Němý výkřik: Strašlivá realita umělých potratů

9.11.2011 v Doporučení 70

Milí přátelé,

dneska otevřeme občas velmi nepohodlné téma potratů. Film, který bych vám dnes ráda ukázala, je velmi známý, jmenuje se Němý výkřik.

Vypráví o hrozné realitě potratů a hned v úvodu se ptá: Je nenarozený plod dítěte v ranném stádiu těhotenství pouhý shluk buněk, nebo kompletní lidská bytost, která má být ochraňována jako každý jiný z nás?

Poskytuje jednoznačnou odpověď: Plod má podobu člověka již ve dvanáctém týdnu vývoje. Tento plod se pohybuje, má bijící srdce, funkční mozek a je schopný myslet a vnímat, což dokazují snímky ve filmu… Pokud je plod schopný pohybu a emocí, musí v něm zákonitě již přebývat i duše. Interupce je proto jednoznačně vražda, přesto se to děje pořád dál, dál zabíjíme své děti a mnohdy ani netušíme, co jsme vlastně způsobili malému človíčkovi, který za nic nemůže… Existuje vůbec ideální řešení?


Pozor: Tento film může být traumatizující pro citlivé jedince a není v žádném případě určený dětem. Obsahuje drastické scény.

Buďte ohleduplní v diskuzi, ať už film uvidíte, nebo ne.


Oficiální popis filmu:

Světoznámý dokument o tom, co se děje při umělém potratu.
Prof. dr. med. Bernard Nathanson, který tímto šokujícím filmem o umělých potratech provází, říká: “Mnozí z vás již o mně slyšeli jako o řediteli největší potratové kliniky na světě. Pod mým vedením pracovalo pětatřicet lékařů. Jsem zodpovědný za 75000 potratů. To je statistika, na kterou nejsem zrovna pyšný, ale myslím, že má přednáška o tomto tématu tímto získává určitou vážnost a věrohodnost.” (Další informace o problematice umělých potratů naleznete na stranách www.prolife.cz a www.svobodavolby.cz)

1. díl

2. díl

3. díl

Máte vyhraněný názor na umělé potravy?

Jste jasní zastánci života dítěte, nebo respektujete v plné míře svobodnou volbu matky?

Je podle vás správné jít na interupci v případě, že těhotenství nastalo po násilném činu?

Nebo jste na vážkách, nevíte, jaké stanovisko zaujmout a přikláníte se k typickému ,,Záleží podle situace?”

Máte své vlastní zkušenosti s tímto smutným tématem, nebo se vás nikdy nic podobného bezprostředně nedotklo?

Jaké je podle vás ideální řešení v případě nechtěného početí? … Myslíte, že vůbec nějaké existuje?

Já osobně bývám ohledně tohoto tématu hodně rozhozená, jelikož patřím mezi to malé procento lidí, kteří dokáží mluvit jasně o tom, co si pamatují ze svého prenatálního života. Sama jsem tedy důkazem toho, že plod vnímá a myslí, ale nejsem schopná říct, kdy u mě schopnost vnímat a pamatovat si začala… nevím, jak dlouho jsem tuto schopnost jako plod měla. Sepsaný článek naleznete zde: Pamatuji si svůj prenatální život a mohu o něm do detailu vyprávět Článek je dnes starý více než tři roky, přesto si za tím, co je v něm řečeno, skálopevně stojím. Toto období svojí hmotné existence považuji za krásné a zázračné. Nedokážu si představit, jaké utrpení to musí být, když vás nenechají žít dál.

Na druhou stranu nechci pomyslet na to, co všechno se s dítětem může stát, když přijde na svět do rukou, které ho nechtějí. Tento svět je strašně krutý. Nechce se věřit tomu, že by někdo vědomě chtěl ublížit druhému člověku, který se provinil jen tím, že začal existovat… Osobně jsem pro to, dát přednost životu dítěte, ale je to pouhopouhá teorie. Nikdo neví, jak by se cítil, kdyby se mu to stalo, když to nezažil. Takto ale myslím teď, když o tom uvažuji s chladnou hlavou. Minimálně vím, že bych nebyla schopná souhlasit s tím, aby se ve mě někdo takhle invazivně šťoural. Za nic na světě.

Dnešní doba je z jednoho hlediska velice výhodná díky všeobecné dostupnosti všech dat a proto dnes mladí lidé většinou vědí velmi brzy, co má jaká rizika a následky. Ale přes tuto výhodu je tu tento problém stále, nikam nezmizel.

Ať už tak či onak, jistě se všichni shodneme na tom, že by každý z nás měl vědět, že téma početí i potratů je velmi závažné a je nutné znát podrobnosti, abychom se mohli rozhodnout, jak nejlépe umíme. Právě neznalost zde totiž způsobuje nejvíce zla a malé děti, i ty nenarozené, jsou naše budoucnost a mělo by se podle toho také s nimi zacházet s veškerou láskou a ohleduplností.

Kam dál:

Další doporučené filmy – ZDE

Znáte skvělý film, který stojí za zmíňku? – Doporučte mi ho ►mailem◄

Máte otázku? Ptejte se do ►Mailu◄

• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu https://aluska.org/

Komentáře

Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-09 05:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Odklepla som hviezdičku, že hodnotím tento článok , pričom som ho nečítala.

Ikona diskutujiciho Renata 2011-11-09 07:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No… film je hezkej, viděla jsem i jinou verzi, kde je potrat zobrazen ještě syrověji z reálného pohledu operatéra.

Ikona diskutujiciho onni 2011-11-09 08:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tento film jsem videla uz na zakladce, jelikoz je uz pomerne stary. Dodnes si pamatuju ten neprijemny pocit, ktery jsem z toho mela. ALE, bohuzel musim konstatovat, ze mi je o hodne vic neprijemna predstava samotneho lekarskeho zakroku, nez "odstraneni" plodu. Predstava, ze se mi tam bude nejaky doktor hrabat, neco mi uvnitr roztrhavat… v dnesni dobe se sice potraty uz ve vetsine pripadu delaji pod narkozou, presto to neni pravidlo a je fakt, ze kdysi se tahle vec delala max s diazepamem. Pro me proto tohle primarnim duvodem, proc bych do toho nejspis nikdy nesla, mozna je to blby nazor, ale tak to je.

Ikona diskutujiciho Alue 2011-11-09 08:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]: Ano, taky to tak vidím. Nejenom zákrok, nejenom vražda, ale taky ten pocit, se kterým by musel člověk dál žít.

Ikona diskutujiciho Realtoltek 2011-11-09 08:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No docela zapeklita otazka, nikdy jsem o tom moc nepremyslel. Ale myslim si ze kazdy ma pravo rozhodovat se svobodne tudiz by to melo by na matce.Jinak bytost vznika hned po oplodneni.

Ikona diskutujiciho Realtoltek 2011-11-09 08:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Vrazdou bych to rozhodne nenazval, protoze v propojitosti s ostatnima bytostma zijicima na zemi by byl pak clovek seriovy/masovy vrah z pohledu jinych bytosti.

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-09 09:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Před 10 lety jsem byla na předčasném ukončení těhotenství v 18tém týdnu. Bylo to z důvodu mnohočetných vývojových vad plodu neslučitelných se životem, takže jsem neměla moc na výběr. I přesto to byla otřesná zkušenost jak pro mě, tak i pro to děťátko. Dodnes přemýšlím o tom, jestli jsem něco mohla udělat jinak.

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-09 09:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No nevim, ale podle toho, co jsem zjistila, vstupuje duše do plodu nejdříve ve čtvrtém měsíci, nejpozději v okamžiku narození. Do té doby kolem plodu poletuje a občas jej navštíví. Bez duše je to jen shluk buněk podobný jako třeba rakovina. To, že se hýbě nic neznamená, to jsou základní funkce těla, ale neznamená to, že je pro tento shluk buněk zánik něco traumatického.

Ikona diskutujiciho Renata 2011-11-09 09:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[8]:taky bych to nenazývala vraždou, ta duše tam není, je to jen shluk buněk, zázrak přírody, ta duše ještě "létá" okolo, čeká, rozhoduje se… stane se pouze to, že prostě "půjde o tělo dál"…

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-09 09:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]: Ano, také jsem to slyšela, na otázku proč umírají děti hned po porodu nebo ještě nenarozené. Kvůli rodičům, protože potřebují zažít tuto zkušenost. Mohlo se třeba stát, že v minulém životě se k dítěti chovali zle, a tak si musejí projít následkem reakce na jejich akci touto zkušeností.

Ikona diskutujiciho Realtoltek 2011-11-09 10:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]: I bunka ma dusi tak stejne jako kamen atd.

Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-09 10:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Farah 2011-11-09 11:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[2]: Myslim si tez, kdyz je nekdo vuci urcitemu otupely, tak horko tezko to bude jinak…ten kdo ma ale resit zavazna rozhodnuti, tak jen po dalsich takovych zasazich zvenci vcetne "sahnete si do svedomi", ty zeny pak budou na tom s psychikou jen hur a nicemu to nepomuze. To slyset nepotrebuje zena, jez byla znasilnena. V tu chvili ona potrebuje videt a najit cit, ktery prebije tu hroznou vzpominku, kdyz by mela videt sve dite- aby ji nepripominalo to, diky cemuz se citi hrozne…at uz hanebne nebo pod psa, protoze ji nekdo nasilim vzal svobodu, sebevedomi a sebeuctu…a diteti to melo zpusobit to, ze prislo na svet, kdy matka neni pripravena mu poskytnout zazemi. Jsou dve cesty: udelat to, dokud jeste to nema bijici srdicko a to musi byt co nejdriv…nebo se pres to prenest a ziskat maximalni oporu v okoli, pribuzni, rodina, kamaradi atd…a taky psycholog.

Ikona diskutujiciho Renata 2011-11-09 11:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[13]: ano… jsem proti podobným demonstracím za duši v buňce a právu na život jakékoliv buňky… Ano, to je jeden názor z jedné strany.

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-09 11:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]:Neni pravda. Nepleť si to s vědomím. Buňka má vědomí, je to inteligence, ale není to lidská duše. Je to ta samá inteligence jako v kameni, nebo v mikroorganizmech a nikoho zánik tohoto nemrzí. Stejnak jako nás nemusí mrzet zánik plodu bez duše.

Ikona diskutujiciho Farah 2011-11-09 11:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: Bohuzel system tomuto jevu nahrava a nasledky?

Ikona diskutujiciho jana 2011-11-09 12:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jak pise Farah,co zbyva zenam,ktere byly znasilneny a ja znam dost pripadu jugoslavek,kdy ve valce se srby,byla znasilneni zen a malych holcicek,kterym bylo nekdy jen 9-10let na dennim poradku.A ne jeden chlap ale i 10 penisu se na nich vystridalo.At mi tu jen 1 z vas(a ruku na srdce)rekne,ze by takove dite milovala tak jako by milovala dite,ktere je chtene a splozene z lasky oboustranne smyslejicich partneru.Nez by jej mela porodit a pak vychovavat z nelaskou,tak to by byl potrat ta lepsi verze,at se na mne nekdo zlobi nebo ne,ale aby dite bylo stastne a aby dobre prospivalo musi byt predevsim stastna matka.Konec koncu,kdyz se rozhlednete okolo sebe,tak jasne vidite ten rozdil(drogy,vzrustajici kriminalita atd..)kvalita nad kvantitou,tomu by se mela davat prednost,mimochodem o tom mluvila i Anastazia,jestli jste ty knihy cetli.

Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-09 12:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-09 13:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pre a proti – toto je svet Zemskej duality.

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-09 13:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kámen má vědomí, ale není si vědom sám sebe. Stejně tak mikroorganizmus a stejně tak plod. Duše má též vědomí, ale má ještě k tomu uvědomnění, je si vědomá sama sebe a může myslet. Kdežto kámen apod. jsou jen naprogramováni mít nějaké vlastnosti. Tudíž v sobě nese i jisté prvky inteligentního vědomí, ale netrpí, když je rozbit a je mu to jedno. Když se to tak vezme, smrt přeci neexistuje. Existuje zánik jednoho a přeměna v druhé. Všechno co existuje je Boží podstaty a Bůh nikdy nemůže zaniknout. Navíc vyvíjející se plod nemá dostatečně vyvinuté receptory bolesti, tudíž ho nic nemůže bolet a nervové spoje potřebné k prožívání emocí taktéž ještě nefungují. Plod tedy nic neví a necítí až do doby, než je plně vyvinutý. Takže zánik nevyvinutého plodu je shodný s rozbitím kamene. Je morálně špatné rozbít kámen?

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-09 13:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A hlavně pro cítění emocí je nutné mít duši. Ona prostřednictvím našich nervových spojů umožňuje, abychom je pocítili v hmotném těle, ale ona je to, co dává první impulz k cítění. Bez ní není možné cítit nic. To je můj názor.

Ikona diskutujiciho Realtoltek 2011-11-09 13:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[15]: Lidska duse..to je vyplod lidi. Ok by beres bunku jako bunku 🙂 pro me to jsou micro systemy kde muzou byt miliony dusi :).

Ikona diskutujiciho Realtoltek 2011-11-09 13:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jinak kazda vec ktera se nejak manifestuje ma tvar… ma zcela jiste ducha i dusi. Bunka bez ducha a tedy duse by neexistovala.

Ikona diskutujiciho Vepřík 2011-11-09 14:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue máš pravdu. Lenže sú prípady, keď je interupcia nutná, inak by matka zomrela!

Ikona diskutujiciho Lirka:) 2011-11-09 14:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Někteří nemají na vybranou.

Ikona diskutujiciho Lirka:) 2011-11-09 14:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tena né že bych se někoho zastávala, ale kritizuje se vždycky lépe než zamýšlí nad vším ostatním. Já si třeba NEUMÍM představit jít na potrat, ale kdyby se něco podělalo, a protože studuju a z domu by mě vyhodili, co by mi zbývalo? Co zbývá takovému člověku? Jasný, každý má možnosti, cesty.. ale někdy se to prostě podělá aniž by to člověk zamýšlel. Takže souhlasím s prvním komentářem "..a ty ostatní netřeba drásat, protože jim bohatě stačí jejich vlastní rozedrané svědomí.." tak. To je asi vše, jinak na film zatím nemám koule.. 🙂

Ikona diskutujiciho Lirka:) 2011-11-09 14:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jen se tím teď v hlavě docela zabývám.. nad celým tímhle tématem, tak proto ty komentáře 🙂 S láskou, Lirka*

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-09 14:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[23]: Ano, každou neživou věc obklopuje duše, ale liší se právě tím uvědoměním. Kámen má vědomí, ale nemá mysl. A myslíš si, že duše pláče, když je kámen zničen? Bere to jako koloběh života, neustále se něco rodí a něco zaniká.

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-09 15:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Po shlédnutí videa mě udivuje jedna věc. Dítě při vniknutí odsávačky "bojuje" a uhýbá, s křečovitým výrazem ve tváři. Dítě ve 12 týdnu vývoje. Ale po porodu (např. týden a více) si stoupněte třeba v masce k miminu s nožem v ruce a jen tak s ním pohybujte sem a tam. Bude mít dítě strašný strach o svůj život? Myslím, že ani nebude vědět, co se děje a pokud budou všechny jeho potřeby naplněny, bude spokojeně koukat co to to pako vedle vyvádí. Jak se teda může bát 12 týdenní plod?

Ikona diskutujiciho Alue 2011-11-09 15:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[29]: V děloze vnímáš svět jinak a kus čehosi skleněného, nebo kovového tě tam normálně vůbec nemá potkat, kdežto po porodu ano. – Když ti tam pronikne odsávačka, co ti začne trhat tvůj malý svět na kusy a pak i tebe, nepochybně nevíš co přesně se děje, ale rozhodně musíš zažívat hrozná muka, protože v té době jsi schopná vnímat, máš normální cit v těle. – Dítě si neuvědomuje, že je v děloze a že je malé dítě, ale pud sebezáchovy jistě má také.

Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-09 16:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-09 16:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Lenka, prosím uveď kde si načerpala svoje presvedčemie, rada sa pristavím..

Ikona diskutujiciho Anonym 2011-11-09 16:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nevím, kdo z Vás na potratu byl. Já ano. Bylo a je pro mě jednodušší přijmout fakt, že jsem někomu nedovolila se narodit, než že jsem ho vědomě vystavila bídě a nedostatku od raného dětství. Sama jsem to zažila a nikdy bych tomu svoje dítě nevystavila.

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-09 16:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Není to až tak přesvědčení, jako domněnka. Nevím přesně jak to je, ale podle svých načerpaných znalostí z četby se domnívám, že nejpravděpodobněji takhle. Např. v jedné z prvních knih Hovorů s Bohem, a hlavně pak v knihách o duších od Newtona, kdy on rozebírá se svými klienty v hypnóze, kdy se vtělují do tělíčka dítěte. Je to tam detailně probrané a klienti říkají, že dříve než ve čtvrtém měsíci se to neděje a tělo dítěte popisují jako něco cizího, popisuje to tak, jako že do něj vstoupí a musí se s ním vžít, musí se napojit na jeho neurony v mozku a synchronizovat se s ním. Je to zajímavé čtení.

Ikona diskutujiciho Lemon 2011-11-09 17:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[33]:přesně stejně na tom byla kamarádka a řekla mi ten samý argument, že ji to mrzí, ale že to tomu malému člověku nemůže udělat. Takže chápu.

Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-09 17:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[33]: Každý sa kamenuje sám – ak nedostatočne v tomto živote – dočkáš sa v budúcom možno práve ako dieťa, ktoré bolo zabité

Ikona diskutujiciho Alue 2011-11-09 17:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[17]: Ano, bohužel tento svět je v tomhle tak hnusný, že i s takovými věcmi se musí počítat při podobném zamýšlení nad potraty… nebo donosit dítě a pak ho dát k adopci? – Bude celý život žít s traumatem, že neměl rodinu, jako ostatní.

Ikona diskutujiciho Realtoltek 2011-11-09 17:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[33]:Jestli si to tak citila ze to pro to dite byla nejlepsi varianta tak si to udelala dobre protoze vse se odehrava podle planu a zazila sis to aby si poznala tu zkusenost. Navic smrt neexistuje, duch toho dite se zcela jiste zas narodil do jine duse tak jak si to sam vybral. Duch si dopredu vybira jakou zkusenost chce zazit, takze jestli se nekde narodi dite s tim ze pujde na potrat je to proto protoze si to zdrojova jednotka chtela prozit.

Ikona diskutujiciho Realtoltek 2011-11-09 17:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Vse co se odehrava v case je uz predem naplanovane z mist kde cas neni.

Ikona diskutujiciho marryangel 2011-11-09 18:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já si myslím že pokud matka dítě nechce tak je to její rozhodnutí na jejím tělě. Dovedete si představit že vám řeknou že se vaše dítě narodí třeba bez nohou? Bude lepší ho potratit hned nebo ho celý život sledovat jak se trápí? Já radši vydržím těch pár hodin narkozy než třeba sledovat celý svůj život to dítě nešt'astné. A pokud matka to dítě prostě nechce tak je to její rozhodnutí a musí k tomu mít patřičné důvody. I když jsem už jednou slyšela o holce která používala místo antikoncepce potraty! Prostě nepoužívala nic a vždy když otěhotněla šla na potrat… to je už ale hrůza. Zkuste se na to koukat z pohledu dospívající matky co by neměla kde bydlet a co jíst. Radši ho nenechat trpět ne?

Ikona diskutujiciho Ivette 2011-11-09 18:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No podle mě je teda mnohem lepší jít na potrat, než mít dítě, který se pak dozví že jste ho vlastně nechtěli, uplně nepřipraveně, nebo za špatných podmínek, nebo i z toho znásilnění…

Ikona diskutujiciho Ivette 2011-11-09 18:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ale na video jsem se teda raději nedívala.

Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-09 19:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Je vidieť na mnohých v tejto diskuzii, ako ich zmasakroval matrix. Povedať napríklad Ivettte, že …. … oproti tomu potrat mi nepřipadá zase jako taková katastrofa" je obludné.

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-09 19:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[43]: Dotyčná to nejspíš myslela tak, že dlouhodobé týrání nebo mučení zvířat i lidí, vedoucí k pomalé smrti je horší než rychlé zabití nevědoucího shluku buněk. Chtěla tím říct, že se dějí podstatně horší věci. Co mají říkat týrané a znásilňované ženy a děti po mnoho let? Já si taky nemyslím, že je potrat něco strašného, plod neví že je, a neřekla bych, že může tak brzy něco cítit. Na to by musel mít plně vyvinuté všechny nervy, což je ve 12 týdnu nepravděpodobné. Samozřejmě kdyby to byla cítící bytost s emocemi, která bude trpět a vnímat svoji smrt s příšernými pocity hrůzy, pak bych měla jiný názor. Myslím, že tady jde hlavně o toto. Je-li to jen shluk buněk nevnímající nic, pak je potrat naprosto v pořádku. Pokud tomu je naopak, pak by měl být potrat povolen jen v krajních situacích, když by dítě nemohlo mít zajištěny základní potřeby jako teplé suché místo a výživu. Popř. milujícího rodiče.

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-09 19:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[30]: Ale pokud nemá dítě v té době duši, tak to ještě nejsem já. Není to nikdo, jen něco, co se hýbá. V tak ranném věku nemůžeš mít pocity, když nemáš duši. Ta přece dává podněty k tomu, abychom něco cítili a pak je to teprve převedeno do fyzického vnímání skrze nervy. Takhle to alespoň chápu z toho, co jsem se dozvěděla.

Ikona diskutujiciho Lily Addams 2011-11-09 20:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nemám v tom úplně jasno, ale po znásilnění bych si dítě nenechala…nemohla bych…

Ikona diskutujiciho Dominika 2011-11-09 20:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Velice zajímavé názory a bezesporu taktéž všechny pravdivé..Podstoupila jsem interupci ve svých 16ti letech, samozrejmně to nebylo plánované, ale moje rodina byla vždycky proti antikoncepci ze zdravotních důvodů..to už se přece ví jake je to svinstvo..takže jsme praktikovali přerušovanou soulož, protože nám prezervativy nevyhovovali. Naši ani nevěděli že mám pohlavní styk, nemohla jsem jim to ani rict jinak bychom se nemohli stykat jelikoz mam psychicky nemocneho otce a ten by nic takového neztrpel ze by me vubec mohlo napadnout si ho nechat kdyz nemam ani skolu apod..memu priteli po 3 letech rika porad ze je to kamarad a kdyby mohl tak by mi zakazal pohlavni styk na cely zivot jelikoz on nema zadny takze ho to drazdi a ještě kdo jiny to schytal nez pritel který mi domlouval antikoncepci jenze ja se ani nemela na koho obratit,moji rodice reknou ze nemam soustat a je vystarano..navic kdybych odesla i s ditetem tak bych ani nemela kam..z potratu jsem nemela zadne trauma podstoupila jsem ho dokonce v den svych narozenin,ale za to jsem si tímto zakrokem privedla fobii, takze se po kazdym styku bojim ze jsem tehotna i kdyz mame ochranu. Já jsem s tím ditetem mluvila,vysvetlila jsem co bylo potreba..zadala jsem o odpusteni a navic by mi neprislo vuci tomu diteti fer ho privest do takovych spatnych podminek..dokonce uvazuji jestli vubec chci privest do tohohle zkazeneho sveta dite abych se na nej pak divala jak se tady jen trapi..uz tak je ten zivot dost tezky a z ditetem by to bylo jeste tezsi,nejdriv pro nej chci byt se vsim vsudy pripravena nez abych mu priprvila takovy nepekny osud ktery tady ma bohuzel spoustu deti..Jeste jsem chtela podotknout ze jsem to brala tak ze to tak ma byt..ze se to tak melo stat,nekdy i to dite ma mit jen tak kratky zivot..anebo ta matka ma tim pochopit.. ja jsem vedela ze kdyz bych otehotnela tak bych si ho proste nenechala a ani vzhledem k situaci v rodine bych nemohla..takze je samozrejmnost ze tam nahore to taky vedeli tudiz by mi ho neposlali kdyby to tak byt nemelo..kazdopadne si jsem jista ze za to asi budu po smrti pykat, ale to dite mohlo taky prave pykat timto zpusobem.. za neco co zpusobilo v minulosti..jenze to se stejne dozvim az na druhem brehu jak to tedy opravdu vsechno je..nebot nasi omezene existenci se to muze jevit uplne jinak..

Ikona diskutujiciho Ivette 2011-11-09 21:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[44]: Dík, že jsi mě upřesnila, tak jsem to myslela 🙂 Souhlasím s tebou.

Ikona diskutujiciho Dominika 2011-11-09 21:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ale jednu věc jsem jěště chtěla podotknou, protoze mi prijde dost dulezita. Díte, bylo počato v těch nejhezčích cvhílích s přítelem a z opravdové lásky tudiž se ani nedivím že jsem otěhotněla, protože když tolik miluješ je přirozené, že s tím dotyčným chces díte, ja jsem ho chtěla, ne sice v 16náctém roku jenze vesmir nam sem posila vse co si prejeme aniz by ho zajimal cas,protoze ve skutecnosti zadny cas neexistuje, je proste bezčasovost..Ten pocit chtění nešel odstranit ten prostě přicházel sám od sebe spolu s láskou..

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-09 21:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[49]: Posílá co si přejeme, pokud to tak má být. Jsou lidé, kteří si přejí z celého srdce dítě a není jim dopřáno. Koukám, že jsem celá naruby. Já svého přítele šíleně milovala, ale při zmínce o dítěti mi hned naskočila husina a vlasy se zježily děsem. Ale to, že netoužím po dítěti má určitě taky svůj účel. Za prvé podmínky pro jeho vývoj jsou nepřijatelné, o finančním zabezpečení ani nemluvim, anebo mám brzo umřít, jak mi někdo předpověděl, tudíž nemá cenu po dítěti toužit. Boží cesty jsou vskutku nevyzpytatelné…

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek