,,Nesoudím tě“, aneb nejblbější lež v esoterických vodách

6.12.2011 v Spiritualita 50

Není tomu tak dávno, co se mi přes moje internetové dítě přehnala vlna ,,rádoby neposuzujících“.

Jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré a tak přivítejte na světě můj článek na toto téma.

Přátelé, nevím, kdo nebo co tuhle myšlenku šíří, ani jak na ni dotyční lidé přišli, ale chtěla bych to trochu rozvést a umírnit.

Poslední dobou, kdykoliv mi někdo napsal něco hnusného na mě, nebo na moji činnost, nezapoměl mě – samozřejmě až po tom co se na mě intelektuálně vyblinkal – říct, že mi přeje mnoho radosti a že mě nesoudí.

A já si říkám, jak je možné, že tomu někdo vážně věří? Vždyť je to naprosto jasný nesmysl.


Shrňme si to: Člověk, čili lidská bytost, je v tomto systému založená na posuzování. Dáme příklady, abysme byli konkrétnější:

Chci zmrzlinu? – Posoudím, že ano. – Vezmu si ji.


Líbí se mi ten člověk? – Posoudím, že ne. – Jdu mu z cesty.


Zajímá mě tato kniha? – Ano. – Koupím si ji. – Kolik že stojí??? – Vydřiduši jedni! – Ale jo, chci ji, plácnu se přes kapsu.


Kam se vrtnu po škole? Budu botky šít, hoblíkem se ohánět, preclíky motat, pivko točit, nebo dlažební kostky do obrazců rovnat? – Blbost. Budu vynálezce, jako Jára Cimrman.


Půjdu tam? – Ne, je to nuda. – Ale bábi to po mě chce a bude naštvaná a bude mi to vyčítat ještě rok poté. – No tak dobře, tak se překonám a půjdu.

Měli byste tyto řádky poznávat, jedná se o obyčejné a často každodenní myšlenky, které se vám honí hlavou, aniž byste to nějak ovlivňovali. Člověk neustále všechno rozvažuje a hodnotí.

Abyste mohli něco udělat, musíte si to první rozmyslet, to znamená posoudíte situaci a pak se rozhodnete, co budete dělat.

Co k snídani, jaké triko na sebe, půjdu do školy, nebo za školu, půjdu do práce, nebo se uleju, co k obědu, jestli na procházku až bude čas, jestli umyju ty okna na chodbě, co už na to čekají už dva měsíce… – Posuzujeme pořád, bez toho by to ani nešlo.

Kdyby člověk neposuzoval, ráno by čuměl do ledničky a nevěděl, co si namaže na chleba. Čuměl by do skříně a nebyl si schopný z těch dvaceti trik jedno vybrat. – I když si řeknu ,,Ále vem to čert, kašlu na to, vezmu si tohle, co se s tím budu párat.“ – Pořád jste u posouzení. Posoudili jste situaci tak, že jste se rozhodli nad tím nepřemýšlet a hrábnout namátkou. Opět jste byli soudci.

I rozhodnutí ,,neřešit něco“ je rozhodnutí a posouzení situace. Můžete se rozhodnout se na něco vykašlat a můžete se rozhodnut se něčím trápit třeba rok, ale vždy tomu předchází ta myšlenka, ta volba, to posouzení situace.

Čili když mi někdo napíše, že to co jsem vytvořila je hovadina a pak dodá, že mě nesoudí, tak jednoduše lže.

Zajímavé je, že lidé, kteří mě chválí, mi nikdy neřeknou, že mě nesoudí, ačkoliv by to klidně napsat mohli.

Vypadá to, že věta ,,NEPOSUZUJI TĚ.“ Je ve skutečnosti jakási záplata na svědomí. Když už toho člověka sepsu, pošlu ho někam a poplivu jeho práci, tak mu popřeju hodně štěstí a dodám, že ho nesoudím, abych pak nemusel mít výčitky svědomí, že jsem se zachoval jako hulvát, není-liž pravda? – Očividně je.

Úžasné je, když mi někdo napíše, že jsem taková, maková, jak soudím a fujky fujky fuj a pak mi napíše, že on mě nesoudí. – To je přece k smíchu.

Takže přátelé, v dobrém duchu vám radím, neříkejte, že nesoudíte. Soudíte všechno a všechny. I když řekněte, že se něčím nebudete zabývat, že nebudete někoho řešit, pořád posuzujete. – Posuzujete, že vám něco nestojí za tu snahu se tím zabývat, posuzujete, že něco není dost zajímavé na to, abyste si to koupili. Posuzujete, že nemáte čas věnovat něčemu svoji energii a tak bysme mohli pokračovat do nekonečna.

Člověk nemá v hlavě vzduchoprázdno. Člověk sbírá názory, zkušenosti a data a přes ně se snaží někam dostat. Když se snažíte mít v hlavě vzduchoprázdno, nalháváte cosi jenom sami sobě a úplně nesmyslně se brzdíte a blokujete. Nezkoušejte tohle sebenalhávání ale vnucovat ostatním lidem, neskočí na to.

Posuzování samo o sobě není špatné. Může být použito jak k dobrému, tak ke špatnému účelu. Může vám posloužit tak, jak ho použijete. Můžete posuzováním někoho pochválit, ocenit ho a třeba mu i pomoci, ale můžete posuzováním někoho dostat na psychické dno, nebo zničit jeho sny.

Posuzování je pouze nástroj. Jak s ním naložíme je pouze na nás, ale zbavovat se zodpovědnosti za své vlastní činy větou ,,Nesoudím tě“, je opravdu stupidní a nefunguje to.

Kdy už se lidé konečně naučí přijímat sebe sama a přestanou se plácat a honit za falešnými věcmi…..

Kam dál:

Otevřít rubriku: ,,Pojmy“ – Zde

Další obrázky zvířat – Zde

Máte otázku? Ptejte se do ►Mailu◄

• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu https://aluska.org/

Komentáře

Ikona diskutujiciho Babe 2011-12-06 06:36:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Myslím, že když někdo řekne, že někoho nesoudí, chce si nad tím druhým připadat lepší, jak je povznesený, že mu "odpouští" všechny jeho chyby.

Ikona diskutujiciho BED 2011-12-06 07:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Súhlasím s Aluškou. :-)

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2011-12-06 07:31:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Namiesto ,,nesúdim" by mali písať,,neodsudzujem". To by už potom až taká lož nebolo.

Ikona diskutujiciho Renata Petříčková 2011-12-06 07:45:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Je lidská přirozenost všechno co se kolem děje nejprve přebrat. Tedy posoudit. A je pak jen na nás a našem stupni vyspělosti, jak s touto prvotní instinktivní myšlenkou naložíme. Jestli odsoudíme nebo shovívavě přejdeme.

Ikona diskutujiciho Nasgol 2011-12-06 08:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Fííha, no takovej vůbec někdo existuje?? Kdo se vyblinká a pak řekne… "opak" :oD no to je konec :oD

Ikona diskutujiciho katrin 2011-12-06 09:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak s tímhle jsem se taky setkala a souhlasím s tebou:)

Ikona diskutujiciho Spiiiidy 2011-12-06 10:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Soudit situace a soudit lidi je tak trošku rozdíl. Mícháš dvě věci dohromady.

Ikona diskutujiciho Anub 2011-12-06 12:01:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Řekl bych, že podstata chyby daných lidí je jen ve vyjádření…spousta lidí rádo říká "Neodsuzuji Tvou práci, ale mě se nelíbí…"…"Nesoudím Tě" plyne podle mého jen z neznalosti a nevědomosti…

Ikona diskutujiciho gilraen 2011-12-06 12:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dneska se mi článeček moc nelíbil, promiň. Obsah sdělení je OK, ale jaksi pokulhává forma. Nevím čím to je, ale soudím, že přílišným souzením.

Ikona diskutujiciho Suny 2011-12-06 12:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[7]: Taky mi to trochu připadá jako míchání dvou pojmů. Slovo soudit, má v dnešní době i význam – zkritizovat člověka negativně, že já jsem nad tebou a vím to líp, viz soudce a souzený (aspoň, takhle to vidím já). Kdežto posuzovat je rozhodovat se. Čili lidé usoudili, že tě neodsoudí, takže tě úplně nezavrhnou. Ale upřímně děkuji za podnětný článek, protože mi dneska vrtalo hlavou, co mi na tom nesedí.

Ikona diskutujiciho Hanka 2011-12-06 13:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nesoudit a neodsuzovat je totéž jako říct, že něco je nepravda. Je zvláštní, že neodsuzuje kde kdo, ale málokdo řekně: Odsuzuji tě za to, co děláš. Protože je to prostě moc velká síla. Tak radši řeknou, že to neodsuzují, ale podle mě je to jen mírná forma té samé věci. Je to jako lež a nepravda. Souhlasím s Alue, moc pěkný článek, děkuji.

Ikona diskutujiciho Aailyyn 2011-12-06 13:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[10]: Jo. Soudit a posuzovat je rozdíl. Alespoň já tam tu nuanci cítím. Něco posoudím, rozhodnu se na to mít nějaký názor a tím, že řeknu, že to odsoudím (tzn. je to kravina, co to plácáš, někdo by tě měl smazat z povrchu zemského, s takovýma pitominama bys neměl chodit po světě). Alespoň v kontextu vět "neposuzuji tě" a "nesoudím tě". (Což v článku zaznělo citováno v obou variantách, takže buď se komentující neumí vyžbleptnout nebo jim autorka tak zcela nerozumí.) Hádala bych, že jádrem sdělení je něco ve smyslu "nemůžu s tebou souhlasit, mám na tebe názor záporný, ale s pánem Bohem si to provozuj, zakazovat ti nic nemíním".

Ikona diskutujiciho Aailyyn 2011-12-06 13:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[11]: V článku nejde o nesoudit a neodsuzovat (což je totéž), ale o slovíčko NEPOSUZOVAT. Bez posuzování se neobejdeme. Bez odsuzování, zejména toho, co jsme odsoudili jako pro nás nevyhovující, bychom se obejít skoro mohli. (No, myslím, že jde o pouhá slovíčka. Podstata věci hlavu a patu má. A že buď někdo zcela nerozumí psanému textu, protože si neumím představit, že někdo napíše opravdu NEPOSUZUJI TĚ a pokud se to snad vážně někomu povedlo napsat, tak je trdlo, co nesvede zformulovat kloudně myšlenku.)

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2011-12-06 13:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To slovíčko používajú Jehovisti a všelijakí tí pánbíčkári. Oni to majú skoro ako povinnosť, nesúdia, len poučujú. Raz mi vraveli: Nesúdíme Vás za to že nečítate Bibliu, ale mali by ste začať, nesúďte nás my Vám chceme pomôcť, Armagedon môže prísť každú chvílu, ste ešte mladý, zachráňte sa.

Ikona diskutujiciho Suny 2011-12-06 13:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: Nezaměnuji to, jenom jsem použila slovo odsoudit, abych zdůraznila druhou rovinu slova soudit. Viz můj komentář.

Ikona diskutujiciho Suny 2011-12-06 13:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Asi se budu opakovat, ale děkuji za článek, protože to je Aluš hodně dobrá úvaha!

Ikona diskutujiciho Farah 2011-12-06 14:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: Jo, neco na tom je..btw jdu posoudit obrazek vyse- je nadherne roztomily :O 🙂 a ja mam slzicky a namekko jsem cela! Co se to se mnou deje, vazne netusim.

Ikona diskutujiciho Marina 2011-12-06 14:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Problém je, že všichni píšou nesoudím tě, ale myslí NEODSZUJI TĚ a od toho potom jsou ty neshody. Ale Aluš chápu, taky jsem z takových lidí byla často odvařená 🙂

Ikona diskutujiciho Pišta 2011-12-06 16:13:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No a? Alue je obyčajný človek, tak ako všetci. Hlavné je naučiť sa počúvať svoje srdce.

Ikona diskutujiciho Annie7 2011-12-06 16:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Hmmm, pravda pravda.. Jen je zajímavý že já vždycky ráno čumim do lednice a nevim co sníst a čumim do skříně přemýšlíc co na sebe.. A nevím! :DD Jinak souhlasím Alu 😉

Ikona diskutujiciho Arien 2011-12-06 18:38:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[19]:Hmmm Saracén, vysvětli mi , jak to souvisí s tématem.

Ikona diskutujiciho Krasivija 2011-12-06 18:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To já když se kouknu do lednice, tak od ní stejně někdy odejdu se zjištěním "že tam nic není", ikdyž je třeba plná jídla. Prostě tam není nic, co bych v danou chvíli chtěla jíst a tak počkám, až budu mít hlad a budu k tomo jídlu schovívavější.

Ikona diskutujiciho František 2011-12-06 19:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško bylo to přesné a trefné a posuzováno velice dobře,lidé,kteří tě posuzují tak nemají kreativitu sami něco vymyslet jen hledat chyby a čekat až budou moc zase mačkat citron,jen si myslím,že jak si to napsala je v určité možnosti přesné,jen né universální,vlastně si odsoudila ty,kteří si nechtějí nebo neuvědomují,že to dělají,to že tě odsuzují a nebo posuzují,vždyt to víš proč to tak je,tak to napiš i proč to tak je,mělo by to pak význam a prostor pro pochopení,chápu ten článek jak je psaný a smysl,jen mi tam chybí tvé kouzlo rozluštění,je to jak zákon pravdy než li pohled očí co řekne víc,jsou v tom emoce a ne moudrost a vetšinou když se to týká tebe,je to emocionálnější než když píšeš o jiných věcech a to tam já vidím.Nebudu Ti psát že tě nechci posuzovat,je to můj názor,který je sebevyjádřením toho jak to cítím a vnímám.chybí mi tam v tom článku tvá originalita nic víc nic mín.

Ikona diskutujiciho Saracén 2011-12-06 19:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No, to je celkem jasné. Aluška má prostě problém s kritikou a články o tom, jak jí někdo naštval hodnocením, zbořil její sny, zašlapal jí do země, znehodnotil, se tady dost opakují v čase.

Ikona diskutujiciho Alue 2011-12-06 19:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: Ano, tak nějak jsem to myslela.

Ikona diskutujiciho Alue 2011-12-06 19:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[25]: Já se vždycky velice bavím, jak se tady občas někdo snaží o rozbor mého nitra, přitom ve skutečnosti neví nic a vaří z domněnek.

Ikona diskutujiciho Nasgol 2011-12-06 19:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tady to vypadá na samé řešitelé a rozborníky :o)))… poďte počítat integrály a krávoviny do matematiky :oD

Ikona diskutujiciho Saracén 2011-12-06 19:47:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No jo no, to je právě ta reakce na názory jiných. Buďto se to smete ze stolu nebo se nad tím lze rozčílit. Ale uznávám, že toto je už velice osobní,  když tak to, Aluško, smaž. Ale zkus se nad tím aspoň zamyslet:)

Ikona diskutujiciho Spiiiidy 2011-12-06 20:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[27]: To proto, že veškeré soudy, kterými člověk soudí ostatní, prostě uvařit z "vody" musí (= z vlastních myšlenek, domněnek, pohnutek, vzpomínek = ze sebe). Proto veškeré soudy ostatních lidí jsou bezcenný balast a nemá smysl se jimi zabývat. Soudí akorát sami sebe. Podstatné je, jak se vidíme my sami.

Ikona diskutujiciho Berenika 2011-12-06 20:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Príde mi to, akoby tí ľudia chceli rýchlo na koniec niečo dodať, aby akože nedostali výprask. Sú to názory a vety, ktoré sa navzájom odporujú. :-)

Ikona diskutujiciho Saracén 2011-12-06 20:50:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pro Spiidy: Ano, v některých případech se lidé dívají „ přes sebe sama“, když si přes něčí problém řeší svůj vlastní problém. Ale když někdo řekne, třeba nějaký malíř, že tahle kresba je naivní a začátečnická, je to bezcenný balast jeho projekce (například závidí nebo nepřeje dotyčné osobě) nebo prostě popsal to, co vidí, dle jeho dosavadní zkušenosti s malováním, žáky atp.?

Ikona diskutujiciho Saracén 2011-12-06 21:00:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Na druhou stranu jsem měla asi dodat, že pracuji jako psychoterapeut, a to co jsem o A. napsala pramení z mé odborné zkušenosti. A protože je to hodně osobní, nabídla jsem jí, aby to smazala.

Ikona diskutujiciho Vepřík 2011-12-06 21:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, keby karavána vždy riešila, že psy brešú, tak by ďaleko nedošla, však? Tak aj Ty pracuj na svojom a nemíňaj energiu na hlupákov, čo Ti iba závidia Tvoj zdravý rozum, kvik.

Ikona diskutujiciho František 2011-12-06 22:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[27]:To co bylo pro tebe nesmyslem nyní je pro někoho životní zkušeností a to co je pro tebe smyslem může být pro někoho zbožním přáním,ovšem mít pohled na ostatní lidi v tom,že si něco nalhávají je jak říkáš k smíchu,ne ovšem pro mě,protože já vnímám takový lidi jinak a chápu,proč takový jsou,ty zřejmě ne,jelikož by si napsala,chovají se tak proto,že a napíšu podstatu problému a ne to,že popíšeš jejich chování,ale né tu příčinu,je to obraz ,jen strana mince a tedy žádná hodnota,jen výstřel pro ně,pro ty co posuzujou,oni,oni,oni,vy vy vy ,chápeš?Jenže žádný oni ani vy není jde o tvé já.

Ikona diskutujiciho Spiiiidy 2011-12-06 22:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[32]: "Ale když někdo řekne, třeba nějaký malíř, že tahle kresba je naivní a začátečnická, je to bezcenný balast jeho projekce" – Ano, protože podle toho, kdo tu kresbu namaloval, se může jednat o úžasné dílo, které je vrcholem jeho dovednosti, vyvěsí si ho na stěnu v pokoji a bude se z něj každý den těšit. A to, že o tom nějaký malíř prohlásil, že je to dílo špatné, mu může být šumafuk = je to balast.

Ikona diskutujiciho Alue 2011-12-07 09:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[33]: Tak můžu dodat, že tvá odborná zkušenost střelila docela dost vedle a mazat to nebudu, protože se mě to v podstatě netýká.

Ikona diskutujiciho Jezzy 2011-12-07 10:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[33]: Heh, setřena. :D

Ikona diskutujiciho Ell 2011-12-07 11:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

čauky, nevím jestli sis všimla, ale na mém blogu je vánoční soutěž. O portrét tebe, tvé kámošky oblíbené celebrity nebo kohokoliv. Za týden ji budu uzavírat, takže pokud chceš, zapiš se 🙂 Toto prosím neber jako reklamu, píši to pouze blogům, které mám v oblíbených, což je asi 5 webek. Byla bych totiž ráda, kdyby to vyhrál někdo z mých oblíbenců.:)

Ikona diskutujiciho Lúmenn 2011-12-08 14:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Hezký článek, zajímavě shrnuto:) Ale dovolila bych si takovou poznámku, myslím, že mnozí lidé to vnímají jako to popisuješ v článku, ale často věta "nesoudím tě" znamená spíš "neodsuzuji tě" – tedy jednoduše řečeno, jsi blbá, myslím si že jsi blbá, ale kvůli tomu k tobě necítím nenávist. Asi takto bych to v mnoha případech chápala, ale jisté je, že náplastička na svědomí to také v mnoha případech je:) Díky za článek:)

Ikona diskutujiciho Hans 2011-12-08 17:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Článek i diskusi jsem jen proletěl očima, ale nemohu nezmínit, že slova 'posoudit' a 'soudit', nesou jiný význam – od toho máme tolik slov (a stejně ani zdaleka nepostihjí všechno, co by se říct dalo). Pokud někdo někomu něco vyčte, nebo zkritizuje a dodá, že ho nesoudí, rozpor v takovém tvrzení není. Posoudit někoho (a s výsledkem jej potom seznámit) má k souzení (teď nemyslím soudy justiční nebo náboženské) daleko.

Ikona diskutujiciho Alenka 2011-12-15 08:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Posuzovat a odsuzovat je něco jinýho, takže celý článek je o ničem.

Ikona diskutujiciho vestec 2012-01-13 04:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dobry clanek, hezky blog, podivas se na muj webik?

Ikona diskutujiciho Kačka 2013-01-07 20:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dobrý den, Alue,

Ikona diskutujiciho Domča 2013-10-12 11:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[19]: obrazky klasiků jsou totalni bleee a podle me nemaji nic spolecneho s opravdovým umenim!Alusciny obrazky vychazeji z jejiho vnitrku a pokud jde o kreativni, jeinecne umeni, tak si prece nebude nekdo brat inspiraci od druheho, to je o tom ze kazdy si ma najit sam to sve co dela prave diky tomu jaky on je. Nemuze Alue kreslit neco co se s ni, jeji energii a vsim neslucuje…At si kazdy kresli co chce, podle sebe. Kresli to jeho duse ne ruka. Navic kdyby Alue chtela tak by si tu inspiraci vzala už dávno, myslím, že jí to nikdo říkat pomalu jako příkaz nemusi…

Ikona diskutujiciho Domča 2013-10-12 12:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue má v článku naprostou pravdu, ale je pravda i to, že se ty slova od sebe dost liší, ale lidé si je často zaměnují, to je například jako se slovy chytrost a inteligence;-)

Ikona diskutujiciho Domča 2013-10-12 13:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[25]: Pravda,  jen k tomu muzu dodat to, že Alue dělá lidem to samé co druhým vyvrací a ani si to neuvedomuje, protože vlastně i ona se snaží o rozbor nitra druhých lidí pouze z doměnek, protože lidé ji jen píšou, ona je ve skutečnosti absolutně vůbec nezná a problém může být daleko jiný než se zdá z toho co píšou…Lide mohou napsat cokoliv..a ona jen radi podle toho jak to na ni působí. Takova prace jakoby "napul"Jo to zevseobecnovani je trochu ujeté, přesně tak!jako když se mi snažila jedna zenska v poradne vnutit ze se nemam  rada, jen proto ze mi vadi kdyz se nema rad ten druhy a zanedbava sebe a svou osobu jak po psychicke, tak fyzické strance…No reknete mi komu by se jako mělo libit, ze jeho blizcí ktere ma rad se zanedbavaji??nelogicky nesmysl. Nebo jsem to měla brat tak jak to rikala ona? podle jeji teorie?čili tak že když se to snazila rikat o me pritom me vubec neznala, tak to vlastne rikala sama o sobe??uplne si proste protirecila a takovej clovek chce pomahat druhejm…Taky ze po nejakej dobe skoncila, nikdo tam nechodil. Tyjjo tohle je normalní filozofie…:DJo ale takhle to v zivote proste býva…

Ikona diskutujiciho Venëa 2014-01-17 21:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já to "nesoudím tě" spíše chápu jako "Nesdílím tvůj názor, ale to automaticky neznamená, že jsi špatný člověk", což už u celkem dost lidí pravda je

Ikona diskutujiciho Vendelína 2014-02-17 13:28:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Je ale rozdíl mezi tím, že někdo soudí, a že někdo odsuzuje. Ty jsi v tomto článku poukázala pouze na normální souzení, které opravdu běžně dělá každý, je to nutné k žití. Ale to, že někdo ,,neodsuzuje'', tedy nemá vůči někomu předsudek, třeba nesouhlasí s jeho myšlenkami, ale nehaní jej za to, je něco jiného. I když chápu, že ani toto není příklad, se kterým se setkáváš ty (tzn. lidé, kteří ti píší, že tě nesoudí tě skutečně odsuzují, což by mě také štvalo), každopádně si myslím, že si v článku mírně pleteš pojmy.

Ikona diskutujiciho Pavla 2015-06-29 12:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Naprostý souhlas. Soudíme stále, už jen tím, že používáme Kritické myšlení-logiku. Bez té by byl každodenní život naprosto nemožný. Každý, kdo má schopnost myslet (a neznám nikoho kdo by neměl) soudí.

Napsat komentář: Hanka Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek