Kouřil, umřel. Nekouřil, umřel taky.

9.10.2023 v Poselství 44

Má zdravý životní styl smysl? Skutečně poskytuje nějaké výhody to, když řešíte složení vašich potravin, vyhýbáte se éčkům, pijete filtrovanou studánkovou vodu a otužujete se? Nebo je to všechno jenom způsob, jak vám znepříjemnit život, jak vás víc vystresovat a jak z vás vytáhnout peníze za potravinové doplňky, kurzy, knížky a jiné fíčury?



Určitě už jste se setkali s prohlášením, že tělo má jít do hrobu zhuntovaný, nebo s pořekadlem, které je v nadpisu článku. Možná víte o lidech ve vašem okolí, kteří žili celý život zdravě a pak umřeli na nějakou hroznou nemoc. Nebo jste se možná stali terčem kritiky za váš vyhrocený zdravý životní styl, který přenáší nepohodu na lidi okolo vás, kteří zdravě nežijou.

Samozřejmě jsem to mnohokrát zažila i já. Někdy je dokonce těžké rozlišit, co je ještě zdravé a co už zdravé není. Někdy se člověk utne i z neznalosti. Za největší omyl svého zdravého životního stylu jednoznačně považuji rok vegetariánství. Nechala jsem se zblbnout vegepropagandou a věnovala jsem málo času hlubšímu studiu výživy. Měl to být krok k většímu zdraví a vyřešení morálního dilema, ve skutečnosti to byl obrovský krok zpátky a náprava škod mě stála mnoho práce, času, i mnoho peněz… a mnoho masa, paradoxně. Alespoň jsem nasbírala zkušenosti a poučila se, takže této chyby nakonec nelituji.

Až na tento případ ale hodnotím svá životní rozhodnutí ohledně zdravého životního stylu jako skvělé životní volby, které mě ušetřily mnoha problémů, nemocí, návštěv lékařů. Jak s penězma úplně nevím, protože žít zdravě stojí peníze, ale léčit nemoc způsobenou špatným životním stylem taky něco stojí. Nakonec asi člověk stejně neušetří.

Celkově se považuji za extrémistu. Ne ve smyslu zdrcujících diet, ale ve smyslu eliminace škodlivého a toxického. V mé sociální bublině mi to tolik nepřipadá, ale stačí se dostat do jiné sociální bubliny, kde se žije „normálně“ a okamžitě se to projeví. Věci, které já považuji za absolutní samozřejmost, nebo tabu (třeba že do Meka se neleze), najednou jinde tak jasné nejsou, nebo se o nich ani neví. To jsou chvíle, kdy to, co já považuji za normální, získává jinou perspektivu.
Nikomu ale svůj extremismus necpu, protože každý člověk musí nejprve uzrát sám, aby přehodnotil svůj postoj a realizoval změny. Dokud v té fázi není, pozná se to tak, že o těch věcech nic neví, přestože má veškeré vědění zdarma dostupné. Nezájem, nechci, neznám to = nejsem připraven, jsem pasivní. Většinu lidí z této ignorance a letargie vytrhnou až následné zdravotní problémy. Málokdo je tak uvědomělý, že by žil zdravě odmalička, třeba jenom proto, že ho k tomu vedla maminka… málokdo.

Nikdy jsem nelitovala svého extremismu. Svého těla si vážím a neubližuju mu. Když říká, že potřebuje ležet, tak ležím. Když má hlad, dostane něco výživného a domácího. Když je zatuhlé, jdu ho protáhnout. Když obtloustne, zhubnu ho. Poslouchám co momentálně potřebuje a dělám podle toho.
Nejsem líná upéct si chleba, naložit si tinkturu, umíchat si tělový olej, namazat si svačinu když někam jedu. Na bylinky jdu ráda, v zahrádce se vášnivě vrtám jako krtek a při svém extremismu dávám přednost oficiálně neověřeným a neschváleným léčitelským metodám, než bych si vzala něco, co má na příbalovém letáku napsáno „vedlejší účinek selhání jater, ledvin, akutní epidermální nekrolýza“… protože nejsem sebevrah a nejsem ochotná svoje tělo vědomě vystavovat takovému riziku.
Má to samozřejmě svoje limity (když něco musíš uříznout nebo sešít, heřmánek tě fakt nevytrhne), ale kde to jde, jedu si svůj extremismus. Jsem takhle spokojená a nikdy jsem neměla pocit, že by můj systém a životní styl, který by se normálním lidem zdál být omezující, neměl význam, nebo že by neměl výsledky. Neumím si představit žít jinak. Jsem taková, jiná nebudu, jiná být nechci.

Takhle za mnou přišla známá, že jí na biorezonanční ošetření chodí mladý kluk (asi 35let nebo tak nějak), který byl vždycky plný veselí, elánu, ale najednou dva týdny vynechal a když konečně přišel, byl úplně zničený.
A nesl špatné zprávy. Manželka dostala rakovinu mozku, teď je na chemu a on s ní drží basu, takže si také oholil hlavu.
Řešili, proč se to stalo a jak to zasáhlo celou rodinu. Takže asi dvě hodiny poslouchala stesky psychicky zničeného muže, co samozřejmě člověka dokáže pořádně rozhodit, pokud není úplný necita.
Podle jeho vyjádření to je „přírodní rodina“. Chodili bosi v trávě a jedli zdravou stravu… a přesto přišla rakovina. A jakto, když přece žili zdravě a duchovně?
„Takže víš co? Na co je teda ten zdravej životní styl? .. NA HOVNO.“ Řekla mi známá trpce a zklamaně.

První věc, na kterou jsem se jí zeptala, byla, jestli si paní dávala mobil k hlavě a jestli mají internet přes wifi…
ano, a ano.
„Tak to není žádný zdravý životní styl, ani to nejsou přírodní lidičkové. Buď žiješ zdravě, nebo nežiješ. Vypínat na noc nestačí, když se tím stejně ozařuješ celý den. A v dnešní době se nikdo nemůže vymluvit, že něco nevěděl, na internetu všechno je. Nečteš nevíš, jak by řekl Bolek Polívka a to bylo velký moudro.“

A bylo po diskuzi. Vinit domnělý zdravý životní styl, který ve skutečnosti zdravým životním stylem ani není, z toho, že někdo dostal rakovinu a pak tvrdit, že je všechno k ničemu, je hrozný nesmysl. Navíc když ani neznáme doprovodné příčiny, jako je genetická predispozice, psychosomatika a další okolní vlivy.

Mnoho lidí nechápe smysl zdravého životního stylu a své nepochopení používají jako výmluvu, proč se na to vykašlat jako na zbytečnou ztrátu energie. To, že žijete zdravě, neznamená, že nikdy neonemocníte. To je jako říkat, že když jste dobrý člověk, tak vám nikdo neublíží. Život je příliš složitý a vlivů, které působí na vaši mysl a tělo, je strašně moc, jsou spletité, komplexní a provázané. Absolutní záruka absolutního zdraví to není a nikdy nebyla.

Zdravě žijeme z jiných důvodů. Primárně je to snaha zachovat si vitalitu, sílu a mládí. Ano, tělo které nevyčerpáváte a o které se dobře staráte, tak rychle nezestárne a nezačne tak brzo degradovat, jako tělo, které se pravidelně týrá podvýživou, ponocováním a chlastáním. Rozdíl mezi opečovávaným a huntovaným tělem začnete vidět už po dvacítce. Zjednodušeně řečeno, někdo je oteklý, plný jebáků a vrásek a někdo ne. Podívejte se jak ti dva žijou a pochopíte proč.
Další důvod, proč má smysl žít zdravě, je ten, že pokud už nějakou nemoc dostanete, pravděpodobně přijde později, nebude tak závažná a pravděpodobně se z ní lépe dostanete. Protože vaše tělo bude silnější a vy po letech nasbíraných zkušeností a vědomostí dokážete vybalancovat a přizpůsobit svůj životní styl tak, abyste tělo podpořili v návratu ke zdraví.

Některým nemocem se zabránit dá, některým nedá. Zánět dostanete. Kašlíček dostanete. V zádech vám rupne taky. Každého člověka někde loupá nebo bolí. Ty co žijí zdravě ale loupá a bolí o dost méně a také později.
Ale pokud skutečně žijete celý život zdravě, není důvod, proč byste si měli vypěstovat inzulinovou rezistenci a proč byste si z ní měli vypěstovat cukrovku. Taky není důvod, proč byste měli být obézní. Když jste aktivní a učíte se podomácku mastičkařit a po babsku léčit, dokážete se vyhnout chemii i v některých situacích, které by si jinak chemii vyžadovaly a tím ochráníte svůj mikrobiom a svoji přirozenou homeostázu. To jsou věci, které zúročíte v pozdějších letech, ale chce to odvahu přijmout za sebe odpovědnost v dobrém i špatném.

Když budete žít zdravě, taky umřete. Ale pravděpodobně to bude později a pravděpodobně na jinou nemoc, než kdybyste se od mládí dlouhodobě huntovali.

Abyste opravdu žili zdravě, tak to není o tom přes rok sníst na co přijdete, v březnu si udělat jednu jaterní očistu, abyste vyložili kamenolom a mohli zase celý rok prasit.
Zdravý životní styl není ani to, že si dáváte pozor na jídlo, ale už neřešíte, že si pravidelně ozařujete mozek a orgány Wifinou a 4G mobilem.
Pokud víte, že Fukušima zasvinila oceány a stejně chodíte na sushi, tak nežijete zdravě. Sorry, not sorry.
Pokud víte, že do Česka dovezli Ukrajinskou mouku plnou pesticidů a stejně v tom období kupujete pečivo v hypersuper, tak nežijete zdravě.
Zdravý životní styl není o tom se omezovat v jídle a být z toho naštvanej, nebo dva týdny držet nějaký režim, abyste zhubli. To je krátkodobé potýrání, nic víc.
Pokud na jeden aspekt dbáte a ten druhý nezodpovědně ignorujete a podceňujete jeho význam, tak nežijete zdravě.
Pokud nějaký aspekt ignorujete a přitom víte, že byste neměli, sabotujete tím jenom sami sebe, sabotujete svou celkovou snahu a sabotujete si výsledky. Šlapete na plyn, zároveň na brzdu a přitom se divíte, že vám to nějak nejede.

Je to celoživotní vzdělávání se, sbírání zkušeností a vše nastudované postupně zavádět do praxe… Na co ti to jinak je, vědět přesně která živina co v těle dělá, když tě z kopce musejí kutálet?
Naučit se poslouchat své tělo a umět svému tělu dát přednost před sociálním nátlakem typu „tak si dej, jednou neuškodí, před desátou chodí spát jenom lemry“, je také moc důležité.

Dej si maso, dej si deci červeného, dej si svíčkovou s knedlíkem. Žít zdravě neznamená držet extrémní podvyživující diety. Je to hodně o tom, nebýt línej opatřit si kvalitní neošizené suroviny a nebýt línej si z nich doma něco pořádného uvařit. Líný člověk nevydrží žít zdravě, protože to vyžaduje skutečnou aktivitu a upřímný zájem. Taky si na to musíte umět udělat čas a to není snadný úkol, když odjíždíte do práce a jste tam celý den.

Sebeláska, nikoli strach a vztek
Zdravý životní styl nevychází ze stresu a ze strachu typu „když tohle sním tak onemocním a umřu na nějakou hnusnou nemoc“. Nemá to být žádná křeč. Pokud to děláte ve stresu a v křeči, tak skutečně nechápete a neuvědomujete si smysl toho, proč to děláte a přetvařujete se sami před sebou. Dodržujete něco, protože si rozumově myslíte že to musíte, ale v nitru to tak necítíte, skutečně nechápete proč to děláte a vlastně to dělat ani nechcete. Skutečně to pro vás důležité není, pokud pociťujete odpor a křeč. To je zásadní rozdíl mezi vnější a vnitřní motivací: Dělat protože musím a přitom nechci, nebo dělat protože jsem se tak rozhodl.
Správně to musí vycházet z pozice sebelásky. „Mám své tělo rád. Vážím si svého těla, je to chrám mé duše. Chci, aby si moje tělo co nejdelší dobu udrželo sílu a kvalitu, takže ho nebudu zatěžovat tímhle hnusem.“
Každý hnus, který nesníte, vaše orgány nemusí detoxikovat, takže se můžou zabývat něčím lepším. Cíleně šetříte své orgány. Cíleně šetříte sami sebe a svou sílu.

Život je někdy lepší, někdy horší, někdy je až nechutně nesnesitelný. Dobře živené tělo těžká období lépe zvládne a má větší šanci dát se dopořádku, než tělo, které je už ve třiceti letech poškozené. Samozřejmě, že vás žádný zdravý životní styl neochrání před nepřízní osudu, rodinnými trablemi, konflikty ve vztazích, rozjetým vlakem a jinými těžkými stresory. Ani vás neuchrání před rakovinou nebo před smrtí. Není to cesta k dokonalému životu, je to cesta ke kvalitnějšímu životu. Kdo tohle chápe, ten se neptá, jaký to má smysl, ani o tom nepochybuje.

© Alue K. Loskotová, www.aluska.org 2023

 



Komentáře

Ikona diskutujiciho Sojina 2023-10-09 07:53:05 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alu, jaky mas nazor na Mystickeho lecitele,co pise, aby lide nejedli soju,kukurici,…pred 2 lety sem s nim zkousela vylecit stitnou zlazu, bylo mi dobre, zhubla jsem po 2 mesicich cca 8 kg, ale stitka vyletela na dvojnasobek.Takze jsem prestala, nektere veci mi nevyhovovaly.Stitkou jsem nakonec vylecila 14 dennim detoxem na stavach a myslim ze i trochu zmenou mysleni (coz byl i stres).
Odmitla jsem Thyroxin, doktor mi rekl at si klidne umru kdyz chci, ale evidentne nemel pravdu 😀
Ted si rikam jestli zase nezkusit, kukurice a soja me odjakziva moc nelakaly,ale je fakt ze zejmena kukurice je v mnoha podobach skoro vsude. Coz je podle me umyslne…

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-10-09 10:47:13
Ikona diskutujiciho
sipka

Kukuřice je v podstatě cukr, navíc se hodně stříká aby vůbec vyrostla a přestože oficiálně je gmo v eu zakázané, hodně zdrojů pořád tvrdí, že být gmo může – ale nevím na základě čeho to ti lidé tvrdí. Soja zase obsahuje fytoestrogeny, které ženě v/po přechodu (pokud je to bio soja) jako doplněk stravy můžou pomoct, ale mladým lidem a hlavně mužům rozhází hormonální systém, takto si to pamatuju, když jsem soju zkoumala.
Kukuřici kupuju bio od countrylife a dělám si z ní občas doma popcorn, u mě na blacklistu není. Nevím, kde všude máš kukuřici, já se s ní jinak nikde nepotkám, protože kupuju jenom základní suroviny a pak si to přetvářím doma. Takže abych potkala kukuřici, musím cíleně koupit. Soju vůbec nejíme.
Btw ten pán mi nic neříká. Jenom píšu obecně k těm surovinám.

To jsi vlastně hubla kilo za týden. Tak rychlé hubnutí (pokud se bavíme o TUKU a ne o vodě, ta může jít rychle) není ok. Při dietách to naznačuje na budoucí jojo efekt, že je dieta příliš brutální. Ale možná z tebe jenom odešla voda.

Slyšela jsem, že štítné žláze pomáhá jedna malá lžička ceylonské skořice denně, nevím ale, jestli se tento recept dá paušálne doporučit všem na všechny případy. Ale házím to do placu.

Můžeš napsat, jaký konkrétní recept ti pomohl vyléčit štítnou žlázu, nebo kde jsi na to natrefila?

Ikona diskutujiciho armag 2023-10-09 19:23:06
Ikona diskutujiciho
sipka

Kukuřice patří v mezi léčivé rostliny. Z obilovin tam patří ještě například oves.
Kukuřice je původem z Ameriky a tam lidé jsou o dost zdravější než lidi v Evropě.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-10-09 19:30:24
Ikona diskutujiciho
sipka

Jo, pokud není postříkaná, tak nevidím důvod, proč by se jí člověk měl bát. Problém budou spíš pesticidy, než kukuřice jako taková. Stejný důvod, proč nekupovat banány, ananasy a kiwi. Problém není to ovoce, problém je to, čím to postříkali, než ho dali na pult.

Ikona diskutujiciho armag 2023-10-09 19:33:12
Ikona diskutujiciho
sipka

U všeho, co má slupku, kterou loupeš ti to může být jedno. Ty sajrajty jsou udělané tak, aby zůstaly na slupce.

Ikona diskutujiciho Ulrich von Lichtenstein 2023-10-09 11:03:57 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Souhlas. Já už neplýtvám časem na nějaký vysvětlování, když vidím že si někdo dotáhl dom nějakou srágoru, tak ho nechám ať si to v klidu sežere, když mu to asi tak vyhovuje a když mu to chutná. Já bych se z toho asi poblil. Ale neřeším to. Protože jak se v článku i píše. Kdyby ten člověk nebyl guma a sedl na vyhledávač tak se dozví že to nemá žrát. Když to neudělá, tak si zvolil svou cestu a proč já bych mu do toho měl zasahovat.

Ikona diskutujiciho Jarka 2023-10-09 11:13:44 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Velmi zajímavý a poučný článek. Tohle by měly číst dospívajíci holky a kluci. V této době mobilů, WiFi a jiného záření. Kdy je in chodit do mekáče, kfc pít energetické nápoje, coly apodobne. A taky málo pohybu u dětí. I když základ je v rodině.

Ikona diskutujiciho Fialka 2023-10-09 11:58:39
Ikona diskutujiciho
sipka

Souhlas. Skvělé a rozumné, hlavně zralé názory. Já sdílím dál. Pošli jarko těm výrostkům na které jsi myslela při psaní komentu. Třeba jim to něco dá.

Ikona diskutujiciho Jarka 2023-10-09 15:27:15
Ikona diskutujiciho
sipka

To bylo psáno všeobecně…..kolem sebe mám dospělé, kterým jsem několikrát říkala co a jak je škodlivé. Házení hrachu na stěnu.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-10-09 16:06:56
Ikona diskutujiciho
sipka

Protože je to jejich vědomá volba takto žít. Kdyby měli vůli jinou, dávno by si to načetli a udělali změny. Data máme všichni volně k dispozici a je na nás jestli je hledáme nebo použijeme.

Ikona diskutujiciho AaQby 2023-10-09 11:13:53 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zajímalo by mě, kolik zvířat jsi vlastnoručně zabila pro svoji obživu a získání masa na svoji nápravu škod, způsobenou podlehnutím vegetariánské propagandě.
Tahle propaganda je všude a nelze ji brát na lehkou váhu.
Není to jen o tom, přestat jíst živočišné (p)otraviny a tvářit se jako hrdina.

Ikona diskutujiciho Q 2023-10-09 11:18:24
Ikona diskutujiciho
sipka

Nevím jestli jsi to myslela ironicky nebo jak. Ale chtěl jsem něco říct k tomu jezení masa. Tohle je svět kde masožravec žere býložravce. Člověk má nároky na výživu a ty si prostě potřebuje plnit. Nejsme býložravci. Tohle blbnutí ohledně nejezení masa je symptom změkčilců co by si přáli aby všechno rostlo na stromě ale v reálným světě nemůžeš žít a přežít aniž bys u toho něco nezničila nebo nezabila. Kdo tuhle realitu popírá a odmítá ji přijmout má problém hlavně sám se sebou. Řešit se mají velkochovy a podporovat drobní zemědělci.

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-10-09 11:21:42
Ikona diskutujiciho
sipka

Člověk je součástí potravinového řetězce. Akorát některé metody, kterými to dělá, jsou problémové. Problém primárně pramení z neochoty lidí dělat si věci sami. Přestali pěstovat, přestali chovat zvířata, už to neumí, nechce se jim, nevidí v tom hodnotu, raději zajdou do hypersuper. To vytváří tlak na velkochovy, které ve snaze vyprodukovat rychle a levně přikročí k drakonickým metodám. Začít musí každý člověk sám u sebe. Já to mám vyřešené a jsem ráda. Ale není to pohodlná cesta.

Ikona diskutujiciho AaQby 2023-10-09 11:33:33
Ikona diskutujiciho
sipka

Dobře, Q. S radostí budu i za změkčilce.

Ikona diskutujiciho Q 2023-10-09 11:38:03
Ikona diskutujiciho
sipka

Já tě nechci urážet. To nebyl smysl mé odpovědi. Když chceš s někým něco řešit tak se nauč s lidmi diskutovat aniž by sis to brala osobně a urážela se. Ofenzivní ohlasy vegetariánů jsou přesně to co jim dělá tak špatnou vizitku. Neschopnost vystoupit ze své pozice a podívat se na to jinak.

Ikona diskutujiciho AaQby 2023-10-09 11:49:17
Ikona diskutujiciho
sipka

Jaképak urážení? Však jsem psal s radostí.
Mne pouze zajímá odpověď těch, co jedí maso, kolik zvířat vlastnoručně zabili.
Jakákoliv další diskuze bývá zbytečná a dohadování se nemá smysl.

Ikona diskutujiciho zuzi 2023-10-09 11:52:24
Ikona diskutujiciho
sipka

Maso. ultimátní téma o kterým se prostě nejde bavit v klidu 😀

Ikona diskutujiciho Jituš 2023-10-09 11:57:07
Ikona diskutujiciho
sipka

Aby. Tak já ti to vysvětlím. V normální lidském a rodinném uspořádání je úkol muže picnout mamuta a dotáhnout ho do jeskyně. Jestli očekáváš od Alue, která je vdaná, že ti bude vyjmenovávat kolik řízla slepic, tak asi nebude. To není ženský úkol. Tohle dělají chlapi. A pokud chováš prase, tak na to je řezník. Protože zabít zvíře vyžaduje um a taky ho musíš umět správně rozbourat. Jíst maso není o tom že to musíš sama zabít. U větších zvířat to ani není potřeba. Jedním prasetem za rok krásně naplníš mrazák. Pokud ti to není jasné tak se podívej na film Postřižiny. Paní Sládková ti ukáže co je úkol ženy v domácnosti. Tyhle komenty typu běž a píchni si to sám jsou prostě nesmysl. Nikdy se to tak nedělalo.

Ikona diskutujiciho berunka sedmitečná 2023-10-09 12:57:32
Ikona diskutujiciho
sipka

O čem teda to vegetariánství je? O lásce a soucitu, nebo spíš o nenávisti člověka k člověku, poštvávání se proti sobě navzájem? Odmítání své podstaty, popírání reality takové jaká je?

Lidé jsou programovaní tak aby nenáviděli sami sebe a to kým jsou. Aby sebe vnímali jako škůdce. Ne jako konzumenty kteří patří do ekosystému. Přeberte si to. Kdo sám sebe nebo jiné lidi chápe jako škůdce a vrahy tak vám gratuluji. Vaše naprogramování proběhlo úspěšně.

Ikona diskutujiciho housenka 2023-10-09 13:04:32
Ikona diskutujiciho
sipka

Jituš. To jenom ukazuje jak je celá ta filozofie úplně vytržená z reality. Vegan si asi myslí že se masožravec jenom tak ráno zprčí a jde zastřelit sele nebo co. Řezník je obor se středoškolským vzděláním s výučním listem. Pokud chceš jít do lesa a píchnout divočáka tak prosím. Lesnictví. Vyučit hajného taky trvá. Porážka zvířat je odborná práce a musíš na to mít i prostory a pomůcky. Králíka nebo slepici tě taky nejprve musí někdo naučit. Těžko to budeš porážet podle návodu na internetu. A samozřejmě proč by to měla dělat ženská! 😀

Ikona diskutujiciho Vladislav, baby don't hurt me 2023-10-09 12:43:15 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tahle diskuze o nejezení masa je vtipná. To už bych mohl taky říct že nebudeš bydlet v baráku když sis ho nepostavil. Nebudeš používat elektřinu když sis ju nevyrobil a do toho baráku nepřivedl a nebudeš nosit oblečení když sis ho neutkal a neušil sám. Tenhle pokřivenej pohled na svět kdy je člověk jeden a kolem něho už nikdo další neexistuje a s nikým dalším se nepočítá ukazuje na sebestřednost a těžkou izolovanost od společnosti. Jsme společenství kruciprdel. Kdo se chce izolovat do jurty a zdechnout tam sám na pohance klidně může. Ale ať to ostatním necpe.

Ikona diskutujiciho Ilíriel 2023-10-09 16:47:31 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Perfektní článek. Podepisuju se. 🌞

Ikona diskutujiciho Sojina 2023-10-09 18:18:27 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alu, Mysticky lecitel je kniha lepe receno nekolik knih ma, jedna vylozene pro stitnou zlazu.Ja mela hyperfunkci, pomohl by detox,kdy jsem pila 14 dni jen ovocne zeleninove stavy.Nic vic, kleslo to o polovinu.Nerikam ze to muselo byt jen tim, ale kdyz jsem šla na ktev tyden pote, byly vysledky z 50 na hodnote 22.U Myst.lecitele sem de facto jedla vegansky, ale v jakemkoli vyrobku byly vetsinou skroby, prave bud modif. nebo vylozene kukuricny, davaj to fakt vsude, driv jsem si toho nevsimla..I v te horke cokolade byl soj.lecitin.Jinak nemela sem pocit ze bych hubla moc, sla ze me podle me hodne voda, citila sem se super.Ale je fakz ze sem nejedla skoro zadne cukry, taky to hodne udela.Prave proto ze sem se citila dobre, me prekvapilo, ze mi ta stitna zlaza vyletěla.Pred dietou sem mela cca 17-20.Ale nemohu 100%tvrdit, ze to bylo jen a jen dietou, i kdyz me nic jineho nenapada…

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-10-09 19:02:27
Ikona diskutujiciho
sipka

Aha, začni kupovat bílou Holandii, tam škroby nejsou. Modif.kuku.škrob se dává do levnějších jogurtů, aby se nastavil hustotou chybějící tuk… který dali raději do drahé smetany. Takže prakticky pokud ho tam najdeš ve složení, je to ukazatel toho, že máš v ruce ošizený produkt.
Když si koupíš jogurtovač, můžeš si tu Holandii množit do mlíka a dělat si svůj jogurt. Je to docela zábava. Ale to mlíko musí být převařený. Syrové z mlékomatu bez převaření neudělá jogurt. Breberky se v něm pohádají a pak to za tři dny stejně zkysne. Takže klidně koupit už sterilované v petce.

Ikona diskutujiciho tom 2023-10-09 18:19:27 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Prečo považujete za najväčší omyl práve vegetariánstvo, Alue? Bolo vám po vysadení mäsa zle?
Ja som napr. bol vegetarián 7 rokov. Už nie som, ako píšete, počúvol som po toľkých rokoch svoje telo, prišlo to samé.
Možno sa tam ešte niekedy vrátim, neviem. S mäsom to nepreháňam, nie je to OK a stále si myslím že až tak nepatrí do nášho tela.
Za mňa je to naopak jeden z najlepších krokov čo som kedy pre seba urobil (ak nerátam studené sprchy každý deň + urinoterapiu) 😀
Zaujímalo by ma, prečo ste to označili za najhorší krok. Ďakujem

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-10-09 18:54:10
Ikona diskutujiciho
sipka

Ke konci jsem začala vynechávat i obecně živočišné produkty a to byla moje smrt. Skončila jsem s podvýživou která se paradoxně projevovala i nabíráním na váze a přestala jsem spát, protože mi chyběly aminokyseliny, konkrétně tryptofan. Reálně jsem se tou bezmasou poloveganskou dietou zabíjela. Pro představu jsem 5 dnů nespala, pouze kvůli špatnému stravování. Kde je problém jsem pochopila, když jsem si začala zapisovat přijatou potravu do kalorických tabulek a skutečně sledovat přijaté živiny. Každému vřele doporučuji toto udělat, ideálně ještě předtím, než začne s tak drastickými dietami. Takto totiž zjistíš, že ani při nejlepší vůli nejsi schopný dodat to co musíš. Ani kdyby jsi 3x denně jedl hrášek, jsi pořád na 1/3 tvé DDD bílkovin. Tělo to násilí nějakou dobu vydrží, pak přijde zlom a kolabuje.
Někde jsem pak vyčetla, že nouzovou zásobu tryptofanu v játrech máš asi na rok. Pokud ho nepřijímáš, za rok to začne. Na mě to časově i sedělo.
Náprava spočívala s důsledném stravování přesně podle tabulek. Každý den přesně naplnit svou DDD živin. Když něco večer chybělo, večeře byla přesně tak, aby se doplnila tabulka a všechno sedělo. Jídlem jsem se zprasila, jídlem jsem se vyléčila. K naplnění denní spotřeby je nutné maso, které jde večer dohnat i vajíčkama. Nejde to ale dohnat fazolema. Abych dostála závazku, musela jsem ho jíst každý den, na to vajíčka a zapíjet mlíkem. Za dva měsíce jsem byla ok, za rok jsem měla zpátky svou váhu a dala jsem se na fit a lowcarb, přesně opačným směrem. Protože jsem si tím vyřešila svůj vnitřní konflikt, přijala jsem svou lidskou podstatu.

Žít zdravě znamená jíst maso. Je to objektivní fakt. Kdo mi nevěří, ať si založí tabulky, počítá živiny a přesvědčí se sám.

btw. Vegepropaganda je strašný toxin. Vlastně internet, propagandistická děsivá videa, útočná prohlášení o tom že jsi vrah když jíš maso a dokonce aktivní nátlak lidí z internetu, kteří na mě házeli vinu a špínu za to že se stravuju normálně, byli motiv, proč jsem vůbec začala. Byla jsem na to ještě mladá a chyběly mi znalosti a zkušenosti. Pak je snadné podlehnout nějakému nesmyslu. Lidi na internetu jsou toxičtí až hrůza. Když jsem byla z vegetariánstvínemocná a nabrala jsem nějakých 5-7 kilo, tak mě pomlouvali, že jsem tlustá. Přitom jsem nebyla až tak moc. Prostě byli bezdůvodně hnusní. A když jsem pak udělala video, kde jsem vysvětlovala velice konkrétně proč jsem skončila s vegetariánstvím, tak byli vege lidi fakt agresivní a nadávali mi.
To byla další moc důležitá lekce pro mě. Nedat na lidi. Nedat na cizí názory. Všechno si ověřovat!! To, že někdo působí sebevědomě, neznamená, že má pravdu, nebo že tomu rozumí. Celá ta vege filozofie je sebedestruktivní, vytržená z reality a strašně nepřátelská k člověku. Asi je to i na samostatný článek. Ale teď už mi nikdo nemůže říkat, že nevím o čem mluvím. Já jsem si tím peklem prošla, vím moc dobře kam to vede.

Ikona diskutujiciho octomaník 2023-10-09 18:58:43
Ikona diskutujiciho
sipka

tome, v čem ti pomohla urinoterapie?
*****
alue, článek je zajímavý a diskuze ještě víc….
*****
housenka: někteří vegani jsou kapitola sama o sobě; a to vzhledem k tomu proč jsou/stali se vegany a také vztahem k jiným způsobům stravování – a to nejen k masožravcům…

Ikona diskutujiciho tom 2023-10-09 20:38:53
Ikona diskutujiciho
sipka

Ďakujem za odpoveď. Áno vegpropaganda je toxická, sú ľudia ktorí nejedia mäso ale popritom sa voňavkujú voňavkami testovaných na zvieratách, nosia kožené topánky atď, ale ukazujú prstom na tých čo mäso jedia, hrozne pokrytecké.
Ja osobne som s tým začal lebo som to tak skutočne chcel a dosť som si o tom študoval, mal som drobné zdravotné problémy ktoré po vegetariánstve zmizli a už sa nevrátili, človek sa vie vegetariánstvom pekne resetnúť, lebo mäso v ľudskom tele a jeho hromadenie spôsobuje jedine a len choroby, nakoľko sa dlho trávi a tak ďalej a tak ďalej… Vy ste zjavne išli do extrému tak vám to ublížilo a rovnako aj keby jete mäso 5x denne 365 dní v roku tak je to rovnaký extrém a rovnako zlé 🙂 Moja doktorka (keď som mal preventívky) mi za tých 7 rokov oznámila že mám vynikajúcu krv a jej zloženie, nikdy som nemusel nič počítať jednoducho som si išiel všetko len nie mäso xD Ale hold, to som asi ja… Koniec koncov, 7 ročný reštart bol asi dosť a keď som po siedmych rokoch zbadal mäso, povedal som si: Je*em na to a som späť :D… Ale opäť podotýkam – nepreháňam to, žiadny extrém nie je dobrý… Vegetariánstvo by som teda ale rozhodne tak nezahadzoval, kto chce nech skúsi, na svete je miliardy vegetariánov/vegánov, ale nech nie je dotyčný pokrytec a nebije ostatnych za to ze oni nie su:))

Octomanik: Nerobim to dlho a nemal som nejaky specialny dovod, som na tom zdravotne a energeticky vynikajuco. Nastudoval som si o tom a povedal som si idem do toho. Moc ma uzasne veci v sebe, je to bomba liek a niet divu ze nas Matrix ucil sa ho zbavovat. A takpovediac to beriem akosi aj duchovne, ze som sa zbavil takeho bloku v hlave, ako je pitie mocu 🙂 Pijem kazde rano svoj moc, za pohar. 🙂 Vysledky su take ze mam este lepsie travenie, lepsiu plet, a nakolko som fajciar, ulavilo sa mi aj co sa tyka hlienov a co sa tyka dychacieho ustrojenstva. Su ludia ktory si tym vyliecili naozaj cokolvek, pohladaj na internete a ak by si to chcel skusit – nechuti to tak zle :)))

Ikona diskutujiciho kiana 2023-10-26 02:37:14
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue K. Loskotová 2023-10-09 18:54:10
– tak to časově sedí 😮 u mě cca po roce myslím začaly problémy se spánkem, že jsem nemohla usnout a celou noc jsem nespala (byla jsem ale přímo na veganské stravě a málem jsem skončila kvůli nedostatku železa na kapačkách – vegetariánství mému tělu tak moc nevadilo, ale veganství už jo a to celkem vážně)

Naučila jsem se (nedávno) nebrat co kdo říká nebo co se kde píše vážně a řídit se jenom sebou (svými závěry či zkušenostmi) – tedy i když se řídím podle něčeho, tak jsem se k tomu na základě sama sebe rozhodla. Většina věcí je nepravda a nebo to sice pravda je, ale je to špatně, takže kdo si z ničeho nic nedělá, nemusí se alespoň nervovat blbostma. Přemýšlet o pravdě a o tom, jak co funguje, mě ale baví (o tom zrovna vyšel článek, tak tam taky napíšu komentář).

Ikona diskutujiciho astrei swingař 2023-10-09 18:39:08 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ten alkohol jsem zcela vyřadil ze svého jídelníčku, nepřináší žádné zdravotní výhody a ničí mozek. Místo toho si občas dám silný zázvorový nápoj Rochester Ginger: https://rumpa-drinks.cz/cs/vyhledavani?controller=search&s=rochester+ginger

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-10-09 19:05:45
Ikona diskutujiciho
sipka

Jednou za rok na Vánoce, proč ne. Svět se z toho nezboří.
To pití co jsi poslal vypadá lákavě. Dělala jsem na jaře limonády z bylinek a kvasnic a to byla pecka. Chutnalo to jako sladké slabé pivko.

Ikona diskutujiciho astrei swingař 2023-10-09 19:10:37
Ikona diskutujiciho
sipka

Umět si udělat podomácku vyrobený nápoj je asi úplně nejlepší :). Ten Rochester velmi doporučuji, chutná skvěle. Zrovna jsem ho dal ségře ke svátku.

Ikona diskutujiciho astrei swingař 2023-10-10 19:55:29
Ikona diskutujiciho
sipka

PS: Našel jsem ještě silnější variantu zázvorového nápoje https://www.gingershot.cz/benefity/ginger-shot-500ml-1ks-3/

Ikona diskutujiciho 🙂 2023-10-09 19:10:58 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nejlepší článek na celém netu který jsem kdy četla, no škoda, že né dřív 🙏

Ikona diskutujiciho Terez 2023-10-09 20:52:21 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak to by mě docela zajímalo, z čeho byla rakovina v době, kdy nebyly mobily a wifi…

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-10-10 08:07:50
Ikona diskutujiciho
sipka

Genetika, psychika, stres, těžké kovy, Černobyl, DDT, pesticidy, azbest… rakovina není jenom z mobilu a není jenom jedna.

Ikona diskutujiciho Joska 2023-10-09 22:32:31 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Zaujímavý článok.K tomu mäsu a vegetariánstvu.Robím to tak ako ma naučili,ako to praktikovali moji rodičia,starí rodičia aj prarodičia.Keď už mäso tak stredu a samozrejme v nedeľu.Vlastná vára je samozrejmosť.Zvyšok živočíšnych bielkovín poskytne mlieko a hlavne vajíčka.Mäso len od kamarátov čo ešte chovajú,sliepky a vajíčka svoje.Viac mäsa v zime keď je sezóna zakáľačiek a vyššie energetické výdaje.V lete si často na mäsité jedlo aj týždeň nespomeniem.Asi to funguje,nepamätám si v rodine nikoho obézneho ani predčasne zomretého,skôr naopak.

Ikona diskutujiciho vsk 2023-10-14 19:18:16 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

clanek plny potravinovich propagand z konce minuleho a zacatku tohoto stoleti, od zacatku komunistickych obchodu ve style maso-mleko-chleba-vejce,.. mrazak,… velke zklamani uprimne. chapu,ze zadna dieta neni pro kazdeho, ale svadet spatne postaveny jidelnicek na veg. propagandu? citim obet, haha. reknete to mj. pulce indie,vedskym vedam nebo jakemukoli celozivotnimu vegetarianovi, veganovi, ktery nebyl zpraseny ceskou prokomunistickou ideologii a systemovym myslenim. jak ja jsem rad, ze toto vidim u svych rodicu rocnik 71,72, prarodicu, ale samotneho me neprestava bavit hledat alternativy, zit v cizim state, zit jine kultury, vnimat rozdily, zkouset nove veci,.. neverit a nebrat si k srdci kazdeho, hlavne ne na internetu:D

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-10-15 10:05:38
Ikona diskutujiciho
sipka

Asi by bylo dobré nečíst prvních 30 řádků, ale dočíst článek do konce. Jde vidět, že reaguješ na odstavec s omezující dietou, celkový článek je ale o něčem úplně jiném. Na šíření komunistické propagandy jsem příliš mladá. Ani jsem v té době nežila. Pro mě je spíš zklamání, když se někdo naprdí ze dvou řádků a pak dlál ramena, přitom ani neví o čem je téma.

Ikona diskutujiciho Alica 2023-10-22 11:26:06 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluska, ako mať vyriešený internet v domácnosti ? Alebo ako vôbec funguješ” na internete ty ?
Ďakujem za radu

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-10-22 13:00:40
Ikona diskutujiciho
sipka

Myslíš technicky, jak je to tam zapojené?

Ikona diskutujiciho Alica 2023-10-22 21:23:17
Ikona diskutujiciho
sipka

Nie, myslím , či máš Wi-Fi , alebo iný spôsob prenosu , keďže v Tvojom článku píšeš , citujem
“ První věc, na kterou jsem se jí zeptala, byla, jestli si paní dávala mobil k hlavě a jestli mají internet přes wifi…
ano, a ano.
„Tak to není žádný zdravý životní styl, ani to nejsou přírodní lidičkové. Buď žiješ zdravě, nebo nežiješ. Vypínat na noc nestačí, když se tím stejně ozařuješ celý den. “

Samozrejme , že viem , že Wifi škodí , tak oreto sa pýtam , ako to máš poriešené Ty

Ikona diskutujiciho Alue K. Loskotová 2023-10-23 09:58:19
Ikona diskutujiciho
sipka

Dáš anténu na střechu ven a z ní svedeš kabel do domu. Na routeru vypneš wifi podle návodu, to se dělá přes pc na stránce výrobce a zezadu napíchneš klasický ethernet kabel. Naposledy jsme si to namontovali a nastavili s mužem spolu, ale minulý internet mi zapojil kabelem přímo poskytovatel internetu. Řekli že je to netypické řešení, ale neměli s tím problém, protože to technika stále umožňuje. Došli dva hoši s vrtačkou a za hodinku bylo hotovo. Wifi namířili ven na sousedovu anténu a mně svedli přes střechu kabel. Router šel přes ethernet zdířky a frčela jsem na rychlém internetu. Byl tam velice lehký zpětný paprsek, ale byl tlumený střechou a nedělal mi problém.
Výborný je také starlink (na místech kde nemáš souseda s anténou na kterou by ses mohla připojit, vesnice, samoty…), ale tu ti dodavatel neudělá, to si musíš udělat sama. Je potřeba přemostit (bypass) dodávanou wifi, která nemá žádnou ethernet zdířku a ještě se potvora musí nastavit přes chytrý mobil. Místo ní připojit další router, na tom zase vypnout wifi a zase rozvést kabely. Nám se pak hádala zařízení v síti, nakonec jsme zjistili, že potřebujeme výkonnější router, protože náš starý neuměl rozřazovat ip adresy a byl na to pomalý, ale nakonec jsme vyřešili, poradil nám týpek z datartu. I starlink může jet po kabelu, ale byla to větší drbačka, než prostě zavolat firmě a poprosit je, aby to dali na kabel.

Prostě: Máme to udělané stejně, jako se to dělalo před tím, než se zavedl bezdrát. Ten systém je pořád stejný, akorát že se nenapojuješ na linku telefonního kabelu, ale napojuješ se na vysílač, který máš venku na střeše a ten září pryč od tebe.

Ikona diskutujiciho Alica 2023-10-24 20:36:07 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Uff 😅
Aluška, Ďakujem za podrobný opis

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek