,,Věříš v Boha? – Ok. Věříš na víly? – Jsi blázen“: Je to spravedlivé?

21.3.2013 v Poselství 49

Už delší dobu si říkám, jak je to vlastně na světě strašně nespravedlivě zařízeno pro nás, kteří máme oči otevřené a víme o existenci vyšších bytostí, nebo kteří ctíme univerzální Vesmírné principy na způsob ,,Nečiň druhým to, co nechceš, aby oni činili tobě, Co zaseješ to sklidíš“.

Když někomu řeknu, že věřím v Boha a chodím do kostela, ateista si o mně může pomyslet, že jsem asi trochu divná, anebo si může pomyslet, že je to moje věc, každý máme přece plné právo vybrat si svoji víru.

Když se ale neuvědomělému člověku svěřím s tím, že vídám anděly a víly, dokonce že na ně ,,jenom“ věřím, poklepe si na čelíčko už s jistotou.

Říkám si, jaký je vlastně rozdíl mezi tím, když někdo věří v boha, v řádně uznanou církev a když někdo věří v jiné bytosti, byť to není žádná církev, ani sekta, ani organizovaný spolek? – Obojí je nějaká víra (Povznesme se nad to, jestli je podložená, čím, nebo jestli je ,,správná“. To není předmětem tohoto článku).

Pokud jsme všichni rovnoprávné svobodné bytosti, potom přece máme všichni právo věřit si na cokoliv, aniž by si o nás někdo pomyslel, že blázníme. Ale toto privilegium mají očividně jen uznaná náboženství. Esoterici, alternativci, andělíčkáři a jim podobní mají prostě smůlu. – Ale ve skutečnosti to přece má být přesně naopak!


Víra v elementární bytosti, ve víly, přírodní božstva, to je nejstarší víra ze všech. Ještě starší, než jakýkoliv druh oficiálního náboženství.

Naši předkové byli všichni pohané. Věřili v přírodní síly, duchy, v duše předků, ve víly, modlili se k těmto silám za úrodu, dělali pro ně rituály, tančili pro ně, rozmlouvali s nimi. Je nám to tedy všem naprosto přirozené a vlastní. Germáni, Slované, to jsme přece my! – Vírou v přírodní duchy se v podstatě jenom vracíme k našim původním kořenům, k našemu původnímu poznání.

Dalo by se tedy říct, že pokud moderní člověk věří v přírodní božstva, víly, nebo anděly (dřív se jim mohlo říkat třeba průvodci/ochránci, to je fuk, hrajeme si se slovíčky), uznává něco, co tu bylo už od samého prvopočátku, co doprovázelo lidstvo už dávno předtím, než vzniklo cokoliv dalšího.

A přesto, že jde o všeobecně známý fakt, o něco co všichni vědí, přesto nějaká církev má větší váhu a je lépe uznávaná, než víra ve víly. Ale co tu bylo dřív?

Kdo je tady uměle infiltrovaný? Kdo sem přišel odkudsi z Nazaretu? Kdo potřeboval hromady lidí, aby nám ukradl naše původní poznání a vytlačil to něčím jiným?

My, kteří věříme v přírodní duchy, v duše předků, ve víly, a anděly, v dévy, my kteří si jich umíme vážit, kteří s nimi rozmlouváme a kteří se snažíme udržet to málo co ještě z původních vědomostí zbylo, jsme návrat ke kořenům. Orientujeme se k tomu, co je nám vlastní, co je v nás zakodované od samého počátku.

Vždyť jde o nejstarší tradici ze všech, tato by měla být nejvíce vážená. Na ústup ať se dají uměle implementovaná náboženství, která vytvořili nějací vůdci a natlačili to do naší kultury.

Co nám přinesla současná náboženství? Co nám přinesla církev? – Křížové výpravy, hony na čarodějnice, dneska pedofilní ,,svaté otce“. To tedy máme být na co hrdí. Povraždit stovky tisíc lidí kvůli ničemu… Nechápu, že někdo dobrovolně vyznává něco s tak neskutečně krvavou minulostí, ještě má dojem, že je to to jediné správné a navíc si užívá respektu ve společnosti.

A to nemluvím o tom, že při honech na čarodějnice se upalovaly cíleně ženy, které měly vědomosti o přírodě, bylinách a které znaly původní vědomosti. Bylo to všechno připravené dopředu. Zlikvidovat naši kulturu a pak nám sem násilím nacpat jinou.

Lidé mají právo být hrdí na to, že se vrací ke svým původním zvykům. Není spravedlivé, že se o tom bojí mluvit s jinými ze strachu, že si o nich někdo bude myslet něco špatného.

Jakým právem se nám tady roztahují cizácká organizovaná náboženství, zatímco víra v přírodní duchy se považuje za ,,ostudu“ a ,,dětskou fantazii“?

Něco vám povím, já jsem hrdá na to kým jsem a nebojím se o tom s kýmkoliv mluvit. A jestli si někdo o mně potom bude myslet, že jsem hloupá, bláznivá, nebo že si vymýšlím, tak to samé si myslím já o něm. Já se za to, že věřím v přírodní duchy, energie a anděly, nestydím… a ostatní lidé by se už také konečně měli přestat bát, protože tohle poznání tu bylo PRVNÍ.

Kam dál:

Otevřít rubriku: ,,Zamyšlení“ – Zde

Máte otázku? Ptejte se do ►Mailu◄

• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu https://aluska.org/

• Na Aluška.org najdete také interaktivní chat Vstoupit do Chatu – ZDE

• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihu! – Podrobnosti ZDE

• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí“ níže pod reklamou, děkuji!

• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? – Můžete se přihlásit k odběru: ZDE

Elektronický obchůdek: www.kramky.cz/alue

Komentáře

Ikona diskutujiciho Spyro 2013-03-21 06:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

já věřím a nebojím :D o mě si spíš kámoši myslí, že jsem blázen kvůli tomu, že mě ten život moc nebaví :D

Ikona diskutujiciho Vlkan 2013-03-21 07:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nášmu pôvodnému duchovnu sa venujú na  www.ved.sk  a aj na  www.vedy.sk

Ikona diskutujiciho Babe 2013-03-21 07:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ano!! 🙂

Ikona diskutujiciho Mike 2013-03-21 07:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Wow, hodně hecující a rozpalucí článek takové jsou nejlepší. Díky moc za další nápady proti křesťanství.

Ikona diskutujiciho Anna 2013-03-21 07:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Achjo. Alue, zrovna u tebe bych nečekala, že budeš tak uboze zaškatulkovaná jako ostatní abys pokládala církev a křesťanství (myslím teď prostě víru v Boha jak je v bibli) za jedno. Myslím že jsi dost chytrá a VÍŠ, že to není to samé. Církev prostě dělá pomalu opak toho co je v Bibli, takže inteligentnímu člověku dojde, že s tím vlastně nemá nic společného, jen lže a nic víc. Na víře v křesťanského Boha a držení se podle bible, desatera a já nevím čeho přeci není nic špatného, ne? Ze mě to udělalo mnohem lepšího člověka, vzala jsem si z toho spoustu ponaučení. Na víly a anděly věřím, jen mi přijdou takoví.. malinko neosobní, stejně jako "nějaká" neurčitá neosobní síla vesmíru.

Ikona diskutujiciho Lásočka 2013-03-21 07:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue hovoríš mi z duše. Dakujem Ti za tieto krásne stránky.

Ikona diskutujiciho Lúthien 2013-03-21 08:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No, já mám pocit, že je to spíš obráceně :D Já se už v životě setkala s dost nepříjemnou šikanou kvůli tomu, že jsem věřící. Ale když někdo řekne, že věří na víly a sílu přírody, většinou se lidi usmějou a řeknou, že je to hezké. Většinou jsem zažila, že esoterika a věci s tím spojení pohoršují lidi míň, než křesťanství.

Ikona diskutujiciho Jarka 2013-03-21 08:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue, máš naprostou pravdu. Ale s fanatikem černoprdelnickým, který věří na to, že když udělá několik hříchů a v neděli půjde do kostela a ke zpovědi bude mu vše odpuštěno se o ničem takovým bavit nedá, přesně jak jsi napsala…Bůh být může, ale víly a jiné bytosti ne. No a zapomněla jsem na to podstatné, že dá peníze na mši aby měl něco k "dobru" a hlavně jak to chodí na vesnici aby se ukázal kolik dává peněz do kostela a vše "smazané". A pak vše znova vyjde z kostela a pomlouvá,lže, krade, ojede kde koho. No fuuuj, pokrytci!!

Ikona diskutujiciho Martin 2013-03-21 08:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Na druhou stranu, všechno co bylo první nemusí nutně znamenat, že je lepší. Myslím, že máme štěstí, že žijeme v této době. Spousta lidi je otevřená. Před pár  lety by lidi, co vidí něco duchovního, zavřeli na psychiatrii. Každá víra má své klady a zápory a každá víra je tu pro člověka. A v dřívějších dobách třeba bylinkáři, nebo čarodějnice byli známí tím, že dávali smrtící přípravky, Mayové dělali oběti, v řecké staré víře byl bůh války …. :-) jen říkat, že v křesťanství figuruje smrt a zlo taky není úplně pravda. Můj názor je, že když třeba křesťanský kněz pomůže človeku zvrátit třeba deprese nebo pomůže od sebevražedných myšlenek, tak je to logicky jen dobře. Náboženství nebývají špatné. To pouze lidi utváří činy podle svých předsudků a přesvědčení.

Ikona diskutujiciho Ann Taylor 2013-03-21 08:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pojmy jako tradice, historie, kultura a vliv mocných fakt nejsou prázdné.

Ikona diskutujiciho Luz 2013-03-21 08:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ono to platí obecně o monoteistech i alternativcích – ani jedno se nedá nevyvratitelně dokázat, že je pravdivé. Takže si holt každý vybere, co mu připadá nejvíc smysluplné. A materialisté se drží toho, že protože se nedá dokázat nic z toho a ještě k tomu si to vše navzájem odporuje, je to nesmysl všechno. S tím asi nic neuděláme. Každý má jinak nastavené, jaký typ důkazu ho přesvědčí, aby uvěřil v něco vyššího, a co konkrétně ho nejvíc osloví. Proti křesťanům je v současnosti taky velká nesnášenlivost a plno předsudků vycházejících z neznalosti a výmyslů… nejen ze strany ateistů ale i alternativců.

Ikona diskutujiciho Belis 2013-03-21 09:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak tohle přesně znám! 🙁 Jednou jsem takhle na stanování v noci vyprávěla o esoterice (lidem kteří to berou), a další den jsem zjitila, že to zaslechl i druhý stan plný nevyzrálích buberťáku a sklidila jsem jenom posměch… Dost krutý posměch.. Ale stačí dát hlavu vzhůru. Správného člověka nic nezlomí 🙂 (obzvlášť ne takový hlupáci 😉 )

Ikona diskutujiciho m. 2013-03-21 09:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Žádná víra nemůže být podložená. Kdybys to měla podložené, pak už by nebylo potřeba víry.

Ikona diskutujiciho Adenis 2013-03-21 10:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tímto mi mluvíš z duše. Také jsem nad tím nedávno uvažovala. Když řekneš, že jdeš v neděli do kostela, lidé to vnímají, jako by jsi řekla: Jdu nakoupit. Ovšem řekneš-li, že jdeš uctít Matku Zemi, nebo chystáš se poradit s anděly. Řeknou si: Ta je divná!

Ikona diskutujiciho pavel 2013-03-21 10:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zamyslela ses někdy nad tím "věřím"? Věřit znamená, nevím to, ale byla bych ráda aby to bylo. Takto je vlastně zpochybňuješ, že by to mohlo být i jinak. Ve skutečnost bys neměla říkat "věřím na anděly" ale potkávám je, rozmlouvám s nimi, "vím že existují". Pak se ale může stát, že někdo po tobě bude chtít konkrétní důkaz a to bude pro tebe oříšek. :D

Ikona diskutujiciho Natália 2013-03-21 10:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, veľmi pravdivý článok. Párkrát som o tom tiež rozmýšľala aké je to nespravodlivé, ale po pár rozhovoroch radšej o svojej viere mlčím. Nechcem byť označená za blázna. Obdivujem ťa za všetko čo robíš a že máš toľko odvahy 🙂 len tak ďalej 🙂

Ikona diskutujiciho Alue 2013-03-21 10:54:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[5]: Já znám spíš na vlastní kůži opačné případy. To že považuji náboženství za špatná, pramení z toho, co jsem si v minulosti zažila. Jedna hrůza vedle druhé.

Ikona diskutujiciho Anna 2013-03-21 11:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Otázka víry je velmi citlivá. Nicméně je potřeba rozlišovat víru v Pána a modloslužbu náboženství. Kdo bez přemýšlení vykonává úkony, jen proto, např. že ho tak v mládí naučili (je jedno je-li to člen sekty nebo přírodní člověk), není ani v nejmenším duchovní člověk, protože nepřemýšlí a jen mechanicky vykonává činnost, rituály, modlitbu, atd. Ano, naši předkové žili v souladu s přírodou a přírodními bytostmi a ty jim pomáhaly přežít, ale to také není duchovní život. Dnešní doba již žádá, aby lidský duch byl konečně uvědomělý, tedy aby věděl, odkud vzešel, co se má naučit a kam se jako zralý lidský duch má vrátit. Toto mi na tvých stránkách chybí, uvítala bych, kdyby jsi věnovala článek tématu stavbě našeho stvoření a všem úrovním, aby čtenáři měli přehled o všech úžasných bytostech kolem nás. Povědomí o bytostných a andělech nestačí. To, že někdo umí komunikovat,neznamená, že je více duchovní, jen k tomu má od Pána vlohu, jeho úkol je vědění předávat dál ostatním.

Ikona diskutujiciho Luz 2013-03-21 11:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[7]: Líbí se mi tvůj komentář a taky mám tu zkušenost, že v současnosti je větší nesnášenlivost ke křesťanství než k ezoterice apod. To je asi tím, že každý si všímá víc toho, co se ho nějak osobně týká.

Ikona diskutujiciho Eileen 2013-03-21 11:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Bezvadný článek a naprostý souhlas. Já jsem na tyhle věci věřila už odmalička a byla jsem silně spjatá s přírodou, vlastně by se dalo řict, že jsem si vždy uvědomovala svoji podstatu.

Ikona diskutujiciho Václav 2013-03-21 12:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jakákoli slepá víra je špatná. Boj monoteizmu s polyteizmem ukazuje, že oba tábory nepochopily běh života. Vždy je nerozum posuzovat celek podle jednotlivce, nebo posuzovat jednotlivce podle celku. Kam se podíváme v dějinách, pořád se tyto chyby opakují. Vždy, kdy se objevil někdo moudrý, jeho žáci vše překroutili a přizpůsobili k obrazu svému, pak mohl vzniknout fundamentalizmus. Málo systémů hledalo něco, co je spojuje a mají společné všichni, a co je sjednocuje. Ve vědě se nyní pokouší nalézt pro hmotu teorii všeho. V jemněhmotné rovině se o to pokouší různé náboženské a ezoterické skupiny. Nalézt něco, co spojuje všechny tyto filozofie a režimy je programem dnešní doby. Mnozí již to chápou, někdo na to potřebuje více času.

Ikona diskutujiciho Jarka 2013-03-21 12:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak na toto musím reagovat na psaní paní nebo slečny Zemanové. Jen tak mimochodem Alue ví o čem je řeč a já taky. Z vlastních zkušeností. Mě osobne se nikdo nesmál a nemám z toho doživotní trauma, ale akorát jsem se začla zajímat i o věci, které katolická církev má za hřích. A jsem dnes a denně svědkem toho už i na internetu, jak jsou církve hlavně katolická církev v různých odporných praktikách namočeny!! Vše je vždy jen o lidech o vzájemné toleranci vyslechnout toho druhého a ne říkat, že někde je to psáno, tak to tak je. Nesmysl, každou vteřinou se mění realita.A enříkám, že všichni co chodí do kostela jsou fanatici to ne, ale já jich znám většinu. A každý má právo na svůj názor. Pěkný den :-)

Ikona diskutujiciho myší královna 2013-03-21 13:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nevím, proč tě to fascinuje, víra v Boha je tu tisíce let, šířila se někdy i násilím a kázala ve velkém. Víra ve víly byla spíš taková… nenápadná.

Ikona diskutujiciho Jana 2013-03-21 13:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[22]:Hezký den,

Ikona diskutujiciho vlaja 2013-03-21 14:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

preco este neni cirkev zakazana za to co urobila

Ikona diskutujiciho Jarka 2013-03-21 15:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Takže, já nepsala, že věřit v Boha nebo Ježíše je něco špatného…pouze jsem psala, že jsou lidé, kteří používají slovo Bůh v každé větě a věří, že Bůh jim vše odpustí. Ale neví to, že Bůh je v nás…že my máme žít podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a i když uděláme chybu "hřích", že žádný Bůh nás nepošle po smrti do pekla a nikoho nesoudí. Každý člověk je odpovědný sám za sebe a za svoje činy. Někdo věří v Boha někdo věří na Anděly někdo na Víly někdo na skřítky někdo na mimozemské civilizace. Já nepsala, že katolícká církev považuje za hřích nějakou víru, já psala o tom, že pokud někdo komunikuje s duchy nebo se snaží zjistit víc třeba jak doopravdy funguje Vesmír a kolik je různých dimenzí a planet, kde je život…tak to se nesmí protože první bod desatera je..V jednoho Boha věřiti budeš a dalších devět…zase upraveno lidma na zmanipulování lidí jako stáda ovcí. Já nejsem ten ovčan, který se vším souhlasí a na vše kýve. A hádat se nemám čas stejně je to houby platné a zbytečně vynaložená energie. Každý má svoji cestu v životě, kterou si vybral předtím než se narodil někdo pochopí dřív někdo později. Každý člověk má svobodnou vůli a to znamená, že jiní lidé nemají právo jej manipulovat a omezovat. Já jen vím, že vždy se musím spolehnout sama na sebe  nikdo nic za mě neudělá. A že toho sem už prožila a přežila.

Ikona diskutujiciho Alue 2013-03-21 15:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[26]: Tak pod tohle se podepíšu a zvedám všechny palce, i ty na nohách.

Ikona diskutujiciho vlaja 2013-03-21 15:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Čo sú dnes vôbec náboženské vyznania? Sú putá slobodného ľudského ducha, sú zotročením Božej iskry, ktorá vo vás prebýva; sú to dogmy, usilujúce sa vtlačiť dielo Stvoriteľa i Jeho veľkú lásku do foriem vytvorených ľudským myslením, čo znamená znižovanie Božského a jeho systematické znehodnocovanie.

Ikona diskutujiciho Sigil 2013-03-21 16:52:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Je zajímavé, jak se každá diskuse o Víře nebo náboženství nebo jak to metafyično nazvat, zvrhá v obviňování jiných popřípadě argumentace, která víra je lepší, která zabila nebo utrápila více lidí a podobně. Ona možná katolické církev i s jejich čarodějnicemi a americkými kontinenty byla mateřskou školkou ve srovnání s (jakýmikoliv živými) obětmi pohanů. Už jen kvůli tomu, že pohanská doba zde byla déle. Je mi záhadou, proč většina věřících hledá čím je jeho víra lepší než ty ostatní a potažmo obviňuje příslušníky jiné víry z různých věcí. Systém katolické víry mi není blízkým ale kvůli tomu, že existují pánbíčkáři hlásící se ke katolicizmu nebo někteří katoličtí kněží jsou pedofilové a pedofilstvím e provinili neodsoudím šmahem církev. Hurá, moje víra tu byla první… Hm, to jsem v háji, moje druhá ale nevím to přesně… Mimochodem, proč byla první víra ve víly? Já bych si tipnul, že možná byla první víra ve zbožštělé slunce nebo oheň. Možná dokonce v ženství jako dárce života. Z a sebe si dovolím napsat, že podle mne je šumafuk která víra tu byla první, dokonce je jedno která víra je ta "pravá". Podle mne je důležité, že někdo věří v dobro, ve vyšší spravedlnost a nějaký spravedlivý řád. Lhostejno za Boží nebo vesmírný nebo universa. Ještě by byl dobráý článek o tom kdo věří hodně, kdo průměrně a kdo málo…

Ikona diskutujiciho Lori 2013-03-21 18:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Náš matematikár nám v škole povedal " Vieru by Vás nikto nemal učiť. Vieru by ste mali cítiť"

Ikona diskutujiciho Markéta 2013-03-21 19:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak nenapsala jsi "Ježíš", ale napsala jsi Kdo sem přišel z Nazaretu, takže mě taky napadlo, že myslíš Ježíše.

Ikona diskutujiciho Ameline 2013-03-21 19:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já bych se ani tak neoznačovala za věřícího, jako za věčného badatele na poli teofilozofie 🙂

Ikona diskutujiciho Vika 2013-03-21 21:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Moc pěkný článek, děkuji.

Ikona diskutujiciho Roman 2013-03-21 22:21:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Vše naprostá pravda, jsi prostě "dobrá" !

Ikona diskutujiciho J. 2013-03-21 22:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Církev v minulosti napáchala mnoho zvěrstva. Avšak na víře jako takové nevidím nic špatného.

Ikona diskutujiciho Durino 2013-03-22 09:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

V dnešnej dobe je napr. ezoterika veľmi populárna. Je veľa tzv. "ezoterikov", ktorí sa považujú za niečo viac, budujú si svoje Ego, cítia sa ako spasitelia sveta. Tak ako aj medzi kresťanmi sa nájdu zlí ľudia, tak sa nájdu aj medzi ezoterikmi. Keď niekto hovorí, že kresťanská viera je zlá len preto, že sú zlí niektorí kresťania, môžem aj ja potom tvrdiť, že ezoterika alebo iné náboženstvá sú zlé? Mnohí sa zameriavajú na skupinu a nevidia pritom jednotlivého človeka. Je to smutné ale je to tak. Hlavne od ezoterikov by som čakal, že budú nad vecou a nebudú súdiť, lebo súdiť neprináleží nám. Nevieme kto a prečo si na tejto zemi vybral práve taký život aký žije. Aké dôvody ho k tomu viedli. A na koniec výrok z toho vašeho niekým nenávideného kresťanstva: "Kto je bez hriechu, nech prvý hodí kameň."

Ikona diskutujiciho Lirka :) 2013-03-22 10:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Moc hezký článek, Alue..

Ikona diskutujiciho Kačka H. 2013-03-22 14:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A jo! A jo! Já věřim na víly! :D

Ikona diskutujiciho Alue 2013-03-22 16:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[38]: Na co se vůbec píšu složitě s článkem, když tahle věta přesně vystihla to, co jsem chtěla říct…

Ikona diskutujiciho Ravicu 2013-03-22 20:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pěkný článek, opravdu krásný. Osobně věřím v boha, víly, duchy – je to celé to pravé duchovno, víra srdce. Církevní organizace neuznávám, zejména římsko-katolické mi saje krev, jinak se o ně zajímám – principy a pojetí víry, některé jsou pěkné.

Ikona diskutujiciho malé srdce 2013-03-23 12:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Byla doba, kdy jsem byl Hinduistou, v jiné době jsem hledal s Buddhistami prázdnotu všech věcí a jindy zas jsem byl vázán na katolicismus. Od určitého momentu však již více nepatřím Hinduismu, Buddhismu, Katolicismu, ani jinému věrovyznání či náboženskému směru. Veškerá náboženství světa jsou jen manipulací s vaší myslí, založená na touze ovládat jiné a touze po moci. Odvrhněte od sebe vše, co vás svazuje a staňte se svobodnými v hlubinách své vlastní vnitřní pravdy.

Ikona diskutujiciho Kačka H. 2013-03-23 13:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[39]: Lepší jeden krásný, dlouhý článek, než jedna věta převzatá z pohádky o Petru Panovi :D

Ikona diskutujiciho Brisingr 2013-03-27 00:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Podľa mňa by mal mať každý človek svoju vieru. Nikto človeku jeho vlastnú vieru nemôže vyňať. Či už verím v boha alebo na lietajúce stromy. Ak si niekto myslí, že to je pravda, tak by mu ju pohcopitelne nik nemal brať. Pretože každého človeka jeho viera posilňuje. Môj príklad: Viera v boha mi spravila život šťastným. A plným krásy…"

Ikona diskutujiciho Vojtěch 2013-03-27 10:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ty orpavdu vidíš ty víly a anděly ?

Ikona diskutujiciho vladimir22 2013-03-30 12:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[44]:Už som si zvykol na ľudí že sú ako kone z klapkamy na očiach.Vidia len peniaze ,majetok ,karieru…Aj na mňa divne pozerajú ale je mi to jedno.Lebo nie ja som hlúpy ale oni.Je to ich problém ja za nich nezodpovedám ale za seba.Som Veriaci,snažím sa max.dodržiavať 10.Božích prikzaní+neoklameš.Život duše je nekonečný. Každého si ako človeka ctím.Ak chceš z niekym z vyšších dimenzií komunikovať dám ti kontakt.

Ikona diskutujiciho M.F. 2013-03-31 23:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]: Paní Anno děkuji, krásně jste to napsala, myslím, že většina diskutujících nemá tušení jak obrovské to kolem nás je a všechny bytosti slouží Bohu včetně těch přírodních , ovšem kromě člověka, který se dokonce ještě  domnívá že bůh je v něm.

Ikona diskutujiciho aralklovkyne 2013-05-05 15:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kvůli víře zemřelo mnoho lidí, bylo mnoho válek a tak dále. Podle mě to bylo naprosto zbytečné. Každý má opravdu právo si vybrat v co věří. Dříve se upalovaly nevinné ženy co měly rezavé vlasy, nebo uměly léčit. A bylo to zbytečné. Teď jsou třeba doktorky s rezavými vlasy a nikdo je neupaluje. Každý si zkrátka věří v co věří. Nechci nějak nabourávat náboženství, to vůbec ne ale podle mě je bůh život, rostliny, slunce. Tak si myslím že je to. Ale víra je něco jiného. Já věřím ve spoustu věcí, myslím si že existuje nějaká síla ve vesmíru, co vše řídí, věřím na duchy, anděly a některé elementární bytosti. Naprosto s tebou Alue souhlasím :-)

Ikona diskutujiciho Fox 2014-02-07 22:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já už jsem dávno nějaký bání se toho co si o mě kdo myslí vzdal. Ať si myslí kdo chce co chce. Například jedna holka mě vynadala kvůli tomu že jsem jí řekl že jsem přesvědčen, že ve vesmíru je život i mimo naší planetu. To jste měli vidět ten nával nadávek a jestli nahodou nejsem taky mimozemšťan a podobně :D

Ikona diskutujiciho JanZRokycan 2014-11-23 21:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Na jedne diskuzi jsem kdysi napsal toto (viz. dole), treba by vas to mohlo zajimat, nebo si muzete jen tak zapremyslet. Lide tehdy na to nejak moc nereagovali, takze budu vdecny za kazdy komentar.

Napsat komentář: Sigil Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek