Nebijte toho psa!

10.4.2016 v Poselství 22

Šla jsem zrovna z nádraží vyprovodit návštěvu a jak se tak vracím, naproti mě vidím už z dálky ženskou jak vede velkého černého krásného Labradora. Jenomže ten byl dost nevychovaný, patrně nebyl na vodítko zvyklý.

Prostě poznáte majitele co se svému psovi věnuje a má ho vycepovaného bez ohledu na velikost… a poznáte i majitele, co na psa kašle, nechá ho až do dospělosti nevychovaného a pak se diví, že táhne a neumí se chovat na procházce. Toto byl přesně ten případ, ale úplně ukázkový.

Já nejsem profesionál, ale psů jsem měla opravdu hodně, malé i velké, se všemi jsem uměla vyjít, všichni mě i jako dítě respektovali a ledacos tudíž poznám. Není to vyloženě moje nejoblíbenější zvíře, ale umím se postarat, umím vychovat, umím vyléčit. A hlavně vím, jak jsou psi dobré duše. Všechna zvířata jsou… Protože jsem s nimi vyrostla.

Koukala jsem z dálky na to, jak ho paní vedla táhla zpátky z trávníku na cestu každý jeden krok a vedle ní šlo její dítě. Malá holka, tak 8-10 let, v ruce pár klacků a kdykoliv ten pes udělal krok mimo cestu a matka ho zatáhla, děcko hned stálo u jeho hlavy a bilo ho otevřenou rukou do hlavy a pak ho švihalo těma klackama po hlavě.


A takhle jsem se na to dívala a takhle šli naproti mě. Sešla jsem pryč z té cesty (protože byla dost úzká) na silnici, abych jim udělala prostor a celou dobu jsem se snažila ,,držet hubu a krok“. Ale když už byli tak 10 metrů ode mě, děcko zase začalo toho psa švihat klackama po hlavě ANIŽ BY NĚCO UDĚLAL a to už jsem byla jak natlakovaný papiňák, to ze mě už vylítlo, i když jsem si řekla že ne, že do toho nebudu zasahovat. Prostě jsem pukla jak popcorn.

,,ehem… mno… Prosim vás, jestli vám do toho můžu vstupovat…“

Ty dvě trýznitelky se na mě podívaly.

,,Nebijte toho psa! On by vás později mohl i kousnout!“

Chvilku bylo ticho. Matka vůbec zprvu nevěděla jak má zareagovat, zaskočilo ji to.

,,Ale on táhne.“

,,Já to vidím, ale pes se NIKDY nesmí bít!“

,,Ale podívejte se, jak táhne.“

,,… Víte, já jsem měla psa který kousal malé děti. A to opravdu není nic hezkého. Nedovolte dítěti aby toto dělalo, seberte dceři ty klacky!“

Pak mi přímo za zády prosvištěl autobus který mě přerušil. Dívala jsem se na ně dál… ty dvě si zase začaly hledět psa, asi využily autobus jako rušítko, které ukončilo tuto nepříjemnou situaci, kdy je vlastně cizí člověk cepuje kvůli psovi. Tak už jsem byla ticho, ani jsem se s nimi nerozloučila a šla pryč. Protože jsem si uvědomila, že v tomto případě je to zbytečné.

A navíc bych riskovala, že řeknu i něco údernějšího… protože kdyby to bylo moje dítě, tak by takhle plesklo psa jednou a NAPOSLEDY. Okamžitě bych ho zpacifikovala. Nedokážu se na tohle ani dívat zdálky.

A navíc ve chvíli kdy by třeba druhá strana projevila zájem, by se jí muselo vysvětlit, že pokud pes táhne, je to chyba MAJITELE který na něho kašle a neumí ho vychovat. A to už je věc, kterou málokdo je ochoten slyšet nebo připustit, když je to zrovna ten kašlající majitel.

Proč si někdo pořizuje psa, když se o něho nechce starat a neumí ho vychovat??

Ta ženská měla obrovské štěstí, že to byl labrador. Kdyby ten pes byl nějaká ostřejší rasa, nebo kdybych v tom psovi byla vtělená já, tak už tu její dceru dávno pokoušu, prostě trpělivost toho psa s těma dvěma ženskýma byla úplně neuvěřitelná… Já bych se ohnala už dávno.

Pamatuju na psa co k nám kdysi přišel, když jsem byla malá. Kousal. Bál se lidské ruky. Když jste ho chtěli pohladit, pokousal vás do krve. I návštěvy. Pak už kousal i když jste se ho ani nedotkli, ani se na něho nedívali… Prostě se mu něco přesypalo v hlavě a útočil natvrdo i ve chvílích kdy to vůbec nečekáte, ani vás předem nevaroval.

Byl mentálně úplně vyřízený, už neuměl rozeznat normální situaci od hrozby. Nakonec se musel dát utratit, protože jsme se ho nakonec všichni strašně báli. Mě pokousal 2x, jednou dokonce skočil ke mně do dřevěné chaloupky co jsem měla na zahradě. Seděla jsem tam v klidu a měla jsem na klíně deku… a zaútočil na mě.

Tak jsem se bránila tou dekou, chtěl mě pokousat do břicha. Pak jsem rychle vstala, zařvala na něj autoritativně ať vypadne a on pak z toho domečku vyskočil… Tehdy mě něco osvítilo a vzpomněla jsem si, že psovité šelmy si nedovolí na toho kdo je vyšší, jako ty hyeny v Africe, ve filmu Bohové musejí být blázni. A fakt to zabralo, jak jsem se zvedla, přestal kousat a jak jsem zařvala, dostal strach a odešel… Mně se nic nestalo, kousal do deky, dobře jsem ho vykryla.

Ale neobviňovali jsme toho psa, obviňovali jsme toho neznámého majitele. Toho hajzla, co očividně svého psa vychovával tím že ho mlátil, pak ho vyhodil někde do polí a takto se k nám ten chudák dostal. A už mu nikdo z nás nedokázal pomoct, ten pes byl úplně vyšinutý. Takže se pak nedivte, že puknu jako papiňák, když vidím dvě fúrie co hřeší na dobrou povahu labradora a bijou ho za takovou blbost, jako že si jde jeden krok mimo cestu čuchnout k trávě…

Kdyby byly ty dvě trochu inteligentnější, mohla jsem jim ještě poradit kde zadarmo na internetu seženou lekce na výcvik psa které mohou přímo doma uplatnit, i bych jim je ručně našla a poslala mailem… Ale šlo vidět že jednak nemají moc zájem (vlastně byly úplně zaskočené že je zničehonic někdo takhle kritizuje), druhak když vám na tak závažnou větu ,,Nebijte toho psa! Může vás pak pokousat!“ Někdo odpoví takovou nepodstatnou blbost ,,On táhne“, jde vidět že má IQ tykve, nezlobte se na mě. Ale úplně to ve mně vře, když si na to jenom vzpomenu.

I když je to Labrador, neznamená to že jeho trpělivost bude věčná. Jednou už se fakt naštve, dceru pokouše, matka se nebude stačit divit a pak si MOŽNÁ vzpomene jak jí kdysi nějaká blondýna u cesty řekla, ať tomu děcku sebere klacky… Jak je sakra možné, že rodič dovolí, aby se jeho potomek takto choval ke zvířeti?!

Přitom princip je snadný. Pes ví že ho pořád někdo něčím mlátí po hlavě, zejména to jedno konkrétní dítě. Pak jednou nebude mít náladu, majitelé přijdou, budou ho chtít výjimečně pohladit, u něj se zapne základní sebeobranný instinkt a pokouše jakoukoliv ruku, která se přiblíží k jeho hlavě. A kdo bude na vině? – No samozřejmě že ,,chlupatej agresivní šmejd a samozřejmě hned utratit“. Nikoho nebude zajímat, že předtím ho každý den mlátilo nějaké děcko do hlavy.

Mě by stačilo šlehnout klackem po hlavě tak pětkrát a vyjedu… a tenhle pes si to nechal líbit z dálky až ke mně, nonstop ho někdo bil a bůhvíjak dlouho to trvalo, než jsem je zahlédla.

Psi jsou pro některé lidi až moc dobří. Nezasloužíme si je.

Toulavý pes našel na ulici novorozené opuštěné lidské dítě a zachránil je.

Pes zachránil dítě před tyranskou chůvou

Pes Kabang zachránil dvě děti tím, že je strhl z cesty a zabránil tak srážce s motocyklem. Sám přitom přišel o kus obličeje.

Miluju svého psa. Vždycky když pláču, sesbírá špinavé ponožky a přinese mi je. Jsou to jeho nejoblíbenější věci na celém světě a dělají ho šťastným. Takže udělají šťastným i mě. Je to hodný kluk… Nezasloužíme si psy.

Pes utekl z domova, přešel 20 bloků a došel až do nemocnice, kde vyhledal svého majitele, který se zotavoval po rakovině.

– Co lidstvo udělalo, že si zasloužilo psy?

Pokud máte problémy se svým psem, na vině jste vždy vy a váš špatný příklad/přístup/výchova. Nikdy není na vině ten pes, on jen jedná podle svého přirozeného naprogramování a podle toho, co vy mu nonverbálně dáváte najevo. Je to pouhý odraz toho, jací jste vy sami.

Na youtube najdete zdarma rozsáhlý seriál, kde psí trenérka ukazuje lidem, jak vychovat problémové psy. Problémy s tím že pes táhne na vodítku lze velice snadno vhodným výcvikem odstranit. Celý seriál najdete jako playlist zde: https://www.youtube.com/playlist?list=PLPOYnj7XVtqQVI6CO7IcJgzw5deP7ywal

Velice ho doporučuji každému kdo má psa a řeší s ním nějaké potíže. Dozvíte se tam mnoho o psí duši, nejenom o technikách výcviku.

A jestli někoho uvidíte jak bije svého psa, pukněte jako přetlakovaný papiňák. Nemlčte. Možná tím alespoň zasadíte semínko dobré myšlenky do nějakého omezeného mozku, které pomůže aby se ten člověk nakonec probral a pochopil, že to je špatně.

Komentáře

Ikona diskutujiciho sasanka 2016-04-10 08:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alu,tohle mi osobně pŕijde sporné.Protože lidská psychika je klikatá a nikdy nevíš co za blázna nebo psychopata před tebou stojí.Osobně jsem poznala dogmouše,který psychicky deptal svoje díťe, v podstatě se mstil za každý detail,kdy mu dal někdo druhý najevo,že v něčem nedostačuje.Vždycky říkám,když vidím,že je někdo zlý na své blízké v dohledu cizích lidí,že nechci vidět,jak se chová doma.Za zdmi domova,to totiž bývá několikanásobně horší.Já vím,ty tu o psech a já tu o lidech,ale pŕijde mi,že to spolu souvisí.Bohužel je mezi námi dost narušených jedinců i s tím nižším IQ.Mám to v sobě pořád jako dilema.Asi před osmi lety,jsem šla po ulici,kde přede mnou matka šikanovala svou dceru.Velmi krutým hlasem kritizovala její chůzi a vlastně všechno co se dalo. Holčička mohla mí asi tři roky a mě se chťelo křičet z plna hrdla,ať ji nechá na pokoji.Ale hlavou mi pořád běželo,že nevím,jak by se k ní zachovala doma???Znova by si na ní mohla vylít zlost,za to,že "kvůli ní"přišla do konfliktu na ulici s cizí osobou.Jelikož znám takto narušené a mstivé jedince,táhne mě to do pozadí,abych dobrým skutkem spíš neuškodila.

Ikona diskutujiciho FallenAngel 2016-04-10 08:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Při těch obrázcích na konec jsem si vzpomněla na jeden film který je podle pravdy. http://www.csfd.cz/film/243655-haciko-pribeh-psa/prehled/

Ikona diskutujiciho Mišpule 2016-04-10 08:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Sama mám psa a vím jak citlivé duše to jsou, pro retrívry to platí dvojnásob. Nejenže by se pes neměl být, ale nemělo by se na něj ani křičet, naše fenka (flat coated reriever) reauguje i na zvýšený hlas pokavaď by na ni někdo křičel po tom co nic neprovedla, je zajímavé že i psi dokáží cítit křivdu. Jinak nám se stalo něco podobného, ale naopak šli jsme po ulici kde křičela matka na svého malého syna a ona si před ně sedla a žačala smutně výt, načež jsme ještě dostali vynadáno ať si ho laskavě odtáhnem, je zajímavé že chlapeček si ji beze strachu hladil a ona se nechala.

Ikona diskutujiciho Nunu 2016-04-10 09:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Je mi líto vždy, když něco takového vidím ale jinak nesouhlasím s tím že pes se nemá "bít"..Pes je zvíře vyznávající hierarchii a tudíž se na něj uplatňuje metoda cukru a biče-udělá něco co se ti líbí-obrovská pochvala a pamlsky-udělá něco co se ti nelíbí tak ho napomenout a pokud neposlechne pro výstrahu tak aby to nebolelo švihnout-klackem, vodítkem(opravdu nikdy ne holou rukou to pak nebude vědět jestli se má bát nebo se těšit na pohlazení)pokud neposlouchá tak ho tím třeba fiknout bolestivě aby si to zapamatoval(ono by opravdu nebylo fajn kdyby ti vletěl do silnice nebo se chtěl pomazlit s nějakým dítětem které by mohl omylem shodit na dlažbu).Když máš psa ve smečce tak to ti psi dělají úplně stejně.Bez toho psa vychováš těžko(agresivnější plemeno snad vůbec) a je to zbytečné, milovat tě bude úplně stejně.Pokud by jsi tak chtěla vychovat kočku tak ti uteče a už se nevrátí ale tohle je pes a potřebuje úplně odlišný přístup.Já mám dvě kočky a psa taky.

Ikona diskutujiciho Gabby 2016-04-10 09:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak to je sila..

Ikona diskutujiciho Raja Luthriela 2016-04-10 11:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jo, samozřejmě že si nastuduju, jak psa odnaučit táhnout. Ale mě to nevadí. Já jsem při procházkách lempl a jsem ráda, že mě někdo táhne. Kdybych měla ještě takových deset psů, mohla bych mít spřežení. :-)

Ikona diskutujiciho :) 2016-04-10 11:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pripomelo mi to ze to same delaji lide s lidmi. Chovaji se k vam zle, vpodstate vam cely zivot skacou po hlave, vy mlcite, mlcite, dusite to v sobe, nebo ho na to normalne upozornite at prestane, jenze to nadute hlave nevysvetlite nijak a pak jednou bouchnete a hned jste blazen, chteji vas strkat do blazince a buh vi kam…ale to ze po vas cely zivot slapali uz nikdo nevidi. Vinen jste vy! Uplne se mi hnaly slzy do oci z tech pribehu pejsku na konci co zachranili ci pomohli…jak je mozne ze se i to zvire ktere je vpodstate na nizsi pudove urovni se chova lip nez clovek???

Ikona diskutujiciho Marie 2016-04-10 13:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nesnáším, když jdu s mým malým pejskem po ulici a někdo útočí na svého psa. Kolikrát jen proto, že si chce hrát s tím mým. Už mockrát se mi stalo, že cizí pes zaútočil na mého, majitel nic neudělal, ještě se mi vysmíval. Vzala jsem svého psa do náruče a bránila ho vlastním tělem. Je to můj 4. pes a ani s jedním jsem neměla problémy.

Ikona diskutujiciho Linda 2016-04-10 14:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já se ti divím, že jsi byla ještě takhle v pohodě. Já bych je tam seřvala, dostala z nich jména a kontakty a ještě je udala za týrání. :D Chci tím říct, že jsi dobrá, že jsi byla tak v klidu a nemluvila ani sprostě. Škoda toho utraceného psa… ale chápu to, tihle kousavý jsou hrozní. Asi jste tehdy neměli prostředky vzít ho k odborníkovi.

Ikona diskutujiciho Karel Novotný 2016-04-10 14:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Vzal jsem si z útulku 2 měsíční štěně křížence belgockého ovčáka, kterému teď bude 5 roků. Nikdy jsem neměl tak skvělého kanaráda. Když se na něj zlobím a podívám se na něj, vrtí ocasem. Vychoval jsem z něj bez mlácení vzorného a poslušného psa, možná i proto, že je velice chytrý a hodně věcí dělá správně i sám od sebe. Za mlácení psa by se mělo trestat. Pokud je pes nevychovaný, je to vina majitele!

Ikona diskutujiciho Alue 2016-04-10 14:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]:  Máš pravdu. Někteří mají v hlavě klubko smotaných drátů. Možná to ale znáš, že mlčíš a pak máš vyčitky, že jsi mlčela a nevydala žádnou snahu tu situaci napravit. Mnohdy stačí i jedna věta, která zaseje dobré semínko.

Ikona diskutujiciho Lenka 2016-04-11 18:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

ahoj, doporučuji knížku: Jak trénovat nemožného psa aneb I prasátka mohou létat od Jane Killion. Mám velkou černou krasavici, važí 48kg a já něco přes 50. Taky jsem měla problém s taháním, nějakou dobu jsem to snášela, doufala jsem, že to ten pejsek nějak pochopí sám, že mi to vadí. Kolikrát jsem musela zastavit, dřepla jsem na bobek a bud nadávala nebo se rozbrečela z úplné bezmoci. Bolelo mě, že dělá prakticky vše, co nechci, přesto, že můj záměr byl dobrý, chtěla jsem jí přece vzít na příjemnou procházku. Vždy se mi právě v hlavě rodila myšlenka, nesmíš na ní být zlá. Dokonce jsem nechtěla vůbec v její přítomnosti být nějak špatně naladěná. A to je tak, nahromadila se ve mě šílená energie a já jí buď mohla kárat nebo jí pochopit. Další myšlenka byla,   ten pejsek si myslí, že ti to takhle vyhovuje. A jak, když tohle víte, přesto může někdo toho psa bít? Jsme spolu rok a trvalo mi to, než jsem se skrze tu bolest dostala, ale podařilo se to. Ona mě vyléčila, daří se mi líp  všeobecně. Získala jsem opravdového přítele. Cítím s ní souznění. Je to můj anděl.

Ikona diskutujiciho Lenka 2016-04-11 18:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ještě bych dodala, žádný pes se nemusí bít. Je to hloupý názor. Vy máte být se psem parťáci, tam neplatí žádná nadřazenost. Když se vašemu psovi nelíbí, co děláte, taky na vás nezačne vrčet nebo vás nejde hryznout do prdele. Jednou je to váš pes a vy máte vždy ovládnout situaci. Jste za něj zodpovědný.

Ikona diskutujiciho :) 2016-04-11 19:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Schvalne, co by ta zenska delala kdyby ji ta jeji dcera zacla takhle mlatit klackem po hlave…no jo, nevychovany nebo spatne vychovany dospely = spatne vychovane dite i zvire, v tomto pripade pes.

Ikona diskutujiciho A. 2016-04-12 20:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zvláštní, zrovna nedávno se mi stalo něco podobného, bylo to v Brně u nádraží.. Viděla jsem tam nějakého klučinu jak řve/straší/švihá psa vodítkem.. byla jsem zrovna v takovém speciálním vnitřním stavu, že jsem za ním šla a naprosto automaticky mu řekla ať toho psa nebije a proč to dělá.. on na to, že ho nebije, že jen nechce, aby se otrávil, zdálo se že asi jedl něco v trávníku.. pokusila jsem se mu vysvětlit, že ten pes to takto nechápe a že se o něj musí starat a ne ho strašit, zdálo se, že to v tu chvíli zafungovalo.. myslím ale, že to nefunguje vždy, musí se to udělat šikovně, aby to bylo vyslyšeno a lidé něco pochopili..

Ikona diskutujiciho sasanka 2016-04-13 13:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[15]:Ano,také u mne rozhoduje momentální vnitřní rozpoložení a co mi v danou chvíli radí intuice.Právě zajistit si naslouchání a aby dotyčný jedinec něco pochopil a z této zkušenosti si něco ještě odnesl bývá to nejnáročnější.Naštěstí už jsem pochopila,že nemohu být zodpovědná za druhé(mám na mysli cizí lidi).U těch blízkých a které jsme si k sobě na cestě životem připoutali je to samozřejmě něco jiného.

Ikona diskutujiciho Andy 2016-04-14 14:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alu, souhlasím. Doporučuji knihy a stránky Rudolfa Desenského, který pomáhá psům po všech rovinách.

Ikona diskutujiciho radyprosuperholky 2016-04-15 20:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ty jo tak to teda je sila  ,chudak labrador

Ikona diskutujiciho myší královna 2016-04-15 23:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Můj pes je tele. Tahání už neřeším, protože pomohlo delší vodítko a kšíry (na těch tolik netahá, je v podstatě vzorová). U nás je problém řvaní. No, snažím se ji trénovat pozitivním upevňováním, ale když se najde nějaký vůl z fóbií, co namísto toho, aby nás obešel, si musí stoupnout před nás a psa dráždit, tak si holt poslechnu kázání, že mám agresivního psa a měl by mít košík (i když nechápu, jak by mohla někoho ranit, když si ji přitáhnu k noze, nicméně štěkáním ještě nikdo nikoho nezranil). No a ty typy, co popisuješ, miluju. Takovým lidem bych nesvěřila ani křečka. Řeklas jí vlastně to, co bych jí řekla já, ale ona se bude jednou divit, až to dítku pes vrátí. Ale bohužel to i pak odnese ten pejsek.

Ikona diskutujiciho dajka 2016-04-17 11:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dobrý den, vidím, že tady řešíte psa. Mohl by mi někdo poradit, co dělat s tím, když náš soused, místní alkoholik si zase pořídil v70 psa, ten několik hodin denně štěká – rekord 12 hodin a já, která jsem doma s postiženým synem, jsem z toho na nervy? Nejedná se o týraného psa, někdy s ním jde i ven chlastat, ale častější jsou dny, kdy ho nechá doma a já ani nevylezu na zahradu, protože jsem z toho na nervy. Domluva žádná, chlap je vypatlaný z chlastu a lže do očí.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2016-04-18 17:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[20]: V USA štekajúcich psov riešia tak že im vyoperujú hlasivky. To sa u nás nerobí, neviem či zákon vôbec rieši štekanie psa. Outdoor zariadenie proti štekaniu (nefunguje na nahluchlých psov). Potom sú aj obojky proti štekaniu.

Ikona diskutujiciho ina 2016-04-20 17:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[20]:Pes se sám cítí opuštěný, proto štěká.

Napsat komentář: :) Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek