Patří pes do postele?

29.9.2016 v Poselství 66

Nedávno jsem tak ,,znovuobjevila“ server proženy.cz a nevěřili byste, kolik jsem tam našla zajímavých článů na taková obyčejná lidská všední témata, ale obvykle mnohem zajímavější než článek, jsou zdejší diskuze. Možná to taky znáte, článek často na velkých serverech spíš uvede téma a nakonec se nejvíc dozvíte i nejvíc zasmějete v diskuzi. Pokud se tam mezitím nezačnou lidé navzájem posílat do řiti. To já fakt nesnáším a vždycky hned roluju dál, kde se baví normálně.

A našla jsem tam obrovské téma, jestli pes patří do postele, nebo v širším kontextu, jestli pes a kočka vůbec patří do baráku? A je to téma, na které má snad každý člověk co říct, dokonce i ten, co kočku ani psa v životě neměl, ale měl třeba sousedy, kteří ho vlastnictvím takového zvířete nějak ovlivňovali. Obvykle že sousedův pes v noci štěká a vy se kvůli němu nevyspíte, nebo že vám sousedovic kočka chodí kadit do pískoviště, které jste nechali postavit pro své děti… Kdyby vás zajímalo, co mě k tomuto článku inspirovalo, můžete se podívat TADY.

A lidé jsou schopní se na otázku, jestli pes a kočka patří do baráku nebo do postele, i celkem požrat. Z toho co tak různě v životě sleduju já, je na tu otázku jedna dobrá odpověď: Pokud je dané zvíře kompatibilní s majitelem domu a jeho návyky, pak je možné všechno. Pokud kompatibilní nejsou, tak jenom jedno velké NE.


Kdyby vás zajímala třeba moje zkušenost – S důrazem na slovo zkušenost, ne názor. Psy i kočky jsem zažila, ale ty psy hlavně jako dítě. Odmala jsme měli hodně psů. Přestože jsme neměli peníze a nepořizovali jsme si je, tak k nám psi tak nějak chodili sami. Ani ne tak širší rodina, ale většinou já s mojí mamkou jsme držely partu a všechno co jsme venku našly, jsme okamžitě zachraňovaly a nikdo kdo byl proti, nám nemohl říct ne. Řekněte NE dvoum ženským s nějakou roztomilou chlupatou nebo opeřenou věcí, která nemá kam jít…. Neřeknete. A i kdyby, tak bysme vás stejně neposlechly.

Takže moje dětství, ještě než ho zahalila temnota rakoviny, rozvodu, tyranie a smrti, se neslo nejen ve znamení samoty a cejchu divnočlověka, ale také ve znamení zvířatek a péče o ně. Oni jsou moje šťastné vzpomínky. Zvířátka to byli vždycky moji velcí kamarádi, ale největší vztah mám pochopitelně k morčatům a vždycky jsem měla. Mohlo mi pod rukama projít zvířat kolik chce, dokonce i po zkušenosti s Moristkem, který v mém životě zaujal post opravdu významný, výjimečný a se kterým ten vztah byl skutečně na jiné úrovni, morčata mají prvenství… Proč? Protože v podstatě u každého zvířete je nějaké ale, které člověka štve a prudí (kromě morčat) a ne každé zvíře je vhodné pro každého člověka.

Popojedem: Pokud chcete slyšet můj názor na psy a kočky v domě nebo v posteli, tak na všechny čtyři možné kombinace říkám jedno velké a rázné NE.

V zásadě totiž uznávám jak psa tak i kočku za zvířata venkovní, stvořená pro běhání po rozlehlých loukách, lovení myšiček, hrabání, lezení po stromech, zkrátka za zvíře, které je tělesné i duševně stvořeno pro život venku… Jak i můj kocourek Moristek vždycky trpěl, když musel být přes noc zavřený v domě a nemohl ven. Kvílel a dělal bordel celou noc, takže se nevyspal nikdo. A pejskové v noci zase občas začali štěkat, nebo také kvíleli u dveří, což byl podobný problém, který vždycky jakékoliv zachráněné pejsky odstěhoval ven. Pejsci měli boudy, později spávali v garáži, kam se na noc zavřeli, aby v noci neřvali venku a nemohli utéct. A péče o ně se nesla ve znamení kolektivního zájmu. Já jako dítě, jsem chodila hlavně venčit a občas krmila. Pejskové jsou úžasní, je s nimi sranda, člověk se s nimi fakt vyblbne a když jsou v rodině a je na ně čas, tak je to fakt super se o ně podělit, takže zvíře má pořád někoho u sebe, kdo se mu věnuje.

Jako malá jsem taky nejednou šťěňátko vzala na chvilku do postele, když bylo ještě voňavé a maličké, čisté a rozkošné…

Ale pejsci smrdí. Říkejte si co chcete, prostě smrdí. A venku nejenom že žerou výkaly a občas se v nich válí, ale žerou i zdechlé ryby, které loví v rybníku nafouklé, nebo žerou živé ropuchy, až to křupe. Občas vykadí bobek s červíky, olížou si prcku a pak chtějí olízat vás… A to je prostě něco, co mi vadí a vadilo mi i jako malé.

A kočka, říkejte si co chcete, na tom není o moc lépe. Sice nevylučuje povrchem své kůže žádný konkrétní pach, ale když se vykadí, tak to je taková malá atomovka. Já musela Moristka několikrát držet pouze doma a nesměla jsem ho pustit ven. Buď stěhování, zvykání na nové místo, nebo kastrace… Nikdo po něm nikdy neuklízel v záchodě, takže jsem se vždycky obětovala jenom já, koneckonců přišel za mnou, tak jakýpak copak… A přestože byl záchod krytý, tak smrad kočičince se velmi rychle dostal mimo WC, táhl se dál vzduchem podél podlahy, který se snadno rozvířil a… Dobrou chuť, pokud právě obědváte. Zkrátka muselo se to uklidit pokud možno okamžitě, jinak jste měli z dané místnosti za pár hodin plynovou komoru.

Ještě by bylo dobré říci, že já nenávidím, ale opravdu bytostně nenávidím, když něco smrdí. Takže u mě nezažijete, že by smrděl odpaďák, houbička, hadra, zatuchlý ručník, že by mi smrděly nohy, nebo záchod… Ne, všechno musí vonět a jak to nevoní, tak myju, vyhazuju, měním, peru.

Blbý bylo, že i když jste se obětovali 2x denně a vynášeli poctivě kočičí atomovku, tak ten hnusný hutný smrad nešel vyvětrat. Přenášela jsem vždycky kočičí záchod do pokud možno malé uzavřené místnosti, kde se ten puch moc nevířil a neříšil dál po baráku a čistila to pouze u dokořán otevřeného okna, i kdyby venku mrzlo až praštělo… A pak jsem ten puch nemohla třeba pět hodin vyvětrat. Říkejte mi, že jsem divná, možná jsem když mám tak citlivý nos, ale byla to prostě hrůza. Z toho důvodu jak pes, ani kočka podle mě do baráku vůbec nepatří. Smrdí oba 🙂

Další věc je bordel. Co opravdu bytostně nesnáším a jsem z toho ve stresu je, když něco hezky uklidím, někdo přijde, udělá mi tam bordel, odejde, neuklidí si to po sobě a já můžu hned začít znova. A je jedno, jestli je to člověk, nebo zvíře. Připadám si pak totiž jako služba/uklízečka, jenomže mou životní náplní, filozofií a mým koníčkem NENÍ od nevidim do nevidim uklízet barák. Jsem ráda, když si odkroutím co je potřeba a pak se o to už nemusím starat. Jsem velice pořádkumilovný tvor, všechno dávám na své místo a nepořádek mi prostě hodně vadí… A jak mi někdo doma začne smrdět, nebo dělat bordel, tak z něho šílím. Fakt šílím…

Z psů i koček padají chlupy, občas něco rozškubou, rozkoušou, oslintají, kočka se vám semtam vydělá do květináče, nebo ho převrhne a rozhrabe když se nudí, občas se vám takové zvířátko doma vymočí, vykálí, nebo pobleje na podlahu… A to jsou přesně věci, které doma fakt nechci mít.

Další věc je hygiena. Hodně lidí říká, že když udržujete své zvíře čisté, není důvod, proč by s vámi nemohlo spát v posteli – konečně se dostáváme k té posteli. Jenomže když se jich na to zeptáte, tak pochopitelně svou kočku ani svého psa každý den nemyjí, přestože oni sami chodí do své postele umytí, tak zvíře po procházce venku a očuchávání kdejakého lejna a žraní kdejakého svinstva, do postele pustí.

Jistě, pokud máte širokou velkou postel, kde vás váš pejsek či kočmund prostorově neomezuje, neruší vás když funí, vrní, smrdí (Moristek rád pokládal hovňouse třeba ve dvě ráno, to znamená okamžitě vstát a uklízet, no to přece chcete, že jo! Koho by zajímal nějaký spánek, když může uklízet atomovku a pak pět hodin větrat…) tak potom samozřejmě nevadí, když s vámi vaše zvíře spává v posteli. Ale neřeší to problém hygieny, tedy ten, že pokud se zvíře během dne pohybovalo venku, má na sobě všechno možné, co v posteli určitě mít nechcete. Do toho pouští chlupy a slintá.

Není to navíc žádné tajemství, že pes i kočka jsou líhniště všemožných střevních i jiných nebezpečných parazitů. Já se zajímám dlouhodobě o tato témata a říkám vám, že čím víc toho víte, tím větší pak máte z parazitů a cizopasníků přenosných ze zvířete na člověka pouhými slinami či dotykem, větší respekt… Pes je mrchožrout, sežere kdejakou zdechlinu či lejno a kočka žere venku myši, ta si také nepolepší. A vajíčka a zárodky všelijakých parazitů pak máte v posteli, spolu s vylínanými chlupy, slinty a chemtraily zvenku… Pokud má zvíře parazity, jeho vajíčka se vyskytují i v jeho srsti, tedy na chlupech. Protože si běžně olizuje prcinu a pak zbytek těla… Čili stačí zvíře jenom pohladit, pak se poškrábat u oka a máte toho červa taky… Mám problém uvěřit, že tento problém některým lidem nevadí a klidně dál spí se svými miláčky v posteli… Nebo je pusinkují.

Taky jsem ze začátku pusinkovala Moristka. Do té doby, než jednou zvedl ocásek, ukázal prcku a z jeho zadku mu lezl veliký tlustý bílý vypasený červ. Tak jsem to velmi zásadně přehodnotila, odčervila a to samé bych doporučila i vám. Neolizujte svá zvířata, která chodí venku a nedávejte si je do postele, jinak z toho koukají nemoci.

Pro některé lidi, co doma chovají psy a kočky, je řešení sleva z požadavků: ,,No co, tak nebudu mít doma pořád krásně uklizeno. No co, tak mám v posteli chlupy a fleky od psa. No co, tak mám občas chlup v jídle, to sletí z trička ani nevíš jak… No co, tak občas uklidím nějaký ten bobek, blitek, louži, nehody se stávají…“

To je třeba věc, kterou jsem já taky zkoušela, ale dlouhodobě se mi neosvědčila, jednoduše nejsem schopná slevit ze svých hygienických návyků a pohyb v prostředí, které není harmonicky uspořádáno tak jak já potřebuji, mě skutečně stresuje a nemůžu se v něm soustředit, tudíž místo práce uklízím a štve mě to… To znamená, že nejsem se psem a kočkou v domě kompatibilní vůbec, přestože je mnoho lidí, co kompatibilní jsou. A o tom to celé tajemství je, jaký člověk je, jaké má hodnoty a jak se případně dokáže nebo nedokáže dané situaci přizpůsobit.

Taky je to otázka životní filozofie. Já si třeba říkám, proč bych já měla slevovat ze svých hygienických a úklidových standardů jenom proto, aby zvíře, které je primárně určeno k pohybu venku, mohlo být se mnou v baráku a nebejbože v posteli? Není tedy jednodušší zvíře, které patří ven, dát ven a do baráku si pořídit něco, co naopak venku žít nemůže a takový bordel nedělá, což je například křeček, nebo akvárko s rybičkama?

Mimochodem jedna taková věc, co mi ještě utkvěla v hlavě – Spousta lidí říká ,,My máme psa/kočku doma a nesmrdí to u nás, že jsou někteří lidi čuníci neznamená, že my taky jsme… Když udržujete základní pořádek, tak pes ani kočka nesmrdí a krásně to s nimi jde i v bytě i v posteli.“

Ruku na srdce, ale není to jenom o tom pořádku, protože když člověk v něčem nonstop žije, přestane to cítit a vnímat. Taky jsem si všimla, že co člověk, to jiná schopnost vnímat smrady a pachy a jiná schopnost vnímat je intenzivně, nebo naopak vůbec. Často se mi stává, že sedím s lidmi u jednoho stolu a jednomu z nich smrdí nohy a mně ten smradlavý luft z jeho noh jde zpod stolu do obličeje. Přitom ostatním to nic nedělá. Když se odvážím a udělám to netaktní rozhodnutí a řeknu: ,,Proboha jdi si umýt nohy“, zbytek stolu řekne, že nic necítí, ale já se zakláním, oddaluju si židli a prostě snažím se dělat všechno možné, aby na mě ten luft nešel… A věřte tomu nebo ne, ale když takový člověk jako já přijde k vám domů, tak bez ohledu na to jak moc jste čistotní, tak smrad bude cítit. Vždycky ho cítí, takové divné špatně identifikovatelné zatuchnuté kyselisko. I když už je pět hodin po vyvětrání vyneseného kočičího WC, bude to cítit.

Nebo znáte ty situace, kdy kočička přijde, chodí vám po klíně a jak se chystá uvelebit, tak vám zarývá drápky do stehen, zvedne ocas a ukáže vám prcku kousek před obličejem? – Je to jako oko do Mordoru a obvykle taky tak smrdí, zejména pokud zrovna vylezla ze záchodku… A představte si, že jsou majitelé, co nechávají své kočky sedat na jídelní stůl. Kočka ale často sedá tím, že při sedu obtiskne svůj Mordor na podložku, tím jak zvekne ocas, aby si na něm neseděla. – Dobrou chuť! 🙂

Další téma jsou paneláky. Není nic horšího, než když žijete v paneláku, nebo v bytovce a vaši sousedi mají psa, který hodně štěká. Je to fakt peklo. Blbý je, že čím menší a přešlechtěnější ten pes je, tím víc je uštěkaný. Domnívám se, že přešlechtěnost má vliv na IQ, protože obecně se má za to, že když pes štěká na všechno pořád a všude a nechce se to odnaučit, tak je prostě hloupý. A všimněte si, že to problematické štěkání je hlavně u smetáčků. A tihle smetáčci zrovna jak na potvoru nejvíc žijí v bytech. Takže haf haf haf ze všech stran, nedejbože když se smetáčci potkají na chodbě s jinými smetáčky, to je pak fakt něco… Aby bylo jasno, já mám ráda psy, opravdu, zažila jsem jich hodně. Ale nesouhlasím s chováním psů a koček v bytech.

Lidi, co si koupí vlčáka do bytu, radši nekomentuju vůbec. Vlčák je pes, co potřebuje opravdu hodně hodně hodně velký výběh a hodně pohybu a 3x denně ho vyvenčit kolem baráku, mu fakt nestačí.

Pes i kočka, když se zavřou mezi čtyři stěny, jednoduše blbnou. U koček bylo dokonce dokázáno, že trvalý pohyb uvnitř v domě nebo bytě snižuje jejich IQ, protože kočka se pohybuje jenom mezi svými oblíbenými pelechy a miskou a není vystavena žádným situacím, překážkám, nebo problémům, které by normálně venku v přírodě řešila a zažívala. Takže postupem let ztupne a špekatí… A podle mě je tohle špatně. Když vidím panelákové balkony, které jsou potaženy sítí a tam sedí tři znuděné tlusté kočky, tak je mi jich prostě líto při představě, že mohly lítat od nevidim do nevidim po venku a hrát si, místo toho čumí přes síťku ven.

A když jsme u těch koček, kočka si ráda hraje. Venku může dělat cokoliv, lítat mezi záhony, škrabat stromy, nebo po nich lozit, žužlat brouky, škubat listí, žrát hady, chytat myšky, skákat po žabách… A všichni co to uvidí, se tomu budou smát. Ale jak si začne hrát v baráku, tak to končí obvykle tím, že poškrábe čalounění gauče, převrhne kytku, shodí věci z poličky, zničí koberec (true story) a ze srandy se stane noční můra domácí hospodyně, která všechen ten bordel pak uklízí, nebo platí opravy. Než zakázat kočce si hrát a blbnout na plné pecky, radši ať je venku.

Pes je na tom podobně, ale vzhledem k tomu že neumí tolik skákat, nedělá tak rozsáhlé škody a květináče ho většinou tolik nezajímají. Zato má větší destrukční sílu, zvlášť pokud je velký. Pokud se začne nudit, obvykle něco roztrhá a zlikviduje zubama… Místo aby si tu kost nebo klacek žužlal v pohodě venku.

Někdo třeba řekne no jo, ale co když to zvíře zdrhne, přeskočí podhrabe plot (pes) a někdo ho pak ukradne nebo myslivec odstřelí, nebo co když ho na toulce přejede auto (kočka)?

U psů se to dá řešit. Na noc zavřít do chodby, do předsíně, do garáže, do boudy. Aspoň pak v noci neřve venku a neruší sousedy.

U kočky? Tam nezabráníte ničemu, kočka proleze čímkoliv jakkoliv a kdekoliv, nic ji nezastaví. Je to drsný svět, ale po těch letech mi pořád připadá rozumější nechat zvíře žít pokud možno přirozeným životem, než ho zavírat doma. Ta kočka, když bude zavřená deset let v bytě, chovaná sterilně a nikdy se neproběhne venku, nebo jenom na kšírkách, má ze života úplný prd. Kočka ožívá v noci a potravou její duše jsou noční toulky a tajná dobrodružství. Je to svobodné zvíře, které si dělá co chce. To je to, co ji dobíjí, co miluje a co je její přirozenost. Pokud se někde během té toulky rozhodne, že už se nevrátí, je to součást té svobody a riziko, které se svobodou vždy přichází.

Než doma trápit zvíře, co chce v noci lítat venku, poslouchat celou noc jak kvílí, kníká a mlátí do dveří, radši mu nechat svobodu. A když se to špatné fakt stane, člověk alespoň ví, že to zvíře žilo pořádně, naplno a nemotalo se tupě jenom mezi pelechem a miskou.

Celkem mi to připomíná ty důchodce, co už nemůžou moc chodit, protože je to bolí, tak tráví celé dny sami doma, depresivním koukáním z okna, sledováním kdo jde po ulici a čekáním na smrt. Je to smutný pohled na osamělého starého člověka, co na vás kouká z okna když jdete někam a když se za pár hodin vracíte, pořád tam je. Protože vlastně jinam ani nemůže… Stejně vnímám zavřenou kočku, která nemá šanci se volně pohybovat.

A vy, když vylétnete z rodičovského hnízda, přece také získáte na jednu stranu svobodu, ale na stranu druhou získáte zodpovědnost a riziko, že se něco podělá. Je pro vás řešení bydlet do padesáti let s rodiči, aby se o vás starali, aby se vám náhodou něco nestalo? – Asi ne, viďte. Radši budete žít svůj život.

Zkrátka můj názor, že pes a kočka patří ven, pramení z přesvědčení a zkušenosti, že každé zvíře je od přírody nějakým způsobem nastaveno a úkolem chovatele není dělat z něj zajatce v krabici, ale poskytnout mu adekvátní podmínky k tomu, co zvíře od přírody potřebuje a zároveň lásku, domov, jídlo a zdravotní péči.

Pro zvíře je ideální, když má oboje. Když má své vyžití, když jsou naplněny jeho živočišné základní pudy a zároveň, když má u vás místo, kde se může pomazlit, nacpat si pupík a cítit, že ho milujete a že tu pro něj jste.

Naopak názor, že pes a kočka do bytu i postele patří, je podle mě modernější trend, protože ještě za našich babiček to nebylo běžné. Znamená to tedy, že můj pohled na věc je svým způsobem staromódní, ale jak jste si asi všimli, já v mnoha věcech staromódní jsem a v mnoha názorech a způsobech myšlení předchozích generací vidím smysl. Předchozí generace totiž chápaly, že zvíře není člověk a nesnažily se z něho člověka dělat. Tak je měli venku… Ale zase neříkám, že všechno bylo v té době dokonalé, to zase prrr… Doba šla hodně dopředu, i co se péče o zvířata a znalostí o nich týče. Přesto zvíře není člověk, má jiné potřeby a má svůj vlastní svět a svoje vyžití, které by se mu nemělo upírat a které by se mělo naopak respektovat a zvířeti vyžití umožňovat.

Nakonec se mi tedy zdá, se soužití se zvířetem v bytě a posteli záleží na tom, nakolik člověku nevadí pořád uklízet, nakolik mu nevadí smrádek, chlupy a jestli toto nepohodlí, je pro něj přijatelná daň za to, co mu naopak tento tvoreček do života přinese. Krásná novina ale je, že pokud nemáte zvíře doma, můžete i vy mít oboje, nejenom vaše zvíře. Budete mít doma pořádek a zároveň se se svým miláčkem můžete ňuchňat, akorát ne v posteli… 😀 – Tak ne… Já opravdu, ani když se o to snažím, nenacházím důvod, proč je chovat v domě. Vidím jenom samé zápory a nevýhody… Omlouvám se všem spáčům se psy a kočkami.

Chápu, že každý z vás má na tohle svůj názor. Váš názor mě zajímá a ráda bych si přečetla na toto téma vaši plodnou diskuzi a vaše úhly pohledu.

Budu však ráda, kdybyste se během diskuze snažili být slušní a respektovali názory ostatních, nebo i můj úhel pohledu. Protože nakonec si to stejně každý udělá po svém, tak jak mu to vyhovuje 🙂

Komentáře

Ikona diskutujiciho Clariena 2016-09-29 06:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jen k tomu smradu ze psů: Sami o sobě smrdí pouze dlouhosrstí psi, krátkosrstí vůbec. Sama mám krátkosrstého, můžu to potvrdit. Dokonce mi i voní… teda do doby, než se v něčem nevyválí, to zase ano.

Ikona diskutujiciho R@d€k H@mr$mid 2016-09-29 07:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Souhlasím plně. Pes a kočka do postele nepatří. Proč, to jsi už napsala nejlíp ty. Co mi přijde divné, je, že nejenom si majitelé tahají své chlupáče do postele, ale hlavně to, že je maji radši než lidi. Já, ačkoliv samotář a samorost, pořád věřím, že je důležité obecně mít lidi rád, jako své základní nastavení. I přes všechna zklamání a nespravedlnost.

Ikona diskutujiciho Brusinka1 2016-09-29 08:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Plně se ztotožňuji se vším, co bylo napsáno, navíc, pes, když je v posteli, má zmatek v tom, jak to v té smečce vlastně je a kdo ji vede. Pak může dojít i k tomu, že si řekne, že by nebylo zas až tak úplně špatný, kdyby tu podivnou smečku dvounožců vedl sám, a problém je tu. Pak se lidi diví, jakto, že to hodňoučké a miloučké stvoření na ně vrčí, v horším případě kousne…..

Ikona diskutujiciho Makí 2016-09-29 08:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Moje kočka je se mnou občas přes noc doma, ale jinak je furt venku, když chce tak ji nechám doma a nebo ji pustím ven …

Ikona diskutujiciho BE 2016-09-29 09:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Súhlasím s Alue, NE, NE, do bytu ne, do domu nechať vonku.

Ikona diskutujiciho Alue 2016-09-29 09:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: Mně smrdí i krátkorstí, stejně jako dlouhosrstí. Taky záleží na tom, jak často se pes koupe.

Ikona diskutujiciho Ivet 2016-09-29 09:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

V podstatě souhlasím s většinou. Moji kočičáci jsou většinu dne i v noci venku s tím že mají přístup do klepa, kde mají pelechy a když přijdu domů beru si je dovnitř. Vím, že jsou takhle nejšťastnější, když můžou běhat venku a lovit a pak se přijít ohřát a pomazlit. I když občas si postaví hlavu nechce se jim ven a schovávají se všude možně po bytě a nechtějí ven. Je to naše hra na schovku, většinou jsou dost vynalézaví a umějí dobré úhybné manévry :-D

Ikona diskutujiciho Kojot 2016-09-29 09:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jedna paní z baráku varí občas psovi žrádlo. – Keby som bol pes, postavím sa u jej dverí. :-D Kedže nie som pes – padám z baráku a nechávam otvorené chodbové okná …

Ikona diskutujiciho lenka f 2016-09-29 09:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já když jsem kdysi poznala svého muže, tak už měl psa voříška Bobíka. Takže jsem se s tím musela srovnat, že tam prostě ten pes bude. Spal s ním i v posteli, ale když jsme se sestěhovali dohromady, tak jsem to Bobíka postupně odnaučila. Chvilku mi dělal naschvály, třeba se vyčural u misky, ale po nějaké době přestal a smířil se s tím, že tam spát nebude. Zemřel již před 10 lety. Měla jsem ho ráda on mě taky a manžel ten ho miloval. Ten by mu všechno dovolil. Jako štěnátko byl asi týraný, (byl asi zavíraný v pračce)manžel si ho od těch lidí vzal k sobě. Od té doby ani jako štěnátko nesnášel, když ho někdo vzal do náruče a zdvihl ze země. Hladit chtěl, ale jak by ho někdo zvedl ze země,tak to byla konečná. Proto nějaké koupání – to jsem vždycky přenechala manželovi. Byl trochu ostřejší, takový obranář, ale jinak byl chytrý. Doma s ním problémy nebyly, mým dětem nikdy nic neudělal a platilo mu domluvit po dobrém. Jinak já mám také ráda pořádek, a vím, že kdybych jen kývla už bych měla nového psa v bytě. Ale to já nechci, bydlíme v paneláku a čtyři lidi v 3+1 je až dost. Máma se ségrou mají andulky, vždycky se s nimi nuchňají, to já jsem nikdy moc nedělala. Myslím, že kdybych měla barák se zahradou, tak by tam nějaký pejsek pobíhal, ale do paneláku ne.

Ikona diskutujiciho Jarka 2016-09-29 09:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pravda, pes a kočka do baráku nepatří. Manželova sestra má doma retrívra a to je hnus. Chlupy všude a pořád. Syn má na ty chlupy slergii.

Ikona diskutujiciho A. 2016-09-29 10:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já tvrdím, že kočky i psi patří domů i do postele, pokud to tak páníček chce. Je to každého věc i volba.

Ikona diskutujiciho Pavel 2016-09-29 10:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

S domácími mazlíčky mám celkem dost zkušeností ze svého okolí. Jako malý jsme doma zvíře neměli a když tak jen drobné hlodovce, nebo něco podobného. Psa velkého jen na zahradě. Postupem času pejsek umřel a rodiče si pořídili, nebo spíše mamka domů menšího psa, za pár let se k němu přidal pak ještě jeden. Nikdy mi však nepřišlo že by byt/dům nějak moc byl cítit psy a to bych řekl že jsem na pachy celkem citlivý i na nepořádek. :D a teď když bydlím sám a sem tam přijedu na návštěvu, pořád je v bytě ani necítím. Ani byt není zaneřádění od chlupů, v posteli psi nespí a jsou naučení na svůj psí pelech.

Ikona diskutujiciho romi 2016-09-29 11:52:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Na zaklade vlastnich zkusenosti s kockami, s vami naprosto ve vsem souhlasim…[11]:z vasich slov je citit Laska a velka moudrost…zvirata meni nas, ne my je…

Ikona diskutujiciho Melissa 2016-09-29 13:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já si teda bydlení bez zvířecích kamarádů neumím představit, stejně tak si neumím představit, že bych naše kočky vzala ven jinak, než na vodítku. Bydlíme v bytě u silnice a představa, že je něco přejede… no, potěš. A představa, že mi u nohou v noci nebude ležet pes, to už je vůbec hrozný. Já osobně bych teda nepřežila, kdyby v domě nebylo alespoň jedno zvíře. Sousedi mají kočku, která je jen venkovní a do domu ji nepustí. Podle mě to je celkem v pořádku, ale kočka (případně pes)  musí mít v zimě přístup k něčemu zateplenému. Zvířata bych se bála mít venku už je  kvůli tomu, kolik dneska chodí debilů, kteří jim náramně rádi ubližují. Zvíře je pro mě jako důležitý člen rodiny a nedokážu si představit, že bych vyhodila sourozence ven na mráz, obrazně řečeno. :D Nejideálnější je pořád oplocená zahrada a dvířka, kterými může pes/kočka vycházet ven a dovnitř, nic méně to tady u nás prostě nehrozí. Naše kočky si teda nestěžují, ty jsou doma rády, jen máme jednu hyperaktivní se kterou si člověk musí pohrát, ale jinak OK. Tzv. dobu našich babiček vůbec nemám ráda, jelikož v té době bylo všem všechno jedno, kočky si běhaly po venku a množily se jak chtěly, pak měly koťata, který babky třeba i klidně utopily, neřešilo se to. Neřešilo se, že kočka z toho může mít záněty mléčných žláz a falešné březosti. Babči dávaly  kravské mléko a neřešily, že většina koček trpí alergií na laktózu a mají průjmy… omlouvám se, pokud jsem se vyjádřila nějak moc bouřlivě, ale řeší se to dnes a denně na facebooku ve skupinách o zvířatech, takže jsem zvyklá si k tomu prostě napsat hrubě své. Jinak kočka se v bytě fakt nemusí pohybovat jen mezi pelechem a miskou, když chce mít někdo kočku zavřenou doma, měl by jí pořídit škrabadlo, nějaké interaktivní hračky, věnovat se jí. Jsou i knihy o tom, jak zabavit zvíře, které žije jen doma. 🙂 Máme doma i jednoho kocourka, kterého jsme odchovali na flašce, jelikož ho máma odkopla. Ten má z otevřených prostorů a zahrad doslova hrůzu, absolutně nechce ven chodit, ale to výjimka. Ono dneska je to těžký – útulky jsou přeplněný a ne každý má zahradu, někdo prostě žije v bytě a chce mít taky kočku. Pak není nic špatného na tom, vzít si kočku z útulku do bytu. Koťat je všude moc a je štěstí, když si je někdo vezme. U venkovních koček je hlavně důležtié mít je vykastrované, aby nemnožily. Zvířat je tolik, že už je úplně jedno, jestli si je někdo vezme do bytu, nebo na zahradu – hlavně, že si je vezme. Nejvíc dočasek(dočasných péčí o zvířata-třeba právě z přeplněných útulků) je právě v bytě a kočky se tam mají dobře, jen se musí vědět, jak na to. Ono kdyby tehdy naše babičky tolik nemnožily, tak třeba je toho dneska míň – ale to už by bylo na trochu kontroverzní diskusi.

Ikona diskutujiciho Gabby 2016-09-29 14:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ja verim v to, ze kocka, co zije v byte si ten zivot vybrala. Je to pro ni zkusenost zit v dome, pokud v minulosti zila venku. Ja doma kocku mam, spi se mnou v posteli a me to dela radost, ze me nekdo v posteli hreje. Kdyby chtela byt venku, nevybrala by si toto telo. Takze asi tak 🙂

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2016-09-29 15:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Či patrí pes či mačka do postele, to je zas jedna z tých tém o ktorých sa všetci zbytočne hádajú a nikto nemá pravdu a všetci majú pravdu, totiž žiadna správna odpoveď na to neexistuje, je to každého vec, čo má rád a čo toleruje.

Ikona diskutujiciho Melissa 2016-09-29 15:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]: Čtu komentář až teď a plně souhlasím – líp bych to asi nenapsala.

Ikona diskutujiciho none 2016-09-29 16:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jednou jsem se na YouTube setkala s názorem, jak venkovní kočky trpí, protože mají vyšší úmrtnost (nebezpečí přejetí, napadení dalšími zvířaty,…).

Ikona diskutujiciho Irčulie 2016-09-29 18:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zastávám stejnej názor jako Alue, nechápu, jak můžou lidé nechávat svoje kočky SEDĚT na lince, stole.. je to fakt nehygienický.

Ikona diskutujiciho Jana 2016-09-29 18:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zdravím,

Ikona diskutujiciho sirren 2016-09-29 18:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ano, vlcak a podobne do baraku nepatri, ale co takovy bolonsky psik? Mame v panelaku fenku. Ano, rada se probehne po zahrade, na které nemze byt kazdy den, ale soused v rodinnem dome podobneho psa ma na dvore a je to moc bidny pohled. Nekteri psi mozna jsou vyslechteni, aby zili v dome…

Ikona diskutujiciho Pavla 2016-09-29 20:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]: Hezky receno! Mam 7 kocourku a jsem rada, ze je mam… Nikdy by mi neublizili a ani ja jim, lidi jsou mnohem horsi, a proto – mam rada zvirata, ANO! A nestydim se za to! Mam je pekne v bytecku a i kdyz s nimi nespim, tak mam byt defacto zarizeny a prizpusobeny prave jim… Jsem takto stastna a at si ma doma kdo chce co chce, muj nazor. Lidi jsou mnohdy vetsi "prasata", nez-li zivi tvorove…

Ikona diskutujiciho Lori 2016-09-29 21:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Súhlasím so všetkým..len som si behom čítania vybavila mojich starých rodičov, ktorí majú takého stredne veľkého kríženca a akosi ich baví, je im výplňou v ich živote popri záhradke. Skrátka chodia s ňou von, zháňajú jej kvalitné mäso, cvičia ju, ľúbia ju…a asi i na úkor všetkých chlpov a prípadného pachu 🙂

Ikona diskutujiciho Alue 2016-09-29 21:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: To jo… ale problém nezodpovědných idiotů, co klidně nechají kočku 2x ročně vrhnout a pak se diví že mají koťata, je hlavně věc vesnic. Ve městech se mi ti lidi zdají o něho rozumější, tolik bezprizorních se tam nezoulá… Blbý je, že tihle pitomci plní útulky a depozita a nic se jim za to nestane, žádný postih za jejich nezodpovědnost. Já bych tyhle  ,,majitele" tam nahnala, aby se o to starali a aby tu péči platili povinně, když si to tak namnožili, aby viděli co to je peněz a práce… Ale dokázat někomu že to je jeho dílo, to už je horší.

Ikona diskutujiciho Gabby 2016-09-29 21:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: Naprosto souhlasim, skvely nazor 🙂

Ikona diskutujiciho Alue 2016-09-29 21:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[20]: Když se ptáš na ty morčátka:

Ikona diskutujiciho Alue 2016-09-29 21:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho H. 2016-09-29 22:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]:100% SOUHLAS!!! mimo jiné, milovníky zvířat se nazývají i ti, kteří je bez výčitek mají každý den na talíři, takže v tom nevidím žádný rozdíl, komu smrdí zvíře, ten by si ten název 'milovník zvířat' neměl přivlastn'ovat, pokud mám ráda zvířata, měla bych je mít ráda se vším, co k nim patří.

Ikona diskutujiciho LenkaL. 2016-09-29 22:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Moura(kočka) si vždy řekla, kdy chce být doma nebo venku.Dokonce z 95% chodila na záchod ven, prostě byla tak chytrá, že nás tím nechtěla asi obtěžovat doma :). Chodila s námi na procházky, pes a kočka spolu :D. Bez nějakých těch vodítek na kočky, to je uplně na hlavu. Většina koček to nemá vubec rádo, kočka má jít dobrovolně a pak člověk vidí videa na youtubu jak kočku táhnou na vodítku a myslí si, jak je to vtipné…To mě dokáže rozčílit.

Ikona diskutujiciho Sova 2016-09-30 04:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Do městských bytů jsou už vyšlechtěné kočky i psi, kteří nepotřebují žít venku a jsou pro lidi v bytě jen na mazlení. Na venkově soužití s těmito zvířátky je úplně něco jiného. U nás kočka s koťaty, pes se štěňaty já s miminem a batoletem a jak nám to tu bezva vše žije, nehledě na chlupy a že není vše v pořádku a brambory nejsou v řádku, ale to soužití je nepopsatelné a neskutečně krásné.

Ikona diskutujiciho Jiskra 2016-09-30 06:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Má známá má v bytě devět koček, pomáhala v jednom kočičím domově a ty kočky, co má doma, jsou neumístitelné (potravinové alergie, kočka bez ocasu, jedna dokonce bez zadních nohou – jen malé pahýlky, týrané kočky…). Vypadá to tam skvěle, u stropů jsou průchody do jiných místností a překvapivě tam není nic cítit, ani chlupy jsem na zemi snad ještě neviděla. Ale ona kočkama žije, často uklízí. A ano – bydlí sama.

Ikona diskutujiciho A. 2016-09-30 08:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Kojot 2016-09-30 08:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

..je také jednoduché milovať zvieratko, jednoduchšie ako človeka.

Ikona diskutujiciho Jana 2016-09-30 09:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zajímavé Alue, že z celého mého komentáře ses vyjádřila jen k morčatům….přitom zápach z morčat a línání hladkosrstých morčat je úplně stejné jak u kteréhokoliv hladkosrstého psa…..a to stejné souvisí s jídlem, jak často se jim uklízí, co mají za podestýlku, kolik je morčat atd. Morčatům se taky musí uklízet podestýlka, denně udělají bordel se senem….a nemluvě o tom když má někdo morče ve velkých patrových klecích…tak je binec i okolo klece…né všichni maji ubytování z plexiskla.

Ikona diskutujiciho Alue 2016-09-30 10:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[34]: Odpověděla jsem jenom na to, na co ses mě ptala… řešit že vidíš věci jinak, nebo že máš jiné zkušenosti se psy, mi připadá zbytečné, přece se nebudeme navzájem přesvědčovat, jestli pes žere lejna… Takovou diskuzi si můžu odpustit.

Ikona diskutujiciho Alue 2016-09-30 10:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[32]: Tak tady je hezky vidět, jak jsme všichni úplně jiní a těší náš úplně jiné věci.

Ikona diskutujiciho Jana 2016-09-30 11:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[32]: hezky napsané :-)

Ikona diskutujiciho Miky 2016-09-30 13:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Moji psi váží cca 2 kila. V zimě by venku nepřežili. Do takových názorů to chce zahrnovat všechna plemena.

Ikona diskutujiciho BE 2016-09-30 14:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

…v byte a paneláku 9 koček !

Ikona diskutujiciho Alue 2016-09-30 14:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[37]: Aha, tak pokud máš pocit že nemám psy a kočky ráda, tak jsi buď nepochopila článek, nebo jsi ho nečetla celý pořádně.

Ikona diskutujiciho Alue 2016-09-30 15:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[39]: A co by mohlo sousedům vadit? Kočky přece nedupou, neštěkají, je to relativně tiché zvíře. Jo kdyby to bylo 9 psů v bytě, tak to jo, ale kočka? – Ta sousedům přece nic nedělá.

Ikona diskutujiciho Jana 2016-09-30 15:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue… :-( vždyť já nepsala, že je nemáš ráda :-( tak jsem to přece vůbec nemyslela. Spíš, že se dá smýšlet lépe, pozitivněji, nwbrat všechny do jednoho pytle kvůli pár zlušenostem. Jen se to hold blbě vysvětluje….proto raději s někým mluvím osobně než přes počítač nebo mobil.

Ikona diskutujiciho Malina 2016-09-30 16:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Přesně tak, pejsky mám horně ráda,i kočky,ale nesnesu když někoho olizujou,nedejbože mě,to opravdu ne,vždy si představím co všechno s tou tlamičkou dělaj a pak tohle.. nene.. a co se týče kočičinců,máma má doma kocourka a je o vždycky příšerná ťafka,ikdyž to uklidí hned, to se nedá vydržet :D .. a v posteli s ní většinou nespí,ale taky někdy přijde..no a když si lehl ke mě když přišel rovnou ze záchoda,myslela sem že se zblázním :D hned sem ho šoupla dolu.

Ikona diskutujiciho Marie 2016-09-30 16:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já si myslím, že tohle je téma na posouzení každého majitele zvířete. Sama mám 2 psy, občas spí se mnou v posteli, ale ne celou noc. Oni si lehnou, kam chtějí. Mám pocit, že chtějí být v mojí blízkosti.

Ikona diskutujiciho A. 2016-09-30 16:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho BE 2016-09-30 16:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[41]: My sme v bytovke mali jednu mačku – s ohľadom na to, že prišla so svojou starou paňou z domku sme boli ticho.  Každému tá mačka vadila, smrdelo, nakadené pod schodami a večne otvorené vchodové dvere, lebo ktovie kedy sa mačka vráti z potuliek… takže tak

Ikona diskutujiciho Alue 2016-09-30 16:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[43]:  To jo… vytřepávat z postele zbytky steliva z kočičího záchoda, ještě přemýšlet, jestli to náhodou nebylo od ho*na a nemá se převlíct radši rovnou celá postel, to fakt není příjemné. Ani hygienické…

Ikona diskutujiciho A. 2016-09-30 16:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Alue 2016-09-30 16:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[46]: No fuj. Hodně blbá zkušenost, kterou ti určitě nikdo nezávidí. Ale takové prase, co po své kočce neuklízí, se snad najde jenom jednou za čas a není to chyba té kočky, ale špatné majitelky.

Ikona diskutujiciho Alue 2016-09-30 17:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[46]:  A mimochodem, jak to dopadlo? Už bydlíš jinde, nebo kočka je už u pána boha i se starou paní?

Napsat komentář: Makí Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek