Pojednání o dnešní společnosti

22.4.2010 v Čtenáři 38

Následující text jsem dostala jako příspěvek od čtenáře.

Autor se jmenuje Ondra (ovšem pozor, není to ten samý Ondra, který tu nedávno přidal povídku), a protože jsme nevymysleli žádnou přezdívku, dejme tomu, že je příspěvek anonymní 🙂

linka

Školství:

Deklarovaným cílem školství je připravit lidi “do života”. Tady by asi bylo na místě rozlišovat mezi přípravou na povolání a na život jako takový. Předně: Lidé jsou různí,

mají různé schopnosti i jiné cíle. Tento systém prvních devět let nedělá mezi lidmi v postatě žádné rozdíly. Tytéž osnovy, tatáž látka. Bok po boku tak vedle sebe sedí blb a génius, budoucí inženýr a budoucí hudebník. Už u malých dětí jdou provést testy inteligence a vrozených schopností. Tato kritéria by měla sloužit k tomu, aby se ten který jedinec učil to, na co má vlohy a neučil to, co nikdy v životě dělat nebude. Místo toho je všem narváno to samé a tím samým tempem. Zjistil jsem, že školní systém má tři fáze: naučení (možná) – přezkoušení (možná) – zapomenutí (téměř určitě). Před časem probíhala v TV soutěž “jsi chytřejší než páťák?” Nejsem zrovna někdo, kdo by televizi nějak zvlášť sledoval, ale část jednoho dílu jsem viděl. Když pominu, že otázky v této soutěži netestovaly chytrost, ale přítomnost informací v paměti, bylo krásně vidět, jaké potíže mají lidé, kteří jsou ze školy dlouhou dobu pryč s otázkami pro pátou třídu. Jak by asi dopadla soutěž “jsi chytřejší než deváťák?”. Škola lidi zahltí množstvím detailů, které jsou zcela zbytečné. Kolik lidí si pamatuje rovnici fotosyntézy, kolik lidí může říct, jak přesně funguje vysoká pec, nebo co se těží v Japonsku? Smutný fakt je ten, že drtivá většina lidí nemá to, co oni sami označují jako základní vzdělání. Dej mi dva měsíce a skupinu průměrně inteligentních dětí a já je naučím vše, co si ze ZŠ pamatuji (to důležité, a toho moc není: čtení, psaní, 4 základní matematické operace, zlomky, desetinná čísla, procenta). Dá se říct, že přípravou na povolání je u manuálních profesí učiliště, u duševních vš. střední škola je většinou úplně k ničemu. a pokud jde o přípravu na život, tady je to jednoduchý: žádná není

Ekonomika:

Pokud otevřete učebnici ekonomie, dočtete se tam, že nejefektivnějším produkčním systémem je dokonalá konkurence. Říkají, že monopol má sklony chovat se nehospodárně. Prý čím víc lidí proti sobě bude stát v ekonomické aréně, tím lépe. Konkurence zajistí minimální cenu. Dá se s tím souhlasit, ale je zde jedna nezbytná podmínka, kterou jsem nikdy nikde napsanou neviděl : sobeckost. příklad: pánové Novák a Novotný podnikají na určitém území v určitém businessu (další subjekt v daném regionu v tomto odvětví nepodniká). Oba serou na všechno a na všechny. Jediné, co je zajímá, je jejich vlastní prospěch. Mají dvě možnosti: dohodnout se nebo se navzájem pokoušet zničit. Pokud se dohodnou (=monopol), nastaví produkci tak, aby maximalizovali výnosy. Pokud se budou pokoušet se navzájem zničit, je tu určitá šance, že bude dobrá kvalita za dobrou cenu. Z toho nevyplývá, že konkurence je dobrá, jen je v sobecké společnosti lepší než monopol. Ideálním produkčním systémem je dokonalá kooperace, jejíž nutnou podmínkou je sociální uvědomění, čehož se poněkud nedostává. Několik lidí už si všimlo, že kdyby se ze světa odstranila zbytečná produkce (nejtypičtěji zbrojní průmysl) a lidé by začali kooperovat, velmi výrazně by poklesla spotřeba surovin a lidské práce. Moc zrovna nemusím mobilní telefony, ale jako příklad je to ideální. Máme tu T-mobile, Vodafone a Telefonicu, všechny tři společnosti (nebo jejich předchůdci) tady vybudovali mobilní síť. Pokrýt celou ČR muselo stát spoustu peněz, udělalo se to třikrát a platí se provoz tří sítí(i když něco někde mají snad společně). Ve všech třech společnostech pracují lidé, kteří třikrát dělají to samé.

Zdravotnictví:

Říká se, že zdravotnictví má málo peněz. Prý je to problém. Problém zdravotnictví je přesně opačný: má jich až moc. Jde o to, že lidé v bílých pláštích léčí tak, že do pacientů narvou všemožné chemikálie. A tady je ten kámen úrazu, protože tyto chemikálie musí někdo vyrobit. ten, kdo je vyrábí, je nevyrábí proto, aby pomohl lidem, ale svojí peněžence. V tomto bodě se rozcházejí zájmy pacientů a nadnárodních farmaceutických korporací. Zájmem pacienta je pevné zdraví, tedy maximálně efektivní léčba při minimálních (ještě lépe žádných) vedlejších účincích. Zájmem korporace je vydělat, naprosto zdravá populace=cena akcií na úrovni toaletního papíru. V průběhu let se objevilo množství velmi nadějných metod léčby nejrůznějších chorob. Nepoužívají se. Existuje x bylin, které mají prokazatelně supersilné protirakovinné působení.
Nepoužívají se. Proč? Protože chemoterapie stojí desetitisíce. Není v zájmu vyléčit pacienta rychle. Někdo poznamenal cosi ve smyslu, že na vyléčení se moc nevydělá, ale léčení je zlatý důl. Takové věci, jako hypnóza (díky ní se dají léčit i nejzávažnější choroby), nebo byliny se nedají moc dobře patentovat, a proto jsou pro komerční využití zcela neefektivní. Příhoda z onkologie: Udělali rentgen muži, a zjistili, že má nádor od břicha až ke krku. S tím si rady nevěděli, ale bylo jim blbý nedělat nic, tak ho alespoň vzali na sál, rozřízli a zase sešili. Pak mu řekli, že to vyndali a bude to v pořádku (bylo to v době, kdy ještě takovýhle věci dělat šly). Chlápek přišel za čas(v době, kdy už měl být podle jejich odhadu “na posledním tažení”),
přinesl jim ovoce ze zahrady, vypadal podezřele dobře. Nevěřili. tak ho poslali na rentgen a teprve pak opravdu nevěřili.

Stav současného lidstva: Postoje a názory

Především je potřeba si uvědomit, co vede ke šťastnému životu. Podle C.G.Junga je to duchovní život, podle většiny sláva, sex, bohatství a moc (“4 západní bozi”). Toto jsou 4 kritéria, kterých se lidé snaží dosáhnout, aby byli šťastní. Nikdy se nikomu nepovedlo dosažením těchto věcí dosáhnout i štěstí, ale je mnoho těch, kteří to zkouší. Pokud se téměř kohokoli zeptáte, co je to úspěch, popíše ho něčím z toho. Dalším problémem je vlastnictví. Lidé věří, že radost a štěstí přicházejí s nákupem. Známé jsou výrazy jako “udělat si radost” v souvislosti s koupí něčeho. to je postoj, který velmi vyhovuje velkým společnostem. Podívejte se na reklamy v televizi, lidé se v nich radují, smějí se, vyzařuje z nich volnost, svoboda. Poselství takové reklamy působící na úrovni podvědomí je jasné: Kupte si to a to a budete se cítit taky tak. Jenže člověk si to koupí a ty pocity nezažije. Lidé utápí své životy ve schématu vydělat prachy-utratit prachy.

Tvrdí se, že společnost, v níž žijeme, je společnost, kde obě pohlaví mají stejná práva. Opravdu? Kluk se jde bavit, za noc vystřídá dvě sexuální partnerky. Může to říct doma, ve škole, v práci –
Všude je za borce. Když to udělá žena? Děvka, coura…podle psaného práva možná, podle sociálních zákonů v žádném případě. Většina mužů sní o tom být playboyem, mít okolo sebe spoustu žen, ale jen málokdo na to má. Stejně tak většina z žen má na podvědomé úrovni touhu poznat víc mužů, ale je tu vědomý cenzor (vytvořený výchovou): “Kdybych to udělala, byla bych děvka-> já přece nejsem děvka     -> já přece nechci nic takového udělat.” Dřív to bylo tak, že když spolu spali lidé, kteří spolu nebyli oddáni, bylo to v případě muže ok, v případě ženy to v pořádku nebylo. Dnes je to úplně stejné, jen s tím rozdílem, že nemusí být oddáni, ale stačí, když spolu chodí. Nezměnilo se odsuzovaní ze strany společnosti, změnil se jen požadavek nepsaného zákona: ,,Žena, která spí s mužem, se kterým není oddána (dřív) / alespoň nechodí (dnes), je děvka.” Tak nám vznikají sexuálně motivované vztahy. Jel jsem jednou autobusem a kousek ode mne seděla partička kluků, tak +-17. Jeden volal s holkou, když to položil, začal s kamarády rozebírat, jak s “tou krávou” bude možná chodit. Předně je tu něco, čemu se říká kastrační syndrom. Jde o to, že mnoho malých holčiček se cítí podvědomě méněcenných kvůli absenci penisu. Později to vyústí v touhu penis nepřímo ovládat (když to nejde přímo). To se projeví ve svůdném oblékání apod. vzhledem k tomu, že tolik mužů hledí na ženu jen jako na sexuální objekt, ženy si podvědomě zvyknou být tak viděny. To jen posiluje tuto touhu a časopisy typu Cosmogirl/Politan jen přetékají radami, jak se svůdně nalíčit, obléci a jak svůdně natřásat zadkem. Vyhoví tak mužské poptávce po sexuálních objektech. Když spolu začnou 2 chodit, automaticky, aniž by se přemýšlelo o tom, proč to tak vlastně je a k čemuže je to vlastně dobré, se očekává vzájemná “věrnost”. Na první pohled to vypadá báječně (perou nám to do hlavy celý život): “Je krásné, když jsou si dva věrní”. Ale podívejme se na to takhle: Většině lidí se nadále líbí jiní lidé, i jiní lidé jim připadají sexuálně atraktivní. S někým žijete, milujete ho celým svým srdcem (a jenom takové partnerství má cenu, to v čem žije, většina to jsou prostě vztahy, to není Láska), jste někde jinde, s někým jiným. Není to životní partner, ale je taky fajn, líbí se vám. Je přitažlivý, sympatický, chytrý. Sexualita takhle prostě nefunguje, bude vás to k němu táhnout. Můžete to jenom potlačit nebo tomu dát průchod. Třeba jste výjimka, čistě monogamní, ale těch je mnohem méně, než kolik se jich takových dělá. A to je to: Nejenom, že to lidé potlačují, ale oni si navzájem předstírají, že je jiní lidé ani nevzrušují. Hrají spolu trapnou hru: ,,Vzrušuješ mě jen ty, miláčku”. Že to tak není, je zřejmé z toho, že “zadaní” muži masturbují u porna (co je na tom teda vzrušuje?), z toho, co si obě pohlaví představují při sebeukájení a ze snů. V nich se demonstrují potlačené procesy, takže lidé si zde vesele souloží s lidmi, které nikdy předtím neviděli, ale třeba s dítětem ve snu nikdy nesouložili (protože to je totiž skutečně proti jejich povaze). Pojmy jako důvěra se ve vztazích redukují jen na to, jestli věří, že mají právo výhradního sexuálního využití (cynicky řečeno vsv agreement) toho druhého nebo ne. K uzavření se do vztahu rve člověka celá společnost. Ženské pohlaví to má obecně těžší, pokud dívka nemá benevolentní rodiče, asi nemůže říct: “Tohle je Roman, můj kamarád a milenec”. Mým heslem je: Ať si dělá, kdo chce, co chce, pokud tím nikomu neškodí. Právě potlačování sexuality plodí perverze. Ve společnostech (přírodních kmenech), kde je normální sexuální vývoj, perverze neexistují. Silně perverzní jsou např. “morální” Američané. To, co je v USA, není morálka, ale pokrytectví. Mnoho perverzních technik jako anální sex nebo ejakulace do úst je dnes servírováno jako něco zcela normálního a přirozeného. Láska-sex-meditace: to je Lidské spojení.

Partnerství musí fungovat tak, že oba na sebe hned na začátku otevřeně vybalí své chyby, proberou je a pak si budou vzájemnou oporou při jejich překonávání. Většinou je to tak, že jen předestřít chybu druhého je dostatečným důvodem k řevu. Nevím, myslím že do partnerství patří diskuse, ne hádka, ta je k ničemu, nic neřeší a je jen destruktivní. Zastávám názor, že lidé, kteří se opravdu milují, na sebe nemohou řvát.

Společnost, v níž žijeme, je společností patriarchální, ať si kdo chce, říká, co chce. Lidé to tak od dětství podvědomě vstřebávají a pak se tím řídí. To,co většina žen chce, je muž, který nese zodpovědnost za jejich život, na něj pak mohou hodit případný neúspěch. To je problém tzv. ,,hodných kluků”. Tady je potřeba rozlišit hodného kluka a slabocha. Ženy nadávají na mužský egoismus a ješitnost (právem), ale je to přesně to, co od mužů chtějí – nadřazené ego. Hodný kluk je pro ně něco jako kleštěnec – není to prostě 100% muž. Proto se tak uchechtávají, když hovoří o hodném klukovi (v podstatě “blbci”). A právě proto na celé čáře vítězí drsňáci a “špatní kluci”. “Holka je kus hadru, který se přizpůsobí mně, ne já jemu”.

Politiku nemá cenu rozebírat: Většina těch, kteří jí dělají, ji dělají jen pro uspokojení sebe sama. Tím je vše dáno

Spiritualita:

Cílem je Dokonalost, Osvícení, bezprostřední kontakt s Bohem. Je to tak, že lidé se ve většině dělí do dvou skupin. Jedni (ti nejhloupější) předstírají, že nemají vůbec žádné chyby. Když někdo řekne “nikdo není dokonalý”, oni dělají, že jsou. Druzí pak přesně tohle říkají, ale to je alibismus. Dokonalost je konečný stav Člověka. Je to stav, kdy si uvědomí, že nemá žádné limity a bariéry.
     

f4

Další obrázky s Fantazií najdete TADY

Komentáře

Ikona diskutujiciho Luz 2010-04-22 08:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Smutná pravda obzvlášť v prvním odstavci v části Stav současného lidstva.

Ikona diskutujiciho Radůz 2010-04-22 08:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Výstižně shrnuto, ten člověk mi mluví z duše. Dík.

Ikona diskutujiciho Alue 2010-04-22 09:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: Naprosto s tebou souhlasím. Například já se první zamiluji do duše člověka a potom zjistím, že mě přitahuje i jeho zevnějšek. – Což je podle mě správné pořadí, ani nevím, jak to dělám.

Ikona diskutujiciho Petr 2010-04-22 10:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pokud je autor z JM, docela rád bych si s ním na tyto témata dal řeč osobně. Tohle je téma na delší rozhovor. Tady jsou problémy jenom nadhozené k diskusi.

Ikona diskutujiciho M 2010-04-22 10:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Clanek je uzasne vystizny . A k tomu sexu bez vztahu bych rad rekl ze tento act nevede k nicemu jinymu nez ze se z lidi stavaj materialisti . A nejhorsi na tom je ze tento sex bez lasky vytvari materialisticky pohled na vice veci ne jenom na sex . Jako dilek ze stavebnice Cheva ktery potrebujete dostat do Lega …. taky si jej oriznete aby vam tam zapadl a uz nikdy nevypadl 🙂

Ikona diskutujiciho Pepa 2010-04-22 12:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: cituji: "Trápí mě, když lidi zakládají svůj vztah skoro výhradně na sexu a nazývají to láskou".

Ikona diskutujiciho Katrin1011 2010-04-22 12:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No já teda nevim,ale z článku mi vyplynulo, že se nemají potlačovat pudy a máš se vyspat s každým, kdo se ti líbí. Jenže mě to teda nebaví spát s někym koho neznám jen tak už jsem si to vyzkoušela. A tak jednou za rok se mi někdo fyzicky líbí, ale stejně nemám potřebu s ním spát. Baví mě flirt nebo tak, ale nic víc. Z mý zkušenosti kluky baví sex i s holkama, který neznaj (proto se dívají na porno), ale mě to teda nebaví a porno se mi zdá hnusný. Třeba to mají holky jinak ( i když slyšela jsem, že se na porno koukají nějaký holky taky tak je to asi baví)?

Ikona diskutujiciho Luz 2010-04-22 13:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[6]: Pravda, že jen cit taky nestačí. Anebo spíš, aby láska přetrvala, city tam jsou pořád, ale časem se přetváří. Tak jako je jiná láska mladých lidí a láska dvojice, která spolu prožila 40, 50 let a stále ji prožívají, ale jinak než dřív. Ale nerozumím tomu, co píšeš dál; myslím, že je normální, že většina lidských bytostí touží po pevném vztahu, protože nás to naplňuje po citové stránce.

Ikona diskutujiciho AnjelikChantall 2010-04-22 13:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]: Alue tak to sa mi úplne hnusí je to totálna povrchnosť a ponižovanie…a v 14!!! Des…ale zároveň nič nového

Ikona diskutujiciho Gilraen 2010-04-22 16:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

S článkem souhlasím, vidím to stejně a ještě bych dodala něco k tématu vztahů. Přijde mi, že kluci v dnešní době nemají vůbec chuť a důvod se vázat. Jejich rodiče se rozvádějí, svatby nejsou v módě, není nic výjimečného, když má žena čtyři děti, každé od jiného partnera, a tak si všichni myslí, že je to normální. Přitom rodina je základ státu! Na jedné straně je tu argument bezpodmínečné lásky (pokud ho miluješ, nech ho žít) a na druhé straně ekonomická situace a hlavně DĚTI. Ať tak, nebo tak, dítě potřebuje mít oba rodiče ve vyrovnaném svazku. Strašně často se v okolí setkávám s tím, že spolu dva chodí (dva a více let) a vztah ztroskotá na nechuti kluka se vázat a mít rodinu. Může si přece hrát jen za sebe, a různé feministky je v tom názoru ještě podporují. To je pro mě asi největší nebezpečí téhle doby. S rozpadem rodiny nastane rozpad společnosti :-( O to víc mě to štve, že se mě to právě týká. Muž by měl ženu milovat a chránit a ona mu na oplátku porodit děti a pečovat o něj. O moc více se v tomhle experimentovat nedá, ale kam se ty hodnoty poděly?

Ikona diskutujiciho Etellyen 2010-04-22 16:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]: mám kamarádku která ''tamto'':D dělala už snad ve 12ti nebo 13ti… teď střídá kluky většinou ani né po měsíci a většinu znich  zná z chatu a chodí snima jen kvuli ''tamtomu''…když sem se jí třeba zeptal: cože? ty máš zas novýho?! tak mi na to řekla že s tamtim chodila už měsíc a že to stačí:-P…jinak článek je smutná pravda mno

Ikona diskutujiciho Petr Pan 2010-04-22 16:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Osobnost autora ve mne vyvolává rozporuplné pocity. Píše o věcech, o kterých by měl mít zkušenosti, aby je mohl psát. Na druhou stranu mi tenhle článek přijde jako vypracovaný domácí úkol na základce nevalné úrovně, spíše jen aby se něco zplodilo, třeby by byl i dobře ohodnocen. Nepovažuju Alue za bůh-ví-jakou spisovatelku a nejchytřejší ženu na světě, ale její články mi přijdou o několik stupňů výše jak tenhle "canc". Nic ve zlém…

Ikona diskutujiciho Petr 2010-04-22 16:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[4]: Přečetl jsem si po sobě svůj komentář. Omlouvám se za překlep. Poslední věta má začínat:

Ikona diskutujiciho Alue 2010-04-22 17:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[12]: To je jenom tvůj problém, ostatním se to líbí :D

Ikona diskutujiciho svetlo 2010-04-22 17:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Menapsal bych to lépe.Pokoj s Vámi.

Ikona diskutujiciho Petr Pan 2010-04-22 20:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: Jsem ten svůj výtvor taky napsal pěkně vidlácky, lepší nekritizovat, abyste nebyli kritizováni :). Ještě jsem chtěl říct na závěr. Neznáte celý příběh ostatních lidí. Nevíte, proč se chovají tak a tak, co je k tomu vede, co dělali v minulosti (nejen v tomto životě). Nevytvářejte si domněnky :).

Ikona diskutujiciho Lúmenn 2010-04-22 20:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Článek na mě nepůsobí moc dobře, je vidět, že autor má sám se sebou dost problémů a řeší je i v článku. Chybí mi tam pozitivní vyzařování, je to plné odsuzování a negace. Nemám z toho dobrý pocit:(

Ikona diskutujiciho unga 2010-04-22 21:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pěkně "teoreticky" zmáknuté, co takhle to ale zkusit až vyrosteš a budeš o tom opravdu něco vědět ? Hlavně část o vztazích mi přijde dost legrační. Tady je to koukam vysoce v modě, aby náctiletí psali "úvahy" o životě a radili, zkuste si vylít srdíčko a jen tak s někým si pokecat, přijde mi to praktičtější.

Ikona diskutujiciho Alue 2010-04-23 08:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]: Jak můžeš vědět, kolik let je autorovi tohoto textu? – Ungo příště napočítej do desíti, tento tvůj komentář je krásný předsudek.

Ikona diskutujiciho Petr Pan 2010-04-23 12:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[17]: Naprosto souhlasím, je to takové zakomplexované… To je taky o čem mluvím ve svých příspěvcích. Aluška je daleko víc prosvětlená a je to vidět v jejích článcích, když tu pak píše někdo cizí, kdo je tak trochu "jinde", bije to do očí.

Ikona diskutujiciho Alue 2010-04-23 13:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

… mno tak si počkejte na zítřek, to výjdou hezké prezentace :D

Ikona diskutujiciho Alue 2010-04-23 13:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Hele co jsem našla, je to sranda. Jmenuje se to relaxační folie

Ikona diskutujiciho ok 2010-04-24 20:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Akorátže anální a orální sex není žádná perverze. Už dávno, to mi bylo asi 11-12 let, mi pan farář v zákristii říkal, že je to dobré, Bohu se to líbí a hřích určitě nejsou. Takže proč by to mělo být perverzní???

Ikona diskutujiciho sundaysmile:) 2010-04-25 08:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Fakt moc krásný článek a pravdivý…nedávno jsem se zamyslela nad těmi vztahy,inad tím,proč se dnešní už dvanáctileté holky oblékají jak  "panenky" z časopisu..manipulace jak blázen.Láska=život..a né vztah..vztah=že se k sobě něco vztahuje..

Ikona diskutujiciho Ondra, autor 2010-04-27 19:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Luz: Lásku, která by se vytvořila fyzicky, si nedovedu představit. V dokonalé společnosti je mezi lidmi cit. Pohlavní styk bez citu tudíž v takové společnosti vůbec nemůže proběhnout. Existují omezení, která na Tebe systém nasype. Je to právě případ požadavku výhradního sexuálního využití. Píšeš věrnost a citové bezpečí, ale co třeba pravdomluvnost, otevřenost, vzájemné porozumění, naprostý spoleh. Nejsou právě tohle aspekty důvěry mezi lidmi? Kde jsi přišla na to, že by Tvůj partner měl Tebe milovat, s Tebou spát a jeho eventuální styk s jinou je aktem jakéhosi podvodu. Sedla sis v životě na 5 hodin a hledala všechna pro a proti, nebo Ti to prostě řekli rodiče, učitelé, známí lidé, neznámí lidé, novináři, scénaristé, atd.? My jsme lidé, lidské duše, příbuzní. Přišli jsme z nějákého důvodu na tento svět. Žádná jiná lidská duše nám nepatří a neměli bychom se jí pokoušet k sobě poutat. Tvůj partner má právo milovat. Skutečná Láska neomezuje a se neomezuje. Neříká: tohohle milovat můžeš, tohohle už ne, protože miluješ už tamtoho. Dělej to, co považuješ za správné, ale než to za správné vezmeš, podrob to kritice. Ne vše, co Ti kdy lili do hlavy, je pravda. Skutečnost je taková, že většina lidí je energeticky blokovaná, přičemž tato blokáda souvisí (mj.)s jejich sexualitou.  

Ikona diskutujiciho Ondra, autor 2010-04-27 19:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Možná by bylo dobře prohodit pořadí těch reakcí(nechám to na Tobě):

Ikona diskutujiciho Alue 2010-04-27 19:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[26]: Pořadí reakcí upravovat nelze 🙂

Ikona diskutujiciho Ondra, autor 2010-04-27 23:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

:-)

Ikona diskutujiciho Tom 2010-04-30 01:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ondro dovolil bych si s tebou v bodě školství nesouhlasit. Jak zjistíš kdo je genius a kdo naopak blb ? Copak si nemyslíš, že být geniusem a blbem je relativní pojem ? K tomu aby člověk mohl zjistit, že má na výběr potřebuje vidět možnosti, né že si ho hned od malička někam zaškatulkuješ, a neuvidíš ty možnosti právě diky rozdilným lidem kolem sebe ? Mimo jiné díky tomu se s pomalejšího dítěte, které poháni hecováni svého bystřejšího kamaráda, může stát dítě lepší. Je hloupé škatulkovat, díky škatulkováni jsme všichni omezováni, už od malička je nám předhazováno, že na něco nemáme, a proto se máme trápit, vykašlat se na vytvářeni budoucnosti a přijmout fakt, že když pocházim s vidlácke rodiny, tak že jsem předurčen zustat vidlákem, orat pole, jezdit s traktorem, nebo dělat v nějaké fabrice ? Ano máš pravdu, školský system stojí za starou bačkoru, ale není to proto, že vedle sebe stojí rozdílne typy lidí, je to naopak proto, že devadesát procent dětí netuší, že si své životy mohou tvořit samy, a žádny učitel jim to neukáže ! Misto toho mele hlouposti a nepraktické věci. Uměleckou duši má každý z nás, ale místo toho aby se nás někdo snažil naučit svobodomyslnosti, je nám už od mala předhazovano jací jsme, na co máme, na co nemáme, co nam sluší, a co nám nesluší, a při sebemenší snaze o uvažování, které jde z nás nikoliv z pocitu a touhy zalibit se ostatním, jsme označovani za podivíny, a jediným uspěchem nam je výsměch ! A tohle je jeden z vážných problému našeho pěkného usměvavého světa – malokdo z nás ví co je to opravdová svoboda, místo toho se stavame obětmi svých hloupych strachů… Jim Morrison pronesl na tohle téma něco pěkného ve smyslu, že člověk se stane svobodným teprvé poté co se zbaví svých strachů, bohužel málokdo je uvědomělý natolik aby k té podstatě došel, a začal se svými strachy bojovat, a tím, že začneš škatulkovat to jen zhoršíš, člověk musí vidět, že může být svůj, páč bez zamyšlení nad sebou samým změna nikdy nepřijde.

Ikona diskutujiciho Luz 2010-05-01 13:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[26]: Ale jsou vůbec lidské bytosti k takové nezávazné lásce [jestli to dobře chápu] určené? Je špatné, že člověk má potřebu jistoty – hlavně asi děti, ale i dospělí? Proč potom jsou k rozmnožování potřeba dva, kteří se navzájem potřebují, a dítě potom potřebuje je oba? Přikláním se k názoru, že aby tohle mohlo fungovat ve prospěch všech zůčastněných, je nejlepším uspořádáním právě stabilní rodina. A ne že dva spoju žijou, mají třeba i děti, a pak jeden odejde, protože se mu zalíbí někdo jiný. Ostatně pokud je něco pravdy na tom, co jsem o tom četla, důvodem toho, čemu říkáme nevěra, bývají spíš problémy v už existujícím vztahu spíš než touha po jiném vztahu: Kdo je ve vztahu šťastný, nemá potřebu chodit za někým jiným.

Ikona diskutujiciho Luz 2010-05-01 14:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

*pardon, zúčastněných :D až teď to vidím, když se to zveřejnilo 😛

Ikona diskutujiciho Ondra 2010-05-02 21:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Výbornej článek, začetl jsem se do něj ani jsem netušil kolik uběhlo času…(čtu to až teď protože jsem tu nějakou dobu nebyl 😉 )

Ikona diskutujiciho rekornelie 2010-11-05 11:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

reakce na Luz: Doporučuji některou z knížek Saí Baba promlouvá o vztazích nebo Saí Baba promlouvá o světu a bohu. Hlavně u těch vztahů je to dobře popsáno. Řešíme si spoustu dluhů a chyb z minulosti, proto se ty vztahy rozpadají a jsme "nezodpovědní". Ideálem je opravdu stabilita v rodině a v páru a měli bychom na tom pracovat. Mě ty knihy docela otevřely oči. Není to žádné odsuzování, ale naopak láskyplné pochopení, vedení a Naděje :-)

Ikona diskutujiciho Primula 2012-03-07 05:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Úplne s každým slovom v tomto článku súhlasím, autor to napísal pravdivo a trefne, právom ti patrí moja pochvala a uznanie.

Ikona diskutujiciho Zuzana 2012-12-14 10:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Taky se mi článek dost líbí..konečně člověk, co má dost podobný názor na věc..Díky!

Ikona diskutujiciho kvetina 2014-03-03 15:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Vidim a vnimam to upln stejne!!!!!Uvodni clanek jen snuzka alibistickych kecu!!! Kteryzto nazor je nam dnes medii a vlivnymi lidmi(vzoru) nucen!!!

Ikona diskutujiciho Mára 2014-07-02 21:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

S těma hodnýma klukama to je průser. Sám jsem hodnej a snažím se pro holku udělat co je možné, a to je chyba. Jenže já moc nechápu tu správnou dávku mezi hodným a zlým klukem. Teď už je to teda lepší, ale furt je to o ničem. Tak to zakrývám tak že si před holkama hraju na mafiana v černým autě :D takže se dělám zlej tímto způsobem, páč to jinak neumím. Je to blbý, no časem se to jistě zlepší.

Ikona diskutujiciho hanka 2018-04-07 17:26:00 Odpovědět

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek