Populární duchovní lži, které jsou nesmyslné a příšerně toxické

3.1.2023 v Poselství 45

Ať už vás zajímají andělé, energie, jóga, nebo jste sběratelé certifikátů a kurzů, určitě jste narazili na spoustu univerzálně vypadajících a velice duchovně znějících pouček, které se opakují pořád dokola ve všech možných oblastech a zpočátku mohou člověku připadat objevné, nebo pravdivé. Spousta těchto rčení jsou však naprosté pitomosti. Někdo na to přijde dřív, někdo později a vystřízlivění bývá bolestivé. Některé poučky mají sice pravdivé jádro, ale není možné ho aplikovat univerzálně na jakoukoli situaci. V dnešním článku bych ráda shrnula některé evergreeny.



Nedávej tomu energii, abys to neposiloval.
Tahle poučka má pravdivé jádro. Kam směřujeme naši pozornost, tam jde naše energie. Když vás někdo obtěžuje, je to proto, že z vás kromě vaší pozornosti stahuje i vaši energii. Když nechceme někomu odevzdávat naši energii aby nás neoslaboval, stačí na něj nemyslet.

Toto je dobré vědět a je to často užitečné, například když má člověk tendenci omílat něco nepříjemného dokola. U podobných situací cítím fyzicky, jak ze mě odchází čchi, jak odtéká do toho problému. Když si to uvědomuji, můžu své myšlenky zastavit a energii si tak cíleně ušetřit. Skutečně to funguje, ale je potřebná sebekázeň a uvědomělost. Dělat to cíleně.

Co se ale stane, když se k takové poučce dostane někdo mentálně slabší, ideálně ještě se sklonem k fanatismu? Udělá z toho paskvil.

Co máte dělat v situaci, kdy vás skutečně obtěžuje nebezpečný úchyl, nebo psychopat? Nebudete si ho všímat? Jelikož jsem se do této situace opakovaně osobně dostala, praxe mi ukázala, že jediná věc, která skutečně funguje, je přímo zakročit. Bohužel mám na to smůlu. Blonďatá holčička prostě vypadá jako snadný cíl a když má člověk navíc dobré srdce, predátoři to cítí a zkouší toho využít. Internet to navíc občas vyžene do extrému, když se z temných vod internetu vynoří nový magor.
Všechny situace jsem vždy řešila stejně, nenechala jsem si nic líbit.
Kontaktovat policii, podat trestní oznámení, úchyla konfrontovat… v případě školní šikany kopnout agresora do koulí, v případě fyzického napadení použít všechno co máte. Nezaváhat, neřešit nic kolem, nebát se použít plnou sílu. Protože když se situace vyhrotí, jste na to sami a prodrbete svou příležitost (a ta příležitost vždy alespoň jednou je, nejčastěji na samém začátku), taky se může stát, že už druhou šanci nedostanete. Zapamatujte si to, protože nikdy nevíte, kdy se do takové situace můžete dostat.

Blbost by byla aplikovat tuto poučku i na globální a společenské problémy. Máme problém s kůrovcem, co nám žere lesy? Nebudeme na to myslet, abysme ho neposilovali.

Podobně je tato poučka nepoužitelná, když máme akutní problém, který vyžaduje, abychom ho aktivně řešili. I když se nám nechce, i když je nám to protivné, i když nám to vezme mnoho času a energie, jsou zkrátka věci, které absolvovat musíme a musíme do nich svou energii vložit, protože se samy nevyřeší.
Často naopak chronický neřešený problém sežere víc naší energie, než kdybychom hned na začátku bouchli do stolu a šli ho aktivně řešit.

Věci na které nevěřím se mě netýkají.
Kdysi jsem poznala paní, která – kromě toho že tajně provozovala černou magii a proklela koho mohla – šla s touto poučkou do takového extrému, že věřila, že pokud něčemu nevěří, nebo na to nemyslí, tak to ani neexistuje. Jakoby osoba, věc, nebo problém udělal *puf* a odpařil se do neznáma, protože paní se rozhodne, že se jí to netýká. 😀

To by se asi líbilo hodně lidem, zejména těm, které honí exekutoři. Nebo těm co nemají na zaplacení složenek. Kdyby to v životě takto fungovalo, tak by se díky insolventním lidem všichni vymahači záhadně vypařili a s nimi i všechny nezaplacené složenky.

Tato poučka zřejmě pochází z faktu, že člověk si více všímá věcí, na které zaměřuje svou pozornost. Líbí se vám třeba muchomůrka a najednou začnete motiv této houby všude potkávat. A naopak má člověk tendenci nevnímat a přehlížet to, co nezná, nebo neví, že to existuje. Mozek zkrátka filtruje a vybírá si jen některé věci. To, co mu nějak nezapadá, často zahodí.

Myslet si však, že máte schopnost nechat něco z tohoto světa zmizet pouze tím, že prohlásíte, že to není vaše, je naprostý nesmysl. Ostatně se ta paní taky dobře naštvala, když jsem se jí zeptala, jestli věří tomu, že když si stoupne před rozjetý vlak a prohlásí, že ten vlak neexistuje a že na něho nevěří, jestli ten vlak zmizí a nepřejede ji.

Vrací se ti to co vysíláš.
Vážně? Jo? Vysvětlete to týranému psovi, který je od štěněte 3 roky zavřený na špinavém dvoře na řetězu a nakonec je utracen kvůli dysplazii kyčelního kloubu, kdy nakonec nechodil a ochrnul, protože s ním majitel nic nedělal, ani ho nikdy nevenčil a nechal ho ležet na studené hlíně. Zkuste tomu psovi říct, že je to jeho karma, že asi udělal něco špatného a proto má tak hrozný život. (Toto se mimochodem reálně stalo, to nebyl imaginární příklad.)

Tato poučka vychází z faktu, že existuje zpětný návrat vyslané energie. Když někomu daruješ peníze, po čase k tobě obloukem zase samy přijdou. Když pomáháš lidem nebo zvířatům, až budeš potřebovat ty, taky ti někdo pomůže.

A nemusíme ani sahat do duchovna, stačí si uvědomit známou poučku jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Když jsme na lidi okolo sebe hodní, jsou hodní oni na nás. Když jsme pořád protivní, na každého nepříjemně štěkáme, na každý nápad kérujeme a hledáme jenom samé problémy a vady, není divu, že s námi nikdo pak nechce být a jsme osamělí. Podobné je to když kolem sebe šíříme depresi, pesimismus, nebo jsme otravně vlezlí.

V mezilidských vztazích a v návratu dobrých skutků tato poučka sedí. Nemůžeme však toto pravidlo aplikovat obecně na všechno. Všimli jste si, že v tomto světě kolikrát ti nejhodnější lidé se srdcem na dlani skončí nejhůř, umírají rychle, brzo a naopak odporní darebáci nejenom že prosperují, ale ještě jsou navíc okolím a systémem podporovaní? Pro příklady nemusíme chodit daleko. Podívejte se do parlamentu, nebo na řeporyjského čunislava.

Ve světě, který je plný psychicky nemocných a zlých lidí, kde existují nemoci, katastrofy a nehody, v žádném případě nemůžeme říkat, že si každý člověk za všechno může sám – jednoduše nemůže. Kdyby to byla pravda, tak se dobrým lidem dějí jen dobré věci a zlým lidem jen samé zlé věci.

Tato poučka vytváří v duchovní komunitě extrémě toxické a nezdravé prostředí. Nabádá některé k viktimizaci obětí trestných činů, životních neštěstí a chorob. Některé lidi dokonce vede k naprosto nesmyslným úvahám.
Například, když jsem někomu řekla, že jsem musela podstoupit boj o život, protože si mě přes internet vytipoval nebezpečný trestanec a proto některé věci už nemůžu dělat, dostala jsem dotaz, jestli to je jako z duchovního hlediska v pořádku, snažit se útočníka zranit, nebo zabít. Ačkoli jsem se pak dočkala omluvy, skutečně mě šokovalo, že je možné aby někdo, kdo přežil takový útok, skutečně dostal podobný dotaz.

Bylo by snad podle některých více duchovní, nechat se mírumilovně znásilnit a zabít, abych si nevytvořila špatnou karmu?

Otázku, jestli je „z duchovního hlediska v pořádku někoho v sebeobraně zabít“, jsem dostávala pořád dokola, snad od začátku založení stránek. Tato otázka mi vždy připadala naprosto zbytečná až absurdní. Jaká je pravděpodobnost, že se do takové situace dostanete a budete muset učinit takovou volbu? Proč mám být já ten „povolaný člověk“, co má říkat, co je a co není v pořádku v takové extrémní situaci? Když jste to nezažili, neumíte si to představit a proto to nemůžete posuzovat. Kdyby to fakt nastalo, je jisté, že zavelí instinkt a nějaké duchovní hledisko vám bude zvysoka u zadní části těla.
A pak mě do té situace skutečně dostal naprosto cizí zločinec, který se vynořil odkudsi a šel po mě dost dravě. V jedné minutě jsem byla ok, o minutu později jsem se snažila neskončit ko.
Jako někdo, kdo o život skutečně bojoval a přežil, vám mohu zodpovědně říci, že máte jasno za vteřinu. Zvítězí ten kdo je chytřejší, nebo silnější a jediné co vás v tu chvíli zajímá, je přežít. Rozhodně nemáte čas rozjímat nad tím, co je víc ok pro váš duchovní život. Myslím, že tímto byla chronicky otravná otázka o zabití v sebeobraně zodpovězena.

Při záchraně života vám vlastně jde pořád o to samé, o co vám jde od začátku vašeho života: žít a přežít.

Na tomto „duchovním způsobu myšlení“ ve skutečnosti vůbec nic duchovního není. Je to vymývání mozků. To mě vede k dalšímu tématu na článek, co to vlastně znamená být duchovní, protože se zdá, že to mnoho lidí naprosto nechápe a myslí si, že se to dá koupit na nějakém kurzu, nebo si to pletou s duševními nemocemi.

Je možné, že někoho můj článek urazí. Rozhodně to není můj záměr. Jen shrnuji zkušenosti z reálného života pracující dospělé ženy. Člověk může klidně věřit na pohádky, ale měl by vždycky zůstat s nohama na zemi, držet se selského rozumu a chápat kde končí fantazie a začíná neúprosná realita. A realita je taková, že i když bychom si přáli krásný dokonalý harmonický svět, kde stačí dělat dobro a chovat se slušně a všechny problémy nás zázračně obejdou, ve skutečném světě to tak prostě není. Moderní esoterika se to snaží lidem namluvit, částečně i proto je lákavá pro lidi kteří čelí těžkostem, ale jsou to ve výsledku jen řeči a rozdávání plané naděje na snadné vyřešení čehokoli.

Duchovno ano, ale s rozumem.

© Alue K. Loskotová, www.aluska.org 2022



Komentáře

Ikona diskutujiciho Radeta 2023-01-03 02:45:22 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško, velice Ti děkuji za tento naprosto perfektní článek. Naprosto ve všem s Tebou souhlasím.

Taky používám to přirovnání s vlakem, když si někdo myslí, že může nechat něco zmizet nebo, že když to nevidí, že to neexistuje.

A s tou sebeobranou, máš také naprostou pravdu. Už vidím, jak jde někomu o život a on u toho přemýšlí, jestli si obranou náhodou nepoškodí karmu. (V šestnácti jsem byla taky napadená, naštěstí né tak hrozně jako Ty, měla jsem velké štěstí, že zrovna jeli kolem policajti, ale fakt člověk nepřemýšlí o nějakých kravinách a karmě, na to není čas ani pomyšlení, reaguje instinktivně).

Taky mě vadí třeba na internetu v diskuzích, když někdo napíše něco, co by nám mohlo reálně hrozit, co na nás jelita chystá atd. a někteří lidé se na něj vrhnou s tím, že jim tím snižuje vibrace, že v jejich světě toto nehrozí, neexistuje… Přeci je lepší o možném nebezpečí vědět, připravit se na něj, než před ním zavírat oči. Jasně, že nemá cenu z takové zprávy panikařit, hysterčit, ale mám někdy pocit, že právě Ti, kteří před ní ty oči zavírají, se jí nejvíc bojí a proto si ji ani nepřipouští.

Aluško, moc mě mrzí, čím sis prošla. Jsem velice vděčná, že jsi to zvládla a jsi tu pořád s námi. Přeji Ti už jen všechno nejlepší ♥️.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-03 10:00:19
Ikona diskutujiciho
sipka

Děkuji. Napadení je hned, kolikrát se stačí jenom připlést někam ve špatnou dobu. To ti policii poslali tvoji ochránci.

Mně se zdá že tento způsob myšlení (světové dění se mě netýká) mají lidé kteří jsou extrémně sebestřední, dětinští a ve své hlavě si usmysleli že na světě jsou jenom oni sami. Jenomže nejsou. Jsou součástí obrovského pestrého celku a ten se jich nebude ptát jestli se jim to či ono líbí. Mnoho lidí je také léty života ve spolehlivých zásobách (nechci říkat blahobyt nebo dostatek, protože tohle není žádný blahobyt, je to otroctví) energií tak zakrnělá že si neumí představit že otočí kohoutkem a ono nebude. Že vlezou do obchodu a ono nebude. Někteří se toho bojí tak moc, že si ani nekoupí zásoby, protože by tím vlastně uznali, že ta věc se reálně stát může.

Ikona diskutujiciho pavel-)) 2023-01-04 12:16:59
Ikona diskutujiciho
sipka

aluško chápu tvé obavy ohledně nedostatku potravin plynu, války na ukrajině, podle mého názoru se žádná potravinová krize konat nebude z jednoho prostého důvodu, lidé by se začali bouřit a to současná vláda nechce, stálo by je to korejtka potravinová krize je pouhým strašákem který má zvednout ceny potravin a tím dostat do státní kasičky více a více peněz k tomu slouží také inflace krasný nástroj jak vyždímat z lidí kupu peněz, další plán globalistů je odstřihnout Rusko od přijmu z ropy a plynu ale Ruské přijmy to nijak neovlivní co se nevyveze do Číny se vyveze do indie a do afrických zemí.

Evropa přejde na méně kvalitní kapalný plyn který bude nejdřív vyvážen do Ameriky a z Ameriky do Evropy takže očekávejte zdražení plynu o nejméně 600-700 procent což povede ke krachu všech průmyslových firem další faktor je tady předražená elektřína kvůli emisním povolenkám a dejste všechno dohromady a máme tady pohromu obřích rozměrů. Jediné co bude vládou zajištěno budou potraviny, protože dokud lidi nebudou hladový nebudou se bouřit.

Jinak tento rok očekávám vyšši inflace asi 80 procent , ale zásoby rači mějte mohu se mýlit

Ikona diskutujiciho Danny 2023-01-03 06:12:03 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Skvělý článek, Aluško,
taky jsem na tyhle věci narážela, když jsem se začala zajímat o duchovno a seberozvoj. To neposilování energie, když na věc nemyslím, praktikuju, ale ve zdravé míře. Dělat, že se problém vyřeší, když na něj přestanu myslet, mě nikdy ani nenapadlo 😀
A lidi, co polemizují, jestli se radši nechat zabít, než se bránit, fakt nechápu. To nemají zdravý rozum?

Já věřím, že každý dostaneme, co si zasloužíme. Ale třeba až v jiné dimenzi, na druhém břehu.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-03 09:51:53
Ikona diskutujiciho
sipka

Teď jsem si vzpomněla, že jsem tam ještě mohla napsat objímání a osahávání a když se odtáhneš nebo oženeš protože se ti nelíbí že na tebe sahá cizí člověk, tak se dozvíš, že se nemáš ráda a jsi neduchovní 🙂

Ikona diskutujiciho Fialka 2023-01-03 11:25:23
Ikona diskutujiciho
sipka

Tohle podle mě dělají úchylové nebo lidé co potřebují z jiných vysávat energii. V normální společnosti by jim to neprošlo ale v esoterice kde je asi možné všechno čekají že jim to budou ostatní lidé tolerovat. A pak jsme „překvapení“ když vypluje na povrch skandál se zneužíváním. Hlavně pryč od tantry a gurus. Tam to jede ve velkém stylu.

Článek je skvělý a mluví mi z duše. Děkuji ti Aluško. Jsi moc statečná ❤

Ikona diskutujiciho Danny 2023-01-03 06:37:17 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pěkný článek, Aluško.
Na podobné moudrá jsem narážela, když jsem se začala zajímat o duchovno a seberozvoj. To nedávat energii tomu, co nechci živit, praktikuju. Ale ve zdravé míře. Někteří v tom zachází moc daleko 😀

Nechápu, jak může někdo polemizovat o tom, jestli je v pohodě se bránit, když chce člověka někdo zabít. To nemají zdravý rozum? Tady jde o pokus vzít někomu život, ne o to, že mi chce někdo vzít oblíbený hrníček.

Já osobně věřím, že každý dostaneme, co zasluhujeme. Ale může to být klidně až na onom druhém břehu.

(Doufám, že tento komentář nepřijde dvakrát, poprvý mi blbnul net, tak jsem ho napsala podruhé)

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-03 10:01:41
Ikona diskutujiciho
sipka

přišel dvakrát, tak děkuji za snahu psát to celé znova

Ikona diskutujiciho Nyo 2023-01-03 09:30:52 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Děkuju za to, co bylo řečeno: Souhlasím a toxicitu některých duchovních pouček potvrzuji.
A poslední dobou pochybuji i o karmě. Ty špatné osudy dobrých lidí mi nedávají smysl. Jako se psem. Člověk by měl vědět, zač je trestán a být trestán hned, dokud si své hříchy živě pamatuje. Generovat na svět hnusné životní osudy jen proto, že v předchozím životě někdo unikal spravedlnosti, je… divné. Ale třeba tomu jen nerozumím.

A vůbec si neumím představit to napadení, to musel být totálně vyšinutý člověk, jak si tohle vůbec někdo dovolit?

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-03 10:04:37
Ikona diskutujiciho
sipka

Já vám o tom jednou povyprávím. Ale to až bude bezpečně zavřený.

Ikona diskutujiciho Danny 2023-01-03 14:36:02
Ikona diskutujiciho
sipka

Mě ještě napadá – jak víme, které nepříjemnosti a zlé zážitky jsme si jako duše naplánovali, protože jsme si je chtěli prožít, a co jsou zásahy matrixu/naše vlastní hloupost?

Tohle je strašně zajímavé a taky složité téma.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-03 14:57:19
Ikona diskutujiciho
sipka

Orientačně řečeno: Tvá duše šla na misi, chtěla tu něco najít a něčeho dosáhnout. Matrix je síla, která ti v tom brání a tvůj plán se snaží strhnout jinam, na jinou cestu. Háže po tobě zlými lidmi, nemocemi, nehodami, neštěstím, úmrtím a čeká na co tě dostane. Intenzita tohoto boje záleží na tvé míře uvědomělosti, užitečnosti pro společnost, na tvém životním stylu, na tvém poslání, případně na tvé vzácnosti. Něco překonáš, na něčem si nabiješ nos, tím se ta cesta různě pokrucuje a nabírá adrenalin.
Ti, kteří na nic neaspirují, proto proplouvají velmi hladce životem a věci jim jdou bez velkých bojů a zádrhelů. Proti takovým matrix nezasahuje, takové podporuje, protože nemají žádnou snahu ani potenciál ho narušit.

Ikona diskutujiciho tauri 2023-01-03 18:25:23
Ikona diskutujiciho
sipka

V tomto případě se ale vylučují vesmírné zákony se zákony Matrixu, který je pouze napodobuje..
Takže stále tu je nějaké mentální prigramování skrze nějakou technologii, která by tu ani neměla být..viz. Měsíc, planety..
Kdybych zaplul do tématu horoskop, tak ten taky vlastně podlamuje svobodnou vůli a ovlivňuje lidi na planetě, protože nás ovlivňují planety..a nebo zase je všemu jinak a horoskop funguje jen na bázi, něco tam napíšu a každý si z toho vybere, co se hodí, protože to sedne na každého, ale lidé se programují tím, že tomu věří.
Vůbec mi příjde, že je tady poslední dobou hodně věcí špatně a co dřív fugovalo, tak je tomu jinak a nějak vše nejde už tak „hladce“, jako dřív.

Ikona diskutujiciho loc 2023-01-04 21:24:44
Ikona diskutujiciho
sipka

Nyo píše: „Člověk by měl vědět, zač je trestán a být trestán hned, dokud si své hříchy živě pamatuje. Generovat na svět hnusné životní osudy jen proto, že v předchozím životě někdo unikal spravedlnosti, je… divné.“

Důvodem může být, že zkušenosti jsou důležité Duchu, co nás podkládá. Kdežto člověk žije dnešní život a v příštím neví nic o tom, co bylo v minulém životě. Ano, to bývá nepříjemné. Ale člověk jako herec v tomto světě dostává role, myšlenky co v sobě objevuje… A životy jsou podstatné našemu Duchu.

Ikona diskutujiciho Radmil 2023-01-03 10:09:03 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tohle z lidí dělá esoterika. Mezi esoterikou a duchovnem dělám rozdíl. Esoterika jsou všechny tyto bláboly a hovadiny které dělají z lidí toxické pitomce co vyhazují peníze za semináře kde je akorát nějaký chobotnatec otráví ayahuascou a durmanem.

A duchovno je cesta osobního seberozvoje a sebepoznání. Způsob jak se stát lepším člověkemm a žít ve větší harmonii se sebou, se svým okolím. Duchovno je zdarma.

Kdo tohle nepochopí rozbije si čumák na esoterice a bude skákat na lep kartářkám čarodějkám převtěleným vílám a podobným schízám.

Ikona diskutujiciho Koblih 2023-01-03 11:22:30
Ikona diskutujiciho
sipka

Pod tohle se podepíšu.

Ikona diskutujiciho tauri 2023-01-03 18:44:06
Ikona diskutujiciho
sipka

Taky s tim souhlasim. Hodně lidí hledá spásu v duchovnu a chodí na semináře, který si draze zaplatí, dělá to z nich pak naduté lidi, kteří najednou mají pocit, že získali vědomosti a mohou se vytahovat. Dřív nebyli nic, byli zlomení a pak někam jdou a jsou hrdinové. Za 15 minutové skupinové ticho jsou schopni zaplatit i 500Kč. Za hodinu klidně dají 1500 a vše se probírá ve skupině mnoha lidí a nic není vlastně mezi jednotlivcem. Teď jsem koukal na jeden ceník našeho známého duchovního, co se teď rozjel na netu..Za sebe musím říct, že každý si na vše musí přijít sám, aby věděl o čem to je a jak na to. Jinak mu jsou moudra k ničemu, jenom s tim může machrovat před druhými a přitom to nedokáže použít v reálném životě. Dokud si člověk nepříjde na věci sám, stejně nebude vědět, o čem „duchovní“ mluví a co tim myslí.

A pokud je řeč o vílách, pár takových člověk taky potkal a to jsou spíš přesně ty sluníčka, který pomalu o sobě tvrdí, že jsou archandělové a každýmu by se vetřeli srdíčkem až do baráku, protože všude chtějí rozdat světlo..Přitom jsou slepí, jak patrony a to jejich objímání je spíš znakem vtíravosti a porušování osobní zóny/komfortu za každou cenu. Něco jinýho beru, uvědomělé a plánované objetí, že cítím, kdy je to upřímné, bez nátlaku a opravdové pochopení duše. Ne takový ty objímání na skupinových sezeních, kdy každý je zlomený, nemá co nabídnout, ale pak objímá druhého, protože sám ještě potřebuje vyléčit a myslí si, že tim chápe automaticky druhého a vyléčí ho. Mě to tak příjde, že to jsou jen další ovce, které následují svého guru a říkají si probuzení. Vůbec nevím, kam ten svět spěje..zase tolik lidí probuzených není, aby se věci změnily a pokud dojde na gesaru a vše bude zalité sluncem, tak se obávám nejhoršího. Vůbec si ani nechci představovat, kdyby zdejší NPC měli nárok na kolonizaci vesmíru, když sami vytváří neustálé problémy, které nedokáží vyřešit, dělají všude hluk a nepořádek a pak by chtěli být na jiných planetách? To snad nemyslí vážně..Když vidím dnešní děti, kteří nemají empatií, nedokáží si poradit tak, jako jsme museli my, tak co budou dělat na jiných planetách? Zháčkaný moderním životem a máme údajně vytvořit supercivilizaci? Asi jsem to možná jen špatně pochopil, kdo vše tam má být.

Ikona diskutujiciho Danny 2023-01-05 13:06:36
Ikona diskutujiciho
sipka

Pro tauri: no tak kdyby dnešní mladší generace osídlila jinou planetu, bude tam hlavně zakázané rozlišovat lidi podle pohlaví a bílé tam budou vozit jako otroky.
A podle mě je sluníčkaření to samé, co středověký křes. fanatismus.

Ikona diskutujiciho astrei 2023-01-03 10:44:24 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Toto je naprosto skvělý článek. Lidem nebyly „karty rozdány spravedlivě“, někdo je hodný a poctivý a žije v bídě, naopak je někdo zlý a žije si jak prase v žitě a tím pádem pravidlo „To co vysíláš, se ti vrátí zpět“ neplatí vždycky – o tom jsem se sám přesvědčil. A je mi moc líto, že sis musela zažít setkání s tak odporným zločincem a dokonce jste se museli odstěhovat. To je naprosto příšerné. Máš můj obdiv, že jsi všechny ty odpornosti zvládla a že nás čtenáře neúnavně obohacuješ skvělými články.

V návaznosti na to bych se chtěl aspoň krátce ještě jednou omluvit za to, co jsem ti posílal v roce 2020 za maily. Už jsem ti před časem zaslal omluvný mail s vysvětlením, ale nevím jestli ti neskončil ve spamu. Stydím se za to, nejradši bych určité své činy vymazal z historie. Ale jsem si jistý, že se to už nebude opakovat.

Ikona diskutujiciho lenka f 2023-01-03 11:29:36 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A dokonce ani duchovní člověk není povinen mít každého rád. Důležitý je záměr s jakým člověk věci dělá. To se počítá. Nepřát druhému špatné věci a neprovádět je. Když je někdo duchovní či duchovně na výši tak to přeci automaticky neznamená, že si nechá vše líbit a bude nastavovat druhou tvář. Tento termín byl záměrně dost pokřivený a spousta lidí si to vyložila špatně.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-03 11:39:26
Ikona diskutujiciho
sipka

To je velice trefná připomínka. Skutečně se to děje, i mně se mnohokrát stalo, že někdo automaticky očekával, že ho budu mít ráda a budu se o něho starat, přestože mi byl naprosto cizí a extrémě toxický. Zkrátka se odkudsi vynořilo přerostlé dítě hledající si mámu, klidně čtyřicetileté… Pak byl hrozně překvapený, když nebylo po jeho. Opět jev, který v normální společnosti nepotkáš. Tento způsob uvažování opět podporuje toxické, asociální chování. Psychicky nemocní jedinci si díky tomu někdy začnou myslet, že jejich nepřípustné chování bude v esoterických kruzích tolerováno, zatímco jinde je s tím pokaždé poslali k šípku.

Ikona diskutujiciho NIrvana 2023-01-04 16:39:13
Ikona diskutujiciho
sipka

mně to vždycky přišlo jako hrozně pošahaný tvrzení, že by člověk měl každýho milovat, wtf, stačí druhým nedělat zlo… na duchovnu podle mě nemá být nic až tak nepřirozeného, jestli víte, jak to myslím

Ikona diskutujiciho Simona 2023-01-03 11:39:56 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tahle slova tesat do kamene.

Ikona diskutujiciho JosefD 2023-01-03 14:39:46 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tož i v oblasti duchovna se najde spousta „odborníků“.

https://www.youtube.com/watch?v=wMSRtN2AaWY

Ikona diskutujiciho Andromeda54 2023-01-03 20:54:41
Ikona diskutujiciho
sipka

Dobrý den Aluško,

Tehdy jsem to byla já, kdo se vás ptal zda je správné v sebeobraně zabít jiného člověka. A ano, bylo mi líto, že jsem zrovna vám položila tak hloupý dotaz, proto jsem se taky omlouvala. Určitě nepatřím mezi tzv. good vibes only, nechodím na zasvěcení, nevykládám karty a nevím co ještě. Naopak mám vysokou emoční inteligenci, tudíž není v mém zájmu kohokoliv poškodit a už vůbec ne vás. Nebyla jsem ve vaší situaci takže jednoduše nevím. Máte pravdu v tom, že to nemůžu z mé pozice posuzovat. Přesto jsem se zeptala, protože odjakživa žiju v tom, že člověk nesmí zabít jiného člověka. Mám to v sobě vštěpeno velmi pevně, ani nevím jak. Je jasné, že když to eventuálně nastane, dostane se do vedení adrenalin. Já to všechno chápu, taky bych se nenechala to zas ne, ale pouze jsem nad tím přemýšlela z pozice toho konkrétního přesvědčení, ale to je moje hloupost. Tímto jsem se chtěla ještě jednou veřejně omluvit, když už jste mě mezi řádky zmínila (pokud nás nebylo víc ovšem), a taky jsem chtěla ukázat, že má otázka byla naprosto bezelstná.

….. S láskou a úsměvem….
Patricie Latioková

Ikona diskutujiciho klara 2023-01-03 19:04:16 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Naozaj výborný článok. Tiež poznám prípady akéhosi falošného ezoterizmu. Príde prvá skúška – jedinec namiesto práce so sebou a svojimi strachmi strčí hlavu do piesku ako pštros, príde druhá skúška a zo strachu pred koronou si uteká dať pichnúť 3x mRNA… A to prosím po 20-tich rokoch praktizovania rôznych ezoterických praktík a kurzov… Taktiež ak človek v ezoterickom nadšení nezvláda dostatočne svoj pozemský život, rodinu , deti a nedokáže sa za nich a ich základné záujmy úplne pragmaticky postaviť.

Ikona diskutujiciho Namasteen 2023-01-03 20:12:48 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zrovna dneska se se mnou v parku dal do řeči jeden kluk a na rozloučenou mě chtěl obejmout – tak jsem udělala krok zpátky, zvedla ruce a řekla, ne díky, že jsem na svoje energie velice protektivní. Dřív jsem toho nebyla schopná a ještě jsem se za svoje vlastní pocity nevole a nenávisti kvůli všem těm blbečkům, který se rozhodli vstoupit do mýho života, aniž bych o to stála, cítila špatně.. Jediný, co funguje, je postavit se na svoje hranice a zmidlit každýho, kdo se tam odváží vkročit. Není to nemorální, není to bezcitné a není to nesolidární 🙂 To jen všem okolo vyhovuje, že si to myslíme. Lidi, kteří mají dobré srdce, potřebujou přestat být ohleduplní. Není to totiž ohleduplnost, je to o tom, že okolí vyhovuje, že nás můžou využívat. Jo a fakt mě pobavila věta, že se zaměňuje duchovno s duševními nemocemi, to je totiž dost trefný 😀

Ikona diskutujiciho Uno Universus 2023-01-03 20:33:34 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Jsme tim co z nas delaji druzi a druzi jsou tim, co jsme s nich udelali. Nase resistence, odpor a strach nas vzdy uvrhnou do boje. Bud valcis nebo utikas. Pritahujeme to od ceho se distancujeme, oddelujeme a myslime na to negativne. Pokud vim o toxicite a musim v ni byt s nim, tak nemuzu byt jak on. Okamzite preprogramovavan nazor na toho cloveka ve sve mysli na pozitivni a tento roztrusuji verbalne kolem druhym, aby se to on dovedel. Oni mu to donesou. Pokud nekoho nazvu jeho pravym jmenem, budu mit to prave orechove. Program pouzivam jako sebeobranu a prijeti neprijatelneho. Vydrzi tak shruba dva roky.

Ikona diskutujiciho mariankosmac 2023-01-03 21:05:13 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ťažko posúdiť ako to skutočne je, ale tiež mi pripadá že duc-hovné zákony vesmíru nefungujú a všetko sa riadi teóriou chaosu alebo tak niečím.

Ikona diskutujiciho loc 2023-01-04 21:30:54 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Objevuje se tu: „někdo je hodný a poctivý a žije v bídě, naopak je někdo zlý a žije si jak prase v žitě a tím pádem pravidlo „To co vysíláš, se ti vrátí zpět“ neplatí vždycky “
Trochu to asi souvisí s láskou k sobě samému. Zlý člověk když si libuje sám v sobě, dává mu to sílu. Když hodný člověk zapomíná na sebe, může to mít na něho ty špatné následky. Popisuje se to o ženách staré generace – co sloužily rodině a na sebe zapomínaly. A okolí si jich mohlo málo vážit.

Ikona diskutujiciho Danny 2023-01-05 12:37:56
Ikona diskutujiciho
sipka

Moje babička je přesně taková – pro rodinu by se rozdala. Když jsem byla mladší, taky jsem chtěla vyhodět každému, udělat vše, co po mně kdo chtěl. Ale zjistila jsem, že to není správný způsob, nechat na sobě dříví štípat ( říká se to přeci tak). Takové „hodné“ lidi pak začnou ostatní akorát využívat. Dobrý příklad Flanders že Simpsonů – vzorný křesťan, co si myslí, že jeho povinnost je rozdat se pro druhé.
Zkrátka všeho s mírou a hlavně s rozumem.

Ikona diskutujiciho Aziza 2023-01-05 09:35:40 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ona si totiž spousta bytostí měla líp promyslet, co tady na Zemi vlastně chtějí dělat a né se sem takhle bezhlavě nahrnout v takových kvantech. Hodně z nich se nechalo utáhnout na ideologické projekty zesenilnělých líných „Bohů“ z Prasvětla, že planeta Země je chudinka ubohá a potřebuje spásu od Božského člověka. Hloupé ego, růžové náboženské nástavby, potřeba něco znamenat a stát se hrdinou – to vše se dá najít v karmických zápiscích duší pohybujících se na Zemi, ať už v astrálu nebo ve fyzických schránkách. Spousta z nich se tu vyloženě plácá ode zdi ke zdi. Duchovní strážci a strážkyně Země je nebudou tahat z bahna, oni si je sem nepozvali, věnují se jen svým svěřencům a pomocníkům. Jelikož k náplni jejich práce patří ochrana Přírodní matice života, mají oprávnění dát všem Narušitelům pořádně za uši a nechat je zkoupat v jejich vlastní blbosti a naivitě.

Ovšem doba pokročila a je potřeba uvolnit místo pro konstruktivní projekty na celkovou Revitalizaci Země. Už jsou připraveny postupy na odvod entit, které do těchto projektů nezapadají. Budou odvedeny prostřednictvím Převodních mincí do svých domácích úrovní. Už je to v běhu, přednostně jsou samozřejmě odváděny entity, kterým tady už definitivně vyhasla Jiskra v jejich osobním Motoru života (kategorie Živí–Mrtví). Těch Převodních mincí bude potřeba hodně, ale to není problém, jejich výroba je vcelku nízkonákladová. Jsou to takové pěkné červené žetonky, něco jako ty dekorativní ozdobičky u vánočního stromečku v aktuálním čísle časopisu The Economist:-)

Ikona diskutujiciho tauri 2023-01-05 21:11:30
Ikona diskutujiciho
sipka

Záleží, jakou rychlostí budou odváděni… Vůbec jsem si nemyslel, že to zajde až tak daleko a odnese to zase nevinný člověk a ostatní se zatím smějou.
Další takový moudra jsou:
Dobrého nepálí.
Kdo se leká, nemá čistý svědomí.-Ne vždy to platí
Musíš s každým vycházet.
Tohle jsou zase jenom programovací návyky, jak si nechat vše líbit a přestat se bránit. Protože dobrý člověk se s nikým nepere.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-06 09:49:42
Ikona diskutujiciho
sipka

Kdo se leká, trpí na PTSD. Řeči o nečistém svědomí šíří jedinci, kteří to PTSD právě způsobují a pak viktimizují svou oběť.

Ikona diskutujiciho Marína 2023-01-05 14:10:51 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

KONEČNE.
Vynikajúce Alu.
Konečne niekto povedal pravdu o týchto „neomylných, nespochybniteľných tzv.duchovných pravdách.“

Sú šírené kade-tade až žasnem, že sa nad nim nikto seriózne nezamyslí, aké sú to hlúposti.
A najmä ľuďmi vydávajúcimi sa za „duchovných radcov a učiteľov“, poúčajú druhých, a pritom nevedia o duchovne nič príp.len to, čo si dakde načítali.
Keď sa tie ich drísty vydávané za „duchovné pravdy“, niekto odváži spochybniť, dobreže ho neukamenujú a zosype sa naň spŕška zloby a nenávisti (vlastná skúsenosť).
Tak som radšej ticho. Načo míňať svoju energiu a sporiť sa s hlupákmi.
Čiže Alu tlieskam.

Chýba mi len ten NAJVÄČŠÍ nezmysel zo všetkých – a to klamlivá teória o tom, že sme tu dobrovoľne, vraj sme si sami náš pobyt na Zemi vybrali, sami sme si zvolili tento údel, dokonca vraj naša duša si vybrala rodičov, prostredie …
Je to LOŽ. Je to NEPRAVDA.

Keď som sa to pokúsila vysvetliť tu pred istou dobou, namiesto zmysluplnej diskusie zaútočil na mňa nemiestnym nahlúplym útokom podľa komentov nejaký prerostlý škôlkar.

Táto lož je mimo iné používaná na oblbovanie z toho istého dôvodu ako náboženské teórie – buď hodný, trp a za utrpenie sa dostaneš do neba … Tak aj tu – buď hodný, trp, sám si si to zvolil …

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-06 09:48:23
Ikona diskutujiciho
sipka

Jsme tu z vlastní vůle, ale vysvětli mi jak jsi přišla na to, že tu z vlastní vůle nejsme, jaká je tvoje verze. Protože to by mě zajímalo, asi to bude originální myšlenka.

Ikona diskutujiciho peace 2023-01-09 12:34:04
Ikona diskutujiciho
sipka

Nejsem tedy autor příspěvku, ale ta teorie je docela známá (jestli tedy myslí tu stejnou), že nás tu drží tzv. archonti, kteří tím z nás sají energii. Kdysi nás sem prý nalákali a teď nás drží v nekonečném koloběhu reinkarnací.

Ikona diskutujiciho Marína 2023-01-06 08:51:24 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Aluška
prosím ťa, prečo si nezverejnila môj príspevok k tomuto článku?
Poslala som ho predvčerom.
Marína

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-06 09:58:29
Ikona diskutujiciho
sipka

Máme chřipku. Nejsem vůbec u počítače.

Ikona diskutujiciho kiana 2023-01-08 18:50:29 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak tento článek mě potěšil, protože jsem se s tím mnohokrát setkala a také jsem o tom nedávno psala.

Nedávno jsem šla k ránu v práci na obchůzku a když jsem se vracela do kanceláře, tak bylo na chodbě zhasnuto, protože v areálu nikdo nebyl. U dveří před kanceláří stála tmavá mužská postava (nikoho jsem tam nečekala, takže jsem se lekla). Pak jsem zjistila, že to je kolega, který chodí dobrovolně (tzn. bez platu) i o hodinu dříve do práce, protože nemůže spát (neuvědomila jsem si, že má ten den směnu, takže jsem ho nečekala). On ale místo toho, aby rozsvítil nebo alespoň pozdravil, tam jenom potichu stál. Řekla jsem mu pak, že jsem se ho lekla a on „máš špatný svědomí?“. Jelikož to pořekadlo vůbec neznám, tak jsem netušila, proč to říká, co tím myslí atd. To byla jediná divná věc, kterou jsem s tímto kolegou zažila (jinak se mi zdál normální), takže je z mého pohledu asi nejhodnější z mužských kolegů.

Jinak aby se odhalilo zlo, tak se musí projevit = udělat něco zlého = vytvořit oběť. Pokud to tedy neumí všichni odhalit nějak intuicí a vyhnout se tomu (pak by zlí lidé nebyli nikdy dopadeni ani souzeni, protože by neměli příležitost se projevit). To mi na zlu vadí. Říkala jsem jinému kolegovi, že kdyby existovala nějaká technologie, která by uměla zločince odhalit a eliminovat před tím, než něco zlého udělají (a která by se zároveň nedala nijak zneužít..), tak by to bylo dobré (a ten mi na to řekl, že by ho to asi eliminovalo, protože když ho někdo naštve, tak si představuje, že ho zabije – ale samozřejmě to neudělá a že prý jsou takoví všichni lidé a nikdo není jenom dobrý). To jsem mu odkývala, že to je normální (i když já si nic takového nepředstavuju, ale nebudu ho dráždit když je takový). Na druhou stranu ne všichni lidé páchající trestný čin (tady se asi jedná hlavně krádež) jsou zlí, protože někdy je zlý systém, který jednotlivci/skupině nedá peníze ani příležitost k práci atd. a ten člověk má třeba hlad tak je donucený spáchat krádež. Když ho někdo nechce pochopit a odsuzuje ho, tak tím ukazuje svoje zlo (to je „oblíbená“ taktika někoho k něčemu přinutit a pak se snažit, aby ho druzí odsuzovali v tom smyslu, že to byla jeho svobodná vůle, kterou si sám zvolil a že ostatní by v té situaci udělali něco jiného). Sebeobrana je normální věc (pokud chce někdo někoho zabít jen tak bez důvodu či s neospravedlnitelným/vylhaným důvodem, tak by vrah měl být potrestán – jestli ho zabije oběť při své sebeobraně nebo ho oběsí ve vězení až po soudním procesu – je z hlediska spravedlnosti úplně jedno). Prostě ho potrestá konstruktivní síla vesmíru, která plyne jak skrze konstruktivní oběť, tak skrze konstruktivní spravedlivý soud.

No a dokonce jsem v nějaké diskuzi na internetu četla, že děti v tunelech si takový osud asi zasloužili svojí karmou z minulých životů.. (tak na co je litovat nebo zachraňovat) Na karmu trochu věřím a věřím i na to, že si lidé někdy nemůžou vybrat, kam se narodí (protože mít za mámu rodičku v továrně na adrenorchrom by si to nikdo nevybral, protože by měl krátký život plný bolesti a k čemu by mu to bylo?). Takže to je tak, že duše a tělo byli původně jedním celkem, který se rozdělil, a proto je to přitahuje k sobě (z čehož vyplývá, že nechat se zabít není lepší než podřídit se, pokud by po reinkarnaci byl k dispozici horší život než ten podřízený – na druhou stranu čím víc se lidé podřizují, tím horší život čeká na v budoucnu narozené děti =něco jako inflace, která se rozloží mezi všechny). Tzn. někdy to bioroboti dělali dobře že řešili nesmysly, pokud je to doopravdy bavilo a ochránilo je to před smrtí a zároveň to neškodilo celku.

Ikona diskutujiciho peace 2023-01-09 16:11:46
Ikona diskutujiciho
sipka

Takový mechanismus, co zabraňuje páchání zla už existuje v seriálu Červený trpaslík, už nevím jak se jmenovala, myslím zóna spravedlnosti. V té zóně když někdo něco udělal, tak se mu hned stalo to samé, v tom seriálu zkusil třeba něco zapálit a nešlo to, ale zapálila se mu bunda a tak.

Ikona diskutujiciho Namasteen 2023-01-10 01:13:06 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mazala jsem si teď starý věci a našla jsem svůj příspěvek z roku 2018, kdy jsem byla poprvé a naposled na jednom ženském kruhu. Byla to snůška toxických postojů a duchovních hovadin, viz dole. Nejvíc v šoku jsem tehdy byla z toho, že když každá měla říct svůj nejmystičtější zážitek za poslední měsíc, tak když jsem řekla, že skvělý chlap a že to bylo úžasný, rozhostilo se naprosto mrtvolný ticho a byla jsem div ne okamžitě vyloučena..:D A já si naivně myslela, že na ženském kruhu budem sdílet nadšení z chlapů a to jsem se teda vážně spletla 😀 😀 Učila se tam nepřirozená a samozřejmě nadřazená samota.

Já vám nevím, ale zatím to vypadá, že většina duchovních kruhů je pouze banda totálně neempatických kreténů.. Tak třeba to objímání na úvod. Kdyby byli všichni minimálně tak děsně srdeční, jak se tváří, asi by se u toho objetí necítili sami tak nepatřičně. A kdyby vnímali své okolí, poznali by, na co je dotyčný připravený a na co ne. Dál to šťourání se v osobních věcech, ideálně nějaké trauma, ať to má šťávu. Když si to člověk nevyřešil už roky, proč si myslí, že se to najednou rozpustí z ničeho nic mezi cizíma, kteří ten příběh vůbec neznají? Ideálně se to ještě podpoří různým propojováním, napojováním, spojováním tak, že vám to rozhodí osobní zónu a vy se třeba rozpláčete. A okolí? Je jim to vlastně jedno, všichni se akorát tak debilně usmívají, jak děsně duchovní celá věc je, protože se dotyčný přece čistí..A když už se někdo s něčím svěří, lidská reakce taky žádná. Vlastně nikdo nereaguje, protože všechno přece jen tak plyne, všechno je teď, nic se nemá analyzovat nebo nějak hlavou nedejbože řešit, maximálně ti poděkujou. Za to, že jsi nic neřekla, protože jses asi necítila, za to, že jsi toho řekla až moc, protože jsi to asi tak cítila, za to, že jsi někoho rozplakala, protože je zablokovaný, za to, že jsi šla do konfrontace, protože to je vlastně jen tvůj problém..Když něco odmítneš, máš strach. Když je ti z toho blbě, jseš zablokovaná. Když přemýšlíš, máš uzavřený srdce. A když si o tom myslíš, že je to celé blbost, máš před sebou ještě dlouhou duchovní cestu, protože jsi úplný nýmand. Vyhrává ten, kdo umí být sám. Říct na ženském kruhu, že nejmystičtějším zážitkem posledního měsíce bylo, když jsem k sobě pustila muže a že to bylo prima, způsobilo velké ticho..A sexualita? Jen nízký pud. Hlavně nemít žádnou vyhraněnou osobnost, protože to je ego; rozpustit se v okolí a vlastně nic nezměnit. Změna jde totiž přes dřeň a to bolí. A očividně mít vlastní názor a říct o někom, že je to idiot, je taky špatně. Všichni jsou vlastně jen mým zrcadlem a i ten největší blbec mi přece něco ukazuje, protože kolem mě se točí celý vesmír. Ale jinak moje já není, to by zas bylo ego…Vlastně mě to celé mrzí, protože je pro mě spiritualita důležitá a protože spoustu takových lidí mám ráda, ale s tímhle nesouhlasím. Všem nám jde o to samé, mít radost ze smysluplného života, ale tenhle způsob se mi prostě v podmínkách naší reality zdá dost nešťastný.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-01-10 10:45:20
Ikona diskutujiciho
sipka

Je to jasný. Když se nechceš objímat tak neumíš přijímat lásku, takže se nemáš ráda. A když se nechceš svěřovat s osobníma věcma cizím lidem, tak jsi uzavřená a neumíš se uvolnit. Pochválit muže, to přece nesmíš, to je zastaralý vzorec. Ty nevíš, že správná osvícená žena muže přece nepotřebuje, sama si postaví dům a sama si to udělá nejlíp? 😀

Podle těchto kritérií by asi byla nejduchovnější treska naložená ve vlastní šťávě. Jak je už tuhá, tak nikoho nesoudí, už nemá žádnej problém a objímat ji taky klidně můžeš.

Ikona diskutujiciho Namasteen 2023-01-10 15:46:13
Ikona diskutujiciho
sipka

Jasny no, ja jsem duchovne probuzena zena, kdo je vic? 😀😀

Ikona diskutujiciho roman 2023-03-21 21:55:57 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj,
souhlas, tady je cokoliv dalšího zbytečné. Některé eso kecy mě fakt neberou a jsou dost mimo.

Napsat komentář: Marína Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek