19. Kurz sebelásky: Proč nesmíme nikdy spáchat sebevraždu / DOPORUČUJI

9.4.2011 v Vyšlo knižně 126

První díl kurzu sebelásky najdete zde: 1. Kurz sebelásky: Proč je nezbytné mít se rád

_____ 19. Díl _____

Proč nesmíme nikdy spáchat sebevraždu

Podle nadpisu víte, že bude řeč o sebevraždě. Neočekávejte tu žádné šílenosti, pokusím se vám střízlivě vysvětlit, co se děje s lidskou duší po sebevraždě, kam odchází, jaké to má dopady a co se v takovém případě musí udělat. Chci vás tímto článkem důrazně varovat, protože sebevražda, ač téma ošklivé, je důležité.

 

Mnoho lidí už někdy v minulosti přemýšlelo nad sebevraždou, nebo je alespoň napadaly myšlenky:

,,Kdybych se nenarodil, nestalo by se tohle, nemusel bych to řešit / Proč tu vůbec jsem, když můj život nestojí za nic? / Proč mě rodiče měli, když mě nemají rádi? / Kdybych tady umřel, ani si toho nikdo nevšimne.”

 

Tyto myšlenky může jednou nebo opakovaně prožít každý z nás, protože svět, ve kterém žijeme, bývá někdy velmi krutý i k malým dětem, které nemají možnost vytvářet život podle svého do takové míry, jako dospělí. Podléhají podmínkám, které jim někdo nastolil a proto jsou v obrovské nevýhodě, také proto, že dnes se na děti pohlíží jako na někoho, kdo je hloupý, kdo nic neumí a nic nezná. Mnoho dospělých tak s dětmi i jedná.

 

Sebevražda: Poslední a nejhorší řešení

Pamatujte si, ať se děje co se děje, nikdy si nesahejte na život.

Sebevražda znamená: ,,Vzdávám se, světe polib mi, už to tu tady nebudu řešit a je mi jedno, co bude potom.” – Jakmile toto gesto uděláte, propadnete se do nicoty.

 

Člověk, kterému se povede sebevražda, odmítá život. – Kdo odmítne život, další možnost narození nedostane. Jeho duše bloudí v astrální sféře, v nicotě. Dalo by se to přirovnat ke ztracené duši.

Ví se ale, že pokud duše sebevraha dokáže posmrtně odradit alespoň deset lidí od sebevraždy, dostává novou možnost se narodit, získá znovu život. – Jenomže, která taková duše právě tohle ví? Vždyť lidé ani neví, že se nesmí zabít, jak by mohli znát toto řešení? A vysvětlete mi, jak duše sebevraha dokáže přemluvit deset lidí, když dnešní lidé si jdou pro prášky k psychologovi, když vidí ducha, místo aby mu věnovali pozornost?

 

Sebevražda jako projev zbabělosti a sobectví

Domýšlí někdy sebevrah důsledky svých činů? Je mnoho lidí, kteří plánují sebevraždu, nebo kteří se o ni pokusili, aniž by je napadlo, že zbabělý únik z tohoto světa je pro ně maximální ostuda, potupa a navíc ublížení psledním lidem, které na světě máte?

Zná někdo rodiče, který by se rád díval do hrobu svého dítěte?

Znáte někdo dítě, které je spokojené, když mu umře nějaký rodič?

Pokud dotyčný není absolutní vyšinutec, není mu jedno, že se někdo v jeho okolí zabil.

Sebevrah neskutečným způsobem ublíží mnoha lidem, aniž by si to třeba ve své poslední chvíli uvědomil.

 

Mohu vám říci, že pokud ztratíte někoho, kdo pro vás byl v životě důležitý, vryje se to nesmazatelně do vašeho života. Vzpomínáte na toho člověka někdy i každý den, pokud je zážitek čerstvý. Často litujete jeho konce, nebo důvodů, proč se to mohlo stát. A to nemusí být zrovna případ sebevraždy, může to být nehoda, důsledek nemoci. Nikomu, kdo má svědomí, není jedno, když někdo z jeho blízkých odejde.

Sebevražda vrhá stín na život všech lidí, kteří s ní přijdou do styku. Je to poslední a úplně nejhorší způsob, jak člověk řeší své problémy.

Pomůže vám, když víte, co se děje s duší člověka po smrti, ale od smutku vás to neochrání. Mnoho lidí po smrti neodejde do světla jak má a v případě sebevraždy si tím můžete být absolutně jistí.

 

Pokud o sebevraždě přemýšlíte:

Tak by vás to mělo v tuto chvíli přejít a vyléčit nadobro. Žádný problém netrvá věčně. Pokud se nevzdáte, zvolíte správnou cestu, najdete sílu a odvahu, vyřešíte všchno.

I děti, kterým ubližují rodiče. Stačí jen počkat, vydržet, povyrůst, s maturitou opustit beze slova domov a můžete mít normální život. Taktéž nemoci. Všechno se dá léčit, i rakovina. Můžeme žít bez nohou, bez rukou jako Nick Vujicic. Dokážeme žít bez opory naší rodiny jako samostatná jednotka. – Každý problém a každá překážka se dá řešit. Sebevraždu ze všech možnost řešení vyškrtněte a už se k ní nevracejte. Pamatujte si, že sebevražda není COOL, není hezká, není příjemná, nikomu nepomůže, všem ublíží.

Údajně sebevražda vyžaduje velkou dávku odvahy. – Co je odvážného na tom, když někdo ze zoufalosti sáhne po noži, místo aby svůj problém vyřešil jako normální člověk? Na tom nic odvážného není. Únik je zbabělost a pokud je někomu jedno, že ublíží svojí rodině, je to navíc nehorázný sobec.

Sebevrah není člověk odvážný, není to někdo, na koho budou lidé vzpomínat s láskou jako na někoho, kdo pomohl světu, nebo kdo byl dobrým společníkem pro své přátele. Nikdo na sebevraha nebude vzpomínat jako na silného a odvážného člověka. Takto se vzpomíná na lidi, kteří své problémy dokázali zvládnout a žít.

Pamatujte si, že vám nic nestojí za to, abyste se kvůli tomu museli zabít. Ochrana vaší duše je jedna z nejdůležitějších věcí, něco z toho mála, na kterém SKUTEČNĚ záleží.

 

Mnoho lidí myslí na sebevraždu ne proto, že by měli neřešitelné problémy, ale protože postrádají životní cíl, nevědí, pro co žít. Přitom by jen stačilo: TEN CÍL SI MUSÍTE NAJÍT A SEBEVRAŽDA VÁM V TOM ROZHODNĚ NEPOMŮŽE.

Pokračování zde: ,,20. Kurz Sebelásky: Typické ženské trauma – prsa”

 

 

Úspěšný seriál ,,KURZ SEBELÁSKY” vyšel v roce 2011 na internetu pouze jako ,,zkušební přípravná verze”.

 

Aktuální a kompletní podoba ,,Kurzu sebelásky” je nyní k dostání prostřednictvím knihy ,,SVÍTÁNÍ”. (Trojdílná kniha v jednom svazku)

 

Více o knize SVÍTÁNÍ je k dispozici k sekci ,,VYŠLO KNIŽNĚ” – ZDE.

 

Zakoupit knihu SVÍTÁNÍ je možno přes oficiální e-shop stránek Aluška.org: www.Kramky.cz/Alue – ZDE

 

Komentáře

Ikona diskutujiciho Jarka Š. 2011-04-09 07:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue  souhlasím s Tebou, nicméně řekni mi co mají lidé dělat když jsou opravdu nevyléčitelně nemocní, spějí ke konci a šíleně trpí a chtějí jen uspíšit přechod do světla. Víš u zvířátek jim pomůže zvěrolékař injekcí…ale tady …????jaké je řešení pro tyto případy. Já tedy neodsuzuji takové lidi,pokud dobrovolně ukončí život,aby netrpěli. Pracovala jsem na onkologii a stále jsem ve zdravotnictví, některé konce jsou opravdu smutné………..

Ikona diskutujiciho Odi 2011-04-09 07:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško, velké poděkování ode mě a pochvala za každý dnešní odstavec, podle mě tentokrát nadčasový článek, vybrala jsi téma, které se dotýká nějakým způsobem (přímo či nepřímo) asi každého… Srozumitelně, čtivě, prostě výborně napsané

Ikona diskutujiciho Jíťa 2011-04-09 07:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Můj příbuzný vyřešil své problémy sebevraždou a protože to byl člověk,který měl rodinu, mělo to obrovský dopad na další události.Na jeho děti,manželku,která si to doteď neodpustila a tak si podvědomě přitahuje zdravotní problémy aby se trestala a samozřejmě všem způsobil ohromnou bolest.A přitom stačilo tak málo,aby se tohle nemuselo stát.Podařilo se mi komunikovat s jeho duší a vím,že nemá klid a tak moc by si přál vše vrátit,ale už to nejde.

Ikona diskutujiciho Maruš 2011-04-09 07:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško,souhlasím s paní Jarkou,má pravdu.Pokud je myšleno,že někdo nešťastně zamilovaný,nebo sproblémy v životě(nemám peníze,nemám stěstí atd)spáchá sebevraždu-pak tady je to zbytečná smrt,vždy se najde řešení-jen chtít..Jo a to je to COOL?Jde to přeložit?My starší nevíme co to je,jsme v Čechách,je dobré psát česky….

Ikona diskutujiciho Kirael 2011-04-09 08:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

COOL znamená anglicky, že je něco dobré, hezké.

Ikona diskutujiciho IV 2011-04-09 08:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[5]:[4]: pro slangový výraz "COOL" je asi lepší překlad opět spíš  slangový:  super, skvělý, v pohodě, bezva, špicový, bombový… Módní, už pro mladší asi běžný(?) výraz známý hlavně z reklam, časopisů pro mladé… Však Aluška to následujícími českými výrazy  ihned vysvětlila a doplnila.

Ikona diskutujiciho Lenka 2011-04-09 09:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ano taky jsem si už v životě něco prožila a nebylo to vždy zdaleka pěkné. Ale sebevražda by mě nikdy nenapadla, i když by to vypadalo sebehůř. Někdy až koukám, pro co je člověk ochotný zbavit se života. Všechno se dá nějak vyřešit a po špatném období přijde lepší.Naprosto souhlasím, že ochrana duše je tím nejdůležitějším.

Ikona diskutujiciho Péťa 2011-04-09 09:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Všem velice doporučuji knihy od Michaela Newtona Cesty duší,Osudy duší, Učení duší a Vztahy duší. Jsou velice čtivě napsané a mě daly odpovědi na spoustu otázek. Přeji všem krásný sluníčkový den.

Ikona diskutujiciho Ivana 2011-04-09 10:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Super článek :-) Doporučuju film "Jak přicházejí sny", je o posmrtném životě, o sebevraždě, o smrti vlastních dětí..

Ikona diskutujiciho grey.t 2011-04-09 10:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Podle toho co vím by se sebevrahovi nemělo říkat, že je to sobecké, že to ublíží ostatním….

Ikona diskutujiciho BoFi 2011-04-09 11:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Myslím že "sebevražda" má několika úrovni, ale slova "sebevražda" v jiné úrovni nemusí přesně definovat jak prostá sebevražda. Vzpomenu na to že jsem četla knížku Poselství od protinožců nebo Poselství z věčnosti že staré domorodci rozhoduje ukončit svůj život, udělá svůj poslední techniku vědomě zástavu dechu, v klidu odejde. A ještě na jedné věci že některé zvíře taky rozhoduje vědomě ukončit část věčnosti Života – tj. pozemský život nebo pokračovat žít. Např. delfíny či velryby.  

Ikona diskutujiciho Lady Rovena 2011-04-09 12:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue … uvažovala jsi někdy ty sama o sebevraždě?

Ikona diskutujiciho Karloon 2011-04-09 12:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Co když někdo sebevraždu nebere jako sebezničení ale jako začátek nového začátku, v jiné životní formě, takže se vlastně nevzdává, jen ukončí jednu kapitolu své existence aby mohl přejít na další? Mohlo by to mít své důvody…

Ikona diskutujiciho Alue 2011-04-09 12:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: Tady se řešila sebevražda z pohledu nenávisti k sobě, tohle je kurz sebelásky. Nevyléčitelné nemoci do tohoto tématu nepatří, ale nemocného sebevraha čeká stejný konec.

Ikona diskutujiciho Liu 2011-04-09 12:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

"Nikdo na sebevraha nebude vzpomínat jako na silného a odvážného člověka." A co takovej Jan Palach? udělal ze sebe hořící pochodeň a do dneška ho lidi oslavujou právě za tu jeho sebevraždu :D.   Jinak sebevražda určitě není moc dobrým řešením situace člověka. Jaký vliv to má potom na jeho duši nevím, ale asi bych řekl, že se to bude odvíjet od jeho životní situace. Pokud mu zbývá například jen několik dní života a trpí v bolestech, tak to bude asi něco jiného, než když si sáhne na život po tom co ho někdo pustí k vodě.

Ikona diskutujiciho Ketty 2011-04-09 13:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]:Tento film je moc zajímavej a opravdu se hodí k tématu. Je sranda, že mi byl zrovna nedávno doporučen ke shlédnutí..

Ikona diskutujiciho Renata 2011-04-09 13:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško, tohle je téma hodně ožehavé… a nic není černobílé. nevěřím teorii, že sebebrah musí deset duší přesvědčit… Ne, on dostane trest nejvyšší – dostane zpátky to, co odmítl a bude řešit své problémy v hustší formě a bude to bolestivější. Sebevrazi nemají další inkarnaci šťastnou, to v žádném případě…

Ikona diskutujiciho septik 2011-04-09 13:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Renata 2011-04-09 13:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]: a rozešli do 10 minut dalším deseti lidem, nebo těch 10 let bude stát za prd! :-)))

Ikona diskutujiciho Michael 2011-04-09 13:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Není sebevražda jako sebevražda. Pokud je někdo zdravý tak je sebevražda špatným řešením. Ale pokud je někdo těžce nemocný trápí se a má velké bolesti a ten chudák by nejpozději za pár měsíců stejně umřel je sebevražda( myslím tím eutanázie) milosrdným řešením. Jaký máte vy na to názor??

Ikona diskutujiciho Ja 2011-04-09 13:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kazdy ma svoju pravdu , svoj hologram .Ako si ho vytvoris , taky bude. Ja sa priklanam k nazoru ze je určite možnost dalšej inkarnacie ( alebo ineho spôsobu napredovania do svetla) , pretože vyvoj je nezastavitelny a pohyb je všadepritomny. Božska častica sa rozhoduje sama.

Ikona diskutujiciho Michael 2011-04-09 13:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[20]: Teť jsem si teprve všiml že k tomu Aluška už vyjádřila 🙂

Ikona diskutujiciho Baruenka 2011-04-09 15:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Názor dětí. Co to vůbec je? Hodně lidí to nezajímá, což mně o to víc štve, že tím dítětem jsem! Když něco namítnu před otcem, většinou mně spraží, ať držím hubu. Co to má kruci být? Věk je JEN číslo.

Ikona diskutujiciho Ivette 2011-04-09 15:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[10]: Kéž by mi tohle někdo aspoň jednou, upřímně, řekl…

Ikona diskutujiciho Jarka Š. 2011-04-09 17:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[20]: taky si myslím,ale nebylo v této diskusi odpovězeno…

Ikona diskutujiciho Jarka Š. 2011-04-09 17:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Jarka Š. 2011-04-09 17:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[16]:  v originálu How coming dreams…úžasný…já občas zabrouzdám ve snech do úžasných světů přesně jako ve filmu

Ikona diskutujiciho Jan 2011-04-09 19:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Sebevražda je cenná zkušenost. A spáchal ji v jedné ze svých inkarnací zde na Zemi téměř každý.

Ikona diskutujiciho BoFi 2011-04-09 19:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

no comment…

Ikona diskutujiciho Teia Warrilow Gingl 2011-04-09 19:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Myslím na sebevraždu každých pět minut. Vím, že je to sobecké. Není to správné. Ale paradoxně je mi nejlépe, když je mi nejhůř. Protože můžu něco řešit. Ani snad nechci být šťastná, protože bych byla prázdná…

Ikona diskutujiciho Aroneka 2011-04-09 20:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ale co když člověk nikoho nemá (nebo si to myslí)? Myšlenka mi přijde nedotažená – nezabíjejte se, protože je to špatné a sobecké. Ten člověk potřebuje nějakou podporu, jinak mu je tenhle článek celkem k ničemu, zvláště pokud je nějak psychicky labilní a prostě má nějaký záchvat deprese.

Ikona diskutujiciho m+m 2011-04-09 21:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

musim sohlasit s Aluskou,sebevrazda je opravdu jen jasny dukaz nevyzralosti mysleni a velka zbabelost.Clovek ma tolik moznosti i kdyz se zda ,ze je v koute a nemuze ven.Zivot v tomto tele mame jeno jeden a clovek ma obrovsky dar bezmezne milovat a poznavat lasku ve vsech a ve vsem.Jenom musi otevrit oci,coz vecina nema.

Ikona diskutujiciho grey.t 2011-04-09 21:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Aroneka 2011-04-09 21:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[33]: On je problém už vůbec to, že na to lidi myslí. Protože jim přijde, že nemají pro co žít a že jsou zbyteční. Co by se stalo, kdyby zemřeli? Jistě, rodičům by to asi ublížilo, ale co by se stalo světu? Nic. A tak přemýšlí, proč vlastně žít, proto je tolik sebevrahů puberťáků, protože hledají smysl života, který nám naše společnost není schopna dát. Proto taky chodím k Alue.

Ikona diskutujiciho grey.t 2011-04-09 22:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Aroneka 2011-04-09 22:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[35]: Někdy už je toho prostě moc. Myslím si, že sebevražda je většinou spontánní rozhodnutí, kdy se toho navalí moc a člověk už to nezvládá.

Ikona diskutujiciho Renata 2011-04-10 08:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[34]: je smutná pravda, že dnešní společnost lidem nedává šance žít a šance najít si své cíle… jsme otroci, ovce… a mnoho z nás pak má logicky pocit, že sem nepatří, protože nemá tu "ovčí" povahu….

Ikona diskutujiciho deyf 2011-04-10 11:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

dekuju alusce za clanek, dyt zivot je tak krasnej proc by se mel nekdo sebevrazdit … si delam prdel, nechapu co je spatnyho na tom když někdo nechce zit v tyhle zoo nebo jak tomu mam rikat, mame svobodnou vuli a muzem si delat co chcem ale to asi jen kdyz se to hodi … vsichni umrou, dyt je to jedno, ted nebo za 50 let co na tom zalezi …

Ikona diskutujiciho nellolita 2011-04-10 11:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pekný blog 🙂 Veľmi pekný 🙂

Ikona diskutujiciho Kirael 2011-04-10 11:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nevím, pořád tu sebevraždu nechápu. Jako kdo vás potrestá? To mi chcete říct, že duše, která to tady nezvládá už tak, tak v příštím životě to bude mít ještě těžší, kvůli oné sebevraždě? Nějak na hlavu, ne?

Ikona diskutujiciho Alena 2011-04-10 11:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A co jestli bojujete proti nepřízni osudu spoustu let?Nic se nelepší,naopak není zdraví,přátelé,rodina,jen stále jakoby někdo zkoušel,kolik ještě je možné člověku naložit,co vydrží.Poslední týdny jsem měla tak jasný pocit skončit,jsou to chvíle ve kterých pud sebezáchovy se někam ztratí.Věřím, že právě v těchto okamžicích je možné to udělat a nemyslet na nikoho a na nic.

Ikona diskutujiciho Jindra 2011-04-10 11:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nevím, jaká je pravda, ale úplně všechny duchovní knížky, co jsem četl, sebevraždu naprosto kategoricky zakazují, jako největší hřích, za který přijde trest. Je to řešení pro naprostý ateisty, materialisty, bezvěrce. Kdo na cokoli vyššího, jemnohmotného věří, tak by si měl tento krok hooodně dobře rozmyslet. Před několika dny spáchal sebevraždu bratranec od sestřina přítele. Oběsil se, protože měl velký dluhy u lichvářů. Vyhrožovali mu a napadali ho fyzicky, pobodali ho už. Prostě neviděl jiný řešení. Nechal po sobě ženu a pětiletý dítě. Ale co bude s nima? A co když si lichváři vezmou na paškál ji? Na to asi nemyslel, jinak by radši odjel s rodinou do zahraničí, než se zabil. Ale v těžkým stresu nefunguje mysl rozumně, takže mu to nikdo nemůže vyčítat, je to spíš selhání, než nějaký super rozhodnutí. A taky pozor, kdo užívá psychofarmaka z jakýchkoli důvodů, tak má velmi sníženou schopnost se ovládat a racionálně uvažovat a k sebevraždě je tak mnohem náchylnější. Prostě tyto léky sníží zábrany to udělat, když se vyskytne jakoby důvod. Taky doporučuju knihy Život po životě, Život před životem, od Moodyho.

Ikona diskutujiciho Jan Ř. 2011-04-10 11:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[40]: Kdo život nedal, nesmí ho vzít; a to jak někomu jinému, tak ani sobě; protože žít je dar…to je prostě zákonitost Vesmíru. A když se člověk zabije, tak pak jen tak znovu tento dar nedostane a jak píše Alue, tak bloudí někde v astrálu.  To není vlastně trest, to je důsledek toho, že člověk odmítl tady žít, a tak se sem prostě už jen tak nedostane, zpět… A do světla se taky nemuže po smrti dostat, protože umřel pomocí hrubého porušení Vesmírných zákonitostí.

Ikona diskutujiciho Alena 2011-04-10 12:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jan Ř.Pokud už od narození mám napravovat,něco co jsem udělala v minulém životě,není padesát let dost dlouhá doba na potrestání  nepravostí.Nechodím do kostela,nemodlím se,ale věřím,že nějaká moc nad námi je.A v tunelu a ve světle jsem už byla,při nepodařené operaci.Je to úžasné,nechcete zpět.Škoda,nikdo mi neřekne,co jsem provedla v min.životě

Ikona diskutujiciho Div 2011-04-10 12:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[44]: Alenko, chci ti jen poděkovat za otevřenost v komentářích a pozdravit tě. Co jsi k tématu napsala, je blízké a povědomé jistě mnoho jiným, viz  komentář v pořadí č.2

Ikona diskutujiciho BLUE 2011-04-10 13:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, děkuji za článek. Občas mě napadne, že "vesmír" je jen další "matrix", takže bloudění duše mi přijde jako správná odpověď než takové to ty,ty,ty či mlčení, když se člověk na sebevraždu zeptal.

Ikona diskutujiciho Kirael 2011-04-10 14:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[44]: Máte těžký život, to určitě, také znám to prázdno. Najděte si nějaký koníček, pořiďte si psa nebo kočku. Najděte si cíl života, a nemusí to být nějaký přemrštěný cíl. Příště se budete mít super.

Ikona diskutujiciho Kirael 2011-04-10 14:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[43]:Ty jsi si ale život dal sám, jestli o tom nevíš. Jen ty jsi se rozhodl že se inkarnuješ.

Ikona diskutujiciho malé srdce 2011-04-10 14:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Existuje Boží vůle a svobodná vůle člověka. Boží vůlí nebyla nikdy samovražda člověka. Svobodná vůle člověka však může být v rozporu s Boží vůlí. Pokud je tou lidskou individuální vůlí odmítnutí života, musí takováto duše nést i patřičné následky. Odmítnout život, je těžkým proviněním duše vůči svému Stvořiteli. Důležité je, jaká vůle u člověka převládala v okamžiku autodestrukce. Pokud člověk nechtěl padnout, ale padl, Boží milosrdenství soudí podle spravedlnosti, ale pokud chtěl padnout a padl, potom ani Boží milosrdenství ničeho nezmůže. Uvědomme si, že Boží vůle nikdy nejde proti svobodné vůli člověka, ale ji respektuje, ale případné důsledky musí nést ta duše, která se tak či onak rozhodla. Či takováto duše dojde odpuštění, upřímně nevím. Chtěl bych tomu věřit. Tři z mých přátel spáchali sebevraždu. Dokonce i můj bratranec Martin, spáchal sebevraždu, jako 28-letý si střelil do pusy. Opravdu bych chtěl věřit, že mu bylo odpuštěno, ale kdo ví jak to ve skutečnosti je. Určitě je pro některé lidi těžké žít v tomto hmotném světě, ale to jak se s tím ta či ona duše dokáže vypořádat, už závisí jen a jen na ni. Je moc smutné, když člověk už nemá pro co žít, když ji už nic, vůbec nic nezůstane, aby našla v sobě sílu pokračovat… A přesto tu nejsme na procházce. Toto místo je válečnou zónou a my jsme válečníci ducha. Proto pohleďme vzhůru k nebesům a choďme po této Zemi hrdě a vznešeně, jak se na válečníky ducha patří.

Ikona diskutujiciho Juráš 2011-04-10 14:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dle mého názoru je sebevražda plýtváním. Ať je jejím důvodem cokoliv. Například daný člověk by nikdy neonemocněl rakovinou, mozkovou mrtvicí nebo roztroušenou sklerózou a podobně, kdyby žil přirozeně neboli v souladu s univerzálními principy, hlavně s láskou. Přitom je dobré brát v úvahu, že tyto nemoci a další neštěstí, problémy, jsou důsledkem našeho nepřirozeného chování nejen v současném životě ale i v těch předcházejících. Když bytost ukončí své aktuální lidské putování sebevraždou, není podle mě dále nijak trestána, omezována. Potrestala se už sama tím, že si zkrátila čas, který jí byl vyhrazen pro poznávání skrze daný lidský život. Podmínky, v kterých ho měla prožít, jsou jedinečné a neopakující se. Sebevraždou okrádá sebe sama o jedinečné prožitky a zkušenosti. Bůh netrestá ani neodměňuje, pouze nastavuje pravidla a my je vstupem do lidského života přijímáme. A co říkáte názoru, že sebevraždou je i dobrovolný život ve špinavých a smogem znečištěných městech nebo dobrovolné pojídání kontaminovaných potravin atd. Vždyť takto svá těla pomalu otravujeme, ničíme… Jaký je rozdíl mezi sebevraždou uskutečněnou během několika sekund a mezi tímtéž prováděným řádově léta (podle toho, kolik toho vydržím)?

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek