Ráda bych se stala vegankou. Je to problém?

27.6.2013 v Poradna 28

Dotaz:

Ahoj Aluško,
mám na tebe nějaké otázky, doufám že tě moc nezdržím a pokud bych tady řešila něco, k čemu už ses vyjadřovala na blogu, tak mě prosím jen nasměruj:) Včera jsem shlédla tuto přednášku http://www.youtube.com/watch?v=zMuJ-bDs30M a musím říct, že mě to opravu zasáhlo. Už nějakou dobu omezuji maso, ted ho nejím vůbec dva měsíce, myslím že žiju docela zdravě, teda až na občasné alkoholové dýchanky 🙂 Musím říct, že proti argumentům Garyho z videa opravdu žádná a plně s ním souhlasím.

Tady se asi nabízí otázka, co teda řeším. Mám ale naopak v sobě teď velké dilema, bije se to ve mně a řeším „jíst či nejíst, být či nebýt“! Četla jsem spoustu diskuzí, kde jsem se ztotožňovala s názory veganů, že člověk živočišné produkty nepotřebuje, dají se v dnešní době dobře nahradit, navíc tím ušetří životy nevinných zvířat a taky tím prospějou sobě, protože tyto produkty přináší také mnoho obtíží. Na druhé straně masožravci, kteří tvrdí, že je to přirozené a nikde podobné živiny nezískám.

Zajímal by mě tedy tvůj názor na celou věc, jestli si myslíš že třeba veganství je až moc radikální a nejlepší je dát se nějakou střední cestou..hlavně rostlinné věci a maso a mléčné výrobky občas, nebo naopak je to ta správná cesta a jedinným háčkem jsou naše zvyky a chutě, jak padlo ve videu?


A myslíš, že živoč. produkty člověk opravdu nepotřebuje, nejsou pro něj přirozené, jak bylo zmíněno, anebo je to spíš otázka etiky a vitamíny z těchto produktů bych si musela doplnit?

Mám opravdu dilema… klidně se vzdám živočišných produktů, ale myslíš, že tím něčemu pomůžu? Zvířata se nepřestanou zabíjet, jen se na tom prostě nebudu podílet. Stačí to?

Pořád tápu a nevím, jakým směrem se v životě dát a moje znamení Vah mi to taky neulehčuje..ale vím, že mi není lhostejné co se tady děje.

Moc mě potěší tvá odpověď, ale kdybys byla moc zaneprázdněná, tak to pochopím, vím že máš spoustu jiných aktivit.
Mej se moc krásně a pospěš si s další knihou, nemůžu se dočkat a je nás určitě víc:)
Kamila

Odpověď:

Ahoj,
Ačkoliv jsme všichni lidé a jsme dělaní podle jednoho univerzálního plánu, naše potřeby a nároky se různí. Máme různé názory, různý životní styl, každý jsme dobrý v něčem jiném a TAKÉ každému z nás dělá dobře jiný jídelníček.
Dost zajímavé je například stravování podle krevních skupin. Mluvila jsem s mnoha lidmi (hlavně na Slovensku) o tom, jaké mají s tímto způsobem stravování zkušenosti a slyšela jsem jen samou chválu. Já to sice neaplikuji, nemám pocit, že bych měla problém s výběrem potravy, ale mnoho lidí v tom našlo řešení.
Například jsem mluvila s mladou maminkou, která má devítiletého syna. Chlapec byl apatický, a nebo naopak hyperaktivní. Měl kožní problémy, zažívací problémy, spatně spal, zkrátka byl na tom zdravotně nijak. Nasadila mu proto stravu podle krevních skupin a chlapec se velice zlepšil, od té doby vlastně jeho zdraví ani moc neřešili… Jenom když náhodou tu dietu porušili, zase se zhoršil. Něco na tom tedy bude… Jen jedna ze zkušeností.
A opravdu nevidím důvod, proč tomu nevěřit. Tito lidé za nikoho nelobbují.

Jsou lidé, kteří maso opravdu potřebují. Když ho vysadí, zhruba za dva měsíce se velice zdravotně zhorší. Ztratí energii, špatně spí, mají pořád chřipku, pohubnou, ztratí se jim barva v obličeji a jsou psychicky nevyrovnaní. Nejsou v pohodě.
Naopak jsou lidé, kterým maso dobře nedělá. Nemůžou jít po něm na velkou, tloustnou, jsou agresivní, kazí se jim pleť a často jim zkrátka a jednoduše nechutná.
Já například nepatřím ani do jednoho z těchto extrémů. Jím všechno, všechno dobře spálím a daří se mi dobře s masem i bez něj. Je to zkrátka fuk. Zato jsem ale hodně zatížená na zelené věci, saláty a rajčata. Maso nemaso, to je mi fuk.

Takže pro tebe by bylo úplně nejlepší, prostě si to zkusit, anebo se zajímat o výživu podle krevních skupin. Když maso nejíš dva měsíce a nemáš problémy, asi ho skutečně nepotřebuješ. To však neznamená, že to co platí pro tebe, platí pro všechny. Já znám spoustu lidí, co jsou vyloženě řízkoví a ti bez masa opravdu nemůžou.
Lidé se hodně hádají o pravdu, co se týče vegetariánství/veganství, ale SKUTEČNÁ PRAVDA LEŽÍ PŘESNĚ UPROSTŘED.

Jen bych ještě doplnila, jestli už se rozhodneš pro vegetariánství/veganství, zkus alespoň jednou za týden sníst rybu. Některé národy ji nepovažují za maso a mnoha lidem to tak stačí, nic jim pak nechybí.
Také je dobré, když už maso, brát ho od soukromníků, od domácích chovatelů. Pak nepodporuješ koncentráky na zvířata a umíš si toho svého řízku vážit.

Kam dál:

Otevřít rubriku ,,Poradna: Zdraví“ pro další otázky a odpovědi – ZDE

Máte otázku? Ptejte se do ►Mailu◄

• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu https://aluska.org/

• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihu! – Podrobnosti ZDE

• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí“ níže pod reklamou, děkuji!

• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? – Můžete se přihlásit k odběru: ZDE


Přispějte na stránky Aluška.org

Komentáře

Ikona diskutujiciho aralklovkyne 2013-06-27 07:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

NA to jsem se dívala před dvěma týdny. Ale podle mě, maso nepotřebujem. A ty příznaky, Alue, jak jsi říkala patří k vyrovnávání těla, tělo musí tu změnu překousnout a pak zase bude přidávat na kile a bude se zotavovat.Lidi byli převychováni jako psi. Pes je masožravec ale jí vše. My jsme původně býložravci ale jíme vše. Je to strašně zamotané, celý tento národ je postaven na výrobě masa a je to schválně. Zaa maso dostanou hodně peněz a nechcou a něj přijít. A když chce někdo přestoupit na syrovou stravu (ovoce, zelenina) trošku se mu to ztíží. A co dělat v zimě? To už nezbývá nic jiného, než vařená zelenina. Je to prostě složité. Zajímavý článek

Ikona diskutujiciho K. L. 2013-06-27 10:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já k vegetariánství a veganství doporučuji tohle video, kde mluví praktický lékař. Říká, že když je správně vyvážený jídelníček, tak vegetariánská strava je naprosto dostatečná a žádné obtíže se neobjevují. http://www.youtube.com/watch?v=IOLEzgP1ojM

Ikona diskutujiciho Foxie 2013-06-27 11:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Přednášku si pustím, až bude víc času, jsem na ni docela zvědavá. O stravování podle krevních skupin jsem slyšela, ale upřímně, nechce se mi vzdávat jídel, které mám ráda jen kvůli dietě, když žádné velké potíže nemám :). A co se vegetariánství týče – nemám nejmenší problém jíst maso od soukromých zemědělců, kde si můžu ověřit, že se zvířata mají dobře, jenže těch tu v okolí moc nemáme, takže jsem se masa mileráda vzdala. Ty "zvířecí koncentráky" fakt podporovat nebudu a i kdyby se mi tím podařilo zachránit jediné zvíře za celý můj život, stojí to za to 🙂

Ikona diskutujiciho Ananas 2013-06-27 13:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

kdyby se lidi stravovali čistou pránou přímo z vesmíru, nic takového by řešit nemuseli a prospělo by jim to nejvíc 🙂

Ikona diskutujiciho Hugo 2013-06-27 15:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mäso vubec nie je potrebné k životu (človeka).

Ikona diskutujiciho Ev 2013-06-27 15:54:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue ja som sa ťa pýtala na podobnú vec ako v tomto blogu a povedala si mi že teba sa veľmi "nedarí bez mäsa" neviem ako si to resne povedala.

Ikona diskutujiciho Adelaine 2013-06-27 17:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

"Některé národy rybu nepovažují za maso" Panebože. A co to teda je?? Řekne mi někdo, PROČ ryba není považována za normální živou bytost jako ostatní? Achjo. Jinak mě osobně veganství prospělo vážně hodně, jsem o dost optimističtější, a hlavně mám krásně čisté svědomí (i když je ne úplně) a cítím se fajn.

Ikona diskutujiciho Renata 2013-06-27 17:52:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Myslím si, že podobný, ne-li horší problém je pšenice a lepek. Jíme ji prostě moc. Taky někomu nemusí dělat problémy, jindy dělá jen občas. TO samé mléko a mléčné výrobky.

Ikona diskutujiciho Alue 2013-06-27 18:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[6]: To si fakt nepamatuji.

Ikona diskutujiciho vlaja 2013-06-27 19:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

dva roky plavu stejne tyden nejim maso a uplavu 3x vic lide kroti hlavou jak muzu tolik plavat

Ikona diskutujiciho Pavel Šulc 2013-06-27 20:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[7]: Já maso jím (i když poslední dobou spíš rybí a uvažuju že bych přidal hmyz) a svědomí mám taky čistý.

Ikona diskutujiciho Hugo 2013-06-27 20:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[8]:Hovorí sa že psenica je tieež zlá, ale ja na tom nevidím nič zlé…

Ikona diskutujiciho Jirka 2013-06-27 20:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mě by spíš zajímalo, co si Alue myslíš o vitariánství… poslední dobou to celkem studuju… pročítal sem i na webu jajsem.com, určitě znáš… přijde mi to docela logické a správné… co si o tom myslíš ty?

Ikona diskutujiciho Mája 2013-06-27 21:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Po přečtení článku musím s Alue souhlasit. Nesouhlasím s ní moc často, ale teď si myslím, že má pravdu. Když se chce někdo stát vegan nebo vegetarián, no tak ať se jím stane. Je to jeho věc, ale ať to nenutí nikomu jinému, každý má právo žít po svém. Lidi jedli maso od doby kamenné, tak kdy začala ta převýchova?

Ikona diskutujiciho Ilíriel 2013-06-27 22:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nejlepší je naslouchat svému tělu a ne programům ve své hlavě, byť by byly sebeušlechtilejší. Pokud tělo něco potřebuje, tak to prostě potřebuje a žádné náhražky to nespraví.

Ikona diskutujiciho poutnik 2013-06-27 22:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

vyhledat velice dobry dokument: Radeji vidlicky, nez noze 😉

Ikona diskutujiciho diana 2013-06-28 00:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[7]: Zavedli to prý mniši, museli mít v pátek půst a nejíst maso, tak si našli takovouhle výmluvu. Prý za maso dokonce "nepovažovali" vychtrale i bobry, neb žijí ve vodě. Je za tím křsťanské pokrytectví.

Ikona diskutujiciho Ameline 2013-06-28 01:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mě tak mrzí, že se lidé připravili o základní instinkty těla… Sama mám stále s jídlem problém, dlouho mi trvalo přestat jej považovat za nesmyslnou nutnost na jedné straně a jako stabilizátor nálad na straně druhé. Díky tomu jsem se ale tím musela začít zabývat – z toho, na co jsem přišla se mi programové odmítání jakékoli potraviny nezdá rozumné.

Ikona diskutujiciho Morwen 2013-06-28 08:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[17]:Jo, křesťané neviděli ryby a bobry jako "normální" zvířata právě díky tomu, že žijí ve vodě. Zas takové pokrytectví bych v tom ale neviděla, za a to jednou někdy někdo vymyslel a jakmile se ten zvyk zažil, nikomu to nepřišlo divné. Za b ani k normálnímu masu se lidé tehdy nedostali bůhvíjak často, ryby byly narozdíl od toho poměrně snadno dostupné, tak se nedivím, že uvítali možnost něčeho opravdu výživného.

Ikona diskutujiciho LadyGray 2013-06-28 09:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Lidské tělo je primárně nastaveno na přijímaní bylinné stravy – člověk sní to, co najde na stromě. Živočišnou stravu sice dokáže jakš takš strávit, ale nedělá mu moc dobře, obzvlášt při dlouhodobé konzumaci. V přírodě jsou všechy důležité prvky pro člověka. Kdo to kdy viděl aby vyvinutější druh, jako člověk pil mateřské mléko zvířat. Udělejte si test jestli jste masožravci nebo ne? Máte přizpůsobené tělo na lov, máte dobře vyvinuté zuby jako zvířecí masožravci nebo jako bíložravci. Postavte před malé dítě jablko a králíka (maso v neupravené formě, tak, jak nám ho dala příroda). Co se asi rozhodne sníst?

Ikona diskutujiciho Houbička 2013-06-28 13:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: Lidé prý začali  jíst maso až v dobách ledových, kdy neměli dostatek rostlinné potravy.

Ikona diskutujiciho Zbyněk 2013-06-28 13:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj,

Ikona diskutujiciho katy wat 2013-06-28 15:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

me zkusenosti:

Ikona diskutujiciho Míša 2013-06-28 15:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já jsem vegetariánka a budu se snažit do budoucna omezit co nejvíce i jiné živočišné produkty. Je mi vážně fajn. Začátky nebyly až tak těžké, jak jsem čekala. Jen čistící proces těla mi dal zabrat. Dva měsíce břicho jako balon. Pak už vše ok, jen když jsem začala jíst více chleba a pečiva, břicho jako balon se začalo vracet. Takže když tu někdo spekuloval nad pšenicí, opravdu na tom něco bude.

Ikona diskutujiciho aerenil 2013-06-30 11:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ráda bych upozornila na tuto (http://www.ulozto.cz/xnoGDe5/zazracna-detoxikace-robert-s-morse-pdf) knihu, ve které najdete vše důležité, mimo jiné i to, že člověk není býložravec, ale plodožravec, stejně jako primáti. Je tam popsáno fungování organismu, vše o lidské stravě, o její energii, o tom, jaký je problém s mléčnými výrobky, s masem, s očkováním, atd. Dále se tam píše o nemoci, její příčině, o klasické a 'alternativní' medicíně, o tom, jak si dát tělo zase do pořádku. Součástí dodatků je i 'Test bazálních teplot k ověření funkce štítné žlázy' – štítná žláza se tady myslím řešila. Snad vám kniha bude k užitku (:

Ikona diskutujiciho jakub sírius 2013-06-30 14:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

ty chceš být vegankou ?

Ikona diskutujiciho vlaja 2013-07-01 09:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

bola doba ladova nebolo co jest tak sa jedli zvierata ako vieme od hladu se ji i …

Ikona diskutujiciho Morwen 2013-07-01 11:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nechci vám to kazit, ale zvířata se pravděpodobně jedla i před dobou ledovou 😉

Napsat komentář: jakub sírius Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek