Zdraví škodlivé wi-fi? – DOPORUČUJI!

19.8.2012 v Prevence 36

Zdraví škodlivé wi-fi?

Hlukové, smogové, ale i elektromagnetické zamoření narůstá, a téměř nikdo s tím nic nedělá. Copak už jsme ztratili poslední zbyteček zásady předběžné opatrnosti?

Máváme rukou, že to patří k době. Jenže tahle lhostejnost se nám může setsakra nevyplatit.

Sousedův puberťák si po internetu povídá s kamarádem. Proč ne, říkáte si, jenže on chatuje (prý jen tak kecá) a stahuje si filmy pomocí wi-fi, a router, který to umožňuje, je umístěn v domě, ve kterém bydlím a spím jen pár metrů od tohoto vysokofrekvenčního vysílače.

Pokusím se naznačit hned několik důvodů, proč si myslím, že to není dobré, naopak, že to spíše škodí i jeho zdraví a psychice. Bezdrátový přístup k internetu, jak jsem si vygoogloval, je možná užitečný, ale tato technologie neexistuje dostatečně dlouho, abychom věděli, zda je ze zdravotního hlediska bezpečná, varovala Kate Figes v deníku Guardian již před několika lety. Odborníci uvádějí: Nové bezdrátové technologie užívají mikrovlnných pulsů (radiace), obdobných těm, jaké používají radary. Nejde o radiové vlny, jak se lidé obecně domnívají. Rostoucí počet vědců si myslí že bezdrátové počítačové sítě, mobilní telefony, bezdrátové laptopy a bluetooth škodí lidskému zdraví. Vědci, jako dr. Johansson z Karolinského institutu ve Švédsku, zjistila, že mikrovlnné záření nízké úrovně způsobuje změny kůže. Na jaře roku 2007 vyzval Sir William Stewart, ředitel britského úřadu na ochranu zdraví, k oficiální revizi používání této technologie ve školách. Německá vláda doporučuje, aby se lidé vystavovali záření z wi-fi jen na „nejnižší možnou míru“ a raději používali „konvenční kabelové připojení“. Ve frankfurtských školách je již tato technologie zakázána. Evropská agentura životního prostředí v témže roce navrhla, aby zdravotní úřady doporučily omezovat vystavení vlivu wi-fi zejména citlivé skupiny, jako jsou děti.

Lékaři už dokonce tuhle nemoc, kterou zatím trpí jen pár procent lidí, vystavených nějaké formě vysokých elektromagnetických frekvencí, pojmenovali.

Co konkrétně toto záření podle jejich zjištění způsobuje? Zvýšenou propustnost mozkové krevní bariéry, zvýšený únik kalcia, nárůst rakoviny a poškození DNA, vytváření stresových proteinů a poškození nervů. Vystavení této energii je spojováno se změnami v krevních buňkách u školních dětí, dětskou leukémií, oslabením motorických funkcí, zhoršením reakčního času a paměti, bolestmi hlavy, závratěmi, únavou, slabostí a nespavostí. Další symptomy této dnes již nemoci (EHS): problémy se spánkem, únava, bolesti, nevolnost, problémy s kůží, očima a ušima (tinnitus), závratě atd.

Nenechte se zmást tím, že většina zjištění uváděla jako příčinu potíží především vysílače pro mobilní telefony a mobily samotné. Dnes už víme, že (wi-fi) routery jsou ještě nebezpečnější, protože jsou umístěny uvnitř budov.



Soudí se, že 3% obyvatel velkých aglomerací jsou již těžce postižena a dalších 35% má mírnější symptomy. Dlouhodobé vystavení tomuto mikrovlnnému záření zřejmě souvisí s individuální citlivostí a proto je nezbytné, aby jeho působení na děti (wi-fi a mobilní telefony) bylo co nejvíce minimalizováno. Bezdrátový počítač (wi-fi) vystavuje záření celou horní část těla, a pokud ho máme na klíně, jsou ozářeny i reproduktivní orgány.

Důsledky? Knihovny ve Francii odstraňují wi-fi z důvodu obav jak vědecké komunity, tak zaměstnanců a vedení. Školní správa ve Vancouveru vydala v lednu 2005 rozhodnutí, které zakazuje stavbu mobilních antén v dosahu 300 m od školních zařízení.

Palm Beach na Floridě, Los Angeles v Kalifornii a Nový Zéland zakázaly antény mobilních telefonů v blízkosti škol z obav o bezpečnost. Je jasné, že pokud nechceme antény v blízkosti škol, nechceme je ani uvnitř škol v podobě wi-fi!

Zatímco jinde už jim to dochází, u nás jsme, jako v mnoha jiných ohledech, konzervativní a neschopni změny. Doporučení omezit užívání mobilních telefonů byla vydána v různých zemích a organizacích, jako Velká Británie (2007), Německo (2007), Francie, Rusko, Indie, Belgie (2008) a rovněž Zdravotní komisí v Torontu (2008) a Ústavem pro výzkum rakoviny v Pittsburghu (2008).

Zopakujme si tedy: Tato doporučení se vztahují na užívání mobilních telefonů, ale platí rovněž pro vystavení záření z wi-fi, protože obojí užívá mikrovlnného záření. Wi-fi počítače dokonce vystavují tělo tomuto záření více než mobilní telefony.


„Dvě nejdůležitější prostředí v životě dítěte jsou domov (zejména ložnice) a škola. Z tohoto důvodu je naprosto nutné, aby tato prostředí byla co nejbezpečnější,“ píše v květnu 2009 Dr. Magda Havasová, B.Sc. Ph.D.


To vše v době, kdy úroveň elektromagnetického záření bezprecendentně narostla: každou vteřinu skrz naše mozky a těla proudí vysílání stovek stanic rozhlasů a televize a statisíce mobilů, desítek radarů a stovek vysílačů mobilních společností.


Co tedy s puberťáckým wi-fi závislákem v domě?

Pokusil jsem se mu naznačit vícero úrovní nebezpečí. Především, ten hoch surfuje nejen celé dny (o víkendech a o prázdninách), ale když jeho matka není doma, i dlouho po půlnoci! Takže kromě individuálního a puberťáky samozřejmě nevnímaného zdravotního nebezpečí, že nemá dost spánku (pro jehož kvalitu tak důležité fáze REM probíhají především do půlnoci: nějaké „naspání“ ráno už v tomto ohledu nefunguje), vystavuje záření z routeru wi-fi nejen sebe, ale i všechny další obyvatele domu (tedy svého mladšího bratra, který je navíc dlouhodobě nemocen, a další nájemníky, včetně mne). Mimochodem, když jsem se ho ve školním roce konverzačně zeptal na školu, jestli nemá potíže, prozradil na sebe, že má hodně poznámek, protože zaspává a chodí na vyučování pozdě.

No a pak je tu problém závislosti. Tak jako s drogou: i mozek tohoto dospívajícího bude vyžadovat další a vyšší „dávky“ své internetové zábavy. Protože si s někým „povídá“, samozřejmě je jasné, že zdravotně ohrožen bude jak kamarád, pokud je připojen pomocí wi-fi, tak i jeho rodina.

Když router po půlnoci vypnu, pustí si ho znovu.

Když jsem mu pověděl o tom, že ho to ohrožuje na zdraví, řekl typicky „tak ať, mně to nevadí“.

Na námitku, že ovšem taky ohrožuje i zdraví daších lidí v domě, neodpověděl.

Slíbil, že až skončí, router vypne, ale samozřejmě na to zapomněl (že by už v patnácti měl zhoršenou paměť?)…

Proč si myslím, že škodí zvláště noční působení wi-fi záření? Lze totiž spekulovat, že přes den se pohybujeme a mozek bděle funguje, takže jeho elektrická činnost může být jakýmsi ochranným štítem, zatímco v noci, když spíme, jsme vůči vysílání routerů (a radarů a mobilních vysílačů) zvláště bezbranní.

Více jak padesát let tajili výrobci cigaret, že kouření škodí zdraví (a dokonce přímo zabíjí), a pak ještě dloiuho tutlali zjištění, že i nekuřák, pokud žije v rodině kuřáka, nadýchá tolik chemikálií a zplodin hoření, jako kdyby kouřil denně deset cigaret. Jak dlouho ještě budou výrobci wi-fi zařízení (a prodejci počítačů a poskytovatelé internetového připojení) tajit, že je právě tak nebezpečné? A o to nebezpečnější, že tohle záření poškozuje přímo mozek?

Tak co, škodí (neomezené a zvláště v noci užívané) wi-fi zdraví?

P. S.: Jak jsem to vyřešil? Když jednou před půlnocí stále surfoval, vypnul jsem mu router, abych ho donutil sejít, a navrhl mu, aby si v noci, pokud už musí na internet, stahoval své filmy pomocí kabelu (bez vysílání wi-fi). Dokázal si to zorganizovat za 15 minut (závidím těm dnešním hochům jejich počítačovou zběhlost), a dokonce nezapomněl po sobě opět uklidit, abych já mohl ráno wifinu, jak jí říká, opět zapnout. Takže pokud si ten kabel zařídí nastálo (a naučí mne to přepojovat, kdyby zapomněl), bude zase v noci „elektromagnetický“ klid.

P. P. S.: Internet je nevyrovnaná (reklamními kreativci, obchodníky, vydavateli časopisů, módními návrháři, sňatkovými podvodníky a druhořadými pisálky nesnesitelně snadno zneužitelná, pozn. Vl. M.) pětadvacetiletá holka. Bruce Sterling, klíčový autor sci-fi 80. let, vynálezce kyberpunku


zdroj: http://blog.baraka.cz/2010/08/zdravi-skodlive-wi-fi/

napsal Vlastimil Marek

Převzato s dovolením autora



Kam dál:

Otevřít rubriku ,,Zdraví“ – Zde

Máte otázku? Ptejte se do ►Mailu◄

• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu https://aluska.org/

• Na Aluška.org najdete také interaktivní chat Vstoupit do Chatu – ZDE

• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihu! – Podrobnosti ZDE

• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí“ níže pod reklamou, děkuji!

• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? – Můžete se přihlásit k odběru: ZDE


Komentáře

Ikona diskutujiciho Nika Caesaris 2012-08-19 04:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Na to se dá říct jen jedno: Další nafouknutá bublina od přecitlivělého člověka, který dělá z komára velblouda. Ano, škodí to zdraví. Nic nového pod sluncem. Ovšem v minimální míře, zatímco tento článek zní, jako by wifi bylo smrtelně nebezpečné zařízení systematicky ničící naše mozky. Osobně mám wifi v pokoji kousek od postele léta, nepřetržitě zapnutou. A netrpím ani na migrény. Článek je plný spojování toho, co se dohromady spojovat nedá, a přeceňování síly vln wifi a mobilních zařízení.

Ikona diskutujiciho Ryshoun 2012-08-19 09:23:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

No pokud jde o wifi, taky jsem slyšel názor že je škodlivá pokud je v blízkosti člověka. Proto je jasné že nebezpečnější by měl být mobil, protože je nosíme u sebe. Wifi router je umístěn daleko. Sám tuto technologii používám a v nastavení routeru je možne nastavit sílu vyzařování. Já ji snížil na polovinu a funguje to pořad stejně :-)

Ikona diskutujiciho Babe 2012-08-19 09:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pomohlo by aspoň trochu ve škole u sebe mít orgonit?

Ikona diskutujiciho Tenisák 2012-08-19 10:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aha, tak to napsal V.Marek. Jinak popravdě řečeno, lidstvo se jednou usmaží ve své vlastní tvorbě.

Ikona diskutujiciho Arvari 2012-08-19 10:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Máme wi-fi přes čtyři roky. Asi jsem vpodstatě už mrtvá, co? A asi to může i za bolesti hlavy, i když jima trpím od dětství, kdy ani ty mobily nebyly zrovna běžná záležitost. A za tu moji roztržitost taky, sakra, i když i ta se u mě projevila mnohem, mnohem dřív. Ale depresema netrpím, tenhle článek mě úspěšně rozesmál…

Ikona diskutujiciho MARIANKOSNAC 2012-08-19 10:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ja mám wifi na mobile zapnuté vždy keď chcem byť na internete, aj toto píšem cez wifi, na noc obvykle prepínam do letového režimu, ale nie vždy,a keďže mobil mám pod hlavou a spím na ňom, tak je to s tým zapnutým wifi+vyžarovaním z mobilu asi tak trochu masaker.

Ikona diskutujiciho Ava 2012-08-19 10:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, Alue, ty teda dovedeš člověka po ránu potěšit… Díky za novinky, ty včerejší plasty na videu jsem sledovala jen částečně a ani dnes se příliš nechytám… Bohužel pocit, že např. trávit čas u počítače delší dobu může být a je škodlivé(ve všech rovinách), mívám taky. Vypnout si dobrovolně PC, internet, mobil je pro mne nejen v době momentálních přechodných veder náročný úkol.. Jasně, jsou tu ještě knížky. Uvědomuju si a registruju to delší dobu, že mi četbu, jinak typické knihomolce, nahrazuje internet. Např. tyto stránky otevírám skoro denně, jsou lehce návykové:)

Ikona diskutujiciho skitty2 2012-08-19 10:26:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zabrouzdila jsem sem náhodou a nestačím se divit co to tady čtu :O chtěla bych říct něco smysluplnýho, nějaký smysluplný nesouhlas, ale po tomhle článku by ze mě padaly jen naprosto otřené argumenty, tak se raději zdržuju…

Ikona diskutujiciho Alue 2012-08-19 11:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: Z mého pozorování vyplynulo, že důvod, proč většina lidí nevnímá přímo vliv wifi na své tělo je ten, je si na něho zvykne. Lidské tělo je velice přizpůsobivé a geniální. A určitě si všichni uvědomujeme, že toho záření je okolo nás pořád mnohem víc.

Ikona diskutujiciho Karel DC 2012-08-19 11:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

"Nenechte se zmást tím, že většina zjištění uváděla jako příčinu potíží především vysílače pro mobilní telefony a mobily samotné. Dnes už víme, že (wi-fi) routery jsou ještě nebezpečnější, protože jsou umístěny uvnitř budov."

Ikona diskutujiciho Blue 2012-08-19 11:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Už od mala mě zajímalo, jak to rádio a televize skrz mě hraje :-) A na wifi mi vadí právě tohle, rozlézá se do všech stran. U nás v domě nebydlí zas tolik mladých a přesto v bytě chytím asi deset wifin. Tohle mi vadí, když už jí někdo chce používat, tak ať si svítí wifinou jen u sebe doma, proto mám radši kabel.

Ikona diskutujiciho Alue 2012-08-19 11:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[10]: Víš, jak tyto otázky řeším já? – Žiji u lesa a všechno řeším přes kabely.

Ikona diskutujiciho Blue 2012-08-19 11:34:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Včera jsem byl v jednom supermarketu. Všude se chlubí vlastní pekárnou. A já stojím u pečiva a koukám, že nemůžu najít žádné, co by nebylo rozmrazené :-) Možná, že jednou se dozvíme celou pravdu i o wifi ;-)

Ikona diskutujiciho Jiří 2012-08-19 11:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Na tento web jsem se dostal zcela náhodou. Jsem elektroinženýrem v jednom výzkumném ústavu, kde se před mnoha lety prováděla měření a zkoušky vlivu radiace na zvířata a lidské bytosti. Vliv wifi a mobilních telefonů je daleko horší než je všeobecně známo. Není radno to podceňovat.

Ikona diskutujiciho Deine 2012-08-19 11:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Taky se mi to zdá nafouknuté. Wifi mám už pár let pořád zapnutou a žádné vedlejší účinky necítím, spím dokonale, nemoci mám tak dvakrát do roka, žádné bolesti hlavy.

Ikona diskutujiciho Siva 2012-08-19 12:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já bych zase chtěl vyjádřit nějaký smysluplný souhlas, ale psát jen, že wifi a mobily jsou z mých vlastních bohatých zkušeností pěkný svinstvo, to mi přijde dost vágní. Asi mi už mikrovlny vypálily mozek, že mi nenapadají souvislá myšlenka :-/ Tak jen  podotýkám, pokud jste vnímaví na přírodní jemné energie jako zemské nebo ty stromů, divil bych se, že necítíte jak vám brní ruka a posléze tělo (ale fakt ošklivě), když si třeba pustíte net na mobilu…

Ikona diskutujiciho AChantall 2012-08-19 13:36:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]: ja mam v tesnej blízkosti routeru 3 stredne orgonity 🙂 a na noc router vypínam, žiarenie cítim. Ale môžem povedať, že orgonit ho výrazne eliminuje

Ikona diskutujiciho s 2012-08-19 15:46:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, když žiješ u lesa nemáš na baráku antenu pro bezdrátový připojení k poskytovateli?

Ikona diskutujiciho Durino 2012-08-19 19:24:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ono je to trošku tak, že: napíšte článok, že je škodlivé wifi a 80% ľudí čo si to prečíta zrazu začne bolieť hlava. Potraviny, voda, vzduch, medziľudské vzťahy atd., všetko je škodlivé. Vezmime si to príliš k srdcu a za chvíľu bude priemerný vek 50 a menej rokov. Netvrdím, že netreba nič proti tomu robiť a zmieriť sa s tým. Len na druhú stranu netreba to so všetkými takýmito správami moc preháňať. V poslednej dobe mám taký dojem, že sme vo veku paranoje a bojíme sa všetkých a všetkého.

Ikona diskutujiciho Alue 2012-08-19 20:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]: Ne, kabel jde dál až k poskytovateli. Žádná anténa na střeše není. Občas byl problém s kontaktem a už mi nutili bezdrát., že je to lepší a nic takového nebudu muset řešit…. blbci 🙂

Ikona diskutujiciho Durino 2012-08-19 20:29:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[20]: Alue, to že sa nebojím vecí, ktoré mi "škodia" neznamená, že žijem v ulite. Snažím sa žiť zdravo a počúvam čo mi moje telo hovorí. Mám len trochu odlišný názor na články, ktoré píšu ako je všetko veľmi škodlivé a čoho všetkého sa musíme vzdať a pod. Skôr by sa ľudia mali zamerať na medziľudské vzťahy, na to ako žiť jeden vedľa druhého, ako si nezištne pomáhať. To sa človek nedočíta nikde. Nútime svoje myšlienky druhým a chceme aby ich prijali za svoje. Toto nás zabije skôr ako technický pokrok.

Ikona diskutujiciho Nika Caesaris 2012-08-19 23:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]: Víš, Alue, jak tenhle blog čtu, tak to, cos teď napsala o svém pocitu, mi jen potvrzuje už předchozí názor, že ty osobně musíš být citlivá i na oblečení, které není ze stoprocentně přírodního materiálu. S nadsázkou bych řekla, že přijde doba, kdy nebudeš moct dýchat, protože ve vzduchu bude až příliš zplodin. Bez urážky.

Ikona diskutujiciho Alue 2012-08-20 08:56:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[22]: Ne. Zas až tak přecitlivělá jak píšeš skutečně nejsem, ale mám dar poznat rychle a jasně, co ANO a co určitě NE.

Ikona diskutujiciho Blue 2012-08-20 11:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[22]: Opravdu si na to musíme zvykat? Kde je ta hranice? Dokud se to netýká nás? Myslím, že třeba uvedený příklad s kouřením je přesný (alespoň z mé zkušenosti, jak přemýšlí a jedná kuřák).

Ikona diskutujiciho Johny 2012-08-20 12:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dle mého nazaru je také až příliš nafouknutá bublina. Nevyvracím že je to škodlivé stejně jako mobili atd., ale kdybychom se měli vyvarovat všemu co škodí našemu zdraví tak musíme bydlet někde v pralese. :D Sám bydlím na vesnici která má asi 1000 obyvatel ale i tak tu chytnu asi 2 wifiny a to bydlim na uplnem okraji vesnice.

Ikona diskutujiciho hel 2012-08-20 12:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

osobně mě mrzí, že jsem už nenašla lékařský rozbor, který na nezdravost záření z mobilů upozorňoval..byla to celá skupina lékařů a výsledky jejich výzkumu nám zatajili, neboť "peníze jsou až na 1.místě" mozek -nemozek:-(

Ikona diskutujiciho myší královna 2012-08-20 16:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Občas, když mám špatný pocit, že je všude kolem wifi záření, tak router na noc vypnu. Jinak ho mám skoro přímo nad hlavou, což není dobře (ale mně hlavně vadí, jak bliká přes celý pokoj, koneckonců, na wifi se připojuji jen já, tak je to jedno). Na wifi mám připojenou i tiskárnu. Jsem si vědoma rizika, dokonce se mi trošku zhoršila paměť… těžko říct jestli je to z wifi nebo něčeho jiného. Zatím to neřeším.

Ikona diskutujiciho Radek 2012-08-21 01:04:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[22]:Nika Caesaris: Skvělej přispěvek. Je v něm hluboký komplexní vhled do situace. Jak technický, tak důchovní.

Ikona diskutujiciho Radek 2012-08-21 01:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[23]: Alue, píšete, že se Vám článek od Vlasty Marka zdá dobře udělaný. Ve vší úctě, těm vlnám ale vůbec nerozumíte. Neznáte základní fakta, třeba jak silné je to wifi záření, jak silné záření je v mobilu, jaké jsou frekvence atd. Pro informaci. Mobil je desetkrát až třicetkrát silnější než wifi. Navíc mobil máme u hlavy. Signál slábne čtvercem vzdálenosti, to znamená že záření mobilů je mnohonásobně silnější než wifi. Neříkám, že není škodlivé, ale o míře jeho škodlivosti snad svědčí fakt, že ty miliardy lidí kteří mobil a wifi používají si jeho škodlivosti ani nevšimli.

Ikona diskutujiciho Kadlik 2012-08-22 14:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[14]: Presne tak Jiri a dalsim dukazem je ze zhruba v roce 2000 bylo parlamentem prolobovano zmirneni vsech hygienickych norem tykajicich se vsech bezdratovych zaricu jinak by jsme nemohly mit nejhustejsi wi-fi sit na svete.

Ikona diskutujiciho Alue 2012-08-22 15:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[29]: Jenom absolutní hlupák mi může vykládat, že o Wi-fi nic nevím, když jsem se k nim nikdy podrobně ani nevyjadřovala.

Ikona diskutujiciho Radek 2012-08-22 23:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, proč hned absolutní hlupák? Vycházím z toho, že žádný člověk nemůže rozumět všemu. To není nic, za co by se měl někdo stydět. Všemu u nás rozumí jen pán na hradě. Samozřejmě nemůžu vědět, že tomu nerozumíte, ale podle Vašich odpovědí mně to tak připadalo. Pokud jsem se zmílil, tak se prosím omlouvám.

Ikona diskutujiciho Radek 2012-08-22 23:32:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pokud jde o ty strašící informace, klidně to sem dám i když s tím většinou nesouhlasím. Ať už nikdo v blízkosti wifi klidně nespí. Takovej obsáhlej server je http://www.elektrosmog.cz/informace.html Doporučuji brát to s rezervou.

Ikona diskutujiciho Radek 2012-08-22 23:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Snad nejhorší sysifovec. Největší "odborník" na záření u nás.

Ikona diskutujiciho Palo 2014-09-12 12:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nie, že by to bolo extra dôležité, ale dovolím si poopraviť:

Ikona diskutujiciho Pavel 2015-05-30 10:17:00 Odpovědět

Napsat komentář: Ava Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek