Doreen Virtue 3: Všechno to byl jenom marketing

23.11.2025 v Zprávy 17

Doreen Virtue věděla co dělá a dělala to moc dobře. Bez ohledu na její duchovní obrat a bez ohledu na to že lže o své certifikaci, jí nikdo nemůže vzít to, že udělala obrovskou kariéru. Udělala díru do světa. Měla obrovský úspěch a to že je duchovní spisovatelka, jí nikdo vzít nemůže. A já to respektuju. Ale pojďme se podívat na další lži, protože si myslím, že jsou důležité v kontextu toho, jak aktuálně Doreen evangelizuje a odsuzuje všechno co není podle bible.

Doreen Virtue v rozhovoru (který je vložený v prvním dílu této série) říká, že její andělské karty nefungují… Jejda! 😅 A tohle nevěděla v té době, kdy je vydávala a žila z jejich prodeje? Buď ti karty fungují, nebo ti nefungují. Pokud tedy její andělské karty nefungují, proč vydala několik desítek sad a proč je vydávala cca 20 let? Celou tu dobu věděla, že je to podvod a stejně tvořila pořád další a další?
… No pak ale začíná dávat smysl, proč byli všichni tak naštvaní.

Nechci úplně tento článek vést do rozboru, jestli vykládání karet má smysl nebo ne. Já s nimi nemám dobré zkušenosti a nepoužívám je… paradoxně jediné karty, co mi kdy něco daly, nebo mi v minulosti nějak psychicky pomohly, byly ty od Doreen Virtue. 😅 Jinak tarot, to byla úplně střelba vedle, to mi nefunguje, nebo to zavádí kam nemá. Když tak napište do diskuze, jak to máte s kartami vy, ráda si to přečtu. Ale tady to víc pitvat nebudu.

Tři sady andělských karet od Doreen mám doma. Nevyhodila jsem je. Je to moje památka na lidi kteří mi je darovali. Ale zklamalo mě to. Ne kvůli těm kartám jako takovým, protože je na nic nepoužívám, ale protože tím spadla moje představa o dobrém záměru autorky. Tvorba Doreen Virtue byla vždycky jako něco z jiného světa a najednou ta lehkost padá, když to člověk začne vidět realisticky a střízlivě… Je to jakoby mi někdo sebral oblíbeného plyšáka.

Doreen Virtue vydávala sady andělských karet po celé období své „andělské“ fáze, přibližně od poloviny 90. let, přibližně až do roku 2010. Knih vydala asi 50.
Podle veřejných údajů o rozsahu vydané tvorby a velikosti trhu je střízlivý odhad celkových autorských příjmů Doreen Virtue v řádu jednotek milionů dolarů, pravděpodobně 2–6 mil. USD (cca 40-125 milionů kč), s velkou nejistotou podle skutečných prodejů a smluvních sazeb. Konkrétní čísla nejsou veřejně dostupná, jde o modelový odhad založený na obvyklých sazbách a dřívějších zmínkách o prodejích… Takže pak zní hrozně blbě, když konec zmiňovaného rozhovoru uzavírá tvrzením, že „esoterika je drahá, ale bible je zadarmo“.
Přitom ona sama nic zadarmo nikdy nedělala, ani dnes nic zadarmo nedělá, ale cizím peřím se chlubit bude?

V tuto chvíli by asi pozorného čtenáře napadla otázka, čím se asi Doreen teď živí? Na základě toho co vytvořila může v podstatě do konce života ležet a žít z honorářů a plodů své práce. Navíc už je jí 67 a má nárok na důchod, takže by nemusela podnikat. Zaslouženě má právo říct „hele lidi, už to nedělám“, oblíct bačkory, babičkovat a mít klid. To je to, co by asi udělal v této chvíli unavený starý člověk. … Ale to Doreen neudělala. O tom vám ještě taky povyprávím, vydržte.

Doreen Virtue zakládala svou image duchovní učitelky na tvrzení, že měla odmalička andělské vize. To je super a tím mi byla blízká, protože jsem ji vnímala jako někoho, kdo je mi podobný. Svým způsobem jsem se do ní trošku projektovala, uklidňovalo mě vědomí, že když můžu mít odmalička duchovní vize já a má je i Doreen, tak je to v pořádku, můžu to přijmout, můžu s tím pracovat.
Co si ale o ní mám teď myslet, když v rozhovoru prohlásila, že to byli falešní andělé, co ji odrazovali od bible? To nezní jako duchovní vize. To spíš zní jako výmysl, nebo nějaký typ psychózy, při které se můžou vyskytovat halucinace.

Taky jsem ve svém životě prošla vývojem, mám za sebou více než 20 let aktivního bádání a duchovního rozvoje a můj názor na různé systémy a zvláštnosti se vyvíjel. Nikdy jsem ale neviděla jinou optikou své osobní prožitky a vize, protože to co zažiju je skutečně mé, je to moje osobní niterná pravda, je to můj duchovní život a ten mi nikdo nevezme.
Takže jako někdo, kdo ty duchy a anděly viděl, kdo s bohem mluvil, cítím zápach výmyslu, když někdo najednou po padesáti letech řekne, že ti jeho andělé byli ve skutečnosti démoni. Zasmrádá mi to evangelizačním výplachem mozku, člověk si překrucuje svět tak, aby zapadal do jeho nové optiky. Aby se zalíbil obrazu bible a biblickému bohu.

Jenomže ten Bůh, kterého jsem osobně poznala já, ten který se mi zjevil, není jako ten trestající, žárlivý, sobecký a dogmatický bůh, kterého popisuje bible a kterého teď proklamuje Doreen.
Když církev říká, že Bůh je absolutní láska, tak s tímto naprosto souhlasím. Jenomže bible mu také přisuzuje polidštěné vlastnosti, které skutečný bůh nemá… Například, nikdy jsem od něj neslyšela výčitku, dokonce ani v situacích, kdy jsem věděla, že něco byla chyba, nebo že jsem něco vyhodnotila blbě. Trvalo měsíce, než jsem skutečně uvěřila, že mě absolutně miluje a že jsem jeho, bez ohledu na to co si myslím o svých chybách a jestli se za něco viním.
Je pravda, že skutečně nenávidí páchání zla. O lidech, kteří záměrně škodí druhým lidem, prohlásil, že jsou „morálně nečistí“. Tento jeho terminus technicus jsem převzala, protože mi připadá naprosto perfektní a vnímám v tom velkou sílu pravdy. O lidech, kteří mě okradli a kteří mi ubližovali, mluvil dost drsně a byl ve všem a u všeho se mnou. Nikdy mi neřekl, že když si něco udělám po svém, tak mě opustí, nebo že jsem hříšná. To jsou náboženské koncepty.
V životě jsem neměla k ruce lepšího parťáka, než jeho, když nepočítám svou životní lásku. Oba dva jsou moje absolutní lásky a neuměla bych žít ani bez jednoho z nich. Proto touto mojí optikou člověka, který s Nebeským Otcem mluví a kdo poznal jeho povahu, vidím, že to co Doreen dělala dřív, byl prostě marketing a byl to marketing celou tu dobu.

Myslím, že bych měla na tomto místě zdůraznit, že se nesnažím kritizovat církev. Pokud jsou mezi čtenáři katolíci, křesťané a vyhovuje vám vaše víra, je to v pořádku a já vás respektuji, ať už se doslovně biblí řídíte, nebo ne. Nejsem proti tomu. Ale ani nejsem plným konzumentem tohoto učení, protože je zaprvé zastaralé a zadruhé je to nedokonalá lidská snaha přiblížit se k bohu, nikoli boží dílo samotné. A bible je kniha. Je to snaha lidí vykládat boží slovo, ale nejsou to přímo jeho slova. Beru to prostě celé s rezervou, rozumím že lidé většinou dělají jak nejlíp umí, ale to neznamená, že je to dokonalé a že je všechno přesně tak, jak církev říká a píše… není.
Bůh je ve skutečnosti mnohem lepší a krásnější. Je to milující síla, která skutečně umí dělat zázraky, umí léčit a chránit, ale neklade si ty spletité podmínky, co církev diktuje. Všechno to obviňování, házení viny, vyhrožování že špatně skončíte když nebudete dodržovat svátky a podobné pytloviny, jsou jen manipulace. Zastrašování a zbytečně to lidi odvádí od pravdy. Když do toho spadnete moc hluboko, začnete toho satana a hříchy pak vidět úplně všude a ve všem… podobně jako Doreen.
A to není zdravé.

Kdyby skutečně Doreen Virtue měla duchovní vize, byly by to vize, ze kterých by čerpala po celý život až dodnes. Vize a prožitky, které by byly jejím majákem v každé tmě i pochybnosti, ta skutečně odžitá pravda, která ji vždy přivede na cestu pravdy a do svého středu.
Jenomže co vidím? Najednou je všechno „hnusné ďábelské ezo“ a „pravdu má jedině bible, všichni jste hříšníci a mluvíte se satanem, který si s vámi pohrává přes moje andělské karty…“
No, ale když ses tím 50 let živila, tak sis nestěžovala.

To mi jednoznačně ukazuje, že Doreen Virtue nezakládá svůj duchovní život na vlastní vizi, ale na vnějším zdroji. A to mi připadá na tom všem úplně nejsmutnější. Že vlastně nic z toho nebyla pravda. Že jsem věřila její hezké pohádce a že jsem věřila na pohádku o skvělé duchovní jasnovidce Doreen Virtue. 😥 *sniff*

Tím se opět potvrzuje moje zkušenost, že se mám řídit sama sebou. Že mám dát na svoje osobní radary a na svoje ruce. Když něco prožiju, mám se toho držet a nenechat si to nikým brát. Když cítím něco rukama, pak vím co v tom je a nikdo jiný mi už nevysvětlí, že to tam není, nebo že je to jinak. Pravda je ve mně a já ji cítím. Mrzí mě, že Doreen není člověkem za kterého jsem ji celé ty roky považovala. A vůbec přitom nepoukazuju na její křesťanství. Jestli jí to takto vyhovuje a je takto šťastnější, je to v pořádku. Ale ať mi prosím nikdo neříká, že si nebyla vědoma své hříšnosti před obratem, protože je to lež jako věž.

Myslím si také, že je Doreen Virtue nespravedlivá vůči sama sobě, protože náboženským fanatismem docílila toho, že s vaničkou vylila i dítko a zbytečně pošlapala plody své práce, která nebyla špatná a měla svůj smysl. Dalo se to udělat elegantněji. Bez toho, aby se plivaly jedy na lidi, kteří mají její tvorbu rádi a kteří odmítají její knihy pálit, jak Doreen doporučuje.

Teď už vám určitě dává smysl, proč Doreen tak zfanatizovala a proč teď tak strašně zapáleně moralizuje.
Je dost možné, že ji kontakt se svatým písmem popíchl na citlivém místě, protože:
1. Vydávala se před celým světem za psycholožku, kterou není = podvod
2. Tvořila a žila z vykládacích karet, o kterých věděla, že nefungují = podvod
3. Lhala o tom, že má odmalička andělské vize a že mluví s bohem = podvod
A to jsou jenom tři body, které jsem složila na základě jednoduchého průzkumu a toho co o ní vím. Určitě má na kontě ještě spoustu dalších chuťovek, které se k nám jen nedostaly.

Dá se předpokládat, že ji to dlouho žralo, protože pokud člověk není úplně vymetený, necítí se logicky sám v sobě dobře, když ví, že k němu vzhlíží celý svět a ona je to vlastně všechno jenom marketingová hra na duchovní učitelku.
Stáří také hraje velkou roli. Smrti se všichni bojí a když si v Bibli přečetla, že za hříšný život půjde do pekla, to je sakra hodně velká motivace své hříchy odčinit.
Jak sama řekla v jiném prohlášení, to co veřejnosti mohlo připadat jako náhlý obrat, byl ve skutečnosti důsledek několikaletého vývoje – zřejmě i pochyb sama o sobě, pochyb o tom co vlastně dělá, hledání své identity.

A já to jako žena chápu. Pro mě třeba byl velký motiv zakopat na dno koše všechny konspirační blitky které mě zajímaly 10 let zpátky, protože jsem nechtěla, aby to jednou viděly moje děti. Nebo jiné děti. Chtěla jsem je chránit. S věkem a s rodinou přichází rozvoj směrem k větší odpovědnosti za to co děláme a říkáme. Protože jak stárneme, víc si uvědomujeme, že to má vliv a mnohdy i dost hluboký.
Hodně mi pomohlo, když jsem dospěla a začala se ve mně ozývat moje vnitřní matka. Najednou jsem viděla v úplně jiném světle nezodpovědné, sobecké a demagogické kidy, které mi předtím šly jedním uchem tam a druhým ven, protože jsem si neuvědomovala, jak moc škodlivé jsou pro lidi a pro společnost. Třeba když začaly mít moje kamarádky okolo mě malé děti a někdo o nich zle mluvil, najednou jsem to cítila, jak se moje vnitřní matka probouzí a jak křičí, že je to špatně. Je to silný radar. Věřím, že po matce najdu i svou vnitřní babičku a ta mi přinese do života zase jiný typ moudrosti.

Když jste Doreen a máte 50 let černé svědomí, protože víte že lžete, samozřejmě, že explodujete, když si v Bibli o sobě přečtete, že za to půjdete do pekla a vy máte na krku šedesátku. Kolik vám zbývá času se očistit před tváří biblického boha, který je kurnik přísný a chce toho po vás hodně? Šup šup, před deseti lety bylo pozdě… hrrr na to. Spalte moje knihy!

Proto je nyní Doreen ta největší moralistka a křesťanka na světě. To totiž není o vás, milí čtenáři. To není o tom, že si vykládáte karty a modlíte se k archandělovi Michaelovi. To je její osobní způsob, jak se vyrovnává s pocitem viny, který v sobě nosí už mnoho let.

Pamatujte, že ti co nejvíc křičí o morální a duchovní čistotě a všude kolem hledají satany, bývají ti, co mají největší máslo na hlavě. Panicky se bojí čehokoliv co je trošku na hraně, shady, nepřehledné nebo nejasné, protože jsou vyděšení ze své vlastní temnoty, kterou nemají zpracovanou a neumí si s ní poradit. Nebo se bojí, aby se na ně náhodou nepřišlo.

Příště vám povyprávím o tom, jak moralistka Doreen žije dnes. To budete zírat.

(pokračování příště)

O autorce

Alue K. Pavlíčková je holistická léčitelka a spisovatelka. Zabývá se duchovním rozvojem, psychospiritualitou, mimosmyslovým vnímáním a poradenstvím. Pomáhá klientům v nalezení duchovní a energetické harmonie prostřednictvím terapií na duchovniterapie.cz a článků na aluska.org. – více

Komentáře

Ikona diskutujiciho Lu 23. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Dobře napsané, řekla bych, že jsi to dobře vystihla. A myslím taky, že předtím, i když nějaké křesťanské základy vždycky měla, neznala to učení tak moc důkladně, ale že se pak nejspíš spřátelila s nějakými zapálenými křesťany, kteří to uměli tak podat, že jí to přesvědčilo, že jedině to je tím správným směrem. Hlavně když se podaří vyvolat v člověku ty obavy z Božího odsouzení, které ho čeká, pokud by se neobrátil.
A tak na okraj s tím důchodem si myslím, že to v USA není tak jednoduché, navíc když nebyla zaměstnanec ale podnikatel, a dokonce snad ani zaměstnanci to nemají automaticky ve všech zaměstnáních, že by zaměstnavatel povinně platil. Jsou tam částečně privatizované. A u podnikatelů to záleží na nich, jestli si budou platit a kolik, takže se asi může stát, že i když někdo dosáhne vyššího věku, tak nebude mít ty platby dostačující na to, aby mohl dostat nějaký slušný důchod. (Ono to vypadá, že ani v Česku nám v budoucnu na život stačit nebudou, i když je jednotný státní systém a člověk přispíval dle pravidel =/ )

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 24. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

nejlepší důchod asi je bydlet ve svým, něco si našetřit pod polštář a děj se vůle boží. fakt nevíme jak to bude. já věřím, že se to časem srovná.

Ikona diskutujiciho Letící Orel 23. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Moc zajímavý seriál, díky za něj. Mně byla DV vždycky hodně nesympatická, i v mém ezo-bláznivém období jsem k ní měl odpor, a to už je co říct 😀
Když to tak čtu, je jasné, že i to křesťanství je od ní jen póza. Kdyby skutečně přešla na pravou křesťanskou víru, tak by mohla třeba udělat to, že by rozdala svůj majetek potřebným, a pro sebe by si nechala jen něco málo na živobytí. Tím by aspoň částečně obrátila zlo k dobru a poměrně zásadně si ulehčila pouť duše po smrti, protože by prokázala opravdovou snahu o odčinění zla. Ten majetek je totiž doslova nakradený, a pokud jí ty peníze nesmrdí, nemá co moralizovat, i kdyby chodila denně do kostela.

Ad tarotky – jako někdo, kdo s nimi pracuje už přes deset let (sice sporadicky, ale přece) musím říct, že je to jediná sada, která opravdu funguje. Nejde v základu o nic jiného, než imaginativně-okultní formou zachycené základní archetypy, které se hluboce a opravdově projevují v životě každého z nás. Práce s tarotem ale není instantní, nejde si přečíst jednu knížku a hned se něco snažit vykládat. Spíš než o nějakém věštění je to mnohem víc o sebepoznání a práci s vlastními duševními obsahy a s jejich vztahem k božsko-duchovním světům, a to jde pomalu a pozvolna, člověk k tomu musí zrát. Když si vemeš malou akránu a postupně projdeš všema kartama, máš všechny základní formy pozemského příběhu duše, který si všichni odžíváme – jen máme každý z nás ty archetypy v jiném pořadí, podle naší individuality. Velká arkána pak pouzkazuje na různé způsoby vztahu k tomu, co nás přesahuje.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 24. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Díky za tvůj názor na tarot. Souhlasím s tím, že je to víc o člověku než o orákulu jako takovém. Je to pomůcka, záleží na člověku, jestli s ní umí pracovat… ale i tak stále čekám, až potkám kartáře, co to opravdu bude umět. Zatím jsem tu dobrou zkušenost neměla, ale cíleně po nich neběhám a nehledám.

Ikona diskutujiciho Gabzz 23. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Přesně! To o tom bohu souhlasím, úplně mi to bereš z úst 😀 myslím, jsem to psala v minulém článku, že si nemyslím, že by měl bůh naše lidské vlastnosti a že ultimátní láska, kterou je, nemůže přece cítit hněv nebo tak něco, to jsou prostě naše vlastnosti, lidské. On jako bůh je podle mě nekonečná láska, která nesoudí, která se nehněvá a netrestá. Opravdu bys to nazvala tak, že nenávidí páchání zla? Že je ta emoce skutečně nenávist nebo je to prostě pojmenování, kterému budeme my lidi rozumět?
Já si uvědomila, že z toho, z čeho srší strach, není ta správná cesta. Že pokud se na té cestě necítíš dobře, bezpečně a milovaně ale naopak se bojíš, pak nejdeš dobrým směrem.
Co se karet týká, docela hodně mi sedly online karty, které se fakt trefily do mé situace a ne jednou. Doma mám andělské karty, ale ty jsou takové… Že ti neukáží nic než jen hezké věci.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 24. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Je to obrovská láska, ale skutečně se mu strašně hnusí, když někdo naschvál ubližuje druhým lidem.

Nevyčítá ti chybu, nebo že máš nějakou nouzi, že máš problém, že ses spletla, že ses nechala okrást a manipulovat nebo týrat, že sis vybrala menší zlo protože jsi neměla jinou možnost, že jsi něco vyřešila trochu shady způsobem protože sis řešila nějakou krizi, že máš závislost, že nejsi dokonalá, že máš nějaký konflikt… to vůbec. Naopak s tebou drží a udělá pro tebe co půjde.

Ale jakmile někoho naschvál okradeš o větší peníze, nebo ho zkusíš zabít a zničit, tak tě bude fakt nesnášet. Říká o těchto lidech, že jsou morálně nečistí. Říkal i ostřejší věci na adresu konkrétních osob, které se skutečně těžce kriminálně provinily nejenom vůči němu ale i z pohledu zákona. Ale nechci to tady ventilovat.

Myslím si, že jde o to, že pokud on je láska, pravda, cesta, mír a život, pak to co je jeho protiklad, je mu odporné… tedy že to dává smysl. Kdo v principu jde proti životu, jde proti němu. To není nějaká osobní ukřivděnost, egoistická potřeba mít pravdu. Jde o princip, na jakém se vede ten konkrétní život, že jde proti dobru, proti životadárnému toku, který on udržuje a ztělesňuje.

Ikona diskutujiciho K 24. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Já to vnímám tak, že Bůh, zdroj, je jednota, univerzální bezlimitní láska. Pokud nějaká bytost rozlišuje na dobrý-špatný, miluju-nesnáším, přijímám někoho-hnusí se mi, pak jde z mého pohledu o bytost z 3D dualitního systému. Nechci přitom hodnotit Alušky zkušenost, nebo zpochybňovat bytost, se kterou rozmlouvá. Jen jsem trochu zmatená ze slova nesnášet a hnusit, protože to je lidský koncept. A dualita, jak ji chápu, jsou jen dvě strany stejné mince s opačnými znaménky. Tím neobhajuju vědomé páchání zla, ale vnímám ho spíš jako absenci světla a lásky, nebo Boha. Není potřeba se vůči tomu vymezovat a nesnášet to, protože tím tuto dualitu jen posiluju. Takhle to vnímám v mé aktuální úrovni vědomí, že kdokoli bojuje proti zlu nebo proti čemukoli, tak to posiluje a udržuje. To neznamená danou věc schvalovat a umožňovat, ale spíš se zaměřit na svůj konstruktivní záměr a svítit.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 24. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Já si spíš kladu otázku, kde se vzala populární představa o nedualitním světě, který jednak nikdo z nás v životě neviděl, ani v něm nežije, druhak je na protipolech založená veškerá existence. Dává tedy logiku, že i bůh je dualitní, pokud svět tvořil podle svého vzoru.

Pokud má někdo nějakou smysluplnou definici proč by měla dávat smysl absence duality, sem s tím, pojďme to rozebrat. Protože za mě to smysl nedává. Veškerý vznik, život i zánik je dualita. Bez toho se vše zastaví, nebo nic neexistuje.

Ikona diskutujiciho Thondir 24. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

láska bez hranic není láska, ale bezmoc.
A bytost, která drží řád a život, nemůže být bez postoje.
Nemůže být: „No, tak když někdo vraždí… to je jen absence světla.“
Takhle se chovají kameny, ne vědomí.

Ikona diskutujiciho Uthred son of Uthred 24. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Bůh je nekonečná láska bez jakýchkoli emocí = nedualitní bytost… To je velmi populární v new age, buddhisticko-mystických směrech a v různých „vše je světlo, nic není špatně“ školách.

Bůh je láska, ale má i hranice, postoje, preference = dualitní bytost s hodnotovým rámcem. To je mnohem starší koncept. Tradiční a logičtější. A taky víc sedí na realitu světa, kde existuje dobro a zlo, existují následky, něco je život podporující a něco život ničí.

Ty zastáváš druhý přístup, což je mimochodem přístup většiny starých duchovních tradic, mystiků a praxe.

Ikona diskutujiciho ed 23. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Podle mých zkušeností je to různé. S kartami, tedy jejich egregorem musí být člověk kamarád a pak to funguje. Tarot mi funguje. A různé ostatní druhy karet andělských atp. spíš byly takové pozitivní pro utěšení člověka, pokud se špatně psychicky cítí. Tedy nebyl zde žádný význam o kterém by se člověk mohl domnívat, že mu bude ublíženo (v tarotu se lidé tradičně hroutí ze Smrti, nebo 10 mečů i když mají očistný význam) a v určité době by nesnesl jinou formu výkladu. Tudíž, kdokoli se má špatně, ocení, že je na něj někdo milý a predikuje mu slušnou budoucnost.

S anděly je to různé….. pokud duchovní učení nesměřuje ke skutečnému poznání těch andělských bytostí, tak je to pouze vaření z vody. Pokud se člověk nedopracuje k přímému osobnímu kontaktu s andělem, tak je to špatně.

Kdoví co se paní asi stalo. Pokud by se opravdu obrátila na „konečně správnou duchovní cestu“, tak by mohla na svém dosavadním učení postavit to další. Existují andělé „schválení“ křesťanským náboženstvím a tedy se na tom se dá dále stavět i včetně andělům „nadřízených duchovních orgánů“. Tedy je nezavrhnout a dále z toho vycházet. Ale spíš to vypadá, že paní nemá reálnou zkušenost ani s těmi popsanými anděli a pouze celou dobu vařila z vody a od příjemného pozitivního a povzbuzujícího čtení se přiklonila ke starozákonnímu trestajícímu Jahvemu….. A to značí spíše chaotické představy o tom jak by to mělo celé fungovat. Takže paní celou dobu mlžila, aniž by měla jakýkoli kontakt.

Ale trošku jí rozumím, každý se může splést a pokusit se o nápravu, ale někdo to už dotáhne do konce i když si uvědomuje, že to dělá blbě (třeba vědec, který vymyslí lék s vedlejšími účinky, ale už se ani nepokusí zastavit distribuci špatného a škodlivého produktu).

Kdysi jsem v jedné skupině dělal dlouhodobou práci na paprsky boží prapodstaty, kde ke každému paprsku byli přidělení specifičtí andělé. Napřed to fungovalo dobře, pak jsem začal mít špatný pocit z kontaktu s těmi bytostmi a pracoval jsem jen s těmi energiemi, ale to jsem časem také opustil a přišel k něčemu co mi vyhovovalo lépe. Takže podle mé zkušenosti záleží na zdroji, odkud člověk čerpá, neboť skupiny mají své egregory, které mohou vytvářet falešnou představu o realitě. Přičemž lidé často zůstanou viset na té představě a dále se neposunou, neboť nemají v sobě větší touhu jít dále a zjistit co je za tím, co je jim předkládáno. Netouží pro reálné zkušenosti, stačí jim jen příslib reality od duchovního učitele.

Jinak netuším jak to může mít Doreen s důchodem. V USA to funguje jinak než u nás a tam fakt člověku hrozí, že bude muset pracovat až do smrti, pokud nemá slušné pojištění, nebo se na stáří pořádně nezajistil. Jeden magik hezky říkal něco v tom smyslu, že různí zpěváci, umělci musí skákat na jevišti a dělat světová turné ještě v 80, nebo musí dát do zástavy autorská práva na svá díla jen protože nemají peníze. Nemůžou odejít jen tak do důchodu, neboť jsou okolnostmi nuceni, neboť třeba nejsou tak bohatí jak se tvrdí. Kdoví jaká je realita ve finančním životě té paní.

Různí lidé z duchovní sféry dopadají různě. Třeba teď jsem se úplnou náhodou dozvěděl že vcelku známá čarodějka Anima Noira zřejmě spáchala sebevraždu, nicméně také existuje teorie, že to celé nafingovala kvůli dluhům a mohla se někde ukrýt. Ať je to jak chce, v posledních letech měla opravdu náročný život a přiklánění se k černé magii ji vůbec nepomohlo. V zoufalství je třeba hledat světlo a to Doreen uměla v začátku své kariéry zprostředkovat svou prací. Mě to tedy pomohlo, i když to mohla poskytovat neupřímně a ziskuchtivě ze své strany. Obsah měl svou cenu. Pokud jej zavrhla a nahradila trestajícím bohem, tak bych chtěl vědět co ta paní zamýšlí.

Ikona diskutujiciho Alue K. Pavlíčková 24. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

Jo, souhlas. úplně přesně takhle jsem to taky myslela. 👍

Ikona diskutujiciho jan 23. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mně tarot funguje. Musí se s ním navázat osobní vztah a nikomu ho nepůjčovat. Jinak přestane fungovat.

Ikona diskutujiciho Letící Orel 27. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

To je jen pověra 🙂

Ikona diskutujiciho Honzik 24. 11. 2025 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahojky Aluško, chtěl bych Ti poděkovat za web který 11 roků čtu, i za knihy co jsem koupil. S něčím jsem nesouznil, něco bylo zajímavé, s něčím jsem nesouhlasil (dutá země) ale nakoplo mě to hledat pravdu o vesmírů a zemi jak to je. Zaujala mě tvá proměna. Někteří autoři, youtubeři, či jak je nazvat, přešli na to, že k nim mluví nějaká bytost, říkají jí taťka, taťka bůh, jedna autorka tu bytost nazývá Urus, manžel z vyšších sfér. Já poslední dva roky zkoumám názory, že je rozdíl mezi tou bytostí, která nás stvořila, v nějaké simulaci, prostoru, který se nachází někde v nějakém obřím prostoru, dimenzi, kterou stvořil bůh, tedy nějaká spíše hodná bytost. Náš stvořitel (stvořitelé) je spíš něco lhostejného, co nás chová z neznámého důvodu v reinkarnačním vězení, po smrti nás vmanipulují do opětovných návratů sem a jediná možnost útěku je odmítnutí toho hezkého tunelu a vítání bytostmi co se zobrazují jako příbuzní či ježíšek či aláh aby se jim co nejlépe manipulovalo. Přikládám tři autory, kteří mě zaujali nejvíce. Je to taková konspirace na druhou. Něco jako když pan Mašek napsal konspiraci že primátor Bém se chlubil že bude mít 3 miliardy. Pak policie začala stíhat státního zástupce že uvolnil mamince pana Janouška 2,5 miliardy a s Janouškem si tyká. A pak před pár lety někdo napsal „gnostické“ texty že je divné že pan Klaus říká že dá pěstí novináři když napsal o jeho kamarádovi z RAO JES v Rusku, co dostal 30 miliard Kč na úplatky za prodej ruského dluhu co organizoval pan Zeman premiér (a prezident Klaus). A nebo že je divné když ministr Dyba poslal mladíčka zetě Romana do Škodovky a druhý 26 letý mladíček si odnesl 50 mil na založení PPF a ministr Kočárník nastoupil do pojištovny za 600 tis měsíčně a prodala se za 60 miliard 😊Atd. Zaznělo tu v diskuzi že každý kdo přelétne alternativní média, nemůže žít vpohodě a že je napůl blázen ve strachu. Jsou to děsivé věci, ale snažím se od toho oprostit a žít vpohodě a též pomáhat lidem. Prosím o názor.
How to Exit Reincarnation Package
Gnostikové a past na reinkarnaci | Martin Vrijland
The Truth About Reincarnation – EricDubay.com

Ikona diskutujiciho dodo 25. 11. 2025
Ikona diskutujiciho
sipka

V súčasnosti je už možné vedecky dokázať existenciu Boha. To je tá simulácia o ktorej mnohí hovoria. Prišlo sa na to, že táto realita nie je skutočná, žijeme v stvorenej realite, ktorú podaktorí nazývajú Matrix. Prišiel na to aj Stephen Hawking, ktorý vo svojej poslednej práci pred smrťou uviedol, že vesmír má holografickú podstatu.

Ikona diskutujiciho Ananas 22. 5. 2026 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

S tarotem se stále ještě učím, ačkoliv už ho používám několik let. Jak již někdo zmínil, je to jen nástroj, a závisí na tom, kdo a jak ho používá. Zdá se mi, že výklad může být někdy náchylný na to, co od něho vykládající chce – tedy že pokud už očekává určitou odpověď, nebo ji vyloženě chce dostat, pak se to může promítnout, proto považuji za důležité určitou přípravu a zklidnění mysli před tím, než člověk vůbec karty vezme do ruky. Ze své zkušenosti však mohu říct, že mi funguje a mnohdy mi přinesl cennou pomoc při řešení krizových situací, kdy nebylo jasné, odkud potíže přichází. Vlastně mě i varoval před krizemi ještě předtím, než vůbec vypukly (a to opravdu jak blesk z čistého nebe) – nejprve jsem si myslela, že jsem si význam karet jen špatně vyložila a nebrala jej vážně, ale při pohledu zpětně to bylo až znepokojivě přesné. Obecně však beru karty spíš jako takovou berličku a rozhodně na nich nestavím veškerá svá rozhodnutí, nejjistějším rádcem je vždycky moje intuice.

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek