Proč mám pocit, že pro mne není žádná dívka dost dobrá?

19.11.2011 v Poradna 35

Dotaz:

Ahoj Alue,
Pokusím se ti podrobně popsat můj problém… je mi 18 a každý pátek chodím na taneční.

Posledně jsem tam měl prodlouženou (tzn. – kurz je delší a hlavně tam každý má rodiče).

Nemám stálou tanečnici, navíc tanečnice se stejně každou chvílí střídají a záleží na tom kdo se dřív stihne zadat. Prostě tak trochu boj o to, kdo si zadá jako první ty nejhezčí tanečnice. V ten den jsem na konci kurzu přišel domů, byl jsem pochválen za to jaký jsem si vybral krásný holky a všechno co prostě rodiče většinou řikají…

Problém je v tom, že delší dobu hledám partnerku na vztah a přijde mi, že jsem ke každý holce, která se objeví trochu moc kritickej.

Přijde mi, že to je nějaká ta divná chyba ve mě, že jsem prostě nepotkal tu správnou. Pokaždé když se nějaká objeví tak jsem k ní moc kritickej, k tomu jak vypadá, k tomu jak se chová a další kecy… Jako snažím se chovat mile a být v pohodě, ale prostě tyhle řeči mi v hlavě podvědomě vyvstávaj.

Když potkám zase holku, která se mi líbí, tak nemá zájem nebo už někoho má atd.

Takhle to jde dokola a už celkem dlouho se to opakuje. Nechci tyhle situace přivolávat a už několikrá jsem slyšel chytrou větu “Muž v zrcadle je ten, skterým třeba začít hned”, ale já to prostě nevím, co mám na sobě změnit. Nebýt tak kritický?


Přijde mi, že takovej je v dnešní společnosti každej chlap, navíc nekritizuju nahlas slovem, ale sám od sebe si takový věci řikám v duchu.
Navíc nemyslím, že na ostatních kritizuju vlastnosti, který se odrážej ve mě. Já se mám rád. Svýmu odrazu v zrcadle klidně i řeknu, že dobře vypadá.

Nejsem egoistickej, ega jsem se doufám z větší části zbavil už dřív. Celkem dlouho jsem si pěstoval, to abych mohl být sám se sebou ohledně vzhledu zdravě spokojený. Jsem snad kvůli tomu ješitnej?
Možná na mě působí hypnotizování reklam, vrstevníků nebo příbuzných? Aneb reklamy “najděte nejlepší ženu” nebo dneska ti každej idiot řekne “ty nemáš holku? se styď!”, vím že to jsou nehorázný kecy a bludy, ale je možný, že to na mě i tak nějak působí?
Podle jedný knihy si do života přitahuju situace, který mi maj ukázat jak se vyléčit. Na druhou stranu nevím prostě kde je nějaká ta chyba. Pokud je tak ji odstraním a dál chci jet životem bez ní.

Děkuju moc za případnou radu. 🙂

Odpověď:

Ahojky,

Možná, že svůj vnitřní problém hledáš na trochu nesprávném místě. Třeba nejsi vůbec ješitný, ani namyšlený. Třeba tvé příliš vysoké požadavky na správnou ženu pramení z toho, že se bojíš zklamání. Bojíš se, že to špatně dopadne, že to bude nakonec semetrika a zlomí ti srdce. Možná se podvědomě bojíš připustit si někoho k tělu, abys předešel vlastnímu ublížení a odhalení slabých stránek. Proto raději rychle někoho posoudíš a odsoudíš, aniž by sis to jádro celého pudla uvědomoval.

Zkus se zeptat sám sebe, jestli se bojíš špatného konce a nezdaru v lásce, jestli se bojíš, že ti ta či ona dívka ublíží. První myšlenka a pocit, co přijde, je ta pravda, kterou hledáš. Zkus s tím pracovat.

Láska není o přemýšlení. Láska je chemie a buď tu je, nebo tu není. Já jsem nikdy neměla problém se zamilovat, protože jsem se nikdy nebála konce vztahu. Vždy jsem do každého šla smířená s vědomím, že jsem mladá, nehledám muže na celý svůj život a že až si nebudeme mít navzájem co dát, rozejdeme se. Jestli v dobrém nebo ve zlém, to si rozhodnem my sami, až ta situace přijde, proč si s ní kazit přítomný okamžik? Rozchody a zlomená srdce k životu mladého člověka patří. Přes ně se učíš, poznáváš, jaký je ten druhý, co ti vyhovuje, nevyhovuje a částečně přes vztah s druhým člověkem rosteš a poznáváš sám sebe, bez ohledu na to, jak to skončí.

Každý vztah ti něco dá a věř tomu, že každá dívka, ať už vypadá, nebo se chová jakkoliv, není ani bílá, ani černá. Každý máme to svoje unikátní a hledat dokonalost nemá smysl.

Nejsme dokonalí a nikdy nebudeme. Vždy ti něco na druhém člověku může skřípat a nesedět, ale o tom také vztahy jsou. Naučit se respektovat a chápat toho druhého člověka a snažit se mu dávat ze sebe to nejlepší.

Zkus se zamyslet, jestli tak nejednáš jednoduše na základě strachu. Možná máš podvědomě pocit, že nejsi pro žádnou dost dobrý a protože svět je naše vlastní zrcadlo, máš pocit, že není žádná dost dobrá pro tebe, aby ses vnitřně chránil.

Vždy je moc důležité uvědomit si jádro pudla, pojmenovat a vyslovit nahlas svůj problém.
,,Bojím se, že…”
A potom sám sebe přesvědčit o tom, že tvůj strach je nesmyslný. Možná jen potřebuješ trochu víc času si to v hlavě srovnat, popřemýšlet a pořešit. Do ničeho se zbytečně hned netlač, láska je o tvém nitru a přijde k tobě, až uzraje ta správná chvíle.

Hodně štěstí 🙂
Alue


Kam dál:

Otevřít rubriku ,,Poradna: Životní směr” pro další otázky a odpovědi – ZDE

Další obrázky od Soanala: ZDE

Máte otázku? Ptejte se do ►Mailu◄

• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu https://aluska.org/

Komentáře

Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-19 07:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Uprimná otázka, úprimná odpoveď.

Ikona diskutujiciho sarunka 2011-11-19 10:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já bych řekla, že jsi tu pravou ještě nepotkal. Protože až ji potkáš, tak to budeš vědět že to je ona. A nebude záležet jak hezká je.

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-11-19 10:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nebo prostě čekáš na tu pravou (spřízněnou duši) a nechceš mít vztah jen proto, abys byl sám. A víš, že všechny, které jsi potkal, to nejsou. Já jsem si v 18 říkala, že asi nikdy nebudu mít kluka, protože buď mi nevyhovovali oni, nebo já jim. A těsně před dvacátým rokem života jsem potkala člověka, v jehož očích bylo zapsáno tisíce let společných životů v minulosti a hned jsem věděla, že je to on. Ten pocit, že se znáte už léta, a přitom se vidíte poprvé… Jasně, že ten vztah neni procházka růžovym sadem, potkání spřízněné duše neznamená vždy štěstí do konce života, ale myslím si, že taky podvědomě čekáš na svou spřízněnou duši a nechceš chodit s kdekým…

Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-19 10:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Anub 2011-11-19 11:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Upřímná a věcná odpověď, nicméně, nezmínil jaké má rodiče, jaké jsou povahy. Jestli měl kolem sebe od dětství obraz posuzování a souzení na denním pořádku, což není nic nového dnes, tak bych se nedivil, že tak jedná…každopádně, je v tom jen strach z vlastního neúspěchu :))

Ikona diskutujiciho Verca 2011-11-19 12:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Bo děkuju za hezká slova a souhlasím s tebou, Lenka to moc hezky vystihla :-)

Ikona diskutujiciho Verca 2011-11-19 12:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue pravdivá odpověď…díky za ni. Díky za to že jsi a díky že nám dovoluješ nahlédnout do tvé krásné duše :-)

Ikona diskutujiciho septik 2011-11-19 12:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dovolím si diskuzi trochu srazit do reality. Totiž i člověk, který nemá mindráky, je sebejistý a přesvědčený, že má co nabídnout, má problémy s hledáním svého protějšku z toho důvodu, že takovýchto lidí je strašně málo. Ve věku 15-20 lidé myslí na školu, zákazy rodičů, a krátkodobé vztahy, a nějáká budoucnost a zlepšování vlastní osobnosti je nezajímají. Jinými slovy, pokud má člověk nějakou sebeúctu, tak si nevybere, protože 90% lidí za to prostě nestojí. Ano, je to ostrá kritika, ale je třeba na to brát ohled. Takže rada pro autora otázky by zněla takto: "Ta Dokonalá na tebe čeká, zapracuj na tom, aby ses s ní setkal – vysílej myšlenky, vizualizuj, představuj si "seznamku" ve které si ujasníš její vlastnosti, a ona se ti objeví  v životě :-) "

Ikona diskutujiciho Renata Petříčková 2011-11-19 12:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[2]: ano, přesně tak…netřeba to řešit víc. Ale i ta cesta po těch "nepravých" je správnou cestou, na které se  učíme…

Ikona diskutujiciho Lady Rovena 2011-11-19 13:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zajímavý dotaz … spíš by mě zajímalo jak jsi kritický? Jakože, ta je moc tlustá, tenká, malá, vysoká, nemá takové či onaké vlasy, moc se směje, málo se směje, chodí divně oblékaná … docela široký pojem "moc kritický" … tak si zkus představit tu pravou…a jak by vlastně ta pravá měla vypadat? Je to o tom jaké by ten partner měl mít vlastnosti … a také o tom co můžeš nabídnout. A také občas, když člověk moc chce, tak se nedaří … někdy to moc chtění brání v tom, aby jsi našel co hledáš

Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-19 13:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Lady Roven,

Ikona diskutujiciho Lady Rovena 2011-11-19 13:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]: já zase chtěla vysokého, ale oni zase nechtěli trpaslici :o) (162-3 cm) :o) teda chtěli, ale ne na dlouhodobé soužití :o) tak jsem musela hledat na "nižších úrovních" :o)))a je fakt, že hezký chlap je pro mě něčím divný

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2011-11-19 16:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kto si myslí že pre neho nieje žiadna dievka dobrá, sám nieje pre žiadnu dobrý.

Ikona diskutujiciho Hi 2011-11-19 16:36:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho GRETKA 2011-11-19 17:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

alue moc hezky si tomu klukovy odpovedela klobouk dolu si vazne super poradkyne

Ikona diskutujiciho Veronika 2011-11-19 18:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[8]: "Ve věku 15-20 lidé myslí na školu, zákazy rodičů, a krátkodobé vztahy, a nějáká budoucnost a zlepšování vlastní osobnosti je nezajímají."

Ikona diskutujiciho hel 2011-11-19 18:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

chytré, moudré, milé rady a nepochybuji, že upřímné…přidám svoji: štěstí vzniká jako vedlejší produkt, úspěch plodí úspěch..pracuj na sobě,věř si,rozvíjej své ostatní zájmy a až se ti to bude dařit, tak "náhodou" potkáš i takovou lásku, pro kterou sis vytvořil předpoklady…láska je taková malá odměna za práci vynaloženou na sobě,tak hodně štěstí:)

Ikona diskutujiciho Daniela 2011-11-19 19:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[8]: Já náhodou souhlasím. Může to být i tím. Neříkám, že všichni 15-20 let jsou takoví. Ale co tak vidím moje vrstevníky, tak hodně jich žije povrchně, skoro všichni pijou, když někde jsou, a řeší kraviny, které jim stejně nic nedají.

Ikona diskutujiciho Vesmírná Sestra Khalia 2011-11-19 19:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[8]: "Ve věku 15-20 lidé myslí na školu, zákazy rodičů, a krátkodobé vztahy, a nějáká budoucnost a zlepšování vlastní osobnosti je nezajímají."

Ikona diskutujiciho septik 2011-11-19 19:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[16]:: "Ty víš, o čem lidé ve věku 15-20 let přemýšlí?"

Ikona diskutujiciho Daniela 2011-11-19 19:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]:S Lenkou taky souhlasím. A myslím si, že tomu člověk neporučí. Já jsem to měla vždycky tak, že jsem se zamilovávala do člověka hned z kraje. Prostě buď tam byla ta "jiskra" – něco mě k němu táhlo a nedalo mi to spát, ikdyž jsem třeba věděla, že by z toho nebyl dobrý vztah, tak jsem se stejně zamilovala. Třeba jsme spolu nechodili, ale ten člověk mě někam posunul, proto mě to k němu táhlo, protože jsem si tím měla něco uvědomit. Přišlo to samo.

Ikona diskutujiciho Veru 2011-11-19 19:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahooj

Ikona diskutujiciho Veronika 2011-11-19 19:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[20]: Já se teda, ipřes svůj věk považuji za plnohodnotnou osobnost. Život a moje svědomí mi tak naložilo, a proto mě docela šokuje, že podle Tebe jsem mezi pouhými 10%, kterým nezáleží pouze na škole a penězích. Tak to teda díky Bohu, že se, jak říkáš, něčemu věnuju a makám na sobě.

Ikona diskutujiciho Michelle 2011-11-19 22:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ten dotaz se mi moc líbí. Vlastně jsem ani nevěděla, že takoví kluci existujou. Učila jsem na střední škole, kde se studenti spíš zajímali o drogy, kouření a v šestnácti bylo samozřejmostí mít první sexuální zkušenosti. Samozřejmě takoví nebyli všichni, ale ti co byli jiní, byli prostě mimo. Začala jsem svoje studenty i tak časem brát – jako že nemá smysl s nimi mluvit o něčem hlubším – takže mě příjemně překvapuje, když čtu o klukovi, který to vidí jinak. To, že momentálně nemůžeš najít tu pravou, nesvědčí o tvých nedostatcích, ale naopak o kvalitách. Jsem si jistá, že na tebe čeká nějaká výjimečná a až ji uvidíš, tak to budeš vědět hned – nebudeš mít potřebu to nějak řešit nebo nějak přemýšlet. Jenom se nenech vyprovokovat k tomu, abys šel do nějakého vztahu jen proto, abys nějaký měl. To člověka hodně stáhne dolů a udá to tón i těm dalším vztahům. Jsem ráda, že jsem tady narazila na tak kvalitní exemplář chlapa, protože jsem myslela, že takoví ani nejsou (škoda, že už nejsem ve tvém věku:-). Holka, která ti odpovídá povahou, tě určitě nemine bez povšimnutí, takže se nemá smysl bát, že o něco přijdeš. Nekvalitní vztah člověk může mít kdykoliv – třeba ze dne na den – ale na ten kvalitní se vyplatí počkat.

Ikona diskutujiciho Barbora Sejrková 2011-11-20 10:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Myšlenkám, které nám vadí (ať už jakékoliv), se nedá vyhnout. Prostě přišly a není to nic osobního – a zase odejdou, dáš-li jim volný průchod.

Ikona diskutujiciho Karel 2011-11-20 12:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Správná odpověď: Pýcha ti vymezuje prostor. Hluboko pod ní je strach z nepřijetí.

Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-20 17:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Bo 2011-11-20 17:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Chantall 2011-11-20 17:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Každý vzťah a človek sa  k nám hodí v tejto etape živote je pre nás ten "pravý"

Ikona diskutujiciho Realtoltek 2011-11-21 18:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Njn laska v dualite, harmonie v celku.

Ikona diskutujiciho Baru 2011-11-21 22:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[8]:"pokud má člověk nějakou sebeúctu, tak si nevybere, protože 90% lidí za to prostě nestojí" teď jsi mě vážně pobavil :D fakt se směju, protože je to přesně můj styl přemýšlení:) resp. vyjádřil jsi slovy to, co jsem si vždycky podvědomě myslela, ale tak na plnou hubu bych to neřekla..:D

Ikona diskutujiciho MUDRC 2011-11-27 11:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nauc sa aj kosit,,nie len hrabat…..CHLAPCEK

Ikona diskutujiciho Domča 2013-12-08 15:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jé a já už si myslela, že jsem na tom světě sama:D Ale já to nemám jen ohledně partnerských vztahů, ale i kamarádských.

Ikona diskutujiciho Domča 2013-12-11 14:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, můžu se jen zeptat proč jsi sem nepřidala i můj komentář?tobě se až tak moc nelíbil?:( A u článku: proč jsem ještě nenašla toho pravého, taky…Nemusíš je sem dávat pokud se ti nelíbí, ale mohla bys mi je aspoň prosimtě přeposlat na e-mail?zda je to možné. Neuložila jsem si je a ještě je k něčemu potřebuji, děkuji mockrát.

Ikona diskutujiciho Domča 2013-12-11 14:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ježiš pardon, ten druhý není k článku proč jsem jěště nenašla toho pravého, ale k tomu: moje spřízněná duše má někoho jiného. Omlouvám za zmatky, děkuji, jsi moc hodná:*

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek