Kauza Aktip: Necháte tam poslední gatě a stejně vám nepomůžou. Je však alopatická medicína v něčem lepší?

31.5.2018 v Aluška.org 23

Světem a internetem teď hýbe velmi propagovaná kauza Aktip

Pokud máte čas a a náhodou vám to uteklo, dokument ČT1 o tomto zařízení, které nabízí klientům alternativní léčbu a psychosomatickou terapii, najdete zde: Dokument o Aktipu

Léčba rakoviny milencem? Dokument ČT odhaluje podvodné praktiky alternativní medicíny

Pacienti trpící těžce léčitelnými nebo nevyléčitelnými chorobami se někdy uchylují k tzv. alternativní medicíně. Ivana Lokajová se vydala do jedné z takových klinik nazvané Aktip a půl roku v ní natáčela se skrytou kamerou. Předepisovali jí kapky bez účinných látek nebo milence. Tedy nefunkční metody, za které vyinkasovali celkem asi 30 tisíc korun. S režisérkou Šárkou Maixnerovou z natočeného materiálu vytvořily dokument z cyklu Infiltrace nazvaný Obchod se zdravím. (zdroj)

Jako první mě napadlo, že to bude cílená mediální kampaň, ale pak když jsem dokument viděla, jsem byla celkem v šoku, jaké existence Aktip zaměstnává. Chronická lhářka, která neviděla pojem profesionální přístup ani z rychlíku a chronický lhář, který říká jak ho strašně ruší elektronika, ale nepozná nastrkané skryté kamery.

Ovšem, energetické vyčiťování a citlivost na různé přístroje a jejich vyzařování existuje, ale skoro nikdo je neodhalí okamžitě v reálném čase, spíš až s odstupem času. Mně se z Wifiny taky udělá fyzicky špatně až za nějaký 20 minut a ne okamžitě. Takže tohle šermování rukama a plácání játrem o bioelektřině, mě spíš pobavilo.


Terapeutické zařízení AKTIP sdružuje odborníky z celé škály oborů léčení zdraví, psychologie, regenerace a výživy. Zabýváme se celostní medicínou, s akcentem na duševní pohodu a poradenství pro jednotlivce, páry i rodiny s dětmi. (zdroj)

Jestli vás tedy zajímá můj názor na dokument, z toho co tam jde vidět není divu, že si pacienti stěžují.

Necháte tam 30 tisíc a nic se neděje. Vybarvujete barevná políčka a necháváte se strašit s nemocemi, které ještě ani nemáte, jenom aby si vás tam udrželi. Mám dojem, že paní Klímová okoukala tenhle postup od klasické medicíny, kdy si pacienta přehazují z jednoho oddělení na druhé jako horkou bramboru, protáhnou ho kde čím a na konci vyjde najevo, že bere patnáctery léky, protože lékaři si mezi sebou neřekli kdo mu co všechno napsal. To se zejména u seniorů děje úplně běžně, protože tam chodí často a postupně fasují další a další pilule.

Aktip funguje stejně. ,,Léčitelé“ si navzájem přehazují kšefty a lidi úplně stejným způsobem.

Jestli v něčem Aktip dělá chybu, tak v tom, že ve své nabubřelosti nějak zlenivěl, přestal si hlídat základní věci a kvalitu a neřešil co za lidi si tam dotáhl, jestli jsou to profesionálové, nebo cirkusáci. Taky evidentně nikdo nehlídá kvalitu služeb a nikdo nehlídá pokrok u nemocných… ale je na tom klasická medicína snad lépe?? – Kdyby byla, tak se přece všichni neléčíme doma alternativně.

Tohle udělalo ostudu snad skoro všem alternativním metodám a hodilo je to do jednoho pytle, protože srovnávat chronickou lhářku s metodami Joalisu, to je nebe a dudy. A posílat preparáty Joalisu na rozbor, když jsou to homeopatika a něco tam hledat, je opravdu vrcholná demence, protože homeopatie nebo energo-informační medicína je postavená právě na tom, že obsahuje pouze zlomek účinné látky, jen její esenci, aby oslovila mozek. O tom že homeopatika fungují, se snad ani nemusíme bavit, tu zkušenost má dneska každý druhý.

Kdysi jsem se léčila pouze Joalisem po dobu pěti let, pomohl mi velice a dodneška si občas něco ještě dokoupím, teď zrovna beru Antimetal. Protože s ním mám dobré zkušenosti. To, že je v dokumentu zmíněn a hozen na stejnou rovinu jako ta šílená ženská co údajně vidí nemoci, je urážka.

Aktip je podle mě zejména spolek podnikatelů. Mají tam pár schopných lidí, ale zbytek jsou duc-hovní blázni kteří člověka spíš víc zblbnou a vyděsí, než aby mu pomohli. A je s podivem, že Klímová při své vzdělanosti a inteligenci něco takového dopustila. Četla jsem učebnici psychosomatiky od Aktipu, byla přínosná, ale zbytečně extrémě složitě napsaná, neříkám že tomu Klímová nerozumí, nebo že neví co a jak, kritizuji podnikatelský záměr jako takový, výběr špatného personálu a obrovskou benevolenci, jelikož na ně očividně nedohlíží. Možná na to nemá čas stát jim za zadkem, svěřila až moc důvěry, a to je právě ono…

Zbytek si ČT přibarvila a sestříhala tak aby to vypadalo jednoznačně, ale skutečná pravda leží uprostřed.

Aktip se stal vhodným prostředníkem pro boj s alternativní medicínou, potřebovali beránka na podříznutí, tak si ho našli. Kdyby se se stejným záměrem vydala ČT do klasické nemocnice, tak bychom měli skoro stejný dokument. V nemocnici jsem párkrát byla ještě než jsem měla občanku, nikdy mi s ničím nepomohli, taky si mezi sebou nic neřekli.

Nejlepší fail například byl, když jsem tam šla s mechanicky poraněným kolenem, nedostala jsem nic ani na zpevnění, táhla jsem se tam pěšky několik kilometrů protože na mě všichni kašlali, po dvou týdnech jsem měla dojít na kontrolu a pan doktor tam ani nebyl, sestra o tom nic nevěděla, tak jsem se táhla zase zpátky. Pěšky. Po dvou týdnech jsem pajdala stejně jako předtím a sestra nechápala, že to mám stažený jenom obinadlem… Když mi opravdu něco bylo a šla jsem tam cíleně se zánětem vnitřního ucha, řekli mi že už nic nevidí, že tam nic není a poslali mě dom. Kapky jsem měla už vykapané, že to nic neudělalo, nikoho nezajímalo. O tom jak tihle řezníci zdevastovali moji mámu, se radši ani rozepisovat nebudu.

Mezitím mi chodí pozvánky na mamograf a na čípek… A tohle není strašení pacienta?

Léčit dneska lidi, myslím těžce nemocné lidi, ještě k tomu alternativně, je v podstatě sebevražda. Primárně tomu nepřeje systém a když na to nemáte nic oficiálního v ruce, snačí aby vás někdo nespokojený naprášil a jste na pranýři. A možná v base.

Každý člověk, který je těžce nemocný, je nemocný z nějakého důvodu a čím závažnější je nemoc, tím závažnější je důvod. A ten důvod nezmizí jen tak, podáním chemického léku, nebo detoxikačního preparátu. Hlavní je postoj, aktivita, změna životního stylu a prostředí, čehož velmi nemocní lidé nejsou schopní nebo ochotní, ti jsou experti spíš na to si stěžovat a házet vinu na druhé. Takhle se mohly množit i stížnosti na Aktip, který taky není všemocný a kde je nutná aktivita pacienta… Samozřejmě za předpokladu, že vás nešoupnou k té šílené ženské, co si vymýšlí jednu hovadinu za druhou a pak vám vyvěští nemoci, které ani nemáte.

Aktip by měl těžce nemocné odmítat hned u dveří, protože alternativní medicína – pokud to nedělá spolek bláznů – je na dlouho, je to dlouhodobý mnohaletý proces a na uzdravení je potřeba mít čas. Který těžce nemocný člověk nemá, který vyplýtval předtím někde jinde, nebo neaktivitou, potlačováním příznaků a polykáním ibalginů proti bolesti. A takovému už s homeopatiky fakt nepomůžete. Stejně tak jako se nedá alternativně léčit člověk, který už podstoupil chemo, odebrání orgánů a je závislý na lécích proti bolesti. To prostě není možné. Těžké případy, které jsou pár měsíců před smrtí, nebo před selháním orgánů, nemůžete léčit doma, nebo alternativně. To už je dávno pozdě. Proto nechápu, proč Aktip vůbec bere onkologické pacienty v pokročilém stádiu. Že nechápe, že na to už nemá, že to je zbytečné.

Z dokumentu jde poznat, že si realitu opravdu přibarvuje tak, aby vyzněl více alarmujícím způsobem.

Mě například pobavil záběr na Klímovou, která si chce o pauze dát cigáro (Mno, proč člověk, který učí o zdraví vůbec kouří, to je pro mě velká záhada, ale dobře nechme to teď stranou. Nás v autoškole učila zdravotnickou přípravu klasická sestra, která sotva chodila a měla nemocnou páteř, tohle zkrátka můžeme vidět všude) a byly jí kladeny další dotazy. Jelikož vím, že s lidmi pracovat a s lidmi se scházet je hodně psychicky náročné, docela rozumím tomu, že si chtěla alespoň na chvilku vypnout hlavu a odpočinout si, od toho ta pauza je, což ale platící semináře jednoduše nechápou, tak jim to řekla, že pauzu potřebuje. Dokument to vystřihl, takže nevíme co se dělo předtím, jak dlouhý proslov měla za sebou, a dorazil to komentářem o tom jak je Klímová arogantní, že odbývá lidi o pauze, když se jí přitom ptají na úplné blbosti, co by si mohli najít na googlu, nebo ve slovníku sami… Takhle se dělá nezaujatý dokument přátelé.

Rozhovor na DVTV s Jarmilou Klímovou ohledně probíhající kauzy – ZDE

,,Moderátorka“ jí to dává pěkně sežrat a docela se divím, že ji tam Klímová neposlala do zadku hned na začátku. Rozhovor začíná vypálenou otázkou ,,Jak jste to mohla dopustit.“ Jistě, kritika je na místě, ale tohle také nepovažuji za profesionální přístup. Taky se tam Klímová skoro smaží ve vlastní šťávě, protože proti některým věcem z dokumentu se jednoduše argumentovat nedá, jsou velice jednoznačné.

,,Mnoho onkologických pacientů jsme vyléčili, nejsem si vědoma, že bychom někoho poškodili. Rakovinu často léčí změna rodinného schématu, třeba rozpad manželství, takových případů znám desítky, říká vedoucí centra Aktip Jarmila Klímová. Dokument České televize Obchod se zdravím označila za manipulativní a cíleně sestříhaný tak, aby její centrum poškodil. Výroky terapeutky v dokumentu popisuje jako vytržené z kontextu, ale vyloučit rakovinu stolicí je podle Klímové jedna z metod ajurvédské medicíny.“ (zdroj)

Rozhovor s infiltrátorkou Lokajovou – ZDE

Tvrzení, že si figurantka vymyslela neexistující nemoc a nešla se tam se zájmem léčit ale jen hledat špínu, můžeme celkem jistě vyloučit. Lokajová tvrdí, že chronickým únavovým syndromem opravdu trpí a že doufala, že ji Aktip naopak přesvědčí tím, že jí pomůže.

,,Satisfakce pro pacienty, kteří v Aktipu utratili i 150 tisíc. Herečka a infiltrátorka Ivana Lokajová promluvila o tom, jaké to je, když vám někdo tvrdí, že rakovinu může vyléčit milenec.“ (zdroj)

Mezitím již Aktip provedl jisté škrty. Na svém webu vymazal údaje o Mgr. Krutilové, která v dokumentu zazářila asi nejvíce jako patologická lhářka.

Nic na světě se neděje jen tak náhodou. Skandál kolem výdělečných praktik Aktipu bude pravděpodobně využit k tomu, aby se v Česku zákonem potlačilo alternativní léčitelství. Tak jako ve škole, za chybu jednoho bude potrestán celý kolektiv. Není to i trochu o svobodné volbě člověka, s kým se chce radit o svém zdraví?

Chystá se regulace léčitelů. Dokument ČT Obchod se zdravím vyvolal bouřlivou debatu

Ministerstvo zdravotnictví připravuje zákon o léčitelství. Česko totiž zatím nemá žádná zvláštní pravidla pro alternativní medicínu, přičemž obor z pohledu zákona funguje jako poradenství. Léčitelé však mohou svými nevědeckými zásahy vážně poškodit zdraví lidí. Ukázal to třeba dokument ČT. Jen u nás je podle odhadů až padesát tisíc léčitelů. Ministerstvo chce, aby léčitelé měli právní odpovědnost. To znamená, že za zdraví ohrožující rady jako pití dezinfekce či ukončení chemoterapie by byli jasně postižitelní.

„Zákon připravíme a bude mít jasná pravidla, registraci subjektů, abychom věděli, kdo tyto služby vůbec poskytuje a co pacientovi poskytuje za služby,“ popsal vznikající návrh ministr zdravotnictví v demisi Adam Vojtěch (za ANO). Návrh by měl být hotov do léta.

Vymahatelnosti práva má napomoci i záměr, aby léčitelé museli o svých postupech vést dokumentaci. To znamená, že by měli zaznamenat každou radu, přiložení rukou, zapíchnutí akupunkturní jehly nebo předepsání bylinek. Při případných soudních sporech by už pacienti nebyli v důkazní nouzi. Lékařská komora návrh ministerstva zdravotnictví podporuje. „

Že je dokument účelově sestříhaný, se snaží Jarmila Klímová doložit i tím, že v něm nalezla „tvrzení, která z našeho pohledu takhle nikdy neprezentujeme“. Podle režisérky snímku Šárky Maixnerové ale je dochováno vše, co před skrytou kamerou zaznělo. „Máme zhruba 35 hodin materiálu, který postupně můžeme i zveřejňovat,“ podotkla.

O kliniku se začalo zajímat i ministerstvo zdravotnictví. To podalo podněty na Českou lékařskou komoru, pražský magistrát a Státní ústav pro kontrolu léčiv. Chce po nich, aby prověřily, jestli Aktip neposkytoval neoprávněně zdravotní služby.

„Podali jsme několik podnětů. Uvidíme, jak ta šetření budou probíhat, pak můžeme zvážit i nějaké další kroky. Třeba i trestní oznámení, ale nechci předjímat,“ komentoval postup ministr Vojtěch.

Režisérka dokumentu Šárka Maixnerová říká, že film vyvolal bouřlivou reakci. „Překvapilo mě, kolik lidí z různých oborů se začalo ozývat,“ popisuje smršť telefonátů a zpráv, které po odvysílání následovaly. I proto už tým tvůrců chystá pokračování. (zdroj)

autorky dokumentu Ivana Lokajová, Šárka Maixnerová

Komentáře

Ikona diskutujiciho Ježovka 2018-05-31 01:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tohle tažení proti všem léčitelům mi vždy lezlo neskutečně na nervy(i když chápu, proč se to děje), stejně, jako neumětelové co se s.rou do čeho nemají a jde jim jen o prachy(tuhle jsem v TV zrovna narazila na Vlastíka – štěněněněně. Achjo)… To, že takové krysy v alt. medicíně existují, ještě neznamená, že celá alt. medicína je špatná, ale to spoustu lidí nechápe – slyším pomyslné bečení ovcí. Ovčani. Chápu, že někdo s tím zkušenosti nemá, ale ukažte mi na někoho, komu doktoři už něco (krom alespoň těch zlomenin) něco vyloženě vyléčili(jak jsi už někde psala, Alu). Vždycky si takhle vzpomenu na svoji, už zde beztak zmiňovanou, prababičku, kterou při těžké nemoci na sklonku života oslovila "jakási síla" ve vizuální podobě Božího oka a řekla jí, že jí nechá žít dál, když bude léčit lidi. A ona odpověděla jo… Od té doby uměla spoustu věcí, psala recepty na bylinky a čaje či kaše z nich(vždy funkční!)a uměla se ledaskam napojit, často pak mluvila i jiným hlasem, viděla budoucnost(stejně jako jeden z mých dalších praprapředků, ale o tom už toho moc nevím, jen tolik, že měl tu schopnost vrozenou. Obecně uměl třeba z hlavy říct, kde je zrovna to či ono, i když to v životě neviděl, stačilo se prý zeptat. Lidé se ho chodili i ptát, kde mají klíče, což mi přijde jako docela zábavná představa:D) . Svým způsobem i děsivé. Ale chodily k ní obrovské zástupy lidí a každému opravdu pomohla – nebo stačila jen fotka. Každopádně s článkem zcela souhlasím, dokument jsem před tím z části viděla, i když nemusím ČT.

Ikona diskutujiciho Ježovka 2018-05-31 02:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jo a ještě ohledně těch homeopatik; Ráda připíšu svůj zážitek, jelikož je poměrně dost intenzivní. Když jsem byla dítě, několik let mě trápily dlouhodobé bolesti břicha a chronická rýma(fakt hutná, těžká, nedalo se dýchat). Doktoři netušili, co mi je, vždy si mě jen, jak říkáš, přehazovali jako horkou bramboru. A bolesti břicha byly jen horší a horší, rýma nemizela. Až po delší době jsme se přes "náhodnou" známost dostali k jedné léčitelce, která přede mě postavila krabici homeopatik a řekla, ať si jich pár levou rukou zcela intuitivně vyberu… No, vybrala jsem si jich dost. A po tom, co jsem je dobrala, zmizely i chronické bolesti břicha(které fakt už byly potom neúnosné, bylo to po každém jídle)i rýma a vůbec tak nějak všechny zdravotní problémy, které jsem měla(a taky se mi udělal v té době "záhadný" flek na kotníku, ten zmizel taky). Takže za mě asi tak. A zajímalo by mě, jestli nějak dítěti může ublížit předčasný, uměle vyvolaný porod(tím mě a mojí mámu stihli zprznit už při příchodu na svět, doteď na to sprostě nadávám, že když do háje nerodím, tak bych je s urychlovací injekcí a kecama "tak ať už to máte za sebou" poslala do pr… háje). Protože jestli jo, chápala bych všechny zdravotní problémy, které se se mnou celým mým dětstvím táhly jak sliz. A to jsem doma nikdy nejedli nezdravě, ven jsme chodili, všechno ok – jen moje zdraví ne. Někde se prostě muselo něco pokazit, když jsem měla odmalička špatný lymfatický systém, metabolismus a další věci. Kdybych věděla na stopro, že je to vina toho uměle vyvolaného porodu, tak je to normálně ohrožování na zdraví a zralý minimálně na žalobu(blbost, já vím, ale vyjadřovalo by to můj vztek za totální zprznění dětství). Sprosťárna proti přírodě to je, i kdyby to "nic nedělalo". Vždyť dítě vyjde, když vyjít má, do háje.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-05-31 09:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[2]:  Určitě jsi jako vyvolané miminko zažila veliký stres. A určitě to nějaký vliv mělo, ale jak moc, těžko říct.

Ikona diskutujiciho :) 2018-05-31 13:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Reci klimove jsem mela vzdy moc rada, ovsem ji uz sem si tak jista nebyla, mluvi o zdravi a psychosomatice pritom huli a sympaticka mi nebyla nikdy, umi ona se vubec od srdce usmat? Prijde mi jak emocne plochy robot a jeji oblicej pusobi tvrde, arogantne a povysenecky…

Ikona diskutujiciho Alue 2018-05-31 13:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[4]:  …no, prostě takovej klasickej vysokoškolák a ještě k tomu doktor, co bys čekala jinýho :D

Ikona diskutujiciho Verča 2018-05-31 16:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Díky za tenhle článek. Hromadu lidí to pobouřilo a vylévají si vzek a ani tam nikdy nebyli, terapeuty neznají. Bohužel je ten vztek oprávněný.

Ikona diskutujiciho Ježovka 2018-05-31 18:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]: Páni, takhle si pamatovat, jak jsi přišla na svět. To je něco. Tak to jsem za sebe ráda, že já si nepamatuju nic. U tebe je i hrozně zajímavé, že si pamatuješ jak jsi byla v bříšku, jsi snad první člověk od kterého tohle slyším – jinak bych si domnívala, že to snad ani není možný ??? :D

Ikona diskutujiciho Alue 2018-05-31 18:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[6]:  Verčo, pokud jsi tam byla, máš osobní zkušenost, máš co říct a vadí ti že se o tom neví, tak já ti dám ráda prostor. Můžeš na to téma popsat svou zkušenost libovolným způsobem a ráda ti článek zvěřejním. Upřímně mě to i zajímá, co jsi zažila ty. Je to pro mě i důvěryhodnější zdroj, než dokument od ČTčka, kde mi nikdo nezaručí, že není účelový, tam se to můžu jenom domnívat, ale jistě to neví nikdo.

Ikona diskutujiciho Alexandra 2018-05-31 20:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ja si pamätam svoju predchadzajucu smrt. Okolnosti neviem, mohla to byt autonehoda. Ale pamatam si, ze to bolelo, ale vedela som, ze to je len prechodny stav, ako ked u doktora podstupujete nejaku bolestivu proceduru. Bolo to neprijemne, ale vedela som, ze to prejde. Cpala som sa akoby nejakym tunelom a poznala som tu situaciu, hovorila som si, ze doprdele, uz je to tu zas, tuto fazu fakt neznasam a rozhodla som sa, ze uz to nikdy viac nechcem zazit. Potom som bola na druhej strane a uz bolo dobre, boli tam ludia, celkom rusno. Ale dlho som sa nezdrzala, niekto ma uz cakal a hovoril nieco v tom zmysle ze to je fajn, ze uz som naspät a ze si dame dalsie kolo. Ja som hovorila, ze nie, ze uz nechcem, ze tie prechody mi vazne nie su prijemne, ta bolest, na ktoru sa umiera, vazne boli, a ze uz nechcem. Tak ma chvilu ukecaval, ze ale ved to sa da vydrzat, pod este raz, koli mne… a ja ze teda tak dobre, ale nech to tento krat tak neboli. Potom si nepamatam a potom si pamatam, ako som bola v delohe a uvedomila som si, ze asi budem musiet ist von a to ma rozrusilo. Tak som sa rozhodla, ze ostanem vnutri, ze tam je to celkom fajn. No asi mi to nevyslo :-) Pamatam si tesne po porode, ako ma umyvali pod tecucou vodou. Druha sestra umyvala nejakeho chlapceka a ten strasne reval. Ja som sa mu prihovarala, ze nech sa ukludni, ze to cele ubehne rychlo a bude naspät.  Miminka maju. vlastnu rec. Potom som toho chlapca spoznala v jaslickach, ale uz nehovoril. Viac si asi nepamatam z tohoto obdobia ☺

Ikona diskutujiciho Andrea V. 2018-05-31 20:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aktuálně máme v republice moc léčitelů, kteří jenom nastudovali pár všeobecných frází a tahají z lidí peníze. Velice těžko se hledá léčitel, který ví a pomůže. Takoví ale moc nechodí do televize,  a žijí si stranou. Knížku od Klímové mám, lidské zdraví určitě souvisí se zázemím, s celkovou energií i s myšlením, jak jej popisuje, ale proti ČT je krátká už z principu.

Ikona diskutujiciho Daisy 2018-05-31 20:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[6]: Veru,také se přimlouvám za článek-od Tebe objektivní :-) Já tu kauzu zatím neměla čas moc sledovat,ale už dřív tady Aluška psala,že od Dr. Klímové četla knihu,tak jsem si ji tehdy zadala do vyhledávače a "vyskočilo" na mě video, jak byla u Krause.Byla mně tak extrémně nepříjemná, že jsem se nevydržela dívat ani 10 minut?Takže když teď vyplula ta kauza,tak mě to ani moc nepřekvapilo.Ale taky mě štve, že to háže špatné světlo i na dobré a poctivé léčitele, kterých je sice jako šafránu,ale jsou  (osobně nedám dopustit na "mou" paní homeopatku☺)

Ikona diskutujiciho Alue 2018-05-31 21:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]:  Moje nejstarší vzpomínka z tohoto života byla jak si vybírám mámu. To jsem ještě nebyla v těle. Taky hustý zážitek, přiletěla jsem zeshora z nebe, přesně si pamatuju to místo kde jsem ji poprvé viděla. Vím přesně jaké to bylo město, jaká ulice…. no a pak jsem postupně nabírala vědomí v děloze, jak mi zrál mozek. Myslím si, že tak 5.-6. měsíc života už je člověk schopný uvědomit si sebe a že je někde. Dřív asi ne.

Ikona diskutujiciho Verča 2018-05-31 21:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[8]:[11]: právě tehdy v tom článku o ezopříšerách, co jsi mi zveřejnila, jsem to ke konci trochu naťukla, tehdy by mě nenapadlo, že se to provalí i do éteru. Ráda bych vyhověla, ale bohužel jsou to příliš osobní informace, které by se mohli špatně dotknout i lidí, kteří si to nezaslouží a to bych nerada.

Ikona diskutujiciho Daisy 2018-05-31 22:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho Alue 2018-05-31 22:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]:  Tak tohle já mám zase horší, protože v době kdy jsem si neuměla uvědomit svůj věk v číslech nedokážu jednotlivým vzpomínkám přiřadit přesné časové určení. Takže vím že jsem něco zažila, ale jestli mi bylo 2 nebo 5, často vůbec nemám šajnu.

Ikona diskutujiciho Ježovka 2018-05-31 23:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]: , [12]: No, to teda páni ???

Ikona diskutujiciho Ayeri 2018-06-01 12:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Taky jsem na to koukala a nevěřila vlastním očím. Jak si někdo postaví byznys na lži a strachu. .. to se dělá oficiálně, ale že už se to rozšířilo i do alternativní medoviny, jsem úplně nečekala. Je mi líto léčitelů, kteří to dělají poctivě a s dobrým úmyslem, že je teď hodí do jednoho pytle s podvodníky z Aktipu.

Ikona diskutujiciho tauri 2018-06-01 12:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ta paní z prvního obrázku vypadá, jako "pěkná" reptiliánka..Fuj :-!

Ikona diskutujiciho lenka f 2018-06-01 16:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Cpát peníze do těchto aktivit a chodit na tyhle terapie je úplná ztráta času. Divím se, že na to někdo je ochoten dát tolik peněz nebo dokonce poslední peníze. Taky mám zdravotní problémy, ale tyhle šarlatány bych nebyla ochotná poslouchat a platit jim. Ještě tak koupit si homeopatika má smysl, jinak si člověk stejně musí poradit sám s tím, jak má s nějakou nemocí žít. Tohle za něj nikdo neudělá. Překvapuje mě drzost některých lidí, kteří evidentně melou nesmysly (na první pohled mají problémy sami se sebou) ještě něco s absolutní jistotou tvrdí druhým o jejich problémech a berou za to peníze. Spousta lidí dneska snad ani nemá žádné svědomí a jen prostě "vydělává". Ale ono se to každému jednou vrátí ať už zleva nebo zprava. Ti chytřejí tohle vědí a tak si dávají pozor.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-06-01 20:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[19]:  To mě taky fascinuje ,,s tímhle přístupem máte do deseti let rakovinu"…. jednak toho člověka fakt neznáš, nemůžeš mu vidět do hlavy a nemůžeš mu nic předpovídat a takhle ho strašit! Když by ji pak dostal, pomalu bys za to mohla, protože když tomu uvěří, tak se na to ještě naprogramuje. Člověk tam jde v době kdy je slabý a hledá pomoc a oni mu takhle šlápnou za krk.

Ikona diskutujiciho keito 2018-06-03 09:37:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, naprostý souhlas s tím, co jsi Alue napsala. Taky mám takový dojem, že tahle kauza se jim náramně hodí a doufám, že neodstartuje hon na veškerou alternativní medicínu. Co se týká Klímové – můj dojem je z ní takový, že ví, jak funguje psychosomatika, protože ona opravdu funguje, ať tomu někdo věří nebo ne, stejně tak se na nás podepisuje "minulost". Ať ta ze současného života, ale táhneme si i tu ze životů minulých. I tady se mnou může někdo souhlasit a někdo ne. Ale ono to tak je. I proto se každý narodíme do určitého znamení, kde má každý tu svou "Achilovu patu", a záleží jen na něm, zda ji "aktivuje" nebo ne. Jenže na druhou stranu mi přijde Klímová a spol, že to pojali jako těžký byznys se vším všudy. Navíc jsem někde četla a nevím, zda je to pravda nebo ne, že se vytahovala na Instagramu svou zálibou v drahých autech a že kdyby ostatní věděli, co ona za ně dá, že by pukli závistí….No, to mi nepřijde od psychicky vyrovnaného člověka zrovna OK. Navíc kouří, další bod dolů… TAk nějak jako člověk-psychoterapeut mi moc nesedí… Ale to je můj názor, že jo ;-)…A co se týká Joalisek a homeopatik, to mi přijde fakt trapné, že stále stejná obehraná přísnička – že chemický rozbor v nich nic neobjeví. No to je teda "amerika" ;-). Doufám, že si na pomoc přizvali Grygara a jim podobné z toho jejich spolku ;-) ;-) ;-)

Ikona diskutujiciho Alue 2018-06-03 09:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[21]:  jojo, s dědkem samozřejmě už byl někde rozhovor na téma Aktip. :-D

Ikona diskutujiciho linda 2018-06-05 18:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

drzim doktorke Klimovej palce a vazim si, ze je ochotna ist cestou mimo system…

Napsat komentář: Ježovka Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek