Když je Bůh náš Pán, jsme potom jeho otroci?

23.1.2012 v Poradna 51

Dotaz:
Milá Alue,
Máš úžasné stránky fakt jsem ráda že někdo jako ty existuje.
Chtěla bych se zeptat…..jednou jsem mluvila s panem farářem a ten mi řekl ,,Bůh je náš pán”.

Pak jsme jeho otroci? Ale k čemu by mu takoví otroci byli?

Takže by mě zajímalo PROČ vůbec existujeme. Jestli pro potěšení Boha, nebo jen jako okrasa země?

Nebo to byl třeba vedlejší efekt toho, že vznikla Země?


Vím, že nejsi nějaký božský prorok, ale napadlo mě, že máš třeba jen teorii.

I tak předem dík.

Odpověď:

Ahoj,

Víš, všechna náboženství jsou na světě od toho, aby zavedla lidi do slepé ulice. Dokonce i esoterika jako taková je z 90% náboženství a zavádění lidí. Protože když se na lidi co chodí do náboženství, nebo co mají Reiki a denně meditují podíváš, jsou to většinou lidé nešťastní, co se snaží vyřešit si tím problémy, akorát netuší, že tudy cesta nevede, protože pomoc musí přijít zevnitř sám od sebe a ne zvnějšku.

Čili Bůh, personifikovaný tak, jak ho předkládají náboženství, neexistuje. Existuje konstruktivní síla Vesmíru, která se řídí podle určitých zákonů, ale tato síla nám nevládne, přestože podléháme jejím zákonům. My máme úplnou svobodu v našem jednání, ale musíme za to potom nést přiměřenou zodpovědnost, což se většině lidí nechce, tak utíkají za ,,Bohem” a chtějí po něm, aby ,,se postaral” a přenesl jejich zodpovědnost. No, jenže ono to tak nefunguje. Když člověk nedá svému životu směr sám, tak se to samo neuspořádá a nedá dohromady.

Člověk má být nejvyšší bytost tady na zemi, ta která bude milovat, zdokonalovat a ctít harmonii přírody. Měli jsme být ztělesněné Božství a dokonalý život v nádherném světě. Jenomže to dnes tady neděláme, bohužel. Nakonec způsob našeho života spíše připomíná křečky v terárku, ale nemuselo to tak být, kdybysme si to sami nevybrali a kdybysme po té cestě nešli. I tohle je jenom naše zodpovědnost, že sme to nechali dojít tak daleko. Můžeš žít jako otrok, denně chodit do práce a vydělávat nesmyslné papíry, nebo jsi mohla žít v dokonalém světě bez nedostatku a bolesti. Dneska už na výběr víceméně nemáš, protože od celku a zbytku všech lidí okolo se jentak odtrhnout nejde.

Tvoje vtipná otázka, jestli jsme tedy Boží otroci, je ale v něčem přesto trefná. Náboženství je způsob, jak ovládat lidi, takže v podstatě na tom trocha pravdy je, ale v jiném slovasmyslu. Spíše než Boží otrok je člověk otrokem svého náboženství, které ho spoutává a vysává.

Když si tak zavzpomínám na svoji náboženskou výchovu, já se jako dítě vždycky psala na tu strašně nepříjemnou otázku: ,,A když nás teda ten Bůh tak strašně moc bezpodmínečně miluje, proč tedy nechá jít do pekla ty, co v něho nevěří? To by přece nebyla bezpodmínečná láska, ale podmíněná.” – Dostala jsem na to odpověď jenom jednou a ta byla hodně stupidní: ,,No, víš, ona totiž ta nevěřící duše je taková zahořklá a zlá, takže když potom po smrti potká Ježíše, tak řekne, že s ním nikam nepůjde a jde radši do pekla.” – A když jsem se zeptala, jak je možné, že by byl někdo tak strašně blbý, že to přece není možné, tak protějšek pokrčil rameny a šel pryč 😀

Na náboženství tak pěkně sedne takové staré pořekadlo. Čím více se v tom lejnu rýpeš, tím víc smrdí.

Doporučila bych ti, spíše než ztrácet čas s panem farářem, hledat si odpovědi na své otázky po svém. Choď po světě s otevřenýma očima a pozoruj lidi. To, jestli někdo žije a věří správně, poznáš jednoduše podle toho, jaké jsou plody jeho práce, jestli on sám je zdravý a spokojený, nebo jestli se zmítá v problémech, rozvodech a dluzích. Když natrefíš na novou myšlenku, zamysli se nad ní zdravým selským rozumem, nebo si ji zkus ověřit, ale přes náboženství cesta opravdu nevede, na to už přišlo mnoho lidí.

Hodně štěstí 🙂
Alue

Kam dál:

Otevřít rubriku ,,Poradna: Životní směr” pro další otázky a odpovědi – ZDE

Další fantazie: ZDE

Máte otázku? Ptejte se do ►Mailu◄

• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu https://aluska.org/

Komentáře

Ikona diskutujiciho Lúthien 2012-01-23 06:36:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

,,No, víš, ona totiž ta nevěřící duše je taková zahořklá a zlá, takže když potom po smrti potká Ježíše, tak řekne, že s ním nikam nepůjde a jde radši do pekla."……… :D tahle věta mě fakt pobavila :D

Ikona diskutujiciho Jarda 2012-01-23 06:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zkus si přečíct celou trilogii "Hovory s bohem" případně ještě další navazující knížky na toto. Po přečtení se v tobě něco změní a záměrně toho hodně pochopíš, vše je tam krásně vysvětleno :-)

Ikona diskutujiciho Lúthien 2012-01-23 07:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Chápu, že mnoho lidí je znechuceno z církví a náboženstvím, když vidí spoustu pokrytců a zločiny, které církev napáchala. Víra je ale hlavně o vztahu s Ježíšem, náboženství je o tom, že se člověk snaží řídit zákony a dostat se k Bohu z vlastní síly a to opravdu nejde. Píšeš, že Bůh je jen nějaké nedefinovatelná síla a že víra v něj není cesta. Možná je to tak pro tebe, ale pro spoustu lidí to cesta je, neměla bys to tak odsuzovat. To, že Bůh nemůže být dobrý, když lidi posílá do pekla je ten nejběžnější argument. Soudí to ale jen o tom, že člověk si nedal práci se nad tím víc zamyslet. Bůh nikdy neplánoval posílat lidi do pekla, to stvořil pro satana. Ale člověk může být svobodný, pouze když má možnost volby. Bůh nechtěl mít z lidí loutky a proto jim dal svobodnou vůli. Když Adam s Evou zhřešili, vstoupil do lidstva hřích a s ním smrt. Zlo je vlastně jen nepřítomnost dobra – Boha. Když člověk přijme Ježíše do srdce, stává se Ježíš jeho pánem, ale nevede to do otroctví, ale naopak ke svobodě. Člověk pak nemusí být otrok sám sebe a zažívá svobodu a pokoj, který jinde nenajde. Já jsme našla svobodu a radost v Bohu 🙂

Ikona diskutujiciho Tom 2012-01-23 09:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Toto je opravdu hezká otázka. Víra v Boha si myslím, že je spíše věc osobní než náboženskou. Věřit v Boha jde i bez chození do kostela. Ale, ať moc neodbočím. Myslím si, že na Zemi jsme proto, abychom poznali zákonitosti, které zde vládnou a naučili se je používat. Ale to se zatím ve školách ani v kostelích neučí nebo jsem si toho nevšiml. Chybí tam rozvíjení ducha člověka. Podle mého je pro rozvinutí ducha nutné, aby člověk začal zkoumat a ptal se proč jsou věci takové, jaké jsou a hledal v nich (vyšší) zákonitosti. To přivede člověka k poznání Božích, světových, vesmírných (každý, ať je nazve podle svého) zákonů. Pak si člověk třeba řekne "odkud se ty zákony berou?". Někdo nebo něco je sem dalo. Nikdy se jen tak nic samo od sebe nestane. A proto si myslím, že zákony nám dal Bůh.

Ikona diskutujiciho Farah 2012-01-23 09:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jsem zastancem nazoru, ze clovek by si mel vybrat viru (nemusi to byt ta uz vykonstruovana spolecnosti, ale treba jeho vlastni), ktera ho povede. Kazdy to ma v hlave a v psychice dany jinak. Pro nekoho je Koran oslovujici, jiny z toho nepochopi nic. A pak mu to muze druhy vysvetlovat…no tak tady uz je ale treba jen 25procent sance, ze VYSVETLENI bude spravne podano A SOUCASNE spravne POCHOPENO.

Ikona diskutujiciho Jana 2012-01-23 09:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zdravím. Dle této teorie, jsem tedy zřejmě  výjimka. Věřím, pracuji s energiemi, krom jiných i s Reiki a ve svém životě jsem naprosto spokojená. Naopak jsem díky těmto možnostem našla a uviděla jiný pohled na situace, lidi, život a vesmír. Lidé s kterými se ve svém životě setkávám, jsou na tom podobně. Všude se najdou lidé, kteří se nechovají správně a mají třeba nějaké důvody, které je k tomu vedou. Ovšem házet takhle, 90% jak jsi napsala, do jednoho pytle? Pokud se setkáváš s lidmi, kteří nejsou spokojení a hlásí se zrovna k víře nebo reiki, tak je to tvá zkušenost. Osobně takovou nemám, pouze, že všude se najde mnoho pohledů na věc a záleží co člověk vidět chce, to dostane.   Další část odpovědi je moc pěkná a plně s ní souhlasím.

Ikona diskutujiciho Daysy 2012-01-23 10:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dobrá otázka.

Ikona diskutujiciho Bylinka 2012-01-23 10:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ač jsem sama ateistka, nelíbí se mi, jak se k náboženství v tomhle článku stavíš. Ano, souhlasím s tím, že člověk by měl hlavně věřit sám v sebe, ale někomu právě náboženství pomáhá najít sama sebe. Tak jako ty máš své anděly a víru, tak oni mohou mít Boha. Takže "přes náboženství cesta opravdu nevede, na to už přišlo mnoho lidí" mi přijde strašně odsuzující… Když v něco sama nevěřím, rozhodně bych to neshazovala…

Ikona diskutujiciho Míša 2012-01-23 10:47:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Věřím jak v sílu vesmíru, tak v Boha. Líbí se mi hinduistický pohled na věc: brahma/atman … bůh se rozdělil na spousty kousíčků a každý jeho kousíček je v každém z nás. On ale za tu dobu zapomněl, kým je. Lidé ho v sobě mohou najít například skrze meditace. Člověk je na vrcholu svého poznání ve chvíli, kdy pozná boha v sobě.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2012-01-23 10:52:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Takže žiadny Boh neexistuje? Iba akési všadeprítomné sily? Ako potom možu existovať Anieli bez pána. Ako sa môžu stávať zázraky, čo ľudia ktorým sa zjavila Panna Mária? Čo ľudia ktorí Boha stretli napríklad v kóme alebo počuli ako Noe.

Ikona diskutujiciho Farah 2012-01-23 12:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[10]: Ano, k tomu, ze nekteri slavni zemrou pote, co rekli nepekne veci o Bohu- nevidela bych v tom ten trest- ALE vyslyseni Boha o pomoc! Podivat se na vec i takto: TEN, kdo rekne v pozemskem zivote neco takoveho, je zrejme velmi nestastny. A duse nema klid. Tak pak jedina pomoc je??? asi zemrit! A dostat se k poznani pravdy touto cestou, kdyz jinakou si to ten clovek recenim toho oskliveho, zavrel.

Ikona diskutujiciho Lucidité 2012-01-23 12:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Myslím si, že existuje jedna velká síla, která je nad náma a kterou nemůžeme zařadit do nějaké škatulky (na tom se s tebou shodnu). Ale lidské myšlenky, zejména víra, mají neuvěřitelnou tvůrčí moc. Proto si myslím, že to, čemu člověk opravdu věří, tak právě to existuje. S křesťanstvím se poněkud názorově rozcházím, ale okolo sebe pozoruju, že ne všem křesťanům tato víra škodí. Naopak, je pro ně konstruktivní a dodává jim energii. Ne každý farář odpovídá stupidně na otázky. Setkala jsem se s mnohými, kteří měli otevřenou mysl a věděli moc dobře, čemu a jak věří. Náboženství je nástroj, se kterým se musí rozumně zacházet. Svět není jen černý a bíly.

Ikona diskutujiciho Kamilka 2012-01-23 12:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Klasická náboženství z Boha žádného dědečka na obláčku nebo personu nedělají. TO jsou docela povrchní lidové představy. Jde o to, do jaké hloubky se v daném náboženství člověk dostane, kam pronikne. Pro křesťany je Bůh stejně tak silou, principem, který oplývá různými vyjádřeními: milost, všemohoucnost, moudrost atp.

Ikona diskutujiciho Luterin 2012-01-23 13:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Můj názor je, že nad námi a v celém vesmíru bdí vyšší síla která vyrovnává rovnováhu a nerozlišuje jaké církvi věříme, nebo že jsme ateisté. Stejně se jednou všichni dostaneme do stejné "stanice", at už věříme či ne. Třeba je to síla vědomá která právě posilá různíé zázraky. A působí všude. A co když ta síla je jen podsíla něčeho daleko většího?

Ikona diskutujiciho kattka 2012-01-23 13:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue souhlasím, bůh neexistuje, moc krásně jsi to napsala, snad lidi pochopí, že bůh je člověk, který dokáže plně rozvinout všechny své skryté schopnosti…

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2012-01-23 14:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A vlastne keď podla vás neexistuje Boh, tak ako to že existuje Satan?

Ikona diskutujiciho Myna 2012-01-23 15:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, napsala jsi to krásně, z ostatních si nic nedělej, víš jak to dopadlo se mnou, když jsem jim tvrdila že…:D snad lidi pochcopí, že člověk je ten slavný bůh…

Ikona diskutujiciho Lúthien 2012-01-23 15:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]:Bud tak laskavá a nepoužívej můj nick na těchto stránkách. Děkuji

Ikona diskutujiciho Lúthien 2012-01-23 15:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]:Nemyslím to nijak zle, ale myslím to tak, že když už máš také Lúthien, tak si tam napiš prosím aspon ještě druhé tvé jméno, aby nevznikaly zmatky :)Děkuji za pochopení

Ikona diskutujiciho Afiel 2012-01-23 15:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]:Ježíše sem vůbec neplet. Ježíš jakého znáš z různých nábožství nikdy neexistoval, neexistuje a nikdy existovat nebude.

Ikona diskutujiciho Afiel 2012-01-23 15:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[16]: A kdo říkal že existuje satan? stejně jako je konstruktivní energie, tak je i destruktivní.

Ikona diskutujiciho Luz 2012-01-23 15:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Věřím, že Bůh je bezpodmínečná láska, což je něco jiného než biblický bůh – ten se mi jeví jako pouhá projekce lidských představ, jako despotický, krutý a náladový vládce, stačí si přečíst Starý zákon. Jsou to všechno příliš lidské představy, takový přece nemůže být skutečný dokonalý stvořitel vesmíru.

Ikona diskutujiciho Kamilka 2012-01-23 15:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Re 20: Afieli, můžeš své tvrzení nějak doložit a vysvětlit? Moc by mě to zajímalo.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2012-01-23 16:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[21]:  Podľa Alue Satan existuje, veď napríklad v článku o čiarových kódoch radí čo robiť, aby sa do potravín "nevypalovalo Satanovo číslo".

Ikona diskutujiciho Kecal 2012-01-23 16:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[22]: Mám stejnej názor ;-)

Ikona diskutujiciho Afiel 2012-01-23 20:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[23]:Ježíš byl velmi duchovně vyspělý člověk, z toho důvodu konal i "zázraky" jako třeba vyléčil slepce. No a křestansví si z něj udělalo modlu, spasitele což on nebyl.

Ikona diskutujiciho afiel 2012-01-23 20:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[24]: ano, ale tady se nemyslí satan jako osoba, ale jako destruktivní energie. Stejně jako konstruktivní energie lidé říkají bůh, zdroj atd…

Ikona diskutujiciho Veronika 2012-01-23 23:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mě vždycky každé náboženství připadalo do určité míry omezené, zkrátka jsem se nemohla spokojit nikdy jen s tím, co hlásá některé z nich. Vždycky tomu chyběly souvislosti, abych pochopila celek jako takový. Tudy pro mě cesta nevedla. Tak už dávno vím, že je pro mě lepší otevřeně přijímat poznatky z různých směrů, poznávat odpovědi sama v sobě, ve svém životě atp. A je to zábava pozorovat, jak hezky přichází odpovědi na otázky, které si přeju a jakým způsobem. Jsou to pěkné "náhody" 🙂 A člověk pozná ve svém srdci a podle svých vlastních zkušeností, co je pravda a co ne.

Ikona diskutujiciho Tomáš 2012-01-23 23:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Autorce mailu: Přesně tyto otázky si pokládám já už velmi dlouhou dobu a nejsem schopný si na ně uspokojivě odpovědět. Proč existujeme? Proč nás Bůh stvořil?? Pro potěšení nebo proč? A nevím, jestli na ni někdo dokáže odpovědět.

Ikona diskutujiciho Tomáš 2012-01-23 23:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[28]: Něco podobného se snažím taky aplikovat a všímat si skrytých odpovědí na otázky, ale někdy mi to nejde :-D

Ikona diskutujiciho Farah 2012-01-24 00:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[29]: Jak to tu ctu, tak kazdy ten nazor ma co do sebe. Ad /20/ Jezis neni buh, byl podle islamu jeden z proroku jeste pred prorokem Mohamedem. Souhlasim s Luz v tom, ze Buh jakozto milujici by tezko chtel krutovladu, naopak se snazi nam ulehcit. Pokud poslechneme Jeho vyssi princip pak si veci usnadnime. Pokud ne, pak muzeme pocitat s problemy. Je to tak stejny, jako kdyz se mluvi o konstruktivni sile. Jinak kdo chce, tak bere a kdo nechce, necha byt.

Ikona diskutujiciho Míša 2012-01-24 02:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[31]: Vím, islám, ale i jiná náboženství berou Ježíše jako proroka. Křesťanství má ale trojjediného boha – syna, otce a ducha. Takže pro křesťany to bůh je 🙂

Ikona diskutujiciho Peter 2012-01-24 08:47:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

V kostelech bývá zvláštní atmosféra. Nevím proč, já si tam připadám tak nějak jako v kosmické lodi. Teda v některých.

Ikona diskutujiciho Anub 2012-01-24 10:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nedávno jsem četl jednu egyptskou publikaci Oči Sfingy. Když si vezmu veškeré mé poznatky o Egyptu, kde byla víra v Bohy nejsilnější v dějinách lidstva (alespon z toho co víme), tak pokud si uvědomíme, že egypťané měli Boha Slunce, Měsíce, Smrti, uctívali býka Apise, krokodýlího Boha atd., protože jim přišli neuvěřitelné, že nějaký býk má tak dokonalé či netypické rysy, že je ho škoda utratit, tak mu začali stavět chrámy i sochy. Když si toto uvědomíme, otázka o Bohu dostává velmi jasnou odpověď.

Ikona diskutujiciho Tomáš 2012-01-24 11:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jak to tady tak čtu, vidím, že je to plodná konverzace. Co člověk to názor. Hlavně poznatky z osobních zkušeností jsou velmi zajímavé.

Ikona diskutujiciho Jana 2012-01-24 14:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj,na tyhle stránky už chodím dlouho cca  od roku 2008. Byly to krásné stránky, které mi v mnohém pomohly. Delší dobu už ale pozoruji, že se tu hodně změnilo a to mě dost mrzí. Jistě každý má právo na svůj názor to ano, ale takové odsuzování druhých už mi vážně začíná vadit. Setkala jsem se zde se články, které odsuzují lidi, kteří věří,lidi kteří se zajímají třeba o reiki, jak je vidět v novém článku. Dokonce odsuzování lidí s nadváhou, lidí s tmavými vlasy a očima atd. Je toho více než dost a musím říct, že mě to opravdu mrzí. Každý člověk má svojí cestu a po té jde, někomu pomůže jedno, někomu druhé….dnes jsem na těchto stránkách naposledy….

Ikona diskutujiciho Veila 2012-01-24 18:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Rada bych na tento nazor napsala svuj – souhlasim s celym clankem, nabozenstvi v dnesni podobe jsou tu od toho, aby manipulovala lidmi a zahnala je do kouta. Pod pojmem Buh si dnes asi vetsina populace predstavi napriklad vousatyho dedu o holi, nojo jenze nikdo takovy neexistuje :-) To je blbost, staci se zamyslet. Ja slovo Buh nerada pouzivam, protoze je v dnesni dobe hrozne pokroucene. A jeste – Boha lide hledaji nekde mimo sebe, kdezto ho oni mohou najit JEDINE v sobe. A to jako nekoho sobe rovnyho, jako nezamenitelne a klidne Byti. Mohu doporucit knihu Moc pritomneho okamziku od Eckharta Tolle, a k tomu ´Bohu´ i doporucit filmovou serii Zeitgeist, oboje by Vam melo dostatecne otevrit oci ;-) :-) Pravdu najdete jenom v sobe, nikdy mimo Vas.

Ikona diskutujiciho Apxik 2 2012-01-24 19:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[37]: Přesně tak. Doporučuji pročíst: http://web.libimseti.cz/Brandis/ (NENÍ TO MŮJ BLOG! – nedělám si rekmlamu, tak to prosím nemaž)

Ikona diskutujiciho Mirko 2012-01-24 19:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Bůh je všude, nejen ve vás, ale i mimo vás. Hledat ho pouze vevnitř je také zavádějící.

Ikona diskutujiciho Farah 2012-01-24 22:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[38]: Zajimave- Eckhart Tolle jsem cetla, a to me navedlo na islam :D drsne…

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2012-01-25 00:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Boh je obsiahnutý vo všetkom, celý vesmír je jeho dielom.

Ikona diskutujiciho Peter 2012-01-25 05:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Myna 2012-01-25 12:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[41]: Je to bůh, v pravém slova smyslu, každý je vesmír, z něhož se skládá kolektivní vědomí. Jak nahoře, tak dole, jak uvnitř tak na venek.

Ikona diskutujiciho Veila 2012-01-26 20:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[38]: Dekuju za ten link, rozhodne si to casem s chuti vsechno proctu :-)

Ikona diskutujiciho ScoutX 2012-01-27 14:52:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nesouhlasím, že náboženství je vždy slepou ulicí. Pro ty, kteří skutečně hledají je náboženství cestou jak najít sebe sama a jak si uvědomit, jak je člověk ve skutečnosti maličký ve velikosti vesmíru. Jinak co se týče otázky "zda jsme otroky".  Tak na to je jednoznačná odpověď, kterou by dostala i tazatelka, kdyby se zeptala onoho kněze. Ne, nejsme. Bůh je sice náš pán (tedy pokud věříte, že je. Pro někoho to může být třeba zlatej králík. Proč ne?) ale pán, který nechává svobodnou vůli a snaží se nás vést po cestě života. Záleží už ale na každém, zda se rozhodne ho ignorovat nebo naslouchat jeho radám. Sečteno podtrženo. Je to velkorysý pán, který nám nechává svobodnou vůli.

Ikona diskutujiciho Coccinelle 2012-01-28 08:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[23]: Pokud to Alue dovolí, můžeš tady nechat mejlovou adresu a můžu Ti poslat zajímavé čtení "TAjemství Amenti", kde se dočteš i o Ježíšovi….

Ikona diskutujiciho Ava 2012-01-29 10:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[36]: ahoj Jani, to by byla škoda, taky jsem si říkala před nedávnem, něco podobného jako ty – že tyto stránky nechám být, ne se vším souhlasím, jenže spousta článků a především spousta následných komentářů je dopravdu zajímavá, včetně tohoto od tebe, zdravím..

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2012-01-29 11:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[36]:  Bohužiaľ, čím ďalej tým viac pozorujem že Alue má s tými náboženstvami, vierou, reiki a zasväteniami pravdu.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2012-01-29 12:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[36]:Proste keď viem, že napríklad chodiť do kostola je blbosť, tak tam nikdy pravidelne chodiť nebudem a môžem to povedať aj ostatným ľudom že je to blbosť a nech do kostola nechodia, ale keď tam chodiť budú nebudem ich odsudzovať, na tom že niekto chodí do kostola, má kázeň a vieru nieje nič zlé, aj keď je to zároveň blbosť.

Ikona diskutujiciho -bad-boy 2012-01-30 09:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Při slově bůh si představím týpka přibitýho na kříži, nebo fousatýho dědu na obláčku..při náboženství se mi vybaví 1 000 000y 1 000 000y a 1 000 000y zavražděných obětí a hromady spálených knih co se nehodily do krámu v rámci šíření víry…takže téhle propagandě rozhodně nevěřím!

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek