Když se to přežene s liberální výchovou, aneb Pyšná princezna fakt existuje / Doporučuji

29.1.2018 v Poselství 53

Tak jsem si zase vyslechla zajímavý příběh, který mě přivádí k napsání tohoto článku. Protože vím, že pikantnosti ze života máte rádi 🙂 Dejme tomu že mám známou, která má známého, který má spolužačku… ano, už teď to začíná být složité.

Vyprávěla mi o tom, jak se známý do spolužačky zamiloval, takovým zvláštním a hezkým způsobem. Vlastně ona sbalila jeho, prostě k němu přišla a narovinu mu řekla, že by s ním ráda byla a on to s ní zkusil, protože je moc hezká. Potud je to roztomilé povídání. Člověk si říká ,,Ó, odvážná a silná to žena, ta se v životě neztratí.“ Jenomže ten příběh nabral nějaké podivné obrátky.

Postupně se zjistilo, že ona silná a odvážná dívčina je z velice duchovní rodiny… Známý byl údajně uveden do jejich domácnosti, představen rodičům, přijat rodiči a vypadalo to docela růžově. Rodina nejí maso a v domě nejsou žádné postele, všichni spí na zemi, asi jenom na nějaké úplně nízké podložce, prý aby byla zdravá záda, že z postelí bývají lidé křiví a nemocní…


Teď si dovolím odbočku. Tohle je věc se kterou já osobně nesouhlasím, protože na rovné zemi můžu ležet pouze na znak a nemůžu se přetočit na bok, protože když máte opravdu žensky tvarované boky, potřebujete automaticky měkký důlek pro svou pánev co si přísně vyžaduje prostor a ideálně i pro rameno. Když to nemáte, tak na boku dlouho nevydržíte a když jo, musíte vybočit pánev a vybočit rameno, tím se úplně zkřivíte jak paragraf. Jinak vás po chvilce zatraceně hodně bolí ramenní a kyčelní kloub. Z ležení na tvrdé matraci, která mi nevyhovovala, jsem taky mírně zkřivěná byla, před pár lety se na to přišlo, když jsem šla preventivně k paní která se zabývá rovnáním pohybového aparátu. Dneska spím na hodně vysoké a měkké matraci H2 (tvrdost matrace má být přizpůsobena podle zdravotního stavu a váhy spáče, pro lidi kolem 60kg se doporučuje měkká H2, až H3… H4 je pro velké a tlusté chlapy nad 100kg, nebo pro lidi se skoliozou, které naopak z měkkého bolí záda) a můžu konečně spát rovně a na boku, aniž bych se musela tvarovat podle tvrdého podkladu.

Ta představa, že celá rodina spí jenom na zádech na tvrdém jak faraon v rakvi, bez ohledu na jejich osobní potřeby, nebo že se kroutí a křiví páteř když se chtějí přetočit na bok a musí uhýbat kloubům, mi připadá nepředstavitelná a reálně neuskutečnitelná, ale prý to tak mají všichni a mladá na tom vyrostla a připadá jí to úplně normální. Dokonce když přijela na návštěvu, spala na zemi na koberci… Tak mi nezbývá než čučet jako sova z nudlí a nechápavě kroutit hlavou.

Nějaký odborník na matrace a pohybový aparát by se k tomu mohl vyjádřit, zasvěcený názor by mě fakt zajímal.

Upřímně, kdyby mi můj nastávající ukázal že doma spí jenom na karimatce nebo čemsi, asi bych už zpozorněla a začala uvažovat, jestli nemám raději zdrhnout (protože se dá předpokládat že toho bude víc a že tohle je jenom začátek podivností dotyčného), ale známý to vzal jak to je. Pak přišla nová rána. Zjistil, že se vlastně dostal do rodiny totálních sluníčkářů, kde panuje víra, že když nevěříte na zlo a nemyslíte na to špatné, tak to nepřitahujete a tím pádem se vám nic špatného nemůže stát….

No, že tomu věří třeba patnáctiletá holka, která zatím bydlí s rodiči a chodí jenom do školy, to se nějak pochopit dá. Představte si situaci, kdy v tom odmalička vyrostete a že vám tím doma soustavným opakováním vymyjí mozek. Nemůžete to mít za zlé takovému dítěti, že v tom jede taky. Ono vlastně nemá na výběr, jinak z něho doma rodiče budou vymítat ďábla za jeho rouhačské tendence. (To se děje taky, nic nezveličuji)

Není to nezvratný stav, člověk pochopí že to funguje jinak, když vyleze ven z komfortní zóny, když ho přestanou chránit rodiče a pozná SVĚT. Děje se to obecně u všech rodin s extrémní vírou, nebo náboženským fanatismem. Vychází z nich úplně domotané děti, které neví kde je vlevo a kde vpravo. Ratolest pak dostane dávku reality a rychle se probudí. Teda většinou. Když ne, zůstane bydlet u rodičů a je z ní chudák, protože svět je pro ni neznáný prostor kde se nedokáže pohybovat, kde nic není jak ji to učili doma a nikdo z lidí tam venku nemluví stejnou kmenovou řečí.

…. Ale že sluníčkovému dokonalému světu je schopný věřit dospělý člověk, který evidentně musí mít mnoho let praktických zkušeností ze života a už se musel potkat s hromadou všelijakých blbců, to mi hlava nějak nebere. To je nějaký zvláštní novodobý druh duchovní slepoty.

Známý s nimi začal o této víře diskutovat. Ale když použijete normální selské rozumové argumenty s jednoduchou logikou, tak spíš docílíte toho, že sluníčkáře naštvete a řekne vám že jste temný a že se na to temné programujete a tím to přitahujete. A tak začaly spory, protože na něj rodina začala dost tlačit a útočit, aby věřil na stejnou blbost. Sice vyznávají svobodu, ale očividně jenom sami sobě, jemu ten luxus nedopřáli.

Po pár týdnech z mladého vypadlo, že s ní nic nemá, že jsou jenom kamarádi… Vůbec se mu nedivím, že nahodil zpátečku.

Dokonce jsem si vyslechla i jednu příhodu jako příklad. Ti dva jedou kamsi na nějakou akci, mladá dojde pozdě jako vždy a ujede jim před nosem vlak. Mladý suše konstatuje jednoduchý fakt, že už to nestihnou a přijedou pozdě. A ona mu dost podrážděně odvětí, že to vůbec není pravda, že je programuje na to špatné, že nepřijedou pozdě, když tomu nebudou věřit. (No jasně, tohle je přece lepší odpověď než se omluvit za svůj pozdní příchod. Ona je přece dokonalá a nedělá chyby. Za všechno můžou jenom ti přízemní materialističtí pitomci, co ještě nepochopili, že svět je uháčkovaný z kytiček.) Když ji upozorní na to že jenom jednoduše říká to co je evidentně zjevné, jelikož další vlak jel až za delší dobu, byl poslán do pr. Protože na to prostě nejsou argumenty.

Teď je jenom otázka, jestli mladá dá na vymývárnu od rodičů, nebo jestli přijme první dávky reality tak jak jsou a začne otvírat oči.

Tahle víra, že ,,když si člověk nepřipustí nic špatného nic se mu nemůže stát“, je nejenom velice hloupá, ale také extrémě nebezpečná pro praktický život. Představte si, že jste tak naivní a věříte tomu, že ,,musíte čekat od každého jenom to nejlepší a vidět na každém jenom to nejlepší“, to znamená automaticky zavřít oči před vším, co je špatně a co by se vám nemuselo líbit. Nic špatného pro vás přece neexistuje, takže to ignorujete.

Tím se stanete velice jednoduchým terčem pro všechny zloděje, podvodníky, vydřiduchy, parazity, sépie, hybridy, zmetky, lháře a gobliny všeho druhu.

Též jsem pár takových lidí poznala, ve smyslu ,,co si nepřipustíš to se tě netýká“. A jestli vám můžu něco doporučit, pokud někoho takového poznáte, utíkejte. Protože tito lidé přitahují strašné průšvihy, jelikož jsou strašně nepozorní, do všeho se vrhají bez rozmyslu, aniž by zvážili rizika nebo chyby, které se po cestě mohou vyskytnout a vy to pak musíte žehlit za ně, pokud vás do něčeho namočí. Jsou to lidé bez kontaktu s realitou.

Obvykle jim dávám rejpavou otázku: ,,Takže ty věříš, že když na tebe jede vlak a ty mu budeš posílat lásku, sluníčka a kytičky, tak tě nepřejede?“

Jednou jsem na to dostala odpověď takovou: ,,No když budeš vysílat jenom lásku, tak tam ten vlak ani nebude.“

A to je ta chvíle, kdy je na čase vzít nohy na ramena, dřív než vás ten člověk stáhne do problému.

Mladá kromě tohoto byla ještě vychována s tím, že NIC NEMUSÍ. Jako ta pyšná princezna z pohádky o zpívající květině. Úplně jsem si na to vzpomněla, když jsem poslouchala smutné příhody našeho mladého hrdiny.

Zavaž mi střevíček!

https://www.youtube.com/watch?v=H0bCcjcSLo4

Co mě dostalo do kolen úplně nejvíc, bylo sdělení, že mladá si klidně odchází v půlce vyučovací hodiny. Bez vysvětlení. Prostě se sbalí a odejde. Že chodí furt pozdě je jedna věc, to dělá kde kdo, ale toto je úplně jiný level anarchismu.

Ptám se proč to dělá (Já jsem nikdy za dobu své školní docházky nepřišla pozdě, ani jsem nebyla za školou, nedovolila jsem si to. Tyhle věci tudíž absolutně nechápu)…. No protože ona přece nic nemusí. Když tam nechce být, tak prostě jde pryč. Protože rodiče ji učili, že je svobodná bytost.

Můžete se na to dívat z různých úhlů pohledu, můj úhel vypadá asi takto:

Ano, člověk je svobodná bytost a má právo volby. Ale mladá je na střední škole. To znamená, že tam nemusí být, vůbec tam nemusí chodit. Mohla jít po základce do práce, když ji učení nebaví. Ona to totiž nedělá jednou za měsíc třeba že by ji chytly měsíčky a že by byla v takovém stavu že by nešlo vyučování doklepat (pro mě takové úlevy nebyly a přála bych si aby je každá dívka měla, protože když vás to fakt chytne, tak jenom sejít schody je mor, natož pak se na něco ještě soustředit). Ona to dělá poměrně dost často, vlastně běžně.

A tady je rozpor. Když se pro něco svobodně rozhodnete že to budete dělat, tak tím směrem máte jít a dělat to pořádně. Že se mladá přihlásí na školu, kde odchází uprostřed vyučování, podle mého názoru není žádný projev svobody, ale projev absolutního a odporného rozmazleneckého frackovství. Mladá princeznička si může jít kam chce, rodiče jí nic neřeknou a na to jak se asi cítí zbytek třídy nebo jak se asi cítí učitel který má už i bez jejích manýrů dost těžkou práci, absolutně nebere ohledy. Ona se totiž vůbec nemusí ohlížet na to jak její chování působí na druhé, pro ni neexistuje přece nic špatného, ona žije v dokonalém a sluníčkovém světě který je tvořen jenom láskou a světlem.

Navíc tohle odcházení z hodin je jenom jedna věc, ta druhá, ještě závažnější je, že do té školy opravdu skoro vůbec nechodí, že má extrémní počet zameškaných hodin. Když se jí náš známý ptal proč, řekla mu že když se jí do školy nechce, tak tam jít nemusí, rodiče ji klidně nechají doma. Tak. A jsme zase u té otázky: Proč se na tu školu teda hlásíš, když tam nechceš chodit? Studovat střední není povinnost, mohla jsi jít do práce.

Jedno vysvětlení, které se zdá docela logické a nabízí se, bych tu viděla: Když chodíte do školy, tak nemusíte platit zdravku a ještě se za vás platí i socka. Přihlásit se na střední, být student a pak tam nechodit, je perfektní způsob jak se jako správná líná pijavice přicucnout na náš systém. Využívat finanční výhody studenta, všude mít slevy a prodloužit si dětství a slastné lenošení a nic nedělání o čtyři roky. Když pak maturitu neuděláte a propadnete, tak je to jedno, protože vy jste tam nešli kvůli té škole, vy jste se prostě jenom chtěli 4 roky válet doma a udělat si prázdniny…

Dokonce i já jsem osobně poznala spoustu mladých lidí, co tento systém uplatňují v rámci ,,studia“ na vysoké škole. Jsou tam jenom pro to, že je to finančně výhodné a líné řešení. Když to pak neudělají nebo je vyhodí, nic se neděje, jim o školu nešlo, prostě se chtěli válet a nechtěli platit zdravku během nezaměstnanosti.

Jestli na tom nevidíte nic špatného a říkáte si že to je vlastně labůžo nápad, zkuste se na to podívat v dlouhodobém kontextu. Tak zaprvé, student co nepracuje, nevydělává a nechodí ani do školy, je rodičovská noční můra. Každý rodič dostane strach, jakmile pojme podezření že se z ratolesti stává líný rozmazlenec, co si myslí že má všechno zadara a nic nemusí dělat, že mu to dítě zůstane na krku a bude ho muset živit donekonečna.

Rodiče téhle pyšné princezny si to nepřipouští a ani tím způsobem nemyslí, protože v jejich světě neexistuje nic špatného, v jejich světě je přece všechno dokonalé, růžové a z poníků.

A co mladá, poté co se čtyři roky válela, protože nic nemusí? Myslíte si, že ji bude něco motivovat, aby pracovala? Když má doma fullservis? A když jí ten fullservis skončí, jakože se to může stát z mnoha různých důvodů a nemusí to být nutně jenom tím že rodičům dojde trpělivost nebo finance, jak si asi poradí?

Vy byste zaměstnali člověka, který vám odejde uprostřed pracovní doby, protože ho to tam nebaví? Já teda fakt ne. Vlastně nechápu že ji ještě nevyhodili z té školy.

A na živnosťák? – Vy myslíte, že takový člověk něčeho v životě dosáhne, když ,,nic nemusí“ a nebude dělat když ho to nebaví? V růžovém a dokonalém světě z poníků totiž přece nemůže existovat něco jako neúspěch, dluhy, nuda, rutina, nebo otravné aktivity do kterých se vám strašně nechce ale musíte je dělat.

Jenomže tyhle věci nezmizí tím, že na ně nevěříte. Jste v zajetém systému. Složenky se vám samy nezaplatí, nebo nezmizí tím, že řeknete že na ně nevěříte.

Na světě ani neexistuje něco takového jako dokonalá práce. I když děláte to co vám dává smysl a máte to rádi, stejně se ze všeho jednou stane rutina a stejně všude máte i nepříjemné povinnosti, které vám z toho plynou a které k vykonávání práce, kterou jinak máte rádi, neoddělitelně patří a musíte je přetrpět. Nikdo na světě nedělá jenom to co ho baví a nikdo na světě nejede v konstantním nadšení z práce. Se vším přichází i odvrácená strana mince.

Když si koupíte vysněný dům, tak se o něho taky musíte starat, uklízet ho a spravovat. Tak je to se vším.

Jsem prostě v šoku, jak strašně může někdo zblbnout z předuchovnělé a sluníčkové svobodné výchovy. Když zavzpomínám na své zkušenosti, třeba s chlapama, tak věřit na tyhle věci, už jsem pod drnem. Tolik jsem potkala lidí co se tvářili jak mě mají rádi, jen co jsem se trochu rozkoukala už se mnou začali manipulovat, využívat mojí dobroty a mých zdrojů, přisáli se na mě jako pijavice. A trvalo to tak dlouho, dokud jsem si nesundala růžové brejličky a nepřiznala si pravdu: ,,Je to zmetek, využívá mě, tohle není láska ani kamarádství, tohle je hnusný kalkul, končím.“ Nechcete to vidět, když máte někoho rádi, ale nakonec do toho kyselého citronu kousnout musíte, když vidíte že vaše růžové pojetí vztahu nějak pokulhává a nenese ovoce jaké by mělo, když do toho přitom dáváte maximum.

Kdybych věřila jenom na lásečku a sluníčka, nebyla bych schopná tyto situace vyřešit, protože ,,na každém je potřeba vidět přece jenom to nejlepší a každý to s náma myslí dobře…“

Navíc si myslím, že systém víry, který nám nedovoluje vidět a přiznávat si objektivní realitu tak je, to znamená přijímat všechno, i to co je nám nepohodlné, co se nám nelíbí a co bychom raději neviděli, je ,,výborný“ způsob, jak si zadělat na celou řadu chronických a závažných chorob. Zejména bychom zde mohli zmínit poruchy zraku. Lidé, kteří před něčím zavírají oči a nechtějí něco vidět, postupem času ztrácí zrak, nebo dokonce oslepnou. Je to symbol jejich vnitřního postoje k životu. (Teď mě prosím nechytejte za slovíčko, důvodů proč má někdo slabý zrak může být hromada, toto je jenom jedna z mnoha možných příčin.)

K úrazu můžete s touto vírou přijít také velmi snadno. Představte si tuhle pyšnou princeznu, co nic nemusí, kdyby jela na výlet do Černobylu. Ona na škodlivou radioaktivitu nevěří, takže jí to nic neudělá, když si to nebude připouštět. A taky může skočit ze dvou metrů z okna, protože věří tomu že se jí nic zlého nemůže stát.

Vychovávat dítě ve víře že svět je hezké místo, je v pořádku, samozřejmě. Vychovávat dítě k tomu že je svobodná bytost, je samozřejmě také dobré, ale nesmíte u toho zapomenout, naučit dítě SMYSLU PRO ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY. Protože když žádnou zodpovědnosti nemá a myslí si že může všechno bez jakýchkoliv následků, dopadne to s ním takhle.

Svoboda rozhodnutí je pevně a neoddělitelně spojena se zodpovědností za tuto svobodu. Když něco uděláte, musíte být připraveni přijmout následky, bez ohledu na to jestli se vám to líbí, nebo ne. A také je nutné učit druhé respektu vůči druhým a vůči okolí. Uzavřít se do světa sluníček, kde si děláte jenom to co se líbí vám, aniž byste se pozastavili nad dopadem na druhé osoby, není nic duchovního, je to jenom odporné sobectví a extrémní sebestřednost.

Toto není příklad dokonalého duchovního života, je to odstrašující případ toho, jak to může dopadnout, když se to přežene s duchovní filozofií a liberální výchovou, aniž by člověk myslel na důsledky a aniž by vzal v potaz svět takový jaký je, s jeho dobrými i špatnými stránkami.

V životě není dobrý ani jeden, ani druhý extrém. Když se soustředíte jen na to špatné, budete mít deprese, nuzný nudný život a skončíte na psychiatrii. Když si nastavíte optiku jenom na to hezké, stane se z vás neopatrný úlet bez smyslu pro realitu, riziko, bez odpovědnosti a bez ohleduplnosti pro druhé a to vás dříve nebo později přivede do stejného maléru jako první případ, protože na sebe uvalíte neřešitelné problémy a nakonec vás realita dostihne v takové míře, že si ji budete muset přiznat a pak to na vás padne.

Život je o rovnováze. O vyvážení všech aspektů života, bez jejich potlačování, omezování a bez přílišného jednostranného lpění pouze na jediném. Pouze tehdy, jsme-li schopni přijmout vše tak jak to k nám přijde a v klidu a s chladnou hlavou řešit každou situaci ať je jakákoliv, teprve tehdy dojdeme k duševnímu klidu, míru a teprve tehdy můžeme mít spokojený život. Dokud budeme před realitou zavírat oči, rovnováhy se nedočkáme.

Skutečné duchovno není o tom překrucovat realitu tak jak se nám hodí, chovat se bezohledně, nerespektovat druhé lidi ani žádná pravidla, nebo využívat sociální systém. Není to ani omluva pro špatné, sebestředné, nezodpovědné a bezohledné chování. Duchovno má být přesný opak toho všeho, má být o lásce a respektu k sobě i ke svému okolí. Jinak jde jenom o alibismus, sobectví a vyčůranost.

Komentáře

Ikona diskutujiciho zdeněk 2018-01-29 02:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To mi připomnělo jednoho vzdáleného člena rodiny, který měl taky problém pocházející z výchovy. No, spíš výchova ten problém držela při životě a neřešila. Už před roky se to řešilo na jedné rodinné sešlosti, to jsem moc nechápal, protože jsem byl prostě v šoku. Nakonec se to vyřešilo a je všechno v pořádku (aspon…dejme tomu, k tomu se dostanu) a hlavně "člen rodiny" to dokázal vysvětlit jak to probíhalo, takže s odstupem času se na to díváme všichni jinak, hlavně na způsob jak se to mělo řešit už dřív. No ale k věci. Komu není příjemné číst o problému s vylučování exkrementů, nečtěte dál, bude to asi hodně silné kafe :-D nevim, mě už to nepřijde za ty roky co o tom vim. A abych nepsal o členu rodiny takto divně, dám mu falešné jméno Pepa. Když se děti učí kadit klasicky na záchodě, u Pepy tohle nefungovalo. Nebyl toho schopen, do dnes těžko říct kde byla chyba jestli u rodičů nebo u Pepy. Já myslím, že u Pepy, protože jeho mladší sourozenci tohle zvládali v pořádku. Ten problém přetrvával až do Pepy 15ti (nebo 16ti, nejsem si jist) let ! Nebyl schopen se vykadit. Probíhalo to následovně – cítil, že je potřeba jít, šel na záchod a stál u záchodu. Nic víc, prostě stál a "držel" exkrement v sobě. Možná se nějaká pidimidi "kulička" dostala ven, ale to je vše. Něco ho záhadně drželo pryč od toho si sednout na ten záchod. Nešlo to překonat. A stejně i když, nefungovalo to. Pochopitelně jak byl přeplněný za ty roky tak bylo běžné, že část "ušla za chodu". No muselo to být velice příjemné pro lidi kolem. Teď po letech kdy už je to vyřešené se o tom rozmluvil do podrobna, jak to cítil on. Bylo to tak, že kdykoliv chtěl jít vykonat potřebu, sednout na ten záchod a prostě se vykadit, svěrač se sám od sebe stáhl. Nemohl to nijak kontrolovat vědomě. Fakt že taková věc člověku podrazí sebevědomí jako blázen, že nezvládá úplně základní věc, to je jedna strana mince, ale druhá strana mince byl přístup rodičů. Ti na něj neustále křičeli ať s tím něco dělá, křičeli, že všechno smrdí po …, jak to asi vypadá mezi lidma, a tak podobně. Jako důsledek si ani nevodili domů návštěvy, ze strachu, že by třeba gauč smrděl. Oni nevěděli co je příčina, proč se Pepa nebyl schopný vykadit jako každý jiný "normální" jak vždycky dávali důraz, ale to proto, že ho nepodpořili v tom smyslu aby si věřil a řekl to, popsal to podrobně. Takto říkal jen "prostě to nejde". Chodil k psychologovi, psychiatrovi, dokonce i u nějaké paní přes alternativní medicínu ale nikdo mu nebyl schopný pomoct, protože ze strany rodičů byla špatná podpora. Nikdo totiž nevěděl jak to probíhá, takže vlastně ani nevěděl co řešit. :-D Myslim kvůli tomu byl snad i v nemocnici na nějakých testech nebo co, nevim přesně. Stejně na nic nepřišli. A víte jak to vyřešil? :-) Začal se zajímat o buddhismus. V knihovně našel nějakou knížku na toto téma kde bylo popsané nějaké cvičení na zpracování strachu a on ho použil na zpracování tady tohoto. Určitě nějaký typ meditace. No, takže sumasumárum co doktoři nevyřešili za nějakých snad 10 let on vyřešil za 10 minut v meditaci a od té doby je to v pohodě. Relativně, protože má neustálé problémy s trávícím traktem. Je jasné, že je asi trochu poškozený. Má časté žaludeční nevolnosti a tlusté střevo občas nefunguje jak by mělo. A když jsem ho naposled viděl před asi rokem tak mi říkal, že se mu to stejně občas vrátí. Ale teď už ví jak na to, takže to není žádný problém, ikdyž stejně je to zbytečné trápení. Na počátku to byla určitě chyba Pepy, asi lenost. Ale řekněme někdy v 6 až 8 roku života už měly zpozornět rodiče a zajímat se víc. Ne jenom tak, že budeme řvát a doufat jak se to vyřeší, nevyřeší. Ne každý je super-genius na všechno, i když se jedná o tak základní věc jako se úspěšně vys….. :D

Ikona diskutujiciho Honza 2018-01-29 09:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue, děkuji za pěkný článek o výchově. Zajímavé postřehy od někoho, kdo ještě nemá vlastní dítě, bude z tebe jednou dobrá matka. Podle mě je ideální výchova demokratická, jasně vymezit práva a povinnosti, konstruktivní diskuze atd. Je-li výchova příliš liberální nebo autoritativní brání to potomkovi dospět. Svoji neschopnost domluvit se s nedospělým jedincem začne rodič nazývat pubertou. :-D

Ikona diskutujiciho Majklice†Světice 2018-01-29 09:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ono je to nějak populární víra, ne, onehdá jsem v televizi viděla rodinu, která tohle taky vyznávala :D

Ikona diskutujiciho Majklice†Světice 2018-01-29 09:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: Já bych neřekla, že to byla lenost, ona totiž existuje fobie z vyprazdňování, ať už to zní jakkoliv šíleně :D Zvlášť s tím může mít problém člověk, který nebydlí sám a nemá na to dostatek soukromí, aby se uvolnil. Existuje spousta takových případů, jedna holka kvůli tomu dokonce umřela, protože se jí to všechno hromadilo uvnitř a rozházelo jí to orgány, až se jí to nakonec dostalo k srdci, fakt to není sranda.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-01-29 09:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]:  Nevím, proč bys měla mít výčitku svědomí, že se odmítáš stýkat s někým takovým. Je to tvůj čas a tvoje energie a jestli je někomu věnuješ, je čistě tvoje věc.

Ikona diskutujiciho Renata 2018-01-29 10:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tiez som pred rokmi poznala jednu holku z Moravy a to bolo uplne slunicko. Bola prave som s nou , ked volala  moja naj kamoska, bola nestastna prave z dovodu, ze dostala vazne podozrenie, ze jej manzel zahyba a ci sa vecer nestretneme na pivku, potrebovala sa vykecat. Samozrejme som prikyvla, prebrali sme to, dali nejake pivka, bola stastna, ze som ju vypocula, ja som bola rada, ze som ju troska pozdvihla  a nakoniec sme sa este aj zabavilia zasmiali. Ukazalo sa, ze ju naozaj muz podvadza, ale ona je dost odolna, rychlo sa z toho spamatala :D Ale ta moja kamoska slunickova zareagovala, ze ona by na taketo stretnutie nesla, ze kamoska na mna prenesie negativnu energiu, ze to su jej problemy , nech si to riesi sama atd… Len som cumela..Tak som jej vysvetlila, ze toto je kamoska s ktorou sa vzdy zasmejem a rada stretnem a ze ma momentalne trable, tak sa jej neotocim chrbtom, ze priatelstvo je aj o tom, ze ked je cloveku tazko, ze ma s kym pokecat, samozrejme ked to nie je kamoska co vyslovene stale vysava a stazuje sa , take nemam. Potom ta moravacka slniecko povedala ze vy slovenky ste take negativne, len frflete, stazujete..No uz sa roky ani nestretavame.

Ikona diskutujiciho Gray 2018-01-29 14:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Škoda, že slečna z článku nevyfasovala moji třídní na střední. :-) Na rudo obarvená čtyřicátnice s pěticentimetrovými drápy, deseticentimetrovými podpatky, upnutými džíny a halenkou s leopardím vzorem. Jednou si tři spolužáci v prváku dovolili odejít před poslední hodinou dříve domů a vyfasovali ředitelskou důtku s tím, že příště vyhazov. Jinak se u nás řešil nejen pětiminutový pozdní příchod ale dokonce i to, jestli jsme přezutí :D To byla komandérie! Dnes je to všechno ale na těch školách asi už nějak jinak.

Ikona diskutujiciho :) 2018-01-29 14:36:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To je neco podobneho jako, když je díte nemocne, rodice se modli misto toho aby to resili a ono se preci uzdravi! Buh ho uzdravi a kdyz ne, tak si ho pravoplatne buh taky vezme! :D Takovy bych strkala do vezeni, tyrani a nechapu, ze na tuhle rodinu o ktere jsi psala jeste neposlali socialku…kdyby to proverili urcite by neprosli, kort kdyz chodi pryc z hodin kdy chce a kdyz se ji nechce tak nejde do skoly. Ale zase na druhy strane ti muzu rict, ze presne takovyhle lidi se dneska maji nejlip, takovym nikdo nic nemuze a nikdo si k nim nic nedovoli, zatimco oni si dovoluji ke komu chteji a kdy chteji…takze vyzirkove tomuhle svetu vladnou a maji se. Plus bych jeste rekla, ze bych se ani nedivila tomu, ze jestli ma takhle nastavenej mozek od rodicu se ji fakt nic zleho nikdy neprihodi, pac tomu proste bezmezne veri a mozek vysila vibrace a podle toho se i utvari jeji realita :-D a dalsi bych teda chtela zminit, ze tam kde je dovoleno, tak se bude dovolovat, takze to neni jenom o ni, ale taky o druhych lidech, pokud je proste ucitelka hloupa, tak si to necha libit, pusti ji, nebo to proste nijak neresi, za me by letela ze skoly, jedna basen… :-D Takze ona hezky cvici s druhyma aby se naucili mit svoje hranice a stat si za nimi. Dokud se ji nekdo nevzepre a vsichni jeji chovani budou tolerovat, tak se u ni nic nezmeni. A taky je jasny, ze pokud jsou nekde v zakonech nejaky mezery nebo v systemu, tak lidi toho budou vyuzivat a vyuziji to pro zejmena pro svuj vlastni prospech

Ikona diskutujiciho Ayeri 2018-01-29 14:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Krásný příklad toho, když někomu hrábne z alternativního života. Jsem ráda, že nemám podobné existence ve svém okolí, i když pár takových, kteří chodí za školu s tím, že se to přece nějak vyřeší, ano. Tenhle přístup úplně nechápu.

Ikona diskutujiciho kalia 2018-01-29 15:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Třeba spí pouze na zádech (jsou tak zvyklí a vyhovuje jim to – to by pak žádné problémy z tvrdé země mít neměli).

Ikona diskutujiciho Alue 2018-01-29 18:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[8]:  Ano máš pravdu že tam kde je dovoleno bez hranic, tam je prostor na cokoliv… když budeš skálopevně přesvědčená o své nedotknutelnosti, není ti to nic platné, protože život se neskládá pouze z tvé osoby a musíš počítat s lidmi kolem, kteří tak úžasní nejsou a klidně se můžou A BUDOU chovat jako idioti bez ohledu na tvoji dokonalost. Jenomže než to téhle slečně dojde (nebo lidem tohoto typu) tak už může být hooodně pozdě na nápravu nadělaných chyb.

Ikona diskutujiciho kalia 2018-01-29 20:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Víra, že když budu dobrá a budu se ke všem chovat hezky, tak se ke mně ostatní také "MUSÍ" chovat hezky je podle mě nebezpečná (protože jeden čas jsem podobné věci věřila a doplatila jsem na to).

Ikona diskutujiciho Ceneon 2018-01-29 23:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[5]: Asi to tak bude, že se muselo stát nějaké trauma.

Ikona diskutujiciho :) 2018-01-30 00:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]:Ver mi, že to skutecne platne je, ale jen nejakou dobu, protoze jednou prohlednout musi kazdy a cim vic jsi byl doted v ruzove bubline, tim horsi a silnejsi bude pad na tvrdou zem reality…

Ikona diskutujiciho Luz 2018-01-30 07:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Docela by me taky zajimalo, jaky je dlouhodobe zivot takovych lidi.

Ikona diskutujiciho micka 2018-01-30 07:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kalia to skvěle vystihla. Dnes máte na výběr mezi chozením do školy, která je často vybrána jako nejmenší zlo, než jako vysněný obor, nebo chodit do práce, která je nudná, náročná a málo se vydělá. Čest všem, kdo se vzchopí natolik, aby v tomto systému dokázali dělat co je baví a co je i užitečné pro společnost. Sama na sobě pozoruju, že zaměstnání ubírá obrovské množství síly, kterou by chtěl člověk dát do toho, co ho baví. Není to jen těch 8 hodin, ale ukrojí to další hodiny nutné na, abych tak řekla, "duševní regeneraci" od práce. Teď mám práci, kde můžu být celkem dost svým pánem, díky Bohu za to, ale zároveň cítím touhu po něčem víc. A ty časy, kdy jsem dělala u pásu nebo v supermarketu, to bylo peklo! Nedělat nic není řešení, ale na druhou stranu je to signál, že tenhle systém prostě akceptovat nebudou, hotovo, finíto.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-01-30 08:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]:  Otázka jestli to dočasně funguje, nebo je to spíš dáno mírou slepoty dotyčného, že tomu tak věří, že realitu nevidí. Já sázím na to druhé, neboť pro první variantu nevidím funkční systém na jehož základě by to mohlo jet.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-01-30 08:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[15]:  Nebyla to tamta paní z já jsem? Ty stránky nevím proč, jsem nikdy nečetla, něco mi na nich nedělalo dobře, i když tam někdy byly hezké články. Tak vlastně o její filozofii nic nevím. Ani proč je zrušila. Nějaké řeči typu ,,uvědomila jsem si že nemohu dál učit protože se sama učím" co psala jsem taky moc nepochopila. Já měla za to že má prostě webovky kde si svobodně píše o tom co ji zajímá a koho to taky zajímá ten to čte, ne že to má pojaté jako školu a že ona je nějaká duchovní učitelka.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-01-30 09:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[16]:  Je to takové jaké si to člověk udělá. Paušalizace že po škole zbývá jenom dělat na kase nebo u pásu se mi moc nelíbí, na světě je možností hodně, ale záleží na daném člověku jestli je vidí a jestli se za nimi vydá.

Ikona diskutujiciho micka 2018-01-30 10:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Určitě jsem to nemyslela paušálně, že jsou jen tyto dvě možnosti, říkám, že jsem tyto dva druhy práce jednu dobu dělala. Na výběr je nakonec ledacos, otázka je, jestli si zatím člověk půjde a jestli na to bude mít sílu a taky je to na zamyšlení nad (celosvětovým) systémem. Ty máš svou dost speciální cestu, která Ti na jednu stranu dává určité právo říct, jak těžké to bylo (a je) takovou cestou jít a že tou cestou může jít kdokoli, kdo bude makat jako Ty, ale možná nedokážeš pochopit, že někdo se zkrátka nedovede hecnout jako Ty, což by ho nemělo automaticky zařazovat k neschopným lidem. Taky ze své cesty podle mě nemůžeš až tak dobře posoudit jak těžká je cesta "obyčejnýho matrixáka", který nedokáže jít podobnou individuální cestou jako Ty. [19]:

Ikona diskutujiciho Luz 2018-01-30 10:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]: Ano, to je ona.

Ikona diskutujiciho micka 2018-01-30 10:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]:jo, taky mě napadlo, že je to ona. na jejích stránkách jsem četla něco v tom smyslu, že dosáhla určitého stupně vědomí a při tom si uvědomila, že to, že tyto stránky dále existují, vlastně znovu zhmotňuje to dřívější, ne až tak dokonalé vědomí, takže se vlastně jakoby ve vývoji vrací zpět, čili ji to brzdí, proto se rozhodla stránky zrušit. Chtěla jsem je zrovna začít nějak systematicky číst, ale její zdůvodnění jsem pochopila. Ale tak nějak jsem doufala, že to neudělá. A za pár dní – stránky nenalezeny….Pro skalní fandy dala možnost poslat kontakt na sebe na její mail, že jim budou chodit nějaké články atp., mail jsem poslala, ale nikdy mi nic nepřišlo. Podle mě pro to, že jsem nebyla skalní fanda:-)

Ikona diskutujiciho Alue 2018-01-30 10:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[21]:  Týjo, si představ kdybys našla ztraceného psa u popelnic, nebo znásilněnou holku v křoví a šla dál s tím, že to je jejich matrix a ty si s nimi nebudeš špinit auru o_O za to by měl být nějaký zákonný postih, protože to by byl konec lidstva.

Ikona diskutujiciho Mára 2018-01-30 10:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ta holka se mi svým způsobem líbí :DD

Ikona diskutujiciho Alue 2018-01-30 10:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[22]:  Mno tak to bude ono pověstné setkání s realitou, kdy jí odezvy publika ukazovaly, že jsou věci jinak a ona ten tlak nesnesla. Ono se to nezdá, ale někdy číst po lidech diskuze, když jsou mířeny na vás a vaši tvorbu, bývá pěkný stres, znám jednoho nejmenovaného redaktora co kvůli tomu bere antidepresiva. Čtenáři jí asi nabourávali její iluzi o dokonalém světě, nechtěla to vidět, tak skončila. Jednodušší než si přiznat, že je něco blbě v té víře… a jako psát lidem že si splnila sen o tom že nemusí do práce protože ji živí manža, takže manža dře za dva a ona si válí šunky u počítače, tomu jako říká splněné přání? Tomu já říkám vyčůránek, na tom není nic duchovního.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-01-30 10:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[20]:  Já jsem se tě nechtěla dotknout, promiň. Jenom sděluji jak se mi to obecně jeví.

Ikona diskutujiciho Mára 2018-01-30 10:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[26]: ale fakt, je to sice přehnané v co věří, ale obdivuji její rozvinutou formu "mámvpičismu" a to že si dělá co se jí zachce a že je taková "rebelka" :D umím si představit že z ní bude například úspěšná zlatokopka.

Ikona diskutujiciho Verča 2018-01-30 10:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[10]: Kalio, děkuju opět za Tvé velmi zajímavé komentáře!! Velmi mě zaujala taky část, kde píšeš o egregorech, protože dlouho luštím záhadu, ohledně toho, že jsem poznala 2 lidi, kteří oba chtěli dosáhnout společenského uznání: z toho je jedna osoba velmi atraktivní manažerka. Ale prostě z divných důvodů tito lidé jakoby "přebírají úspěch z okolí"…je to divné, ale opravdu, jakmile někdo něco umí atd, oni ten talent, nebo úspěch náhle"převezmou" jakoby náhodou na sebe..nachomýtnou se prostě v pravý čas na pravé místo a takhle i "kradou cizí partnery"..zní to divně..ale opravdu se to děje, jakoby přebírali neviditelnou rukou to, co se povede druhým..lidé kolem nich vždy skončí na hranici sil a jakoby neúspěšní a nuly, přesto že to jsou talentovaní skvělí lidi. Kdyby to byl jen osobní vampyrismus, ale tady to skoro vypadá, na to, co píšeš – o těch egregorech – jakoby někdo "za ně kradl ten úspěch druhým na objednávku"…přitom tito lidé nejsou šťastní a úspěch jim vydrží vždy dočasně, pak je pád dolu ..ale jak tohle dělají?…je tam egregor, že lidi okolo nich začnou jakoby "upadat"..bez důvodu?

Ikona diskutujiciho Verča 2018-01-30 11:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[28]: :D  :D  :D mámvpičismu..??

Ikona diskutujiciho lenka f 2018-01-30 11:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kalia asi trefila hřebíček na hlavičku. Taky čtu ráda její komentáře. Něco zajímavého si o těch astrálních egregorech přečtu. :-)

Ikona diskutujiciho Žabák Kvak 2018-01-30 12:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Velice se mi líbí ten odstavec "Svoboda rozhodnutí je pevně a neoddělitelně spojena se zodpovědností…"

Ikona diskutujiciho kalia 2018-01-30 12:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[21]: stránky já jsem jsem jednu dobu četla (asi jak nějak začínaly), některé články tam byly pěkné a nic proti jsem neměla. Pak jsem šla vlastní cestou, protože ti lidi jakoby "stáli na místě", články byly stále o tom samém. I když se v jejich životě pravděpodobně zhmotňovala hojnost, tak články byly stále stejné a mě to začalo nudit, i když se mi to u moc věcí nestává (že by mě něco nudilo).

Ikona diskutujiciho hanka 2018-01-30 13:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[22]: Stránky já jsem jsem taky znala, ale ta paní byla dost extrémní. Třeba tvrdila že za ni řídí auto její duchovní průvodci a proto jezdí tak dobře. Nebo že dělá reconnection. Pár článků jsem četla, hlavně o zdraví, parazitech apod, ale ty duchovní články mi přišly hrozně mimo.

Ikona diskutujiciho Aeonsun 2018-01-30 14:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tvrdé probuzení se sluníčkům dostane, až zemřou rodiče, žádný partner/ka a přátelé. Pak se probudí. A musí ukázat svoje světlo, které se projeví. Když je malé tak se zhroutí. Bezvýchodnost, bezvýznamost je zničí duševně. A plní psychiatrické léčebny. Ale je dobré, že se stát o ně nějak postará. Začnou získávat zkušenosti sociálního dna. Pak se ukáže světlo jejich slunce.

Ikona diskutujiciho kalia 2018-01-30 15:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[29]: setkala jsem se s tím, že když někdo záviděl, tak "měl pravdu" – to, co druhému záviděl, měl mít ve skutečnosti on, ale ten druhý mu to nějakým způsobem "přebral" (nevím jak). Možná to bude tím "ZPŮSOB" jak fungují egregory. Egregor "vidí" přítomnost, minulost i budoucnost a "ví", jestli když ti sebere nějakou věc "v budoucnosti" a "dá" ji místo toho sousedovi, tak jestli ty budeš závidět, vypustíš špatnou energii, kterou se egregor živí a nebo ne. On to ví jistě. Což znamená, že pokud ty máš charakter takový, že by ti to bylo např. jedno (ale ne tak, že pouze předstíráš, že jsi nad věcí) a nebo že bys to přijal a nevypouštěl energii kvůli tomu, tak ti to ten egregor neudělá (vložil by svou energii a nic by za to nezískal, ztratil by – v případě toho přijetí se někdy ale egregor útoku dopustí a to proto, že se po tvém přijetí egregor "posune" v útoku na další zůčastněnou osobu a např. ten kdo "lehce získal" a komu mělo být záviděno, zase "lehce ztratí" pokud by při té ztrátě vypustil emoční energii. Takto egregor postupuje přes všechny zůčastněné a když už zaútočí, tak vždy od někoho z té skupiny zapletených lidí, získá energii, jinak by útok vůbec nezahájil – přesto je dobré emoční energii nevypouštět pokud to jde, !ale zase nic nepotlačovat!).

Ikona diskutujiciho Alue 2018-01-30 19:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[33]:  vydělávání peněz ve vzduchu mi celkem připomíná youtube money.. když máš vidění, tak to sype samo, ale pak na nic už nemáš čas… takže jaká jiná lepší forma ze vzduchu tě napadá?

Ikona diskutujiciho kalia 2018-01-30 21:54:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[37]: tím jsem myslela spíš když někdo má hodně peněz a investuje je (např. akcie), tak pak nemusí nic dělat a chodí mu dividendy/zisk. I tomu se ale člověk většinou musí na začátku věnovat (promyslet do čeho investovat) a pak může zažívat stres (obavy, aby ta firma, do které investoval, nezkrachovala) – proto jsem psala, že málo lidí je tak bohatých, aby mohli libovolně investovat beze strachu ze ztráty a pak už se nemuseli shánění obživy nijak věnovat, peníze by jim samy přibývaly.. (a měli by čas na svoje zájmy, youtube bude asi časově náročnější kvůli stříhání videí – zase ale když někoho youtube baví, tak dělá to, co ho baví a tím si vydělá – a to je stejně dobré někdy i lepší než ten nepodmíněný příjem)

Ikona diskutujiciho kalia 2018-01-30 22:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[37]: když nad tím tak přemýšlím, tak "dělat co mě baví a za to dostávat peníze" je asi jediná dobrá možnost, protože i když bych si postavila tiskárnu (nebo do něčeho investovala), tak bych musela strávit pár hodin přemýšlením o investici a nebo sestavováním tiskárny a to mě nebaví! Tedy by to opět bylo "dělat něco, co mě nebaví, za peníze" (ač počáteční čas by byl malý a zisk už by byl (v ideálním případě) pravidelný, tak stejně by to bylo to samé, akorát poměr toho, co mě nebaví, k zisku by byl např. 1 : 1 000 000, pořád dělat co mě baví za peníze je 0 : nekonečnu (pokud dělám to co mě baví pořád).

Ikona diskutujiciho kalia 2018-01-30 22:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A ještě jsem chtěla napsat k egregorům, že někdy se stane, že se člověk dívá např. na film. Nic se neděje, z té obrazovky na tebe nemůže "vyskočit" energie (no i když někdy může – např. přednáška jednoho člověka, youtube kanál, video z MLM propagačního "webináře" ..vždy když mluví jeden člověk a není to herec, tzn. on sám něco doopravdy zastává – u běžného filmu se to ale snad mimo hororů nebo nějakých psychicky náročných filmů neděje, tam jsou herci

Ikona diskutujiciho Aimee 2018-01-31 09:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tento kus věty (i když teď úplně vytržený z kontextu): "…nebo jak se asi cítí učitel který má už i bez jejích manýrů dost těžkou práci, absolutně nebere ohledy." mě zaujal a vážím si Tě za něj, protože téměř poprvé na podobně zaměřených stránkách nečtu jen něco s tom smyslu, že učitelé jsou spiknuté zrůdy naprogramované k vymývání mozků dětem. Také jsou to jen lidé a dělají svou práci, někteří hůře, jiní lépe, ale ti, kteří se snaží, to lehké rozhodně nemají. :-)

Ikona diskutujiciho Alue 2018-01-31 09:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[41]:  Učitelé mají problém. Oni by to klidně dělali líp, ale ti staří jsou po letech úplné vycucaní a už na změny nemají elán a sílu a nikdo se jim nemůže divit a ti mladí jsou držení pod krkem osnovama. Kdo má rozum, ten zkouší zakládat alternativní školy, ale v Čechách to ještě tolik nefrčí jako ve zbytku světa.

Ikona diskutujiciho Daisy 2018-01-31 10:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mě by zajímalo, jak se živí rodiče té holčiny-mají to zřejmě nastaveno stejně a kdo dnes zaměstná člověka,který si odejde z práce,kdy se mu zamane? A neumím si představit, jak by se u živili sami?!

Ikona diskutujiciho Verča 2018-01-31 10:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[40]: Kalio, moc děkuju za všechny komenty!..

Ikona diskutujiciho blankytně zelená 2018-01-31 18:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Prosím, co je to ten egregor?

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2018-01-31 21:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[45]: Ako egregor si zjednodušene predstavujem niečo ako nehmotných parazitov ktorí sa nalepia na ľudí ktorých ovplyvňujú, títo nakazení ľudia sú potom na jednej vlne. Egregory sa používajú na ovládanie politikov teda i politiky. Agenti ovládajúci prácu s egregormi sú sem nasadení zo zahraničia, aj preto tu aj máme toľko vlastizradnych politikov. Títo politici sami nevedia že sú ovládaní egregorom. Ale nefunguje to úplne na všetkých.

Ikona diskutujiciho All 2018-02-01 13:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[40]: Kaila ďakujem za komentáre,tiež som hltala každé slovo, bolo by super ak by si mala vlastný blog. Tuším raz som niečo ako Tvoj blog videla, no bol tam len jeden príspevok.

Ikona diskutujiciho kalia 2018-02-01 14:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[44]: není zač – intuice mi poradila tu magii, ale jistě to nevím, protože ty lidi neznám..

Ikona diskutujiciho kalia 2018-02-01 14:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

* doplnění k úřadům: "protože nemluvíme se dvěma různými lidmi" kteří by si historii předchozího jednání neměli šanci při tolika lidech, se kterými se na úřadě setkají, zapamatovat, natož si to mezi sebou předat (když neví, kdo s vámi bude jednat příště a pokud tam nemají nějaké "centrální poznámky k jednotlivým zákazníkům" což většina úřadů nemá a nebo jste tam neudělali takové "faux pass" že si o tom povídají ještě dlouho).. Když mluvíte s druhým člověkem a on jakoby "navazuje na historii" toho, co jste probrali s danou firmou minule s někým jiným, přičemž si to ti dva mezi sebou nepředali, tak se většinou jedná o egregora (někdy ale má ten daný zákazník "nadpřirozené schopnosti" a ani o tom neví a dokáže z vás tu historii "vyčíst" a proto ne vždy). Pokud by vás to ale vyděsilo a lidi by se "začali hromadně proti úřadům bouřit – a přestali by tím pádem k egregoru daného úřadu chodit", protože by to lidem připadalo nějaké divné, že o nich ten úředník ví těměř vše i to, že např. mrkli okem či utrousili nějakou malou nevýznamnou poznámku při jednání s jeho kolegou, kterou o měsíc později nějaký náhodný kolega nemůže absolutně vědět, tak ten egregor bude např. dělat, že si nepamatuje vše, na pár podrobností se vás zeptá. On ví, co vám ještě přijde "normální" i když logické to třeba není a co už by vám přišlo "divné" a dle toho se může i přizpůsobit. Když jednat s egregorem nechcete a chcete "jednat s člověkem" (to chce celkem hodně lidí, ač o egregorech nic neví), může egregor i ustoupit a nechat jednotlivé zaměstnance se samostatně projevit, to už záleží na něm.

Ikona diskutujiciho Verča 2018-02-01 15:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[45]: Ahoj!

Napsat komentář: Ceneon Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek