Zápisníček: Listopad 2019

2.11.2019 v Aluška.org 45

Krátké zprávičky ze světa, či ze života. Vítejte v Zápisníčku! 
Příspěvky jsou řazeny sestupně.

 



1.11.2019
Jelikož mé nadšení pro hrabání se v akvárku ani po několika měsících blbnutí s 30ti litrovou kostkou neopadlo, tak… 😀

Předpokládám, že je vám všem jasné, o čem bude Zápisníček tento měsíc.

Na dovoz velkého akvárka jsem čekala tři týdny. Pak mi několik dnů trvalo, než jsem ho zabydlela a dala všechno dokupy a sehnala do něho ty správné kytky. A když už bylo konečně hotovo, zapojila jsem externí filtr. Byl super ve všech směrech do té chvíle, než jsem ho zapla. SUNSUN filtr už nikdy v životě. Navíc mi už přijel zevnitř mokrý, takže ho přede mnou už někdo musel vracet. Doufala jsem, že to vyřeším, nebo odvzdušním, nebo odhlučním, nebo vydržím…. no, nevydržela. Druhý den ráno jsem ho odpojila, to už byly moje nervy z toho hučení na pochodu. Filtr jede zpátky podruhé. Balík vypadal jako frankensteinovo monstrum, protože posílat těžký plastový kýbl poštou je docela hazard a já neměla vyhovující krabici, tak jsem ho polepila bambilionem kartonů, co jsem našla ve skladu a ještě objela kilem lepící pásky a folií. Doslova pomsta skladníkovi, protože dostat se do toho balíku bude pro něho maturita.
Na výměnu jsem šla do Eheim, který jsem původně nechtěla kvůli ceně, ale měl by to být nejtišší filtr na trhu, ten už musí vyhovovat. Mezitím velké akvárko stojí, kytky nasazený, voda nalitá, bionitrivec prcnutý, mám tam z něho bílou mlhu a nic se dál neděje. Občas tam trochu svítím a jinak čekám, než dojede Eheim. A modlím se, aby dobře sednul.

Mezitím se ve třicetilitru rozjela řasa spirogyra. Vypadá krásně, jsou to dlouhé zelené vlasy, ale roste dost bujně a je strašně dlouhá. Když se do ní krevetky zapletou, tak se toho lekají. A na to aby ji všechnu snědly, je jich málo a navíc jelikož jsem milující a krmící, tak jim přilepšuju prémiovým krmivem… a kdo by potom chtěl žrát nějakou blbou spirogyru, když si stačí počkat na protein? – Ale fakt je hezká, dokonce i pod mikroskopem 😀

spirogyra

První fáze ,,boje” proti spirogyře bylo přihnojování a poctivější dávkování CO2 Vitalu od Rataje. Spirogyře to nevadí, vesele si roste dál a jedna kreveta zbledla, týden se držela filtru a pak prodělala exitus. – Je to z toho? Možná jsem toho dala moc? Ostatní krevety rejdí a nic jim není. Byla nějaká ,,vadná”?
Druhá fáze: Manuální protrhání mechu a zastřižení vršků květinek, kde jí bylo nejvíce. Za týden byla zpátky a ještě víc.
Spolehlivější varianta je vyhubení řasy pomocí přímého vstřikování CO2 přímo na řasu, ale nevím co by mi na to řekly krevety, aby mě s tím neposlaly někam a nezdechly. Z této obavy to zatím nezkouším.

Třetí fáze: Starý zubní kartáček namočený do peroxidu. Sterilizovaným kartáčkem jsem vykartáčovala kameny podobně jako kartáčuju svoje zuby. Šlo to krásně dolů. Podobně se kartáčkem daly krásně projet i mechy a rostlinky, včetně kobercové – která mimochodem hezky roste, takže nedostatkem živin to u nás asi nebude. Fígl s kartáčkem mám ze zahraničního youtube, kde s tím kluci kartáčovali krevetníky, co byly tak zelené, že nešlo poznat, co tam bydlí, protože veškerý prostor ovládla spirogyra. – Zubná kefka, zázračný vynález!
Tož akvárko je jako nové, ale zvířené, spirogyrové spory se v něm točí a je jasné, že se vrátí. Vhodná by byla výměna vody, ale nechci měnit víc než 1x týdně a řase je to stejně jedno, ta se namnoží.

Mezitím mi došlo, že než nastane plné zaběhnutí velké nádrže, budu čekat měsíc a to už bude 1. prosince. Ups! Dva týdny jsou totiž dost hraniční a nechce se mi lovit mrtvoly z nádrže, škoda mladého života a škoda peněz.
Na atyopsis molucensis je zase doporučené čekání dva měsíce PO zaběhnutí nádrže, takže na ty největší miláčky se dostanu až na začátku února (nechci se podceňovat, ale podle předchozích zkušeností se sebou odhaduji, že to nevydržím, že to risknu a stejně je tam vrznu dřív, no ale nebudeme předbíhat událostem, možná se i překvapím). Takže o kostku se ještě budu starat minimálně měsíc. Byla jsem ráda, že jsem ji nakonec nebourala a že zůstala zachovaná jak je, nezávisle na zakládání velké nádrže. Trápit korýšky v holobytě celý měsíc jsem nechtěla, takhle si tam spokojeně rejdí a ani neví, že čekají na přidělení většího bytu.
V tom případě nic nebrání pořízení nových řasožroutů, kteří můžou čekat v kostce, pojídat spirogyru a až se zajede velká nádrž, můžu je tam na etapy stěhovat, aniž bych se starala o počasí venku a bála se, jestli mi něco v termoboxu při přepravě zmrzne. Udělám si čekárnu rovnou doma v kuchyni. Domů pojede caridina denticulata a dva šneci Neritiny, pro které už mám vymyšlená jména. Jedno blbé a druhé ještě blbější. 🙂

5.11.2019
Přišel mi postřeh čtenářky ohledně hry The Sims 3, ve které našla destruktivní program:

Dobrý den, neumím psát články, berte to prosím v úvahu. Vůbec nejde o pěkné čtení, jde mi jen o to Vás upozornit před jistou vedlejší “funkcí” hry. Pokud hru neznáte, zde v krátkosti:
The Sims je počítačová hra, která vytvořila nový samostatný žánr – simulátor života.
Kdo by nechtěl ve svém virtuálním světě, který může ovládat, mít vlastní mazlíčky, že ano? Nebo mít měnící se roční období, posílát své simíky do školy, vybírat mu zajímavá povolání, najít lásku, mít vlastní podnik, postavit si krásný dům, atd.
Za ta léta, kdy oblíbenost velmi vzrostla (hra už má miliony uživatelů), se v EA games rozhodlo vydat další, novější verze. A tak postupně vyšel druhý a třetí díl. Nyní už máme i The Sims 4. A nesčetně mnoho datadisků. Můžete se stát slavnými, odletět na dovolenou na tropický ostrov, objevit poklady, stát se mořskou pannou, mít dítě s mimozemšťanem – ano, opravdu! Nedělám si legraci.
To vše je Matrix a přesně to samé se děje i s lidmi, kteří nemají svůj život ve svých rukou, systém jim pak jejich životní příběh vymyslí a už to jede. Ale k věci.
Přesto všechno mi jde pouze o napsání jednoho svého konkrétního zážitku:

Upozornění před předprogramovanou rodinou “GOTHOVI”.
Když nainstalujete hru, už obsahuje několik rodin, které mají své vymyšlené příběhy a vztahy. Nejdůležitější je (jak jinak) velmi bohatá a vlivná rodina Gothů. Už jen samotné jméno je zavádějící. Mé doporučení zní:
ať už prosím hrajete jakoukoliv verzi – ano, vztahuje se to i na hru staženou z internetu – ignorujte vše, co s touto rodinou souvisí.
Pokud některé členy potkáte na ulici, je to v pořádku, jenže něco velmi destruktivního obsahuje jejich sídlo a parcela. Se kterou nijak nemanipulujte.

Hrála jsem totiž třetí pokračování této hry. Z jejich parcely jsem měla špatný pocit. Vyhýbala jsem se tomu, protože kdykoliv jsem jen zavadila pohledem na tento dům bylo mi zle. Ne moc. Jen malinko, snad abych si ničeho nevšimla.
Rozhodla jsem se parcelu s celým domem vymazat ze hry, upřímně jsem si myslela, že tím bude po problému. Intuice mi napovídala, že by bylo lepší to i nadále ignorovat, ale neposlechla jsem.
Poté, co jsem ten krok udělala, něco destruktivního na mě ze hry vylezlo a zavěsilo se to na mě jako těžký balvan. A bylo mi neuvěřitelně těžko a nevolno.
Zpanikařila jsem a utíkala ven ke stromu a požádala o pomoc. Až díky pomoci jedné skvělé stromové bytosti jsem se té “věci” zbavila.
Tedy, nejen že hra obsahuje destruktivní kódy, které na vás neustále působí, ale i pojistky navíc, pokud budete chtít udělat něco proti hře samotné! Prosím, věnujte pozornost tomuto varování a zvažte, jestli dovolíte svým dětem tuto hru hrát, byť je zajímavá. Je samozřejmě také velmi návyková. Hovořím z vlastní zkušenosti.
Melody ♥

Novinky v e-shopu Alue.cz
Dnes jsem přidala do nabídky extra silné energetické krystaly z přírodního ruského křišťálu s vrtaným průvlekem. Jsou tedy bez kovu, nemusíte se starat o stárnutí kovových součástí a můžou přijít do styku s vodou.
Můžete si je prohlédnout zde: https://www.alue.cz/?collection=energeticke-krystaly-extra-silne

6.11.2019
Mám nová zvířátka!!! 😀
Poštou dojelo 5 japonic mláďat, 5 dospělých a jedna má pod bříškem vajíčka!
A dvě neritinky, jedna zebra a druhá turrita… mám z nich takovou radost, že normálně slzím.

Zatím jsem je nalila do kulaté nádoby a dala jsem jim z akvárka obě řasokoule na hraní, aby se tam nebály. Krevetky si na mechy hned sedly a začaly je hromadně oďobávat. Oba šneci jsou taky ok, už se nacucli na sklo, pěkně lezou a jsou jim vidět oči 🙂 … Zvykat je budu pomaličku, jejich voda musí první zteplat a pak budu přilévat z akvárka. Vezmu vzorky vody se kterou přijeli a vytestuju ji, zajímá mě v čem žili původně a do akvárka je pustím až večer. Modlím se, aby ten přesun všechny krevety zvládly, jsou totálně super a mají světle modrou barvu 🙂
Vzala jsem si je do pracovny na stůl, protože bych jinak seděla celý den u nich a nic bych neudělala 😀

7.11.219
Akvárkoapdejt: Nové krevetky přežily první noc v plném počtu a hezky uklízí řasu. Jsou parádní. Jak jsou částečně průhledné, vypadají jako mimozemský druh ze sci-fi filmu.
Šnečci neritinky jsou jako splněný sen, krásně objíždí kameny a nechávají za sebou čistou čáru. Jsou jako vysavače. Turrita je o něco výkonnější, ta čistí dokonale. Nevím co Zebra sežrala než sem jela, ale nečistí tak moc a půlku své pracovní doby chrápe přicuclá někde na kameni. Občas mám vyloženě chuť vzít šneka a přicucnout ho tam kde chci aby čistil, ale žádní šneci takhle nefungují (lekne se a zaleze do baráku). Vždycky si říkám, že nejdůležitější vlastnost správného akvaristy je trpělivost, tak jsem trpělivá a čekám, až tam doleze sám, ale mají tempo 1 cm za hodinu.
Brzy dojede šnečí posila, objednala jsem ještě 3x Clithon corona. Ti jsou přizpůsobivější, žerou řasu, listí, nebo binec co najdou. S neritinou to nechci v kostce úplně přehnat, aby měly dostatek potravy. Na velké akvárko je ale dokoupím, dostanou job jako místní stěrky a vysavače.

9.11.2019
Mám další šneky!! 🙂
Do 30l jsem přidala také tři Clithon corona. Jsou fakt nádherní a moc zajímaví. Už z těch šneků tak blbnu, že se mi v noci zdálo, že mi jeden Clithon vyrostl tak, že měl 20kilo a zabíral 1/3 toho velkého akvárka. A měl obrovský oči a já byla zděšená a nevěděla jsem co s tou obrovskou obludou mám dělat. 😀

Caridiny jsou v pohodě, krásně rejdí a oproti trpasličím jsou fakt akčnější a rychlejší. I když se všude píše, že trpasličí kreveta je vhodná do nanoakvárka, tak si to osobně už nemyslím, i když mám největší nano co se vůbec prodává. Když si chce zaplavat, tak si vždycky narazí rostrum o sklo a jde vidět, že by minimálně dalších 20-30cm potřebovala. Jsem zvědavá, jak budou plavat v tom velkém.

Aklimatizace byla úspěšná, nikdo naštěstí nechcípnul. Dneska mě vyděsil jeden clithon, kterého jsem našla ulitou naopak. Tak mě napadlo, že možná nedal první noc v novém akvárku. Nedalo mi to a musela jsem si šťouchnout, abych věděla jak na tom je. Naprdnul se a zabouchl dvířka, tak jsem se zase uklidnila. 😀

12.11.2019
Tak jsem se dočetla, že když má caridina multidentata světle modrou barvu, tak to znamená, že je ve stresu. Proto se i moje krevetky po dvou dnech od příjezdu zbarvily do světle béžové, jak je u nich normální. A taky jsem se dočetla, že spokojenou krevetku poznáte podle toho, že je napapaná. To znamená, že musí mít plné střívko. Pokud je střívko prázdné, tak ze strachu nežere, nebo se něco zlého děje v nádržce.
Taky jsem přišla na to, proč mi obrůstá mech v kostce tak strašně vláknitou zelenou řasou. Je to nadbytek světla, protože ten samý se začal dělat ve velkolitru na horních listech anubiasu nana. Vyřešila by to rychlerostoucí plovoucí rostlina (vypadá krásně a líbí se i zvířátkům, danio by ji mohlo velice ocenit), ale to vidím jako řešení do velkolitru, v kostce se s ní teď nebudu párat. Roste tak rychle, že ji nikdo nezvládá žrát a šneci se k ní nedostanou, protože vlaje na mechu. A neritinky jsou docela vypasené, ty se na tom prostě nemají šanci udržet. Zato na šutrech to uklidily krásně, takže se z povlakové řasy rázem stalo kýžené krmení pro milované šnečky, tak jsem přestala stírat zadní sklo u tapety, aby náhodou netrpěli hladem 😀 😀
Protože se ve velkolitru začala dělat první řasa, tak tam pomalu začíná být životu bezpečno. Uvažovala jsem, že tam šoupnu otíky aby tam bobčili a jedli řasu, ale spíš bych to viděla tak že počkám trochu dýl a jako první tam dám caridiny, které by měly být z krevet neojtrlejší. Ono to má být hlavně krevetkárium + šnekárium a z rybiček plánuju jenom danio a corydoras… a hlavně žádné neonky, to má doma každej. 😀

18.11.2019
Novinky v e-shopu Alue.cz:

Sháníte dárečky na Vánoce? – Podívejte se na novou nabídku v oddělení Fantazie!
dnes se nabídka e-shopu Alue.cz rozrostla o nové výrobky v sekci Fantazie. Nově zde najdete super nápady na vánoční dárky, nebo užitečné designové zápisníčky a sešity. Pro obrovský úspěch se také do nabídky vrací populární vak na záda s jednorožcem a další jednorožčí vychytávky. Poprvé si zde také můžete vybrat krásný lapač snů.
Nové zboží si můžete prohlédnout v oddělení Fantazie, Zde

..

Komentáře

Ikona diskutujiciho Jindra 2019-11-02 13:28:42 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Externi filtr doporucuju Aqua Clear. Jsou krasne tiche a maji obrovskou zivotnost, klidne deset let v kuse bez zavady vydrzi jet.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-02 21:15:24
Ikona diskutujiciho
sipka

no kdyby nesedl eheim, tak mám od tebe tip na třetí, ale tak snad to bude ok 😀

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2019-11-03 13:56:27 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mal som neritiny vojenská prilba tušim a sú to blbé slimáky. Majú radi vzduch tak si občas vyjdu na prechádzku, nachádzal som ich rôzne mimo akvária a keď takto boli viac dní kým som ich našiel tak boli vysušené. Myslím že niekedy sa dokázali vrátiť späť aj samé ale skôr či neskôr zašli priďaleko. Preto sa im musí nechávať v akva kúsok priestoru kde majú vzduch, teda neplniť to vodou až po horný okraj. Dalšia vec je že kladú vajíčka ktoré ostávaju prilepené na skle a iných veciach ale nič sa z nich nevyliahne. Potom mi ešte niečo zožralo rastlinu ale mohol to byť i iný druh slimáka, neviem tak nebudem obviňovať neritiny. A to predávajuci tvrdil že túto rastlinu slimáci nežerú a bola zožraná prvá.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-03 14:24:52
Ikona diskutujiciho
sipka

proč jsi akvárko nezakryl? 🙂

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2019-11-03 15:13:49 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zakryté je ale nie úplne, je tam medzera na kŕmenie. Medzera cez ktorú preleze neritina alebo tam strčí kočka packu / ale už ju akva omrzelo takže už tam nerobí bordel.

Neviem ako to máš ty možno tam máš velké sklo položené navrchu a pokaždé ho musíš dávať dole, to ja nechcem. Ja mám v akváriu lišty na sklo takže to sklo je vlastne vnutri akvaria a keby tam neboli tie medzery tak to nemam ako chytit a to sklo ani nevyberem.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-03 16:31:49
Ikona diskutujiciho
sipka

mám origoš sklo od výrobce přímo v setu, ale je malé, kolem jsou 5mm mezery, takže musím vyříznout nějaký dodatečný dekl kterým to okolo ucpu… krevety dojedou v úterý, tak abych hejbla kostrou 😀 kupovat na to nové sklo nebudu, na ten jeden měsíc než půjdou do velkého by to bylo zbytečné

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-11-06 16:25:32 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alusko 🙂 Akvarijni zapisnicky za me budou super 😀 Nemela jsem ted moc casu, ale uz jsem nakoukla, takze velke akvarko uz prochazi zabydlovanim ? 🙂 Jinak kostka krasna, az na tu invazi ras, neceho je asi mic, zivin, svetla, pohybu vody….A jo rasy jsou pod mikroskopem paradni a jeste lepsi ruzni mikrozivocichove 🙂 Hmm a ten filtr Sunsun, to je pech teda, u vsech vykladaji, jak jsou tiche a ono houby vid :/ Snad bude novy uz ok.
Co se tyce zdrhani sneku ci krevet, mne tedy nikdy nikdo nezdrhnul za tech 13 let 🙂 A to mam v krytu otvor na kabely a pres leto odklopene mensi viko (na krmeni) kvuli prehrivani a ani tudy neritiny nevylezly. A ze by mohly. Je fakt, ze kdyz se dyl nevymeni voda a nastrada se zrejme nejaky odpad v ni, tak mohou vylezt nad hladinu na sklo ci kryt. Docasne. Pojud se tedy ztrati, je treba si vzpomenout, zda neni treba odkalovat. A presne tyhle dve neritiny mam taky, jsou dlouhoveke 🙂 A ty oci maji uzasne co 😉 I ty japonky jsou bezva 🙂 Z vajicek nic nebude bohuzel. Udrzet larvy je nesmirne narocne…
Takze velke akva uz je zarizene ci pujdou do kostky zatim vsichni? Je to prima zabava a ted s brzkou vecerni tmou krasne pokoukani do tech akvarek 😊

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-06 18:13:21
Ikona diskutujiciho
sipka

Je to super, mám v kochyňoobyváku dvě svítící nádrže, venku zima a hnusně a já tady mám zářivej tropickej ráj! 🙂 Japonicy jsou ve 30l už nalité a krásně tam rejdí, žerou i tu dlouhou řasu a neritinky ojíždí šutry. Nadšení veliké. Žluté trpasličí vypadají vzrušeně, chodí se na japonicy dívat, sahají na ně tykadýlkem a plavou spolu s nimi, zdá se že je nové spolubydlící zajímají a podněcují k větší aktivitě. Oproti žlutým jsou japonicy jak neřízené střely. Velké akvárko se od pondělka zajíždí s eheim filtrem. Mám rozstřikovací rampu a je to krásně tiché. Škodliviny po dvou dnech bez výměny vody nemám, nalila jsem tam v pondělí bionitrivec, ale ještě počkám a nikoho tam necpu, eheim jsem napojila teprve v to pondělí. Velký kořen zplesnivěl a na kytkách mám šedej borčus, udělalo se mi to jak jsem neměla 4 dny filtr a voda tam stála, ale plíseň odejde a šedá (řasa?) fujtajblica by měla zdechnout – když už svítím vytlačí ji zelená, nebo ju pak sežerou šneci. Neritiny asi pak dokoupím, jsou super. Ještě si brousím zub na tohohle fešáka, až to zajedu: https://www.shrimp.cz/brotia-herculea-white
Z vajíček bude prd, jsou malilinký, podle mě je ta samička pustí, protože se stěhovala 🙁 škoda snůšky, měl mi místo ní poslat nějakou netěhotnou, takhle zbytečně umřou zárodky 🙁

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-11-06 19:12:28
Ikona diskutujiciho
sipka

No zasny ruzovy ani sedy povlak jsem nikdy nemela, tak to neznam. Kazdopadne koreny bych vzdy vyvarila. Ale prosla jsem si v zacatcich ruduchou, zelene teckovanou rasou a v krevetniku byla jednou jen vlaknita chvili. Ted mam max. trochu povlaku na sklech, hlavne jdyz vymenim zarivky a jevic svetla.Ve velkem akva si s tim poradi hrave neritky a v krevetniku to cistim. Ted mam nove svetlo, tak je to zas vic. Urcite nespechej se stěhováním, vyckej, zabihani velkeho neni sranda 🙂
Noo a to se smir s tim, ze ty japonky nosit budou casto a vzdy to prijde nazmar 🙁 Pokud mas teda i samce. Nosi casto, tak 38-40dni. Mi vydrzely larvy pouze 5 dni a vzdy zdechly po preloveni do te brakicke vody. Zkousela jsem to. Mozna ze tech faktoru bylo i vic,potrava jeste. Uz na ty vajicka radsi nekoukam jako na budouci krevetky, co se da delat…Zato u cherryn se tesim z nosich samicek 🙂
Ju neritek muzes mit urcite vic v tech 140? L 🙂 Ja neodolala klikate pruhovane, kooonecne se objevila 😊 Jinak vzdy jen ta pruhovana, zebra, byla. A japonky se zklidni, litaji ze zkoumaji nove bydlo 🙂

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-06 21:26:42
Ikona diskutujiciho
sipka

Neritinky určo ještě budou, v Praze je týpek co je posílá poštou 30kč za kus. Vezmu si od něho potom japonic víc, 10 je málo na toho velkolitráka.. ještě objednám od slováka clithon corona, na toho jsem zvědavá 🙂 mám šnečky ráda 🙂
Kořen jsem vyvařit chtěla, ale je tak obrovskej, že se nevleze do hrnce a stejně jako minule jsem se na to prostě vyprdla! 😀 Ale teď tam stejně nikdo nebydlí, tak se nevzrušuju a odsávám plíseň hadicí. Jednou jsem ho i znova umyla pod kohoutkem od plísně ale za dva dny byla zpátky a už na něm mám nalepenej mech.

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-11-07 22:10:36
Ikona diskutujiciho
sipka

No jo nedockava 😀 Myslim s tim nevyvarovanim korenu 🙂 Hrnec je problem….tak bych asi sparovala horkou vodou z konvice aspon. Ale teda des ty plisne. Neritina za 30 dobry, u nas v Hornbachu za 25. I ty klikate pruhovane 🙂 Brotie i clithonci jsou krasni, no vsichni ti sneci. Mne se libi brotia pagodula, tihle sneci potrebuji krouhat nejake to drevo. No a to jo, 10 japonek se v te litrazi ztrati, vetsi skupinka lepsi. Natoz ty zlute krevetky.
A cekat, jestlize zajizdis od pondeli…min.14 dni bych tomu dala. Ja vim, ze nakupovani korysu a sneku je nej, ale trpelivost 😁😜

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-08 08:17:32
Ikona diskutujiciho
sipka

Ježiš proč mě to s tou varnou konvicí nenapadlo! Taková jednoduchá pytlovina a já to tam narvu rovnou 😀 😀 😀 😀

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-11-08 00:00:51
Ikona diskutujiciho
sipka

Ha ha tak sneci apdejt pobavil 😁 Ctu az ted..no asi prijela zebra holt najezena, nebo se zdesila nad tim, co vsechno ma vysmycit 🙂 Mivaji dlouhe pauzy a nejsou extra rychle pri presunech 😉 Pokud ji vyrusis, jakoze treba odtrhnes ci tak, zaleze do ulity a zapraskne za sebou i dvere 😁 Ma takove vicko. A pak muze trvat nez vyleze.
U mne jsou japoniky tez priblizne pruhledne, ale skvrnky maji rezave hnede a namodrale nejsou. Ale vidavam je takove v obchodech a mozna ty mlade jsou takove 🙂 A i svetlem to muze byt, mam teple bilou zarivku, coz je dozluta. Vcera se rvaly o koprivu, je super je pozorovat u predniho skla zblizka, jak skubou tema klepitkama 🙂 A pockej, az ti vyrostou, 4cm japonka uz je kus krevety 🙂 Noo vlastne ty molucke jsou jeste vetsi…

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-08 08:14:34
Ikona diskutujiciho
sipka

Já mám dospělé veliké i mimča a všechny jsou světle modré 🙂 jsou nádherné 🙂 Koupila jsem je tady: http://sladkovodnikrevetky.cz/caridina-multidentata-japonica/
Skvělá cena, pán ochotnej, domluva s ním je, nic nebyl problém, dodání rychlé. Super 🙂 by mě zajímalo, jestli si je množí sám.

Neritinky jsem nezlobila, právě nechci aby za sebou práskly dveřma 😀 za život už jsem se našmrdolila šneků dost abych došla na to že zlobit šneky nemá smysl.

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-11-10 17:01:47
Ikona diskutujiciho
sipka

Hmm tak clithonci pekni, nejak se ti to hromadi ty zviratka 🙂 Sen pobavil, jestlipak to neznamena, ze v budoucnu bude Alu chtit treba 500 L, kdyz uz zase bylo malo mista v akvarku 😁
Mas tam teda pekny porost te rasy, no hlavne pokud nedusi kytky. Sneci maji hody rekla bych. U mne chudery neritiny maji akorat sklo a tam taky neni nicmoc 🙂 Obraceny snek by se mel zvladnout otocit, ale lepsi, kdyz tak lezi, ho radsi zkontrolovat. At zivy ci mrtvy, vzhuru nohou by zustat lezet nemel.
Noo a prave kvuli plavani vsech, at uz krevetek ci rybicek, si myslim, ze ty nanoakvarka kostky nejsou nejlepší. Ta vyska je pro ne zbytecna, lepsi vic cm na šířku. Ale je to moda mit krychli na psacim stole ci kde. Lidem se to trejme líbí, kdyz sevto prodava. Malokdo si poridi malou obdelnikovou klasiku…
A velke akva dobry? 🙂 Jsem zvedava na aquascaping 😉

Ikona diskutujiciho niky 2019-11-06 18:24:59 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ti sims jsou strašná destruktivnost. Já jsem to naštěstí nikdy nehrála, protože jsem vždycky byla úplně out, ale pamatuju si, jak spolužáci vytvářeli postavu třeba někoho ze třídy, aby se mu tak posmívali, bylo to dost trapné, taková jejich nízká zábava.

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-11-06 18:40:49
Ikona diskutujiciho
sipka

nene!! jsou super. jenom záleží, jak s tím naložíš, je to jen nástroj – blb i konstruktivní věc využije blbě. když je hraješ konstruktivně, je to bezvadné odreagování a můžeš tam tvořit krásné domy a zahrady, pěkné rodinky:) a je tam u toho taková vtipná roztomilá hudba… já vždycky tvořím doslova árijce, jsem s timhle děsná:D:D nebo rodinku upírů s černou kočkou a černým psem, muhaha. ještě kdybych na to hraní měla čas jako dřív, takhle k tomu většinou sednu na pár hodin když je nějaké vánoční nebo jiné volno:D

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-11-08 00:54:27 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

dneska při usínání na totálně nudný a ubíjející hodině technickýho kreslení mi došla jedna věc. týpek tam rozebíral něco ohledně pětiúhelníku a najednou mě vytrhla věta: “součet úhlů pětiúhelníka je 540°”

… no, chvíli jsem zízala na tu prezentaci a trvalo, než to mojí ospalý hlavě došlo. nikdy předtim mi nedocvaklo, že součet vnitřních úhlů pětiúhelníku je 540°, nikdy předtim jsem ho ani nerýsovala. do pětiúhelníku se dá logicky vepsat (narýsovat) i pěticípá hvězda. krom toho, že pěticípá hvězda symbolizuje lidskou bytost, dá se do ní lidská bytost i perfektně narýsovat. A díky Vitruviánskému muži od Leonarda da Vinciho zjistíte, že lidské tělo je dokonale symetrické a harmonické – pokud tedy vaše tělo není nějak silně geneticky zdeformované. Už jako dost malé mi ta kresba připadala hrozně zajímavá. Stejně tak můžeme na lidském těle pozorovat i zlatý řez(ano, opravdu. pupek dokonale dělí vaše tělo, googlete)… On Vitruvius, da Vinciho inspirace, by byl geniální i na dnešní dobu, natož na tehdejší – třeba říkal, že všechny ideální míry a poměry lze odvodit z lidského těla. Což je myšlenka, kterou když víc studujete, zjistíte, že vede “hlouběji a hlouběji” a je ve skutečnosti vážně zajímavá. V době, kdy se rozvíjela renesance(kolem roku 1415), moje oblíbené historické období, znovu nalezli Vitruviovy knihy a tehdy jim myšlenka, že je člověk středem světa a vrcholem vší dokonalosti, připadla sympatická – tuto myšlenku Vitruvius obhajoval. Všechnu pravdu máme již dávno dostupnou, jen se po ní pídit a mít dostatečně kvalitní instinkt a cítění….

No a co tímhle vším chci sakra říct? Zamyslete se nad tím. Kdo si dá 2 a 2 dohromady, dojde mu to. Už v hluboké historii máme důkazy pro to, co říká Aluška(číslo člověka = 5 – pět vnitřních úhlů(“zakončení”) tvoří pětiúhelník = 540°, což je číslo pro lidskou bytost konstruktivní a označuje to člověka v “neomezeném, maximálně funkčním stavu” = 5ti cípá hvězda – člověk. je to naprosto fascinující! vše je to propojené jak hovado. 9 = číslo boha. obrácená 9(6) = satan, matrix. to samé s tou hvězdou. a když pátráte dál, najdete opravdu odkazy, důkazy a pravdy již v dávných dobách a pokud máte gud napojení nahoru, tak vám i samo vyšší vedení rádo něco řekne a popostrčí, takhle mi už pár věcí vysvětlili, jednoduše pošlou nenásilnou myšlenku, ale je ideální jim dát povolení) . V geometrii jsou tyto důkazy též patrné, vše se to pak snoubí v přírodě. Není to úžasné? Lidská bytost je krásná a dokonalá, pouze tento systém je špatný, to je celé. pokud budete lidskou bytost a její tělo studovat JAKO TAKOVOU, bez předsudků, dopídíte se k velice zajímavým věcem a mělo by vám to rozšířit vědomí. Vitruviánský muž je toho skvělou ukázkou. Sami jste chodící božská geometrie, dokonale do posledního puntíčku promyšlená, nádherná. Pět prstů, dvě oči… Vše v dualitě a harmonii. Tak se chovejte ke svému tělu jako k posvátnému chrámu, nenechte se zaslepit Satanem, kterého najdete všude okolo – třeba v junk foodu 🙂 Lidé mi říkají “ale když oni lidi tak moc ubližují a zabíjejí”… ano, to je pravda, ale není to lidskými bytostmi, je to špatně fungujícím systémem ve kterém se dají velice snadno pobrat špatné programy, navíc někdo se taky díky nezodpovědnosti rodičů narodí do uplně blbé situace a už to jede. Navíc se nesmíte zaměřovat jen na to špatné a nesmíte podle již rozvinutého jedince v matrixu soudit celý druh, to je nesmysl. Nemůžete soudit a plně pochopit ani pedofilního vraha, dokud jste neprošli jeho cestou. Člověk má vždy ke všemu důvod, vždy mu, v naprostém základu, nakonec stejně jde jen o své vlastní dobro a úlevu, i když je to pedofilní vrah nebo dealer drog. Co je pro vás špatně, je pro jiného dobře. Proto člověk musí začít u sebe, měnit svět skrze své vlastní činy které korespondují a souhlasí s jeho vlastním já. Nesuďte lidi, suďte systém. Musíte soudit lidskou bytost jako takovou v základním nastavení – je naprosto úžasná! Člověk je bytost, která se učí programům; a i když v tomhle podělaném systému jde často pobrat uplně blbý programy, tak jak už jsem říkala, i když je to na houby program, tak když ho ten člověk přebere, vyhodnotil ho podvědomě jako dobrý a pro něj prospěšný – bez ohledu na to, že pro vás je špatný; jeho svět je jiný než váš. skutečně již nezměnitelně zlých je zde na planetě hrstka a to už nemá s původní lidskou bytostí co dělat. ano, odchylujeme se. ale to je systémem, nikoliv bytostmi. lidská bytost je v základu vždy dobrá(i ten drogový dealer a vrah byl kdysi malé dítě, které si jen nevinně hrálo – nemělo naučené špatné programy a vzorce). Třeba já znám dobrých lidí horu a přesto ani podle nich nelze soudit celý druh. lidé jsou takoví, jací jsou; nastavitelní a svobodní. člověk není to, co je špatné, lidé opravdu v základu chtějí jen to základní, od čehož se pak VŠE odvíjí – mír, lásku, prosperitu. i když na to jdou třeba uplně blbě, vždy chtějí směřovat k těmto základním věcem. to temné bytosti jsou špatné, ty jsou zlé a destruktivní již v základu – netvoří, rovnou ničí, mají to nastavení a nejde to změnit. nejde o špatně pobraný program, jde o jejich základní nastavení. základní nastavení člověka je zcela opačné. a je na vás vybrat si stranu, je ve vašem právu se odklonit a přestat být konstruktivní….

doporučuju se přestat zaměřovat na druhé, kterým do hlavy nikdy nevidíte, a zahrát si tuhle hru: suďte lidskou rasu podle sebe! ha! 😀 to je co? zamyslete se nad tím. protože i ti lidé, podle kterých vy soudíte lidskou rasu a jsou takové “strašné zlo” jsou taky pouze jedinci….. začněte vždy od sebe.

….. a tohle vzniklo z nudný hodiny tech. kreslení💁 se tu vypisuju jak kdybych věděla bůhvíco nebo co 😀

Ikona diskutujiciho Hana 2019-11-08 10:46:10 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Simíky jsem hrála od mala, měla jsem jedničku, dvojku s pár dodatky, trojku s dodatkem roční období, a pak jsem hrála ještě relativně nedávno chvilku i čtyřku, která je moc hezky propracovaná, ale nějak zvlášť mě neoslovila. Nejvíc se mi líbí trojka. Rodina Ghottů mi tam vždy přišla spíš zbytečná a nezajímavá. Radši jsem si stavila hezké malé útulné domečky s krásnou zahrádkou, nastěhovala tam mladou pohlednou slečnu, opodál mladého pohledného chlapce, aby se pak jakože dali dohromady, založili rodinku a žili si svůj spokojený vysněný život a nějakých Ghottů si absolutně nevšímala 😀 Jako je fakt, že je ta hra neskutečně, ale opravdu neskutečně návyková, dřív jsem na tom byla úplně závislá a hrála to jednu dobu snad každý den v kuse vždy po škole, víkend jsem byla schopná prosedět u toho hodiny. Pak jsem asi ve čtrnácti pařila hru Richard Burns Rally, k tomu jsem měla i volant, takže pak jsem jezdila jako profík celkem, jak jsem se vytrénovala každodenním hraním 😀 pak jsem hrála ještě Wheels of steel pedal to the metal, to se jezdí s kamionem po Spojených státech a převáží zásilky, to mě kupodivu taky dost bavilo, byla jsem ujetá do řízení :-)) zkoušela jsem i hry jako Ghotic a Morrowind, na těch mě táhlo takové to tajemno a magická atmosféra s poutavou hudbou..i když destruktivní budou asi taky, to už ale teď po letech nedokážu posoudit..dneska už na podobné blbiny nemám čas a ani by mě to už jaksi nebavilo…no a taky jsem zkoušela Gta V, chtěla jsem vědět co na tom všichni mají, je to neskutečně násilnická hra s jasnými podprahovými daty..i když taky hodně dobře propracovaná, to město a okolí. Ale hrát mě to nebavilo, tak jsem se tam nějakou dobu jen tak projížděla auty po městě a okolí a trollila ostatní hráče, nebo skákala ze skal s padákem a pak se kochala okolím se západem slunce, než jsem se na to vykašlala úplně..

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-11-08 20:50:31
Ikona diskutujiciho
sipka

já Ghottovi vždycky vystěhovala z města, furt lezli na návštěvy do mého domu a byli obecně otravný 😀 navíc jsem skoro vždy chtěla dům tam, kde byli oni, prostě mi překáželi 😀

Ikona diskutujiciho niky 2019-11-10 14:37:25 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Víte, jak se lidi často ptají, co se dá dělat s tou škodlivou sítí, co má být v roce 2020 zavedena, tak tady je zajímavý úryvek z článku:
V sobotu 25. ledna 2020 se plánuje 5G globální protestní den. Ve dnech vedoucích ke globální události, počínaje 12. lednem, se v mnoha zemích plánují různé aktivity, jejichž cílem je zvýšit povědomí veřejnosti o 5G a přilákat pozornost médií. Například bylo navrženo, aby mezinárodní výzva k zastavení 5G na Zemi a ve vesmíru byla čtena na OSN, na veřejnosti, s přítomnými médii. Aktivisté v Bruselu navrhli, aby se v Bruselu konala mezinárodní konference o zastavení 5G. Brusel by měl být hostitelem této konference, protože Brusel se od 31. března 2019 postavil za lidi a za Zemi a odmítl 5G.

Více na stop5g.cz

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-11-11 09:28:22
Ikona diskutujiciho
sipka

díky niky 🙂

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2019-11-10 19:31:35 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tie Clithon corona (slimák SUN/Slnko) som ti chcel navrhnúť, našla si si ich aj sama. Jo neritina nečistí to sklo dokladne, vyčistí nejaké pásy a zbytok nechá. Odkedy mi vykapala neritia vojenská prilba tak ma velkí šneci prestali baviť, jedine snáď keby bol nejaký čo má schopnosť sa množiť a nežere rastliny aby som nemusel dokupovať šneky ani rastliny a taký neni.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-11 19:30:33
Ikona diskutujiciho
sipka

ampulárky atd žerou i kytky? to je ale divné

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2019-11-11 20:28:50
Ikona diskutujiciho
sipka

Kedysi som mal v akváriu len štrk a rybičky, tak mama raz priniesla rastliny a ampulárie. Tie ampulárie všetky rastliny zožrali a potom skapali a bol som tam kde som bol. Ale to sa stáva, možno ampularie ešte niekedy skúsim ale ohrozené rastliny presuniem do pohára. Tuším aj nakládli nejaké vajíčka/sliz ale vtedy som nevedel čo to je a nepokúšal som sa o odchov.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-12 09:25:37
Ikona diskutujiciho
sipka

Hele mariáne a nesnědly ti ty rostliny z hladu, z nouze? Jakože nebyla řasa, nebylo krmivo ve štěrku, tak se prostě daly na kytky? Protože když byly schopné je sníst a pak umřít – to musely umřít hladem, ne? Ampulárie je odolná a dupe víc jak králíci, to slyším poprvé, že někomu vymřela.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-12 09:25:59
Ikona diskutujiciho
sipka

A teď tam kytky máš?

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-11-11 20:39:59
Ikona diskutujiciho
sipka

Mariane, a sneka Clea helena znas? Je dost dekorativni, do 2cm velky, mnozi se (nijak zavratne) a kytky nezere 🙂 Koupila jsem si jednoho na vyhlazeni premnozenych okruzaku. Coz se ji povedlo helence a jeste se rozmnozila 🙂 Po 6ti letech mam z te jedne prvni ted asi 20ks. Plus jsem cca 8ks darovala kdysi. Takze rychlost mnozeni pomala. Neritiny maji sve kouzlo a mi na nich nevadi nic, leda snad ty nalepene vajicka na korenech. A cisti dost slusne.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-12 09:23:41
Ikona diskutujiciho
sipka

Vajíčka sežerou ryby, nebo ne?

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2019-11-12 16:12:02
Ikona diskutujiciho
sipka

Do akvárka sa drápala mačka, šla po ampulárii tak nedá sa asi vylúčiť že i to prispelo k ich vyhynutiu. Raz som videl ako bol šnek na skle a keď k akváriu priskočila mačka tak sa zo skla šnek spustil, takže sa kočky báli. Alebo spásli riasy a nemai čo žrať, keďže mám menšie akva. A bobky po rybách ampulárie asi nežerú. Ale nejakú chvílu vydržali, nevykapali behom pár mesiacov ale ani nevydržali tak dlho ako by mali. Vykapali mi dokonca i kotúľky – okružák čo je druh ktorý sa hojne množí, mám už len zopár kusov. V mojom akva slimáci nedupú.

Jo Clea helena poznám ale nepripadá mi užitočná keď nič nečistí, len slimákov a okružáků mám teraz málo, by nemala čo žrať.

Jo kytky mám a s nimi prišiel i nejaký náletový šnek, asi nejaký druh vežovky. Je ich veľa ale sú zatim drobné. Ale zdá sa že armáda malých šnekov čistí lepšie než pár veľkých, tak zatiaľ ok.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-12 17:30:49
Ikona diskutujiciho
sipka

možná že kdyby je neděsila kočka a kdybys je přikrmoval spirulinou, tak by ampulátky spokojené a asi by i dupaly si myslim 🙂

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-11-12 18:38:55
Ikona diskutujiciho
sipka

Alu ty za chvíli nebudeš točit jen o morčatech ale už i o akvaristice tyo:D i když teď vlastně nestiháš ani ty morčíky, no.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-12 19:12:45
Ikona diskutujiciho
sipka

to důležitý o morčatech bylo stejně z 85% už řečeno

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-11-11 08:09:12 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško? 🙁 pamatuješ si ještě, jak jsi mi říkala, že jsi “pořád sama” – v tom smyslu, že kolem je minimum lidí, se kterými bys cítila nějaké spříznění? specialně na střední to hrozně moc pociťuju. Nikdo tu nerozumí ničemu co mám ráda a společná témata žádná, nikdo tu není “probuzený”, všichni hluboce spí a i když se člověk snaží zavést i jednoduchou konverzaci na téma Matrixu, symboliky nebo duchovna a tak, nikdo mi nerozumí a nechápe a je to stresující a ještě mě pošlou do háje s větou “co ti hrabe”, ani se jim o tom nechce nic zjišťovat.. Proč jsem odmala jediná ve svém okolí, kdo se tomuto věnuje a “něco cítil” už odmala? 🙁 Nikdo koho znám ani nerozumí filmu Matrix, ani nemá rád Akta X, symboliku neznají a myslí, že jsou hustý, když ukazou gesta rukou o kterých zhola nic nevědí, neuvědomují si ani, že jsou to gesta Satanistická a mají hlubokou symboliku a historii… pak se diví, že se s nimi nechci bavit, vždyť konverzace s někým takovým mi nemůže nic nového dát, jen mě to vyčerpá 🙁 aspoň mám tyhle stránky.. já vím, že každý umíme něco jiného a víme něco jiného a ne každý ke své cestě potřebuje symboliku…. ale i tak, prostě to osamění cítím a chovat se “jako někdo jiný” 1000% času ve škole je taky únavný. já třeba vůbec nenacházím naplnění v tom, co oni – pařby, alkohol, chat, sex… vždyť je to tak plytké a hloupé. ano, jednou – dvakrát za rok si zajít do baru je fajn, ale jinak mě to moc nebaví(a teď mluvím o luxusnějších, sofistikovanějších barech jako je Moon club. ne pařby kam chodí oni). nejhorší je, že nakonec se člověk ještě cítí, že je něco špatně s ním a ne s okolím.. štve mě, že na konverzaci o těchhle tématech, které se řeší tady na Alušce.org, už nikoho reálného nemám. achjo.. na tuhle školu nepatřím, ale minimálně tu blbou maturu potřebuju. já mít možnost někam zdrhnout a živit se něčím svým, alternativním, hned jdu na to. snad mi tam někam vede cesta, přijde mi to tak.

ps: vždy mě pobaví, když se mi učitel snaží vykládat něco jednoduchého o seberozvoji a já se musim tvářit, že mi řiká něco novýho a jsem jen blbý děcko. prostě… no neříkejte tyo 😀 v tomhle bych mohla učit já je 🙂 nejhorší je, že ta blbá škola mi absolutně nic novýho nedává a všichni se tvářej, že jo. možná tak hodiny AJ zdarma jsou fajný. myslela jsem, že literární teorie bude fajn, ale je to mostly bunch of nonsense.. že existuje indická Mahábháráta o velkém boji Brahmánovců(aneb Pánduovci a Kuruovci) jsem nikdy vědět nepotřebovala a je mi to na nic 😊 jo, je to základ pro další vzdělání, ale… mam pocit, že to slavný vzdělání je snůška prázdnejch, mnohdy pro život jedince nepodstatnejch keců. jenomže chci holt plat lepší než 10K za měsíc a práci v Lidlu.. jediný, za co budu tý škole vděčná, bude to, že mě naučí v programech jako je Autocad a Rhinoceros a číst technickou dokumentaci, to je, co se budoucího zaměstnání týče, fakt k něčemu. ale jinak.. ach, co já tady vlastně dělám, měla jsem jít na konzervatoř, jenomže mám psa. což, můžu si za to sama, mohla jsem být možná dávno jinde, ale zasekla jsem se u jedné “lekce” a furt se ne a ne dostat dál. ale přijdu na to.

Ikona diskutujiciho andy 2019-11-12 19:29:05
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, jestli můžu? 🙂 lidi co to zajímá – téma duchovno a matrix apod. – za tebou přijdou sami a začnou se vyptávat, pokud maj nějakou otázku .. jsme jako děti, prostě se zeptaj a ty jim odpovíš popravdě. Mnohdy je třeba ale mluvit opisem.
I někdy, když chci někomu prostě něco říct sama od sebe je třeba začít na ně pomalu a zjišťovat si, na jak moc jsou v tomhle otevření a ochotní, ne to na ně hned šecko vybalit a nakonec jim stejně řekneš jen desetinu z toho cos chtěla původně, ale aspoň něco 😀 😀 ne ? …
– no, my můžem být jenom rádi, že tu máme aluska.org

a co se týče tvého osobního problému, kdy nevíš jak dál a nebo co si vybrat, funguje mi tohle – dovolím si poradit tedy – představ si, že už ses nějak rozhodla a představ si sebe sama jak to děláš (třeba tu novou práci) a jak se přitom cítíš? Lituješ toho, že ses takto rozhodla? A naopak pak si představ, že ses rozhodla práci nevzít a věnovat se činnosti B – lituješ toho, že sis místo konzervatoře vybrala psa? Nebo jsi naopak ráda? … pak je super tenhle převzatý článek:

https://tadesco.org/kdy-mame-poslechnout-svou-intuici/

Podle mě jen prostě potřebuješ změnu. Já dycky, když mám tyhle myšlenky – prostě to znamená, že je třeba změnit prostředí.
Uvidíš, kurňa s lidma se normálně bav ale, neizoluj se, ne? Na duchovno máš aluška org, tadesco, své vedení, nejsi sama. Jsme v tom spolu.

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-11-12 21:39:39
Ikona diskutujiciho
sipka

ahoj andy 🙂 to víš, že můžeš a opravdu děkuju za odkaz, zájem, názor a rady. ve spoustě věcí máš pravdu.

ono já se s lidma 95% času právě že bavím normálně, ale jsou to taková témata furt dokola a spoustu z nich mě ani neba, tak si občas prostě přeju, aby někdo kolem mě rozuměl tomu samému a zajímal se fakt o to samé co já, abych cítila takovéto spojení a fakt upřímnou chuť komunikovat dál(a zároveň aby to byl někdo vyspělejší, kdo mě nebude tahat co dva dny “ven” nebo nedejbože chlastat, na to já nemám takhle často čas ani energii)… takové mám asi 3 lidi, když to přeženu 😀 ale skoro se s nimi nevidím a trochu otevřenější něčemu alternativnímu je, když budu optimistická, tak jeden z nich. já třeba nelituju toho, že jsem si vybrala psa, byl mi souzený a i (asi!) vím, kudy vede moje budoucí cesta a kudy přesně chci jít, jenomže to zabírá hodně práce a je to na dýl, prostě ty změny které chci já jsou jak finančně tak fyzicky náročné…. ale opravdu chci momentálně jenom to a nic jiného na planetě, nic jiného ani moc nemám. takže si za tím prostě jdu, ale jak je cesta dlouhá, občas se člověk cítí sám a trochu zoufalý 🙂 však to určitě znáš, člověk si jde za snem který není vidět ale jde ho jen “cítit” a občas, když si na to jeden zatím nemůže sáhnout, je těžký jít dál. lituji, že v nemám vedení nějakého moudrého staršího dospělého, musím si odjakživa poradit sama – jediná skutečně autoritativní osobnost v mém životě byla Aluška.

právě na střední to člověk jako já dost cítí. sdružují se velké skupinky lidí, kteří jsou si velice podobní a mají stejné zájmy a pak jsem tam já… 😀 jasně, já samozřejmě taky jdu a s někým se bavím, neizoluju se, ale to opravdové spojení tam z mé strany stejně většinou není. asi je takových lidí, se kterými tohle člověk cítí, prostě málo. každopádně ten předchozí komentář vznikl jedno ráno, kdy jsem si zoufala, že nikdo jiný v mém věku nemá rád film Matrix a nezajímá ho to, resp. že nikoho takového neznám. a když bych se o tom s nimi snažila bavit, koukali by na mě jak dvě na pět, takže o těchhle tématech holt musim zmlknout – navíc na mě pak vždy koukají stylem “hrozně mě nudíš, kámo” 😀

každopádně, bohužel ve svém okolí fakt nemám nikoho, koho by tahle “alternativní” témata byť i jen maličko zajímala, vždy zkusím tak jako opatrně naťuknout, jak říkáš, a ten člověk sice třeba odpoví, ale je očividné, že ho to fakt nezajímá… 😀 prostě jsou občas chvíle, kdy člověk sedí a řiká si: “kde jsou další mého druhu”, přitom můj druh je všude okolo. ale asi bych taky mohla být k druhým chápavější, holt každý máme svou cestu.

> máš pravdu, opravdu potřebuju změnu, to rozhodně – máš dobrou schopnost to odhadnout 🙂 jenomže se k té změně musím domakat a mezitím můžu tak leda doufat, že to vyjde. je to dlouhý. ale jako věřím, že když to dám, potkám časem i ty správné lidi. můj anděl mi to už před pár lety přesně řekl: “ty víš, co máš dělat, tak se rozběhni!” – a měl pravdu. prostě to nekomplikovat a běžet(makat).

každopádně tenhle web je jedno z míst, kde se osaměle necítím, to samé Aluščiny knížky. proto sem furt lezu a proto ty dlouhý komentáře(ale snažím se je zkracovat:)

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-11-14 22:01:16 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

….. tak tohle slunce má jinej výraz …..

https://66.media.tumblr.com/77bfb5622ed63cc88eb351f1d02408d2/tumblr_pmn3swIkbq1s31er9o1_640.jpg

😀 😀

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-15 10:11:00
Ikona diskutujiciho
sipka

asi nemá svůj den, vypadá jakoby tlačilo prd

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-11-15 00:46:20 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško mě tak hrozně baví učit lidi o tom, co jsem se všechno naučila za ty roky od tebe… :)! krásně to pobírám:) to chci dělat. jsem každopádně vděčná, že jsem “nositel” zrovna těchto informací, kéž by mé sny vyšly a mělo to do budoucna společně s hudbou fakt nějakou budoucnost. chci být virus v Matrixu a to pořádný, když už teda… 🙂

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-11-17 17:44:27 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak co noveho u korysku? 🙂 Ja dnes byla na poslední letosni akvaburze, jen pro 6 pancernicku pygmeju. A podivat se. No dopadlo to jako jindy 😁 Tam se neda chodit divat. Pygmeje meli, v krevetniku se nasli s puvodnimi 4 a delaji super hejnko, spokojenost z nich cisi 😊 Do velkeho akva jsem nechtela nic. No snad, kdyby jako meli, normalne nemivaji…ale meli 🙂 Trochu jsi me navnadila Alusko s tou moluckou krevetkou, tak jsem si rekla, ze kdyz mivam japonky az 7 let, ze zkusim i tuhle 🙂 Koupila jsem jen 2, jednu uz s modrymi prouzky! A druha je takova do oranzova, takove byly vsechny a jen jedna modra, uz prozkoumala dno a ted sedi na pozadi (mam plasticke) proti filtru a mává 🙂 Oranzova se nekde zasila. Kus byl za 65, to je teda drahota, ale urco min nez obchod a proste je zkusim. No a jinak se nedalo odolat uplne fialovym tetram královským, ty v obchodech nejsou vubec ana burze tak jednou za rok, tak jich par ozivilo akvarko.
A jinak pancernicku tam meli snad 15 druhu a videla jsem i ty cerne, jak planujes 🙂 Pan mel i cerne s oranzovou, no parada. Jesteze ted bude zima, uz nic nakupovat nemuzu 😀
A teda, jeste k tem neritinam: ony lepí bila prisedla vajicka,nejradeji na koreny. Nikdo to nezere, to tam proste zustava, samo z nich nic neni. Moc pekne to na koreni neni, ale uz si toho nevsimam a toleruju to, neb ten snek je jinak nadherny a uzitecny 🙂 Rasy nezavidim…nejde to svetlo ztlumit, respektive k nekterym svetlum se da prikoupit stmivac. Jinak tedy jo, plovoucky, nebo ruzkatec anechat ho na hladine, hodne kytek i vyssich, aby rozprostrely listy pod hladinou. Tekute CO2 od Rataje mam, ja jako hnojivo, ale je to pry proti rasam. Jen bacha s davkovanim, jsou videa s vysvětlením, co je to za latku, muze skodit…
Tak, jsem zvedava na nove info 😉

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-17 17:48:27
Ikona diskutujiciho
sipka

když jsem začala dávat minimální co2 od rataje, tak mi by žluté začaly brutálně umírat, musela jsem dokoupit hejno…. :-/ do velkého akva doufám že se později obejdu bez co2 a hnojení, pokud ne a žluté zase vymřou, znova je nekoupím, jsou hrozně drahé..

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-11-17 20:18:35
Ikona diskutujiciho
sipka

Jeee 🙁 To je teda skoda. Ja davam do krevetniku tak sporadicky (nikdy nevydrzim neco dlouho a denne) CO2 a jen 0,5ml na tech 25l. Jesrli jsem to napsala ted dobre, tez dle návodu minimum a nic nechcipe. No, ty mohe krevetky mam uz fakt dlouho, tak je mozne, ze jsou uz i adaptovane na me podminky se vsim vsudy. Nemam uhyny. Do krevetniku nic neliju, jen teda obcas to CO. A myslim tim, ze kdyz si poridis nove krevetky, tak byly proste na neco zvykle, v nejake vode chovane, tak jsou i choulostivejsi. Zvláštní je, ze snesly u tebe ty dusitany a tohle ne 🙁 No taky jsem nevedela co to je (krom chvály), nez jsem to koupila. Je to glutaraldehyd. Jinak nevim, ja myslim, ze nejake hnojivo nemusi mutne skodit tem krevetkam. Vlastne ja prihnojuji 1x za mesic ve velkem akva a tam mam ty japoniky, nekolik red cherry (posilam tam treba bledule z krevetniku, ty malo vybarvene, no a ted jsem tam videla nekolik nadherne rudych a i mi tam nisi vajíčka 🙂 ) Takze nutne to zabijak adi neni. Mam hnojivo id EasyLife. Moc to nehrotim tu peci, jak uz jsem psala, za ty roky se vykrystalizovalo, co mi tam rust bude a nebude a to tam mam 🙂 Anubiasy jsou super 🙂 U mne jich je pul akvaria. Na korenu, ve dne, na pozadi, je to stalice.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-18 09:11:03
Ikona diskutujiciho
sipka

jsem vyčetla, že se má lít hnojiva asi 1 kapka na 10l vody, že to je bezpečné všem krevetám… no a já dala 2ml na 27l 😀 ehem..

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-11-18 10:12:10
Ikona diskutujiciho
sipka

Koukla jsem na tu strikacku, kterou co2 davkuju, ma obsah 1ml. Takze jsem to napsala blbe, do krevetniku davam jen 0,25 a do 70l ten 1ml. To jsi dala moc, 2 ml na tech 27 🙁
A ten eheim vnejsi uz je dobry, neslysny? 🙂

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-11-18 10:17:01
Ikona diskutujiciho
sipka

eheim filtr je úplně perfektní, ale hajzlíci z invitalu mi za ten vrácený sunsun strhli 709kč za neexistující vady co si vymysleli (nebo si to rozbili sami ve skladu) + poštovné 180… no vidíš, zapomněla jsem ještě napsat recenzi na jejich služby 😀

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek