Duchovní účinek barev na člověka

20.1.2023 v Energie 64

Všichni se denně rozhodujeme, jaké barvy na sebe vezmeme, jaké si vybereme povlečení, nebo nátěr na zdi. V závislosti na tom, jakou barvu si vybereme, budeme odpovídajícím způsobem ovlivněni také na duchovní úrovni, ne pouze na estetické.



Celý vesmír se na nehmotné úrovni skládá z energie. Pro nás je důležité rozlišovat dvě základní polarity, což je Vysoce konstruktivní energie (Sattva), a Destruktivní energie ( kteoru lze dělit na složky Raja a Tama).
Barvy se také dělí podle rezonance na konstruktivní, nebo destruktivní. Podle toho, jaké jemnohmotné složky v nich převažují.

Sattva představuje duchovní čistotu, složka Raja představuje akci a vášeň, složka Tama představuje duchovní nevědomost a pasivitu. Pro zjednodušení budou barvy popsány na principu těchto tří označení a jejich vzájemných kombinací.

Když nosíme oblečení sattvických barev, pomáhá nám to v duchovní praxi, zatímco barvy rezonující na principu raja-tama jsou pro duchovní pokrok škodlivé, protože nám odebírají energii. Nošení oděvů, které mají převahu raja-tama, posiluje destruktivní vibrace. V důsledku toho s větší pravděpodobností přitahujeme další destruktivní energie, na principu podobnosti.

Zde vám nabízím přehledný seznam barev a popis jejich vlivu na náš duchovní rozvoj. Pokud je barva označena jako „užitečná“, znamená to, že pomáhá přitahovat konstruktivní duchovní vibrace a odpuzuje destruktivní vibrace. Barva „škodlivá“ označuje schopnost přitahovat destruktivní vibrace a zároveň nás odcizovat od duchovně konstruktivních vibrací.

Vliv barev na energii a duchovní rozvoj člověka:

 BARVA  DOMINANTNÍ JEMNOHMOTNÁ SLOŽKA  VLIV NA ČLOVĚKA
 Bílá  nejčistší sattva  nejvíce nápomocná
 Žlutá sattva  velmi nápomocná
 Světle modrá sattva  velmi nápomocná
 Modrá sattva  velmi nápomocná
 Růžová sattva  užitečná
 Oranžová  směs sattva-raja  užitečná
 Světle zelená  směs sattva-raja  užitečná
 Červená  raja  spíše užitečná, ale může i škodit (*1)
 Tmavě zelená  směs raja-tama  středně škodlivá
 Tmavě Purpurová  směs raja-tama  středně škodlivá
 Tmavě Fialová (*2)  směs tama-raja  středně škodlivá
 Hnědá  tama  středně škodlivá
 Šedá  tama  středně škodlivá
 Černá  tama  nejškodlivější

Poznámky k tabulce:
*1: Záleží na konkrétním člověku, jestli je v něm více sattvického, nebo naopak raja principu. Převažující princip bude červená barva stimulovat.
*2: Ačkoli je spektrum fialové, kam spadá i purpurová, konstruktivní barva, v tomto případě záleží na odstínu (na podílu temné složky).
Pokud máte rádi fialovou a purpurovou, zvolte si světlé odstíny typu lila , které jsou užitečné a na podobné frekvenci jako světle modrá a růžová. Podobné platí pro zelenou. Noste světlé, pastelové odstíny a vyhýbejte se hodně tmavým barvám.

Jak můžete vidět z výše uvedené tabulky, barvy jako bílá, žlutá a modrá napomáhají zvyšovat duchovní čistotu člověka. Naproti tomu černá barva má škodlivé vibrace, které nejen přitahují destruktivní energie, ale také odpuzují jakoukoli konstruktivní duchovní energii.
Černé barvě byste se měli vyhýbat, pokud trpíte nedostatkem energie a máte psychické potíže. Pokud se černé barvy nechcete vzdát, kombinujte ji s barvami světlými, které její účinek mohou vykompenzovat. Černé spodní prádlo byste však určitě nosit neměli.

Proč se nám líbí určité barvy
Na fyzické úrovni má člověk zpravidla rád určitou barvu, protože se hodí k jeho odstínu pleti, barvě vlasů a očí.
Na psychologické úrovni se vkus nebo odpor k určité barvě může měnit podle momentální nálady. Tyto změny nálady často vycházejí z momentální situace, např: Lidé dávají přednost živým barvám, když jdou na výlet. Při pohřbu se v některých kulturách nosí černá, zatímco v jiných se lidé oblékají do bílé. Lidé v pubertě a rané dospělosti mohou mít zálibu v růžové barvě.
Nebo pro ně tato barva něco znamená. Danou barvu a styl oblečení nejčastěji nosí oblíbený zpěvák, nebo je to zrovna v módě.
Může tam ale být i něco hlubšího, například pokud byl jedinec v minulé inkarnaci poškozen osobou, která na sobě měla zelené oblečení, bude mít na základě těchto zasutých asociací nejspíše averzi vůči zelené barvě.

Na duchovní úrovni má však výběr barev u konkrétního člověka mnohem hlubší význam. Nejrelevantnější faktor, který určuje, proč má člověk rád určitou barvu, je to, že se úzce shoduje s jeho základní povahou.
Sattvický člověk bude dávat přednost sattvickým barvám, jako je bílá a světle modrá.
Pokud je základní povaha člověka destruktivní, dává přednost spíše temných barvám a černé.

Člověk pod vlivem destruktivních energií obvykle vnímá dobré vibrace z černé barvy. Všechna čtyři těla, tedy fyzické, mentální, intelektuální a jemnohmotné, mohou být duchovně narušena a to může vést k obrácení jeho energetické polarity, kdy temné vnímá jako dobré a naopak mu dobré dělá špatně a snaží se tomu vyhýbat.
Pokud takové trápení přetrvává delší dobu, člověk pomalu začíná ztrácet vlastní identitu. Do popředí se dostává charakter jeho ovládající entity, která má dominantní slovo při uplatňování svých zálib, jež se odrážejí v chování takového člověka. To znamená, že vědomí člověka je zcela ovládáno destruktivní energií. Protože destruktivní energie má převážně složku tama, člověk si díky tomu oblíbí předměty s převahou tama, což je právě například černé oblečení.
Trend nosit černé společenské oblečení nebo nosit černou barvu v každodenním pracovním životě byl do značné míry podnícen destruktivními energiemi, které zákeřně a nenápadně ovlivňovaly (a stále ovlivňují) mysl lidí. Nošení černé barvy může nepříznivě ovlivnit i lidi v nejbližším okolí.

Doporučení pro váš výběr barev
Duchovně hledající člověk může často dávat přednost modré barvě, která ho energeticky na této cestě podporuje.
Barva oblečení by měla být sattvická, tedy bílá, žlutá, modrá a světlé odstíny. Ačkoli se to může zdát jako drobnost, postupem času se vyplatí, protože konstruktivní barvy postupně a šetrně potlačují destruktivní energetické složky.

Pokud někdo rád nosí černou barvu, může si i po přečtení tohoto článku hledat důvody, proč ji nadále nosit. Je to osobní volba každého člověka, nyní ji alespoň můžete provést vědomě. Nošení černé barvy nepřináší benefity v duchovním rozvoji a může mít nepříznivý vliv na energii a psychickou pohodu člověka.

Barva oblečení by ani neměla být křiklavá. Křiklavé barvy mají větší převahu složky tama, mohou člověka psychicky dráždit a provokovat, to ostatně umí i červená.

Oblečení v jednotné světlé barvě, bez výrazného potisku nebo rušivého vzoru, je harmoničtější, a proto je z duchovního hlediska považováno za více sattvické, než oblečení potištěné a bohatě pomalované.

Barvy vašeho oblečení by se měly vzájemně doplňovat, pokud se má nosit vršek a spodek v různých barvách. Například kombinace bílá + světle modrá, nebo bledě modrá + tmavě modrá.
Mezi oběma barvami oblečení by neměl být příliš velký kontrast. Pokud se dají dohromady dva kontrastní odstíny barev, vytvářejí se tím disharmonické vibrace. Proto se nedoporučuje nosit například smoking, kombinace černé a bílé barvy.

© aluska.org 2022

 



Komentáře

Ikona diskutujiciho Pěkný 2023-01-20 04:18:38 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, v práci si nevyberu v čem můžu chodit. Převládá černá a trochu červená. Svoje montérky mit nemůžeme. V práci trávím hodně času denně 8 hodin minimálně, určitě to má ten vliv pociťuju na sobě.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-20 10:11:40
Ikona diskutujiciho
sipka

Vezmi si pod montérky bílé nebo žluté tričko, bílé ponožky a světlé spodky. Tělo víc ovlivňuje barva, která se ho přímo dotýká, takže i když máš pracovní oděv, to co máš pod ním, je na tobě. Po práci se převlékni zpátky do světlých barev a uvidíš.

Ikona diskutujiciho Danny 2023-01-20 11:50:42
Ikona diskutujiciho
sipka

Já naopak v práci musím nosit bílou. Výhoda zdravotnictví. (I když ta látka nebude bůhví co)
Jinak mám štěstí, že jsem světlá, takže mi sluší právě světlé oblečení -hlavně modré a růžové. Aspoň v něčem mám navrch 🙂

Ikona diskutujiciho martin ****** 2023-01-20 13:32:20
Ikona diskutujiciho
sipka

Koukám, že je ten svět docela složitý. člověk ani nemůže nic udělat normálně, aniž by musel dávat pozor jestli to je nebo není destruktivní. V práci mám také černé tričko, ale měli by mi dát jiné když jsem elektro údržba, aby se to odlišilo od seřizovače. Mě by jako zajímalo proč nemůžu mít na práci oblečení dle vlastního výběru, ten kdo balí výrobky si může vzít jednorázový plášť. Akorát je pošlapána svéprávnost a další věci deklarované Vesmírem. Se honí nějaká bezpečnost práce a pravidla z nějakých certifikátů, přitom je to z velké části snůška otrockých výmyslů. Ale já vlastně zapoměl, že jsme všichni považováni za nesvéprávné ovce…

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-20 14:26:26
Ikona diskutujiciho
sipka

Jestli tě to tak štve, zkusila bych se slušně zeptat vedení jestli se můžu odlišit, jestli by jim stačila visačka se jménem firmy abych nenarušila značení zaměstnanců, nebo jestli by mi mohli v příští várce vyrobit logované oblečení akorát v jiné barvě. Třeba montérky se dají v pohodě koupit modré a připnout/natisknout na ně logo firmy není problém. Možná to vedení třeba jenom nenapadlo. Zeptání je zadarmo, přinejhorším řeknou ne ¯\_(ツ)_/¯ V tomto případě bych dodržela třeba montérky, ale tričko bych si vzala bílé. Kdyby se ptali, tak jsem to zaprasila a tohle je moje náhradní.
Musíš sám odhadnout do jaké míry je tam prostředí otevřené novým nápadům. Pokud je prostředí dobré, klidně bych nadhodila téma že černá barva psychologicky lidi deprimuje, způsobuje únavu a nechuť k práci, pasivitu. A že podle nějaké studie co jsi četl na netu světlé energetizující barvy zlepšují náladu a zvyšují výkon zaměstnanců a jestli se na tu černou tím pádem nechcou vyprdnout, protože by to kolektivu prospělo. A uvidíš, třeba tě i mile překvapí.

btw. by mě zajímalo, jak zní ta regule podle které musí zaměstnanec chodit jako funebrák z důvodu bezpečnosti, když černá ani není kontrastní barva

Ikona diskutujiciho martin ****** 2023-01-21 18:47:34
Ikona diskutujiciho
sipka

Zeptat se můžu, stejně je už na čase začít bránit svá práva. Barvami jsou odlišené pracovní pozice, obyčejné monterky mám modré a pak lepší šedé, ale ty si beru jen v noci, abych je nezničil. Modrou barvu mám rád a nesnáším hnědou, stačí hnědá niť a nepřekousnu to. Já ani nevidím důvod proč by měla vadit třeba tepláková souprava, když by zůstávala v práci a ven se nenosila. Oni nechtějí aby se lidi přiliš voněli a sušili hadry venku kvůli alergenům, ale že na výrobky sahají smradlaví kuřáci nikomu nevadí. Nejlepší by bylo aby si vzal barvu každý jakou chce a pracovní pozice se může odlišit nášivkou s různě barevným orámováním.

Tou bezpečností jsem myslel, že nám ty hadry musí dát a my to musíme podepsat, když by přišla kontrola nebo může být někdo vyhozen za něco čím ohrozí maximálně sebe i když je přece každý sám zodpovědný za své činy.

Mě hlavně vadí že se nectí základní věci jako je třeba svéprávnost a i další věci protože já jsem spíš přes ty menší věci (spínací a bezpečnostní přístroje) a pak je tam jeden kolega, který ja raději na ty větší věci, takže bychom se doplňovali, ale aby se to ctilo, to bych v současném světě chtěl hodně. S tím zeptáním to moc růžově nevidím, chtít zlepšit svět je stále příliš velká drzost, která může skončit příchodem policie nebo zabijáků.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-21 20:03:58
Ikona diskutujiciho
sipka

Hele, skoro žádná práce není jenom o benefitech. Každá pozice a každá profese má svoje problémy a svoje lejna. Jenom málokdy se s ničím člověk v práci nepere.

Ikona diskutujiciho tauri 2023-01-21 22:13:11
Ikona diskutujiciho
sipka

Hlavní je, aby montérky měly nějaký standart, který musí splňovat. Což je bavlna, nějaká trloušťka a pevnost. Kdyby byly z umělotiny, hrozí, že stačí jiskra a začnou hořet. Proto to hrotí, protože pak mají tahanice a pokuty. Takže stačí se prostě domluvit se šéfem. Pokud není blbec, měl by tolerovat jinou barvu, pokud je to magor, zkus změnit práci. Fabrika není od toho, aby každý byl individuální, tam je skoro každý jako robot s minimální hodnotou.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-22 10:09:40
Ikona diskutujiciho
sipka

Pro mě má kluk z fabriky rozhodně větší hodnotu než kdejaká seleblitka, protože pracuje rukama. Ve společnosti jsou ty hodnoty fakt postavené dost divně. Lidé kteří nemají skoro žádný přínos pro společnost jsou uctíváni jako bozi. Ti co nás všechny např. zásobují jídlem a vytvářejí reálné hodnoty by se měli uctívat.

Ikona diskutujiciho kiana 2023-01-22 12:35:39
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue K. Loskotová 2023-01-22 10:09:40
Přesně, největší plat a obdiv by měli mít lidé, kteří pěstují a vyrábí (zdravé) jídlo a také ti, kteří vyrábí věci, které člověk potřebuje (pak také i ti, kteří umí automatizovat, např. programátoři – ale to by automatizace musela vést k základnímu příjmu a ne ke ztrátě zaměstnání=peněz původních zaměstnanců).

Podle mě je to v současnosti takto nastavené kvůli psychologii – když pracovníkovi řeknete, že je důležitý a potřebný, začne mít větší požadavky než když mu říkáte, že je pouze nahraditelným otrokem. Tady už záleží na konkrétním člověku (zaměstnanci) – když je dobrý, tak sice začne mít vyšší požadavky (např. důstojný plat, aby si ho firma vážila a nejednala s ním jako s hadrem), ale nebude rozežraný – naopak pokud má zaměstnanec špatný charakter, tak se bude snažit své požadavky vyšponovat na maximum (bude se snažit „vytřískat co se dá“).

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-22 13:22:10
Ikona diskutujiciho
sipka

Hodnota pracovníka se dá snadno změřit tím, že si člověk položí otázku, o co by svět byl ochuzen, kdyby všichni takovíto lidé přestali pracovat/vyrábět. Na čem by se to poznalo. V tu chvíli, pokud si to člověk skutečně uvědomí, vyhodí televizi a půjde si pro mlíko k místnímu zemědělci 😀

Ikona diskutujiciho tauri 2023-01-22 15:21:22
Ikona diskutujiciho
sipka

Já dělal ve fabrikách a žádný med to fakt není, tak vím, o čem mluvim. Já bych měl rád holku, co taky radši maká rukama, protože ví, co je v tom za práci a váží si věcí a peněz. Ale v této době není fakt vhodné hrát si na hrdinu a být u ženských za drsňáka. K čemu to pak je, když příjde strhanej domů, za nějaký bakšiš a děti skoro neuživí, protože dře a management si mastí kapsu a kupuje nová auta. Ano, je v tom poctivá práce, vyrábí se věci pro druhé..ale za jakou cenu. Jak se jedná s lidmi, oni pak jednají s druhými a pak se divíme, jak se k sobě všichni chovají, protože největší hodnotu má přece člověk z kanceláře a dává to těm dolě pěkně „sežrat“. Když jsem chtěl přidat, učil jsem se nové věci. Když už to nešlo, řekli, že bych si musel nosit práci domů. Což už je příliž…několikrát jsem chtěl přidat, nešlo to..když jsme odešli 2 lidi po sobě, po pár měsících šéf přidal a najednou to šlo. Začínal jsem na 14 000 a končil po 4 letech na 18 000. To mají dneska brigádníci v Kauflandu a to vše jsem byl nucen zahodit kvůli očkovaným a k čemu mě to je, když člověk nemůže dělat mezi lidmi. Ani ajťáka nemůžu dělat, protože je to kontakt s lidmi a to bych mohl mit 25-30tis. Přiznám se, že bych teď dělal klidně práci, která je k ničemu, ale hlavně, že bych měl klid a uživila by mě. Žádný stresy a ponižování…A proč to? Stejně většina věcí se hned rozbije, tak proč vyrábět jen další problémy, které druzí musí řešit. Já vim, že je to vše obrácené, ale hrdinu ze sebe už dělat odmítám, abych vypadal u ženských drsně. Většina žen chce chlapa, co uživí rodinu, když je prcek…jenže většina fabrik nabízí plat jen k tomu, aby člověk musel dělat přesčasy a za hoodně těžkou práci jsou až pak sem tam příplatky.
Zaměstnavatelé si stežují, nejsou lidi a když, tak nechodí skoro do práce…Bodejď by ne, když jim nenabídnou dustojnou mzdu. Já jim řikal, budete brečet, jestli si myslíte, že za tyhle peníze tu seženete lepší lidi..a taky že ne. Dnešní lidi nechtějí dát práci nic navíc, dnes jen dělají do rámce svého platu. Ale jak jsi psala, hodnota pracovníka se pozná podle toho, když by tu nebyl. S tím jsem taky žil, ale svět funguje jinak a dokud jim to neukážem, tak si takových lidí vážit nikdy nebudou. Ale svět je nastaven tak, aby každý bojoval o přežití a v nouzi bral co je.

Ikona diskutujiciho martin ****** 2023-01-24 13:07:47
Ikona diskutujiciho
sipka

nějak popořadě

Kdyby víc lidí četlo Vaše články, tak by to na světě vypadalo jinak.

Jasně, dát nějaká základní pravidla, dál ať si každý vybere. Je jasné, že to nejde tak všude. nějaké povědomí o bezpečnosti práce by mělo být součástí základního vzdělání. V práci se dělají školení, kde každý podepíše prezenční listinu a tím je prokazatelně seznámen. Dál ať si činí dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Když si při procházení skladem neberu přilbu, tak tím nikoho neohrožuji, tak proč by mi měl někdo dávat trest nebo mi něco kázat (pochybuji, že se dá přežít pád palety z deseti metrů). Když si svéprávně posoudím rizika a půjdu ještě ob řadu než jede zakladač, tak přece nic nehrozí. Když někdo dá vědomě něco na prasklou paletu a propadne se to, tak se dopustil obecného ohrožení. Nač vymýšlet nějaké další výmysly, když stačí znát existující všeobecné zákony. Když se někde musíte pamatovat ještě nějaká jiná pravidla, tak to jsou přece mafiánské praktiky. Problém je hlavně v tom, že se firma zodpovídá za něco, co nemůže ovlivnit, oni nemůžou ovlivnit to, co se lidem honí hlavou. Nevidím důvod, proč by člověk v továrně nemohl být individuální, ještě nikdo vědecky neprokázal, že to nejde.

není co víc dodat.

S tím automatizováním by se to také nemělo přehánět. Usnadňovat, to ano, ale nepřehánět to, třeba tou digitalizací, kterou pořád dokola omýlají piráti akorát tím zvětšíte vzdálenosti mezi lidmi. Základní příjem by musel být nějaká hodnota spočítaná pro normální přežití a lépe by se měl ten kdo se podílí na fungování světa, ale to se musí předělat finanční systém a celkově změnit celý systém, aby se z práce stala forma vzájemné pomoci k fungování světa.

Pracující lidé mají velkou moc, ale kolik lidí ví něco o fungování světa.

Aby se ze všeho stal systém pro lidi, tak se musí předělat hodně věcí. Já vím jak to udělat a snad nejsem jediný na planetě, ale kdo mi/nám dá prostor? Alternativu mnoho lidí nečte a v mediální žumpě rozumně smýšlející lidé nemají místo.

Ikona diskutujiciho Denisa 2023-01-20 07:01:11 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Chtěla bych se zeptat, jak je to s béžovou barvou. Děkuji

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-20 10:08:16
Ikona diskutujiciho
sipka

To je mix žlutá-oranžová, nebo podle odstínu mix hnědá-žlutá, nebo jenom hnědá (kávová) a vše v hodně světlé. Takže obecně uklidňující dobrá barva, ale „béžová“ se říká různým odstínům, které přitom vycházejí z vícero barev. Proto není v tabulce. Najděte si odstín ze kterého vaše béžová vychází a od toho se odrazte.

Ikona diskutujiciho zuzi 2023-01-20 12:07:18 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No já teda fakt zírám. Podobných článků jsem už četla kvanta ale tento je prostě nejlepší. Perfektně zpracovaný a spousta nových poznatků. Díky moc

Ikona diskutujiciho LenQa 2023-01-20 12:08:43 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alu mám přečtenou tvou knížku Anděl strážný a moc se mi líbila. Měla jsem u ní i několik fakt krásných zážitků. A hrozně moc ráda se na tvůj web vracím. Je tu skvělá energie. Děkuju za tvou práci za ty spousty kvalitních článků zadarmo a hrozně moc si přeju abys ještě nějakou knížku vydala. Těším se na ni.

Ikona diskutujiciho František 2023-01-20 12:09:41 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluska.org opět nezklamala! Článek je bezvadný!

Ikona diskutujiciho Q 2023-01-20 12:17:44 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, opravdu smekám. Tolik kvalitního obsahu. Právem jsi nejlepší spisovatelka o duchovní tématice u nás i na Slovensku. Takto kvalitní web a takto pestrý jsem v životě nikde neviděl ani v zahraničí a dneska to na mě opět udělalo dojem že jsem na tom nejlepším místě.

Ikona diskutujiciho klara 2023-01-20 12:31:32 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Obľubujem na stenách a v interiéri svetložltú, bielu a svetlejšie odtiene zelenej, nábytok v odtieňoch hnedej (drevo) s červenými a oranžovými doplnkami – tak, ako je to v prírode. Ale čo sa týka oblečenia, tak tmavomodrú + odtiene modrej, čiernu a bielu. Mám rada biele pyžamo. Môj obľúbený kabát je dlhý a čierny a cítim sa v ňom dobre. Na mňa pôsobí čierne oblečenie väčšinou príjemne upokojujúco v interiéri ju ale rada nemám. Všimla som si, že niektorí ľudia vyzerajú v čiernom oblečení príjemne, vyrovnane a s gráciou, ale niektorí naozaj ako kôpka nešťastia (a nikto blízky im nezomrel), úplne bez energie. Asi záleží na tom, aký energetický potenciál každý práve má. Červená a oranžová musí byť veľmi energetizujúca, tmavomodrá, čierna, tmavohnedá upokojujú (energiu uberajú, aj v zmysle, že harmonizujú príliš veľa energie ) .

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-20 14:33:53
Ikona diskutujiciho
sipka

Důvod proč někdo vypadá v černé jako na funuse a jiný člověk v ní vypadá elegantně je barevná typologie. Máme světlé a tmavé typy lidí a ještě se to dělí na teplé a studené typy. Když dáš světlému typu černou, tak ho prostě přebije, protože takovým lidem sluší světlé odstíny, pastel. Světlý typ díky tomu snese černou jenom když ji nemá úplně u krku – třeba šaty kde je odhalený dekolt, nebo když to rozbije světlou šálou.
Barevná typologie je moc zajímavé a pěkné téma, jsou o tom videa i spousty článků. https://www.nivea.cz/tipy-rady/pece-o-plet/barevna-typologie-0nrp0

Ikona diskutujiciho Danny 2023-01-22 11:33:59
Ikona diskutujiciho
sipka

Barevná typologie je dobře vysvětlená i v knize Všechno, co jste chtěli vědět o módě. Díky ní jsem konečně přišla na to, proč nevypadám dobře v tyrkysové barvě, i když je ve světlém odstínu. Naopak se mi na sobě vždycky líbila růžová, ale dřív jsem ji nechtěla nosit, protože jsem měla strach, že si budou ostatní myslet, že vypadám jak barbína 😀
Taky mě kolegyně v práci pořád přemlouvala, ať si pořídím nějaké veselé vzorované oblečení a nenosím pořád světle modré a jednobarevné halenky. Ale vím, že v tom bych se necítila dobře a vypadala bych jak z cirkusu.
Ještě je dobrá Kibbeho typologie oblékání. Díky tomu jsem zas přišla na to, proč se necítím v romantických květovaných šatech a la 50. roky, i když se mi jinak ten styl líbí.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-22 11:50:49
Ikona diskutujiciho
sipka

Mně se vzorované a potištěné věci taky nelíbí. Všechno pokud možno beru jednobarevné pokud to jde. Velké a hlavně pestré vzory na mě působí chaoticky a rušivě. I když chápu proč je někteří lidé preferují. Ledacos schovají.

Ikona diskutujiciho Danny 2023-01-22 14:14:22
Ikona diskutujiciho
sipka

Měla jsem učitelku, která byla dost extrovertní a veselá a vzorované výrazné věci se k ní hodily. Tak nějak ladily s její povahou. Ale já, klidný melancholik, co se drží zpátky, by v tom vypadal divně.

Ještě mi přijde zajímavá Kitchenerova typologie a typ „éterická esence“, kam patří lidi, co působí (vzhledem i osobností), že jsou z jiného světa, nadpozemsky – připomínají anděle, víly, dokonce mimozemšťany – jako příklady se nejčastěji uvádí Tilda Swinton, Cate Blanchet, Anya Taylor Joy. To mě tehdy zaujalo, protože i o mně párkrát lidi řekli, že jim připomínám anděla, dokonce mě kdosi přirovnal k panence Marii, nebo Alence v říši divů 😀 (to poslední mě tehda urazilo)

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-22 14:33:45
Ikona diskutujiciho
sipka

:O díky za tip, načtu si to

Ikona diskutujiciho astrei 2023-01-20 12:49:42 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Toto je opravdu vynikající článek. Lepší přehled, co která barva dělá, na internetu těžko najdu. Díky

Ikona diskutujiciho hanka 2023-01-20 15:23:18 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Černou nosím dost, hlavně v zimě a v práci, protože se tam necítím úplně dobře, izoluju se tím od nadměrné nechtěné pozornosti. Ale vždycky mám k tomu modrou nebo růžovou šálu. V létě mám nejradši bílou, nosím ji kdykoli můžu. Zajímavé je, že na spaní si nikdy nic jiného než bílou barvu nevezmu, nevím proč ale mít černé pyžamo tak to neexistuje, na spaní jedině bílá.
Myslím, že kdybych žila daleko od lidí tak černou barvu vůbec nepotřebuju. Taky je hrozně zajímavé, že do společnosti se nosí hodně černá a zejména u pánů tradičně bílá košile a černé sako.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-20 17:13:48
Ikona diskutujiciho
sipka

Na spaní mám favorita světle růžovou. Mám pocit že ta barva před spaním hodně uklidňuje.

Ikona diskutujiciho hanka 2023-01-20 20:19:35
Ikona diskutujiciho
sipka

A to je dobrý nápad! Zkusím 🙂

Ikona diskutujiciho octomaník 2023-01-20 15:47:40 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Při čtení jsem si vzpomněl na Dana Nekonečného ze šum svistu, který nosil bílou, žlutou, oranžovou, růžovou a červenou barvu

Ikona diskutujiciho Nirvana 2023-01-20 17:28:19 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

jojo 😀 moje záliba v bílé má určitě svoje důvody

Ikona diskutujiciho mariankosmac 2023-01-20 19:44:12 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Čierne oblečenie blokuje energie avšak zároveň blokuje prístup energetickým upírom a nemôžu vám toľko sať energiu, takže nosenie čiernej na zopár hodín – napríklad do práce – nemusí byť úplne od veci. Najlepšie chráni čierna kožená bunda.

Ikona diskutujiciho kiana 2023-01-20 22:56:18 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Článek popsal moje oblíbené barvy! Dokonce jsem uvažovala, že bych obměnila šatník do světlých barev (abych se cítila lépe), ale pak jsem si řekla, že to není důležité – no asi to nakonec přeci jen udělám (akorát postupně).

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-20 23:12:32
Ikona diskutujiciho
sipka

Zajímavé je, že když člověk opravdu dá všude pastel, i na kalhoty a ponožky, tak se opravdu i psychicky cítí mnohem líp, ve větší pohodě. Nevýhoda je, že to má hned zaprasené 🙂

Ikona diskutujiciho Magdalena 2023-01-21 20:37:58 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ano růžová barva nejen uklidňuje ale snižuje i agresivitu, proto se používá na zdi ve věznicích. Barvy mají vliv i na fyzické tělo když vezmeme tu červenou tak tahle barva dodá energii když ráno vypijeme vodu která postála v červené sklenici nebo láhvy. Sportovní oblečení se šije taky v červených barvách ,například na ranní běh když se nám moc nechce je červená souprava super volba . Na druhé straně by červená barva neměla být v pokoji kde leží člověk s horečku ,má onemocnění krve, taky zvyšuje krevní tlak.

Ikona diskutujiciho Lu 2023-01-21 23:14:51 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Taky už nějakou dobu uvažuju, že barvy oděvů postupně obměním a přejdu na světlejší, ale bude to muset být postupně, mám opravdu hodně černých a tmavých věcí. A nebudu to hned všechno dávat pryč a shánět nové.
Ale ložní prádlo a oblečení na spaní naopak taky nejradši světlé.
Jsem barevný typ tlumené léto, tak by se ke mně hodily studené světlé barvy, jenže nějak jsem si až moc navykla na ty tmavé. Ale cítím, že to už není úplně ono, a zdá se mi, že to není vhodné napořád ani z hlediska vzhledu, teda mladým sluší cokoli, ale když pak člověk stárne, tak mi přijde, že se mu k pleti a vlasům víc hodí světlé barvy.
Žlutá se mi ale nikdy moc nelíbila. Modrá ano v různých odstínech. Taky možná žlutá pro moc lidí v Česku/Střední Evropě není moc slušivá v blízkosti obličeje, protože tu je nejvice zastoupený letní typ, tedy se studeným podtónem pleti.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-22 10:12:34
Ikona diskutujiciho
sipka

Já jsem zase četla že nejvíc je jarních. Světlých teplých co naopak žlutou můžou.

Preference barev se časem postupně mění.

Ikona diskutujiciho Lu 2023-01-22 13:34:51
Ikona diskutujiciho
sipka

Chápu to správně, že modrá je v pořádku ve všech odstínech? Tedy i tmavší?

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-22 13:37:30
Ikona diskutujiciho
sipka

Modrá je silně duchovní barva a je vhodná i v sytém odstínu. Úplně temným odstínům modré (půlnoční modrá) bych se však také vyhnula kvůli vyššímu obsahu černé barvy.

Ikona diskutujiciho mariankosmac 2023-01-22 13:06:22 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zaujímavé je že slovenky neznášajú zelenú ale ukrajinky nosia zelenú často. A kockované košele sú tiež zlé? Matovič má v obľube také kockované saká (tmavé). Môj dedo ale tiež nosil kockované košele a bol konštruktívny ale on nosil asi skôr tie svetlejšie farby (kombinácia červenej s bielou,…).

Ikona diskutujiciho Eva 2023-01-22 16:34:10 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A jak je to s barvou na vlasy, pokud si teda vlasy chci obarvit, taky vadí tmavé odstíny?

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-22 16:57:11
Ikona diskutujiciho
sipka

Z barev není vhodná černá která stahuje energii. Pokud má někdo přirozeně tmavé vlasy, lépe je nabarvit na tmavo, než si je poškodit peroxidem a být světlý za každou cenu i když mu to nejde k pleti.

Ikona diskutujiciho Lu 2023-01-22 17:15:27
Ikona diskutujiciho
sipka

Asi blbý dotaz, ale když teda někdo má černé vlasy přirozeně, tak mu to nijak nevadí energeticky?
Barvit se na odstín o hodně tmavší než původní myslím málokdy vypadá dobře… Vlastně myslím, že nejlepší je nebarvit vůbec, protože nejlépe se nám hodí k pleti to, co nám roste přirozeně.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-22 18:29:39
Ikona diskutujiciho
sipka

Trocha černých vlasů na hlavě nikomu neublíží. Ale pokud je člověk přirozeně nemá černé tak bych to na černo nebarvila. Černá nesedne jenom kam někomu a pak nejde stáhnout k přebarvení aniž by se vlasy zničily.

Ikona diskutujiciho Lu 2023-01-23 20:25:04
Ikona diskutujiciho
sipka

V souvislosti s tou barevnou typologií se mi líbil taky tenhle článek winterinparis.blog/2021/10/12/barvy-podzimu-jsou-uchvatne-ale-neni-to-nic-pro-nas-stredoevropske-zeny/

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-24 10:40:13
Ikona diskutujiciho
sipka

Došla jsem na konec a čekala jsem nějaké doporučující východisko. Žádné tam není. Ani odkaz na pokračování. To je přesně to čemu se já snažím na svém webu vyhýbat a pokud možno východisko vždycky dát, nebo odkázat, pokud to jde. Jinak je téma nedotažené a čtenář se vlastně nedozví co má dělat. A musí hledat jinde. Jinak je to samozřejmě pravda, obchody prodávají neslušivé barvy a uspokojivý šatník se mi podařilo sestavit až díky nakupování na internetu, jinak procházet kamenné obchody pro mě znamená buď odejít s prázdnou, nebo koupit něco co nakonec leží ve skříni. Tak už to nedělám.

Ikona diskutujiciho Lu 2023-01-24 14:08:07
Ikona diskutujiciho
sipka

No jo, ona tam má více článků, co se dotýkají toho samého tématu, takže tady nebylo záměrem nějak podrobněji probírat barevné typy.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-24 14:16:41
Ikona diskutujiciho
sipka

Jinak co jsem si všimla, jakékoli oživeníčko je často cesta modního peklíčka. Jak ostříháš přírodní dlouhé vlasy na krátko a nabarvíš, bum, +10 let nahoru instantně. O tom že pak stylisti oblékají ženy do oblečení které jim evidentně nesedí a které nikdy nosit nebudou a je to jenom efekt na fotku do článku, ani nemluvě.

Ikona diskutujiciho Eva 2023-01-22 17:18:01 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To je pravda no.Já už mám šedé vlasy, proto si je aspoň barvím, mám je něco mezi tmavě červenou až zrzavou. Tak mě právě zajímalo zda li to vadí. Ale oblečení,to si můžeme obměnit,z tmavé na světlou, hodně jde teda i o zvyk. A nosit zrovna bílou, považuji za umění, které neovládám😃.

Ikona diskutujiciho Lu 2023-01-22 23:54:06
Ikona diskutujiciho
sipka

Já třeba to nepovažuji za nějaký defekt mít nějaké viditelné bílé vlasy, od určitého věku to je normální, sleduju i různé online komunity na to téma, protože už se mě to taky trochu týká, ale k tomu si musí každý dojít sám, kdy se odhodlá vystoupit z barvícího kolotoče.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-23 12:54:27
Ikona diskutujiciho
sipka

Tady je problém že společnost je nastavená na posedlost sexem a trvalým mládím. Dokonce se hodně urážejí lidé kvůli věku. Já od svých 25ti let čtu o sobě urážky že jsem „stará“, ale do 20ti let jsem četla urážky na své mládí. Čili ideál v celého života člověka je podle nich asi pět let mezi 20 a 25, cokoli pod je nezralé blbé děcko a cokoli nad je stará bába/dědek a asi se může jít rovnou zakopat. Většinou to píšou rozkydlenci a poďobanci co sami vypadají jako Jabba Hutt, na ženu si v životě nesáhli, ze své zatuchlé chýše vylézají pouze po setmění aby si koupili mcdonalda, deodorant viděli možná tak na obrázku a maminka jim ještě ve 40ti maže svačinku protože je žádná nechce. – Pár jsem jich viděla i potkala. Asi si připadají míň uboze když můžou urážet jiné lidi. Ale na někoho s nízkým sebevědomím nebo kdo si opravdu uvědomuje že stárne to může působit opravdu zle. Tak nevím co musejí poslouchat ženy v 60ti. Pak se nedivím, že někdo nechce svůj věk přiznat kvůli šikaně, nebo druhá varianta jsou lidé, kteří šedivějí už před 30. rokem, klidně je jim 26 a už nacházejí šedé vlasy. To je dost nefér a je pochopitelné že to barví. Dost velká zátěž na psychiku je i muž který třeba už ve 27 ztrácí vlasy. Pokud chce společnost přestat bojovat proti šedinám, je první potřeba odstranit ty hlasy, které urážejí a posuzují druhé lidi kvůli jejich věku, jakoby oni sami snad mládli. A dokud tohle nepřestane, tak se šediny prostě budou pořád zakrývat. V médiích taky vidíme hlavně mladé a vyfotošopované lidi. Podvědomě tím přijímáme zprávu – pokud takto nevypadáš, je s tebou něco špatně, utíkej si koupit antiage krém. Jakoby stárnutí pro člověka nebylo samo o sobě stresující, ještě se budeme do toho vzájemně za to urážet. Děs běs.

Ikona diskutujiciho Lu 2023-01-23 13:54:56
Ikona diskutujiciho
sipka

Úplně souhlasím, Alue, štve mě to vyzdvihování jenom krátkého mladého úseku života jako toho ideálního. Hlavně to tak je ve vztahu k ženám. Přikládání důležitosti povrchní mladistvé kráse, která ale trvá jen krátký čas v porovnání s délkou života. Ale já třeba jsem ve svých 37 daleko spokojenější se svým životem než před 10 lety. Okolo 30 let myslím, že je to docela běžné mít nějaké bílé vlasy (já jsem si jich všimla u sebe poprvé asi mezi 32-33). Říkám si, že pokud si jenom budeme stěžovat ale zároveň se podřizovat tomu společenskému trendu, tak se nic nezmění. Změní se to, až když někdo se rozhodne, že to bude dělat jinak. Líbí se mi to sledovat právě na těch sociálních sítích v posledních letech (hlavně v angličtině toho je nejvíc) – ženy různého věku, které přešly na svoji přirozenou barvu. A taky dělá pěkné rozhovory na tohle téma Světlana Čiberová na YouTube. Já jsem pár let používala přelivy, ale už se mi to nelíbí a vyloženě se těším, až mi dorostou zase vlasy s mojí barvou, i když už jich je tam více bílých, než když jsem před 5 lety s těmi přelivy začala, ale rozhodla jsem se, že to tak chci a nechci už to barvit, stejně ty umělé barvy nevypadají přirozeně.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-23 14:02:10
Ikona diskutujiciho
sipka

Taky jsem o tom překládala. Dá se překrývat i hennou, ale ta jenom natonuje, než že by to úplně překryla, takže vzniká melír. Myslím že je to o pocitu v čem se kdo cítí dobře a nic by nemělo být důsledek nějakého vnějšího nátlaku nebo populárního trendu.

Ikona diskutujiciho Lu 2023-01-23 17:00:40
Ikona diskutujiciho
sipka

Ano, u henny je alespoň výhoda, že snad není škodlivá, akorát je to náročnější proces (oproti tomu s tím tónovacím vymývatelným přelivem to je snadné) a taky asi není snadné vychytat ten správný odstín (třeba jak to bývá někdy oranžové, tak to se mi moc nelíbí). Ale stejně si myslím, jak o tom mluví někdy třeba i ta Světlana, pořád to neřeší ten problém, proč vlastně zakrývat to, co nám přirozeně roste, jen kvůli nějakému společenskému zvyku, namísto toho přijmout tu svoji aktuální skutečnou barvu.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-24 10:32:08
Ikona diskutujiciho
sipka

Je s tím borčus a je omezený počet barev. Studený odstín s tím pravděpodobně ani nejde pořádně udělat. Ale je to prostě možnost, kterou se člověk taky může vydat.

Ikona diskutujiciho Petra 2023-01-22 18:02:42 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ach jo, ze světlých barev jakž takž snesu světle kávovou… světlé pastelové barvy na mě vypadají příšerně, ale přímo zářím v sytých teplých zemitých tónech (tmavě zelená, bordó, šedá…) ale díky za tip na nošení bílé spodní vrstvy 🥰

Ikona diskutujiciho hanka 2023-01-24 17:10:00
Ikona diskutujiciho
sipka

Myslím že bílá sluší úplně každému barevnému typu 😉 asi taky obměním šatník do světlejších barev.

Ikona diskutujiciho Jana 2023-01-27 09:29:12 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak to se musim asi nad sebou zamyslet. Ziji v Praze a pohybuji se v umelecke bubline, kde panuje sice svoboda v oblekani, ale vetsina lidi nosi cerne obleceni. Ja taky. Protoze se v nem citim nejlepe, tak se musim zamyslet, co to o mne vypovida :/ Miluju barvy, pracuji s nimi, ale v cerne se citim tak nejak v bezpeci. Taky mi dela dobre svetle fialova, modra jako lapis a oranzova, jen to jsou casto jen doplnky, nebo topy. A naopak barva, ktera me irituje je zluta, nesnesu ji na kuzi. Ale pritom se zlutou jako barvou pracuji rada, protoze je prijemne pozitivni. Jen ji nesmim mit na tele. Zkusim zaradit do satniku vic z tech mych oblibenych barev 🙂 Hezky clanek!

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-27 09:56:49
Ikona diskutujiciho
sipka

Černá barva je praktická a ledacos skryje. Zkus to vyvážit světlým domácím a uvidíš. Doma se před nikým schovávat nepotřebujeme.

Ikona diskutujiciho Lu 2023-01-27 23:12:28
Ikona diskutujiciho
sipka

Také mě to motivovalo k zamyšlení nad tímhle svým dlouhodobým zvykem, který jsem si kdoví proč myslela, že nikdy nezměním, ale možná by bylo dobrou změnou to udělat? Černá a tmavé syté odstíny působí tak nějak tajemně a důstojně a myslím si, že jsou velmi slušivé, ale bude asi prospěšné zkusit postupně zařadit i ty světlejší barvy a zrovna modrou mám taky hodně ráda, takže se mi jeví jako nejvhodnější barva pro začátek s nahrazováním černé.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-28 10:58:33
Ikona diskutujiciho
sipka

O slušivosti tmavých odstínů by se mohla vést polemika, protože záleží na tvém barevném typu. Jestli jsi světlá nebo tmavá, studená nebo teplá. Co jednomu lichotí, v tom druhý vypadá mrtvolně.

Ikona diskutujiciho Elis 2023-04-16 09:05:23 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

V dnešní době se mezi teenagery nenosí růžová, ale spíše černá… Několikrát naši třídu upozorňovaly i učitelky, že více jak polovina je oblečená jak na pohřeb :/ (9.třída). K tomu ještě trend emo lidí, který to akorát posiluje. A navíc, na oblíbenou barvu jsem se ptala několik svých přátel a čím více jsou bližší mému věku, tím více destruktivní barvy padaly. (Hlavně černá, šedá a nejlepší byla asi červená. Taky mi někdo řekl že černá a bílá, což je dost zvláštní když to jsou úplně opačné barvy). Neříkám že jsou takoví všichni, ale že je statisticky oblíbená růžová (alespoň v mojí sociální bublině) už dávno neplatí.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-04-16 13:36:05
Ikona diskutujiciho
sipka

Myslím, že obliba černé barvy k pubertě trochu patří. Skrývá nedostatky, maskuje nejistotu. Je to symptom toho, že je systém špatně nastaven a pubertálos jsou stresovaní. Učitelka ať jim udělá milejší prostředí a nebudou jí nosit černou. Emo bylo trendy za mě, to už dneka snad odzvonilo 🙂

Ikona diskutujiciho Lu 2023-04-24 10:27:29
Ikona diskutujiciho
sipka

Emo trend pamatuju taky z doby před asi tak 15 lety. Ale ono se to asi vrací v různých variacích a mládež si myslí, kdoví co objevila, a přitom už to existuje spoustu let. Akorát že se jedná pro většinu lidí jenom o módu. A málokdo třeba ví, že emo i goth jsou původně hudební subkultury nyní už docela dost staré a nejedná se primárně o módu, ta je vedlejší (a ani ta hudba není to, co si mainstream představuje, jsou to věci většinou úplně mimo mainstream, se kterými se člověk nesetká, pokud si to nevyhledá, např. post punk a goth rock, které začaly už koncem 70. let, žádný populární nu-metal typu Evanescence a podobně). Ale stalo se dobrým byznysem, že i na takové speciální módě se dá vydělávat a dá se šířit i mezi lidi, kteří o té hudbě nemají potuchy, a tak vznikla bohužel idea, že v těchto stylech jde jenom o módu nebo nějakou temnou estetiku.

Napsat komentář: Jana Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek