médiích. Když nad tím moc nedumám, není podle mě zlá představa, že i po smrti mohu někoho zachránit … pak je tu ale myšlenka, že v mém těle jsou ukládány informace … a prostě zatím nevím.

Ikona diskutujiciho gretka 2013-11-16 09:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj ja tomu nemuzu uverit je to vazne pravda?ja sem zhnusena ze si tohle stat muze dovolit me uz pride ze nas neberou jako lidi ale jako maso ktery jde na porazku

Ikona diskutujiciho Dragita 2013-11-16 09:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

tak to je drsné 🙁 Vidíš, já mám za sebou osm lez zdravotnické školy, a vůbec o tom nevím, spíš jsem měla za to, že člověk musí souhlasit, aby se jeho tělo na něco použilo.

Ikona diskutujiciho Dragita 2013-11-16 09:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

tak to je drsné 🙁 Vidíš, já mám za sebou osm let zdravotnické školy, a vůbec o tom nevím, spíš jsem měla za to, že člověk musí souhlasit, aby se jeho tělo na něco použilo.

Ikona diskutujiciho Hugo 2013-11-16 10:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tu časť Sudnej siene som videl tiež :D

Ikona diskutujiciho Hugo 2013-11-16 10:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A už sa ťa chcem dlhsie opytat – trochu odveci od tejto témy… ale už fakt dlho sa to snažím opýtať – vlavo čo je že "lokace navstevníku", tam su navstevnici z celého sveta, z Nemecka, Francuzska, Ruska, Brazílie, USA, Japonska………….. to akože vsade vedia po česky? Alebo im to niako prekladá? O.o

Ikona diskutujiciho Jarka 2013-11-16 10:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue. Mě je jasný co zdravotnictví je za bordel, ale toto je už moc!!! A taky vím, že když je dítě v nemocnici není v není v dobrých rukách. Dcera má cukrovku typ 1. Měla loni, vyšší glykemie díky viroze a bolel jí žaludek nebylo jí dobře. Byla na internátě 60km od našeho bydlíště, vychovatelky jí zavolala záchranku ti ji odvezli do nemocnice. Tam místo aby zjistili pravou příčinu a jednoduše píchnutím do prstu zjistili jaké má doopravdy glykemie a rvali ji v kapačkách glukozu, tzn vlastně ji zabíjeli!!! Byl to čtvrtek dopoledne sme za ní byli a ona mluvila tak, že jsem ji nepoznávala co to vubec říká. Vypadala jak zfetovaná, úplně byla mimo 🙁 a ještě ten den večer mi volali z té nemocnice, že ji odvezli do Brna, že zvracela krev. V nemocnici ve Vyškobě z ní udelali sebevraha, že si záměrně ublížila a chtěli poslat k psychiatrovi a měla tam být 14dní možná dýl. V pátek jsem byla za ní v Brně v nemocnici, tam mi řekl doktor, že má virozu plus bakterii v žaludku a tím podrážděný žaludek, proto zvracela s cukrovkou to nemělo nic společnýho jen jí ty zdravotní problémy zvýšili glykemii. A z nemocnice šla domů v úterý. Byla tam 4 dny místo 14dní a nemusela na žádné vyšetření k psychiatrovi!!! Ve vyškovské nemocnici z ní udělalali sebevraha a cvoka místo toho aby vyšetřili co jí doopravdy je. A mě osobně u doktora nikdo nikdy neuvidí!!Maximálně zubař 1x za rok.

Ikona diskutujiciho Ameline 2013-11-16 11:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Domča 2013-11-16 11:52:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak to je hustýý a zároveň hnusnýý…..

Ikona diskutujiciho Alue 2013-11-16 11:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: Odpověď je v dotazníku č. 13, pátá odpověď:

Ikona diskutujiciho onni 2013-11-16 12:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

lidi porboha, ale tady vubec nejde o to, zda vase organy nekoho zachrnai nebo ne, ze jakmile umete, bude vam jedno co s tim telem bude.. jde o to, ze pro hodne kultur je tohle zneucteni mrtveho tela a nebo to proste nekdo vubec udelat NECHCE, z jakehokoli duvodu a podle zakona si nemocnice muze s tema organama delat co chce. A vy se o tom ani nedozvite.

Ikona diskutujiciho Arriane 2013-11-16 13:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tedy musím říct jednu věc. Přesně o tomhle-automatickém dárcovství nám říkala učitelka minulou hodinu biologie-před třemi dny! Takže není to tak, že by to zamlčovali, spíš záleží, jakého učitele máte. Jinak pro info-jsem na víceletém gymnáziu v 7. třídě (třeťák).

Ikona diskutujiciho Pavel 2013-11-16 13:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

1.V pořádku.Lékaři se snažili zachránit život taky dalším.

Ikona diskutujiciho Alue 2013-11-16 13:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]: Zatím jsi úplně první, kdo by řekl, že mu o tom ve škole dali vědět. A to už jsem pročetla dost diskuzí na tohle téma.

Ikona diskutujiciho Farah 2013-11-16 13:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Fakt, který je sám o sobě principiálně blbě: postavíme vás před hotovou věc a až když je skoro nebo úplně pozdě, teprve vám dáme vědět a ptáme se až TEĎ "co vy na to"? A takhle to je se vším, i se splátkami, s dluhy, oni vám neřeknou, že někde máte pohledávku za minulý měsíc a kolik. Oni čekají…do doby, kdy s tím hnete jen těžko nebo vůbec ne. To jsou naše zákony. Mě by to taky bylo třeba jedno, co s mým fyzickým tělem pak bude, já už ho nebudu moct používat. Avšak je tenhle přístup další bod, co nám ubírá svobodu se rozhodnout, málo se to řeší s nezletilýma, kteří pak nemají se jak bránit. Výsledkem je poněkud nešetrný, někdy nechutný vpád do našeho nitra. Lenost, nevědomost a ZASE lenost. (takhle se tvoří ILUZE svobody)

Ikona diskutujiciho Abbey Lachtan Dawn 2013-11-16 14:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ten formulář je dobrý nápad, ale myslím si, že kdyby zdravotnictví chtělo, nějak by se jim ty orgány stejně podařily ukrást..Ale určitě lepší odevzdat ten formulář než nic no..

Ikona diskutujiciho lexie 2013-11-16 15:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

2. Je to v pořádku. Po smrti už je lidem tělo k ničemu a alespoň to může zachránit život někomu dalšímu.

Ikona diskutujiciho mlsné Vepříno 2013-11-16 15:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Takže, kvik, ako je to na Slovensku? Citujem: "Kto z akýchkoľvek dôvodov nesúhlasí s odberom orgánu alebo tkaniva zo svojho mŕtveho tela, musí urobiť písomné vyhlásenie. Bude uložené v zodpovedajúcom registri osôb, ktoré po smrti odmietli darovať orgány, tkanivá a bunky na transplantáciu. Za deti tak môžu urobiť ich zákonní zástupcovia. Dovŕšením osemnásteho roku sa však nesúhlas ruší. „V registri osôb nesúhlasiacich s odberom svojich orgánov je dnes asi dvesto ľudí. Sú tam aj celé rodiny,“ hovorí MUDr. Kuba. Dôvod nesúhlasu nikto neskúma, ale podľa jeho slov sa títo ľudia niekedy cítia zaskočení otázkou, čo urobia, ak sami budú potrebovať orgán na svoju záchranu. V tomto smere je to trošku kroch lepšie v ČR, kde Vám fakt stačí na nete stiahnuť tlačivo, vyplniť a vytlačiť, následne odovzdať u svojho obvodného, alebo poštou doporučene zaslať na pražskú kroch adresu toho registra. U nás je to papierovačka, byrokracia a hlavne NIE ZADARMO, notár nie je armáda spásy, niečo stojí!!!

Ikona diskutujiciho Lúmenn 2013-11-16 16:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, promiň, ale tentokrát je mi z tebe vyloženě špatně. Jsi snad duchovně vyspělý člověk a víš, že mrtvá hmota po smrti je prázdná schránka, bez užitku a pokud to mrtvé maso může někomu živému zachránit život, jak můžeš být proti?

Ikona diskutujiciho tsp 2013-11-16 17:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Všichni tu pořád říkáte, proč ne, vždyť po smrti tělo nepotřebuju. Ale já jsem se setkala s názorem, že duše tělo potřebuje ještě chvíli po smrti, jinak má problémy a v tu chvíli, co ho opravdu přestane potřebovat už je na dárcovství moc rozložené. A já to tak cítím, přijde mi, že se těm zemřelým nevědomky ubližuje, když se jimněco bere a že to s tím přendáváním orgánů z jednoho na druhýho je nesprávné a nepřirozené a nesouhlas si co nejdřív podepíšu. Lakomá nejsem, ale prostě mi to takto dává smysl. A je hanba, že to dělají takto. Měli by se každýho s osmnáctinama  (a rodiče při porodu) zeptat: ano nebo ne? Ať je to jasné.Ale pravda, chápu, proč se neptají.

Ikona diskutujiciho jjj 2013-11-16 18:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Cetl jsem pripad,kdy vybrali nekomu organy a ten clovek pak,kdyz ho otevreli v rakvi pribuznym vypadal jako starec,vlasy mel uplne sedive,ani ho pohrebaci nechteli otvirat,ale rodina si to vydobyla,tak museli rakev otevrit.Pry clovek kteremu jsou vybirany organy jeste neni uplne mrtev a nekdy toto i vnima,tak nevim,ale prodelat bych si to nechtel.

Ikona diskutujiciho Alue 2013-11-16 18:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[25]: Lúmenn, ty jsi tak krásně naivní, když věříš tomu, že to nikdo nezneužije, že tě kvůli tomu nikdo naschvál v nemocnici nezabije když se jim to bude zrovna hodit a o energetických důvodech už ani nemluvě. Obchod s orgány je něco šíleného. Tak tady laskavě neplácej o nějaké duchovnosti, když si neuvědomuješ, o co tady doopravdy jde. Má úcta a těšilo mne.

Ikona diskutujiciho Aeber 2013-11-16 19:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To so zoznamom je možno pravda, ale je mi komické, aká zdesená je slečna/pani z prípadu zo seriálu Súdna sieň, kde prípady v dnešnej dobe dávno niesu založené na pravde. To je ako keby som sa niekde oháňala prípadom z Kriminálky Miami :D

Ikona diskutujiciho Jaroslav 2013-11-16 19:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Neznalost zákona nikoho neomlouvá!!! A v případě, že člověk nezná tu část přírodních zákonů kdy se duše odpoutává od těla při přechodu na onen svět, nebo do tzv. záhrobí(u duchovně zralejších cca 3 dny, ale u lidí, kteří jsou materialisté lpící nějakým sklonem na hmotě, to může trvat, až 3 týdny!!!) a při tom prožívá i veškerou bolest na těle i na duši, ať už je to pitva, odběr orgánů nebo samotné spálení při žehu! Pozor na to, komu je to jedno bude při odchodu prožívat bolest asi tak, jako by byl ještě na zemi v těle, protože neviditelná pupeční šňůra přetrvává i po pozemské smrti dokud se zcela nerozpadne tzv. ASTRÁLNÍ TĚLO.

Ikona diskutujiciho Zuzana 2013-11-16 20:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahojte, o tomto zákone určite viem už zopár rokov, akurát neviem presne, kde nám to vraveli. Pravdepodobne na vysokej škole (medicína).

Ikona diskutujiciho Jirka 2013-11-16 21:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Většině stádových lidí je to jedno proto, protože si myslí že po smrti se už nic nedozví, že nic není. Proto s tím asi nikdo nemá problém. U nás v rodině a v širším příbuzenstvu to všichni víme, nevím jak je to jinde. Ale všichni jsme se shodli na tom že dávat nesouhlas je jako se na tu smrt připravovat, schválně před tím zavíráme oči. Jinak ale ta volba tady je, takže kdo chce nemusí dávat tělo k dispozici, proto mi to je jedno a neřeším to.

Ikona diskutujiciho Jirka 2013-11-16 22:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jinak se mi zdá, že to trochu přeháníš, nechceš? dej nesouhlas. Stejně pokud zemřeš náhle bez zjevné příčiny, tak tě budou automaticky pitvat, souhlas nesouhlas(ať už si zemřela v nemocnici nebo mimo ni – tam taky kvůli vyloučení cizího zavinění)…To si věděla? Nám takhle pitvali babičku, když skonala v pokoji doma, jestli jsme ji jako neotrávili.. Takže asi tak. Vím že je to blbý, ale kdo ti zajistí že s tebou opravdu nebudou něco dělat? Ať už v nemocnici, marnici atd. Ty budeš už jen duch a nezabráníš tomu co se bude s tvým tělem dělat.. Na frontách při válce to s mrtvými těly vypadalo víš jak..

Ikona diskutujiciho Weri 2013-11-17 08:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ne že by mi vadila představa, že po smrti mi něco odeberou, aby to někomu transplantovali a tím mu třeba zachrànili život…. Spíš se jedná o rodiče dětí. To, že rodič přežije dítě, ho už tak ničí, natož ho ho pak vidět bez kůže a spol.

Ikona diskutujiciho Michaela 2013-11-17 10:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Milá Alue, veľmi pekne ďakujem za pripomenutie tejto skutočnosti. Vidím, že český formulár je dobre dostupný a každý aj vie, kam ho odoslať. Prosím, ťa (aj ostatných) o slovenskom si nikde nepočula? Skúšala som aj google, ale bohužial, nič som nenašla 🙁

Ikona diskutujiciho malé srdce 2013-11-17 11:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kdyby po smrti mé orgány použili(ovšem za určitých podmínek, které zmíním na konci mého komentáře) na záchranu jiného člověka nebo několik lidí, potom jsem pro; kdyby je však použili na kšeft, potom bych je zřejmě přišel strašit. A jak je to s pitvou? Kdesi jsem četl, že každý člověk, který zemře, jde automaticky na pitevnu pod nůž. Vím, že pitva je ze zákona povinná při nějakých násilných úmrtí, ale je také automatická u všech lidí, kteří zahynou, pokud nevyjádřili nesouhlas s pitvou jejich těl? Anebo jak to vlastně je? Docela zajímavá téma. Jako studentovi nám kdysi ukazovali jednu pitvu a několik mrtvých těl. Ty postupy se dají skutečně připodobnit k řádné řezničině, i když je na pitevně samozřejmě vše čisté. Aspoň tam, kde jsme byli, to zářilo čistotou. Člověku naříznou dolní kůži pod  bradou a přetáhnou ji přes lebku,odeberou lebeční klenbu a vyberou mozek; potom na hrudi udělají takový V-řez, který potom vedou dolů po celé hrudi a břichu a otevřou hrudní koš a břicho. Já si například pamatuji, jak nám patolog ukazoval lidský mozek. Tento mozek rozřezal na drobné plátky, jako když se krájí řízek a na jednom z těch plátků našel takové malé jezírko krve a ten patolog nám tehdy vyprávěl, že právě tento člověk, kterého měl na stole, zemřel na krvácení do mozku a já jsem byl překvapený, jak taková malá loužička krve dokáže zabít tak dokonalý stroj, jakým je lidské tělo. Po pitvě zkoumané orgány už jen nahážou nazpět do těla a zašijou. Ten patolog nám také říkal, že pitva se dělá i z toho důvodu, aby zjistili, jestli ošetřující lékař nepochybil. Jinak ta představa jak se vám někdo cizí hrabe v těle je dost nechutná i pro mne a navíc pokud s orgány ještě někdo kupčí, tak to je docela šílený – tak to máme jednu ledvinku, druhá je poškozená dvě rohovky, srdce bylo zdravé, spermie ještě žijí( údajně bylo dokázáno, že nejdéle po smrti přežívají spermie – žijí ještě 2 dny po smrti těla); Játra jsou také v bezvadném stavu… atd. atd. a peníze se točí… Říkám, kdybych měl jistotu, že mé mrtvé tělo nebudou očumovat medici a chichotat se na něm anebo si na něm něco zkoušet, anebo kdybych měl jistotu, že mé orgány odeberou eticky a nebudou je cíleně prodávat bohatým lidem, kteří si je mohou zaplatit, ale naopak je dají obyčejným lidem, i chudým lidem, potom bych s tím zřejmě souhlasil, ale jistý si nejsem, nakolik jsem o této témě zas tak moc do hloubky nepřemýšlel.

Ikona diskutujiciho Alue 2013-11-17 11:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[35]: Pokud někdy navštívíš vraha doktora, možná by sis ho u něj mohla prostě vyžádat. Třeba ho má v šuplíku, měl by s tím totiž počítat.

Ikona diskutujiciho Ameline 2013-11-17 11:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[28]: Pořád nechápu, kde je ten problém. Snad strach ze smrti? Pokud je pravda každá špinavost, co si k tomu můžeme vymyslet, včetně toho, že "postrčí" vhodného dárce do těch druhých dveří, stále mi tu zůstává ten koncový fakt, že díky tomu někdo může žít.

Ikona diskutujiciho Alue 2013-11-17 11:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[36]: Ještě do své úvahy přidej genetické pokusy. Odkud si myslíš, že berou materiál na ty mutanty, co pak zdrhnou a pak to zastřelí jako chupacabru? To se všechno pěstuje na tom, co z lidí vydlabou v nemocnicích.

Ikona diskutujiciho Albiii 2013-11-17 12:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Někde jsem četl, že tahleta hmotná schránka co tu mám abych tu mohl žít ani není moje, mám ji jen půjčenou, tak proč by si z ní nemohli dělat co chtějí? Ať si mě klidně rozkrájí…teď své tělo rád mám, ale po tom co budu pryč je mi to fakt jedno, toť jen můj názor 🙂

Ikona diskutujiciho doctor Marten 2013-11-17 13:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

na úvod – toho pána je mi moc líto a chápu jeho zármutek, zděšení, vztek a to všechno. Nemocnice se zachovala netaktně a nevhodně a celé tohle vrhá špatné světlo na transplantační program jako takový, což je přesně to, co transplantační centra nechtějí – negativní publicitu.

Ikona diskutujiciho Amálka 2013-11-17 13:54:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nevíte jak dlouho je tento zákon v platnosti? Mám pocit, že na základce nám říkali opak. Že můžeme dát souhlas a své tělo posmrtně věnovat vědě. O tomhle jsem neměla ani páru.

Ikona diskutujiciho Skřítek 2013-11-17 14:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško a myslíš že to pomůže? Vyškrtnout se z nějakého internetového seznamu? Já myslím že i kdybych se tam podepsal vlastní krví, tak nad tím pak stejně mávnou rukou :/

Ikona diskutujiciho Mája 2013-11-17 15:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tahle debata je vždy na dlouho a každý má jiný názor, ale pokud berou jako automatické souhlas, opravdu si myslíte, že je nějaký nesouhlas zastaví? Opravdu to někdo kontroluje? A jak si to vlastně chcete s kontrolovat Vy sama? A i kdyby  Vaši příbuzní Vás chtěli vidět, tak to stejně nemusí poznat. Asi je to trochu paranoidní, ale bojím se, že to tak nějak bude.

Ikona diskutujiciho Alue 2013-11-17 16:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[43]: Patrně sis to neprostudoval, protože žádný internetový seznam neexistuje. V odkazu je pouze k dispozici formulář, který je potřeba vyplnit a podat. Nic přes internet nezařídíš.

Ikona diskutujiciho doctor Marten 2013-11-17 17:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[42]: To je něco jinýho – můžeš posmrtně darovat svoje tělo lékařský fakultě, konkrétně anatomickému ústavu, aby na něm medici prováděli anatomickou pitvu (detailní rozborka na prvočinitele, aby medici věděli, kde přesně v těle co je; na rozdíl od zbraní tato rozborka už není následována sborkou :-) ). Rozebrané součástky jsou pak následně pohřbeny (vzhledem k povaze anatomické pitvy po částech a do společného hrobu). Transplantační zákon je o něčem jinym.

Ikona diskutujiciho Skřítek 2013-11-17 17:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[45]: Ah.. jo asi jsem si to neprostudoval, pardon ^_^ 😉

Ikona diskutujiciho Blue 2013-11-17 17:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Osobně si myslím, že slušná a etická je stará varianta (nutný souhlas), ale chápu, že lidé, co čekají na orgán, by brali i od motorkáře.

Ikona diskutujiciho Alue 2013-11-17 17:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[46]: To je k smíchu.

Ikona diskutujiciho Alue 2013-11-17 17:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[46]: Jenomže co by doktoři dělali, kdyby se všichni lidé chovali stejně jako já? – Nikdo by tam nechodil, prášky by nikdo nežral, všichni by se léčili doma. – Farmacie, nemocnice, lékaři, zdravotní sestry… Všechno by to krachlo. Zůstali by jenom zubaři a chirurgové, co tě sešijí dohromady, když se někde vymeleš. A o to samozřejmě systém nestojí. Smyslem nemocnice je VYRÁBĚNÍ PACIENTŮ, kteří je budou ŽIVIT. Je jejich LÉČBA.

Napsat komentář: Ameline Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek