19. Kurz sebelásky: Proč nesmíme nikdy spáchat sebevraždu / DOPORUČUJI

9.4.2011 v Vyšlo knižně 126

První díl kurzu sebelásky najdete zde: 1. Kurz sebelásky: Proč je nezbytné mít se rád

_____ 19. Díl _____

Proč nesmíme nikdy spáchat sebevraždu

Podle nadpisu víte, že bude řeč o sebevraždě. Neočekávejte tu žádné šílenosti, pokusím se vám střízlivě vysvětlit, co se děje s lidskou duší po sebevraždě, kam odchází, jaké to má dopady a co se v takovém případě musí udělat. Chci vás tímto článkem důrazně varovat, protože sebevražda, ač téma ošklivé, je důležité.

 

Mnoho lidí už někdy v minulosti přemýšlelo nad sebevraždou, nebo je alespoň napadaly myšlenky:

,,Kdybych se nenarodil, nestalo by se tohle, nemusel bych to řešit / Proč tu vůbec jsem, když můj život nestojí za nic? / Proč mě rodiče měli, když mě nemají rádi? / Kdybych tady umřel, ani si toho nikdo nevšimne.”

 

Tyto myšlenky může jednou nebo opakovaně prožít každý z nás, protože svět, ve kterém žijeme, bývá někdy velmi krutý i k malým dětem, které nemají možnost vytvářet život podle svého do takové míry, jako dospělí. Podléhají podmínkám, které jim někdo nastolil a proto jsou v obrovské nevýhodě, také proto, že dnes se na děti pohlíží jako na někoho, kdo je hloupý, kdo nic neumí a nic nezná. Mnoho dospělých tak s dětmi i jedná.

 

Sebevražda: Poslední a nejhorší řešení

Pamatujte si, ať se děje co se děje, nikdy si nesahejte na život.

Sebevražda znamená: ,,Vzdávám se, světe polib mi, už to tu tady nebudu řešit a je mi jedno, co bude potom.” – Jakmile toto gesto uděláte, propadnete se do nicoty.

 

Člověk, kterému se povede sebevražda, odmítá život. – Kdo odmítne život, další možnost narození nedostane. Jeho duše bloudí v astrální sféře, v nicotě. Dalo by se to přirovnat ke ztracené duši.

Ví se ale, že pokud duše sebevraha dokáže posmrtně odradit alespoň deset lidí od sebevraždy, dostává novou možnost se narodit, získá znovu život. – Jenomže, která taková duše právě tohle ví? Vždyť lidé ani neví, že se nesmí zabít, jak by mohli znát toto řešení? A vysvětlete mi, jak duše sebevraha dokáže přemluvit deset lidí, když dnešní lidé si jdou pro prášky k psychologovi, když vidí ducha, místo aby mu věnovali pozornost?

 

Sebevražda jako projev zbabělosti a sobectví

Domýšlí někdy sebevrah důsledky svých činů? Je mnoho lidí, kteří plánují sebevraždu, nebo kteří se o ni pokusili, aniž by je napadlo, že zbabělý únik z tohoto světa je pro ně maximální ostuda, potupa a navíc ublížení psledním lidem, které na světě máte?

Zná někdo rodiče, který by se rád díval do hrobu svého dítěte?

Znáte někdo dítě, které je spokojené, když mu umře nějaký rodič?

Pokud dotyčný není absolutní vyšinutec, není mu jedno, že se někdo v jeho okolí zabil.

Sebevrah neskutečným způsobem ublíží mnoha lidem, aniž by si to třeba ve své poslední chvíli uvědomil.

 

Mohu vám říci, že pokud ztratíte někoho, kdo pro vás byl v životě důležitý, vryje se to nesmazatelně do vašeho života. Vzpomínáte na toho člověka někdy i každý den, pokud je zážitek čerstvý. Často litujete jeho konce, nebo důvodů, proč se to mohlo stát. A to nemusí být zrovna případ sebevraždy, může to být nehoda, důsledek nemoci. Nikomu, kdo má svědomí, není jedno, když někdo z jeho blízkých odejde.

Sebevražda vrhá stín na život všech lidí, kteří s ní přijdou do styku. Je to poslední a úplně nejhorší způsob, jak člověk řeší své problémy.

Pomůže vám, když víte, co se děje s duší člověka po smrti, ale od smutku vás to neochrání. Mnoho lidí po smrti neodejde do světla jak má a v případě sebevraždy si tím můžete být absolutně jistí.

 

Pokud o sebevraždě přemýšlíte:

Tak by vás to mělo v tuto chvíli přejít a vyléčit nadobro. Žádný problém netrvá věčně. Pokud se nevzdáte, zvolíte správnou cestu, najdete sílu a odvahu, vyřešíte všchno.

I děti, kterým ubližují rodiče. Stačí jen počkat, vydržet, povyrůst, s maturitou opustit beze slova domov a můžete mít normální život. Taktéž nemoci. Všechno se dá léčit, i rakovina. Můžeme žít bez nohou, bez rukou jako Nick Vujicic. Dokážeme žít bez opory naší rodiny jako samostatná jednotka. – Každý problém a každá překážka se dá řešit. Sebevraždu ze všech možnost řešení vyškrtněte a už se k ní nevracejte. Pamatujte si, že sebevražda není COOL, není hezká, není příjemná, nikomu nepomůže, všem ublíží.

Údajně sebevražda vyžaduje velkou dávku odvahy. – Co je odvážného na tom, když někdo ze zoufalosti sáhne po noži, místo aby svůj problém vyřešil jako normální člověk? Na tom nic odvážného není. Únik je zbabělost a pokud je někomu jedno, že ublíží svojí rodině, je to navíc nehorázný sobec.

Sebevrah není člověk odvážný, není to někdo, na koho budou lidé vzpomínat s láskou jako na někoho, kdo pomohl světu, nebo kdo byl dobrým společníkem pro své přátele. Nikdo na sebevraha nebude vzpomínat jako na silného a odvážného člověka. Takto se vzpomíná na lidi, kteří své problémy dokázali zvládnout a žít.

Pamatujte si, že vám nic nestojí za to, abyste se kvůli tomu museli zabít. Ochrana vaší duše je jedna z nejdůležitějších věcí, něco z toho mála, na kterém SKUTEČNĚ záleží.

 

Mnoho lidí myslí na sebevraždu ne proto, že by měli neřešitelné problémy, ale protože postrádají životní cíl, nevědí, pro co žít. Přitom by jen stačilo: TEN CÍL SI MUSÍTE NAJÍT A SEBEVRAŽDA VÁM V TOM ROZHODNĚ NEPOMŮŽE.

Pokračování zde: ,,20. Kurz Sebelásky: Typické ženské trauma – prsa”

 

 

Úspěšný seriál ,,KURZ SEBELÁSKY” vyšel v roce 2011 na internetu pouze jako ,,zkušební přípravná verze”.

 

Aktuální a kompletní podoba ,,Kurzu sebelásky” je nyní k dostání prostřednictvím knihy ,,SVÍTÁNÍ”. (Trojdílná kniha v jednom svazku)

 

Více o knize SVÍTÁNÍ je k dispozici k sekci ,,VYŠLO KNIŽNĚ” – ZDE.

 

Zakoupit knihu SVÍTÁNÍ je možno přes oficiální e-shop stránek Aluška.org: www.Kramky.cz/Alue – ZDE

 

Komentáře

Ikona diskutujiciho mi reknete co dal 2012-07-25 13:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

ono se to hezky pise nepachej sebevrazdu zvlaste kdyz nemate takove problemy….uz 3 dny sem nejedl nemam na nej….rodina me nesnasi pro ni sem jen povl….praci nemuzu najit a to sem se opravdu snazil….nemam ve sve podstate ani kam jit a ani se komu sverit….co mam delat zacit krast???abych mel aspon na jidlo….jak sem se jeste docetl tak rpo vas vsechny sem jenom srab….opravdu dalsi podporujici vec abych to opravdu skoncil….a mozna ze sem srab….ale byl sem silnej dost dlouho ale uz na to nemam…..tri dny sem nejedl a poradne sem se nenajedl uz skoro dva mesice….holku nemam a za poslednich 5 let sem ani zadnou nepotkal ktera by si semnou zacala….ale to sou uz jenom takovy tresnicky na dortu….jestli mi muzete nekdo poradit tak prosim poradte ale ja uz opravdu nevim jak dal….s pozdravem M.

Ikona diskutujiciho Alue 2012-07-25 13:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[101]: Zjisti důvod, proč jsi pro rodinu povl, protož enic není bezdůvodné. – Uzavři s nimi mír. – Pak ti dají najíst. – A práci hledej dál… možná si myslíš, že tě nikdo nemá rád, ale určitě se najde spousta lidí, která bude trpět, když skončíš se životem.

Ikona diskutujiciho a 2012-08-12 23:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já tedy nikdy neviděl, co se s duší po sebevraždě děje, nicméně zastávám názor, že vždy je jiné východisko. A v případě těžké nemoci hledat příčinu v emoci (např. regrese, RUŠ apod.). Moje doporučení je užívat si každého okamžiku, a vy, co říkáte, že s něčím nejde nic udělat, zamyslete se, kolik negativních myšlenek vám denně proběhne hlavou. Přečtěte si třeba knihu od Louise L. Hay "Miluj svůj život". Já věřím, že každá duše má právo na další život, ačkoli karma je v tomto ohledu docela parchant =).

Ikona diskutujiciho Merrie 2013-01-31 19:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ďakujem, článok mi veľmi pomohol. To s tými rodičmi a vlastnou vôľou mi je známe, mnohokrát som mala také myšlienky, aj krátko pred prečítaním tohto článku…

Ikona diskutujiciho achernar 2013-03-04 07:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Vám, co vidíte všechno hezky, se to mluví jednoduše, ale i kdyby jste tisíckrát řekli, že to chápete, nikdy opravdu nepochopíte.

Ikona diskutujiciho Martin Riedl 2013-05-17 12:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: Aluško; ty statečné, Statečné děvče :)).

Ikona diskutujiciho Martin Riedl 2013-05-17 12:36:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[100]: není třeba brát si bolesti s sebou- Nejlepší je oprostit se od nich. Zbavit se jich. Udělal vám někdo něco? Odpusťte mu! Ať je to kdokoliv! Tím neosvobodíte pouze jeho, ale také SEBE. A to hlavně :). Nenoste si s sebou zlo na konec světa. Pusťte ho k vodě, nechte jej plynout. Zaměřste se na cokoliv, co je na situaci dobrého. Ale úplně na cokoliv. A to rozvíjejte! Převraťte si každou zlou situaci v dobrou. Možná jste utratil spoustu peněz, ale za peníze se člověk neodkoupí žádný problém. Věřte, mějte naději a nevzdejt se!

Ikona diskutujiciho Derewi 2013-05-27 21:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jen kratce, pisi z mobilu. Pozustaly nelituje ani tak zemreleho, ale sebe, protoze on trpi, ne ten mrtvy. Take bych rada uvitala nejaky dukaz, ze nastane nicota. Na vsech filozofiich me irituje prave tato manipulace se strachem ze smrti. Osobne se domnivam, ze je vse individualni.

Ikona diskutujiciho Mephistopheles 2013-06-25 04:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zdravím všechny,

Ikona diskutujiciho Ondra 2013-08-12 16:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Co se týče sebeverahů, tak jsme slyšel a po zamyšlení mi to příjde loigcké, že duše sebevraha se v dalším životě narodí jako postižená (tělo), aby bylo duši dokázáno, že jsou i horší věci.

Ikona diskutujiciho Kioko Yukiko 2013-08-19 15:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mám takovou, možná hloupou, otázku. Co když někdo spáchá sebevraždu a tím se obětuje pro někoho jiného? Taky se to bere jako že si neváží života? Nebo se na to nahlíží jinak?

Ikona diskutujiciho Lucky 2014-06-03 10:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dobrý den, musím říci, že taky úplně nesouhlasím. Tohle je dle hodně individuální. Já mám na to svojí teorii a nemyslím si že další život této duše je trestaný za toto. Ano sebevražda je jen útěk před tím se všemu postavit, ale když vaše duše je hodně nemocná, je těžké takového člověka zachránit. Mám na to svou teorii ohledně duše tím co sem zažila. Souhlasím s tím však jakou bolest to udělá člověku co tu zůstane, sama mám zarytou takovou ránu a učím se s tím každý den žít a je to hodně těžké.  Nemůžeme však pochopit životy jiných pokud je sami nežijeme. Pokud jste na dně většinou někde je odrazový můstek jen ho musíte najít a vydržet. Znám lidi co z totálního dna jsou dnes šťastný… protože věřili a našli cestu. Stačí jen poslouchat a chtít to změnit… Vždycky je cesta ven a k lepšímu životu ač se to zdá už zoufalé.

Ikona diskutujiciho Marcela 2014-10-10 13:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dobrý den,nemůžu se vyrovnat se smrtí mého otce,který spáchal 30.8.2014 sebevraždu zastřelením.Delší dobu jsem na něm pozorovala špatné la nějak zachránit.K psychiatrovi ale jít nechtěl.Po jeho smrti asi 4.den se mamce zdál živý sen-sedl si k ní na postel a smutně na ní koukal a potom se jakoby rozplynul.Mamce připadalo,že se přišel omluvit za to,co udělal a jakou bolest nám způsobil.Teď jak jsem četla o duši sebevraha ,tak mám strach ,že bude zatracen.Nestačila jsem se s ním rozloučit,vzpomínám na něj jenom v tom dobrém.Celkově nás to poznamenalo celou rodinu.

Ikona diskutujiciho Elena 2014-11-15 14:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Marcelko mně odešla sestra v létě letošního roku,maminka 2 krásných malých holčiček[113]: utýrána vl.mužem.psychicky zlomený člověk.Nedokázala jsem jí pomoci,i když jsem se snažila jak jen to šlo.tozhodla si to sama a beze mě.nedokážu se s tím srovnat…je to strašně těžké…

Ikona diskutujiciho Lucie 2015-04-07 23:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Prosim chtela bych pozadat o radu jak lze pomoci dusi cloveka ktery sebevrazdu spachal…tim clovekem byl muj pritel,je to uz dlouho 5 let a stale mne to trapi,,,vzdycky jsem to tak nejak citila ze sebevrazdou se duse cloveka zatrati ale on si tohle nezaslouzi byl to jeden z nejhodnejsich lidi co jsem za zivot poznala a myslim si ze to ani opravdu udelat nechtel,je to slozitejsi ale o tom se nechci dale rozepisovat..chci pomoct jeho dusi..prosim,zadam,moc..pkud existuje zpusob jak mohu jeho dusi pomoct musim ho znat a pokusit se o to.nezaslouzi si to i kdyz udelal co udelal…

Ikona diskutujiciho Mára 2015-05-20 17:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško, ale co když třeba víš že Tě čeká třeba 10 let ve vězení? Co udělat? V vězení přece taky není žádný život. To už je snad lepší motat se v astrálu. Prosím odepiš.

Ikona diskutujiciho Bezmocný 2015-06-16 18:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

V tomto režimu není pro obyčejného smrtelníka místo. Dobře se mají pouze buržoubsti a klerofašisté. Kde já jsem mohl být, kdyby byl zlatý socialismus… Mohl jsem bydlet v pěkném panelovém domě, do bytu bych si dal sedačku s leskymem z Velvety, zařídil bych si jej univerzálem Dřevojas a umakartovým stolkem s židlemi OPMP za pakatel a měl bych přátele a lásku. Ale tento zvrácený buržoazní režim nastolil na světě strach, bolest, smrt a teror. Co bych dal za to, kdybych směl dělat aranžéra a nástěnkáře. Místo toho jsem nezaměstnaný, nemilovaný, bez přátel, bydlím v chatrči a nemám na nic. Proklínám tuto zlotřilou chamrať, plivu na hroby zavilých ideologicky zaslepených zločinců. Život c kapitalistickém režimu smysl nemá. A klidně si to vymažte, aspoň bude vidět, jací buržoubsti jsou. Má úcta.

Ikona diskutujiciho Gabby 2015-12-07 10:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue, zajímalo by mě, co se stalo mě, ale měla jsem namále to skončit.

Ikona diskutujiciho víla 2016-06-24 13:47:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

K téme mi prišlo luto speváčky  Bartošovej a jej  odkazu pre  synka "lubim ťa" a potom  skočila pod  vlak.Sama som maminka   a mam syna, uplne s nou cítim ale nie všetci  samovrahovia su zbabelci. U nas na Slovensku sa stal prípad ked  18r  dievča , slušné , chodievalo do kostola, učilo sa na same jednotky , malo  priatela ale   rodičia jej zakazovali chodievať  von  s kamarátmi, o  20h (!)  musela byt proste doma ,vzdy sa za to  pohádali . A tak to raz nevydržala , ušla  z domu a  v  tú  noc  skočila  zo skaly. Tak  skvelé dievča a  kam ju rodičia primitívnou výchovou  dostali??? To ozaj museli byt tak prísny   a dohnať  ju  k niečomu tak smutnému ? Iný prípad  bol 12r  chlapec , ktorý  spachal  samovraždu . Psychiater ale zastal matku,ktora veľa pracovala lebo  žili  sami   a po materiálnej stránke mal  chlapec predsa  VSETKO. Ale kde mal  matku ? A kde bola  ked si nevsimla ,že  sa mu začala puberta  a vtedy su deti   velmi  citlive, lahko sa im stane  že nadobudnú pocit  ,že ich nikto nemá  rád… a začína to presne tým každodenným  odmietaním "teraz nemám čas"  . Celu vec  obhájili tým,že syn nebol psychicky  v poriadku a  nevedel  si uvedomiť  , aku bolesť matke spôsobí. Ale akú bolesť spôsobovala ona jemu a ako dlho ked  vkuse pracovala  a bola presvedčená ,že materiálno  dieťaťu ku šťastiu  predsa musí  stačiť, čo  viac  ešte  chcel ?

Ikona diskutujiciho Pavel 2016-11-09 13:36:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ja ztratil pted dvema mesici partnerku ktera soachala sebevrazdu. Nechala me a dve deti.robem byl zvladatelny a ja ani nikdo ko ji znal nepochopime proc.byla to moje milovana a neodpustim si ze jsem nebyl v dome kdy se to stalo.pravda je ze ted ziji jen pro deti 5, 14 a preji si aby jeji duse byla na dobrem miste. A taky aby ji bylo odpusteno.vim ze neni reseni si vzit zivot, vim ze je to nespravne ale zme zkusenosti si preji aby byla jeji duse u boha.to si preji ja i deti

Ikona diskutujiciho Mei 2017-05-13 22:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, jedna věc mi není jasná. Jsou případy kdy bych sebevraždu nevnímala tak jak se tady píše. Když někdo má nevylečitelnou nemoc a umírá v bolestech. Vojáci, co vím mají přikazaný že v někteých situacích je lepší se zastřelit než se nechat vyslíchat nepřítelem. Nebo třeba znasilněný holky co nedokážou žít znehodnocený. I to je bráno jako případy kdy člověk řekne "světe polib mi"

Ikona diskutujiciho Alue 2017-05-14 08:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[121]:  Souhlasím s tebou… teda až na to znásilnění. To je sice hrozný šrám, ale dá se s ním žít. S nevyléčitelnou nemocí těžko.

Ikona diskutujiciho Lukáš 2017-07-25 22:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Prosím vás jsem ještě mladý a celý svět se obrací proti mně…. Mám jedno neštěstí za druhým 24/7 a hrozně moc chci zemřit ale bojím se co potom moje rodina 🙁

Ikona diskutujiciho Michaela 2017-11-03 19:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zdravím. Mám hodně dotazů ohledně sebevraždy, byla bych moc ráda, kdybys mi je zodpověděla, pokud znáš odpověď. Zajímalo by mě, jak víš, co se děje s duší sebevraha? Není trochu divné, že se všude říká, jak je Bůh milostivý a odpouští, když teda někdo spáchá sebevraždu (třeba kvůli nevyléčitelné nemoci a bolestech kvůli ní – teda např. eutanázie), ještě takhle potrestá už tak zoufalého člověka? Slyšela jsem, že sebevrazi se rodí znovu jako postižení lidé. Mluviola jsem o tom s paní, která se sebevrahy mluvila, tedy s jejich dušemi. Co když ale spáchá sebevraždu někdo už postižený? A také, pokud je sebevrah, který se o to bojí pokusit a řekne někomu nebo za to někomu zaplatí, aby ho zabil, je to bráno jako sebevražda? Není toto strašení co bude s duší sebevraha opravdu pouhým strašením? Aby si svoji vraždu rozmysleli? Pořád mi nesedí některé věci ohledně tohoto tématu. Díky za odpověď.

Ikona diskutujiciho Michal 2017-12-13 20:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

co když je mi jedno, co si ostatní po mé smrti budou o mě povídat….co když mám s rodinou takové vztahy, že mám myšlenky, že jim až tak scházet nebudu, když už dneska živej jsem jim lhostejnej…..představa, že by moje rodina po mé smrti truchlila nad mou rakví mě extra nedojímá, když za živa dnes spolu nevycházíme…..

Ikona diskutujiciho Mellsy 2019-09-19 07:30:17 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jsem zvykla, ze se mnou mnohdy lide nesouhlasi a i presto napisi svou uvahu. Casto se rika, ze zivot je dar….dar, ktery davame sami sobe, protoze zrozeni v teto realite jsme zvolili svobodne, mozna. Casto se docteme ci slysime, ze jsme tu proto,abychom se necemu naucili a nebo,abychom odcinili karmu. Hypoteticky….rozhodnu se narodit pro nejakou zkusenost ci proto,abych snizila sve karmicke zatizeni a nebo abych jinemu ( po vzajemne dohode) pomohla s karmou nebo poskytla zkusenost. Dam jasny priklad. Jina duse me pozada, ze chce zazit z nejakeho duvodu nasilnou smrt, dohodneme se a ja se narodim jen proto,abych dotycneho v teto realite nasilne sprovodila ze sveta… . je proto clovek spatny?….Je proto spatny ten jenz me pozadal?…Protoze tato realita neni ta opravdova a smrt nic neznamena , protoze neexistuje. Jde o zkusenost a tou muze byt treba i sebevrazda. Vsechno to krasne i desive v zivote je svym zpusobem uzasne, protoze je to neco co treba jinde nelze zazit. Pokud je duse cista, plna lasky a nekonecna, nemuze nic co udela byt spatne, proste si jen hraje a zkousi co v jine forme nemuze zazit. Na stranu druhou muze byt vsechno jen fales a lez. Cele to zrozeni a karma, co kdyz duse byla jen oklamana a zneuzita, prvotne chtela pomoci a aby se nemohla vymanit vymysleli ,, program s dokonalym softwarem ” tim se stala uveznena v mnoha realitach, v mnoha stupnich existence a v bludisti karmickeho kolotoce. Vsechno jen proto,aby nepoznala pravdu. Co kdyz kazdy vyssi level je vlastne jen stejny program, jen s odlisnym systemem. At tak nebo tak, neexistuje spatna volba a rozhodnuti. Kazdy dojde tam kam ma dojit, at se nam to libi ci nelibi, at s tim souhlasime ci nikoliv.

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek