Vyměnila by si kráva svůj úděl s člověkem?

3.11.2014 v Poselství 32

Nedávno na Stream.cz vyšel nový díl pořadu ,,Jídlo s.r.o.“. ,,Mléko a mléčné výrobky – 1.díl Kravín“

Díl byl o chovu dojnic. Jejich výživě, režimu, podmínkám k žití… Zkrátka stručné shrnutí, jak to tam asi chodí. Osobně mě překvapilo, že o odebírání telat krávám, která pak pláčí v boxech, v tom dílu nepadlo ani slovo. Pomalu jakoby se snažili ten díl udělat tak, aby nepodráždili milovníky zvířat a vegetariány. (Ti se ale i tak samozřejmě ozvali.)

Šla jsem rovnou do diskuze, protože jsem tušila, že bude velice pestrá. Bývá zvykem, že pokud diskuzi nikdo nepohlídá, tak se lidé nakonec požerou mezi sebou, pošlou se do pr., potom dlouho nic, pak se tomu někdo zasměje a diskuze jde nakonec do kytek.

Objevila jsem tam ale vééélice dlouhá vlákna, u kterých jsem strávila hodně času.

Přijde mi zajímavé, jak spousta lidí, pokud se nezačnou hned zkraje posílat do háje, dokáže vytvořit velice zajímavou diskuzi na toto téma a plynule ji rozšířit až na globální otázky, o evoluci ani nemluvě. Ačkoliv si příspěvky často přímo odporují, dohromady je to taková symfonie, co vám potrápí mozkové závity.

Opravdu jsem tam objevila moc zajímavé myšlenky. To nejzajímavější jsem zvýraznila (ne že s tím nutně souhlasím,ale že je to zajímavá myšlenka). Jsou to často doslova nepohodlné příspěvky a otázky, nad kterými se nikomu moc nechce přemýšlet, lidé mají kolikrát morální zábranu si je vůbec pokládat, ale je škoda aby někde zapadly a zapomnělo se na ně. Podle mě diskutující rozrýpali přesně to, co visí ve vzduchu už hodně dlouho a dalo by se na to celkem solidně navázat… Bolestivé téma o tom, co vlastně člověk jako všežravec doopravdy potřebuje, nakolik je zvýhodněn moderní dobou a jestli je či není nutné to, co dělá… A kolik lidí, tolik rozdílných názorů, mnohdy trefných.

Posuďte sami a napište svůj názor a témata, která se zde probírají. Moc mě to zajímá: (jednotlivé příspěvky jsou oddělované jako samostatné odstavce)


Po precteni komentaru jsem zjistil ze jsou lide kteri nastesti nemaji klapky na ocich a dochazi jim jiste souvislosti.A pro ty ostatni – prijde vam normalni a zcela prirozene (tak jak to priroda chtela) pit mleko jineho druhu ? 😀 respektive odebrat matce mlade pro ktere je mleko urcene a brat ji ho pro nekoho jineho ? Jake by to asi bylo kdyby vam matkam po porodu vzali dite,napojili vas na hadice a cucali z vas co nejvic mleka za podpory neustaleho neprirozeneho krmeni aby jste davali vic a vic a jak by jste nesplnili limit tak sup s vami pod nuz 🙂 ..odpovezte si sami 😉 ..me to tedy prijde absolutne zvrhle

člověk je všežravec, tak jak ho pán bůh stvořil. Lovec je od pravěku.. A dejte lvovi okurku nebo rajče a salát atd.. a chcípne hlady. Ne lve to nesmíš stane se z tebe vegan. Jděte se vycpat.. Ať žijou vegani, to jsou zrovna ti, kteří nutí lidi jist ty sračky ze španelska italie atd kde se v zimě pěstuji okurky, rajčata banány a ja nevím kde jakej humus. Vozí se to zelený pak to jde pod dusík a kde jake chemikalie jen pro to aby to dozralo a bylo to na oko dobre.. bezte do lesa a zerte koreny stromu.. Jen všem veganum bych chtel vzkazat.. Nebýt 21 stoleti tak by jste chciply hlady. protoze v zime nic neroste.. 🙂 Dobrou chut a hodne zdravy, hlavne tim cpete deti.. Mam zname kteri jsou vegani, ale v jejich kuzi bych byt nechtel, kost a kuze, zadny sval.. dejte si v prosinci papriku a neotravujte normalni lidi.

Proč někdo pořád musí srovnávat člověka se lvem ? Když někdo takhle začne komentář proti vege stravě ,tak už v podstatě ukazuje svoje znalosti a inteligenci.

Protože člověk i lev sou predátoři lovci od přírody je člověk predátor není to lovný zvíře ale zvíře které loví ostatní nižší druhy a slabší ale má něco více do vínku jelikož to se mu netvoří vitamín C tak mu dala evoluce do vínku to že musí živočišnou stravu doplňovat ovocem a zeleninou a dalšíma plodinami dále nás vybavila evoluce mozkem na jiné úrovni který umí předvídat umí přemýšlet a komunikovat mezi sebou k tomu nás vybavila evoluce řečí a to vděčíme právě konzumaci masa a také přežil směr všežravec a rostlinář vyhynul to je ta evoluce a dále člověk umí také vyrábět různé nastroje kterými získává kořist ať je to pazourek nebo v dnešní době brokovnice je to stále zdokonalovat lovecké techniky pak člověk je vybaven na trávení živočišné stravy žlučníkem a výrobou žluči na trávení tučných živočišných produktu takže člověk je nikoliv masožravec nikoliv plodožravý ani býložravec je kombinace všech těchto směrů.

Zdenek Chval ano vitamin C ,ale je toho dalko vic co nas rozlisuje 😉 navic clovek konzumoval maso pac nemel v te dobe moc na vyber ,jinak by vyhynul ,dnes uz tu potrebu nemame prave i diky vyssi inteligenci …mimochodem k cemu je podobny vic clovek k lvovi nebo k opici? 😉

Člověk je svým chováním a způsobem stravovaní podobný primátům lidoopům což sou šimpanzi orangutani, což nejsou opice ale sou jako my také všežraví a kupodivu máme ještě společný stravovací náviky jako prasata což sou také všežravci ale sou i kanibalové dokáží sníst i vlastní mladé když na to příde, což člověk také má někde v hloubi dávné kanibalské choutky

To vam take nevyvracim ….. a nevim jak vy ale ja se povazuji za vic rozumneho tvora nez gorila atd.,ba co vic ja mam technologii skrz kterou me plne regaly a jidlo muzu snadno nakoupit v nejpestrejsim mnozstvi a nemusi kvuli tomu nikdo umirat. Nam nehrozi vyhynuti ani me nebo vam,ze by jste musel lovit.To bych pak sel klidne s vami 🙂 … naopak ,lide jen tloustnou a slabnou…podivejte se na ukazkovou ameriku kde je vrazdeno miliony zvirat denne jen aby se lide precpavali nebo rovnou kusy tel vyhazovali do kafilerek. Prijde vam to aspon trochu logicke kdyz uz ne moralni ? Nemluve otom ze masu jist denne je vylozene nezdrave,stim snad souhlasite a to i pres nutnou tepelnou upravu…atak muzu pokracovat do nekonecna …mam proste tisic a jeden duvod ho nejist..ale jenom jeden ho jist 😉

Vaše argumentace ukazuje, jak dobře se máme. Máte pravdu, že lev by si okurku nedal, ale zato vás – mě – kohokoli z diskutujících by ve volné přírodě snědl. V zimě zelenina je a vždycky byla. Akorát se nejí rajčata, ale kořenová zelenina, kysané zelí, brambory, křížaly uskladněné ovoce… Je toho fůra.
Člověk jí maso od pradávna, ale uvědomte si v jaké míře. Než zvíře vychováte, zabijete, zpracujete… Ani slepice u baráku nesnese deset vajíček denně. Navrhuji tedy maso výrazně omezit, minimálně na míru, v jaké se jedlo na začátku minulého století. 🙂

Asi by nebylo úplně od věci, kdyby se autoři příspěvků, ,,jak snadno to jde bez masa“, zamysleli nad tím, čím a jak se stravují. Tvrdit, že to jde i bez masa na základě toho, že se někdo mladý a zdravý, někdo, kdo se 25 let živil masem a ostatními živočišnými produkty a vybudoval si na tom zdravé a fungující tělo, rozhodne nejíst maso a funguje na dovážených potravinách a doplňcích, je tak trochu pokrytecké. Zajímalo by mě, jak dlouho by to takového vegana bavilo, kdyby měl fungovat jen na tom, co se vypěstuje v dosahu. Ono je to snadné tvrdit, že maso není třeba, když si člověk nechá dovést všemožné potraviny ze všech koutů světa a zají to umělými doplňky stravy. To, že může existovat něco jako vegan, je možné jen díky složité struktuře, která zajistí něco na vrub něčeho jiného – paliva, dopravy na obrovské vzdálenosti se všemi jejími „ctnostmi“, chemického průmyslu a mnoha dalších. Souhlasím, že bez masa se to dá, dá se to dokonce dlouho, když je člověk zdravý… ale za jakou cenu a i kdyby všichni chtěli, stejně by se tak nedala uživit celá populace. Takže, prosím, klidně nadávejte, jak je tohle a tamto špatné, ale nic není zadarmo a tohle a mnoho jiných věcí je cena za možnost si zvolit „být veganem“ a pokrytecky koukat na ostatní z patra.

Ano my koncoví spotřebitelé jsme nejmocnejší zbraní všech velkoproducentů a velkoodběratelů. Malovýrobců je sice málo, ale stále je možné je v ČR najít a odebírat od nich to nejlepší co mohou nabídnout. V potravině a její výsledné kvalitě se totiž otiskne celá její historie. Za mě mohu doporučit pro Brňáky malou hospůdku pod Hády (Občerstvení Na Kamenné horce), kde nabízejí vlastní výborné produkty z kozího mléka. Opravdu lahůdky.
Hledejte zemědelce a chovatele v nejbližším okolí a kupujte o něco méně v hypermarketech, hlavně co se týče masa a mléčných výrobků. Mohu čestně podtvrdit, že čerstvě nadojené mléko je úplně jiná substance než to co je v krabicích na regálech.

Ten kdo tu mluví o svobodné duši krav, měl by si uvědomit, že ač myšlenka hezká, sám svobodnou vůli nemá. Od narození neděláme, to co chceme, ale to co chce někdo jiný: musíme do školky, přestože s mámou je líp, musíme do školy, přestože venku je krásně a nás to tam stejně nebaví a nedáváme pozor, musíme do práce, někdo s obrovskou nechutí a odporem, ale protože žijeme v konzumní společnosti, peníze potřebujeme. Když nás vyždímou do krajnosti tělesných i duševních sil, musíme do důchodu, kde nás čeká daleko nižší životní standard, nemoci, samota. Pokud nemáme dost peněz , přemýšlíme, zda je lepší koupit léky, které nás drží při životě, nebo jídlo, bez kterého se také neobejdeme. Pokud onemocníme nezvratnou chorobou, uměle nás drží při životě- vždyť eutanázie není povolena- ztratíme zcela lidskou důstojnost, odkázáni na pleny, umělou výživu a v krutých bolestech umíráme. Pro nemocniční personál jsme jen další v řadě a na naše lůžko stejně čeká někdo jiný.
Chtěla bych poznat tu nesvobodnou krávu z tohohle kravína, která by si to chtěla s někým takto popsaným vyměnit.
Žijeme ve společnosti, kde více než 50 procent světového bohatství vlastní NECELÉ 1 procento lidí. A tito lidé o nás všech rozhodují, rozhodují o tom, kde nechají propuknout války, protože do zničené oblasti mohou investovat a vydělat víc. Rozhodují o hladomoru, vodě, neobnovitelných i obnovitelných surovinách, o tom, co se budeme učit, o nemocích a jejich léčení, o tom co smíme či nesmíme dělat.
Patříme k druhu nejhorších predátorů na celé zemi, pro moc, peníze, území, potraviny a vodu, či náboženství se vraždíme mezi sebou. Je snad normální, chlubit se na facebooku a v médiích hromadou hlav uřezaných za živa nevěřícím ? Dívat se v televizi na malé podvyživené děti v Africe? Znásilněné zohavené ženy? Dívat se na to z tepla domova, žít si v relativním nadbytku- potraviny, které nespotřebujeme, vyhodíme, přestože miliardy lidí hladoví, natržené tričko vyhodíme a koupíme nové, přestože miliardy lidí nemají ani to, vodou plýtváme, přestože je jí na světě nedostatek.
A vy tu mluvíte o svobodě potravinových zvířat !!!

Připadáte mi jako sobec který se dívá jen na problémy lidstva a ne planety...Oháníte se tu nespravedlností kterou si dělají lidé navzájem a proč ? Kvůli lenosti zbavení se odpovědnosti na něčem čeho se můžete vzdát a nepodporovat to ? Vím co se děje ve světě, ale momentálně tahle diskuze není o problémech lidstva…

Samozrejme ma pani pravdu,ale!! – lide si to vse uvedene delaji sami ale jak uvadi Jaromir ,je to sobecke chovani od lidi tahat do toho zvirata ktere za nic nemohou…

Treba jednou pochopime, ze vsechny tyhle silenosti sou treba jenom dusledkem divani se na svet soudicima ocima, kdy si rikame…tohle sou JENOM „potravinova“ „zvirata“, tohle sou jenom ****, jenom ******, jenom stromy, jenom lidi, to je tak mimo proboha, nevime, co to je a stejne se chovame, jakobysme tomu rozumeli…

Jeste dodatek,,do skoly nemusite 😉 a nevim jak vy ale ja svou praci mam rad….. a to i pres to ze vim,ze diky ni nezbohatnu (financne) tak me naplnuje pac delam neco pro lidi i sebe – problem je to ze jsou lide moc zavisli na penezich pritom je k zivotu vubec nepotrebuji.Je to uz prezitek ktery pouze lidi zotrocuje ….

Přesně ! Taky člověk může dělat práci třeba nelegálně a nebo úplně vybočit ze systému a jít žít třeba do pralesa. Když se budeme vymlouvat na system a nedělat nic proto abychom mohli dělat to co chceme ,tak nebudeme nikdy spokojení a bude z toho jen začarovaný kruh výmluv.

U nás je školní docházka povinná, pokud jste duševně i tělesně vyspělý, tak od šestého roku.
I když budete v pralese, vždycky si vás najde finanční úřad a bude chtít daně, sociální a zdravotní pojištění, přestože nebudete mít z čeho, poněvač budete jíst jen ananas a brouky, ale nebudete zaevidován na pracovním úřadě.
Všežravá zvířata, pokud nedostanou živočišnou bílkovinu, se stávají agresivními. Divoká prasata v touze po mase rozryjí fotbalové hřiště plné myši, vyplení kurníky, zabijí jehňata. Slepice a krůty se stávají kanibalkami. Šimpanzi sežerou svá mláďata. Jak je to u lidí, nevím…
Nevím, co se může stát s lidmi, když jim chybí esenciální bílkoviny z masa a mléka. Lékařské poznatky u nás jsou v plenkách a veganské matky se svými vegansky krmenými dětmi jsou teprve v pozorování. Zatím výsledky jsou nepřesvědčivé. Co bude s dětmi, jejichž matky, aniž by jim daly možnost výběru, z nich dělají vegany? Nezbavují je tyto matky svobody výběru ?

A svou práci miluji, dělám se zvířaty, snažím se jim pomáhat. Jen prostě existuje dělení na potravinová a nepotravinová zvířata. Nesnáším násilí a křivdu, nesnáším extremismus v jakékoliv podobě.

To říká člověk, který sedí v teple domova, chroupe ekomrkev a píše na facebooku? Nedívat se na problémy lidstva , ale planety? Mluvím o krávě, která by si to chtěla vyměnit s člověkem a o naší predátorské rase. Buď jsi lovec, nebo kořist. Pro vlka jelen, pro jelena tráva,pro trávu zemina. Každý něco potřebuje pro svůj život.

Neexistuje deleni na potravinova a nepotravinova zvirata, mozna ze si muzeme myslet, ze existuje, protoze to tak nekteri lide deli, ale kdyz je neco v mozcich nekterych lidi, neznamena to, ze je nekde dane, ktera zvirata maji pravo zit a ktera zemrit, to je proste fakt.

Nepamatuju se, ze bych posledni dobou, kdyz se prochazim po meste musel nekoho zabijet, aby se ze me nestala korist…zajimave…a jak muzete vedet, co si krava mysli a jestli by si to s nama chtela vymenit? 😀

„Co bude s dětmi, jejichž matky, aniž by jim daly možnost výběru, z nich dělají vegany?“ – A co bude s dětmi, kterým je už od mala předhazováno, že maso a mléko (cizí!! ne mateřské od matky) je potřeba? Ti taky nemají možnost výběru, protože o žádné jiné možnosti neví.

A nechapu, proc mluvite o tom, ze nekdo pise z tepla domova apod.,kdyz jste na strane „pojdme najit argumenty a obhajit si zabijeni“, to naopak ti ze strany „pojdme najit argumenty, proc nezabijet“ by meli psat vam, ze vam nikdo deti nebere, nenuti vas nekde travit zivot v zajeti a nakonec vas nezbavi zivota, ikdyz byste treba kricela, ze nechcete… ale ze se vam to mluvi z tepla domova pres fb…fakt nechapu…

Samozrejme ze je to nesmysl… takove deleni neexistuje,boze 😀 …treba v indii nebo kde to je je krava svata…nebo krysy…zato zase asiati jedi psy…je to jen o tom co ma clovek v hlave za egoisticky mixmaks 🙂 A rikate ze milujete zvirata ? Ja take. Jsou to mi pratele, a ja sve pratele nejim 😉

Děti matek konvenčně krmených se po svém rozhodnutí mohou stát vegany, frutariány či vegetariány. Děti veganských matek mohou být jen vegany, neb budou mít pozměněné trávení, budou jim chybět enzymy a bakterie, které mají všežravci. Nemají na výběr. Děti konvenčně krmené budou mít dostatek laktozy a vitamínu skupiny B, důležitých pro rozvoj mozku, krve atd. Budou mít esenciální kyseliny pro stavbu těla. Jak jsem říkala výš, veganské děti u nás jsou teprve v pozorování a sepisování údajů. Dostatečné výsledky ještě nejsou.

Nemusíte se bránit jinému násilníkovi, kdyby vás ovšem někdo napadl, nebudete se bránit, kdyby napadl někdo někoho vám drahého a hodně mu ublížil, nebudete ho chtít zabít vlastníma rukama? Modlete se, ať vás nic takového nepotká. Přeji vám jen slunce v duši.Nehledě na to, že vy patříte k druhu největších predátorů, nad námi již nikdo horší není. I kdyby jste lvovi předkládal sebelepší sojové maso, lovit nepřestane- teda pokud po tý soje nechcípne 🙂 A dělení na potravinová a nepotravinová zvířata samozřejmě existuje, třeba při léčení nemocných, jiné léky se používají na zápal plic např. pro psy a jiné pro prasata. Jde o dobu usazovaní antibiotik v mase či mléce, nebo vejcích, pro potravinová zvířata musí být co nejkratší. S tím extremismem jste také vedle. To co píšete o válce, není extremismus.Extremismus je agresivní ideologie motivovaná nenávistí.

… Ale kdy se tak veganské děti mohou rozhodnout? Až po několika letech, jestli je to vůbec napadne. Když se jim bude říkat pravda už od mala, tak nad tím začnou přemýšlet a uvědomí si sami, že je něco špatně. Konvenčně krmeným dětem je ale od mala předhazováno, že bez masa a mléka nebudou mít tvrdé kosti, neporostou, budou slabé, nevyvine se jim mozek a podobné bláboly. Přitom dobře postavený veganský jídelníček obsahuje všechny potřebné živiny. Děti, které se budou od narození stravovat vegansky, se taky mohou později rozhodnout, jestli nechtějí jíst maso. Jenže si myslím, že už stejně chtít nebudou.

Děti vegansky krmené už nemají výběr, psala jsem to. A dobře víte, že za vegany se považují všichni kdo nejí maso,vejce, nepijí mléko a nemlsají med. O správné stavbě jídelníčku neuvažují, Veganství je něco jako náboženství, má svá určitá pravidla, jež se nesmí překračovat. O takových případech pak píšou noviny,matky krmící novorozence džusem,podvyživené děti krmené rostlinnými mléky,jež nedokážou strávit atd. Tohle si ti lidé,hlásící se k veganství,přestože tomu nerozumí,neuvědomují.Že musejí o svém jídle pořád uvažovat,aby něco nechybělo,či nepřebývalo. Dost lidí se nacpe buchtama,knedlíkama,jsou tlustí a přitom nutričně hladoví,ale hlásí se jako vegani a vnucují svou pravdu každému,kdo není.

Ja nerozumim, proc mi odpovidate timhle zpusobem 🙂 nevim, kde je pointa…ale vypada to, jako byste mela v hlave nemennou predstavu o vsem…ale ani vy ani ja prece Zdeňko vubec nevime, co jsou ty bytosti, kterym rikame „zvirata“ a ktera stale ve 21 stoleti masakrujeme, i pres to, ze vime, ze citi bolest, maji pocity, prozivaji emoce…i pres to je potreba stale hledat argumenty, proc jim to delat…kdyz se zeptam primo, jake mate argumenty pro? (kdyz uz tedy z jakehokoliv duvodu potrebujete asi hledat argumenty, proc to delat i nadale….) a vynechme vegany nebo co kde nejaky mental dela nebo propaguje ptam se primo a ocekavam strucnou odpoved 🙂 děkuji

… Děláte si ze mě srandu ? Chcete mi říct ,že lidé co nejí živočišnou bílkovinu jsou agresivní ? Tohle mě teda upřímně dostalo. Pochopil jsem ,že tímhle tu akorát ztrácím čas ,protože dlouho ale opravdu dlouho jsem takové blbosti nečetl. Končím s touhle diskuzí a přeji trpělivost všem co budou dále diskutovat s paní Š.

Já nikde nepíšu, že lidé, co nejedí živočišnou bílkovinu, jsou agresivní. Píšu o zvířatech všežravcích. Podívejte se třeba na indické vegetariány, jsou to mírná laskavá stvoření( nemyslím ty lidi, co v Indii hladoví, myslím, ty,co se pro vegetariánství rozhodli sami). Nikomu nevnucují svou pravdu na facebooku, jedí dobře a meditují. Tvrdě pracují, aby si svou stravu vypěstovali, nechodí do supermerketu pro biopotraviny. Krávy jsou pro ně posvátné, ale jejich mléko pijí. Indie patří mezi špičku ve výrobě mléka na světě. Indie, kolébka vegetariánství a veganství.

Co si myslíte o těchto protichůdných výrocích?

Jsou skutečně odpovědi na mnohé otázky tak jednoznačné?

Kam dál:

Otevřít rubriku: ,,Zamyšlení“ – Zde

Máte otázku? Ptejte se do ►Mailu◄

• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu https://aluska.org/

• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihy! – Podrobnosti ZDE

• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí“ níže pod reklamou, děkuji!

• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? – Můžete se přihlásit k odběru: ZDE

Elektronický obchůdek: www.kramky.cz/alue

Komentáře

Ikona diskutujiciho Apata 2014-11-03 06:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Podle mě je v pořádku jíst maso když to zvíře za svého života netrpělo a když se s ním neplýtvá.

Ikona diskutujiciho myshoolka 2014-11-03 09:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pěkná diskuze, ale stále nebylo řečeno všechno… třeba že člověk ve skutečnosti nepotřebuje jíst nakonec vůbec nic a breathariáni jsou tomu příkladem.

Ikona diskutujiciho Yasminn 2014-11-03 10:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Už strašně dlouho se zajímám o zdravou stravu a stále nevím, co si myslet o mléce 🙂 Jednu dobu jsem byla veganka a tak jsem mléko považovala za "špatné" už jen z etických důvodů. Jenže teď už veganka nejsem a o neprospěšnosti mléka se dozvídám i z úplně jiných zdrojů, například od propagátorů paleo stravy, jejichž strava je složena hlavně z masa a vajec. Nebo ve skvělé knize Jídlo na prvním místě, kterou mohu jen doporučit, se také píše, že mléko nepodporuje zdravou hormonální a psychologickou reakci. Podobné názory má i např. Petr Fořt… A tito lidé jsou odborníci ve svém oboru a přitom nejsou jednak zmanipulovaní potravinářským průmyslem, druhak to nejsou propagátoři veganství, takže nejsou ovlivněni etikou.

Ikona diskutujiciho Spiiiidy 2014-11-03 10:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Při pohledu na tuhle diskusi se mi chce bl****, velebnosti. Je fakt k smíchu, jak si ti masožravci dokážou najít "neprůstřelné" agrumenty, proč je jíst maso v pohodě. A přitom je z nich cítit, že s tím sami mají tak trochu problém.

Ikona diskutujiciho Iveta 2014-11-03 10:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mě přišel mnohem horší díl o "výrobě" kuřat, kde je prostě věšeli živé za nohy na běžícím pásu. Všechno to ztrácí srdce. Ano lidé jedí maso a žvočišné výrobky, ale měli bychom si uvědomit v jakém množství. Nši předci si rádi dopřáli maso, ale to proto, že ho měli vyjímečně a nejdřív si to zvíře museli vychovat, vykrmit, vlastnoručně zabít, zpracovat a pak si mohli jednou za čas dopřát pečeni. Vážili toho zvířete i maso, které se jim dostalo na talíř. Bylo v tom srdce, láska a úcta. Teď je to jen konzum a prachy. Maso máme každý den, nejlépe několikrát a tím pádem nevyhnutelně se jen rychlovykrmují zvířata rovnou pod kudlu. Argumentem je, že by to takhle nešlo, ale ŠLO, jen yby lidstvo nesmělo být tak rozežrané a nenasytné…

Ikona diskutujiciho Alue 2014-11-03 11:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[5]: No, z těch kuřat jsem brečela… Proto je taky nejím. Jen pokud nějaký soukromník daruje.

Ikona diskutujiciho Lorána 2014-11-03 13:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pěkný den přeji :-)

Ikona diskutujiciho Alue 2014-11-03 13:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[7]: Jen malá poznámka, chrup býložravců nemá ŠPIČÁKY. Jen řezáky a stoličky… Náš chrup je chrup VŠEŽRAVCE, jako u opic.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2014-11-03 14:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Problém je v tom že pravda neni len jedna. Mlieko je dobré pre ľudí ktorý ho dokážu spracovať, ale väčšina ľudí ho nespracuje  teda pre väčšinu neni vhodné. Pravdu tak majú aj tí čo tvrdia že mlieko je dobré a aj tí čo tvrdia že je pre nás zlé, tí sú bližšie pravde. Podobne je to s mäsom niekto ho potrebuje a niekto nie. Človek má chrup všežravca a tráviacu sústavu ako krava. Takže sme všežravé bylinožravce, to preto aby sme mohli žiť v rôznych podmienkach, kde je stále zima a nič moc tam nerastie ostáva len jesť mäso.

Ikona diskutujiciho Neri 2014-11-03 15:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jo, vidím to tak, že není jedna pravda pro všechny. Jsou lidé, kteří si bez masa život nedokáží představit a pak takoví, kterým se příčí ho jíst a třeba jim ani nechutná. Je zbytečné se hádat, kdo má pravdu. Ať si každý jí, co chce, s čím se cítí dobře, dá taky trochu na pozorování svého těla a intuici a nenutí ostatním svůj životní styl :-)

Ikona diskutujiciho Vojta 2014-11-03 15:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Myslím že stačí si zkusit sníst syrovou krávu a všežravost nás přejde. Nemyslím, že by přiroda zamýšlela nějakou tepelnou úpravu. A co se týče mlíka, to je mnohem vyšší level. Ukrást ho jinému živočišnému druhu a pak ho pít, to vymyslí jenom lidi.

Ikona diskutujiciho MilosK 2014-11-03 15:36:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kazdy clovek ma iny zivotny styl, ine telo a hlavne inu mysel. To co je dobre jedlo pre jedneho nemusi byt dobre jedlo pre druheho z roznych dovodov. Ci uz fyzickych ako su alergie alebo psychickych ako je vychova alebo zivotne presvedcenie a podobne. Mysel je rozhodujuca v tom ake jedlo nase telo potrebuje.  [2]: spominala bretharianstvi … cital som uz pribeh o rodicoch v Indii kde obaja boli breathariáni a splodili zdrave dieta.

Ikona diskutujiciho Alue 2014-11-03 16:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]:: A co myslíš, že je oblíbený tataráček? 🙂 … nebo sushi?

Ikona diskutujiciho Vojta 2014-11-03 17:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[13]:: Určitě se najdou věci, které sní člověk syrové, ale musí je vyhledávat a nedá si se stejným potěšením syrového medvěda a třeba rajče.

Ikona diskutujiciho Alue 2014-11-03 17:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: Taky kde bys sehnal syrového medvěda? To by ti ochránci přírody dali! 🙂

Ikona diskutujiciho Sigil 2014-11-03 18:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[4]: Pěkný by byl Inuitský rodový statek…

Ikona diskutujiciho Vojta 2014-11-03 18:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[15]:: Takže chápeš jak to myslím :D

Ikona diskutujiciho Marie 2014-11-03 19:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zdravím všechny, jak tady čtu to množství názorů, mám dojem že bych se k tomuhle tématu mohla taky vyjádřit.

Ikona diskutujiciho Michaela 2014-11-03 19:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]: Trávící soustavu jako kráva? Nevím jak ostatní, ale já mám žaludek jen jeden, ne čtyři. PRavda je taková, že podle biologického hlediska zkrátka JSME všežravci. Býložravci mají delší trávící trakt, masožravci naopak kratší (aby jim maso uvnitř nehnilo a rychle se vyloučilo). Stejně tak býložravci nemají špičáky, což masožravci zase ano. My, lidé, jsme někde uprostřed – jsme nastavení na rostliny i maso. Tohle je prostě fakt, který ovšem vegani (a naopak i anti-vegani) neradi připouštějí.

Ikona diskutujiciho Lucy 2014-11-03 20:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Argumenty typu, že lidé dnes mohou být vegany jen díky dovozu okurek ze Španělska, mi přijdou úplně stupidní. A lidi, co říkají, že by byli zvědaví, jak dlouho by vegan přežil zimu z vlastních zásob… Ať si vyrobí luk a jdou si v metru a půl sněhu do lesa honit srnku (nemluvě o tom, že spousta zvířat v zimě hibernuje). A jak rychle se vrátí domů a půjdou si chroupat svoji bio mrkvičku. Vážně bych tyhle lidi chtěla vidět. A navíc se nesmí zapomínat na obiloviny a luštěniny! Ty jsou v zimě za stejnou cenu jako v létě a vydrží dost dlouho. Člověk se nemusí živit banány a pomeranči. Může si v zimě uvařit cizrnu s bramborami a nějakým kořením a jak má skvělý oběd.

Ikona diskutujiciho Alue 2014-11-03 20:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[16]: Já s tebou více méně souhlasím a děkuji ti za názor.

Ikona diskutujiciho Alue 2014-11-03 20:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]: Jaká je tvá krevní skupina? Tipuju A nebo B.. je to tak?

Ikona diskutujiciho Veezy 2014-11-03 21:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ja vegetarianka nie som. Ale zase nie som ani nejaký veľký "žrúť" mäsa.

Ikona diskutujiciho Raja Luthriela 2014-11-03 23:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To já jsem se nedávno uchýlila v něčemu, čemu říkám polovegetariánství. Převážně jím syrovou zeleninu a ovoce, ale jednou za den si člověk může vzít krajíc chleba se sýrem nebo s máslem. Tedy spíš máslem. Fosfor v taveňácích nění zdravý každý den. A dvakrát, třikrát do týdne je vhodné i malé množství masa.

Ikona diskutujiciho vika 2014-11-04 10:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Spiiiidy 2014-11-04 12:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[21]: Já mám dost dobrou představu, co práce na vesnickém statku obnáší. Vyrostl jsem tam, a dodneška tam skoro každou volnou chvíli s rodinou pracujeme a udržujeme ho. Znám lidi na vesnici a i jim chodíme pomáhat, pokud to jde. Proto si dovedu dost realisticky představit ten Anastasiin. Mám taky v plánu navštívit ty, co už začínají fungovat. Takže nějaké mudrování o lidech, co neví, o čem to je, je u mě trochu mimo :-)

Ikona diskutujiciho Marie 2014-11-04 16:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ano, moje krevní skupina je A. Jinak souhlasím s Vikou že na to krevní skupina nemá vliv. Sama znám hodně lidí kteří jsou 0 a jsou to vegetariáni.

Ikona diskutujiciho Alue 2014-11-04 17:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[27]: No právě ty statky jsou tak pěkně vylíčené v knihách Anastasia, že pak vypadají snadně, ale ono to není jen o tom… jak říkám, mít peníze na nákup toho všeho, a to není malá částka.. Mít vhodné místo, protože statek nemůžeš mít jen tak někde .. už z tohoto důvodu pokud kvalitně nepodědíš, nebo nejsi zazobaná, prostě nemáš šanci tohle mít, protože z obyč. platu a v podnájmu našetříš kulové.

Ikona diskutujiciho A. 2014-11-04 21:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, býložravci špičáky rozhodně mají, zkuste se podívat na zuby např koni. Jsou sice menší, jaksi "zakrnělé" ale existují! 😉

Ikona diskutujiciho Mára 2014-11-04 21:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Člověk prý vůbec není původně masožravec. Je sběrač, a asi vegetarian. To mi řekla jedna známá co se po tom delší dobu pídila. Jako já si myslím že jíst maso není přirozené. Přirozeně se máme živit vodou, ovocem, zeleninou a tím co vyroste + životodárnou energií slunce atd. Kdo nám kdy podsunul potřebu jíst maso nevím.

Ikona diskutujiciho iriska 2014-11-08 10:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Myslím že není univerzální návod pro všechny ve stravování. Zkoušela jsem syrovou stravu, vegetariánství a makrobiotiku a zdá se mi že dlouhodobě ani jeden z těchto stravovacích systémů není zdraví prospěšný. Hlavně jsou nebezpečné ty zákazy (nikdy maso, nikdy mléko…), protože když to člověk bere moc dogmaticky stane se z něj extremista, nastaví si v hlavě že jedině takto je to správně a s nepružnou psychikou pak může i na velmi zdravé stravě onemocnět. Já maso moc nejím z etických důvodů, a i proto že když ho jím moc často tak je mi těžko. Když dostanu na něj chuť tak si dám, třeba dvakrát třikrát za měsíc. Taky nejím kuřata, je mi jich líto. Nejvíc jím ryby. Závěrem bych řekla že nejdůležitější je pestrost, žádné extrémy a pozorovat co komu dělá dobře…toť moje prozatímní zkušenost 🙂

Ikona diskutujiciho onni 2014-11-15 19:47:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[30]: jiste, ze clovek puvodne neni vubec masozravec. Maso kdysi totiz nepotreboval. Potreboval energii pro sve telo, pro uplne zakladni fungovani, jako je pohyb, dychani, spanek. Na to mu stacila energie z rostlin. Jakmile zacal jist maso, jeho telo dostalo i dostatek energie pro rozvoj dalsich organu v tele – a to hlavne mozku. Diky tomu je dnes pro nas samozrejmosti sedet u pocitace, mit internet a resit podobne blbosti, jako co kdo ma jist…

Napsat komentář: onni Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek