Zjišťuji, že silnice jsou plné šílenců a naprosto bezohledných umělců

16.10.2018 v Poselství 37

Jak jistě většina z vás ví, tak můj řidičák smrdí novotou. Snažím se podle toho chovat a opravdu velmi pečlivě dodržuji rychlosti, pouštím chodce, blikám, vybavená jsem třemi lékárničkami, dvěma trojúhelníky, sedmi vestami, v kapse na sedadle mám natištěný manuál pro případy nouzí, srážek, smrtí, nehod. S čísly, pokyny, seznamy, formuláři a vším, co by mi mohlo vypadnout z hlavy pod tíhou situace a tak dále… Prostě připravená na vše, vyzbrojená až po zuby vším možným.

Nepouštím si ani rádio, nešťourám se u řízení v nose, nečumím kde co lítá, ale opravdu dávám pozor co dělám, držím se ve svém pruhu, předvídám chyby ostatních, přemýšlím než něco provedu. Prostě si nehraju na kinga a snažím se chovat slušně, nabírat zkušenosti.

Taky ve svém volném čase postupně piluji různé špeky, čtu si o novinkách, o provozu, různé tipy pro řidiče a tak dále. Lezu s chlapama pod kapotu a postupně se učím co tam jak mám, co kam liju, co kam vede, abych rozuměla svému autu a uměla si případně poradit se základními věcmi. Zkrátka beru to vážně. Snažím se doplňovat svoje mezery a nepřeceňovat svoje schopnosti.

Nejezdím jako prase, na nikoho se nelepím abych ho nestresovala ani neohrozila, zbytečně nepředjíždím když to není vyloženě nutné (když je to potah s koňmi tak se to jinak nedá) a samozřejmě že stejné chování očekávám od ostatních lidí. Kdy je někdo pomalejší než já, klidně se za ním táhnu a je mi to upřímně úplně jedno. Tak tam dojedu o dvě minuty později, z toho se přece nikdo nepokaká… Očekávala jsem, že ostatní lidé se budou chovat jako já. Že budou hodní a slušní.


V reálném světě to takhle ale vůbec nefunguje. Vůbec není pravda, že když vy dodržujete předpisy, neprasíte, v obci jezdíte opravdu těch padesát a jste hodní na chodce, že to tak dělají i ti ostatní lidé. Zprvu jsem si myslela, že mám prostě jenom trochu smůlu na pár blbců, že se nemám nechat odradit. Ale čím víc mám za sebou cest, tím víc zjišťuji, jak moc naivní je moje představa o světě o lidech a českých silnicích, že je to mnohem horší, než bych si vůbec uměla představit.

Na silnice jsem vyjela s myšlenkou, že jsme tam všichni na jedné lodi, chceme se bezpečně někam dostat a podle toho na sebe budeme hodní, ohleduplní a opatrní. – PRDLAJS!

První den, kdy jsem si vyzvedla řidičák, jsem šla protáhnout auťák po dálnici a hned jsem si tam užila podjíždění zprava, když jsem přitom jela vedle a za náklaďáky, nebylo místo, nebylo kam uhnout a nedalo se jet víc. Moje druhá cesta hned po řidičáku – na poštu – byla taky chutná, zrovna jsem potkala nějakého vola, který je líný do zatáčky točit volantem, takže vyjel ze začátky v mém jízdním pruhu a já neměla kam uhnout a ještě to je v kopci. Říkala jsem si ,,smůla začátečníka, to se vsákne kámo“. Ale bohužel to tak není. Postupně se začínám za volantem pořád víc rozčilovat, protože když vidím na silnicích ten binec, prostě mi to nedá.

Částečně jsem si říkala, že možná jezdím pomalu, že je to moje vina. Když jsem ten začátečník, tak asi je to špatně na mé straně a ti ostatní za to možná nemůžou, třeba si to dělám sama… A začala jsem sledovat styl jízdy jiných, zkušených starších řidičů – kteří ale taky neprasí. A zjistila jsem, že nejenomže stejné úseky jezdí méně než já, ale mají stejný problém. Když chcete dneska jet na silnici slušně a nechcete překračovat nejvyšší povolenou rychlost, tak jste za šneka a budete si užívat magory, co vás budou předjíždět za každou cenu. Klidně mě předjíždí auto sedmdesátkou, kdy jedu v obci padesát.

Jakákoliv moje snaha přizpůsobit se v mezích slušnosti a předpisů rychlejším nervoznějším řidičům, se míjí účinkem. Začala jsem na to víc šlapat a snažím se těch 90 teda jet, když vidím že tam všichni jezdí rychle. Snažím se ty blázny prostě nedráždit a nevyvolávat tak zbytečně konflikty. Jenomže ona zákonná hranice nestačí, dneska ji snad nikdo nedodržuje, takže i s devadesátkou jste šneci. Tam kde je dneska nejvyšší povolená rychlost 90, se běžně jezdí 110!… Jenomže já jsem nováček, nemůžu jezdit jako prase a hlavně ani nechci. Mám snad nějakou zodpovědnost a peníze nerostou na stromech. Platit pokuty nebo rozflákat auto, to je přece trochu drahá daň za rychlou jízdu. Vždyť se to vůbec nevyplatí!

Všichni čuňáci, co mě na silnicích a v obcích předjíždí v šílených rychlostech, jsou zásadně chlapi. S ženskou mám blbou zkušenost jenom jednu… Ona si hezky stojí na vedlejší, pustí auto přede mnou, ale mně by tam klidně vjela. Prostě si nevšimla, že tam jsou ta auta dvě. Zvládly jsme to, ale kdybych to do ní napálila, tak bylo po ní. Já mám masivní auto do tří tun a ona v takové obyčejné plechovce. A vůbec se v ní nebojí a klidně se nedívá co na ni jede… Ale potkat dneska na silnici babu je skoro výjimka, mám pocit že všechny baby udělají tuhle blbou zkušenost co já. Párkrát je na silnici vystresuje agresor, tak se bojí a dají to radši manžovi ať jezdí on. Aby to nemusely řešit… a nedivím se. Taky už mám pomalu ty tendence ,,Nechceš jet radši ty?“

První jsem se bála, že na silnici já něco pokazím. Dneska se naopak víc bojím těch lidí, co tam potkávám!

Začal mě neskutečně vytáčet speciální typ ,,řidičů“. Oni to vlastně nejsou řidiči, oni to jsou spíše parkující na alternativních místech, kde byste parkování neočekávali. Nevím, jestli je to jenom náš lokální problém, ale na cestách které spojují vesnice a menší města se vám úplně běžně stává, že co pět kilometrů potkáte auto, které prostě stojí v jízdním pruhu. Někdy bliká, ale většinou ne, řidič je někde pryč a vůbec se neobtěžuje s tím zajet někam za roh, nebo to aspoň nacpat ke krajnici, aby neblokoval provoz. Místa má všude kolem dost, ale jemu je to jedno, on prostě zastaví v silnici. Takže tu jeho šunku musí všichni objíždět přes protisměr. Neskutečně mě tihle bezohlední lidi vytáčí a chtěla bych vědět, jestli se proti tomu dá vůbec něco dělat. Aby si uvědomili co dělají a nechali toho. Aby brali ohled na ostatní lidi, protože silnice není jenom jejich. Zrovna dneska jsem objížděla jednu takovou babu, klidně si stojí v jízdním pruhu, ani nebliká, u hlavy mobil a je jí úplně jedno, že stojí v silnici. – Co to je? Nějaký specifický druh mentálního postižení? Mají ti lidé vůbec papíry? – Ale nevěřili byste kolik jich je! Při každé cestě jich potkám hned několik. Nerozčiluju se, když vidím že měl řidič nějakou snahu uhnout alespoň kousek na bok, ale ti co se rozkydnou uprostřed pruhu, to je peklo. Asi začnu vozit foťák.

Takhle nějak to vypadá. Jedete obcí a BAM. Prostě zablokovaný pruh a řidič neznámo kde.

Jedna z jízd, která mě zatím dožrala snad úplně nejvíc, byla ta dnešní. Sedla jsem za volant s tím, že sice nebudu prasit, ale pojedu rychle na zákonné hranici, abych se nemusela rozčilovat a aby mě nikdo nebezpečně nepředjížděl.

A samozřejmě co myslíte, že se stalo. Valím po silnici devadesátkou, tomu chlapovi za mnou to bylo málo a k mému zděšení, i přesto za mnou byla fronta dalších pěti aut. Připadala jsem si jako idiot. Já přece nemůžu jezdit víc, zbláznili se všichni?

Boreček se mi nalepil na zadek a začala plná čára. Přidala jsem na stovku, snad to pomůže, snad se uklidní a nebude mě předjíždět. Nepomohlo to. Jedu stovkou, vedle mě plná čára a ten chlap se rozjel, že mě předjede. Samozřejmě že v protisměru vylítlo auto a bylo jasné, že to ten chlap nestihne. Jeho auto byla totiž slabá šunka, nejela víc a prostě mě nemohl dojet. Já mám šestiválec a přesto nejezdím rychle, nikam se necpu a nemachruju s tím tak jako on s tou jeho šunkou. Klidně bych ho pustila, ale jak? Nemůžu začít brzdit když má teď borec nohu na plynu a není úplně vyjetý vedle mě, kdykoliv se může vrátit zpátky takže bych ho mohla nabrat zadkem a co teď jako? Krajnice tam není. – Když už jsem se pomalu chystala do svodidel, rozmyslel si to a zalezl zase zpátky… Začala jsem na něho poblikávat brzdovými, protože to byl asi jediný způsob, jak mu na dálku naznačit, že je idiot, ať laskavě zpomalí a uklidní se.

Stovka mu byla málo. A to jsou tam lesy, je tam zvěř, správně se na takových cestách jezdí do osmdesáti a ne víc. Byla jsem totálně naštvaná. Přinutí mě jet víc než chci, víc než se může, a stejně mě ohrozil!! – Takže tuhle metodu už znova aplikovat nehodlám.

Nemluvě o tom, že ještě ten den jsme přistihli nějakého chlapa, jak hází z auta staré televize do lesa, který máme blízko a tudíž nám to není jedno. Než jsme se otočili, už odjížděl pryč. Takže jsem zapsala značku… každý normální člověk přece nosí odpad do ekodvoru. Kdybychom všichni vyhazovali staré krámy u cest, jak by to tu za chvilku vypadalo?

Potřebovala jsem dotankovat, už byl večer. Na té cestě je maximální rychlost 90, ale normálně tam auta jezdí 110-120. Problém je, že abych se dostala k té benzince, musím překonat jeden problematický úsek. Jednopruh se tam rozdvojuje na pruh pro pomalá vozidla a ta rychlejší. Poprvé jsem tudy jela úplně vybobkovaná, řidičák starý týden a měla jsem strach uhnout do pomalého, abych se stihla zařadit zpátky, protože ten pruh na horizontu končí a je dost krátkej. Nevyplatí se do něho uhýbat, protože jedete pár metrů a pak stejně musíte zpátky. Nějaké jelito mě tam vyblikávalo, totálně v nervu, že tam jedu 90 a nechci mu uhnout na bok.

Podruhé jsem se ,,poučila“ a rozhodla se, že teda začnu uhýbat do pomalého, aby byli ostatní v klidu. Přece jenom je to předpis že jo… A samozřejmě průšvih. Pustit rychlejší auta bylo snadné, ale zařadit se zase zpátky byl problém. Vedle mě pořád rychlá auta, všem u zadku že tam jsem a chci místo. Jeli jako blázni a nenechali mě! Mezitím mně skončil pruh a jela jsem v krajnici. Nakonec mě jeden slušnější borec pustil a ještě blikal. Tehdy jsem si řekla, že stokrát radši budu prasit a pojedu tam jako blázen, jenom abych nemusela uhýbat do toho pomalého pruhu, protože je to tam o hubu a nechci se rozmazat po silnici hned na začátku.

Třetí pokus. Samozřejmě za zadkem zase nějaký magor, v obci úplně zničenej že tam jedu 50, pak přes křižovatky úplně zničenej že tam jedu podle cedule 70 a přišel tento nebezpečný úsek. Rozmastila jsem to tam na 110, aby byl boreček v klidu. Modlila jsem se, aby neudělal nějakou pitomost. Samozřejmě, že NEBYL v klidu a samozřejmě udělal to nejhorší co se dalo. Začal mě zleva předjíždět do kopce na horizontu, a tam jsou přitom dvě plné čáry. Bylo mu to úplně jedno… Vyrazil tak rychle, že mě přinutil uhnout o půl pruhu do boku. Normálně jsem měla obavu, aby mě zezadu nenabral, takže jsem to strhla. Když ten šílenec projel, vrátila jsem se zpátky kde jsem byla. Mezitím nás dojel další blázen, co si původně myslel že uhýbám do pomalého pruhu. Vyložil ten vynucený manévr jako přejíždění do jiného pruhu! Začal na mě blikat a troubit a přitom mu vůbec nedošlo, že jsme na kopci a ten pomalý pruh právě končí. Totálně jsem nervila, jak může být někdo takový psychopat a snažit se mě natlačit do končícího pruhu, když dál už je krajnice? Nevidí šipky namalovaný na zemi, nebo co? To jsou opravdu lidi tak neskutečně debilní, že se klidně zabijou, jenom aby mohli jet 120?

A nejsem z toho moc moudrá a nevím, jak tuhle situaci mám řešit. Všechno co tam udělám je prostě špatně. Nevím, jestli se to zlepší, asi nezlepší. Buď jste prase, nebo nejste. To je spíš o povaze než zkušenostech.

Dojedu na benzinku a říkám si klid. Nacucám auto, dojedu dom, to už je pár kiláčků, po cestě zpátky je jenom jeden pruh, to už bude dobrý… Haha 😀 ta naivita.

K benzince ještě přede mnou dorazil autobus a z něho vylezl zástup seniorů asi 60-70 let. Vytvořili velmi dlouhou frontu na WC, která byla tak dlouhá, že vedla přes dveře benzinky ven. To by nebyl problém, kdyby se chovali ohleduplně a nechali volný průchod pro lidi, kteří nejdou na záchod. Takže jsem se procpala docela rychle tam, vystála si frontu u pokladny, ale zpátky už byl problém. Babky se rozhodly, že ve vchodu do benzinky vedle fronty bude diskuzní kroužek, takže se opřely do rámu a drbaly.

Říkám zřetelně a nahlas ,,Promiňte“

Babky nic a povídají si mezi sebou dál. Je jim úplně jedno, že blokují východ z prodejny a že tam stojím, dívám se na ně a nemůžu je obejít, protože nemám kudy a všechny jsou tlusté a nenechaly tam ani 20 centimetrů prostoru na protažení. Nebudu se přece přes jejich pupky a kafíčka probíjet silou!

Dožrala jsem se. To jsem jako neviditelná? Mám tam stát a povídat si s nima, nebo jak to jako zamýšlí?? Předtím mě málem sejme pár blbců na silnici a teď mě ještě blokují báby ve vchodu.

Zalomila jsem rukama. ,,TADY BY RÁDI PROCHÁZELI I NĚJACÍ LIDÉ!“

Tahle věta je přinutila uhnout, tak jsem šla a za mými zády se ozvalo ,,ABY SES NEPOS*ALA.“

Vřela mi krev. Strašně mě překvapilo, jak je sprostá… Pochopte, já absolutně nejsem zvyklá na to, aby se mnou kdokoliv jednal s despektem a netoleruji to. O to víc mě to šokovalo od úplně cizího člověka. Na místě je v takové chvíli spíš omluva, než nadávka. Zastavila jsem se a měla dilema, fakt jsem se chtěla vrátit a té paní udělat pořádně hlasitou přednášku o ohleduplnosti vůči druhým lidem a slušném chování. Že by ve svém věku už mohla trochu tyhle věci ovládat. Že je základní slušnost neblokovat vchod, protože je na chození a ne na její diskuzní kroužky a když jí někdo řekne slušně že chce projít, tak nemá dělat hluchý špunt a má normálně uhnout a nebýt ještě sprostá…. Ale ne. Nebudu si přece svou frustraci z lidí vybíjet na seniorech kterým to už očividně nemyslí. To je pod úroveň.

,,Úcta ke starším lidem. Úcta ke starším lidem. Úcta ke starším lidem. Úcta ke starším lidem. Úcta ke starším lidem. ÚCTA – KE – STARŠÍM – LI – DEM!!“ Opakovala jsem si mantru a s maximálním sebezapřením se přinutila potichu sednout do auta a odjet v klidu.

Doma mi na moje zážitky a stížnosti řekli jenom: ,,No to jsou ale české silnice, musíš si na to zvykat holčičko a nerozčilovat se, lepší to nebude a bude se ti to dít pořád! Tohle je totiž dneska úplně normální.“

Komentáře

Ikona diskutujiciho Zdeněk 2018-10-16 03:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Taky si teď prožívám docela nepříjemný střet s realitou. Nastoupil jsem na vysokou školu, bydlím na koleji. Byl jsem upozorňován jak to na kolejích chodí, ale já si naivně myslel, že to jsou ty povídačky typu “bylo to v americkym filmu musí to tak být”. Tady potkat opravdu dospělého člověka je zázrak. Pořád tady jenom paří do rána, když už nepaří tak aby bylo zajištěno abych se nevyspal tak spolubydlící začne chrápat. Neuklízí po sobě, nemyje nádobí, záchod se tu umýval naposled tak na jaro. Druhý spolubydlící má své způsoby smrkáni – nikoliv do kapesníčku, do umyvadla. A to jsou to oba studenti medicíny, by si člověk řekl, že ti by mohli být na úrovni. Já potřebuju aby mi každý den hlava fungovala na 1000% abych všechno zvládal, ne abych ješte ztrácel čas s blbci. No asi není potřeba psát proč nespím žejo. Je fakt hrozný, jak je tento systém postavený. Postavený na hlavu. Já jsem slušně vychovaný, tolejuru druhé lidi, jejich potřeby a soukromí, pravidelně uklízím, jsem naučený zodpovědnosti. Ale stejně ke mi to k ničemu. Jsem si řekl, že zkusím udělat vysokou a živit se tím co mě baví, ale tolik tolik moc co se pro to musí obětovat… to je šílené. Takže já si samozřejmně musím najít brigádu, abych si mohl začít pronajímat byt. Přes týden se tak 4 hodiny denně učit, víkendy v práci. Dalších 5 let, možná 8 kdybych zkusil i doktorát. A stejně nebudu mít jisté pracovní místo. 🙂 Luxus!

Ikona diskutujiciho Respiateur 2018-10-16 08:11:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Vítej ve skutečném světě Neo.

Ikona diskutujiciho sycho 2018-10-16 08:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Muheheheeee, bozi clanek :D. Neda mi to a na par veci musim zareagovat.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-10-16 08:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]:   Vysokoškoláci se na vysoké často jen  schovávají před prací, před daněmi a povinnostmi. – To že jsou na kolejích a studují vysokou vůbec neříká, že jsou slušní a čistotní, nebo že z nich někdy něco bude.

Ikona diskutujiciho sycho 2018-10-16 08:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[1]: Nerezignuj!, hodne zalezi, co si vyberes za skolu, ale na kolejich je to zpravidla vsude stejne, tzn. klid mit proste nebudes :/, rozhodne nerezignuj na slusne chovani, uklid apod. protoze az z te vysky vylezes, tak mozna budes mit titul ty i ten, co to proparil, ale ty budes mit i nejake znalosti, kdezto ten co to proparil bude vedet prd, takze vydrz, makas na svem zivote 😉

Ikona diskutujiciho Rady 2018-10-16 09:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mně je líto těch zajetých zvířat. Proto bych neřídila. Je fakt, že s řidičákem jsem dopadla tak, že po první jízdě jsem to vzdala, když mě okolí vystresovalo. Ale to je už dávno, jezdilo se jinak. Teď jezdím na kole a před pár dny mě také málem zajela z vedlejší cesty vyjíždějící mladá řidička s rudou rtěnkou ve větším autě s vozíkem. Asi měla na očích klapky. Klidně si vyjížděla a ještě, že jsem nebyla před ní. Ubrzdila jsem to. Kolo by mě asi nijak neochránilo. Těm lidem je to asi jedno, však mají airbagy. Jezdím po vedlejších cestách, někdy je to ale o hubu. Cyklostezce se co nejvíc vyhývám, neboť se tam množí podobné bezhohledné typy, už byl i tam smrťák. Teď byly volby a jak jsem si všimla, hlavní hesla byla něco, jakože rozhýbáme dopravu, více parkovacích míst. Příroda v prdeli.

Ikona diskutujiciho Respirateur 2018-10-16 09:18:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[4]: Chápu, na venkově se dnes bez samohybu jeden neobejde. To je ten průšvih. Zatímco dříve bylo normální mít práci v místě bydliště a nikam nedojíždět, dnes jsou ovčané tlačeni do migrací. Je nám vtloukáno, že šak co, v americe se lidé furt kamsik stěhujou. Není práca, naložím tu dřevěnó kuču a hybaj do sousedního státu.

Ikona diskutujiciho jirik 2018-10-16 10:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

U měst a obcí bývají cedule přibližně tohoto znění:

Ikona diskutujiciho Radek 2018-10-16 11:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mám řidičák už třicet let a jezdit autem pro mne byla vždycky velká radost… Poslední roky je to ale na silnicích čím dál horší, silnější a větší auta, bezohlednější řidiči, čím dál hustší provoz, všude samé uzavírky, omezení…  OTRAVA.

Ikona diskutujiciho Viktormoto 2018-10-16 11:49:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Řidím už hodně dlouho a najel jsem dost km soukromě i služebně. Plně souhlasím se článkem jak se chovají lidi. Je to o EGU a zakomlexovanosti dotyčných osob.Ve vesnicích přisně dodržuji 50 km/hod, nahodím tempomat a snažím se všude předvídat neočekávané situace. A je jic někdy až dost!Pravda, že někdy pokud je situace přehledná a myslím si bezpečná,tak překročím trochu 90km/hod, ale na dálnici,které říkám "Dálnice smrti"dodržuji rychlost a stačí to.Dříve to bylo mnohem bezpečnější, dnes si rozmyslím i kam pojedu na motorce a pokud se mi situace nezdá, tak to zabalím :-) .Jezdí daleko více aut, které mají dnes větší výkon 8-O a silnice jsou zničené přetíženými vozidly a nekvalitními opravami.Jako mladý kluk jsem dostal starou Tatrovku, která jela max.70 km/h a to byl strop a dojel jsem i do Jugoslávie.Všechno jsem si na ní dokázal opravit sám jednoduchým nářadím, dnes to není možné, je to všechno byznys, ale tomu se říká pokrok ;-) .Ještě štěstí, že dnes už nemusím dojíždět do práce 50 km tam a 50 km zpět.A pokud někam jedu, nenechám se rozhodit těmi upocenými za volanty, kterí chtějí jet rychleji, než je zdrávo, nic mi neuteče. Ty značky mají své opodstatnění a děkuji, že byla snížena rychlost z 60 na 50 km/h v obci.Jde přece o lidské životy ne?

Ikona diskutujiciho zdeněk 2018-10-16 12:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[4]: Ano to souhlasím, všímám si toho čím dál víc. Jeden kamarád mi řekl narovinu, že chce studovat co nejdéle aby nemusel do práce. 🙂

Ikona diskutujiciho chleba 2018-10-16 14:05:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

a jezdis Alusko rovne, nebo po sinusoide?

Ikona diskutujiciho romča 2018-10-16 14:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Idioti na cestách sú asi všade. Ale nedá mi to, mám pocit že tí slovenskí idioti sú o niečo málo opatrnejší aspoň čo sa týka dodržiavania rýchlosti. Spomínala si že si bola v Bratislave, aká sa ti zdala doprava tam? Áno, samozrejme, je to tam hrôza a des, dodržiavanie rýchlosti sa tam tiež moc nerieši, ale snáď sa nikto neurazí, v Brne to bolo oveľa horšie. V Bratislave sú si všetci /alebo skoro všetci/ vedomí toho že sú v Bratislave a mám pocit akoby boli na tých cestách "kolegiálni" ale v Brne sa mi zdalo že tam nikto nemyslí. Presne tak ako si písala v článku. Nechcem nikoho uraziť ani nikoho nechcem povyšovať, takto to proste vnímam ja osobne

Ikona diskutujiciho Ježovka 2018-10-16 18:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Lidi třeba vůbec neřeší minimální rozestup mezi auty při jízdě, jako kdyby to nemělo svoje důvody. Už tolikrát jsem viděla, jak jedou auta nalepená na sobě :-| Třeba v Ústí nad Orlicí všichni jezdili jak totální hovada, párkrát když jsem se někam odhodlaně vydala pěšky("dneska je tak hezky, přece"), mě pokaždé málem buď přejeli nebo na mě najížděli, měli srandu z toho jak si myslím, že mě přejedou, případně chlapi zastavovali a prohlíželi si mě jak štětku(to mě docela děsilo, jako nevim jestli bych se ubránila, kdyby nějakýho magora něco napadlo)a ti úplně "nejlepší" k tomu přidali i troubení. paráda. Teď jsem v Semilech a tady kupodivu provoz docela v pohodě, i když je fakt, že před pár lety mě tu srazilo(nic vážného) auto NA PŘECHODU :-? aniž bych mu tam vběhla na poslední chvíli nebo tak

Ikona diskutujiciho Ema 2018-10-16 18:58:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ked som robila vodicak já, predchadzali ma s nějakým srotom v jednosmerke a sprava.. Uff.. A Bolo toho omnoho viac. Teraz ked jazdim, vidím, ako su ludia nepozorni ale hlavne neohladuplni. Nazvala by som to zamerna nepozornost. Ktora často stojí niekoho život.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-10-16 19:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[13]:  Přes Bratislavu už jsem nejela já. Neberu si náročný cesty a hlavně to tam ani neznám. Brno je otřes, přes to taky nejezdím.

Ikona diskutujiciho hanka 2018-10-16 21:09:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Taky začínám, respektive zajíždím se v provozu a mám z toho velký respekt. Co jsem si uvědomila zatím je že nejdůležitější nestresovat, když je někdo za mnou nervní a spěchá tak je to jeho problém, radši ať mě předjede. Taky kolikrát nechápu co lidi blbnou, zažila jsem předjíždění zprava, vybržďování na dálnici s tím že když jsem ho předjela (jel 90) tak mě předjel zpátky a brzdil zase…tak jsem si jela taky pomalu a pak naštěstí byl sjezd. No občas psycho fakt. Neříkám že nedělám chyby, ale snažím se jezdit slušně a brát ohled. Ale zažívám i příjemné řidiče, třeba u nás jsou lidi zvyklí pouštět se ve frontách, to v Itálii když jsme v koloně pouštěli nějakého chudáka tak nechápal že ho doopravdy pouštíme 🙂 Nejsme na tom snad tak zle.

Ikona diskutujiciho Ježovka 2018-10-16 22:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[16]: No ona to byla chyba nás obou, každopádně ale překážky tam nebyly. Druhé auto blíž mi zastavilo a on byl o něco dál, tak jsem si řekla že jdu, protože jel velmi pomalu a já se domnívala že zastavuje, jenomže ono houby. Pak říkal, že vůbec nečučel jestli někdo jde nebo ne, protože byl zamyšlený a přemýšlel o tom, co koupit na večer. Co už, jsem ráda že jsem si něco nezlomila a byl to "jen" přiskříplý nerv, což už mi zůstane(dlouhé sezení o 2 hodinách a víc např. v autobuse není vůbec nic příjemnýho) – on z toho taky vyvázl v pohodě. Nicméně tohle ještě dobrý, to když jsem byla malá stalo se nám to, že nám auto na přechodu zastavilo a nějakej totální výmaz ho zezadu předjel("myška"), že jako čekat nehodlá – málem mě rozjel a mohl zbýt jen mastnej flek. a ještě na nás ukazoval prostředníček, co jako na tom přechodu děláme když on zrovna předjíždí, lol. nakopnout málo, fakt. nehledě na to, že kdyby tímhle způsobem přejel malé dítě na přechodu, tak si jde nejspíš na dost dlouho sednout.

Ikona diskutujiciho kalia 2018-10-17 00:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mám zkušenost jenom jako chodec, ale po přestěhování se z Prahy mě čekal šok. V Praze jsem žila celý život a jediný problém, který jsem s auty měla, bylo to, že "až moc pouštěla". Pravidelně se mi stávala takováto situace: auto je celkem blízko a docela rychle se blíží k přechodu, nebudu tedy vstupovat na přechod a pustím ho, jelikož když nezpomalí, tak za dvě vteřiny přejede, za tímto autem nikdo nejede, takže pak přejdu. Udělám tedy dva kroky dozadu směrem pryč od přechodu, aby řidič viděl, že se nechystám vstoupit na přechod, ale pouštím ho. No a to auto, které se rychle blížilo k přechodu vždycky začalo plynule zpomalovat. A čím blíže u přechodu bylo, tím pomaleji jelo, blízko přechodu už bylo jako šnek, načež zastavilo a řidič mi rukou ukázal, že mě pouští, ať přejdu. Takhle jsem u toho přechodu čekala 10 sekund namísto dvou, ale když jede auto rychleji a je docela blízko, tak přeci nebudu vstupovat na přechod a raději bych ho pustila.

Ikona diskutujiciho Romča 2018-10-17 09:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Je pravda, že hodně řidičů je nezodpovědných. Mě už se stalo, že mamka řídila, já s roční dcerkou vzadu jeli jsme k babičce. Tam je cesta taková, že se skoro všude zatáčí. Takže tam kde už jsme byli v zatáčce nějaký kretén zrovna nás předjížděl. Copak nemohl chvilku počkat a předjet pak, kde je to už bezpečnější. Proč zrovna v zatáčce. Já už jsem viděla že opravdu chybělo jen trošku a on by to do nás napálil. Tak zodpovědnost žádná a já s mamka a s roční dcerkou. Prostě s prominutím kokot. A to je řidičů takových hodně co jedou strašně rychle, aby jim něco neuteklo. A dokonce ještě dva jedno dítě cca 12 let a 17 let a oba řídili auto pěkně ve vesnici kde jedu s kočárkem a s dospělým mužem. Prostě hezky ve vesnici asi je to tam pro ně bezpečnější.. Prostě nepochopím..

Ikona diskutujiciho Alue 2018-10-17 10:10:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[19]:  Za zabití člověka jsou min. dva roky v base, za zabití na přechodu až osm let a předjíždět před přechodem je striktně zakázáno v předpisech. Ale vykládej to těm idiotům, co pořád někam strašně spěchají.

Ikona diskutujiciho Alue 2018-10-17 10:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[20]:  Chyba, lézt na přechod když auta nezastavila je hazard s vlastním zdravím. Typické chování pražáků a brňáků. ,,Však to auto zastaví"

Ikona diskutujiciho Gréta 2018-10-17 15:27:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj a vítej na českých silnicích, bohužel máš pravdu,lidí si jezdí jak chtějí,ale ty se tím nestresuj,jezdi podle předpisů a nekoukej na to jestli někoho zdržuješ, protože to by jsi se z toho zbláznila, většina řidičů co jezdí dýl,si myslí že jsou profesionální řidiči,ale tak to není,to jsou ty lidi co klidně nechají na blikačkách auto a jdou si prič,nebo předjíždí v úsecích kde je to absolutně nevhodné, před pár dny jsem viděla přesně takový případ, předemnou frajírek před ním kamión a jede se do kopce,kde absolutně nevidíš skoro nic na proti sobě,protože jsi na horizontu no a ten frajírek začal předjíždět!!!!to výš že mu tam auto jelo v tom protisměru!!!!kdyby nezačal rychle brzdit kamión aby tam měl místo před ním tak jsou v sobě,já to nemohla rozdýchat to by byl čelní náraz!!!takže nepospíchej ať si tě klidně předjedou když nemůžou jinak a jízdu si užívej po čase si na tyhle prasata zvykneš a budeš i velice dobře předvídat.

Ikona diskutujiciho martin martin 2018-10-17 18:22:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[23]: S tím naprosto souhlasím. Nechápu lidi, co vstoupí do přechodu, když auta ještě nezastavila. Jak píšeš, nikdy nevíš kdo sedí za volantem. Lidi co se ani nerozhlídnou a jdou, prostě buď a nebo, jsou sebevrazi.

Ikona diskutujiciho kalia 2018-10-17 19:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[23]: no ona tudy vede objížďka (která potrvá ještě 6 měsíců), takže tam jezdí hodně aut a mezery se člověk nedočká. Ale změnila jsem taktiku, že ten přechod přebíhám (když je tam nějaká trochu bezpečná mezera – změřila jsem to na mapě a přebíhám když je tam mezera mezi přechodem a autem 40m – větší mezeru v provozu jsem tam téměř nikdy nezažila).

Ikona diskutujiciho ? 2018-10-17 23:59:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alus doporucuji ti knizku Ja ridim od Zdenky Blechove, tak nejak to vidim a najdes tam spousty odpovedi na tve otazky. Nicmene me napada otazka a ty se divis jak to na tech silnicich vypada kdyz se ohlidnes zpet na obdobi autoskoly? Jak to tam probihalo a fungovalo? ? jeste otazka, co mas za auto? Napada me totiz jestli I proto si vedle tebe ty ridici nechteji neco dokazovat…byva to dost caste. A jinak bud rada, ze nezijes v Praze, to bys asi koukala…?

Ikona diskutujiciho kalia 2018-10-18 00:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

"Typické chování pražáků a brňáků."

Ikona diskutujiciho :) 2018-10-18 00:40:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pardon, Zdenku Jordanovou

Ikona diskutujiciho Ježovka 2018-10-18 03:33:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[23]: Jo a ještě k tématu… než si tu bude někdo myslet, že skáču před jedoucí auta, tam mi tehdy bylo asi 13 a spěchala jsem na autobus :D teď si často počkám i někde mimo přechod, dokud fakt nic nejede. nikdo tě pak neřeší a prostě jede dál, ideální metoda pro lidi trpící sociální úzkostí :D

Ikona diskutujiciho Alue 2018-10-18 09:08:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[29]:  Pouštět chodce mimo přechod se nemá. I když se na silnici objevují náhlé překážky které je nutné objíždět, tak zastavení na místě kde se normálně nezastavuje může způsobit to, že se ti někdo podívá do kufru. Lidi bývají nepozorní a jedou hodně po paměti. Spousta řidičů se taky ale chová jako hovado, když jim po silnici běhá chodec mimo přechod a když ho okřiknu že za zabití člověka se jde minimálně na dva roky do basy, odvětí mi že tam člověk nemá ůbec co lézt… což samozřejmě vím, ale kvůli tomu ho přece nezajedu!!

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2018-10-18 10:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

To ja niekedy drzo vlezem na prechod,  jednoducho treba byť tak rozhodne drzý a veriť že ma nezrazia, chodec má prednosť! Hlavne keď vidím luxusnejšie, novšie auto, u starých áut (vidlák, starší človek, nemusí ubrzdiť) nákladakov a autobusov (tým sa nechce zastavovať ten kolos) treba byť opatrnejší.

Ikona diskutujiciho Fotonius 2018-10-18 13:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Hezký den. Všechny automobily mají nastavený tachometr tak, že ukazuje trochu víc, než jedete. Je to z toho důvodu, aby byla jistota, že řidič nepřekročí rychlost, kterou chce udržovat. Zkuste si to někde v obci, kde se ukazuje Vaše rychlost, nebo na navigaci- některé ukazují rychlost. Když toto uvážíte, tak si uvědomte že když máte na tachometru mezi 100 a 110, tak jedete maximálně 100, spíš tak 95…a při této rychlosti jste v toleranci odchylky max. rychlosti. Člověk který takto jezdí, jezdí svižně, ne jako blázen. Naopak, kdo na 90 má na tachometru 85, tak jede někde pod 80 a brzdí provoz…Záleží na úhlu pohledu. Někdo si o někom může myslet, že je šílenec…a někdo zas o někom, že je omezenec 🙂

Ikona diskutujiciho Alue 2018-10-18 14:07:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[32]:  Chodec má přednost jenom někde, jenom za určitých jasně definovaných okolností a i v případě kdy má přednost, musí dbát na svoji bezpečnost, protože není obehnán plechem a nemá airbagy, čili je na zranitelnější a slabší straně.

Ikona diskutujiciho mariankosnac 2018-10-19 10:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[35]: Niečo na tom možno je ale u nás by to zatiaľ nefungovalo a len by to ľudí viac stresovalo. Možno niekedy v budúcnosti. Raz tu bude chaos ako v Ázii pretože naša komunistická infraštruktúra stavaná na menší počet áut nemôže zvládnuť toto kapitalistické zahusťovanie autami a stavbami.

Ikona diskutujiciho Sebastian 2018-10-20 15:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Fiha Alue, asi prvy celkom depresivne znejuci clanok od Teba.

Napsat komentář: Bupade Zrušit odpověď na komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek