Doreen Virtue 1: Žena, která se zřekla svých andělů

14.11.2025 v Zprávy 34

V roce 2017 se otřásl svět všech milovníků andělů a andělských karet. Doreen Virtue  (* 29. dubna 1958), největší popularizátorka a spisovatelka o andělské tématice, veřejně uvedla, že opustila své esoterické a new-age učení. Místo toho se stala znovuzrozenou křesťankou.
Ten šok. Ta troufalost! … Je to špatně? Je to dobře? Co se stalo?  Je teď Doreen s námi, nebo proti? A kde je dnes, o 9 let později?
Pojďme společně prozkoumat obrat této slavné ikonické duchovní učitelky. Najdete zde zprávy, fakta, překlady a také můj osobní pohled na celou věc.

Doreen Virtue byla první duchovní učitelka, ke které jsem se dostala. Jako první jsem našla pár článků, které byly založené na výpiscích z jejích knih. Líbily se mi. Byla jsem ještě malinká, bylo mi asi 13 a způsob, jakým Doreen psala, mi byl sympatický a blízký. Obsah je naivní, pohádkový, pro děti dobře pochopitelný a jednoduše srozumitelný. V podstatě to byl obsah, který polkneš a můžeš rovnou uplatnit.

Rovnou na úvod můžu s klidem v duši říct, že mi její práce nijak neublížila a v žádném případě mě nepřivedla k ničemu zlému.  Nikdy jsem neměla ani v koutku své duše pocit, že bych šířením překladů z jejích knih (když jsem začínala psát web, přebírala jsem to také, protože to byl jediný dostupný obsah), dělala něco špatného a ani dnes, o 20 let později, ten pocit nemám. Pohádkově naivní duchovní spisy od Doreen Virtue jsou pořád milé, jsou pořád povzbuzující a svým způsobem jsou pro mne symbolem počátku mého duchovního hledání.

V této sérii článků mapuju cestu významné duchovní učitelky. Myslím si totiž, že bychom o tom měli mluvit. Jakmile Doreen odvolala své učení, jakoby se po ní slehla zem. Přestali jsme o ní psát, přestali jsme se na ni odkazovat, přestali jsme si povídat o jejích knihách. Protože tím, co udělala, to všechno shodila a tím v její komunitě nastal absolutní zmatek. Lidi to popudilo a ztratili zájem. Je to pochopitelné. I já jsem si tím prošla. Když jsem v roce 2019 zjistila, že se Doreen obrátila na jinou víru a všechno co předtím učila najednou označuje za satanské, hrozně mě tím zklamala. Svou frustraci jsem si vybila do článku, který o tom informoval.. později jsem ho smazala. Uvědomila jsem si totiž, že Doreen je jenom člověk. Není víc, není míň… Hovna kadíme všichni stejné.
Má právo změnit názor a má právo vybrat si svou duchovní cestu, bez ohledu na to, jak je slavná a co ji živí. Je to prostě jenom hledající žena… Která měla štěstí na vydavatele, co ji vytáhli do světel reflektorů.

Během svého průzkumu jsem našla rozhovor, kde mluví přímo Doreen osobně. Popisuje svou duchovní cestu, velice se kaje a sype si popel na hlavu. Rozhovor je zdarma na youtube, takže ho sem vkládám a s dovolením vám ho ještě trošku okomentuju… má to hodinu, nemusíte si ho celý poslechnout pokud nechcete, níže najdete vypíchnuté podstatné momenty. Koukat na Doreen, jak si nasazuje psí hlavu, dělá ze sebe zlosynku a „bije se v prsa“ za to, že si dovolila psát o andělech, je smutný pohled.

Autorka, která zpovídá Doreen, je zřejmě znovuzrozená křesťanka (to je člověk který se během svého života obrátil na víru, dal se pokřtít a snaží se přivádět další lidi na tuto cestu, která je podle něj jediná správná) a její kanál je určen křesťanům. Takže její vyprávění a styl v jakém vede tento rozhovor, je potřeba brát v tomto kontextu. Nemám v úmyslu jakkoli plivat na její víru, upozorňuji na to proto, že rozhovor není objektivní, je vytvořen za účelem propagace systému víry a vykládá věci očima bible. I tak je ale moc zajímavý a jsou v něm klíčové momenty.

Doreen Virtue tvrdí, že odmalička měla vize, ale po letech zjistila (skrze čtení bible), že andělé se kterými mluví, nejsou skuteční andělé. Označuje je za převlečené démony, kteří ji odrazovali od skutečného Ježíše, od Bible a sváděli ji na zcestí. Také ve videu tvrdí, že tlačila na vydavatele, se kterými měla uzavřené smlouvy, aby stáhli z prodeje všechny její produkty, protože se domnívá, že její práce svádí lidi na zcestí, že je démonická a škodlivá. Problém ale je, že vydavatelé a distributoři mají zakoupené licence i na 7 let, křesťané nejsou a její žádost proto odmítli…
Jestli je to pravda, se mi nepodařilo ověřit, nicméně dává logiku, že pokud si to zaplatili a zboží jim fyzicky leží na skladě, další vyjednávání o zrušení licence a stažení zboží z prodeje by mělo být propojeno s návratem uhrazených prostředků, aby se jim vyrovnala způsobená škoda pro autorčin rozmar. Což už je téma, které Doreen neotevírá. Myslím si, že je to vůči těmto podnikatelům dost nefér, protože tím přenáší odpovědnost za svůj problém na ně, nepřijímá odpovědnost za jejich finanční závazky a škody a nerespektuje možnost, že oni s jejím obratem ani nemusí souhlasit. Navíc tím Doreen kouše do rukou, které ji živí.

Po většinu rozhovoru Doreen silně evangelizuje a hlásá klasické názory, které asi zná každý, kdo někdy chodil do kostela: „Všichni jsme hříšníci. Bůh je čistota a láska, nemůže být v blízkosti hříchu. Když lžeš a když se na někoho zlobíš, tak hřešíš. Biblický bůh a biblický Ježíš je úplně něco jiného, než esoterický bůh a esoterický Ježíš. Skuteční jsou podle bible, esoteričtí jsou falešní… Musela jsem činit pokání a litovat svých hříchů, protože jsem věštila a vykládala z karet. V bibli je napsané, že astrologové a lidé co pracují s kartami, jsou v očích boha nechutní.“

O mnoho minut evangelizování později Doreen říká, že její andělské karty stejně nefungují. (🤯 wow.. dost odvaha toto prohlásit, když se tím doposud celý život živila!)
Prohlašuje, že byla na cestě do pekla a uvědomila si, jak obrovský hřích spáchala. Uvědomovala si, že bude její publikum velice naštvané, ale neměla na výběr, musela své učení odvolat.
Přišlo jí mnoho dopisů, kde jí lidé nadávali. Opustili ji její nejlepší přátelé, obrátila se proti ní i část rodiny. Musela se vzdát ranče, který měla společně s přáteli. Všichni, kteří byli závislí na esoterickém učení, se prostě sbalili a opustili ji…

To je velmi smutné. Přesně tohle jsou situace, kdy se ukazuje, kdo je skutečný přítel a kdo je jenom vyčůránek, oportunista a fanatik. Kdyby tito lidé měli Doreen skutečně rádi pro ni, pro její povahu, pro to jakým je člověkem, tak by ji neopouštěli. Byli by s ní a měli by ji rádi dál. Protože duchovní svět každého člověka je jeho soukromá věc a on má na to právo.
Jenomže tohle byli cizopasníci, kteří se u ní drželi blízko, protože cítili peníze, exkluzivitu, chtěli se hřát v její slávě a mít VIP přístup k jejím schopnostem a zdrojům. Proto ji opustili. Neměli rádi Doreen jako ženu, měli rádi výhody, které jim kontakt s ní přinášel.
… A to je moc smutné. Je to něco, co jsem také prožila a velice v tom s Doreen soucítím. Zjištění, že jsi obklopený falešníky a podrazáky, že tě ve skutečnosti nikdy neměli rádi ale jenom se hřáli ve výhodách a slávě, je velice bolestivé… Ono to jde vidět, jde to z nich cítit, ale když je máš rád a věříš jim, tak to nechceš vidět. Takže když pak pravda vyjde najevo, zlomí ti to srdce.

Příště si popovídáme více o tom, jak je na tom Doreen dnes, o lžích na kterých stavěla svou slávu, i o poprasku a zmatení, které její obrat způsobil.

(pokračování příště)


O autorce


Alue K. Pavlíčková je holistická léčitelka a spisovatelka. Zabývá se duchovním rozvojem, psychospiritualitou, mimosmyslovým vnímáním a poradenstvím. Pomáhá klientům v nalezení duchovní a energetické harmonie prostřednictvím terapií na duchovniterapie.cz a článků na aluska.org. – více

Komentáře

Ikona diskutujiciho Danny 14. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Docela by mě zajímalo, jestli to její obrácení je upřímné, nebo zjistila, že křesťanství vynáší víc. V každém případě tohle kázání o tom, jak je všechno hřích a „moje víra je jediná správná“ mě nebere. A upřímně mě neoslovily ani ty její knihy o andělích – asi už jsem na to byla stará, když jsem se k tomu dostala.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 14. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

No to bude ještě pošušňání v dalších dílech. Když jsem hledala, našla jsem i věci, které jsem vědět nechtěla a dobře mě to vytočilo.

Ty knihy reálně nic velkého neučí, má to základní jádrovou myšlenku a ta se pořád opakuje a zabaluje se do jiných příběhů. Pokud by sis přečetla jednu její knihu, je to jakobys četla skoro všechny. Mně to došlo asi u třetí. Že se víc nedozvím. Ale neříkám, že to je špatná literatura. Kdyby byla špatná, tak by to nemělo globální úspěch a lidi by to prostě nekupovali.

Ikona diskutujiciho Terez 14. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Děkuji za otevření tohoto tématu, Aluško :-). No já se přiznám, že i má knihovnička obsahuje nemalé množství titulů od Doreen, vč. x sad karet… Tehdy to byl prostě boom a kdo aspoň trochu inklinoval k „duchovnu“, tak minimálně jednu knížečku přelouskal… Toto je pro mě překvapující, že naprosto radikálně změnila svůj postoj, byť na to samozřejmě má právo… ale rozhodně tím asi zmátla hodně svých příznivců. Já toto ani nezaregistrovala…v době kdy toto prohlášení vyšlo, jsem byla v zápřahu na mateřské a nějak jsem se celkově od „duchovna“ trochu vzdálila…
Asi bych pochopila, kdyby zpětně něco střízlivě dovysvětlila (jako třeba…andělé existují – to asi tušíme všichni, jsou i v Bibli koneckonců…, ale hold jsem to trochu přepískla, je to spíše fantasy, neztotožňujte se s tématem vtělených andělů, abyste se nedostali do slepé uličky…atd.) ale nebrala lidem úplně vše, což se asi stalo 🙁
Já se ještě zeptám – knihy od Lorny Byrne jsi četla, Alu? Tam je to malinko jinak pojmuto, více realisticky a vykládá na svém životním příběhu, jak ji víra v Anděli a asi samotní Andělé velmi pomohli v těžkých chvílích (a že jich Lorna měla dost)…
Těším se na pokračování seriálu. S Doreen soucítím, těžko říct, co se jí stalo…cítím z toho trochu zmatek a fanatismus a je mi líto, že se Andělů a jejich říše na dobro zřekla…to mě asi mrzí nejvíc 🙁

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 14. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Koukám na tituly… od Byrne jsem zřejmě nic nečetla. Tady na webu jsem našla akorát starý článek kde s ní byly rozhovory.

Ikona diskutujiciho Terez 14. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Já bych určitě doporučila tu její prvotinu Andělé v mých vlasech. Je to opravdu čtivá a pochopitelně napsaná kniha (hlavně tím, že píše o sobě a životních zkouškách, které ji provázely, je to příběh). Lorna vždy zdůrazňovala, že je prostá, normální žena a i její knihy jsou plné pokory, lásky a naděje. Fungují jako pohlazení po duši 🙂

Ikona diskutujiciho mariankosnac 14. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Kresťanstvo vynáša viac? Ja by som za nič kresťanského nedal ani cent. Knižky o anjeloch a duchovných bytostiach sú podľa mňa výnosnejšie (aj keď touto témou sa zaoberá iba menšina ľudí, stále ich bude asi pomerne dosť) ale môžem sa tiež mýliť. Ale keď som zistil že dorenn virtue napísala aj knižku o morských pannách, tak som Doreen zavrhol ako nedôveryhodnú. Na morských ľudí neverím, to už je moc.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 14. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

je to tak no… já jsem zase nechápala bohyně a nanebevzaté mistry. nebo typy pozemských andělů co nezapadají nikam.

Ikona diskutujiciho Danny 14. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak v Americe jede tento byznys víc než tady. Slyšels někdy výraz televangelista, magachurch? Tady nepochopitelné, v USA (nebo i jinde) klasika.
Kdysi jsem si projížděla rádiové stanice z celého světa (na radio.garden) a na celém jihu USA to byla samá country nebo křesťanská stanice.

Ikona diskutujiciho Mária 14. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Doreen nám vyrostla! To bude její problém, který si zatím nechce nebo nestihla ještě uvědomit . Vyrostla z dětských botiček a zalíbili se jí vysoké lodičky, – takříkajíc obrazně – . Na konec všechny cesty vedou do Říma. Začít číst bibli, ještě neznamená zavrhnout anděly, kteří jí do té její duchovní dospělosti vedly a také dovedly. Nyní si je plete s démony. To vypadá, že má na milou Doreen někdo rigorózní vliv a řekla bych, že ne moc dobrý. Časem sama pochopí, jak to s těmi anděly a démony funguje.Kdyby ji vedly v minulosti démoni, tak by nikdy nepsala tak, jak psala. Teď jí zachutnalo vyšší duchovní učení. To je normální. Když ukončíme základní vzdělání a zmaturujeme na střední škole, tak se hlásime na univerzitu. To však neznamená, že z univerzity budeme plivat na základní či střední školu a sypat si popel na hlavu. Vždyď kde bychom bez nich dnes byli?, na které univerzitě by nás bez základního a středního vzdělání vzali do učení? Pokud si Doreen vybrala Bibli, má se co učit a nehodnotit bývalé anděly jako démony. Nesuďte,aby jste nebyli souzeni.Nebylo úmyslem Stvořitele, aby se člověk ponižoval veřejně, vlastně to ani nemá rád. Kdo se postí a veřejně se ukazuje, už má svou odplatu. Křesťan se postí nebo koná skutky pokání v tichosti a samotě, toho Bůh vidí a odplatí mu. Přejme Doreen, aby víc hledala v sobě a ne mimo sebe. Na této cestě jsou bezpečným a výborným vodítkem – slova Pana Ježíše. Pokud se budeme zabývat historickou postavou Ježíše, bude se nám zdát nepochopitelný, záhadný. Pokud se ale budeme zabývat jeho slovy, bude na nás působit blahodárně. Vskutku na každou životní situaci jsem vždy našla řešení v jeho slovech. Doporučila bych Doreen začít číst jako první lekci :
Nový zákon a nejlépe ten, který je dnes vydaný pro děti. Lehce jasně a stručně psáno pro ty, kdo se rozhodli pro cestu lásky a hledání pravdy. Pan Ježíš je v této kategorii jednička.Nebylo nám dáno jiné znamení pod sluncem, jak říká Bible svatá, než tenhle boží syn. Nesypat popel na svou hlavu, aby jíní viděli jak já to hopem beru. Cesta pravdy a lásky je cesta radostná i bolestivá a nebýva lehká pro nikoho, kdo se odváží na ni nastoupit a hlavně taky na ni vydržet.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 14. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

😊👍

Ikona diskutujiciho Danny 14. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Hlavně ty čtyři evangelia o Ježíšově poselství by si lidi měli brát nejvíc k srdci.
Ale není všem dnům konec – za pár let třeba Doreen uzná, že andělé a křesťanství se nemusí vylučovat, že není žádné buď a nebo. Mně přijde, že když nováček okusí to „nové – vyšší“ učení, úplně zavrhne to „staré“ čistě z nadšení a pocitu, že tohle je lepší, ale postupem času zjistí, že to staré taky není zas tak špatné.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 14. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Nebeský Otec se kterým mluvím já mi kladl na srdce, abych nepořádala války světů, abych respektovala duchovní život a osobní cestu druhých lidí. Říkal mi, že dokud to člověku slouží, je s tím šťastnej a nikomu tím neškodí, je to v pořádku a je to jeho cesta. Není mu odporný, ničím se neproviňuje.
A přesto směle prohlásím, že Doreen to dělá blbě, protože dokud nadává na ezo, které ji 5O let živilo, nekydá jenom na svou práci a na sebe, ale kydá na osobní spiritualitu jiných lidí, myslí si že „vede svatou duchovní válku proti bezbožnému new age“.. a přitom je to jenom lidský koncept, potřeba mít pravdu a být za letadlo. Není to objektivní pravda.

Ikona diskutujiciho dodo 14. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Keď tvrdí, že anjeli s ktorými hovorí nie sú skutoční, tak pristupuje len na astrál. V astráli sú naozaj len démoni, tj.duše zomretých bytostí. To isté sa dá pochopiť aj z posledných slov pápeža Františka, ktorý pri boji so zápaľom plúc bol na niekoľko minút v klinickej smrti kedy prešiel na druhý breh a znova sa vrátil. Tesne pred smrťou prehlásil, že: v posmrtnom živote nie je žiadny Boh, žiadny Boží trón, žiadny Ježiš, je tam len temnota a démoni.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 14. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Uuuf… chudák. To muselo být strašný.

Ikona diskutujiciho dodo 14. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Vnímam to tak, že to, o čom referuje vracajúci sa po klinickej smrti závisí od jeho psychického rozpoloženia pred touto udalosťou. To, že sú tam len démoni môže aj nemusí byť na škodu. Démoni sa môžu prejavovať v našom svete prostredníctvom média, napríklad ako bola Dolores Canon, alebo sa môžu priamo zhmotniť v našej dimenzii do akej-koľvek podoby. Môžu nadobudnúť podobu Ježiša Krista, Panny Márie, anjela, alebo človeka o ktorom bezpečne vieme že dávno zomrel, napríklad našich rodičov, ktorí už zomreli (viď.film Contact z r.1997 s Jodie Foster). Tiež sa môžu zjaviť ako vec, napríklad ako UFO s priemerom 3000 km parkujúcim pri Jupiteri, alebo ako UFO s priemerom 2 metre vytvárajúce kruhy v obilí.

Ikona diskutujiciho K 14. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

A není to tak, že když papež po smrti zažil jen démony, tak to vypovídá o tom, že pokračoval ve vibrační úrovni, v jaké se nacházel za života? A že osvícený člověk zažívá úplně jinou posmrtnou zkušenost? Co ti, Alu, k tomu řekl nebeský otec? Nemyslím si, že by se všichni po smrti vraceli na stejné místo, někteří opravdu mohou uvíznout v nižším astrálu nebo dokonce zažívat peklo, zatímco jiné duše se dostávají do vyšších rovin podle své úrovně vědomí…

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 15. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Mohla bych nad tím porozjímat, ale není to zrovna téma kterému bych se aktivně chtěla ve svém čase zabývat nebo ho hodnotit.

Ikona diskutujiciho Karloon 54 14. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj, to jak jsi napsala že její nejlepší přátelé byli falešníci a cizopasníci, někteří takoví být skutečně mohli, ale nemuselo to tak být u všech těchto přátel kteří se od ní odvrátili

Některé přátele mohla ona stratit ne z důvodu o kterém jsi psala, ale z důvodu jejího možného fanatismu z její strany, totiž z mých zkušeností s lidma, kteří si myslí že jen oni veřej v toho pravého Boha, a jen tento Bůh je cestou ke spasení, se jednoduše moc rozumně mluvit nedá, a i to může důvodem rozpadu dříve fungujícího krásného vztahu.

A to jak začla mluvit o své esoterické minulosti a že to bylo špatné, tím se samozřejmě i ona sama distancuje od lidí kteří takto ezotericky smýšlejí, což jsou i její bývalí přátelé, takže to opuštění mohlo být vzájemné, a né pouze chladný kalkul z čistě jejich strany, jak v článku jednostranně podáváš.

Neber to špatně, jen je vidět že to vidíš pouze z jednoho úhlu pohledu, tak ti chci dát podnět k zamyšlení, jinak máš pěkné inspirující články.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 14. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

To máš pravdu, při psaní prvního dílu jsem na tuto variantu nepomyslela. Ale ruku na srdce, setkání s fanatikem je někdy síla.

Řekneš ježíši, zařve ať nebereš jméno boží nadarmo.
Řekneš ať jde někdo do pr. – řekne ti že hřešíš.
Žiješ na hromádce – oznámí ti že smilníš
Jste sezdáni občansky – stejně smilníš
Nešel jsi v neděli do kostela – pán ježíš pláče že jsi za ním nepřišel
Vyložíš si pár karet aby ses trochu uklidnil protože tě něco žere – pácháš hřích a v očích boha jsi odporný…

Ano, v takové verzi dává smysl, že ti lidé vzali nohy na ramena. Ale neboj se, v dalších pokračováních seriálu na ní nezůstane nit suchá, snažila jsem se o vyváženost série. Zbytečně z ní nedělat světici, neskrývat její podvody, ale ani ji nezaslouženě nekritizovat za něco za co možná nemůže.
To že tě všichni opustí ve chvíli kdy zjistí že nejsi taková hvězda za jakou tě měli, je prostě smutný a my jsme u toho nebyli, nesvítili jsme jí, nevíme jak moc evangelizovala a do jaké míry to bylo o její toxicitě a do jaké míry to bylo o cizopasnících. Rozhodně to ale možné je a také je to i pravděpodobné podle toho rozhovoru který je v článku.
Je to silnej matroš.

Ikona diskutujiciho Karloon 54 14. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Koukám že máš s horlivími věřícími také své zkušenosti 😅, jojo, máš pravdu, nic se nemá přehánět, přeji krásný den 🙂.

Ikona diskutujiciho Lu 14. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Já jsem už před lety shlédla docela dost videí právě na tato témata přímo u Doreen Virtue na jejím kanálu, má tam rozhovory s různými jinými striktními evangelikály i svoje vlastní povídání na témata proti okultismu. Je to takové hodně striktní odvětví křesťanství, kde všechno, co nejde podle jejich názoru dostatečně podložit Biblí, je špatné. Např. i jóga nebo meditace. Je to dost omezený postoj. Ale křesťanských proudů je více a nejsem přesvědčená, že zrovna ten jejich přístup je ten správný. Jsem křesťanka ale spíš liberálnější a můj postoj k Bibli je, že to je kompilace svědectví a zkušeností různých lidí z různých období, kde se dají najít různé perspektivy a není tedy možné se snažit to všechno brát jako závazné.

Ikona diskutujiciho Danny 15. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Pro Lu: Já jsem z Bible četla některé knihy a přistupuju k ní podobně jako vy a snažím se nezapomínat na historické souvislosti a na to, že ne všechno může být zapsáno správně. Docela se mi líbí i seriál The Chosen o Ježíši a jeho učednících, protože některé věci si pak dovedu víc představit a dát si je do souvislostí. (Jinak tento seriál Doreen na svém YT kanále taky dost kritizuje 😀 Prostě nic jí není po chuti.)

Chápu, že každý jsme inteligencí a duchovní úrovní někde jinde a věci chápeme po svém, ale tacoví fanatici, co si myslí, že mají patent na správné chápání víry, napáchají akorát škodu a mají potenciál způsobit hromadě dalších lidí náboženské trauma. Mám něco naposloucháno a načteno třeba o pravoslavné církvi a můžu říct, že oproti tomu jsou nějací fanatičtí američtí evangelíci jako děti ve školce, co o duchovnu neví nic.

Ikona diskutujiciho Lu 16. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Viděla jsem několik dílů The Chosen a taky se mi to líbilo a třeba i můj táta říkal, že se mu to líbí víc než jiné biblické filmy a seriály, protože ukazuje ty postavy jako takové lidštější a rozvinutější a umožňuje divákovi lépe se vcítit do nich i do těch událostí. Ale taky jsem zaznamenala, že právě to některým vadí, že autoři příliš do toho vkládají svoji představivost a nápady, které v Bibli nejsou. Ano, tenhle směr křesťanství mně připadá taky trochu jako taková „školka“. Ono to není ve skutečnosti tak jednoduché, není správný přístup vykládat ty texty doslovně bez znalostí souvislostí. Proto také v mnohých církvích musí kněží a kazatelé vystudovat teologii, učit se i původní jazyky a historické souvislosti.

Ikona diskutujiciho Lu 16. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Pravoslaví ale je teda taky hodně konzervativní, oni třeba ani neuznávají ekumenu, spolupráci s jinými církvemi (což už i katolická církev se nějak posunula v tomhle, že je respektuje), k tomu dostat se do nebe je potřeba být v jejich církvi a dodržovat všechna jejich pravidla, to zas ti evangelikálové nejsou tak striktní, protože to nejdůležitější pro spásu je víra (většinou – nejde to říct plošně, protože církví existuje spousta na světě a jsou i různé samostatné malé místní).

Ikona diskutujiciho Gabzz 15. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Na tuhle sérii jsem se těšila a doufala, že přijde! Jsem zvědavá na další díly. Od ní mám jen andělské karty, ale skoro je nepoužívám, netuším totiž na jakém principu toto „věštění“ funguje, jestli člověk nevybírá karty podle toho, co vlastně chce než že by vám skrz karty odpověděl anděl nebo vyšší já. Mě by zajímalo, co konkrétně Doren přimělo změnit její duchovní vyznání, jaký byl ten zlomový bod a třeba se to v sérii dozvíme 😀
Jinak tvůj koncept Nebeského Otce se mi strašně líbí, tak si boha představuji. Nikdy mi neseděl popis boha podle bible, protože mi nepřišlo, že by božská bytost, stvořitel, mohl být schopen cítit emoce, které jsou typický lidské – vztek, hněv a další hanlivé emoce. To považuji za právě lidské vlastnosti a ke stvořiteli mi to nesedělo, proto se ztotožňuji s tvým popisem Nebeského Otce, tam cítím, že tohle je přesně to, jak si Stvořitele představuji.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 15. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Ještě se o jeho povaze hodlám v budoucnu rozepsat, neuvěřitelně mi to otevřelo oči po všech stránkách.
… jinak ano, hlubší důvody proč Doreen tak otočila v seriálu budou popsané podrobně, ale nechci zbytečně spoilerovat.

Ikona diskutujiciho Gabzz 15. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Tak to jsem zvědavá! Na obě dvě 🙂

Ikona diskutujiciho Lu 15. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Spousta materiálu je na různých křesťanských YouTube kanálech v Aj včetně jejího vlastního – je docela aktivní v rozhovorech na různá témata z křesťanské perspektivy (přesněji z reformovaného/evangelikálního odvětví); už dříve jsem se k tomu dostala, jelikož jsem věřící a sleduju všelijaké kanály okolo toho. (Už před nějakými asi 22 lety, kdy jsem začala používat internet, jsem zjistila, že na skoro jakékoli téma, co mě zajímá, lze najít nesrovnatelně více obsahu jako články, diskusní fóra, videa v Aj než v Čj, takže běžně konzumuji spíše ten Aj obsah a doporučuji, člověku to i pomůže se zdokonalit v jazyce v podstatě nenamáhavou zábavnou formou, protože se zabývá pro něj zajímavými tématy).
A Alue – taky mě určitě hodně zajímají tvoje poznatky o Nebeském otci. Taky cítím, že v tom starozákonním se projevuje spíš lidská perspektiva, než že by to opravdu vystihovalo jeho povahu. Zato jak tu bylo už zmíněno, hlavně to, jak o něm mluví Ježíš, je to, co je vhodné si vzít z Bible.

Ikona diskutujiciho Freya 16. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško, měla jsem z ní stejný pocit. Dobrý. Její Zbavte se svých kil bolesti, nebo Chci změnit svůj život, ale nemám na to čas – byly podle mne psychologicky nadčasové knihy.
Jestli anděly a fairy tématikou oslovovala mladé, klidně, co je na tom špatného.
Jen bych upřesnila, jsem maličko z oboru a co vím, tak ona výslovně nakladatelům zakázala o ní psát, propagovat i prodávat její tvorbu. Prvně jsem si myslela, že prostě byla unavená publicitou a chtěla si odpočinout, to bych chápala… Já si tenkrát tu její černovlasou na víru obrácenou podobu párkrát pustila na youtube a popravdě, měla jsem z ní pocit, jakože se dívám na zarytou nedělní křesťanku, která už v hlavě nemá nic jiného než kostel a měla jsem z toho dost zimu po zádech. Bylo mi to dost líto, její andělskou blond podobu jsem taky milovala a byla mi blízká. Vůbec tedy nevím, co je s ní teď. Ale jestli je šťastnější, budiž. Z hlediska marketingu nevím, jestli takhle oslovuje víc čtenářů, nebo vlastně nevím, jestli ještě vůbec píše. U nás už se nevydává, kromě myslím jedněch karet, které byly tak křesťanské, že brrr… a v podstatě byly o ničem.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 17. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Zkoušela zakazovat smluvním partnerům prodávat její tvorbu, ale už neřekne B, že ti nakladatelé a knihkupci v tom mají peníze a mají zboží co jim leží na skladě. Kdo by jim nahradil způsobené škody? A jen proto, že milostpaní změnila názor? Podnikatelsky, právně ale i lidsky je to kravina. Od vysokoškolsky vzdělané Doreen bych čekala víc.

Ikona diskutujiciho Lu 17. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Nějaké knihy vydala i po obrácení na křesťanství, vím, že vydala minimálně jednu popisující svůj odklon od New Age ke křesťanství a i další s křesťanskou tématikou, v ČR nevyšly, i když přes e-shopy by se to asi dalo sehnat.

Ikona diskutujiciho Lu 17. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Jinak teda jako věřící nevím proč si kupovat něco zrovna od ní, která je v křesťanské víře mnohem kratší dobu než já, co bych se tak mohla dozvědět, co dosud neznám? Raději si koupím knihu od někoho více zkušeného a vzdělaného v teologii. Když byla v esoterice, tak mohla aspoň tvrdit, že má nějaký speciální duchovní talent dejme tomu a mohlo to působit důvěryhodně. Ale je zvláštní, jak i když v křesťanství byla jen pár let, tak jako by se pasovala na nějakou zkušenou znalkyni, která o tom může učit jiné.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 17. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

ano. odhadla jsi to perfektně.

Ikona diskutujiciho Danny 18. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Pro Lu: Napadlo mě to samé- radši bych sáhla po zkušenějším autorovi. Na druhou stranu, co ona umí jiného než psát a dělat přednášky. Vracet se po x desetiletích k psychologii by už bylo asi moc těžké. A dokud má příznivce a fanoušky, něco to nese – má furt prachy, pozornost…

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek