Seriál o mladé čarodějnici, který je určený teenagerům, obsahuje velice znepokojivá poselství o satanismu, feminismu a odhaluje zákulisní praktiky temných společenství. Zde je podrobný pohled na agendu, která stojí za seriálem Chilling Adventures of Sabrina. Pozor, není to čtení pro slabé žaludky.
S příchodem streamovacích služeb, jako je Netflix, se „zábava“ stále častěji konzumuje ve formě vícedílných seriálů. Tyto seriály, které trvají desítky hodin, nevyprávějí pouze příběh, ale vytvářejí pohlcující světy, do kterých diváci velmi investují. Moderní seriály totiž nejsou striktně o příběhu – jsou to dlouhotrvající zážitky, které se stávají součástí života těch, kdo je sledují.
První série pořadu Chilling Adventures of Sabrina obsahuje deset hodinových epizod. V těchto deseti hodinách obsahu se řekne spousta slov, naznačí se spousta poselství a do myslí diváků se vryje spousta symboliky.
Seriál má na csfd.cz překvapivě velmi vysoké hodnocení, 74%, což svědčí o diváckém úspěchu.
V této upoutávce Sabrina slavila své šestnácté narozeniny se samotným Satanem:
Seriál, který byl vydán těsně před Halloweenem – nejdůležitějším svátkem v satanistických kruzích, zavede své mladé diváky do okultního dobrodružství smíchaného s nejrůznějšími společenskými otázkami: Diváci se dozvídají základy o satanismu, že čarodějnictví je nejlepší způsob jak se pomstít patriarchátu, a že ka***alismus není zase tak špatný. Stručně řečeno, okultní elita se tímto seriálem snaží dětem úplně vymýt mozky svou šílenou agendou.
Úvodní intro na začátku každého dílu obsahuje tento obraz, který také jasně sděluje, do jakého světa seriál diváka zavede:
Seriál vychází z komiksu „Sabrina the Teenage Witch“. Byl však scénáristy předělán, aby byl ještě temnější a drsnější… a aby odpovídal elitnímu programu. Příběh se odehrává ve stejném světě jako Riverdale, což je další seriál, který je mezi teenagery nesmírně oblíbený.
Oba seriály vytvořil Roberto Aguirre-Sacasa, scenárista, který je známý také díky tvorbě Glee (muzikálový horor) a hře s názvem Řekni, že miluješ Satana, která je popisována jako „homo***uální démonická romantická komedie“.
Chilling Adventures of Sabrina by se možná dala popsat jako „démonická romantická komedie“, ale zachází daleko za hranice takového pojmenování, když vyobrazuje nejextrémější odpornosti a neustále chválí satana.
Takto je uvedena první epizoda seriálu: „V městečku Greendale, kde to vždycky vypadá jako na Halloween, žila dívka, která je napůl čarodějka, napůl smrtelnice, která si v den svých šestnáctých narozenin bude muset vybrat mezi dvěma světy: čarodějnickým světem své rodiny a lidským světem svých přátel“.
Hlavní myšlenka je šitá na míru teenagerům. Je o šestnáctileté dívce, která chodí na střední školu, miluje svého přítele a chodí ven s kamarády. Zároveň je ale čarodějka a členové její rodiny jsou hrdí satanisté. Během jejích pekelných dobrodružství se stane spousta znepokojivých věcí a je jí předáno mnoho poselství. Zde jsou některá témata, která seriál postupně ukazuje.
Prodávání satanismu
V každém díle seriálu jsou hlavní prodejní strategie satanismu propleteny akčním dějem a podány způsobem, který je pro teenagery přijatelný a fascinující. Dvě Sabrininy tety a sestřenice jsou zkušené čarodějnice, které prohlašují „chvalte Satana“, kdykoli se jim stane něco dobrého.
Nejsou to však žádné harpyje se špičatými bradavičnatými nosy, které rejdí na košťatech, ale přitažlivé, inteligentní ženy, které se chovají jako starostlivé matky Sabriny. Všechny čarodějnice v seriálu jsou vtipné, charismatické a pohledné, navíc jsou otevřené a tolerantní ke všem netypickým životním stylům, co mladému divákovi připadá cool.
„Pochvalme Satana, už jsem zase mladá.“
Čarodějnice žijí dlouho a stárnou pomalu. Mají mnoho výhod za službu Satanovi.
Když byla paní Wardwellová na obrázku výše „dobrou křesťankou“, byla to „nudná a upjatá dáma“. Poté, co její tělo ovládla „Satanova konkubína“, se změnila v duchaplnou, smyslnou a mocnou čarodějku.
Jak už bylo řečeno výše, mladá čarodějnice Sabrina řeší dilema: Má se stát supermocnou čarodějkou s nejrůznějšími skvělými schopnostmi? Nebo by měla zůstat obyčejnou trapnou holkou? Takto je toto „dilema“ v seriálu prezentováno. Jak říká sama Sabrina: „na tom být čarodějkou je tolik skvělých věcí“.
Aby se Sabrina stala čarodějkou, musí projít „temným křtem“ a odevzdat se Satanovi. Sabrina má však několik otázek, které slouží k poučení diváků o satanismu. V jednu chvíli se Sabrina ptá velekněze svého kovenu:
„Ale ďábel… je ztělesněním zla.“
On jí odpovídá: „Nesprávně. Je ztělesněním svobodné vůle. Dobře. Zla. Na těchto slovech záleží Falešnému Bohu, ale Temný pán stojí mimo taková přikázání.“
V seriálu je Bůh označován jako „Falešný Bůh“ – impotentní a despotická otcovská postava.
Aby byl temný křest ještě přitažlivější, dodává velekněz: „Výměnou za svou službu a oddanost jsou čarodějnice osvobozeny od pekla.“
Těsně před křtem velekněz prohlašuje: „Náš temný pán nás učí: Neexistuje žádný jiný zákon než Dělej, co chceš. Náš Temný pán žádá: Chceš být šťastný, dítě? Být svobodný? Svobodně milovat i nenávidět? Být tím, čím tě příroda chtěla mít, věrná pouze svým zákonům a sobě?“
„Ano, otče.“
„Věříš v Lucifera, archanděla, který dal přednost ztrátě nebe před ztrátou své pýchy?“
„Ano, otče.“
Později v seriálu se diváci dozvídají satanský výklad knihy Genesis: „Děti, zemřela Eva, když okusila zakázané ovoce? Ne, samozřejmě že ne. Falešný Bůh Evě lhal, protože ji chtěl ve své zahradě držet nahou a nevědomou. Ale náš pán Satan, sídlící v hadovi, dal Evě poznání a osvobodil ji.“
Satan je v seriálu často popisován jako osvobozující a posilující postava pro ženy. Uvnitř „Školy neviditelných umění“, kde se čarodějnice učí vyvolávání a démonologii, stojí obří socha Bafometa, na kterou svítí „božské světlo“. Je to přesná kopie sochy Bafometa, kterou instaloval Satanský chrám v Michiganu.
Zajímavostí je, že Satanský chrám se s Netflixem začal ohledně této sochy soudit, zřejmě se jim nelíbilo, že použili stejný design.
Seriál je také plný drobných, zvrácených detailů. Například satanistický školní sbor zpívá píseň, která začíná těmito slovy: „Vždycky je navždy, jako jeden je jeden je jeden, uvnitř sebe pro svého otce, všechno je nikdo všechno je nikdo všechno je nikdo.“
Píseň se jmenuje I’ll Never Say Never to Always a pochází z alba Charlese Mansona „Lie: The Love and Terror Cult“ z roku 1970… Ano, ten šílený vůdce sekty, sériový vrah a produkt MKULTRA Charles Manson.
Když Sabrina poznává temné umění, občas se proti své satanistické výchově vzbouří a snaží se od ní odpoutat. Podaří se jí to? Samozřejmě, že ne. Sabrina nakonec podepíše Knihu šelem (odevzdá svou duši Satanovi), což z ní udělá supermocnou čarodějku… A tyto superschopnosti nakonec zachrání celé město Glendale, aby se podtrhla satanova dobrá osvícená tvář.
Satanismus jako spojenec feminismu
Téměř všichni muži vyobrazení v seriálu jsou vzteklí, dotěrní, násilničtí, homofobní a odsuzující surovci. Když zrovna nešikanují Sabrininu kamarádku, nazývají tito sportovci dívky „psi“ a „prudičky“. Jedna z prvních scén v seriálu ukazuje, jak sportovci bijí Sabrininu kamarádku Susie, která aspiruje na změnu pohlaví. Aby toho nebylo málo, ředitel školy, který je popisován jako misogynista, nezakročí.
Kdo zachrání tyto dívky před „toxickou maskulinitou“? Samozřejmě, že čarodějnice (podporované Satanem).
Poselství je jasné: „Protože muži jsou fyzicky silnější než ženy, čarodějnictví je nejlepší způsob, jak se jim pomstít“.
Poté, co Sabrina a její čarodějnické kamarádky sváděním nalákají sportovce do jeskyně, používají čarodějnictví k jejich trýznění a ponižování. Čarodějky dokonce sesílají kouzlo, které chlapce na neurčitou dobu učiní impotentními.
Otec Harveyho (Sabrinina přítele) je vzteklý násilnický blbec. V této scéně se chystá udeřit vlastního syna přímo do obličeje. Naštěstí mu v úderu zabrání čarodějka pomocí kouzla. Satan opět zachránil situaci.
Mnoha dalším čarodějnickým činům v seriálu předcházejí momenty #metoo, aby děj byl pro diváka přijatelnější. Například Paní Wardwellová potřebovala obětovat pannu, aby mohla seslat mocné kouzlo. Proto se promění v mladou dívku a chodí se sportovcem, který na ni hodně tlačí. Wardwellová se pak promění zpět ve své starší já a rituálně mu podřízne krk. Poselství děje? Zasloužil si být obětován, protože se choval nevhodně.
Ředitel Sabrininy školy je vykreslen jako despotická a misogynní postava. Také je neustále nadržený a neustále se na slečnu Wardwellovou sviňsky vrhá. Ta ho nakonec zabije a sní. Doslova. V seriálu se hodně objevuje kani**lismus. Jako oběti slouží padouši a nesympatické postavy, aby se divákovi podsunula myšlenka, že si to tak trochu zasloužili.
Závěrečným klíčovým momentem první série seriálu je scéna, kdy se Sabrina upíše do Knihy šelem a předá svou duši Satanovi. Je to prezentováno jako feministický mocenský tah.
Paní Wardwellová říká Sabrině: „Vím, že máš strach, Sabrino. Protože ženy jsou naučené bát se moci. Přivlastni si svou moc. Nepřijímej ji od Temného pána. Vezmi si ji. Ovládej ji. Zachraň své přátele.“
Vztah mezi čarodějnictvím a feminismem se týká i jejích nečarodějnických přátel.
Školní klub WICCA
Aby Sabrina ochránila Susie před šikanou ve škole, založí klub „žen chránících ženy“ a bojuje proti „kultuře puritánského mužství“. Klub se jmenuje WICCA, což je zkratka pro „Women’s Intersectional Cultural and Creative Association“ (Ženské intersekcionální kulturní a kreativní sdružení).
Slovo „intersekcionální“ není náhodné. Odkazuje na velmi specifický koncept v „kritických teoriích“.
Intersekcionalita je pojem, který se v kritických teoriích často používá k popisu způsobů, jakými jsou utlačovatelské instituce (rasismus, sexismus, homofobie, transfobie, ableismus, xenofobie, třídismus atd.) vzájemně propojeny a nelze je zkoumat odděleně. S tímto pojmem poprvé přišla právní vědkyně Kimberlé Crenshaw v roce 1989 a v kritických teoriích, zejména ve feministické teorii, se ve velké míře používá při diskusi o systematickém útlaku.
Význam má také zkratka WICCA: Jedná se o formu moderního pohanského čarodějnictví. Feminismus a čarodějnictví se opět mísí dohromady a prezentují se jako soudržný celek s cílem posílit postavení žen. Sabrina dokonce přirovnává školní klub k čarodějnickému covenu, kde se „sestry navzájem brání“.
Když se Rosalind zeptá, zda je cílem klubu „svrhnout bílý patriarchát“, Sabrina odpoví „přesně tak“. Celý dialog vyznívá vykonstruovaně a nepřirozeně, aby obsahoval co nejvíce pojmů a módních slov z oblasti sociální spravedlnosti.
Po založení klubu WICCA členové zjistí, že některé knihy byly v knihovně školní radou zakázány. Jejich úkolem je dosáhnout toho, aby tyto knihy byly opět zařazeny mezi školní čtivo. S odvoláním na „fašismus“ tvrdí, že „nikdo by neměl rozhodovat o tom, co smíme a nesmíme číst“. Knihy, o které se jedná, jsou Nejmodřejší oko a Lolita.
WICCA pak uspořádá tajné čtení knihy Nejmodřejší oko (The Bluest Eye.) Klub podporuje paní Wardwellová, která je shodou okolností démon.
Seriál opět odkazuje na díla a problémy, které jsou velmi reálné. The Bluest Eye je skutečný román z roku 1970, který napsala afroamerická autorka Toni Morrison. V průběhu let byla kniha zakázána několika školními radami, protože obsahuje grafické scény zná***nění, zneužívání, in*estu a tý*ání dětí“. Jedna konkrétní scéna popisuje v šokujících detailech zneu*ívání dívky jejím otcem a v několika státech byla označena za nevhodnou pro čtení dětem. Například v roce 2016 škola v Michiganu zakázala knihu The Bluest Eye, protože byla považována za „p****grafickou“ a obsahovala „negativní narážky proti křesťanské víře“.
WICCA rovněž nesouhlasí se zákazem knihy Lolita, románu o muži středního věku, který je posedlý dvanáctiletou dívkou, s níž se s**uálně zaplete poté, co se stane jejím nevlastním otcem.
Proč konkrétně bojují za knihy, v nichž figurují dospělí s nezletilými, a zasazují se o ně? Možná proto, že celá série (a okultní elita, která ji stvořila) je tím pekelně posedlá!
Se**alizace nezletilých
V okamžiku jejího temného křtu je Sabrině technicky vzato stále patnáct let. Navzdory tomuto faktu série jasně naznačuje, že její křest zahrnuje kop*laci se Satanem. Před svým temným křtem má Sabrina na sobě bílé svatební šaty.
Bílé svatební šaty představují čistotu nevěsty a Sabrinino panenství bylo před křtem považováno za nesmírně důležité. Když Sabrina potvrdila, že je před temným křtem stále „nedotčená“, její teta odpovídá: „Chvála Satanovi!“.
Sabrina se pak zeptá: „Proč on rozhoduje o tom, co mám dělat se svým tělem?“. Děje se tam spousta narážek.
Po vstupu na místo temného křtu se Sabrininy šaty magicky změní na černé. V masmédiích se objevuje symbol bílých šatů, které se mění na černé, velmi často.
Poté je Sabrina svlečena tetami a poklekne před veleknězem, zástupcem Satana na zemi.
Její podpis do Knihy šelem je popsán jako „okamžik dovršení“ mezi Satanem a Sabrinou. Jako když jdou novomanželé na líbánky. Pak se věci stanou ještě zjevnějšími.
Jakmile Sabrina nastoupí do Školy neviditelných umění pro čarodějnice, zjistí, že její spolužáci se věnují nespoutaným čarodějnickým orgiím, při kterých se děje všechno možné i nemožné. Sabrina, která právě dovršila 16 let, je pozvána, aby se připojila k čarodějnickým orgiím, kterých se účastní i její panse*uální bratranec a jeho přítel.
Seriál normalizuje i další posedlost okultní elity: Kani*alismus
Je hodně propagován v masmédiích. Hodně k této propagandě přispěl i seriál Chilling Adventures of Sabrina. V prvním díle Sabrininy tety (které vedou márnici) přijmou tělo chlapce, který byl zabit. Při pohledu na mrtvolu si teta Zelda povzdechne: „Škoda, že chtěli otevřenou rakev. Už dlouho jsme neměli dlouhé prase.“
Výraz „dlouhé prase“ ve skutečnosti používají psychopati pro označení lidského masa. Zelda tedy prohlásila, že chtěla sežrat tohoto chlapce… A tomuto se jako mají diváci smát, to má být jako „komedie“?!
V pozdější epizodě tohoto seriálu od Netflixu se Zeldě zdá o tom, že pozvala k večeři Satana a že mu připraví jeho oblíbené jídlo, což je pečené dítě. Tato scéna je v seriálu ukázána velmi realisticky a normálnímu divákovi se v tu chvíli obrázít žaludek a chce tu odpornost vypnout…. Tak si kladu otázku, co to je za lidi, kteří seriál hodnotili kladně a jaké mají psychiatrické diagnózy, když snesou pohled na takovou ohavnost.
V epizodě s názvem „Díkůvzdání“ se dozvídáme, že Sabrinin coven slaví jiný svátek. Říkají mu „Svátek svátků“. V ten den se jedna „šťastná“ čarodějka nechá rituálně obětovat a zbytek jejího sabatu ji připraví k večeři.
Sabrina se v celém díle staví proti této barbarské praktice a snaží se ji zastavit. A daří se jí to: Sabrinina kamarádka není snědena. V noci svátku svátků se však čarodějnice rozzlobí a dožadují se krve. Jedna obzvlášť horlivá čarodějnice pak podřízne sama sebe a nabídne se takto covenu. Čarodějnice se na ni pak vrhnou jako smečka hyen.. zasyrova.
V téže epizodě také paní Wardwellová říká, že na Den díkůvzdání si obvykle objednává jídlo domů. Když poslíček dorazí k domu paní Wardwellové, požádá ho, aby pizzu zanesl dovnitř. Pak ho zabije a sní. Divákům se to normalizuje tím, že má poslíček samolibý výraz obšourníka, aby měli dojem, že byl špatný a zasloužil si to…. obrázky z těchto scén sem raději vůbec dávat nebudu.
Znesvěcení křesťanství
Satanské rituály a symboly jsou většinou založeny na převrácení, korupci a zvrácení křesťanství. Mrazivá dobrodružství Sabriny důkladně znesvěcují křesťanství mnoha způsoby – od nenápadných odkazů až po otevřené rouhání. Rituály jejího covenu se odehrávají v kostele, na němž byl namalován obrácený pentagram a nápis „Tudy do pekla“. Uvnitř byla „výzdoba“ z hlav různých náboženských postav.
Když se v jedné z prvních epizod Sabrina ptá velekněze na otázky týkající se Satana, vloží se do toho její teta a řekne: „Odpusť jí, otče, ona neví, co říká“.
Tato věta je zkreslením Ježíšových slov „Otče, odpusť jim, neboť nevědí, co činí“, když byl ukřižován.
V další epizodě teta Zelda žádá velekněze o „duchovní vedení“ a o satanské vyznání. Pak se věci dostanou do kontextu, který je pro děti velmi nevhodný. U její zpovědi se totiž odehraje BDSM. Velekněz pak dodá: „Společně budeme trpět v nádherné extázi“.
Zpověď je proces vyznání se ze svých hříchů v katolické církvi a seriál z ní dělá fetiš. Navíc Ježíš byl před nesením kříže bičován.
Později se Sabrina snaží dělat věci podobné Ježíšovi. Když v dolech zemře bratr jejího přítele Tommy, Sabrina se rozhodne, že ho vzkřísí – podobně tomu, jak Ježíš nechal vstát z mrtvých Lazara. Sabrinina metoda však zahrnuje to nejtemnější umění: Nekromancii.
Sabrina provádí kouzlo nekromancie pomocí Knihy mrtvých, které vyžaduje i krvavou oběť. Sabrina na to použije svoji kolegyni čarodějnici.
Po rituálu je Tommy vzkříšen a vrací se domů. Něco je však strašně špatně: Tommy se vrátil jako bezduchá zombie, která možná zlikviduje celou svou rodinu. Nakonec musel Sabrinin přítel vlastního bratra střelit, aby tomu zabránil. Celé toto hrozivé utrpení bylo zkrátka zkaženou verzí Ježíšova zmrtvýchvstání.
Sabrina chce také vzkřísit čarodějnici, která byla kvůli tomuto rituálu obětována. Za tím účelem ji pohřbí do magické hlíny zvané „Kainova jáma“, která je v seriálu označena obráceným křížem.
Podle její tety je kouzelná jáma vyrobena z „hlíny sklizené z Kainovy zahrady a nasáklé Abelovou krví“.
Ačkoli tento kousek dialogu může většině diváků jenom prolétnout hlavou, nese v sobě hluboký duchovní význam. Zde je stručná rekapitulace příběhu Kaina a Ábela:
V biblické knize Genesis jsou Kain a Ábel první dva synové Adama a Evy. Kain, prvorozený syn, byl rolník a jeho bratr Ábel byl pastýř. Bratři přinesli Bohu oběti, každý ze svých produktů, ale Bůh upřednostnil Ábelovu oběť před Kainovou. Kain pak Ábela zavraždil, načež Bůh Kaina potrestal životem v bludišti. Kain se pak usadil v zemi Nód, kde vybudoval město a založil rod potomků počínaje Henochem.
Biblický příběh také dodává, že „země se stala prokletou, jakmile Abelova krev dopadla na zem“.
Právě v této prokleté hlíně Sabrinina rodina křísí mrtvé čarodějnice. Okultní kruhy se vnímají jako potomci Kaina, který vybudoval město a rod vlastními silami, bez Boží pomoci.
Je to hnus, nedívejte se na to a dohlédněte aby si to nepouštěly vaše děti
Vzhledem k závažnosti a extrémnosti scén v seriálu je těžké uvěřit, že je určen teenagerům (a pravděpodobně jej sleduje i spousta předškoláků a dětí!!). V mnoha ohledech je Chilling Adventures of Sabrina typickým seriálem pro teenagery, který je jim ušitý na míru. K tomuto základnímu příběhu zaměřenému na teenagery však seriál přidává silnou vrstvu podvratných sdělení, která mají prodat velmi specifické myšlenky.
Všechna zmíněná témata, jako je prodej satanismu veřejnosti, čarodějnictví jako spojenec feminismu a LGBTQ, se**alizace nezletilých, glorifikace kani**lismu a znesvěcování křesťanství, byla po léta masovými médii prosazována mnoha způsoby. Chilling Adventures of Sabrina je dalším příspěvkem Netflixu, který se snaží formovat a utvářet mládež, aby přijala určité myšlenky a postoje.
Chilling Adventures of Sabrina je zkrátka dokonalým obrazem populární kultury, kdy se sociální propaganda mísí s otevřeným satanismem.
připravila © www.aluska.org 2023 / obsah čerpá z překladu článku na webu Bdělý občan
Poslední komentáře
-Alue K. Loskotová No, pripomenulo mi to hudobný klip od Priessnitz…
-mariankosnac Teda ja neviem jak je to s tými…
-mariankosnac Otázka zda pomoci a nebo nechat chcípnout, tvrdě,…
-není Tak já jsem znal osobu, co měla takového…
-*****