Mediální průmysl stojící za Harry Potterem a podobnými bestsellery nás systematicky a v obrovském rozsahu obelhává a programuje. Ty knihy a filmy jsou o něčem jiném, než myslíme! Žijeme v bludu! A teď to každý může vidět na vlastní oči. Díky knihám Harryho Pottera uvidíte primitivní kabalu, která je používaná ke kódování textu ve filmech a v literatuře. Ty kódy jsou prakticky všude: v současných bestsellerech, v amerických filmech, v produkci soukromých televizí i u nás, ve filmech pro děti, videoklipech a vůbec ve všem podstatném, co hýbe světem.
Také uvidíte, které pasáže z filmů a knih mají – kromě jiného – doslovný význam. Některé citáty z filmů a literatury totiž znamenají přesně to, co říkají – a jejich význam v rámci příběhu je podružný. Obracejí se na diváka přímo, a doslovně a polopaticky mu říkají, co má vědět, a jak se má zachovat. Začít můžeme například jedním z filmu Matrix:
,,Nevíš, co to je, ale máš to v sobě jako střepinu v mozku. Je to k zbláznění a tento pocit tě přivedl sem. Chtěl bys vědět, co to je – Matrix. Obklopuje nás. A to i teď. Pořád ho vidíš, cítíš. Je to svět, který máš stále před očima, abys neviděl pravdu. Jako každý ses narodil do zajetí, žiješ ve vězení, které už vlastně vůbec nevnímáš. Neo, uvěznili tvoji mysl!“
Klíčem k prolomení kódu v sérii Harry Potter jsou anagramy
Anagram je slovní hříčka spočívající ve změně pořadí písmen. Když totiž u některých slov přeházíte písmenka, užasnete! Leckdy to nejsou šablonovitě přesné anagramy, ale přesto při jejich odhalení cítíme ujištění: no ano, tohle je přeci ono! Dosud podivně „pokroucené“ shluky písmen najednou dostávají smysl. Cítíme, že se odhaluje to podstatné, co nám při našem chápání textů dosud unikalo. Chvála intuice – po rozkódování zahlédnete jenom to, co jste podvědomě již tušili.
Jména v sérii Harry Potter rozluštěna:
DURSLEY = LSD USER
LORD VOLDEMORT je anagramem k MODER(N) WORLD ORDER (NWO)
ROWENA RAWENCLAW je anagram pro A NEW CLEAR WORLD (nový čistý svět)
NEVILLE LONGBOTTOM je zřejmý jinotaj EVIL ON BOTTOM (zlo v základu)
AMELIA SUSAN BONES je anagram k SUBLIMINAL SEASON (podprahová sezóna)
EMMELINE VANCE opět je anagram k NINE ELEVEN AM (9/11 dopoledne)
GIDEON PREWETT z Pottera vede na TWIN DROPPED OUT (dvojičky strženy)
Nevěříte? Schválně si přeskládejte písmenka!
Další přeložená jména z jiných děl vypadají následovně:
Dr. House
DR. GREGORY HOUSE je anagram ke GORGEOUS ORDER
DR. JAMESE WILSON vede na ORDER WILL CAME SOON
DR. ALLISON CAMERON vede na ALL ORDER CAMIN SOON
AMBERLEIGH VOLAKIS je anagram GLOBALISED AMERICA
Ztraceni
BENJAMIN LINUS – po přeházení písmen SUBLIMINAL ALIEN (podprahový nepřítel)
JAMESON SAWYER FORD zase vede na SAFE ORDER NO WAYS
Prison break
LINCOLN BURROWS dá SUBLIML CROWN
CHARLES WESTMORELAND je anagramem k ORDER WHITE CHESSMAN
CAROLINE REYNOLDS je anagramem k ALL NEOCONS ORDER
The next
FRENK CADILAC je anagramem k ALKAIDA FRANCE
Flynn Carsen
EMILY DAVENPORT: A NEW MILIEU ORDER
Čeho jsme si ještě mohli v souvislosti s anagramy všimnout?
– zelené, bez ustání plynoucí řetězce písmen ve filmu Matrix
– přeskupování písmen v Potterovi (kdo by si nevzpomněl na tu efektní písmenkovou rošádu TOM MARVOLO RIDDLE se změní na I AM LORD VOLDEMORT)
– další a další zjevné odkazy na proměnlivá písmena, jen namátkou z Pottera: zrcadlo Erised = Desire, Ronův kouzelný kódovací brk, zvěromágové = lidé měnící podobu, atd…
– kabala
Pokud všichni zúčastnění vědí, o čem je řeč, stačí naznačovat. Uvidíte, že knihy a filmy, které jste měli rádi, patřily ve skutečnosti někomu jinému a sloužily jinému účelu. Skryté zprávy, podprahové manipulace, skrytý svět. Tušený obraz dostává jasnější kontury, postupným doplňováním dílků skládačky. Uvidíte stovky jmen s druhotným významem, nebo lépe – dávám vám k tomu klíč.
Na Harry Potterovi si dále ukážeme:
Subliminální (podprahové) zprávy
MINERVA MCGONAGALL = MARVELLING COGNAC (úžasný koňak)
ARGUS FILCH = FLUSH CIGAR (cigaretové opojení)
BELATRIX LESTRANGE = LIBERAL STRANGE SEX (svobodný sex)
Neurolingvistické programování – Subjektu jsou pomocí skrytých psychologických technik vštípeny určité návyky a pokyny.
Kódování krátkých sdělení pomocí anagramů
KATIE BELL = BLAK ELITE (černá elita)
GILDEROY LOCKHART = ORDER DARKLY LOGICAL (řád temně-logický)
MADAME MAXIME OLYMPE = MAXIMAL MEDIA EMPLOY (maximální výtěžek z médií)
DOLORES JANE UMBRIDGE = MODERN BIG JAILS ORDER (moderní řád velkých vezení)
Citáty s doslovným významem
,,Není žádné dobro ani zlo, je pouze moc, a ti, kdo jsou příliš slabí, aby o ni usilovali. Naštěstí se vždycky najdou takoví, kteří jsou ochotni si mě pustit do svého srdce a mysli“. (Řekl Lord Voldemort v 1.díle ságy)
Přesah do reálného světa
znamení zla na obloze = chemtrails
viteály = psychické experimenty
rozřazování studentů do kolejí = project Monarch
skutečné události na pozadí dat z Pottera: 31. 8., 6. 6., 22. 11. – schválně koukněte do Wikipedie, co je to za data!
Knihy Harryho Pottera jsou Slabikářem mediální manipulace. Je to celé prošpikované kódem, který používá kromě „Brumbála“ také ta druhá, temná strana. Je strategií „Brumbálovy“ strany provalení kódu? Patrně ano, nejspíš se nám „Brumbál“ snaží pomoci, jak brzy uvidíte. Patrně hra spěje do finále a nezbývá mnoho času. O jakou hru jde? Kdo s kým hraje na schovávanou prostřednictvím světové beletrie a masmédií? Spíše než hra na schovávanou, jde o šachovou partii. A hra již postoupila do značně pokročilého stádia:
,,Sledovat, jak Edward s Alicí hrají šachy, byla snad nejzábavnější podívaná na světě. Seděli téměř bez pohnutí a zírali na šachovnici, zatímco Alice předvídala tahy, které udělá Edward, a ten jí na oplátku z hlavy četl tahy, kterými mu to oplatí. Většinu partie odehráli v duchu, myslím, že oba udělali dva tahy pěšcem, načež Alice převrátila svého krále a přiznala porážku.“ (citát ze Stmívání)
Postava Harryho Pottera byla koncipována jako truchlivá vzpomínka na osobnost a tragickou smrt Johna Lennona
Podobnost Harryho a Johna je zarážející. Dalšími patrony této tajemné kroniky světa za oponou, kterým kniha nepokrytě skládá hold, jsou mučedníci nového světového řádu Lady Diana, bratři Kennedyové, oběti tragického 11. září. Snad to jsou výčitky adresované jednou frakcí řádu té druhé, temné. Voldemort je USA. Brumbál je Brit… Vše vyjde najevo níže.
Zato skutečné věnování uváděné v Potterovi na rubu obálky je, zdá se, také falešné.
To: Sean P.F. Harris, pokud budeme číst jako anagram, vede na TO RISEN AFFAIRS, čili „věnováno rostoucím aférám“.
V první kapitole na Harryho promluví had.
Řekne: BOA CONSTRICTOR. Ale není to nic jiného než anagram ARISTOCRATIC BOARD.
Pokud se zadíváte na obálku, bude vám jasné, o jakou hru aristokratů jde. (zednářské atributy, dva pilíře, oblouk, šachovnice).
Obrázky na obalu knih prozrazují víc, než tušíte. Naše cesta ale nepovede přes doslovné vysvětlování „tohle znamená to a to“. Potter, myslím, o tom není – je spíš o pěstování intuice, je to něco jako slabikář pro ty, kdo mají oči k vidění. Takže – domýšlejte co vám naznačím, přemýšlejte o tom, srovnávejte, ptejte se a hledejte odpovědi. To je cesta hodná Harryho Pottera.
Harry a John
Literární postava Harryho je grandiózní hold intuici. Harry vždy skončí rovnýma nohama v centru dění, jedná spontánně, ale ne na základě rozumové analýzy. Jedná pod vlivem tušení a nebrání se věcem, které přináší náhoda.
Lupine, … co byste Harrymu vzkázal, kdybyste věděl, že nás poslouchá?
Že jsme všichni v duchu s ním. A také bych mu řekl, aby se řídil vlastním instinktem, který je vynikající a skoro vždy správný. (HP 7)
Chlapec, který zůstal naživu, zůstává symbolem všeho, za co bojujeme: vítězství dobra, síly nevinnosti a nutnosti pokračovat v odporu. (HP 1)
Ať už Pottera stvořil kdokoli, Rowlingová to sama nebyla. Ale možná, že se psaním a s rozvrhem klíčových pasáží jí jen někdo ,,pomáhal“.
Jako inspirační zdroj Pottera vidím na jedné straně Lewise Carrolla a jeho Alenku v kraji divů. Odsud převzatý motiv slov, která mají dvojí význam, to je pro skrytý svět v Potterovi typické. Tlachapoud – trochu tlachal, trochu strakapoud. Vrňoukání, Jezelen, Vetcharý, Svačvečer – to vše už bylo u Carrolla. V Potterovi se setkáme se stejnou myšlenkou, jen na poněkud jiné úrovni – subliminální. MINERVA MCGONNAGALL = MARVELLING COGNAC. HERMIONE = HEROINE. CHO CHANG = COCAIN, atd.
Druhý inspirační okruh, který se krčí za Potterem, je Peter Pan. To je kniha, která také není, čím se zdá být. Neustálé šarvátky mezi Peterem a družinou pirátů jsou vedeny vlastně jen na oko. Vždyť Peter Pan mnohdy volá po nových a nových dobrodružstvích s piráty jen proto, aby byla zábava, která ukrátí jinak dlouhou chvíli. U Petra Pana šlo zase jen o literaturu na dvojí způsob čtení. Sovy ani v tomto případě nejsou tím, čím se zdají být. Pohádkový příběh je tady zástěrkou pro něco jiného. Takže Potter má nepochybně také blízko k takové hře, novému rozestavení figur, a vskutku pěkné taškařici. Třeba je Potter opět celý jen hra – provokují se navzájem a nikdo jiný nemá ponětí o co jde. Třeba jsme opět u takové šachové hry, kdy jedna strana dává druhé určitou volnost a ve střehu očekává její protitah.
Zajímavé je, že všechny ty lingvistické triky, které můžeme v Potterovi objevit, se odvíjejí už od první kapitoly. Pokud si budeme všímat podivných vlastních jmen, jako je třeba už zmíněné DURSLEY, SURREY, GRINGOTS, MCGONAGALL, a všechna ta podivně „pokroucená slůvka“, dostaneme se k podprahovému působení, svodům mládeže na zcestí a možná i podněcování k neřestem, drogám a násilí. Tedy – domnívám se, že to je podněcování k neřestem… Ale třeba to tak není, a jen to tak má vypadat… Ale proč teda?
Naštěstí pro českého čtenáře je všechno zamýšlené negativní působení „ztraceno v překladu“.
K odhalení všech těch podprahových triků se jmény bude nutné vrátit se k původní podobě Potterovských jmen.
Pokud budeme sledovat do očí bijící záplaty (a hlavně násilně vlepované výstřižky), půjdeme cestou odhalení skrytých šifer a slov souvisejících s ŘÁDEM, odkazy na skutečné osoby a události. Objevíme tak Voldemortův deník. Lennonky má Potter na nose už tady. A táhne se to až k finálnímu odhalení toho, kdo stál za jeho smrtí – DEATHEATERS, Smrtijedi. Objevíme mnoho citátů, které mají i těžce doslovný význam.
Zde je Voldemortův deník: ,,Naštěstí jsem své vzpomínky zaznamenal trvaleji, nespoléhal jsem na obyčejný inkoust. Vždycky jsem věděl, že si jistí lidé nebudou přát, aby tenhleten deník někdo četl. Chci říct, že tento deník obsahuje vzpomínky na příšerné věci. Na věci, které se ututlaly.“
Pak je zde založen ještě třetí skrytý plán, a tím je neurolingvistické programování. Vystopujeme je, když se budeme držet linie vedoucí od podivné Brumbálovy hlášky s citrónovou zmrzlinou (jakoby místy ten stařík už nevěděl, co mluví). Afekt a jeho kontrola, působení na nižší reflexní dráhy, patrně to tam je kvůli aktivaci levé hemisféry. Linie vede dál, přes Harryho jizvu, až konečně k Harryho ztrátám vědomí a k Mozkomorům. Je to hypnotické programování a vštěpování příkazů, které vám pak následně jakoby z ničeho nic vytanou na mysli. Nedávno jsem nevěděl, že něco takového může existovat, ale díky TV dnes hypnóza už není takové tabu.
A konečně čtvrtým a posledním skrytým plánem, je mýtus a estetika temna počínaje parafrází na Genezis, rituální zhasínání světel ve stylu „budiž tma“, rozhovor Harryho s hadem (jako v ráji), až konečně třeba motivem převrácené Michelangelovy fresky Stvoření světa na obálce poslední, sedmé knihy. Kupodivu je v této souvislosti třeba zmínit také to, že ač prostředím, kostýmy, atmosférou zapadá děj těch sedmi knih jakoby do středu křesťanské éry, není tam křesťanského, potažmo duchovního, vůbec nic.
Samozřejmě odkazů a souvislostí v Potterovi je mnohem víc, v anglické Wikipedii tuším uvádějí na třicet různých literárních odkazů počínaje kelty, Artušem, přes Alenku v říši divů, Divotvorný hrnec, atd., atd. Jenže tohle jsou odkazy zjevné, kdežto já vám ukazuji ty skryté, ty, na které se zatím jaksi zapomnělo …
Je tedy Harry jako kniha „dobrá“ nebo „zlá“? Těžká odpověď. Pokud by měla právě tato kniha přispět k vzrůstu našeho uvědomění, co se týče míry a hloubky mediální manipulace, pak je odpověď nasnadě. Jenže v tomhle ohledu jisté není vůbec nic, takže může také převážit také temná stránka věci a Potter od teď může být také vzorem k tomu, jak tu manipulaci příště dělat ještě líp a efektivněji. Každopádně je to kniha s velkým potenciálem, a to ostatní, co z ní vytěžíme, záleží na nás.
Dovoluji si ještě jeden citát na zamyšlenou:
Ron: Je to strašné – vždyť jsi Harry (přeneseně „čtenáři knihy“) mohl přijít o život! Ne, není to strašné, namítl Harry zamyšleně. Brumbál je zvláštní člověk. Myslím, že mi svým způsobem chtěl dát šanci. On zřejmě více méně ví o všem, co se tu děje. Domnívám se, že měl dost jasnou představu, co máme v úmyslu, a místo aby nám v tom zabránil, prostě nás naučil dost, aby nám to pomohlo. Nemyslím, že to byla pouhá náhoda, když jsem s jeho pomocí zjistil, jak to zrcadlo funguje. (Spíše: Jak tahle kniha funguje). Skoro jako by si říkal, že mám právo se Voldemortovi postavit, pokud to dokážu.
Původní vzor k tomuto článku vyšel kdysi na starém webu osud.cz, který již neexistuje.
Poslední komentáře
-Alue K. Loskotová No, pripomenulo mi to hudobný klip od Priessnitz…
-mariankosnac Teda ja neviem jak je to s tými…
-mariankosnac Otázka zda pomoci a nebo nechat chcípnout, tvrdě,…
-není Tak já jsem znal osobu, co měla takového…
-*****