MUDr. Jan Šula: Lékař vizionář, nebo hrabivý podnikatel s virtuálním sídlem? Čerstvý dokument ČT1, který vám vyrazí dech

7.7.2018 v Poselství 37

Předem vás upozorňuji, že následující článek je můj osobní názor, který nevnucuji a se kterým nemusíte souhlasit. Své vlastní stanovisko můžete slušně vyjádřit v diskuzi níže a ráda si ho přečtu. děkuji.

 

Českem hýbe nová kauza na téma léčitelství a alternativní medicíny.

V poslední době dostával v médiích (oficiálních i alternativních) hodně prostoru Mudr. Jan Šula, jehož názory a prezentace lidského zdraví zní pěkně, smysluplně a jsou celkově sympatické. Pan Šula však vypadá, že je někdo jiný na přednášce na kameru, nebo když povídá o nemoci a léčbě v Duši K a někdo jiný je v pozici doktora a podnikatele, který účtuje za svoji léčbu.

 

Jeho praktiky se rozhodla prověřit Česká televize a 18. června vydala reportáž o léčebných metodách pana Šuly.

V reportáži jsou ukázané velmi zarážející a velmi šokující situace, kdy si pan Šula účtuje statisíce za nějaké vakcíny dovážené ze zahraničí. Z dochovaných dokumentů není ani odborníkům jasné, o jaké vakcíny se jedná, co obsahují.

Že to není jasné odborníkům a nezná to ani Google, je jedna věc…. Pro mě osobně bylo horší vidět následný sestřih ze skryté kamery, kde pan Šula odmítá odpovědět na otázku ,,Co je obsahem léčebných přípravků“ interně svému budoucímu pacientovi.

Normálně jsem se zděsila, protože aby se lékaři zaklepal hlas a začal na mě tlačit, že mě to nemá co zajímat, že mu mám věřit a že jsem až moc blbá na to abych do toho mohla vidět, to mi jednak připomíná praktiky alopatické medicíny (,,Jsi blbá, nemáš se co starat o to jak a čím tě budeme léčit, věř nám, my jsme tady ti doktoři odborníci, ty seš nemocná, ty se chceš léčit, tak drž kušnu a poslouchej a hlavně se nás na nic neptej a už vůbec se neopovažuj něco si googlit!“), reakce pana Šuly při skryté kameře doslova ukázkově kopíruje reakci podvodníka, který dostal strach, že ho pacient odhalí. Bohužel nepřednesl vůbec žádné konkrétnější vysvětlení ani v dokumentu, ani při svém pozdějším vyjádření.

 


 

Zmíněnou reportáž najdete v archivu České televize zde:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1142743803-reporteri-ct/218452801240021/obsah/627581-doktor-za-sta-tisice

Doktor za statisíce (Reportéri ČT / Česká televize 18. júna 2018)

https://www.youtube.com/watch?v=T-ochtdTZ_0

 

Samozřejmě můžeme být vůči reportáži skeptičtí.

Můžeme předpokládat, že byla vytvořena na objednávku a předem s jasně daným závěrem, což je možné a může to být tento případ. Pár lidí od televize znám a interně mi sdělili některé skutečnosti ohledně toho, jakým způsobem veřejnoprávní televize manipulují s divákem.

Jenomže i když tohle vezmu v úvahu a mám to na paměti po celou dobu sledování reportáže, říkám si, jak by se asi fiktivně vytvářely dokumenty, které reportáž ukazuje a jak by se fiktivně dělala ta cesta do Švýcarska, k údajnému sídlu firmy, která si účtuje nehorázné peníze za nezjistitelné léky?

Jasně, my diváci nevíme, jestli Česká televize skutečně v tom Švýcarsku byla, ale pokud by to bylo celé sehrané a fiktivní, tak by se k tomu pan Šula jistě vyjádřil a řekl by, že dané sídlo vypadá úplně jinak a že tam ČT ve skutečnosti nebyla, že jenom hraje na diváky divadýlko a že to je zmanipulované. Pan Šula to však nijak nevyvrátil, takže se dá předpokládat, že účtující firma ve Švýcarsku opravdu neexistuje a že má pouze zaplacené virtuální sídlo. Což nelze pochopit u velké firmy, která prodává léky, vydává faktury a měla by být údajně certifikovaná, a podložená výzkumy. Proč by se taková firma schovávala za virtuální sídlo, když má údajně vše řádné podložené??

 

Pan Šula to vzal za správný konec a 2.července vydal své vyjádření ke kauze

Divák by doufal, že tam najde odpovědi na palčivé otázky. Na začátku mě ale zklamalo, že řekl úplně ty stejné věty, jakými se při podobné kauze hájila i firma Aktip. Že je to celé účelově sestříhané a že záměr nebylo říci pravdu, ale říci divákovi, že pan Šula je prostě podvodník, co se schovává za firmu, která neexistuje.

Reálně však nevyvrátil skoro nic, uvedl na pravou míru pouze zvláštnost ohledně členství v Britské královské lékařské komoře, ale mě víc zajímalo třeba vysvětlení k virtuálnímu sídlu – z jakého důvodu to tak je? Nějaká britská komora je mi upřímně šumák.

 

Pak mě opravdu zajímalo, proč pan Šula reagoval tak agresivně a arogantně při skryté kameře.

Přece není možné se takto chovat k zákazníkovi, ani k pacientovi. Není možné odmítnout člověku, kterého mám léčit, vysvětlit co vlastně dostane do žil. Tak jak to řekla i jedna odbornice v dokumentu ČT. Nikdy bych si nenechala injekčně aplikovat něco, o čem nevím, co to je a nemám prostor se rozmyslet, jestli takovou látku v těle chci. Takto smýšlím v případě očkování (nechci hliník v žilách!), ale i v tomto případě. Pacient přece musí vědět, co se s ním bude dělat, bez toho není metoda důvěryhodná a pokud mu nikdo neodpoví na jeho dotazy, tak proč? Co skrývá? Proč to nesmí vědět??

 

MUDr. Jan Šula a hosté – Reakce na mediální dění

https://www.youtube.com/watch?v=seH2U2Q7rVc

 

Dále mě upřímně zajímalo, jakým způsobem obhájí nehorázné ceny léků a jakým způsobem vysvětlí nepochopitelné zkratky a nepojmenované látky, které údajně pacientům aplikuje. K tomu však nepadlo ani slovo, ke zmíněným fakturacím, kdy jeden blbý test stojí 30 000 a zákazník z něj ani nic nevyčte, taky ani slovo.

 

 

O tom že asi nevede účetnictví, protože bere peníze v obálkách na ulici, taky ani slovo. (Trochu divné na člověka, který oficiálně vystupuje pod svým jménem. To jako čekal, že si to nikdo nikdy nikde neověří? Že si to lidi mezi sebou neřeknou?) Kdyby šlo o dvě stovky, nebo kdyby to šlo na účet zahraniční firmy, s tím že účetnictví a daně si pak vyřeší ta daná firma a Šula je třeba jenom jejich zaměstnanec, co to dělá pro ČR, by se nějak pochopit dalo, ale tohle mi mozek nebere. Nejde tu o problém neodvádění daní, ale pokud někdo říká, že dělá věci co jsou podložené výzkumy, certifikované a stojí za tím laboratoře, tak by tyhle základní věci měly být vyřešené a do nějaké míry transparentní, oficiální! Tento přístup však ukazuje, že jde všechno mimo systémy a že jde o kompletní černotu, kde není přehledné a transparentní vůbec nic!! O formě možné reklamace ,,nepomohlo mi to, nechci to, vracím to“, se asi taky nemusíme dál bavit. – A to jsou věci, které se na pěkných přednáškách pana Šuly vůbec nedozvíme.

 

 

Místo aby pan Šula zodpověděl tyto nejpalčivější otázky, dává po chvilce hlavní slovo čtyřem aktérům, se kterými se domluvil, že promluví v jeho prospěch.

Jestli jim pan Šula pomohl, není třeba potvrzovat ani vyvracet, možné to klidně je (Nikdo nevyvrací že by pan Šula jako doktor nikoho z ničeho nevyléčil, ten problém je přece úplně někde jinde!), ale daná svědectví těchto příznivců vůbec neřeší hlavní problém, takže celá Šulova obhajoba, přestože má skoro půl hodiny, neodpovídá na nic. Poslechnete si čtyři povídání osob, které vůbec tématicky nenavazují na dokument ČT1 a odvádí pozornost pryč od problému.

 

Co se týče prvního papíru, který pan Šula předkládá, tak by mělo jít o výpis z rejstříku firem.

Tento papír může dokázat pouze to, že firma jako taková existuje a je někde registrovaná, ale to zákazníka ani Českou televizi vůbec nezajímá, protože registrace firmy NENÍ předmětem reportáže a není ani předmětem celého problému. Problém je, že se na jméno této firmy používají věci, které nikdo nezná, Šula reaguje emočně když se na to složení někdo zeptá a daná firma má jen virtuální sídlo. – A k tomu se nikdo nevyjadřuje!

Ten samý výpis najdete i online na následující adrese, ale je to stejně jedno, protože založit firmu a dát jí virtuální sídlo umí každý blbec a nijak to z firmy nedělá důvěryhodný subjekt:

https://sz.chregister.ch/cr-portal/auszug/auszug.xhtml?uid=CHE-107.988.532&loeschung=#

Dokazuje to jenom to, že firma existuje na papíře a někdo se za ni schovává, to je celé.

 

Fakt by mě zajímalo, co na tuhle hrůzu říká Jarda Dušek. Jestli něco nekde utrousí na adresu pana Šuly, napište.

Dále pan Šula ukazuje nějakou záhadnou krabici.

Adresa na krabici není čitelná ani při velkém přiblížení, takže nevím od čeho přesně ta krabice je, ani co by tato krabice měla dokazovat. Pan Šula adresu ani na kameru nepřečte. Takovou nějakou krabici můžu vzít kdekoliv od jakékoliv firmy a takovou krabici si můžu i nechat na objednávku potisknout. Navíc je krabice evidentně nepoužitá, mám už nějaké zkušenosti a vím, že krabice co by cestovala z Madridu a byla nějakým způsobem použitá, by vypadala jinak. Takže jestli pan Šula prostě vytáhl z rožku nějakou předtištěnou čistou krabici, jenom aby ji ukázat na kameru a řekl že je to krabice z laboratoře co sídlí v Madridu, mi připadá jako zbytečný krok a ten čas ve videu mohl věnovat něčemu podstatnému. Protože ta krabice neukazuje vůbec na nic.

 

Pan Šula pak přímo tvrdí, že NECHCE pacientovi říkat, co přesně se mu dává.

Prý aby se pacient víc soustředil na uzdravení a ne na účinnou látku, která se mu podává. Tohle potvrzuje závěry, které předkládá Česká televize, tedy že skutečně jde o podvod. Kdyby totiž pacient účinné látky znal a řeklo se mu jak jsou výborné, tím spíš by se lépe uzdravoval, protože by se tím posílilo jeho přesvědčení, že mu to pomůže. Takže na jednu stranu pan Šula říká že hlavní je síla vůle, ale když má možnost tu sílu vůle něčím podložit, tak reaguje jako klimakterka a uráží se, že si pacoš dovoluje se ptát a něco goglit, proč ho zajímá co v tom je, a že prostě musí slepě věřit těmto neověřitelným metodám.

 

A věta: ,,Jde jen o kódové označení jednotlivých produktů, kvůli tomu aby se zamezilo poškození unikátní povahy efektivity protokolu,“ znamená v překladu co?? Že když dáme účinné látce jméno, tak se ta látka urazí a z produktu se vypaří, nebo přestane fungovat? – Vždyť se to dává nemocným lidem přímo do žil sakra.

Komentáře

Ikona diskutujiciho Jana K. 2018-07-07 07:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Cožpak o to, je to možná všeobecný problém. Možná mají pánové velkou hypotéku, možná něco jiného, živit se musí, pravý důvod je ukryt, ale faktem je, že ani takový dr. Hnízdil nebo Frej nemají od pacientů příliš dobré reference, ve kterých je příliš často slovo "nezájem", "arogance", "nic víc, než co se dočtete v jeho knihách".

Ikona diskutujiciho armag 2018-07-07 08:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Taky mě jeho reakce zklamala.

Ikona diskutujiciho Jolana 2018-07-07 09:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Viděla jsem pár jeho hovorů o léčení s K.Duškem. Dost mě nadchnul jeho přístup, jeho pohledy na léčení a jeho otevřenost.

Ikona diskutujiciho Gábina 2018-07-07 09:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Vakcíny by měly obsahovat specifické neuropeptidy pro "přepis" chybně navázaných peptidů na buněčné receptory. Na Ulozto se dá stáhnout obsáhlá přednáška dr. Šuly na toto téma s názvem Molekuly emocí, kde to přesně vysvětluje a dává to smysl. Jinak z mám z celé kauzy podobně rozporuplné pocity.

Ikona diskutujiciho Verča 2018-07-07 12:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mně se doktor Šula nikdy příliš nezamlouval, ale je to hlavně určitým úsekem Duše K, který je velmi zavádějící, což, dle mého názoru, podporuje právě přístup některých "alternativních" lékařů ke zdraví a tím pádem i ke spiritualitě. Jarda Dušek v něm v návaznosti na téma oběti zmiňuje případy dvou handicapovaných lidí, (nevidomé dívky a kluka na vozíku). Demonstruje to s naprostou sebejistotou tak, že by se tito lidé mohli uzdravit, kdyby chtěli a Tím, že nechtějí, jsou na nižší úrovni vědomí, jinak řečeno záměrně zůstávají v roli oběti.

Ikona diskutujiciho Veronika 2018-07-07 13:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tu kauzu taky sleduju, klinika endala, kde působil se od něj ihned distancovala. No logicky – skutečný odborník by nikdy NIKDY NIKDY neměl potřebu si vymýšlet cokoliv a mít fantaskní institut, protože je plně zaštítěn kvalitou své práce a postupů. je to smutné. ty peníze jsou astronomické ještě pro rodiny s postiženými dětmi. HANBA!

Ikona diskutujiciho Alue 2018-07-07 13:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[5]:  Podle mě skoro na světě není člověk, co by se nechtěl vyléčit ze své nemoci. Spíš na to málokdo má sílu, nebo prostředky, nebo sílu vůle. Prostě vždycky něco je, co uzdravení brání. Ty příběhy o zázračném vyléčení různých lidí jsou super a jde vidět, že fungují různé metody. Někomu stačlo zažít NDE, někdo meditoval, vizualizoval, někdo byl vegan…. ale spíš jsou to příběhy o mimořádné síle vůle a mimořádném stupni uvědomění, kterou však většinová společnost vesměs nedisponuje. Většinou je na to opravdu nemocný člověk vyčerpaný a unavený, nebo to brzy vzdává.

Ikona diskutujiciho Verča 2018-07-07 15:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Souhlasím, že nemocní jsou často příliš vyčerpáni, což jim brání v uzdravení se, ačkoliv o to velmi stojí. Já však chtěla říct, že je rozdíl mezi nemocí, která je důsledkem nějakých našich nezpracovaných bolestí, viny atd… atd… a mezi handicapem jako takovým. Handicap má sice svá fyzická omezení a život s ním je co se týče výdeje energie náročnější, to ale neznamená, že se jedná o něco, co nám brání žít naplno. (Samozřejmě mám na mysli lidi, kteří nejsou, vlivem svého handicapu, plni bolesti, vzteku, zahořklosti… zkrátka se neuzavřeli vůči světu.) To, že kupříkladu zastanu ve stejném časovém úseku méně práce, než vidící, nemusí ničemu vadit. Srovnávání jsou zase jen jakási racionální měřítka. Kdo potřebuje lépe vidět, slyšet, či se lépe pohybovat než doposud, tak ať se léčí, (zjevně to pro něj má smysl). No ale pak jsou mezi námi tací, kterým ten handicap jako takový vůbec nevadí, (teď nemluvím o reakcích okolí, jež budou vždy alespoň trochu nepříjemné, jen čistě o nedostatečně fungujících smyslech, pohybovém aparátu apod.) a tito lidé žijí stejně tak plnohodnotný život jako ti, co jdou cestou léčení se či ti "zdraví". (Znám oba tyto póly ze své praxe.)

Ikona diskutujiciho Sibyla 2018-07-07 16:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Neřešila bych virtuální sídlo, to má více firem a není to nic nezákonného.

Ikona diskutujiciho Sibyla 2018-07-07 16:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[2]: taky si myslím, dodal  tam možná i endorfiny, díky tomu se pacienti budou cítit šťastnější, pro příbuzné viditelný důkaz, že se "léčba" daří

Ikona diskutujiciho Alue 2018-07-07 17:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[8]: Souhlas… I když si to neumím představit.

Ikona diskutujiciho martin martin 2018-07-07 18:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pan Šula má rysy a chování megalomana, pryč od něj.

Ikona diskutujiciho JÍRA 2018-07-07 18:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Docela by mě zajímal názor ministra zdravotnictví na Bedřicha Kočího či pátera Ferdu. Ne ministerstva či farmaceutické lobby, ale přímo jeho vlastní…

Ikona diskutujiciho misa 2018-07-07 23:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

……tak mi přivezte 105 000 czk a já vám vše dodám………

Ikona diskutujiciho A 2018-07-07 23:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pár lidí od televize znám a interně mi sdělili některé skutečnosti ohledně toho, jakým způsobem veřejnoprávní televize manipulují s divákem…, gratuluji k manipulaci, apropo každý s každým manipulujeme(i tento článek) jde o to na jakou stranu a ČT a jejich výklad a jejich obhajoby jsou podle mě chudé a nízkého rázu, já jak tu reportáž viděl, hned jsem poznal jak je cílená. Ti lidé co se "neuzdravili" v reportáži jsou přesvědčení, že se neuzdraví a podle mě takového člověka nevyléčí nikdo. Oni chodí za někým a myslí si, že jim pomůže, ale on jim jen ukazuje cestu, na sobě lidi makejte :))), nechá si za to slušně zaplatit no a co, platí nájmy, lidi a plno věcí okolo, nebo má to dělat zadarmo? Zkuste si zjistit provoz takového zařízení v Praze, náklady na jednoho zaměstnance, PHM atd. atd.

Ikona diskutujiciho ? 2018-07-08 00:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ani Sula ani Dusek mi nikdy nic nerikali, zadne sympatie z me strany neprobehly a to sem v teto sfere snad odjakziva jako doma.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-07-08 10:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[16]:  A Jarda Dušek se ti nezdá proč? Jakože je až moc sluníčkovej?

Ikona diskutujiciho armag 2018-07-08 11:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[17]: Vždy když byla nějaká debata a dotazy diváků, tak to pokaždé překlopí do situace, že ten tazatel z toho vyjde jako pitomec a nic se nedoví.

Ikona diskutujiciho :) 2018-07-08 11:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[17]: nee, to neni ze by se mi nezdal, se vsim co rika souhlasim, ale vubec nemam potrebu na nej koukat, poslouchat ho a proste mi neni tak blizky citove, vedou u me proste jini, to neznamena samozrejme ze by s nim muselo bejt neco blbe ? jen sme kazdy z jineho testa proste ?

Ikona diskutujiciho Alue 2018-07-08 11:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]:  Někdy to tak opravdu je…. a myslím si, že je to prostě jeho způsob myšlení, některé věci neřešit. Vem si taky, že lidi se kolikrát ptají i na takové neskutečné hovadiny, které vůbec nejsou důležité, že je pomalu až trapné na to odpovídat, nebo se na to ani nic normálního odpovědět nedá. Zkus si někdy poslechnout ty dotazy a říct si, co ty bys odpověděl, co tě napadá inteligentního… Nebo se ptají na OSOBNÍ věci, které ani vědět nemůžeš. A být na jevišti, jak takovou blbou otázku zameteš pod koberec? Tož Jarda to dělá takhle.

Ikona diskutujiciho armag 2018-07-08 14:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[20]: Tak v takovém případu by bylo dobré odpovědět "Na vaši otázku neznám odpověď" a třeba to nějak rozvinout, ale on vždy jde do tazatele.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-07-08 14:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[21]:  … já jsem nedala rozhovor s Marcelkou z hor. Musela to vypnout po pár minutách. :D Ale jinak jsem sjela skoro všechno.

Ikona diskutujiciho armag 2018-07-08 14:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[22]: Marcelku jsem taky nepobral…

Ikona diskutujiciho Moudravrba 2018-07-08 16:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško a ty si v tom angažovaná jak? Moc mi toto téma na tebe nesedí. Spíš mi to přijde jako bulvár. Nevím jestli je pan Šula podvodník, nebo není, ale takových lidí co podvádějí druhé jsou tisíce, takže si myslím, že se o nich ani nevyplatí psát.

Ikona diskutujiciho A 2018-07-08 17:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]: Radši být autista než neomalený hlupák.

Ikona diskutujiciho Amálka 2018-07-08 22:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zrovna teď se k tomu J. Dušek vyjadřuje – v závěru besedy: https://www.youtube.com/watch?v=ZwnASMmKSuE

Ikona diskutujiciho Alue 2018-07-08 22:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[26]:  hmmm.. háže mi to chybu.

Ikona diskutujiciho Amálka 2018-07-08 22:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[27]: běželo to živě, tak tam asi musí nejprv to video zpětně nahrát. Bylo to z kanálu divadlo Kampa (https://www.youtube.com/channel/UCunX1VxcZGyJU4Lu7KaI4Kg)

Ikona diskutujiciho Gray 2018-07-09 00:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nejhorší se mi asi zdá fakt, že i kdyby ty vakcíny skutečně pomáhaly a zázračně uzdravovaly, tak tu bude vyselektována majetná část obyvatelstva, která si zdraví může dovolit a ti druzí, kteří prostě budou trpět a bídně pojdou. Poslední dobou nabývám dojmu, že si z té Hippokratovy přísahy prostě většina mediků dělá jenom dobrý den (a byznys).

Ikona diskutujiciho Veronika 2018-07-09 09:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Alue 2018-07-09 09:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[30]:  … na některé věci prostě nejsem dost duchovní.

Ikona diskutujiciho Veronika 2018-07-09 09:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

:-D

Ikona diskutujiciho hajcus.ka 2018-07-10 14:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Aluško,

Ikona diskutujiciho Alue 2018-07-10 14:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[33]:  děkuju

Ikona diskutujiciho Karolína 2018-08-09 11:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]:Jsem taky chemik a kdysi jsem zavrhla jakékoli chemické vitamíny. (Nikdy jsem je nekupovala, ale občas mi je chtěla dát máma nebo známí). Když se mi náhodou objevila křeč v lýtku, tak raději minerálku Magnesii než ty prášky. Ale právě proto mi už nějakou dobu vrtá v hlavě veganství a B12. Jak dalece vadí to rozdílné chování čistého kobalaminu a  potravy s B12 zabudovaného do složité matrice.

Ikona diskutujiciho Kat 2021-11-25 10:35:21 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Chachacha! Tak se nám rok s rokem sešel a vakcíny fungují na stejném principu jen celosvětově! Či-li nech si to píchnout, pomůže Ti to a hlavně drž hubu a krok a neptej se, negoogli, co v těch vakcínách je a jaký to bude mít vliv na tvůj budoucí zdravotní stav a život!Chachacha!

Ikona diskutujiciho Marky 2022-12-22 15:09:43 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dobrý den, zrovna si to tady čtu… a nápadá mě: co když jen máme málo informací, co když se nevyjádřil k té skryté kameře protože nemohl?

Napsat komentář: Alue Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek