Zápisníček: Září 2019

4.9.2019 v Aluška.org 121

Krátké zprávičky ze světa, či ze života. Vítejte v Zápisníčku! 
Příspěvky jsou řazeny sestupně.

1.9. 2019
V e-shopu Alue.cz jsou nové křišťály z Madagaskaru, nabídku si můžete prohlédnout zde: https://www.alue.cz/?collection=kristaly-k-madagaskaru

Připomínám, že do aktuálního zápisníčku se dostanete přes levý horní box, kde je proklikové modré tlačítko. Nemusíte po čase listovat do historie, abyste ho našli.

2.9.2019
Mám akvárium
Úplnou náhodou jsem uviděla na inzertním serveru nabídku prodeje Triopse australského. Připadali mi moc zajímaví, takže jsem o nich začala číst. Že to bylo zajímavé počtení, je velmi slabé slovo. Začněte googlit listonoh, triops australiensis a nebudete moct odtrhnout oči. Čím víc toho o nich zjistíte, tím to bude hustější. Na youtube jsou navíc i videa, jak rejdí v akvárku a hrabou se v písečku.
Když jsem viděla jednoho triopa, jak poprvé dostal píseček a začal se v něm okamžitě hrabat jak splašený, strašně mě to pobavilo.

Za chvíli už jsem je chtěla chovat. Pak mi došlo, že v blbé sklince od okurek by to byli chudáci, takže jsem nastudovala základy akvaristiky a koupila jim akvárko… Z pokusu na tři měsíce se stal drahý projekt, protože jsem jim chtěla udělat hezký domeček a nedošlo mi, co všechno budu potřebovat. To nebyl jenom píseček. Ale rostlinky, domeček, řasokoule a bambilion krámů k tomu.
Jenomže se mi blbě koukalo na prázdné akvárko, nemohla jsem se dočkat až budu mít konečně živočichy. Takže jsem tam šupsla tři sladkovodní krevetky na zkoušku. Abych viděla, jestli moji péči přežijou. Přežily. A bylo vymalováno. Krevetky jsou totiž až moc krásné a až moc roztomilé. S tím jsem nepočítala. Měly to být jenom brebery na zkoušku, ale už první den jak jsem je viděla v sáčku, z toho byla láska. Za chvilku jsem je začala zdravit, říkat jim ,,kreveťáci” a nebyla jsem sama kdo z nich zmagořil. Nadšení je všeobecné. Z nádržky na triopse se stane zároveň krevetkárium, takže nebudu tak smutná, až mi listonoh za tři měsíce uhyne. Nebudu mít prázdnou nádrž.
Musela jsem se spoustu věcí naučit a hodně toho koupit, taky jsem potřebovala různé testy vody. První líheň triopsů mi hned umřela, protože voda měla PH 4 a oni hynou pod PH 6. To už jsem musela přejít na zahraniční zdroje, protože v češtině toho moc není.
Tak jsem koupila kojeneckou balenou vodu a založila nohou líheň. Teď mají tři dny a jsou jich desítky, jsem zvědavá kolik jich přežije do dospělosti. Zatím jsou v porodničce bokem než dorostou, aby je nesežral akvarijní filtr.
Možná o tom bude videjko, ale nevím kdy ho budu dělat. Asi až naberu zkušenosti a až bude hnusné počasí (když je venku hezky, raději jdu ven než sedět u kompu a stříhat záběry… to můžu dělat celou zimu). Zatím si můžu deníčkovat sem. Koho zajímají podrobnosti, budu je tady postupně vypouštět. Takhle naráz by to byl sloh na dvacet stránek.

Jo a… 4.9 mi dovezou dalších 20 krevet. Jsou společenské, takže vlastně dokupuju kámošky. To budou doma koukat na moje breberkárium.

3.9.
Aktuální stav Bovis:

Aktuální schumannka:

Stal se zločin. Triopsů je půlka.
Měla jsem jich několik desítek. I přes výslovné doporučení nekrmit je první dva dny po vylíhnutí aby se jim neskazila voda, jsem jim jídlo dala okamžitě, abych zabránila kanibalismu. První den vypadali nevinně, druhý den už jsem viděla i tři na sobě zapletené nohama do sebe a doufala, že je to jenom srážka a že se nežerou… Po dvou dnech jsem kapátkem odsála ze dna rozkládající se krmivo, které očividně triopsům nechutnalo tolik, jako jejich vlastní sourozenci. Uhynulá tělíčka nikde neleží, takže vodou to nebylo… Všichni popisují kanibalismus u nově vylíhnutých triopsů a někdo se domnívá, že to dělají z nouze, z hladu. Říkám vám že ne, moji to z nouze rozhodně neudělali. Chladnokrevně se požrali.

4.9.
Včera večer jsem spočítala triopsy. Bylo jich 8. Dnes ráno už jen 5. To není žádná nevinná líhnička, to je Hunger Games aréna.

7.9. 
Akvárko update: Triopsové jsou čtyři a mají zhruba týden. Rostou a vypadají čile. Doufám, že mi čtyři už zůstanou! Snažím se jim udržet čistou vodu (NO2 je skoro na nule) a dochází mi kojenecká, tak zvažuju, že jim začnu dávat mix filtr/kohoutek 50:50, co liju i do akvárka, má to pak dobré parametry a navíc by si  na to měli začít zvykat. V akvárku bojujem s NO2, ale to je u nových nádrží běžný problém. Tak častěji měním vodu, ale zatím to asi není v hodnotách, že bych tam mohla hodit triopy, navíc jsou pořád ještě moc malincí. Stěhovat se budou asi za 1-2 týdny.
Ve středu dojelo 18 dospělých krevet místo zaplacených dvaceti, ale v sáčku jsem napočítala 7 krevetích miminek, tak to nereklamuju (jinak bych si stěžovala jako!). Jedna dospělá kreveta prodělala v prvním dnu po přestěhování exitus, asi byla slabší. Zbytek dobře prospívá.
Bojuju se svým nadšeneckým záchvatem a snažím se brzdit svoje velký oči, protože mám pořád chuť kupovat do toho akvárka další krámy, ale ono není nafukovací. Koupila jsem totiž Nanoakva od Aquael 30l a tam fakt nemůže jít všechno, co se mi líbí… taky to mělo být jenom malé triopsí akvárko, ale nějak se to zvrhlo.

10.9.2019
Pozor, 5G síť je už v ČR!
Pamatujete na mapu, kde se můžete podívat na souhrn pokrytí různými sítěmi v celé ČR? 5G tam zatím není zakreslena, ale doufejme že brzy bude, abychom to měli přehledně (mapa je TADY). V ČR ale začala nabízet své služby firma Nordic Telecom, která nabízí 5G síť pod názvem Nordic 5G internet.

Zde je formulář, kde vám po zadání přesné adresy (ulice, číslo domu) vyjede zpráva, jestli na daném místě je, nebo není 5G: https://www.5gvevzduchu.cz

Zkoušeli jsme tam zadávat Brno Vaňkovka, Interhotel na Husové 16, Sono hotel na Veveří, IKEA Brno, Olympia Brno. Všude pozitivní výsledek. 
Při vyhledávání 5G čtěte ve formuláři modrý podnadpis, protože ten horní zelený velký nápis pokaždé hlásí že je, i když ve skutečnosti není a to je dost matoucí.

Video, na kterém anténa 5G zabíjí včely
Antény systému 5G se v Kalifornii nainstalovaly zamaskované, aby nebyly vidět na první pohled. Phillip Sites, obyčejný občan, komentoval a filmoval brutální podívanou padajících mrtvých včel při průletu mezi anténami v tomto malém prostoru. Asi ani sám nevěděl, že jemu samému tento systém drancoval DNA a určitě si z toho odnese neblahé následky pro svůj organismus. Jeho video se stalo virálním. Hned si videa všiml anglický bulvár Daily Star a umístil jeho video na svých internetových stránkách. Hned na začátku videa se rozčiluje Phillip Sites kvůli instalaci těchto dobře maskovaných antén bez jakýchkoliv výzkumů nebezpečnosti pro okolí a lidi, a hlavně s jak velkou rychlostí jsou všude rozmisťovány.
Na konci videa, které má 2:40 min. komentuje čím dál tím více padajících mrtvých včel ze vzduchu slovy „slyším dokonce nárazy na zem“ „I can hear them dropping!“
https://www.dailystar.co.uk/news/weird-news/hundreds-bees-drop-dead-5g-18852434

15.9. 2019
Akvárko update: V pátek jsem nebyla doma. Druhý den vstanu a myslím si, jak pak ráno přivítám své čtyři triopse a ono – UPS! Z jednoho triopse zbyla jenom hruď s krunýřkem (sežrali ho! SEŽRALI!), druhej byl zabitej a užranej jenom trochu na ocase a v nádobce zbyli dva živí. Jeden, co je od začátku větší než všichni ostatní a jeho menší brácha… A to měli přitom na dně dost kalu s potravou, takže z nouze to neudělali určitě.
Mno, tak jsem teda odlovila ty dvě mrtvolky, vyměnila jim vodu, dala nové jídlo a doufala, že budu mít alespoň ty dva. Mezitím v akvárku pořád šíleně stoupá NO2, nevím co se tam děje, ale 1x denně vyměnit půlku vody je málo, spíš 2x. Začínám podezřívat ten spodní píseček, jestli v něm nekvasí spodní substrát s výživou pro rostliny, ale na obalu píšou minimální organický podíl, jenom 1%… ?? Záhada. A pořád mi ve vodě plave binec, mám dojem, že ten malý filtr od Aquael má moc hrubou houbu a drobnější špínu vůbec nevychytá, že jím proplouvá a koluje. A nějak jsem ještě nenašla, kde a pod jakým názvem mám koupit drobnější, kompatibilní houbu na výměnu. V pondělí mi dojedou nějaké pomocné přípravky na snížení NO2, tak uvidím jestli to pomůže. Zatím tam liju Dajana Biofiltr a nemám pocit, že by to na něco bylo.
Od včerejška začal být menší triopsí brácha nějaký línější i přes denní odkalování dna líhně a denní výměnu vody. Dneska už si lehl na záda, potřepával nožičkama a pak pro jistotu zdechnul úplně. Takže Hunger Games aréna došla ke svému závěru a zbyla mi Katniss. A aby Katniss nezdechla (protože je to divné, asi ta líheň je už na takového triopse malá, nebo nevím co menšímu bráchovi vadilo), tak jsem ji nalila dneska do akvárka ke krevetkám. Samozřejmě až poté, co jsem tam vyměnila asi 17 litrů vody. (krevetky ale žijou, i jejich mimina)
Mezitím jsem se dočetla, že Trops australiensis je druh co žije nejkratší dobu, jenom 40-60 dnů. Na zahraničních webech se dají splašit další a déle žijící druhy 🙂 u nás se sežene jenom australiensis, nebo jsem jiný nenašla… déle žije longicaudatus, tak ho zkusím sehnat. Katniss dokončuje třetí týden svého života, takže může mít polovičku života klidně za sebou (pokud dřív nezdechne z místních výkynů v NO2). A vrtá mi hlavou, kde je sakra těch slibovaných 5-7cm u dospělého jedince? Můj triopsí vítěz má tak cenťák, když mu přičtu k dobru i štětičky na zadku. Je to prostě prďola a to ostatní dost předbíhal v růstu. V akvárku rejdí jako hyperaktivní blecha, tak doufám že to tam zvládne. Zatím vypadá, že se mu to líbí a učí se plavat rovně.. v líhni musel chudák pořád dokolečka, takže nalít ho najednou do akva, byl pro něj asi šok. První dělal jenom piruetky, než mu došlo, že může i rovně 😀
Beru Katniss sportovně. Je to sice kruté, že se z tolika desítek jedinců dožil jenom jeden, ale možná je to důvod, proč tento živočich zvládl taková tisíciletí své existence bez degenerace a bez zániku. Je to udělané tak, aby vždycky novou generaci založit pouze ten nejlepší z nejlepších. Takže i když je to citlivý korýšek, tak si tímto způsobem udržuje ten nejlepší a nejčistší genom. Takže nás nakonec přežije všechny s touhle svou krutou politikou přírodního výběru.
Líheň jsem teda dneska vylila a už mě to láká, že rovnou naložím další kapsli a pojedu to celé znova.
Včera jsem měla taky dobrou haluz, byla jsem morčounům pro trávu, kouknu na nebe a tam byl z mraku nakreslený obrovský triops. I s nožičkama a štětičkama na zadku. Tak jsem přemýšlela, co se mi tím duchové snaží říct… Jakože mě ti ostatní, co nezvládni arénu, pozdravují ze záhrobí? Nebo jim ten můj pokus připadá vtipný, tak mi ho malují na nebe?
p.s. Katniss zatím nefotím. S tím jak je malá a jak pořád pobíhá, by byl na fotce světle zelený flek.

18.9.2019
Nechci malovat čerta na zeď, ale Katniss asi chcípnul. Ještě včera bylo akvárko v pohodě a poslední přeživší triops v něm vesele rejdil. Ve snaze o vytvoření nějaké (alespoň malé) biorovnováhy v akváriu, jsem nekrmila ani neměnila vodu, jenom měřila NO2. (Když to budu každý den gruntovat, tak se mi tam vytvoří leda prd.) To bylo včera i dnes sice zvýšené, ale není to smrťák, takže krevetky drží. Naposledy jsem viděla Katnissáka večer, jak oďobává láva kámen a dneska ráno už jsem ho neviděla nikde plavat. Zkoušela jsem ho najít, jestli neleží někde mrtvolka mezi kytkama a zatím nenašla. Katnissák nosil poslední tři dny na nožičkách a pod krunýřkem vajíčka. Četla jsem sice, že je kladení vajec může na starý kolena vyčerpat a že pak zdechnou, ale tohle by bylo jeho první kladení, měl to být korýš ve fertilním rozpuku, tak nevím co měl za problém. Měl hlad, nebo nedal to NO2?
Stejně mám v plánu celé akva za pár dnů překopat a dát tam jiné dno, takže mrtvolku snad najdu potom :-/ Teď mi tam bude asi kazit vodu, blef.
Mám založenou další líheň triopsů. Mladí mají asi tři dny a mám v plánu je rozlít do několika nádobek, aby se nemohli požrat a byla větší úspěšnost. Pokračuju dál, bude Katniss číslo dvě.

23.9.2019
Při poslední výměně vody jsem akvárko vzala víc z gruntu, abych našla toho triopse. Měla jsem obavu, že jak se bude rozkládat, tak mi bude kazit vodu, ale pod láva kamenem byl z něho už jenom krunýřek a ,,jakoby svlečka”. Krevetky jsou tak parádní zvířátka, že ho ,,poklidily” za mě, takže by se nic nestalo kdybych ho nenašla. Důvod úmrtí je neznámý.
V nové líhni sice vzniknul život, ale jak jsou přes noc výkyvy teplot, tak mi skoro všichni zdechli. Ještě před pár dny jsem měla dva poslední malé triopse, teď dva dny už mám jenom jednoho, vypadá že má tak tři dny, narodil se později. Plave tam sám, asi mu dám lampičku, aby mu nebyla v noci zima. Bez ohřevu asi jinak zdechne taky.
Je snadné mu vyměnit vodu když je sám a tak malý, naposledy jsem ho natáhla do kapátka, celou líheň vylila, dala novou vodu a nastříkla ho zpátky. Ten musel dobře čumět 😀
Akvárku se daří, kytky bujně rostou, ale zatím nic nestříhám, protože mám v plánu to celé překopat a pokusit se o trochu lepší kompozici, tak si pak kytky sestřihnu na míru. Problém s NO2 byl od žrádla, takže krevetky skoro nedostávají jídlo. Jen pár drobků. Mají tam alespoň list mandlovníku (co vypadá v nádrži velice stylově) a olšovou šišku. Vypadá to, že tenhle systém funguje dobře.

Velice důležitý dokument o Edgaru Caycem, který by vám určitě neměl utéct:

Aktuální hodnoty Bovis:

Aktuální schumannka:

FOTKY!! 🙂
Dneska mi došel Aquaclay od Rataje, takže ho nechám nacucat vodou a pak krevetník překopu. Aby bylo něco na památku, tak jsem ho dneska nafotila. Řasu ze skel zatím nesundávám schválně, krevetky ji žerou.

24.9.2019
Poslední triops zdechnul ¯\_(ツ)_/¯
Chtěla jsem být hodná a trochu mu na noc zatopit, tak jsem mu dala akvarijní ledku, která hřeje úplně minimálně. Ráno byla sice líheň vlažná, ale triops tuhej. Asi dostal teplotní šok, kdy na noc teplota šla nahoru, místo aby klesla. Takže ho moje laskavá péče paradoxně zabila.
Zbývá mi poslední kapsle a vidím problém v počasí. Dokud bylo léto, bylo v domě stabilní teplo i v noci a triopsové se líhli jako blázni (než se požrali), ale teď mám po ptákách. V líhni se stabilní teplota skoro udržet nedá, leda bych vychytala stupně a nechala u ní týden svítit žárovku což nechci kvůli spaní, nebo to na hulváta nasypat rovnou do akvárka, až v něm v zimě zapnu topítko a pak se modlit (to zkusím 😀 bude sranda).

Akvárko už je zajeté
Jedna dobrá zpráva však přece jenom přišla, dostala jsem lepší test na NO2 od značky Sera (doporučuji) a dneska jsem s ním poprvé naměřila nulu. Jde to i vidět, protože krevetky jsou hezky čilé. Normálně mi v hlavě začala hrát ruská hymna (nevím proč zrovna tahle) a mít na to soukromí, tak ji pustím nahlas aby ji slyšely i krevetky a postojím u akvárka s pravicí na srdci, protože je to opravdu významný okamžik, který by si zasloužil oslavu.  Ode dneška je akva zajeté. Při výměně podloží s tím budu počítat a filtr nechám jet v odpuštěné vodě a pak ji do akva zase vrátím, aby se ekosystém nezničil. Je to paradox, protože zrovna teď už je to akvárko pro-life a mohl v něm prosperovat ten triops co zdechnul. Achjo. 😀
Mimochodem biorovnováha nastala dva týdny po přechodu na výrobek Sera Bio Nitrivec a myslím si že to není náhoda… Nechám to pak ještě zajet s novým podkladem a pak tam nacpu neritinu zebru 🙂

27.9.2019
Včera mi konečně dojel kompletní matroš na přebudování akvária, takže jsem ho čtyři hodiny předělávala. Mám to laděné na červeno, je tam red moor wood, dragon stone, Aqua clay červený, všechny druhy původních kytek (i když jsem tam nenacpala všechny trsy, nevlezly se) a uplatnila jsem aquascaping. Mám tam zvýšené patro, ,,strom” a ,,skálu”. Jelikož jsem nelenila a v mezičase si nastudovala základy akvarijní kompozice a inspirovala se hotovými pracemi. Výsledek by byl téměř profesionální, až na jeden malý detail. Nikdo mi neřekl, že akvarijní lepidlo na mechy je vlastně prachobyčejný prachsprostý sekunďák (akorát 3x dražší :D), který po zaschnutí zbělá. Tož místo abych ho jenom ťupla na Spiky moss a jemně připlácla na větvičku, jsem pomazala větvičku a mech dávala na ni (v domnění že to zůstane transparentní). Ve výsledku mám větvičky opatlané bílým lepidlem, na kterém trčí pár zelených chlupů. Mám jediné štěstí v tom, že Spiky moss slibuje nenáročnost a rychlý růst, čili by to za dva týdny už nemělo být vidět. Výzva také bude udržet v dobré kondici Hemianthus Callitrichoides, jelikož po prvotním úspěchu s rostlinami jsem si řekla, že zelený středně náročný kobereček do popředí akvárka místo holé plážičky už bych zvládnout mohla, bude tam mít hodně světla a je v lehkém proudu. Tak uvidím, předpoklad je dobrý. Čekám, až se mi kompozice chytne a rozroste, zatím jsem jenom rozmístila a stříhat budu za pár týdnů, až uvidím jak to bude vypadat. Postupně fotím vývoj.
Krevetky vypadají, že je nové akvárko hodně baví a jsou vzrušené. Plavou ve výškách jako rybičky a jsou hodně aktivní – má teď vůbec smysl kupovat nějaké rybičky, když krevetky takhle řádí?

28.9.2019
Uběhly dva dny od předělání akva a jsem opravdu mile překvapená, jak moc dobře funguje Aqua clay. Mám absolutně průzračnou vodu, takhle dokonale čistá s pískem nikdy nebyla, pořád mi tam plaval nejaký borčus, nevím z čeho a nesedal na dno, takže akva bylo pořád zakalené a mohla jsem se klidně postavit na hlavu. I když jsem jim tam kápla Bionitrivce od Sery (má v sobě bílý jíl co zakalí vodu), tak to po dvou dnech úplně slehlo a teď je akva dokonalé čisté, takhle krásnou vodu neznám ani z jiných akvárek. Takže až budu rozšiřovat, tak jenom dokoupím víc Aqua clay. Je to fakt pecka. Kam se hrabou kamínky.

…..

Komentáře

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-09-04 03:07:12 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jop, jsou to trochu vrazi, ale když to vyroste, je to děsně roztomilý. Holt silnější přežije, no.

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-09-04 12:43:46 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

„To není žádná nevinná líhnička, to je Hunger Games aréna.“ 😀😀 jsem zvědavá, kolik jich nakonec fakt přežije.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-04 13:54:58
Ikona diskutujiciho
sipka

Jen ten nejsilnější… budeme mu pak říkat Katniss.

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-09-06 23:29:52
Ikona diskutujiciho
sipka

😀 😀 ano!

Ikona diskutujiciho Kiyu 2019-09-04 14:37:53 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já jsem měla paví očka a další živorodky. Nově narozeny rybky zůstaly jen 2 co se nejlíp schovali v rostlinkách 🙁

Ikona diskutujiciho Robert 2019-09-04 14:45:36 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A kdyby jsi byla v tom s nima a nebyla ne ně až příliž velká, tak tě sežerou taky.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-04 17:07:47
Ikona diskutujiciho
sipka

to je dost možný

Ikona diskutujiciho df 2019-09-04 15:10:26 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kdepak jsi aluško natočila tu vodu s tak nízkým pH? To je jak někde z rašeliniště, nebo pramenu do něhož vyvěrá kysličník uhličitý. Z běžnýho pramene vytéká 6,5 – 7,5pH. Vodovodní řád 7 – 8pH plus hromada bordelu. Jsem dost spokojený s pH metrem ADWA AD100 nebo 101, měření mu sice trvá oněco kratší dobu než lačnýmu sr…, ale výdrž elektrod je nad moji spokojenost, zatím nejdýl z těch co mi prošly rukou. Stojí litr, plus roztoky k němu cca pětikilo, čas od času je potřeba zkontrolovat zda nevyschl udržovací roztok aby byly elektrody pořád ponořené a krom kalibračních pH4 a pH7 je dobrý přikoupit i GRL100 – čistící. Když už je doma, tak si s ním měřím čas od času moč, zda je všechno v ókáčku a neto kyselý.

Týden po termínu (minulá středa) hlásím, že sem se na druhý díl nevykašlal, brzy dodám, tak ještě trochu strpení, kdyby sis dala něco opravit, je to dávno hotové. Kdyby to psaní bylo honorované, tak už sem umřel hlady 🙂 kurnik.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-04 17:12:55
Ikona diskutujiciho
sipka

kombinuju vodu z obrovskýho britta filtru a vodovod… každá ta voda má svoje + –
filtr má 0 karbon, ale PH 4 … kohoutek je extra tvrdý, ale PH ideál
liju to zatím 50/50 do akva, ale asi ještě budu měnit poměry, aby nebylo v akva moc minerálů

Dneska jsem měnila půlku vody, bylo tam moc NO2, ale blbý je, že barva testovací odměrky nesedí na vzorkovník, takže houby vím, ke kterýmu výsledku patří.. spíš si říkám ,,čím víc růžový, tím větší průs…” 😀

Ikona diskutujiciho df 2019-09-04 18:12:33
Ikona diskutujiciho
sipka

to je divný. Filtr mi udělá tak 6,5pH, možná 6,3pH, ionty jsou daný, kyselost filtr až tak moc neřěší. No nic. Až do teď se musím cítit asi jako méněcenný, ale odečítat podle barev z lakmusových papírků mi prostě nikdy nešlo a nejde (ty vytištěné barvy prostě nesouhlasí na vzorníku a přijde mi to v dnešní době jak za krále klacka). Hele sem rád, že jsou na to měřiče, další měřič je oko a úsudek co se tam děje, ale to už je pozdě. Když sem byl mladým akvaristou, stačilo novou vodu chvilu odstát a pak použít. Ono se dalo napít i z potoka v lese třeba.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-04 20:34:44
Ikona diskutujiciho
sipka

Já mám kapkové testy, ve zkumavkách… a je to na prd. papírkové přečtu, ale srovnávat zabarvenou vodu s barevným terčíkem je horší. ta tištěná prostě nesedí. na terčíku máš matnou, ve zkumavce svítivou až jedovatou. NO2 se tak dá hrozně blbě číst…. PH ještě takš takš, no nakonec to beru vod voka. Žlutý a hodně růžový špatný, zelený a málo růžový dobrý. Navíc jsem dneska zjistila, že ten druh krevet co mám, je echt odolný a přežije mnohem víc NO2 než rybičky. Tak jsem se uklidnila.

Ikona diskutujiciho Malina 2019-09-04 17:31:22 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tohle je tak roztomilý a zábavný počtení. 😀

Ikona diskutujiciho Krevetka 2019-09-05 22:37:55 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alusko, tak Te vitam mezi kreveti nadsence 🙂 I kdyz puvodne to jsou ti listonozi, jsou paradni, jen to neni jen tak. Krevetky chovam uz 12 let a tez jsem jim propadla 🙂 Mam drobne neocaridiny red cherry a v 25l jich je dobre stovka, casto expeduji kamosce a jejim znamym, zadarmo samo. Mnozi se dobre. Nevim jake mas, ale doporučuji Ti i ty vetsi, caridina japonica, s tema je jeste vetsi sranda, kradou rybam zradlo od tlamy, jsou velje dobre 4-5cm (samicky), akorat ty se nerozmnozi v akva, potrebuji brakickou vodu. Mam jich 7 v 70l akvarku s mensima tetrama a jsou i dlouhoveke 🙂 Prvni skupinku jsem mela 7 let. Jsou to ty nebarevne s drobounkymi teckami. Akvarko je super relax, tez lepsi nez tv 😉 Na video se moc tesim a snad budou ale i morcatka 😉 Jak to jde na kobereccich a tak..
Tak at se dari vodnim drobkum 🙂

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-06 08:06:10
Ikona diskutujiciho
sipka

Díky 🙂 mám tam neocaridina yellow fire… japonicu se k nim dávat nedoporučuje. Rybičky do akva cpát nebudu vůbec. Bude to akva jenom na korýše

Ikona diskutujiciho Krevetka 2019-09-08 15:44:24
Ikona diskutujiciho
sipka

Aha, zlute neocaridiny, ty jsou krasne 😉 Jasne, k nim japonku ne, je spis do velkeho akva. Ale je super, i mi sla obirat klepitkama ponorenou ruku kdysi..A listonohu kolik aktualne? 🙂 Nezachytila jsem, jak to dopadlo.
A kdyyy bude foto, video krevetarka?? 😊

Ikona diskutujiciho Krevetka 2019-09-08 16:05:08
Ikona diskutujiciho
sipka

Aha pardon, zhrkla jsem jen nove komentare a ne posledni zapis ze vcera 😊 Tak gratulace ke 4 listonohum 🙂 Prvotni zapal znam z davnych dob, tech kytek, co jsem uz do akvarek narvala..Po nejmin 20 letech a jednom stehovani dvou akvarii uz jsem stridma. Nejhlavnejsi je rovnovaha. V akva mam jen par druhu trvale rostoucich a stabilnich kytek (a pouze vnitrni filtry), v krevetniku se osvedcila dlouhodobe vesicularia, kryptokoryna drobnejsi, recanka guadalupska a obri trs monoselenium tenerum. Krevetky miluji ty trsy, bohuzel ale monoselenium vytlacilo/zlikvidovalo ten mech vesicularia (ono ty kytky vypousti do vody urcite latky a pak treba nejake jine se nedari, ale to uz mas urcite taky nastudovano 🙂 )Ale monoselenium je dekorativnejsi, noo a zabira skoro cele akva. Obcas nejaky kus poslu dal. Dobre jebrat kytky od nekoho z akvarek, nez obchodu. Tak ja mam vymenny obchod s kamoskou. S rasokouli já spokojena nebyla, krevetky si ji nijak nevsimaly po prvnim pruzkumu . Zato je potesis obcas cerstvou sparenou koprivou 🙂 Jen mladsi vrsky. Uzivej si studium, nadseni a foto sem 😉

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-08 17:50:23
Ikona diskutujiciho
sipka

Mám tam nacpaný čtyři druhy rostlin, všechny in vitro a všechny 4 zatím hezky rostou, i když dojely úplně malinké v kelímku. I ta co údajně má růst pomalu, roste jako sviňa. Počítala jsem s tím, že mi všechny nepůjdou a něco asi vyhodím, ale nestalo se to… nemám poblíž sebe v okruhu kiláku známého akvaristu, že bych si za ním došla pro kytky a navíc nevím jaký řasy a nemoci si od něho můžu do novýho akvárka donést… nebo malý šneky třeba. U nás je zatím problém s NO2, řasy nikde nemáme.
Řasokoule mají u mě úspěch, krevetky na nich i pod nima sedí a oždibují je. Mít větší akva, koupím jim nějakou pořádně velkou kouli, aby se mohly koulet 😀 Vepředu jsem nechala písčitou plážičku aby listonozi mohli hrabat (jestli přežijou stěhování), ale až mě listonoh přestane bavit (asi mě nebude bavit pěstovat každé 3 měsíce nový mimča v líhni, je to piplání a v zimě by se jim muselo speciálně topit a to není stabilní nápad), tak plážičku chci osázet něčím nízkým, v čem krevetky rády polezou. Jinak jsem včera viděla jedno krevetí mimčo, krmilo se právě na řasokouli. Na písčité plážičce vypadají jak zelené balony.
Jiné mechy tam zatím necpu, ale měla jsem nápad nechat polézt mechem láva kámen zeshora, tam by se vlezl. Když jsem pak četla o čem je péče, jaký jsou s tím někdy problémy a jaký je z toho dordel když se to upravuje, tak jsem zatím zůstala u koulí na pláži.

Ikona diskutujiciho Krevetka 2019-09-10 19:04:00
Ikona diskutujiciho
sipka

Noo ono to chce hodne osazet, jestli jsou mini rostlinky (jakoze v malinkem kelimku asi jo), chce to jeste neco rychlerostouciho. Ty odbouravaji NO3, dusicnany. Jestli i ty dusitany co mas, nejsem si ted stopro jista. Ale obecne hodne kytek je dobre. Mam kapkovy test na NO2 i NO3 ,od Rataje, prijdou mi dobre, na rozdil od papirkovych, ty jsou uplne na nic, stejne barvy v jakekoliv vodě..Doporucuje dat zkumavku i tercik na bily parapet k oknu na svetlo a koukat shora a porovnat dno s tercikem. Vcelku to funguje, ja teda namerim jen slabe NO3, ale to proto, ze jsou nirmalne ve vode z kohoutku. Pouzivam jen vodovodni vodu, proste ji naleju rovnou do akvarek. Mame tvrdou a ph 7-7,5. Az se ti to zabehne, tak snad nebude kojenecka voda uz treba 🙂 Kdysi davno mi pomohly clanky od Markety Rejlkove, mela asi prvni web o krevetkach a miniakvariich, pise do internetoveho akvarijniho casopisu. Neni to amaterka, odbornik 🙂 Tu je super pojednani o dusiku v akva, co na to kytky, ryby…Ja vim, zdroju je ted plno, ale treba zaujme nadsence s hladem po informacich :)http://e-akvarium.cz/archiv/ Archiv – Cislo 4 – clanek Dusik v akvariu. Ty krevetky jsou tedy nekde mimo?
Ju a udrzba mechu neni zas tak strasna, to jen ti co maji potrebu furt zastrihavat a rovnat nuzkama, to pak plave bordel. Necha se rust a kdyz je ho velký trs, troska se utrhne 🙂 Stejne nepochybuju, ze casem te nalaka kde co 😁 A jestli mas to vysoke akva, jako ze to ted leti, ty krychle, tak se da pekne vyuzit ta vyska nejakym korenem a visicim trsem…:) Mi se uz koren nevejde, sel ven, za to mam skalu, proste vetsi sutry dva. 3/4 akva zabira ta jatrovka Monoselenium, je to takovy krasny trs vcelku. Pisecna plazicka urcite super, jen s jemnym piskem horsi, spatne se odkaluje. Lava kamen vypada hodne dobre v akva, mela jsem.
Nu a listonozi 4 stale? 😉

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-10 19:24:36
Ikona diskutujiciho
sipka

Krevetky bydlí v akva… 4 listonozi pěkně prospívají v líhničce bokem v kojenecké. Kvůli no2 je tam zatím nestěhuju… s identifikací no2 mám fakt problém, ta svítivá růžová nesedí s matnou růžovou na terčíku, houby vím kolik tam je a to mám taky rataje 🙁
Brousila jsem si zuby na kořen a že na něho navážu mech a narvu to tam uhlopříčně, ale pak jsem četla že to zakalí vodu a potáhne se to dřevo nějakým bordelem a že mech může zdechnout a že vlastně to bude zavazet při údržbě když to bude na uhlopříčku.. no nějak mě to odradilo 😀 Nemůžu tam narvat všechno, máme omezený prostor.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-10 19:26:06
Ikona diskutujiciho
sipka

Jo a dneska jsem načapala mimi krevetku, jak sedí a pase se na řasokouli. Už povyrostla a začíná se vybarvovat. Tak jsem ráda, že někde tajně nezdechla a žije. A že ocenila kouli.

Ikona diskutujiciho Krevetka 2019-09-10 20:26:20
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak to je super, ze mimco prospiva, i krevetky, ty zlute jsou krasne 🙂 Ja a nemuzu pridat zadnou barvu, kvuli krizeni. A min 100 cherryn se taky hned tak nezbavim a dalsi miniakva sice mam, ale neni kde dat a hlavne na udrzbu uz mi 72 a 25l staci 😁 Je to vyhradne v me peci.
Alusko, s tim korenem to neni zas tak hrozne 😁 Ale vim, kdyz clovek neco hleda, vzdy najde protichudne nazory. Koren mi nikdy nekalil vodu, ani moc nebarvil a zadny fujtajbl na nem tez neni. Ted uz jsou k dostani takove ty tvrdsi (malawi..ci jak? ) koreny, vetsinou jsou hladke. Ty jsou uplne v pohodě. Takove ty co vypadaji vic jak drevo z parezu, a drive byly jen ty, ty muzou lehce barvit do hneda, ale jen na zacatku. Kazdy koren bych prevarila a nechala nasaknout vodu nekde mimo par dni. Tolik se toho neboj, zkus treba malinky na zacatek, na dno 🙂 Ju uhlopricny by samo omezoval. A nemusi na nem nic byt privazane (btw.zdechnout muze nejen mech, tech kytek zdechava vic 😁) krevetky budou rady podplavavat a ozdibovat ho.
Jinak teda svitive ruzova a krevetky v te vode? To je teda zvlastni, kdyz jsou fit. Neni chybka v měření? Hlavne, ze jsou ok. A listonozi tez, musi byt super…ale ne, do tech nejdu, uz tak nestiham vsechny sve zajmy. Morčí se hlasi o veceri, tak jduuu 😊

Ikona diskutujiciho Jana 2019-09-06 15:11:59 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue, nechcem sem dávať video za účelom reklamy, len ma zaujalo. Je o človeku, ktorý trpí disociatívnou poruchou identity. Zaujímalo by ma, či (niektoré) alter egá môžu byť aj reálni duchovia. Podľa mien, alebo aspoň jedného mena by som povedala, že to tak môže byť. Každopádne je to na zamyslenie a stojí za pozretie: https://www.youtube.com/watch?v=dufx7QjtPBQ

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-09-06 23:29:29 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

hele lidi, jestli tu někdo znáte Billie Eilish… Už jsem si u ní dřív všimla špatné symboliky, ale nějak jsem to přehlížela. haha. no a jelikož ji moc nesleduju, jakože skoro vůbec, tak jsem byla na jejím instagramu poprvé až dneska.. a víte, co dělá? udržuje si číslo sledovaných lidí na “666”. takže se tam objevuje: “following: 666”

to je celkem funny 😀 teď už ji vůbec nemám ráda. jasně, mezi mojí generací se tohle dělá bohužel i ze srandy, že si člověk dělá legraci ze satana a Iluminátů apod. protože se o tomhle teď mluví… ale pro člověka jako jsem já je tohle červená. jsou lidé, kapely, u kterých tuhle symboliku nenajdete. a “following: 666” je teda pěknej kentus. nic neni náhoda, už vůbec ne mezi světovými celebritami. jak to má Billie s vírou netušim a nezajímá mě to.. jednou si dala nálepku, tak je to pro mě vyřízený, no. to už je lepší ariana grande, ta to aspoň nedává už ani tolik najevo, jen sem tam hodí paroháče. i když je to v základu to samý.

tyo, ta představa je děsná – osobně než abych byla doslova nesvobodnou satanistickou zaprodanou d*vkou, radši zůstanu navždycky neznámá. někdo by měl mladým lidem ukázat, že být dobrý je taky absolutně super.
pardon za to vyjadřování, to se nedá napsat jinak. ‘dyž já to prostě beru vážně 😄

chtěla jsem sem jen dát jako zajímavost 🙂

PS: Nakonec jsem stejně maliiinko pogooglila a prý má Billie to číslo prostě ráda. eh. kecy. a navíc i to o ní dost vypovídá. prostě.. upozorňovat zrovna na tohle? do háje, ať tu slávu pitomou využije k něčemu lepšímu! ač musim uznat, že některý “její” smutný texty jsou hodně… česky se to řekne asi jakože “vcítitelný” ? prostě s tím člověk dost soucítí, obzvlášť moje generace. (a právě jsem měla fajn deja-vu, mimochodem 🙂

Ikona diskutujiciho kiana 2019-09-07 10:01:11
Ikona diskutujiciho
sipka

Ty neznáš její písničku “bury a friend” (videoklip)? Po té písničce bych se u ní této věci vůbec nedivila.

Ikona diskutujiciho Robert 2019-09-07 11:07:20
Ikona diskutujiciho
sipka

Káťo, význam čísla 666 je pro připomenutí, číslo člověka-šelmy. Šelma je ten kdo je lovec, masožrout. To je pravděpodobně ten skutečný význam. Že masožrouti/všežravci jsou ten Postrach, no a rozhlídněme se kolem jaký lidi jsou a podívejme se i do zrcadla. Nosíme TU značku Smrtě/Lovce/Šelmy?

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-07 13:09:56
Ikona diskutujiciho
sipka

Roberte prosimtě jdi s tou svou propagandou na zelenou louku. Píšeš to sem každý den, i méně slušně. Nikoho to nezajímá a mě to nebaví mazat.

Ikona diskutujiciho ⚜️ aston 405 2019-09-07 14:20:00
Ikona diskutujiciho
sipka

Zdá si mi extrémní být na Roberta zlý zbytečným mazáním komentářů. Vždyť pouze slušně prezentuje svůj názor…. Pokud vím, jen trochu tvrdohlavěji zastává veganství, to nikoho nemůže zastrašit.

(Jiná věc ale samozřejmě je, pokud Robert v minulosti porušil podmínky používání diskuzí – o tom nevím.)

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-07 14:21:03
Ikona diskutujiciho
sipka

robert je v diskuzích obvykle vulgární a útočný, extrémní není moje reakce, ale ten humus co mi sen pořád píše o vrazích, masožroutech a kanibalech

Ikona diskutujiciho ⚜️ aston 405 2019-09-07 16:19:26
Ikona diskutujiciho
sipka

Áha, tak to je jiná…. Mi se totiž podařily zpětně vyhledat jen jeho jemnější komentáře :P….. sorry Roberte, zastání beru zpět.

Ikona diskutujiciho kiana 2019-09-08 01:02:19
Ikona diskutujiciho
sipka

a koukám, že před 3 dny jí vyšel nový videoklip “all the good girls go to hell”, ten taky mluví za vše

Ikona diskutujiciho kiana 2019-09-08 01:41:00
Ikona diskutujiciho
sipka

tady je rozbor její nové písničky:
https://vigilantcitizen.com/musicbusiness/the-dark-meaning-of-all-the-good-girls-go-to-hell-by-billie-eilish/

a písnička “when the party’s over” je podle mě také o black goo (takže teď už má 3 písně, ve kterých je black goo)

Ikona diskutujiciho Danny 2019-09-08 09:00:43
Ikona diskutujiciho
sipka

Znám od té Billie pár klipů – teda četla jsem jenom rozbor o nich – je to naprosto klasická zaprodaná MK ultra loutka. Těžko říct, jaká je doopravdy a co jí řeknou, že musí dělat ve videoklipu. Vidělas ten klip “good girls go to hell”? Jestli ne, ani se na to nedívej. Má tam černé křídla, černé oči ….no prostě nic konstruktivního, co bych si chtěla pouštět každý den.
Už jen ten název: Hodné holky jdou do pekla – všechno se převrací naruby. Ještě že už nejsem puberťák a nemusím trpět spolužačky, co by na těchto popových mainstream stars ujížděly.

Ikona diskutujiciho Khira 2019-09-08 18:47:42
Ikona diskutujiciho
sipka

Od Billie Eilish jsem znala asi dvě písničky, které byly docela pěkné, ale od jisté doby, kdy se zaprodala, šlo poznat, jak se ona i její písně a symboliky v nich mění. Ten proces její „proměny“ mě štval, protože za 1) to bylo tak okatý a 2) ze začátku, když ještě nebyla tak slavná, tak měla podle mě našlápnuto dělat dobrou muziku (s její barvou hlasu + jejím příběhem, že skládá písničky s jejím bratrem v garáži). Ze začátku spíš byla taková hipstr, viděla jsem pár rozhovorů s ní a na 16 letou děvčicu s takovým zajímavým hlasem, ty názory co měla mně přišly v poho.
No. Jenže teď ji skoro všichni žerou a od té doby, co má hororový náměty od ní ruce pryč. Źměnila se brutálně. Poslední její videoklip, kde jí píchnou black goo do zad, kde ji vyrostou křídla a jakmile spadne na zem, tak se ty křídla pošpiní a blabla tak to je fakt otřes. Nevím, proč zrovna u ní se takhle okatě zaměřili, jako že je tak mladá a zaujme puberťáky. Nebo nechápu.
Tahle proměna je pravidelná u podobných celebrit, a vždycky je mi toho líto, že si vyberou jít takovou cestou. Jednou z výjimek, která se proslavila např 1 – 2 písničkami, ale nezaprodala se, je podle mě Alessia Cara a nechápu jak to dokázala (jak odolala tomu tlaku?). Jinak by teď byla slavná jako Billie.

Ikona diskutujiciho Nirvana (bývalá Ježovka) 2019-09-08 20:54:32
Ikona diskutujiciho
sipka

ano, Burry a friend znám. kentus. “all the good girls go to hell”, za to bych ji doslova kopla do rozkroku, když už se tu bavíme tak otevřeně. je to prostě normální bílej kůň, ale zrovna u ní mi připadá, že do toho šla fakt dobrovolně a prostě v určitém momentě uznala, že Satan je nejlepší cesta… ale kdo ví. každopádně jak říkám, její klipy a chování jsou jedny z největší hnusot, co jsem za poslední dobu viděla. nelíbí se mi, že k takovému člověku vzhlíží má generace.

Khira: souhlasím, moje pozorování jsou podobná. připadá mi, že na určitém levelu slávy ti začnou dělat nabídky… co se asi děje, když odmítneš, to by mě zajímalo. asi prostě nic, pokud ne něco horšího. osobně bych se radši nechala absolutně zlikvidovat za boj za to, co mám ráda, než žila pro to, co nesnáším. jak napsal jeden člověk: “I’ll be right there. But you’ll have to grab my throat and lift me in the air, If you need anyone”

ROBERTE: řeknu ti asi tolik – přestaň mě oslovovat mým rodným jménem, už vůbec ne Káťo, prosím. Na internetu jsem Nirvana a v budoucnu se hodlám prezentovat jako Kate Whiteman, tak si vyber. Nebo klidně i řikej Ježovka. Mé rodné česky je mi asi tak stejně příjemné jako pro Alušku “Karolína”… Kdybych chtěla, aby mi tak lidi říkali, dám si to do přezdívky. Rodným mi můžou říkat jen ti absolutně nejbližší + 1 fyzická osoba na téhle planetě, ten čtvrtý je můj anděl, tam to ještě skousnu. asi to vypadá jako dramatizování, ale ve mně se fakt při takovym oslovení všechno ježí(… ježovka:D). a když mám v kolonce “Nirvana”, připadá mi arogantní, aby mi někdo říkal jinak. díky za respekt. a ano, číslo 666 je číslo šelmy a ano, jezení masa je původně Satanistickým rituálem. ALE zde v Matrixu to nemůžeš brát takhle zjednodušeně a házet všechny nesmyslně do jednoho pytle. číslo 666 má velice hluboký význam, je to staré, má to za sebou velkou historii, není to “jen číslo šelmy”, má to hlubokou symboliku. kdokoliv se tímto číslem označuje, ukazuje mi tak, že se mu mám velkým obloukem vyhnout. proč? protože jsem si vybrala stranu. co to znamená? studuj nebo nevim, já ti tady přeci nebudu vykládat celou historii a symboliku čísla 666 a všeho okolo. nesnaž se mě už nic učit, naše názory se při nejmenším liší, ale asi jsi to myslel dobře, tak jako díky. PS: fakt si nemyslím, že by to tam Billie měla hlavně proto, aby lidem připomenula, že člověk je šelmou.

člověk NENÍ šelmou, člověk je ČLOVĚKEM. ovšem jisté entity by nás rády přesvědčily o opaku. výběr je na každém z nás. každopádně jen pojídání masa z tebe Satanistu fakt neudělá, ne v tomto Matrixu. Maximálně ti to lehce snižuje vibrace, pokud to jíš dost často.

a díky všem za ty reakce 🙂

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-09-08 21:02:36
Ikona diskutujiciho
sipka

btw. číslo člověka je 5. číslo Satana(alias šelmy) je 6(3+3. žijeme v třídimenzionálním prostoru, v Matrixu. taky zajímavý, ne?). proč? no, to by bylo na dýl. ale stačí si přečíst pár knížek od Alušky a nastudovat něco o historii těch čísel a ta mozaika ti musí aspoň z části docházet, je to dost očividný…

zajímavosti: číslo člověka je 5. 6 je o stupeň výš. pokusili se vytvořit něco lepšího než je člověk. což jaksi neni možný. 5+4 je 9, 54 je “označení” pro člověka ve svém přirozeném stavu, bez omezení, která panují zde v Matrixu. 9 je číslem boha, dokonalé bytosti… 6 je otočená 9, působí to i jako vzpoura proti Stvořiteli, proti lidem, je to přesný opak. a takhle bych mohla pokračovat. celkem dokonalé, co?..

Ikona diskutujiciho kiana 2019-09-09 15:55:30
Ikona diskutujiciho
sipka

“její klipy jsou jedny z největší hnusot, co jsem za poslední dobu viděla” – s tím souhlasím a byla jsem ráda, že tato zpěvačka patří jakoby už “do další generace” (ode mě)

Ikona diskutujiciho Kiyu 2019-09-23 17:23:36
Ikona diskutujiciho
sipka

Jsem ráda, že se tady Billie řeší. Znala jsem ji jen co by zpěvačku co teď letí. No a jednou mi youtube přehrávání nabídlo její písničku. Uchvátil mě její neuvěřitelně krásný hlas!Tak jsem poslouchala další a další..až jsem se zamyslela jestli i ona nemá náhodou ”smlouvu”. No samozřejmě mě v tom utvrdil náhled klipu ”When the party’s over”. Napije se tam totiž černé tekutiny a pak jí z černých očí kapají černé slzy..no však čtenáři Alušky ví o co jde..fuj. Nový klip mě v tom jen utvrzuje..přitom je tak talentovaná a má krásný hlas. Bohužel její velký vliv se využil

Ikona diskutujiciho nirvana 2019-09-23 22:01:38
Ikona diskutujiciho
sipka

a já bych ráda už konečně někoho, kdo bude hodně “cool” a s dobrým hlasem a zároveň na dobré straně. samozřejmě menších umělců je úspěšných spoustu, ale… co si člověk neudělá, to nemá. já mít krásný hlas… 🙂 ale třeba Camila Cabello mi přijde v pohode.

Ikona diskutujiciho Gabby 2019-09-07 09:03:17 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alu, nějaký update k akváriu? Určitě udělej video až budeš mít čas. Chtěla bych to akvárko vidět 😀 docela mě tento tvůj nový (hobby?) zajímá 😀 hodně štěstí!

Ikona diskutujiciho Nirvana 2019-09-08 20:17:49
Ikona diskutujiciho
sipka

Gabby: třeba uvidíš, Aluška říkala, že asi udělá i video 🙂

Ikona diskutujiciho Izairi 2019-09-07 21:04:09 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pro Robert:
kdysi jsem znala kluka a ten byl 100%
vegan. Byl to fajn kamarád a nikdy jsem od něho neslyšela ani slovíčko nějaké výčitky že jím maso.
O lidech co jí často
maso se říká že můžou být agresivní,ale jak vidím,tak o některých veganech
to platí také.
Kdo má rozum ať sečte číslice té šelmy.Je to číslo člověka a to číslo je
666.Té šelmy Roberte (člověka) a
ne lidí co jí maso.
Prosímtě vrať se na
východ k mahadévovi,protože o křesťanství víš tak leda velký nic.
A fakt nevím,ale jsi si jistý že chodíš na správný web? Já jen
jestli ses nepřeklikl.

Ikona diskutujiciho Peace 2019-09-08 20:25:45 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue, všiml jsem si, že už delší dobu nebyl žádný dotazník. Škoda, vždycky jsem se na ně těšil. Je to proto, že nejsou otázky nebo z jiného důvodu? Pokud nejsou otázky měl bych hned dvě:
1) Dá se zbavit strachu z létání? Respektive dá se nějakým způsobem zjistit jestli letadlo do kterého nastoupím v pořádku doletí do cíle?
2) Není náhodou gravitace na naší planetě uměle zvýšena? Připadá mi nepřirozené, že se člověk zabije z pádu pár desítek metrů, někdy i méně dokonce je možné umřít po pádu např. při chůzi.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-08 20:38:28
Ikona diskutujiciho
sipka

mám od dotazníků pauzu, není v tom nic speciálního

Ikona diskutujiciho Šárka 2019-09-10 13:19:02 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Aluško,

nevím jestli jsem se někdy už ptala. Ale chci se zeptat, když jsem začla chodit do školy rodiče mne přeučily na praváka.Táta nemá rád lidi co jsou leváci.Tak mne prostě přeučovaly. Chci se zeptat jak dlouho by trvalo abych se naučila psát levou rukou znova. Vlastně jsem levou ruku na psaní nikdy nepoužívala.Akorát umím zrcadlově psát , ale jaksi uplně není to fakt ono.Vypadá to jak chuchval.
Ale je to zajímavý psát zrcadlově, mě to baví 🙂

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-10 13:39:32
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, levou rukou se naučíš psát podle toho, jak často to budeš cvičit.

Ikona diskutujiciho ⚜️ aston 405 2019-09-10 15:30:27
Ikona diskutujiciho
sipka

Hlásím, že po cca 4 letech cvičení se mi levou rukou daří psát v ekvivalentu žák ve 3. třídě :D! A když se dobře uvolním, mám dobrý papír i mazlavou propisku, tak i celkem krasopisně 😊.

Ikona diskutujiciho Krevetka 2019-09-10 19:11:01 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

U nas zatim 5G neni dle toho odkazu. No ale vetsi mesto, urcite planuji..:( Zrovna pred par dny jsem narazila na nekolik clanku, je to des. Muj mobil ani tablet neumi ani 3G, a ani nechci. Doma staci pres wifi a venku hlavne jen mapy a gps na mych toulkach mimo stezky. Data potrebuji vyjimecne. Kez by to nezavedli…

Ikona diskutujiciho lenka f 2019-09-10 21:30:07 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zrovna dneska brzo ráno jsem objevila v bytě na venkovním plechu za oknem umírající včelu. Myslela jsem si, že je mrtvá, protože se nehýbala. Když jsem do ní zlehka strčila, tak začala divoce kopat nožkama – ležela na křídlech. Působila nějak zblble, nedokázala se pořádně pohybovat. Je to divné.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-11 09:08:01
Ikona diskutujiciho
sipka

sbírací povolání je poslední fáze života včely, koncem léta se ulétá a umírá

Ikona diskutujiciho kiana 2019-09-11 19:32:01 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No jo v Brně v Ikee 5G je a v Praze ještě není (naštěstí).

Ikona diskutujiciho Gabby 2019-09-12 14:54:28 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Co se tyče dotazníku taky mi chybí, ale pokud si Alue dá pauzu a bude zase vydávat tak se těším 🙂
Chci se vám s něčím svěřit. Moje kočka se mnou poslední dobou tráví hodně času na posteli, kde i spí. Dřív jsem měla jednolůžko a druhou postel dál a teď jsem je spojila. Takže je to takové dvojlůžko. Kočka se mnou normálně skoro nikdy nespala, pokud nebyl třeba nějaký den, kdy mamka šla do práce a já byla doma, to si na mě i lehla. Abyste věděli, ona je mamčin miláček a furt na ní spávala a tak. Mamka ji i krmí já si s ní jen hraju a otravuju 😀 no jak jsem spojila ty postele tak nic a pak tu začala poléhavat. Nutno říct, že jsem měla problémy se střevama a žaludkem a tak když mě bolelo břicho, tak jsem byla na vyšetření a na jejich doporučení zůstala dva dny v nemocnici na pozorování a když jsem došla domů, je furt na te druhé posteli u mě (byla asi i před tím, než jsem byla v nemocnici) a spí tu, což jak říkám, je u ni nezvyklé. Já jsem docela v pohodě, slepák to nebyl, nic nenašli a moc si toho vážím, že se mnou je a nevím proč. Špatná energie nebo mě chrání? Vždycky fakt spala jen s mamkou u ní v ložnici. Nespí na mě, to jen ojediněle, ale je hned na te druhé posteli (ténze které jsem udělala dvoujlůžko). Spí tu přes den u v noci. Myslíte, že mi třeba něco může být a ona to cítí? Nebo je v mem pokoji něco blbě?

Ikona diskutujiciho Octomaník 2019-09-12 17:48:19
Ikona diskutujiciho
sipka

Gabby: zkus sehnat šikovného proutkaře na vyhledání geopatogenních zon, podzemní voda,……ať projde oblast kde spíš, ideálně celý pokoj. Kočka může “cítit”, že Ti něco je a proto se zdržuje v Tvé blízkosti.

Ikona diskutujiciho kfjetina 2019-09-12 21:50:30 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, všem velice doporučuji návštěvu dentální hygieny. Člověk si myslí, že má krásně zdravé zuby i dásně a na hygieně pak nestačí kulit oči😁

Ikona diskutujiciho Lily 2019-09-14 10:13:58 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

V Praze na Zličíne je. Na Čiernom moste ešte nie. Ale videla som pár 5G antén po Prahe a keď som zadala ulice (aj okolité) do spomínaného vyhľadávača, tak to ešte hlásilo, že tam 5G nie je k dispozícií, tak neviem neviem. Či sú zatiaľ nainstalované na účely pre firmy a nie pre “obyčajných ľudí”, alebo je to od inej firmy ako nordic telecom, alebo predinštalácia a ešte to nespustili, na testovanie…. no je to divné, že postavia anténu a verejne služby neposkytujú, veď v tomto odvetví sa nezaháľa a chcú zarábať okamžite.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-14 10:36:47
Ikona diskutujiciho
sipka

A nebo je to anténa na něco úplně jiného, než poskytování netu…

Ikona diskutujiciho kiana 2019-09-14 12:23:59
Ikona diskutujiciho
sipka

No jo na Zličíně je, já prověřovala jenom Černý Most 🙁

Ikona diskutujiciho ⚜️ aston 405 2019-09-14 11:39:29 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, mám takový nápad – nechtěla bys někdy znovu vydávat své staré články? Musí být extrémně pracné pořád každý den chystat nový (a obzvlášť, když je originální!) a já občas našel obrovské poklady třeba i z roku 2010. Myslím si, že by nebylo od věci některé články čtenářům připomenout a klidně i pravidelněji. Fakt máš v archivu poklady :).

Ikona diskutujiciho Gabby 2019-09-14 15:16:46
Ikona diskutujiciho
sipka

Aston: to je pravda! A třeba popřípadě v něm informace zaktualizovat, pokud se změnily 🙂

Ikona diskutujiciho Lily 2019-09-14 20:54:18
Ikona diskutujiciho
sipka

Hmm presne…. s takou 5G anténou sa dajú robiť divy….

Ikona diskutujiciho Krevetka 2019-09-16 16:58:46 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue, takze jeden prezivsi, no to je teda umrtnost. Ale nejakoz dobu Te tesili 🙂 Zajimava zviratka, ale ponekud kratkoveka 😁 Co se tyce NO2, hmmm to uz taky trva tedy. S vyhnojenym substratem nemam zkusenost zadnou, pouzivam cisty pisek. Semtam tekute hnojeni a ziviny jinak obstaraji rybky a krevetky. Takze jestli to kazi vodu, nevim. Ale ty rostlinky asi nebudou jeste v plnem rustu. Taky dost zalezi kolik jich je. Nemas tam dost bakterii na udrzeni rovnovahy, ja vim, ze to vis.Nitrifikacni bakterie jsou dve skupiny, jedna zpracovava amoniak (veskery odpad z krevet, zradla atd) na NO 2 a druha skupina zpracuje ten NO2 na NO3 (dusicnany, ty uz vyuziji kytky). Cerstve zalozena akva se nesmi zatizit moc zivocichy a krmenim. Osobne bych krom vymen vody, pridavani tech bakterii, hlavne prakticky nekrmila, a pridala kytky. Sice nevim parametry, kolik máš tech rostlinek atd, ale 20 krevetek ve 30l by nemelo nadelat tolik odpadu zatim, je to divne s temi dusitany. Co sectyce filtru, mam taky jakysi malinky Aquaell od kamosky, je tam jen mala hruba houbicka. No, predtim jsem mela jen takovy ten molitanovy pohaneny vzduch.motorkem a ten jel jen chvili po udrzbe a pak byval vypnut (nedalo se to vrceni poslouchat), tudiz krevetnik fungoval i bez filtru. Zabehly, plny kytek. Za me to jde i tak 🙂 Ve vodě by ovsem nic plavcit nemelo, krom po udrzbe. Druhy den by mela byt drobkuprosta. Tudiz, nevyplouva Ti ten substrat? Kattnis upozorni, ze vrtat do pisku neni povoleno 😁 Ono se clovek docte, ze musi mit kytky plno vyzivy, ze nej je obohaceny substrat…ja nevim, za sebe mi staci prany písek. Začátky jsou tezke 😉 Jinak ty ruzne prostředky, no nevim, sama jsem pozkoušela tez, treba na “mastnou” hladinu, mam Seachem a zadna velka slava. Prostudovala bych kolobeh dusiku v akva, jeste mas tak kyselou vodu??, spis nekrmila a pokud nemas dzungli, tak pridala rostlinky, nenarocne, na rozjezd a ty prostředky, kez pomuzou. Hlavne, ze nemas zakaly vody, sinice a krevetky ziji. Drzim palce.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-16 19:31:22
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, no nějak se mi nemnoží asi bakterie, filtrová houba vypadá docela čistá, i když by se měla po takové době potahovat bordelem.. a ono nic. Tož tak jsem tam dneska dala sera bionitrivec, je to bílé a breberkám se to dokonce líbí, je v tom jíl, tak ho žerou na listech. Možná byla ta Dajana nějaká vychcípaná, tak jsem prostě změnila bakteriální násadu a uvidím. Tyhle se snad už chytnou. Rostlinkami je osázené dno, leda bych ještě koupila plovoucí drobnolistou na hladinku, až bude mít nějaký shop skladem. Písek mám světlý křemičitý 0,8mm a pod tím je Sera floredepot https://www.nasezahrady.cz/SERA3375/sera-floredepot-2-4-kg tož nevim.. může to hnít, nebo nemůže… může z toho být NO2 nebo nemůže… těžko říct. O tom že lepší je hrubší zrnitost 1-2mm jsem se dočetla pozdě, to už tam byl píseček 😀 Nebo je překrmuju. To bude možná to nejjednodušší vysvětlení. Každý den tam něco hodím, protože mám strach aby neměli hlad, možná to bude celý problém s NO2 a bakterie se nemnoží buď že je ta násada mrtvá, nebo moc měním vodu.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-16 19:41:25
Ikona diskutujiciho
sipka

Ph je dobré, je to asi 6,8-7 (blbě to poznám podle Rataj vzorníku)… míň (pod 6) se ani nesmí, zdechl by mi pak triops. Dám jim teď pár dnů hladovku a budu jenom měřit NO2, schválně co z toho bude. Snad to Katniss přežije, je pěkně žravej.
Kytky rostou rychle a vypadají hodně zdravě. Řasu nemáme… prostě záhadná nádrž.

Ikona diskutujiciho Krevetka 2019-09-16 22:28:25
Ikona diskutujiciho
sipka

Joo tak ph je dobry, taky jsem furt v tmave zelene. Dajana je myslim nicmoc znacka, i krmivo. Sera, Tetra urco lepsi. To uz by melo zabrat ty bakterie. Vzpominam, ze jsem pri zakladani velkeho akva, po pocatecnich problemech s objevenim rasy, taky koupila nadadu bakterii. Bylo to tez bile, takove i chumacky drobne, usadily sevsude mozne. Pomohlo to 🙂 Ale nejake problemy byly, tehdy (2006), po asi 2 letech uz vychytano, chybami se clovek uci 😉 Ted kdyz musim nahodou znova zalozit, napr. pred 5lety pri stehovani do jineho bytu, coz obnaselo bohuzel totalni vyprazdneni akva (ne krevetnik, tomu zustalo trochu vody), tak si stahnu do pet flasek co nejvic akvarijni vody. Pak uz to jde zalozit bez kalamity. Je to o tech bakteriich no 😁 A stridmosti taky..
Ja mam jen sterk, kolem 5mm velje akva a krevetnik uz vyzkousel ruzne zrnitosti. Tez jsem chtela plazicku, no jenze ten jemny pisek: seneda odkalit, aniz bys ho netahla ven a zdusne se a koreny zahnivaji. Mela jsem nejaky asi 2mm, Ne uplne nejjemnejsi. Brzy sel ven, 1-2mm je malo. Ted mam jakysi Tropical, 3_4mm a hlavne kvuli barve. Je to ok, rostlinky koreni dobre. Nelibila se mi po case bila (ono to trochu zelena potom), ani cerna, tento j tak mezi. Takze to budes mit narocne si nepomichat ty dva substraty. S obohacenym nemam zkusenost..Mozna na nejakych forech by se dalo neco vycist..Asi to muze svedcit tem rostlinkam, dokonce je o tom knizka Ekologie rostlinneho akvaria, Diana Waldstat propaguje vyzivne substraty a vubec low tech akvaria. Mela jsem z knihovny, precetla jsem, ale hlinu tam cpat nebudu, netroufam si. Nemam moc druhu kytek, ani ty krasne cervene a tak, ale co 6 tydnu nevim co s nimi 🙂 Jo a tak 2/3 dna by mely byt osazene. Ale ten jemny pisek vypada pekne, ne ze ne. Filtr bych nechala zatim jak je, ono ta voda zas musi protekat a v tech dirkach se taky usadi bakterie.
Na rostlinky muzes navstivit i nejakou burzu v Brne, ci akvaristiku, udelat si vylet, treba takovy Sklorex je skoro jako vystava 🙂 Jela jsem tam pro sve první japoniky kdysi. Z plovoucich se krevetkam mic libila Piscia, kdyz se ji dari, spousti dlouhe korinky a v tech rejdily krevetky.
A krmeni, no ony snad nevyhladovi 😉 Ja nevim, mam v 25l pres 100 krevetek, 10 pidi rybek, 4 mini pancernicky pygmeje a asi 20 helenek (snek co zere sneky, diky prvni helene, Clea helena, jsem se zbavila VSECH okruzaku, jinak to neslo a stvali me) a krmim bud 1 tabletku nebo granuli co se mi vejde mezi spetku. 1x denne, adi to vypada malo, ale vsechno žije a mnozi se. Krom rybek, ty se nemnozi…To jako priklad no 🙂 Ale ony si ty krevetky v zabehlem zarostlem akva neco najdou. Tu helenu jsem koupila jednu, a ona zatocila fakt s tlupou okruzaku ajeste se pomnozila. Alenemnozi se jako oni, mnohem min. Krevetky nezere, ty se na ni vozi 🙂 Mozna funguje jako uklidova ceta, pokzd zdechne nejaka rybka, neb nikdy nenajdu mrtvolku.
Tak doufam, ze budou uz pozitivni zpravy, ze uz to kleslo 🙂 A nemuze triops decimovat krevetky vlastne? No uz koncim, at to neni slohovka 😁

Ikona diskutujiciho Krevetka 2019-09-16 22:34:50
Ikona diskutujiciho
sipka

Vlastne jeste, jo, stale lit cerstvou vodu to nemuze prospet. To se ty bakterie nestihaji mnozit. Ale zas si nemuzes otravit osazenstvo, tak pokud je fakt stale hranicni no2, jinak to nejde. S novou varkou a stridmejsim krmenim to snad klesne. I kdyz je to teda zahada..

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-17 08:20:14
Ikona diskutujiciho
sipka

Viděla jsem video kde měl kluk z německa triopy s trpasličí krevetkou a říkal že se nenapadají, že to není problém… u mě ten triops je hroznej vozembouch, lítá tam jako magor a kam padne, tam padne… občas žduchne do krevety a ta uskočí. Ale to je všechno. Kreveta je rychlá, skáče tam jak blecha, ale triops plave křivo ve spirálách, oproti ní pomalu.
No tak mám teda obavu, že budu muset vyměnit akvarijní dno :O to bude masox. Mám tam krevetí mimi, nevím jak je budu lovit. Včera jsem objednala kořen, dva mechy a jednu plavku na hladinu abych to měla víc zelené i směrem nahoru. Tak si říkám, jestli to dno nepřehrabat radši dřív, než to začne hnít… No ale jak to mám vědět, když jsem začátečník, zrnitostí je všude plná prkvančice a není tam napsané ,,tahle zrnitost je vhodná pro … nevhodná pro…” Kouknu teda na tmavý tropical 3-4mm, trochu hnojeného substrátu ještě mám no a bude asi překopávka, co se dá dělat.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-17 08:25:00
Ikona diskutujiciho
sipka

… a píseček nacpu do aloe vera květináčů až je budu přesazovat, tam snad konečně splní svůj účel 😀 Písečky jsou možná dobré do mořského akva kde nejsou rostliny jako simulace plážičky, no ale to už výrobce nepíše. Jinak ale nevidím důvod, proč ho vůbec prodávat akvaristům, když to v něm hnije.

ty máš v tom malém 25l krevetníku i rybičky? nebo jsem to blbě pochopila?

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-17 15:21:30 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Aluško, písnu Ti večer až budu mít čas, klidně pošlu i nějaké foto, néé k chlubení, ono taky není čím, nemám ty vydizajnované super akvária 🙂 Spíš abys viděla, třeba ten písek. Jo mám tam i rybičky, já miluju ty mrňavé pancéřníčky a ony ty rybky jsou pohyblivější no. Ale ted hned k tomu písku, doporučuju ho nekupovat z netu, ale vybrat si v obchodě. Máš ten řidičák 😉 Vybrala bys tak nejlíp, co se Ti líbí a přeci jen, budeš na to hledět leta :)) Ono se to tropical asi nejmenuje, nemůžu to najít…Pytlík už nemám, byly toho 2,5kg za 249kč a z Hornbachu. Frakce určitě ne 1-2mm, spíš to má 3-5mm. Asi Písek akvarijní tropický, asi tento https://www.hornbach.cz/shop/Akvarijni-pisek-Palaro-tropicky-stredni-5-kg/8641808/artikl.html, ale není tak !skleněný” na pohled. Hm tu píšou 5kg, to se mi nezdálo tolik. Je fakt, že se v něm červené krevetky trochu ztrácí, ale no chtěla jsem změnu z toho skoro bílého. Je to na Tobě, s tím dnem, ohledně spodního substrátu neporadím, nevím jak se to chová…Jedu bez něj, ono časem tam to hnojení ryby a krevety nadělají 🙂 Akva mám pro potěšení a nepotřebuju echt náročné kytky a fůru techniky a taky už to nerada převrtávám. Ale krevetky si před 2 roky polepšily z 20 na těch 25 l , tak proto ta výměna písku (40x25x25cm) .
Kořen a kytky prima 🙂 Noo lovení krevetek je bomba, natož mimina…A ještě stále ten NO2?? Je to divné, ale ono to tak bývá někdy, člověk studuje jak blázen a přesto něco. Ale to novou vodou ty bakterie pořád srážíš. A fakt, neobjednávej, ty fotky nejsou úplně výpovědní na těch shopech. Ten písek. Tak jsem to v podstatě asi napsala vše, ted už musím…

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-17 18:53:44
Ikona diskutujiciho
sipka

To jo řidičák je sice fajn, ale autu propadl techničák. Jsem bez auta a na kartičku můžu koukat… 🙂 substrát jsem vybrala od rataje červený, bude se typově i barvou hodit k láva šutru. Žlutá kreveta na tom vykoukne a triops se v tom hrabat prostě nebude. Chudák má po ptákách. Vyřešeno… ono to skoro nic nestojí a je to pohodlnější než běhat celý den po obchodech, to radši dám love za poštovné než tím zabít den a ještě organizovat dalšího člověka na odvoz.

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-17 20:05:24
Ikona diskutujiciho
sipka

Oki, jak myslis 🙂 Auta skoda tedy…Lavu jsem mela, dokonce sebranou od Venusine sopky na Bruntalsku, vypadalo to dobre 🙂 Nez to porostlo rasou 😁 A jako jo, dnes je vseho strasne moc k dispozici, na jednu stranu si kazdy vybere co se mu libi (treba ty pisky), na druhou trochu chaos. No kdyz jsem si na konci zakladky poridila prvni akvarko, tak byla jedna akvaristika ve meste. A tam jsem koupila knizku a v te lezela, psali na dno ciste prany ricni pisek 😁 Ted mas tech substratu specialnich…Mozna ma byt vetsi vrstva pisku na tom vyhnojenem. Abys to pak nerozvrtavala pri sazeni, ale lepsi urcite ne ten plazovy no. Zlute krevetky by vynikly super na cernem 🙂 Ale mne osobne vadi, ze je leskly. Vypada to jako sklo. Jinak krevetky lovim, kdyz musim, sklenenou fajfkou, je to akvaristicka potreba bezne snad ke koupi. Sitkou se taky da, kdyz jsi šetrna. A jinak ten uskakovaci pohyb krevetek je obranny, to se leknou. Normalne pochoduji ci plavou 🙂 Triops nebude uplne nej spolecnik, no on tam asi dlouho nepobyde vid 😁
Avlastne ten substrat, je to pisek nebo je v tom videt ta raselina? Ono by se to nemelo asi dostavat úplně do vodniho sloupce, ale byt to pod vrstvou pisku jen pro ty kořínky. Kdyz je v tom ta vyziva..No adi to lidi pouzivaj, kdyz se to prodava. Urcite bys nasla diskuze a nazory….Takze to zkusis bez teda? Jsem zvedava, jestli i pak bude to NO2…Je to fakt divne.
Ja prave konecne vycistila, tak drobotina ozila 😊 Mymi pocty se nerid v zacatku, je jich tam jak blech, ale jde to v zabehlem uz. Ty rybicky jsou tak velke jako krevetky , tak v pohode. Drzim palce 😉

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-17 20:30:17
Ikona diskutujiciho
sipka

Je to pórovitý a červený (a jíl… vulkanický byl všude vyprodaný, achjo). Černej písek se mi nelíbí ani na obrázku, ani černý tapety, připadá mi to temné a smutné. A v řece taky nejsou šutry černý… jsou hnědý, červený, zelený… https://www.rataj-spk.cz/substraty/745-aquaclay-ground?gclid=EAIaIQobChMIhMrds7vY5AIVStTeCh2dEAuxEAQYASABEgIcZPD_BwE
Je pravda, že v tom množství produktů se dá velmi snadno ztratit… no mám v plánu tam hodit zbytek toho výživnýho co mi zbyl v kyblíku (už ho tam stejně moc není a kytky mám fakt nádherný a velikánský listy). Je to hrubší písek a v něm sem tam jakési bílé granule a bordýlek, jakoby nadrcené části rostlin. Tož mu dám šanci.
No krevetky uskakují, nebo jenom uhnou, podle toho jestli triops spadne vedle nich, nebo na ně 😀 On vyplave nahoru, pak odpočívá, žuchne na zem, pak se odrazí a zase valí nahoru. Možná si zvyknou a možná ne, ale stejně až to tam překopu a nacpu kořen, tak bude víc míst kam si sednout nebo zalézt, takhle je tam hodně volného prostoru a ten triops je naprosto hyperaktivní, chvilku neposedí. Možná bude línější až zestárne, ale zatím je jak blecha. Podle mě by ty krevety otravovala podobně i hyperaktivní ryba, to je asi jedno co do nich žduchne.

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-17 20:51:47
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak to sis Alu vybrala specialitku 🙂 Neni to sterk…je to lehci, muze to plavcit a zakalit voduna zacatku. Ten jsem taky nezkousela, i kdyz lakal. Ale ma to nasaknout a fungovat dobre slibuji, tak zrejme jo. Ja bych ho proprala dost, to stejne vsechny pisky a adi nechala macet chvili jinde. Abys to dala do akvarka uz funkcnejsi, nez to tam vse zasadis. Ony budou i videa na yt 🙂 Noo možná budes pak v tom super dnu muset porad strihat kytky, jestli porostou jak das 😁 Jinak fajn, ze Ti rostou dobre, jsou dulezite.
Mozna bys vysetrila ten spodni substrat, pokud opazrne vyndas vse a i ten pisecek shora lopatickou 🙂 Pekny divoch ten triops, nema ADHD? 😁 Ale zajima me co zpusobuje ty dusitany..

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-17 21:43:37
Ikona diskutujiciho
sipka

Dusitany… hm… možná překrmování v kombinaci s příliš moc měněnou vodou a to že mám bakteriální násadu neznamená, že je živá. Jsou to organismy, pokud bylo balení blbě skladované, mohli zdechnout a nemusí to být ani značkou Dajana. NO2 se robí jako blázen, ale NO3 moc není (no nebo to raději zítra ještě změřím)… takže ten druhej typ co předělá NO2 na NO3 tam nějak zahálí.
To překrmování je možné. Dala jsem tam granulu jídla a ta se rozpadlá válí obvykle ještě půl dne. Naposledy jsem dala už jenom malou špetku a tu nedožrali, pak jsem ji odsávala hadičkou, aby se to nekazilo, při výměně vody. Přitom čtu, že to mají všechno sežrat do dvou hodin. Asi jim moc přeju a prostě je zabíjím svou láskou. 😀 Samo od sebe se NO2 neudělá, nějaký důvod to mít musí. Morčata mám tlustý a krevety přežraný, musí to být mnou. 😀 Naštěstí mě ale to hrabání v akvárku baví, tak netrpím. Trpí jenom ti co v tom NO musej bydlet. Dneska jsem jenom měřila NO, zůstali o hladu.

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-18 17:06:04
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Aluško, tedy nezahálíš, další várka triopsů :-)) Ale když to baví, ono to musí bavit, jinak by se s tím člověk nemořil. K těm moc nevím, tak až bude video, ráda se přiučím 🙂 Studovat o nich radši nebudu, nebo mě to popadne ještě…ono i to akva by se totiž našlo, v komoře je 12l, ve sklepě i 20l :)) No a to žrádlo by se nemělo v akva dlouho válet, kazí to pak vodu. Máš těch krevetek zatím málo, tak to tak nemizí, možná jim to ani tolik nešmakuje, čert ví. Nebo si chtěji oždibovat kytky. Mým chutná SAK caridina excelent, ale je toho taky fůra, však zjistíš časem co jim jede. Když nemáš šneky, kteří by zbytky dojeli, tak se musí dávat mín. Nikdy si nepořizuj okružáky ani piskořky, těžko se jich zbavuje. Ale zas likvidují ty zbytky, i třeba odcházející rostliny, svou úlohu mají, ale v krevetárku se přemnožují, asi díky žrádlu na dně. Takže NO2 trochu lepší, prima 🙂 A to mě včera pobavilo, mám tlusté morčata, přežraný krevety :)) Vzpomněla jsem si hned na venčení Zlatušky na dece v té komedii, super, občas pustím na blbou náladu a směju se, neb říkám morčinám to samý: cos to tady vyrobila zas, kto to má furt uklízet, zase jsi to počurala (hamaku v kleci), kdo to má furt prát? :)) Btw. ted jsem zrovna jednu hamaku máchala..Morčiny máš pěkné, akorát ta Zlatuš je vypapanější myslím.
Krevetky bych ubytovala provizorně co nejlépe a pak, až to předěláš, bych několik dní počkala, než půjdou do nového…Že se má nechat akva zaběhnout, klidně i měsíc, než tam přijdou živočichové, jsi určitě četla 😉 Ten triops může být třeba citlivější na ty dusitany, po pravdě, já se trochu divím, že to dávají ty krevetky 🙂 Naštěstí, to by byla jinak škoda. Co já vrazila už peněz do Caridin, těch pruhovaných, dřív, ted už vím, že jsou na vodu choulostivé.
PS články tady na webu zajímavé, čtu tu něco přes rok…. čtení je moje vášeň od základky, chodím na 3 pobočky dvou městských knihoven :)) Zájmů je dost. Články nekomentuji, neb by to mohlo být slohovkovým stylem, jako Nirvána 😉 Jinak samozřejmě přes ty morčátka na YT jsem tě objevila 😉 Ty videa mi v něčem pomohly, a když jsi začla ted s těma krevetkama, tak mi to nedalo něco nenapsat 🙂
Doufám, že všechny holky se mají výborně.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-18 17:25:12
Ikona diskutujiciho
sipka

Héj, tak to si o triopsovi fakt něco přečti a za týden už budeš vytahovat starej tank ze sklepa 😀 Jsou totiž strašně zajímaví. A půjde ti líp, protože máš zkušenosti. Říkala jsem si, že je po překopání akva přestěhuju na pár dnů do největší sklinky co najdu, ale zkusím to napustit starou vodou a filtr bude pořád v ní, tak by to nemuselo být tak drastický, kor když budu mít ultra hyper super porovitý substrát… a budou mít dietu, mám tady listy mandlovníku, mohly by místo jídla ojíždět ten list a pak nebude takové NO. Šneky mám v plánu, našla jsem si na shrimp.cz moc krásné barevné, kteří se ve sladké vodě nedokážou rozmnožit, takže to bude bez rizika. Nemohla bych nic zabít, neměla bych na to gule. Když to umře samo, tak jo. Ale já venku nešlápnu ani na žížalu.

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-19 23:01:41
Ikona diskutujiciho
sipka

Noo tak jako něco o triopsech vím 🙂 Už delší dobu mám stažen pdf Atlas rozšíření velkých lupenonožcův ČR, tam je i listonoh letní i jarní, taky žábronožky, chtěla bych je totiž vidět volně v přírodě. Jednou byli listonozi v nějakém dokumentu o vojenské oblasti, že jim svědčí projíždění kaluží tanky. Ti korýši mě zajímají, syn v rámci biologické exkurze na gymplu žábronožku právě viděl. Mi chybí gumáky a odhodlání v březnu brodit se studenou vodou :))U nás jsou v Litovelském Pomoraví, ale i kolem Brna je tam jakási lokalita v tom pdf. Parádní jsou, jen radši nestuduji ten chov 😛 My už měli křečky, pakobylky, lupenitky (znáš ten chodící houpajíci se list? 😉 ), akvária taky víceméně jsem měla stále, no a ty morčiny. Jako dítě jsem tahala domů malé barevné mandelinky nádherné a stavěla jim dráhy ze špejlí..S tím zabitím to mám stejné, nemůžu, nic. Z cesty při tůře odnáším šneky, housenky, brouky, ješterky, aby je nic nezajelo. Když periferně zmerčím, že bych došlápla na cokoliv živého, brouka či tak, tak radši divně poskočím, uhnu nohou (no děs ty kreace), já nemůžu no. Netoleruju jen komára v ložnici a klíštata. Ted se raduju z nové generace pavoučku na parapetu, oni mi totiž loví ty otravné mušky z kvítek 🙂 Akorát ty velké pavouky vynáším, pokoutníky. Takže ani nemůžu vyhodit ty šneky helenky z krevetníku, byt je jich tam už moc. Co šlo, jsem věnovala, ale ted není komu. Já léčila i rybu :)) Oblíbenou, a zdařilo se. Normálně, mám s ní i pěkný zážitek: Po asi 14 dnech léčení v karanténě jsem rybku (tetra císařská), samečka, vrátila do akva. Tam ho připlavaly přivítat jeho 4 družky, samičky a viditelně bylo vidět, že mají radost. Zní to určitě divně, ale fakt. Plavaly kolem a tak, byla to dlouholetá skupinka, asi 4 roky. A ten samec mi pak připlavával ke sklu, když jsem tam ťukla prstem a koukal na mě 🙂 Není to velká ryba, ani z těch, co se starají o potomstvo. Bylo to moc zajímavé 🙂 Jinak rybu spláchnu jen když je opravdu vážně nemocná, pak to jinak nejde. Ale dělá mi to zle. Já lovím v kyblíku i ty krevetky, které jsem omylem nasála při čištění.
Takže šneka máš vybraného, že by neritina? 🙂 Ty jsou krásně pruhované. Mám dvě ted, první jsem měla, nekecám, 7 let, je mi po ní smutno :)) Ten šnek má skoro lidské oko, jako tvarově. Jsou bezva, nemnoží se, ale žerou hlavně řasy. Ještě jsem je nikdy neviděla na jakémkoliv žrádle. Tedy na kopřivě myslím jo. Já mám řasy jen max.na skle, možná strouhají něco na kořenu, jinak nevím popravdě, co žerou, ale stačí jim to. A jestli to bude clithon, taky dobrý. Ty se mi teda nedaří udržet. Ted mluvím o akváriu s rybama. Jsem teda pak zvědavá na video či foto, až bude 🙂 To určitě potrvá, neb je s tím vším plno práce 😉 Ale zábava co.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-20 08:10:30
Ikona diskutujiciho
sipka

já bych si od tebe šneka vzala, ale musel by být předem sterilizovaný 😀 protože s mýma zkušenostma by to za chvilku byli šneci s akva, a ne akva se šnekem.
Šnečky mám vybraný tyhle, ale zatím jsem je nekoupila.. říkala jsem si jeden a jeden…
https://www.shrimp.cz/slimak-neritina-zebra
https://www.shrimp.cz/slimak-neritina-turrita
nemám tam zatím žádnou řasu, takže by měli hlad
tenhle je taky krásnej: https://www.shrimp.cz/plz-clithon-corona
Jinak mám obavu, že to 30l akvárko mi moc dlouho nevydrží… je tady pár týdnů a už se mi zdá moc malé
A taky jsem asi vyřešila problém s NO, tři dny jsem jim nedala jídlo a jenom meřila a NO se drželo na pořád stejné hodnotě. Takže je to kazícím se žrádlem. Dala jsem jim tam mandlovník, ak ať ojíždějí list.

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-20 14:16:21
Ikona diskutujiciho
sipka

No tak super, bylo to dopravanim zradla 🙂 Casem vse vychytas, tu miru. Tak ze by sis nechala plazicku a nový substrat pockal do dalsiho akva? 😁 Ono dve krychle vedle sebe vypadaji taky dobre 🙂 Ale myslim poseckej a trenuj na tom prvnim. Ono je snazsi litat kolem 30l nez kolem 100l. I kdyz se pise, ze ve velkem udrzis stabilitu lip. Jako jo, ale dosahnout ji taky muze trvat. Lepsi menit jyblik nez 5 kyblu. Ale konicek je to super, my s kamoskou porad cucime do akva 🙂 No tu helenku teda jsem myslela, zebude taky jen jedna, jenze ona prisla uz jaksi s outezkem evidentne 😁 Mozna malinka by byla ok, ta to snad jeste nestiha 🙂 Oni taky dospivaji nejakou dobu. Rostou vcelku pomalu, kdyz to na ne prijde, vajicek je, ale zdaleka se vse nevylihne, mozna ty krevety to sezerou. Jako klidne poslu prcka, jsou pekne 😁 Nic bych za nej nechtela 😉 Dnes zrovna vyexpeduju par krevetek.
O neritine je pekne povidani tady. http://maniakva.sweb.cz/index.htm Je tam hodne o miniakvariich prave, jedno taky s jilovym substratem, je tam o nem pokec. O krevetach i snecich 🙂 V tehle dobe se ti to muze zdat jako zastaraly zdroj, uz se to neaktualizuje, ale zdroj je to vyborny. Mam ty clanky i vytiskle, neb tehdy o krevetach nic moc nebylo 🙂 Mam neritinku pruhovanou i s teckama ted 🙂 Mi se drzi, ale zreba kamosce i pres nejake rasy zdechaji. Je to sazka do loterie, kazdopadne snek je to krasny 🙂 Jo on tedy vajíčka pozdeji dela, bile na koreny a tak, ale nic se z toho nevylihne. Ovsem pak teckovany koren no…
Hlavne ze ty dusitany pryc 🙂

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-20 17:54:27
Ikona diskutujiciho
sipka

šneka co se množí tam určitě nedám… to by se velmi snadno vymklo kontrole 😀 už jsem zažila akvárko s přemnožneým šnekem a byla to katastrofa, polovina substrátu byly malý ulitky

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-20 17:58:25
Ikona diskutujiciho
sipka

A na stránky juknu, díky 🙂 minimálně si musím víc načíst o Los šnekos, protože nevím, jaké vyžadují parametry vody a jak snášejí NO, na které jsem očividně exprt 🙂

Ikona diskutujiciho kfjetina 2019-09-18 18:45:55 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue, co si myslíš o tady tomhle?
https://youtu.be/5E–6X6ej5s
Dooost mě to děsí. S kamarádkou jsme to dneska zkoušely a některé ty věci, byly fakt znepokojující.

Ikona diskutujiciho kiana 2019-09-20 19:25:15
Ikona diskutujiciho
sipka

404 Not Found

Ikona diskutujiciho niky 2019-09-18 23:07:39 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nevím, jestli to tak skutečně je, ale nějak před rokem a půl jsem v jeden den udělala něco moc dobrého pro druhého člověka a hned den na to se mi stalo něco hodně nepříjemného, co mi udělal naschvál jeden zlý člověk a úplně mi to přišlo, jako by se mi matrix za to dobro snažil pomstít, ale na druhou stranu jsem si říkala, že to pořád může být i něčím jiným, ale teď se mi to stalo zas. V jeden den někomu pomůžu a hned druhý den na to mám nepříjemný střet s člověkem z matrixu, který se mi snaží ublížit a snaží se mi překazit moje plány a ušít na mě nějakou podrazárnu, ale stejně i kdyby se mu ta podrazárna povedla, já to využiju, jako svoji příležitost k většímu růstu a zlepšení a jen mě to posílí. Navíc lidi jsou hloupí, že jim nedochází, že se jim to všechno vrátí.
Za předchozí týden jsem měla minimálně čtyři incidenty s matrixem a to už bylo tak zjevné, že to nemohly být náhody, co se dělo za věci.

Ikona diskutujiciho ginze 2019-09-21 13:20:02 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ja bydlím v pidi městě (9 tisíc obyvatel) a kousek od mého domu je plakát s reklamou na 5G, že už to máme dostupné 😫

Ikona diskutujiciho niky 2019-09-21 15:31:41
Ikona diskutujiciho
sipka

To mi připomíná, jak jsem zrovna nedávno viděla plakát s nápisem: apokalypsa 29. října.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-21 16:00:51
Ikona diskutujiciho
sipka

hustý… 🙂

Ikona diskutujiciho fluttershine 2019-09-22 18:14:19 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak jsem zvědavá, jak se ti budou mazlíci vyvíjet dál. Třeba to tentokrát dopadne. Po pravdě jsme je teď s mamkou začaly zase zvažovat, co táta dal pryč akvárko (teklo a jemu tekly nervy, takže odvezl i rybičky a rostlinstvo a máme na místě akvárka momentálně kávovník, voskovku a dvě plyšové ryby), ale zatím se to ještě nikam nehnulo.
Mimochodem, vidělas/slyšelas výkony Floor Jansen v holandském televizním pořadu Beste Zangers? Já bych si myslela, že už mě ničím nemůže překvapit, ale každý týden jsem znovu nadšená.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-22 18:34:31
Ikona diskutujiciho
sipka

máš odkaz? 🙂 🙂 🙂

Ikona diskutujiciho fluttershine 2019-09-22 19:51:18
Ikona diskutujiciho
sipka

https://www.youtube.com/watch?v=ahykaAPHhs8

https://www.youtube.com/watch?v=DfYeLUoqw0E

https://www.youtube.com/watch?v=sj1ibZrjQTs

https://www.youtube.com/watch?v=lcLG5X1i2QM

Ehm… Odkazy jdou od nejnovějšího po nejstarší, ale myslím, že je to celkem jedno.

Ikona diskutujiciho fluttershine 2019-09-22 20:18:30
Ikona diskutujiciho
sipka

Taky mě napadá, že tato verze Our Decades in the Sun je dost zajímavá (taky z Beste Zangers, z epizody o Floor):

https://www.youtube.com/watch?v=6kxocWr0YHI

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-23 16:10:32 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alusko, noo konecne aktualizace krevetniku, a s fotkama 😉 Super, ze se dari a no2 zpacifikovano 🙂 Vypada to pekne a zlutasci krasni, vypadaji dobre holky 😉 Presne takto jemný pisek jsem chvilku mela kdysi…Zas k te velikosti, muzes mit radku techto tricitek a v kazde jinou barvu krevetek, cervenou, modrou 😁 Ono to hodne leti ty krychle, ale krevetky oceni co nejvic dna, tudiz kladicke obdelnikove akva, ta velka vyska je pro ne zbytecna. Ale kazdemu co je libo 🙂 Az se vytahnou kytky, zas to bude jine a i koren muze byt vyssi 🙂 A mandlovy list jim smakuje? 🙂 Ten jsem jeste nekoupila se priznam…Holky mely dubove listy, cholla wood a nejradsi maji spatenou koprivu. Predevcirem jsem pri sbirani šípku utrhla par vrsku kopriv(jen dva pary listu na vrsku) sobe na caj a listi slo do akvarek, tos mela videt, okamzite se na to sesypaly a do druheho dne zbyla jen tvrda zilnatina 😁 Nedavno dostaly zkusebne kousek vnitrku (to mekke, kde jsou semena) hokaido a tez smakovalo. Vlastne nevim, proc tim nekrmim casteji nejak, kdyz jim to tak jede. No ono sypnout par granuli je snazsi. Ale asi uz jim lezou krkem, neb na ty se nezenou a nez prilezou, uz na nich sedi helenky 😁
A ti triopsi jsou tak teplomilni?? To jim nestaci 23-25st co v akva byva? Kdyby se ti povedlo je udrzet, to by bylo taky pokoukani pak. Jinak jo, krevetky funguji jako uklidova ceta, maso se obcas sikne 😉 Tak fajn zabavu preji 😉

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-23 16:27:50
Ikona diskutujiciho
sipka

tu kopřivu zkusím 🙂 mandlovník ojíždějí a rády po něm lezou.. ale je jich málo, tak ho nemají šanci hned sežrat… povšimni si ale, jak jsou u nás oblíbené řasokoule.

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-23 17:07:18
Ikona diskutujiciho
sipka

Jj vidim je se koulet 😀 Hlavne jestli jim to vydrzi. A ona vypada jako dobre na tom pisecku. Moje taky sedavaji na skle, kde maji vzadu rasy. Tam jim je nechavam castecne. Ale kopriva je top 😉 Nemusis susit, normalne cerstvou. Ale na zimu se hodi jinak susena. Ale lip funguje cerstva mi prijde.
A ty rostlinky vypadaji pekne, budou to stonkovky ze, tak muzou do vysky pekne. Pak nebudes potřebovat tu fototapetu ani 😉 Mam jednobarevnou, tmave modrou, rekla bych akvamarin. Tyrkysova se neosvedcila a cernou nemusim. Nej jsou ty 3D pozadi, ale do krevetniku ne no, zabraly by a ani nebudou zrejme. Aleve veljem akva mam takovou jako piskovcovou skalu. No, pres tu dzungli to ted stejne neni videt 😁 Stale me ceka udrzba…
A je to hodne vznasive ten jil? Jinak mne by se taky libilo klidne 200l akva 😁 Na pekne skrince…Jen to by uz chtelo napojit hadici ba kohoutek, neb ty kybliky si neumim predstavit tahat..

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-23 18:29:17
Ikona diskutujiciho
sipka

Na bazarech je bambilion krásných a relativně nových akvárek za prd prd ceny a fakt obrovský, stovky litrů. Podle mě jsou po akvaristech co si to koupili a za dva roky chtěli větší a jak jim tam to malý leží, tak se ho chtějí zbavit rychle.. i se skříňkou. Jestli chceš velký akva, jukni tam, to budeš koukat. bazos.cz a podobný.
Tapeta mi připadá Ok, ten motiv mi vyhovuje.
Jíl hned klesl na dno, pár kuliček plave, ale hlavně je v tom prach a barví to na červenohnědou, takže rozhodně proprat.

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-25 21:11:52
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue 🙂 Po delsi dobe koukam a aktualizace, tak super, mas zajeto a je z tebe akvaristka 🙂 Krevetky jsou prima zviratka, sic mrňave (nekdo nechape, jedna navsteva se ptala: a k cemu to je? :/ )Ne vsichni se rozplyvaji nad korysi 😁 Pritom jsou tak roztomile s temi klepitky, jak skubou 🙂 Jen tech triopsu je skoda. Zadna sranda, chtit se kochat zivym “trilobitem”…Tak si kapsli nech na pristi leto 😜 Hmm a Rataj test nameri stejne? Kdyz mas ted moznost srovnani.
Jj vim, ze se prodavaji akva, casto ale taky za tisice. Moc to nestuduji, ale videla jsem. Zatim je to ve fazi snu, moje 70l jeste slouzi dobre.
Docela by me zajimalo, zda je u zlute krevetky videt, ze nosí vajicka, ktera jsou taky zluta 🙂 Moje maji ted mnozici pauzu, moc jich nenosi. Zato helenky se zas sdruzuji, chjo. A zadna nechcipla, to bych nasla prazdnou ulitu, ta prvni musi mit aspon 3 roky.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-26 07:06:20
Ikona diskutujiciho
sipka

Jedna žluá mi už dojela s vajíčkama a ty vajíčka už měly oči a byly žlutý… ňu ňu ňu :3 .. no, ale nevim kam je dala. Jestli se vylíhli, tak jsou někde zalezlí.
Mně ty krevetky připadají strašně roztomilé. Takže jsou na to, aby z nich měl člověk radost a taky je to živá dekorace, která se neustále mění. Možná jsem ty triopse měla chtít zkusit chovat, abych došla na ty kreveťáky.

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-26 14:22:08
Ikona diskutujiciho
sipka

No, jestli jsi nasla pidikrevetku, psalas ze jo, tak se vylihli 🙂 Malinke jsou dlouho zalezle. Pokud ten prcek mohl byt jen od te nosici samicky. Pak je tu moznost, ze bys je pri te predelavce nenasla, neodlovila. Jsou fakt pidi. A nebarevne jeste. Tak buď bys mohla jeste pockat, nebo vyndavat opatrně a treba je pak najdes. Odpustila bych si cistou vodu zvrchu (to planujes si ji uchovat 🙂 ) Pak pokud mozno odchytit ty krevetky, co budou volne, nez to rozviris vyndavanim kytek. A pak uvidis.
Jj nic neni nahoda 😉 Diky triopsum ke krevetkam 🙂 A tech barev co je vid 🙂 Jsou roztomile, a morcatka jakbysmet a ty se daji navic ponuchnat 😍

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-23 16:19:12 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

PS jeste s tim jilovym substratem, radsi si najdi nekde jak na nej jo 😊 Psala jsem, ze bych to proplachla(ale on to neni štěrk, tak at ti nedavam blbe rady..), ale jak jsem ti davala odkaz na ty stranky, maniakva.sweb.cz, tak jsem si tam znova pocetla a ona to teda dala rovnou do akva. Ze to prý je krehke…no jil no. Tam se to jmenuje akadama. Ale tech nazvu bude…

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-23 16:28:27
Ikona diskutujiciho
sipka

mám načtený neboj.. naložila jsemd to do vody a strašně to barví, to se propláchnout musí

Ikona diskutujiciho stenly919 2019-09-23 16:21:02 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zdravím, můžu se zeptat, jak tady na funguje nebo nefunguje vyhledávání ? Hledám konkrétně jeden článek, co tu před pár lety vyšel o Petru Chobotovi a jaksi furt neúspěšně. Anebo byl článek už stažený ?

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-23 16:25:08
Ikona diskutujiciho
sipka

no to nevim, zaprvé je to jméno zde zakázané slovo a možná jsem to už dávno smazala

Ikona diskutujiciho stenly919 2019-09-23 17:31:59 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No to už ani nevím, že to jméno je zde zakázáno vyslovovat, od kdy vlastně ? Mimochodem už jsem ten článek našel..

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-23 18:22:38
Ikona diskutujiciho
sipka

No přece nebudeme dělat takovému haj**ovi reklamu.

Ikona diskutujiciho nirvana 2019-09-23 21:58:18
Ikona diskutujiciho
sipka

jžš zadej si to do googlu. hnus. a z toho jména nejde vůbec hezká energie už při vyslovení.

Ikona diskutujiciho Jana 2019-09-23 19:41:11 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To 5G by som nechcela a nechcem do budúcna, ale aspoň čo sa Slovenskej republiky týka, dá sa podpísať petícia proti budovaniu tejto siete na našom území. Možno je nejaká aj pre ČR, snáď nie je neskoro to zastaviť a aj petícia môže pomôcť.

Ikona diskutujiciho nirvana 2019-09-23 22:02:59 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

to je hrůza, RIP Katniss. ale akvárko máš hezký, krevetky jsou boží, aspoň teda co jsem viděla na insta 🙂

Ikona diskutujiciho LDV 2019-09-25 13:07:19 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Na odchov potěru do akvária https://m.exo-eko.cz/porodnicky-c48/

Ikona diskutujiciho M. 2019-09-27 14:24:35 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mám dotaz, lze dát do jednoho akvária krevetky i rybičky? Nesežerou krevetky ryby?

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-27 14:48:28
Ikona diskutujiciho
sipka

Zásadně to záleží na tom, jakou dáš dohromady rybu a krevetu, protože u obou zvířat jsou různé druhy a velikosti, takže je to o tom si to pořádně nastudovat a dobře rozmyslet. Jinak to možné je, každopádně i střední ryby považují neocaridiny za potravu a zobnou si. Když jsou ale dost malé, tak ne.

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-29 19:43:54 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mmm tak parada, tesim se na fota a video, jestli bude 🙂 Rikas, ze kristalova voda s tim substratem? Tak to je super. No moje cervene krevetky by na nem moc nevynikly asi. Ale pro nějaké priste ulozim do pameti. Drzi v tom ty rostlinky, kdyz je to tak lehke, jak pisou? A uz koberecek, tak drzim palce 🙂 Jinak jo krevetky rady vyuzivaji cele akva, kdyz maji na cem lozit. Urcite mely radost ze stromu i skalky 🙂 A navic je spis uvidis, nez když budou jen u dna. Rady se drzi taky na listech pod hladinou a v hustych porostech. S rybickama uvidis, hlavne malinke. Ja miluju pancernicky Corydoras pygmaeus, plavou radi i v prostoru, ne jen u dna. Akorat, uz jsem se pri nakupu spalila, ze mi prodali jako pygmeje jiny druh. Oni kdyz jsou mali, ti jini, jsou dost podobni. Ale uz jsem se naucila je poznat. Nakupuju na burze, tyhle druhy normalne nesezenes. Je vicero tech drobnych panciku, nekdy se mi ale nedari je udrzet dyl nez rok. Jsou taky roztomili 😊 A dalsi nadherna rybicka je Razbora galaxy, je leskle modrofialova s bilymi teckami, luxus, no ale narocna. A vlastne, snek prijede? 🙂

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-29 22:24:53
Ikona diskutujiciho
sipka

Tož kytky se do toho sadí strašně blbě, jednotlivé granule se do sebe zaklesnou hrubým povrchem, je probléms se tím násilím prodrat, jakmile uvolníš stisk pinzety, kytka vyplave nahoru, protože granule ji dost rychle nezasypou.. byl to porod, ale naštěstí to nemusím dělat každý týden znova 😀 Jo a ten vyhrabaný písek smrděl jako prdy, takže to bylo za pět minut dvanáct.

Hrozně se mi líbí danio perlové, razbora galaxy… čekám jestli bude akva stabilní a zvažuju jestli tam ryby vůbec budu cpát, protože razbor má být min. 10 kusů, tím vlastně naplním možnosti nádrže. A jestli nebudou ve stresu z malého akva…???

U šneka zase nevim, aby mi neryl kobereček vepředu, když ho ještě nemám rozrostlej… jo a na novým kořeni se mi dělá plíseň, zvažuju že ji začnu odškrabávat a lovit, neb ty bílý chumle jsou hnusný

Ikona diskutujiciho Ilona 2019-09-29 23:42:38
Ikona diskutujiciho
sipka

Noo a vyvarila jsi ten koren Alu? Taky bych to nejak odstranovala, nez to zase vyndavat..Pokzd je to slozite, mas tam prilepeny ten mech..Ja teda nelepim, privazuju vlascem, nimracka, ale da se. Anubiasy treba ke korenum prigumickuji, docasne. Ony se ty kireny pak chyti samy. Jak co proste.
To jsem si prave myslela, ze sazeni nebude hracka 😀 Ale asi ti to pak dobre poroste. Jo pisecek dokaze smrdet 😀 Kdyz prave tam neni vzduch a zcerna, tak je to lahudka. Ta neritina leze hlavne po pevnych plochach přednostně, ale na kytky jde taky hledat, mam treba na anubiasech (mo to dost oevne listy, to je vubec super odolna kytka) stopy po zubech, jak krouhala 🙂 Toz co by se stalo s tim jednolistým hemianthusem nevim, treba nic. Ale je to velky snek vcelku. Ti clithoni jsou mensi, vo jsem videla.
Noo jo galaxky jsou sen kazdeho 🙂 Jako teda u mne byly spis plassi a vzdy se jim propadly briska po case a odesly. Samo jsem krmila. Mne prijdou narocne. Ale proste muzes to zkusit a chvili se s nima potesit 😀 Ale jeste bych cekala,jak pises, az se vse ustali, kytky roztrostou, nebudou zadne kalamity…Kdyz je dobra rovnovaha, akva neco snese. 10 razborek malinkych je v pohode myslim. No pisou, ze jsou do maleho akvaria. Tech krevetek nemas stovku 🙂 Nejvic vymesuje asi ta neritina, z tvych moznych obyvatel. Stejne ti to neda a nejakou rybku zkusis 😁

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-30 06:45:17
Ikona diskutujiciho
sipka

Jako kobereček mám hemianthus a dočetla jsem se, že někdy zvířátkám velmi chutná a že místo aby se rozrostl, tak se z něj stalo drahé krmení 😀 Krevetky jsou slušné, obraly jeno ohnilé části co už dojely z přepravy, ale co je živé, to nežerou. U neritiny to možná bude jinak, mám obavu že ho posvačí. Navíc teď je to stejně bez diskuze, protože nemám žádnou řasu, umřela by chuděra hladem. Nejsem trapič šneků.
Kořen jsem sámože nevyvařila 😀 u návodu to nepsali. 😀 Mohla jsem ho aspoň vydezinfikovat stříbrem, no ale pozdě. Kdybych ho vyndala, tak si zničím všechno, protože je usazený hluboko v substrátu ve zvýšeném patře. Prodejci píšou, že je zpočátku normální slizovitý povlak, tož ale plíseň? .. možná by ji mohly požrat ty galaxky, někteří lidi píšou, že jim ryby tu plíseň snědly.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-30 07:48:36
Ikona diskutujiciho
sipka

Všude se píše, že galaxky náročné nejsou, tak proč ti vlastně umřely.. napadla mě tuberkuloza: https://www.rostlinna-akvaria.cz/nemoci-akvarijnich-ryb-a-jejich-lecba-166 možná byl špatný zdroj ryb?

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2019-09-30 09:11:30 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kolko litrov má to akva? Máš tam napísané 30l alena fotke vypadá vcelku malé, nechce sa mi veriť že by to bolo 30l. Ja mám asi 20l a moje sa mi zdá väčšie ale je nižšie obdlžnikové na rybičky, tak neviem.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-30 12:33:34
Ikona diskutujiciho
sipka

je to 30l, čistý objem vody spíš 25

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-30 13:10:50
Ikona diskutujiciho
sipka

hele mariáne a co jsi do té dvacítky vlastně nacpal? žije ti tam něco? 🙂 🙂

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2019-09-30 14:27:53
Ikona diskutujiciho
sipka

Mám tam gupky – Živorodka duhová – tým sa darí i keď sa o to človek moc nestará. Kedysi som k nim mal i neónky – tetra neónová alebo tak niečo – tie mi vydržali cca 7 rokov až som si raz dovliekol malú rybičku z rieky a tá mi ich zožrala. Neskor som kúpil nové neónky v Hornbachu a tie mi nejak dlho nevydržali, neviem prečo. Musím to akva ešte premerať lebo sa mi nechce veriť že máš o 10l väčšie ako ja

Jo ešte som mal menšieho prísavníka na čistenie skla, ten žil dlhé roky a potom zmizol bez stopy.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-30 14:52:50
Ikona diskutujiciho
sipka

Tyjo neonky do dvacítky fakt ne-e, to jsou plavci a potřebují nádrž nad 40l. Navíc jak jich musíš mít hodně, tak v malým akva je jich málo a pak stresujou. Živorodka duhová je krásná.. máš ty modrý? 🙂
To moje akvárko se nezdá, protože je to kostka, má 29×29, ale na výšku 35. Krevetkám to stačí, může jich tam žít přes sto a s kořenem do výšky mají zábavu i ve vodním sloupci, nedrží se pouze u dna. Ale stejně jim koupím větší. Pak je můžu prodávat až do toho prásknou 😀 😀 😀

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2019-09-30 16:54:02
Ikona diskutujiciho
sipka

Skúsil som to čo najobjektívnejšie vypočítať teda čiste objem vody a mám tam 17-18 litrov. Gupky (samcov) mám všetky s oranžovýmy chvostami ako sú na fotke v tomto článku pod textom samec x samica
https://rybicky.net/atlasryb/zivorodka_duhova

Raz sa narodila jedna modrá ale bola nejaká menšia a nežila moc dlho, tak som zvedavý až budú malé či budú i nejaké iné farby alebo len orange.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2019-09-30 17:45:48
Ikona diskutujiciho
sipka

Fajné gupky 🙂 to se divím, že ti dvacítka stačí, mně nestačí ta třicítka a už slintám po něčem velkém.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2019-09-30 18:58:15
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak ono má na dĺžku 49cm tak zas malé sa mi nezdá, hlavne keď ho niekedy musím prenášať do kúpelne na opláchnutie.

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek