Proč je zbytečné mne kritizovat

20.10.2011 v Poselství 69

Proč je zbytečné mne kritizovat

Mnoho lidí si naivně myslí, že kritika je užitečnější, než pochvala. Můj život mi ukázal, že je tomu přesně naopak, tedy v mém případě je tomu přesně naopak. V mém životě nepodněcuje motivaci kritika, ale pochvala.

Nikdy jsem se nesnažila dělat věci dobře proto, abych slyšela kritiku, ale abych slyšela slova uznání, pokud jsem o nějaké uznání v dané situaci stála.

,,Když o druhém člověku nemůžeš říct nic hezkého, raději mlč.”


V mém dětství, v pubertě, ve škole, nikde na mě kritika nefungovala. Mě nijak neobohatilo, když mi psali jako dítěti do žákovské knížky, že jsem pasivní a izoluji se neustále od ostatních (To měla u učitelů být kritika, já bych to vzala jako velmi dobrou charakteristiku svého dětského společenského života.), protože jsem to sama věděla moc dobře a dělala jsem to vědomě.

Ani v kreslení mi to nikdy k ničemu nebylo. Jakákoliv kritika na moje obrázky mi nikdy k ničemu nebyla. Já jsem dostatečně inteligentní na to, abych v nich viděla neproporčnost a chyby, ale často potřebuju vidět, co jsem udělala správně, protože mi to někdy jako tvůrci uniká.

Na moje sebevědomí také nikdy nefungovala kritika, že mám rypák, nebo divná lýtka, k čemu mi to jako je??? K ničemu.

A můj web? O tom ani nemluvě. Občas mi dojde do mailu ,,dobře míněná vysoce inteligentní kritika”, co je u mne potřeba zlepšit. Nikdy mi žádná z těch kritik nic nedala. Já nepotřebuju slyšet, co se komu na mě nelíbí, já potřebuju vědět, co dělám dobře, abych se na to mohla zaměřit a to, co odezvy nemá, hodit do kontejneru.

Když si přečtu větu: Zdá se mi, že v něčem nemáš jasno, já bych některé články smazal…” Co si pomyslím? Jak někdo může vědět, jestli v něčem mám, nebo nemám jasno? Dovolte, na to si umím udělat názor sama, nepotřebuju to od nikoho slyšet a taky se na to nikoho neptám. Prostě mě nezajímá, že si někdo myslí, že něčemu nerozumím.

A dráždí mě, když někdo klidně napíše, že by smazal nějaké mé články. Prosím??? Víte, kolik je to práce? Mažte si svoji práci a tu moji nechte v klidu viset tam, kam jsem ji umístila. Děkuji za pochopení.

Nebo že někdy působím na webu namyšleně. To mi píšou lidé, ze kterých po krátké reakci vyleze ošklivý komplex, který má pocit, že jakákoliv míra profesionality na hostingu zdarma pod záštitou blogu je vytahování se a sebevědomý přístup taktéž. Zkrátka lidi, co sami sebe považují za chudáky, dráždí setkání s někým, kdo si to o sobě nemyslí.

Pardon, ale můj přístup k věci souvisí s mojí povahou. Moje dílo na internetu zrovna tak. A že působím namyšleně si k srdci neberu. Jsem dostatečně inteligentní na to, abych si uvědomila, že mám někde mezeru a tohle můžu poslouchat jen od lidí, kteří mě dobře znají. Od ostatních mě to nezajímá, protože oni nemají ,,k posouzení kompletní podklad”.

Kritika zkrátka v mém životě představuje něco, co mi nepochopitelně moje okolí vnucuje, ale já o to nestojím, ani to nepotřebuji, protože mi to nikdy k ničemu nebylo. A není to o tom, že bych sama sebe považovala za dokonalou. Já vím, že jsem jaká jsem, dělám hodně proto, abych na sebe mohla být hrdá, aby se mi se sebou dobře žilo a abych byla spokojená, když se uvidím v zrcadle. Jestli má se mnou někdo problém, proč mi to cpe? Mě to nezajímá, ať se s tím vypořádá, co má se mnou společného, že třeba někomu připadám taková, nebo maková? Já se přece na to nikoho neptám, tak proč mi to lidi cpou?

Bydlím snad s někým z těch lidí, co mě kritizují? Mají mě denně na očích, aby objektivně mohli říct, co na mě je a není dobře? Ne.

Zalovím v paměti… kritizuju snad někdy někoho já? Já kritizuji jen v případě, že mě někdo naštve, nebo že mi někdo nechutně do očí lže, případně se se mnou snaží vydrbat podlahu. To je potom zle. Ale dobře míněná kritika? Prosím?

Když za mnou někdo přijde a chce upřímný názor, ok, nemám s tím problém. Ale když se mě na to neptal, tak ho to evidentně nezajímá a v tom případě mu to přece nebudu cpát, to je moje věc, co si o čem, nebo o kom myslím. A stejně tak je moje věc, co si kam napíšu a jestli to tam nechám viset. Že by to někdo vymazal? Ale mě to přece nezajímá, já se dotyčného na to neptala.

Já nemám problém za někým, komu věřím, jít a zeptat se ho na nějaký názor. Ok, v takovém případě zkousnu kdeco. Ale štve mě, když za mnou někdo doleze a začne to do mě huškat bez toho, abych o to projevila zájem.

Kritika jenom u člověka sráží motivaci, nechápu, jak někdo může inteligentně tvrdit, že z pochval si člověk nevezme tolik, jako z kritiky. To jde vidět, na co je dnešní společnost naladěná. Všichni by jenom plivali, ukazovali kde je mezera, kde je co nakřivo, špatně, nebo nedotažené.

V životě mě nejvíce a nejlépe vždycky posunovaly pochvaly.

Jako dítě že jsem hezky kreslila?

Fajn, tak jsem kreslila o to víc a procvičovala, všem se to líbilo a já objevila něco, co mi hodně dává. Takže to byla pochvala, co mě nakoplo jako dítě hodně kreslit, ne kritika.

A co ten můj web, na který se denodenně dřu? Jedině přes pochvaly jsem postupně zjistila, co je dobře, na co se zaměřit, co stojí za to zdokonalovat, nebo rozvíjet. Ne kritiky, ale pochvaly mi ukázaly, jak to dělat dobře a ještě zvedaly motivaci, když byly krize.

Nebo účesy… jako malá jsem si nikdy nedala culík, prostě jsem se toho bála. Jednou jsem udělala výjimku, všichni si všimli, všichni mi to pochválili a od té doby nemám se svazováním vlasů problémy… Kdyby mi začali lidi říkat, že nemám furt chodit s rozpuštěnými, že je to nuda a že vypadám jako dežo, tak se neodvážím ke změně nikdy. Zase to byla pochvala a ne kritika.

Když nastala nejhorší a nejčernější doba mého života, byla to právě kritika, co mi život ničilo a skoro i zničilo úplně, kdybych se nechala. Všechno co jsem dělala, řekla, nebo si jenom myslela, bylo vždycky úplně špatně, totálně v rozporu s tím, co se po mě chtělo a to mě málem zabilo. Já nežiju ze slov kritiky, já žiju ze slov pochvaly a uznání.

Já žiju ze vstřícnosti, z toho že mi někdo poděkuje, pomůže, že mě někdo podpoří. Já žiju ze souladu s někým, ne z toho, že se mnou někdo nesouhlasí. Já potřebuju odezvy, že něco dělám dobře, abych se v tom mohla rozvíjet a viděla v tom smysl. Kritika mi nic nedává, protože mi žádný směr neukazuje.

Jestli někdo z těch, co si právě přečetli tento článek myslí, že pro ně je v životě hodnotnější kritika, fajn, klidně si tak žijte, když vám to vyhovuje. Já proti vašemu stanovisku vůbec nic nemám, ale prostě chci říct, že v mém životě to tak nefunguje, že to u mne není pravda, že to tak necítím a že o to ani nestojím, aby mě někdo cizí kritizoval.

K napsání tohoto článku jsem dostala inspiraci právě přes vysoce inteligentní kritiky některých lidí, kteří mi někdy v minulosti něco napsali. Upřímně, že mi napíšete, že na vás působím tak nebo mak, nebo že byste nějaké mé články vymazali, mi nijak s ničím nepomůže. Já to nikdy nijak prakticky nevyužiju, nemůžu si z toho nic vzít a nemůžu s tím nic dělat. Tak mi to necpěte. A proboha hlavně mi nevykládejte, že víte, o čem tato má práce je, když nevíte.

Každý z nás má individuální styl psaní, nebo projevu a z lidí v interakci s osobitým sdělením vždycky vyleze to, co jsou oni sami.

Já lidi okolo sebe dělám šťastné pochvalou a pomáhám jim vidět, co je na nich v pořádku tím, že je ocením. Kritiku si nechávám jenom na dobu, když se mě na to mezi čtyřma očima zeptají a opravdu o to stojí. A protože se mi to v životě osvědčilo, měnit tento zvyk rozhodně nebudu. Inteligentní kritici by to taky mohli někdy zkusit, hned je budou mít všichni raději.

Nejvíce mě baví vědomí a zkušenost toho, že nejvíce a nejhůř kritizují právě ti, co nic netvoří a nic neriskují. Protože kdyby ano, kdyby tomu rozuměli a věděli, neměli by potřebu shazovat jiné, kteří se pinoží a snaží. A teď mluvím všeobecně, platí to všude.

Kam dál:

Otevřít rubriku ,,Zamyšlení” – Zde

Další díla malíře Kirk Reinert – Zde

• Máte rádi stránky Aluška.org? Doporučte je svým známým: https://aluska.org/

Vaše dotazy směřujte do e-mailu◄

Komentáře

Ikona diskutujiciho onni 2011-10-20 07:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ja si myslim, ze nejde jednoznacne rict, ze dobre minena kritika je vzdy spatna. Zalezi od koho je podana. Kdyz moje prace kdysi kritizovala vedouci grafickeho aterlieru, taky me to v tu chvili mrzelo, ale jsem schopna sebereflexe a vim ze mela pravdu, protoze techniku jsem vazne nemela zadnou. Navic, kdyz mi rekla, ze na skolu tohle neni, ale ze ve mne ten talent drima, jne ho trochu vypilovat, a ze by mi pomohla, nebrala jsem to jako nejakou silenou kritiku a vlastne rozhovor s tou pani mi tehdy dal silene moc. A zhruba o pul roku pozdeji jisty clovek udelal neco, zkritizoval moje prace hodne hnusnym zpusobem a me to tak zasahlo, ze jsem hodne dlouho pak nemalovala.

Ikona diskutujiciho Lanavel 2011-10-20 07:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No je pravda,že je lepší pochválit a ne kritizovat,já osobně tohle ráda nemám,ale někdy je dobře míněná kritika dobrá,že si vlastě uvědomíš,že tohjle není moc ono.taky,ale ovšem záleží o koho je podána a pokud bude jen kritizovat a nic nepochválí tak je to už špatný..A je pravda lidi žijou jen v kritice a myslím si,že je lepší spíše pochválit,protože lidé jsou pk usměvavější a nemusí se třeba cítit trapně.Protože když by někdo zkritizoval ,že máš hnusné oblečení a nebo něco jiného tak to člověku vůbec nepomůže a on se bude cítit špatně :(.Takže jsem pro pochvalu 🙂

Ikona diskutujiciho Jindra 2011-10-20 08:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jakto, že není kritika potřebná? Bez ní bys přece nemohla napsat tento článek :-) Jinak vím přesně, jak to myslíš. Jen se na to dá dívat i z lepší stránky. Kritika nikdy nepotěší, může zkazit náladu i odradit od nějaké činnosti. Ale na druhou stranu, pokud se nezávisle několik lidí shodne na tom, že jsem udělal nějakou chybu a já o tom nevěděl, tak uznám, že na tom asi něco bude a můžu to zkusit zlepšit. Důležitý je, jak se to podá. Jestli jako názor nebo jako výtka. Proti výtce se člověk automaticky zablokuje, protože se chrání před emocionálním zraněním. Ale oponentní názor někoho zkušenějšího může fakt pomoct. Beru to obecně. Je jasný, že když ti někdo začne psát, že máš nějaký články vymazat, tak je to akorát drzost a ne konstruktivní kritika. A taky, někdo kritizuje vše a všude, má to v povaze a od takových se přijímat kritika nedá. Když použije kritiku člověk, co to normálně vůbec nedělá, je to k zamyšlení. Já kritiku používám, ale snažím se, aby nebyla destruktivní a spíš fakt poukázala na to, co by se mělo zlepšit. Beru to spíš jako námět k řešení, než vyloženě kritiku a tak to i podám. Musím ale vědět, že to má smysl, že to dopadne na úrodnou půdu. Je to hodně daný povahou. V práci mám občas na starosti učně, tak můžu vnímat ty rozdíly. Někdo se načepýří po každém upozornění, že se něco má dělat jinak a někdo sám od sebe chodí a ptá se, jestli to má dobře a bere si rady k srdci. Co člověk, to originál.

Ikona diskutujiciho mg 2011-10-20 08:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

pozdravujem

Ikona diskutujiciho Alenka 2011-10-20 08:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj :)souhlasím s tím, že nás pochvala posunuje dopředu víc než kritika. Když někdo dělá opravdu velké chyby a ostatní to vidí měli by mu to říct. Tvrdit, že REIKI je prokletí, jak tu bylo v jednom článku, už se mi zdá opravdu příliš. A tak to tady kritizuju. Prostě to není pravda a myslím, že ti pomůže, když ti to napíšu.

Ikona diskutujiciho Mieko 2011-10-20 09:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[5]: Já mám zase z Reiki blbý pocit. Nidky jsem jí nepoužívala a to ji mám od mala.

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-10-20 09:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mě kritika pomohla, ale i nepomohla. Záleží na tom… Třeba když jsem byla malá a kreslila jsem zvířátka, byla jsem na svůj výtvor hrdá a pak přišel táta a zkritizoval mi to, že zvířata maj nohy takhl a ne tak, jak jsem to nakreslila já. Od tý doby jsem začala kreslit zvířata tak, jak řekl táta a díky tomu jsem se rychleji zdokonalila. Sice bych na to časem přišla sama, ale pomocí kritiky přišlo prozření dřív. Nadruhou stranu když mě někdo kritizoval ohledně vzhledu, tak jsem nehla ani brvou a dokonce mě taková kritika i mrzela a byla jen ke zlu, protože se mi o to hůř pak chodilo do školy. Nebudu se začít malovat jen proto, že někomu vadí, že chodím nenamalovaná. Takže podle mě může kritika pomoct i uškodit.

Ikona diskutujiciho m+m 2011-10-20 09:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dobre napsano,mysleno.Jen tak dal.Rekal jsi to tak jak to potrebuji lide slyset.Neni co dodat Alue.

Ikona diskutujiciho Alenka 2011-10-20 10:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Nasgol 2011-10-20 10:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

"V mém životě nepodněcuje motivaci kritika, ale pochvala."

Ikona diskutujiciho Ivette 2011-10-20 12:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tuhle jsem četla kdesi článek o tom, že lidé jsou tady nastavení většinou tak, že jednají často u hodně činností na poslední chvíli, ve stresu, přičemž do mozku se jim vylučuje andrenalin – hormon, který je určen primárně na to, aby člověk vydával svoje rezervy, když jde o život nebo je v nebezpečí. To znamená, že jednají spíše ze strachu, a podobné je to myslím i s kritikou.

Ikona diskutujiciho Sona 2011-10-20 12:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Je to tak. Je to prave pochvala, co ludi posuva dalej. Kritika u mna vzbudzuje odpor.

Ikona diskutujiciho Jindra 2011-10-20 12:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]: K té poslední větě. Pokud má člověk podřízené, tak časem, jak se lidi střídají, vypozoruje různý věci a musí volit různý přístupy. Na někoho jde být jak milius a pracovní procesy to nenaruší. Ale je celá řada lidí, co berou slušnost jako slabost. Pokud necítí nad sebou bič, tak využijou každou příležitost k flákání, pomlouvání a intrikování. Ale to asi není podstatou tohoto článku. Jen, že po mnoha letech ve velké organizaci člověk nabere i jiný zkušenosti a nejde všechny jen chválit.

Ikona diskutujiciho Farah 2011-10-20 12:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

🙂 No mam to uplne stejne…jak kritika, tak jsem sla od toho radsi pryc, precijen nechci problemy, ze? Clovek se zdravym selskym rozumem o ne nestoji.

Ikona diskutujiciho Lady Rovena 2011-10-20 13:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tož chtěla jsem napsat nějaký sáhodlouhý komentář, ale napíšu, že mě kritika nevadí. Pokud je oprávněná, tak mě to popostrčí někam dál. A pokud není, tak se na to vyprdnu :o)

Ikona diskutujiciho Lady Rovena 2011-10-20 13:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[15]: myslela jsem tím, že se vyprdnu na neoprávněnou kritiku, to jen pro objasnění :o)

Ikona diskutujiciho Marry 2011-10-20 13:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

namyšlená teda určitě nejsi, sice tě neznám ale ty jsi pouze zdravě sebevědomá a je to cítit z rvých článků. Jenom proto můžeš vytvářet seriál sebelásky. A pokud jim, vadí že jsi ''namyšlená'' at' si tě nevšímají a táhnou. Sama budeš vědět přeci nejlíp jaké máš povahové rysy ne?

Ikona diskutujiciho Marťa 2011-10-20 15:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško, zřejmě tě někdo hodně namíchl, ale máš pravdu. Kritika, obzvlášť ta zle míněná, je strašná věc a téměř nikdy tě neposune dál, to vím z vlastní zkušnosti. Když jsem byla malá, a někdo mě kritizoval, tak jsem se nezměnila, ani sem se nehla z místa, protože jsem nemohla, jak jsem byla "zkamenělá". Ty nejlíp sama víš, jaká jseš a nikdo nemá právo tě posuzovat podle psaného projevu. Každý si totiž čte text svým hlasem a vkládá do něj své projevy. Vidím to sama na sobě, vidím to na jiných. Takže když si někdo přečte nějaký text, přečte si ho svými emocemi a náladami, a hlavně svým osobním a momentálním myšlením, takže se mu to může zdát jiné, než jak to bylo myšleno 😉

Ikona diskutujiciho Clarté 2011-10-20 16:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pokud je slušně napsaná za účelem poradit, co by mohlo být lepší, tak je to v pořádku. Lidi, kteří píší nechutné komentáře typu "woe, kam nato chodis?! toe vymisl…" mě třeba neskutečně štvou. Už podle psaného projevu lze poznat inteligence jedince – v těchto případech bývá většinou opravdu nízká.

Ikona diskutujiciho Berenika 2011-10-20 16:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, máš úplnú pravdu. I v mojom živote mi dá niečo pochvala. Kritika vôbec.

Ikona diskutujiciho Aerius 2011-10-20 18:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Musím se přiznat, že i já jsem Alue občas nějaký ten kritický mail poslal a i když jsem se hodně snažil aby to znělo mile a neagresivně odpověď buď nepřišla vůbec nebo napsala, že takové zprávy intuitivně nečte. Pochopil jsem tedy, že zde se nedá uspět ani s pozitivní kritikou a proto radím všem kritikům, že sem nemusí chodit když se jim tyhle stránky nelíbí! Já už to pochopil a chodím sem stejně rád i když občas s něčím nesouhlasím.:P

Ikona diskutujiciho Katrin 2011-10-20 18:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak to jsme na tom docela stejně (i když pro mě není moc motivační ani pochvala). Hlavně v tom, že si uvědomuju, co dělám, proč to dělám a tedy o svých chybách vím. Buď je neumím odstranit nebo to tak chci (nepovažuju to za chybu). Kritika pramení hlavně z vzájemného nepochopení a souzení člověka když do jeho věcí pořádně nevidíš – neznáš jeho priority, motivaci, možnosti, povahu – nebo má ten kdo kritizuje nějaký komplex – příklad:

Ikona diskutujiciho adamkelnar 2011-10-20 19:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kritika je stejne dulezita jako pochvala.oboji ma v zivote strasne velky vyznam a oboji nas posunuje kupredu.vzdyt i mi,az opustime sva tela budeme nad sebou vznaset kritiku a i pochvalu svych cinu na zemi.je v tom maly rozdil.ve chvili,kdy nad sebou vyneseme tento rekneme posledni soud ho nemuzeme nazyvat jednim, ani druhym.Nebude to kritika ani pochvala, nybrz pravda.cili proc se branit kritice, kdyz to muze byt pravda, kterou nevidime?Slovy lidi k nam promlouva buh a cizi kritika nam o nas muze rict strasne moc.jen to musime odhalit.Ja s laskou prijimam kritiku kazdy den a dekuji za ni.

Ikona diskutujiciho Annelise 2011-10-20 22:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No, občas dokáže nějaká ta kritika i ublížit. Nemám vůbec ráda když někdo kritizuje můj vzhled.. Ale i nějaká ta kritika mi pomohla. Třeba od učitelky na výtvarku, něco mi pochválila a něco zkritizovala a poradila mi, jak to vylepšit. Pomohlo mi to 🙂

Ikona diskutujiciho Renata 2011-10-21 09:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško, není kritika jako kritika. Životní zkušenosti mě naučily rozlišovat mezi kritikou, která má kořeny ve zlobě okolí (závisti, nenávisti,můžeš si dosadit jakoukoliv jinou "hezkou" vlastnost) a kritkou, která tě učí, která ti vychytává chybičky, které sama pro oči nevidíš. Rozdíl mezi tou kritikou je obrovský a já mám tuhle kritiku moc ráda. Pokud jí vyslechnu, přečtu, vstřebám, možná se zastydím, bodne to… ale PAK rozlije se mnou nadšený a natěšený pocit – hurá…vím jak na to! Jsem lepší, budu lepší! Odhalila jsem nějakou drobnou chybu!!!!

Ikona diskutujiciho Jlo 2011-10-21 10:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Šťastný je ten, kto si z kritiky blížnych nerobí barometer svojej nálady. (Adalbert Ludwig Balling)

Ikona diskutujiciho Cherryna 2011-10-21 11:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Přesně tak! Tenhle článek má úplně všechno, co by mít měl. Já nechápu, proč pořád lidi musí zdůrazňovat nedostatky. Co je na tom tak baví? Nedávno u mě doma byla kamarádka a řekla mi, ať jí ukážu svoje obrázky. No a začala je kritizovat. Tady máš šmouhu, tady ta pusa se ti povedla a tohle je teda hrozný. Jako já jsem jí neříkala ať mi to zkritizuje. A ještě k tomu když víš, jak jsi na každé dílo vyložené PYŠNÁ a ona to ani uznat nedokáže. No pak jsem jí řekla, že co kdyby si to zkusila namalovat sama a ona už raději nic neříkala. Lidi si myslí, že když někomu něco řeknou po pravdě jak si to myslí, tak udělají kde jaký terno a miluji tu jejich větu na konci: Ale já jsem jenom upřímná!…A příště jim odpovím: Ale já jsem se o tvoje upřímnou kritiku neprosila! Tady tihle lidi, ačkoliv je mi jich moc líto, mají většinou ale problémy sami se sebou. Mě taky na základce neměli rádi, pořád mi dělaly naschvály atd. Ale proč? Protože já jako jediná z nich jsem byla se sebou spokojená a štastná a oni to viděli a nedovolili mi být šťastnou. Prostě jsem musela jet s nima v jejich první lize. Trápili mě, dělali ze sebe velikány, ale ve skutečnosti na tom byli daleko hůř, než já. A já jsem byla malý pitomý dítě, tak mě samozřejmě přesvědčili, že se mnou asi bude něco v nepořádku a tak se to se mnou vezlo dál a dál až do té doby, než jsem si zase uvědomila, že jsem úplně v pořádku :D Každopádně Aluško, děkuji ti za stránky, pomáhají mi hlavně v tom, abych si uvědomila v životě nejdůležitější věci, krásný víkend přeji 🙂

Ikona diskutujiciho Chantall 2011-10-21 11:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Som na tom tak isto…len škoda, že môj partner na nepochváli ani keby bol koniec sveta 🙁

Ikona diskutujiciho Martinka 2011-10-21 16:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, trocha sebereflexe nezaškodí, podle mě jsou dva typy kritiky, a to ta, co má kořeny v zlobě a závistích, a také ta v přátelství a snaze lehce poposunout a pomoci 😉

Ikona diskutujiciho Vesmírná Sestra Khalia 2011-10-21 16:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Moc krásný článek, se kterým plně souhlasím =) Co se týče kritiky tak ji snesu většinou od mých přátel, jenomže ti zas moc extra nekritizují :D To bude tím, že mě znají a moc dobře ví,co mi dělá a nedělá dobře 🙂 a jsem jim za to mooc vděčná 🙂

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2011-10-21 17:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kritika je na mieste, len je veľmi nepríjemná.

Ikona diskutujiciho Non 2011-10-21 18:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alušku něco (někdo) naštvalo, tak se musí vypsat (vybít)..

Ikona diskutujiciho Jarda 2011-10-21 22:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já rozlišuji dva druhý kritiky.

Ikona diskutujiciho Mango 2011-10-22 00:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tyjo, něco na tom asi bude =). Abych pravdu řekla mě kritika nevadí a často i popostrčí dál, když je sepsaná slušně a s dobrým úmyslem =).

Ikona diskutujiciho Duchovni-poradna.cz 2011-10-22 14:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Když ale člověk vidí, že někdo dělá něco špatně a mlčí, tak se proviňuje. Jaká je to Láska k bližnímu, když mlčením ho akorát podporujeme v jeho špatných vlastnostech… To není Láska. Tím škodíme jemu i sobě. Píšu to zde ne na Alue ale všeobecně, to platí pro všechny.

Ikona diskutujiciho Barča 2011-10-22 17:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jasně si vyjádřila svůj postoj ke kritice. A to je dobře. Dobře je to v tom, že dokážeš na rovinu říci, co Ti vadí, co těžko přijímáš – už jen ten samotný fakt, že si to dokážeš vůbec přiznat.

Ikona diskutujiciho František 2011-10-22 17:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nejde o to co se děje,určila sis svůj názor na druhé ohledně kritiky,ale podstata je ta,že kritika je jen tvou volbou jí vidět tehdy kdy nepřijímáš sama sebe jaká jsi.Určitě věkem porozumíš a hlavně zvládneš otřesy,které jsou pomocí a darem v životě,není nic černé ani bílé jen barevné.Mít svět,který máš bez tvoření přijímání všeho a sebe v tom jaký je a místo v něm kdo každý svobodně má,protože nic jiného není,pak si sama odpovíš,že ktitika neexistuje,jen tvá rekce na ní.Ty jsi tou kritikou,protože ty ji dáváš smysl ve chvíli kdy ji prožíváš.Nikdo to za tebe neudělá,aby si cítila to co chceš prožívat,tak že odpověd je,zbytečnost toho,že nemá něco smysl proč ti nepsat cokoliv,je to jejich projev nic víc nic mín.A máš pravdu ticho je odpovědí kdo jsme.To si každý musí najít a prožít sám se všemi.

Ikona diskutujiciho 2011-10-22 18:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Řekl bych, že není kritika jako kritika. Kritika od někoho, kdo umí víc než já, je přece jen přínosem v tom, že mě dokáže navést na správnou cestu. Když přece něco udělám špatně, nemohu být za to pochválen. To je patolízalství.. Avšak zase kritika (nebo spíše urážka či rána pod pás) od nějakého debi.. nestojí za to, aby se jí člověk zabýval a trápil se nad ní. Ale každý z nás někdy může udělat chybu, nejsme bezchybní.. Můj názor je, že slečna Alue je v mnoha směrech výjimečný člověk, asi s vrozenou vazbou na mimosmyslový astrální svět, takže má k tomuto tématu bytostně blízko. A dá se očekávat, že člověk, který zase v to nevěří, že ji třeba nevhodně zkritizuje, třeba co to píše za nesmysly atd… Vůči tomu obrana není, jedině to s nadhledem přejít. Není všem lidem dáno, aby tomu porozuměli. Závěrem tedy přeji hodně optimismu a nezapomeňte, že "Nejhorší je srážka s blbcem", ale i ta se musí přežít..

Ikona diskutujiciho František 2011-10-22 23:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[38]:Pak už to není kritika ale rada,je to o úmyslu toho co dělám a jak upřímný jsme.Chceš pomoc a někdo tě nepochopí,protože se v té dané situaci vidí jinak než ten druhý,proto slovo kritika a mnohé jiné je stejnak jen o sobě samým,o nás všech jelikož je jen na nás smotných jak chceš co přijímat a čím chceš být.To je svoboda.Kritika je jako vidina problému,když však vše příjmeš pak je to příležitost nic víc a pak odejde tak jako tvé vnímání kritiky,která jen měla otevřít rozsah tebe do většího pohledu života a cítění sama sebe v něm.Vše začína tebou a konče vším kdo jsi a jestli někdo vnímá kritiku pak nevidí dar co si sám do života v té dané situaci chtěl přinést a pochopit kdo je.Nikdo není nepřítel jsme to my sami.

Ikona diskutujiciho Babe 2011-10-23 13:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

já mám z tohohle článku pocit, že nemáme psát své názory pokud ti nebudeme lízt do zadku…

Ikona diskutujiciho marieke 2011-10-23 13:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[40]:Taky mi přijde. Kritika přece nemusí být jen zlá, ale i konstruktivní. A konstruktivní kritika je pořád lepší než falešně chválit úplně všechno.

Ikona diskutujiciho Serpentine 2011-10-24 12:47:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Stejně největší průser tady je právě to, že Alue maže komentáře, které se jí nelíbí. Tato cenzura je fakt hnusná a nefér. Aluško, buď zruš možnost komentování článků úplně nebo se vykašli na to sprostý cenzurování.

Ikona diskutujiciho Marie 2011-10-24 16:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ráda si sem chodím občas číst, ale v poslední době si uvědomuji, že Aluško nepřipouštíš, že by někdo mohl mít něco pochopeno i jinak než ty. Je smutné, když někdo napíše, že máš něco smazat, ale je to jen nastavení tvého obrazu v zrcadle, protože stejně on jako ty neuznáváš jinou možnost "pravdy". Je to tvůj web a můžeš si tady psát co chceš. Nedávno jsem objevila jedny stránky, kde to funguje jinak, nikdo tam nikoho nepřesvědčuje o své pravdě.

Ikona diskutujiciho Jeff 2011-10-24 16:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Marie v tý tvý reakci je 2x slovo pravda a tak mě napadlo. Máš na mysli stránky moje-pravdy? Pokud ano, tak tam Zrzka nedává možnost komentovat její články, takže kdo ví, jak by reagovala ona na kritiku.[43]:

Ikona diskutujiciho Emil 2011-10-24 16:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Od doby vynálezu biče je zbytečné kohokoliv kritizovat.

Ikona diskutujiciho Alue 2011-10-24 18:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[42]: Mažu to, co porušuje pravidla diskuzí, tj. urážení. Má se diskutovat na téma řečeného a ne na autora článků. Je rozdíl říct: ,,S tímto nesouhlasím" a ,,autor je namyšlený debil".

Ikona diskutujiciho Serpentine 2011-10-24 18:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

"Má se diskutovat na téma řečeného a ne na autora článků"

Ikona diskutujiciho Jeff 2011-10-24 19:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, ale to mi opravdu nepřijde jako urážka to co se píše v komentáři č.41. Je spousta lidí, kteří jsou opravdu takový, že tebe i tvé názory berou tak silně, že kdyby jsi napsala nějakou vyloženě hloupost, tak oni na to budou přikyvovat. Za to ale ty nemůžeš, jsi pro ně zkrátka vzor, takže nechápu, proč to bereš jako urážku. marieke napsala jen svůj názor, ne kritiku, ne urážku a pokud tě to uráží, tak to už je opravdu na zamyšlení, co všechno se tě dotýká.

Ikona diskutujiciho marieke 2011-10-24 20:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, to přece nebyla urážka nikoho. A už vůbec mi nepřijde, že by byl můj komentář neslušný, neslušný komentář (a urážky) si představuju jako nadávky. Takže když jsi toho názoru, že je rozdíl říct o někom, že s ním nesouhlasím a že je debil (v tom také vidím rozdíl) tak opravdu nechápu v čem je urážlivý můj komentář :-O Ke sprostým komentářům bych se opravdu neuchýlila.

Ikona diskutujiciho František 2011-10-24 21:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[49]: Nevnímám vaše slova jako kritiku,ale spíš jako sarkasmus,který chce zlehčit danou situaci,ale nedaří se to.Věřím,že dokážete na toto téma vyjadřit slovy lépe co cítíte a né co si myslíte,protože to z toho cítím,mysl a ne srdce a to je dost málo na vytvoření názoru nemyslíte,když chcete hodnotit práci druhého.

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek