Proč neslavím Silvestra a nerozesílám PF

10.1.2017 v Energie 32

Vím, že v polovině ledna vydávat takový článek, je jako dojít s křížkem týden po funuse, ale přesto mi to nedá… Možná je to naopak lepší, protože emoce, energie a alkohol se už usadily a lidé jsou čerstvější na nová data 🙂

Letos mi přistála do mailu jako obvykle hromada přáníček k hezkým Vánocům a PF do nového roku… Nechci se tím nikoho dotknout, já jsem samozřejmě ráda, když si na mě někdo vzpomene, ale hromadné rozesílání přáníček všem kontaktům, co jsou v adresáři, je zcela neosobní a já to považuji za spam. Takový typický druh spamu, který se objevuje jen po určitou dobu v roce, ale pořád je to spam. Přečíst si každý den 10-15x to samé je navíc hodně úmorné. Nepochopitelně to spoustu lidí každý rok převelice baví, ale vůbec přitom netuší, že se tím účastní destruktivního rituálu.

Kdysi jsem vydala pár článků o tom, že Vánoce, konkrétně den 24.12. je velice destruktivní a vůbec není dobré v tento den něco slavit. Den 24.12. sice je nejtemnější den v roce, ale nefunguje to jako schody. Není to tak, že 23.12. je vše z energetického hlediska naprosto OK a pak najednou PUF, máme 24.12., všechno je strašně špatně a 25.12 je zase všechno OK. Nene, energie nastupují a oslabují postupně, pomalu. To znamená, že v období před Vánoci i po nich temnota zesiluje a pak postupně oslabuje. Posunutím slavení Vánoc se tedy sice vyhýbáme hlavní síle destruktivního rituálu, ale není to tak, že by se nás tyto energie nijak nedotkly. Můžeme pouze ovlivnit to, jestli odevzdáme svoji energii, nebo neodevzdáme.


Elitní satanistické spolky moc dobře vědí, jak tuto temnotu co nejlépe využít k masivním rituálům. Ortodoxní satanisté právě v období Vánoc a Silvestra pořádají ,,slavnosti“ ve velkém stylu. Aby však jejich rituály měly potřebnou sílu a váhu, využívají k jejich posílení energii lidí, kteří se nevědomky zapojují do tohoto rituálu po celém světě, právě v období svátků. Doslova je to tak, že pokud vykonáváte určité rituály v určité době, přestože neznáte jejich symboliku, je z vás vysávána energie a ta je obětována na oltáři elit, které v této době uctívající ďábla na svých oslavách.

Takže to začíná adventem, nákupní horečkou, konzumem, oslavou Vánoc, ale to není vše, protože brzy na to máme Silvestr a s ním se pojí další destruktivní rituály. Nutno podotknout, že Silvestr není z energetického hlediska tak silný jako Vánoce, je slabší. Stále je to ale velice těžký den a mnoho citlivých lidí to vnímá a mají potíže i na nový rok. Ne pouze během Vánoc.

Jak se ta destruktivní energie a temnota projevuje? – V lidech hlavně posílí nízké pudy, primitivismus, konzum, agresivita, deprese, pocit že promarnili další rok svého života, přejídají se, opíjí se, jsou unavení… Každý z nás to prožívá po svém, mnoho rodin se tradičně v tomto období pohádá. Když jsem byla malá, také se nás to hádání týkalo. Dospělí se vždy alespoň na Vánoce ,,požrali“. Většinou ten, kterého temnota během roku ovládá nejvíc, je strůjce konfliktu. Ale jdeme dál…

Silvestr, jako destruktivní masivní rituál, má hned několik rovin a o těch si teď povíme:

Při rozesílání přáníček s PF se většina lidí domnívá, že touto zkratkou přeje ,,Pour féliciter“ (,,pro poblahopřání“). PF údajně získala oblibu až během moderní hektické doby, kdy je ateisté používali místo náboženských přáníček k Vánocům a jako omluvenku nebo náhradu za to, že nemají čas na svátky navštívit všechny své příbuzné. Alespoň tak nám to řekli.

Písmena PF ve skutečnosti neoznačují blahopřání, označují jméno PERSEFONA. Je to dáno i historicky, ve starých textech sloužila značka PF jako označení Persefony, ale moderní dějiny nám řekly vše naopak. Pojďme si Persefonu připomenout:

Persefona rec. Persefoné nebo Persefoneia, lat. Proserpina byla dcera nejvyššího boha Dia a bohyně Démétry, manželka vládce podsvětí Háda.

V temné říši podsvětí měla stejné povolání jako Diova manželka Héra na jasném Olympu: byla Hádovou spoluvládkyni nad duchy mrtvých a podsvětními bohy. Žárlivě střežila, aby žádný zemřelý z jejich království neunikl a aby se každý smrtelník včas do něj dostal, byla neúprosná a nelítostná jako sám Hádés. Neměla ráda lidi ani ostatní bohy, a protože sympatie či antipatie bývají zpravidla vzájemné, bohové a lidé ji neměli rádi rovněž.

Hádovou manželkou se stala Persefona proti své vůli, ale brzy si na nové postavení zvykla. Před tímto svým povýšením byla milá a příjemná, žila ve společnosti nymf na nysejských loukách a bavila se s nimi tancem a zpěvem. Když jednou při procházce utrhla květ smrti narcis, náhle se před ní rozestoupila země a z hlubin se vynořil bůh Hádés, v mžiku se jí zmocnil a doslova se s ní propadl do podsvětí. Stačila ještě zoufale vykřiknout, ale Déméter, která se za ní ihned rozběhla, nenašla po ní už ani stopy. Devět dní bloudila pak nešťastná matka bez jídla a pití po zemi a marně ji hledala; nakonec ji prozradil vševidoucí bůh slunce Hélios, co se událo. Déméter se vypravila na Olymp a zahrnula Dia výčitkami: bez jeho vědomí nemohl přece Hádés spáchat takovou hanebnost, ať se tedy postará, aby její dceru okamžitě vrátil. Zeus poslal ihned svého posla Herma do podsvětí, aby Démétřinu žádost vyřídil. Bylo však už pozdě. Hádés se mezitím s Persefonou oženil a dal ji sníst jádra granátového jablka, jež bylo symbolem manželství, a když někdo něco v podsvětí snědl, nemohl se už vrátit mezi živé na svět. Po dlouhém vyjednávání dosáhl Zeus kompromisu. Déméter svolila, že její dcera zůstane Hádovou manželkou a bude s ním přebývat třetinu roku v podsvětí, a Hádés se zavázal, že ji vždy na dvě třetiny roku propustí na svět, aby tam žila se svou matkou. Tak se také stalo.

Na jaře přichází tedy Persefona na svět a Déméter dává z radosti z jejího návratu plodivou sílu rostlinám, aby ji celá příroda vítala květy a zelení. Když se pak na konci podzimu Persefona vrací do říše mrtvých, Déméter truchlí a s ní se odívá do smutečního šatu i celá příroda.

Antičtí umělci vyobrazovali Persefonu ve dvou podobách: buď jako přísnou vládkyni podsvětí, nebo jako krásnou a mladou dívku. (zdroj)

Rozesíláním přáníček se jménem Persefony uctíváte manželku boha podsvětí. Není to tedy nic jiného, než vyvolávání temných sil. Vztahuje se to i na PF rozeslaná elektronicky, zejména plošně.

Druhá linie destruktivního rituálu začíná 31.12. Je ve zvyku se večer opít. Mnoho lidí má dojem, že čím víc se na Silvestra zhulákají, tím lépe to oslavili a tak nějak to považují za příjemnou společenskou nutnost.

Program hromadné konzumace alkoholu v daný den je poměrně silný, i ti kdo nepijí si na Silvestra něco dají, protože se na ně každý rok působí se stejným programem. ,,No když je ten silvestr, tak si přece dej.“ Člověk pak automaticky sahá po alkoholu, jenom protože je určitý den v kalendáři.

Je naštěstí velice snadné nepodlehnout davové psychóze, uvědomit si že to vlastně nechceme a zůstat střízliví. Stačí jen přemýšlet nad tím, jestli děláme věci protože je tak cítíme a protože s nimi souhlasíme, nebo jenom bez rozmyslu opakujeme to, co dělá většina.

Jak jsem už psala, a píšu to i ve své knize Anděl strážný, konzumací jakýchkoliv látek, které otupují naše dbělé vědomí, vypínáme naše energetické ochrany a mohou pak do nás vstupovat nežádoucí bytosti. Čím více se omámíme, tím silnější vliv na nás mají a mohou nás na určitou dobu i zcela ovládnout, pokud to s konzumací přeženeme.

Umíte si asi představit, co se potom stane, když se takhle 31.12. na náměstí ve městě sejde pát desítek nebo stovek lidí, všichni více či méně opilí. Energie a rej temné energie, který na takových místech nastává, je velice děsivý.

O půlnoci rozsvítí temnou oblohu ohňostroje… Vždycky jsem si říkala, jaká je to škoda peněz. Představte si, kdyby se jedno město domluvilo a lidé by všechny peníze, co by jindy dali na petardy, dali dohromady a darovali je opuštěným chudým dětem, nebo útulkům se zvířaty. To by byla určitě smysluplná krásná oslava a vstup do nového roku, který by člověka hřál u srdce ještě několik let poté, protože by to nebyla malá částka, tudíž velká pomoc pro potřebné, ze které by mohli čerpat ještě dlouhou dobu… Ale ne, raději nakupujeme nebezpečné petardy, které každý rok urvou pár prstů nepozorným lidem, v horším případě dětem a které každý rok děsí zvířata. Často po Silvestru potkávám plakáty ,,hledá se pes od 31.12.“. Opilí majitelé ho zkrátka dostatečně nepohlídali, měli na práci flašku a radši někde pařili, místo aby pořešili psa.

Je to jeden z důvodů, proč Silvestra nemusím. Zástupy opilých hlučných lidí po celém městě a o půlnoci vyjukaná zvířata. Místo abyste si užívali pohodu a koukali na světla na obloze, objímáte svého psa, nebo kocoura, který se bojí, že nám nebe padá na hlavu.

Zapalování ohňostroje – zapalování ohňů, rámus – je poslední fáze destruktivního rituálu, kdy je po celé planetě tímto způsobem uctíván ďábel.

Pokud se chcete v co největší míře vyhnout každoročnímu nátlaku destruktivní energie, na Silvestra zůstaňte střízliví a nečekejte na půlnoc pokud nemusíte, běžte klidně spát dřív. Zůstaňte v bezpečí doma a nechoďte ven, mezi opilé lidi a bouchající petardy. Pokud máte zvířata, buďte s nimi. Nenechte je samotné venku bez dozoru a bez vlídného slova.

Lidé si na nový rok a na Vánoce přejí hlavně štěstí, zdraví, hojnost a mnoho úspěchů. Ale po Vánocích a Silvestru vcházejí často do nového roku bez peněz, obtloustlí po cukroví a s kocovinou. Nevím jak vy, ale já si představuji úspěšný start do nového roku minimálně tak, že budu mít doma pořádek a vstanu s čistou hlavou. Proto zatáhnu rolety a Silvestra raději zaspím za střízliva.

Určitě můžete mít hezké svátky i bez každoroční kocoviny, špeku a vyluxované peněženky. Na vánočních dárcích a jejich ceně se dá předem domluvit, cukroví můžete v klidu vynechat, stejně vám ho někdo vždycky nečekaně daruje a bavit se můžete na Silvestra s rodinou a přáteli i bez alkoholu, slušně. Záleží zkrátka jen na tom, jak si nastavíte priority. Jestli pro vás toto období bude o konzumu, nebo o odpočinku.

Komentáře

Ikona diskutujiciho Mára 2017-01-10 02:25:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Super článek Aluško, děkuju. Já jsem strávil silvestra rozvážením lidiček domů :D takže za volantem kde je mi dobře 🙂 P.S. Vánoce, silvestr a celý tohle podivný období nemám rád, akorát přichází depka. Ale zvláštní že v novém roce pociťuji příliv takové svěží energie a chuti do života.

Ikona diskutujiciho Tom 2017-01-10 05:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Moc pěkné Alue, a přeji Všem lidem ať se nám daří takové věci překonávat

Ikona diskutujiciho Irča 2017-01-10 08:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A co pátek 13?

Ikona diskutujiciho Teri 2017-01-10 11:17:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Úplná pravda, u nás nebyly Vánoce, o kterých bychom se doma nepohádali.. A silvestra většinou zaspím,alkohol nepiju:D super článek,Alue:)

Ikona diskutujiciho zdeněk 2017-01-10 11:39:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

A to nemluvě o tom, že vánoce ani nejsou původem křesťanský svátek … Česko jeden z nejvíc ateistických států na světě a stejně to tu téměř všichni slaví :D

Ikona diskutujiciho Ivet 2017-01-10 12:03:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nejprve jsem chtěla nesouhlasit, ale to zakončení je pravdivé. Já osobně mám Vánoce moc ráda, nevím jestli je to tím (jaký si to uděláš…), ale nezajímá mě do čeho mě tlačí okolí a média. Neběhám sběsile s luxem po bytě, abych měla našúrováno na rok dopředu, nepeču hory cukroví jakoby měl přijít konec světa (nebo co by řekli sousedi), nekupuju předražené dárky na které bych si musela půjčovat a zkrátka se nestresuju. Vždycky nechápavě kroutím hlavou když slyším o Vánočním stresu. Proč? Udělám si to jak chci já, dáme si něco dobrého, navštívím lidi co mám ráda, každému dám nějakou maličkost, nebo vlastní výrobek, abych udělala radost a užiju si volno s mým milovaným. Pro mě jsou Vánoce časem radosti, pořád pro mě mají určité kouzlo a to si nenechám vzít.

Ikona diskutujiciho Fellien 2017-01-10 12:14:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Silvestra u nás v rodině nikdo neprožívá. Akorát si nachystáme nějaké dobré občerstvení a zatáhnem to v obvyklou dobu, čili okolo 22-23:00. Nikdy jsem se na Silvestra neopila a vždy jsem šla spát jako kdykoliv jindy. V období Silvestra bývám vždy dost unavená a není mi dobře, tu destrukci cítím hodně už od mala a neleze mi do hlavy, že to tak ostatní lidé nevnímají. Žádné PF mi nikdo neposílá, neboť jsem všechny kamarády a známé už před lety obeznámila s tím, že o to nestojím.

Ikona diskutujiciho Jan 2017-01-10 12:55:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Opět zajímavý článek s hlubokým vnitřním nábojem.

Ikona diskutujiciho Alue 2017-01-10 13:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[8]:  Myslíš si, že je zač děkovat, ve smyslu lidské existence zde a v těchto podmínkách? Často nad tím přemýšlím a často docházím k odlišným závěrům.

Ikona diskutujiciho Jan 2017-01-10 17:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]:Určitě – k pokoře skrze dík za Slunce, déšť (i když jsem na výletě), za lidi se kterými se setkáváme nebo jsou nám dáni do cesty…konec konců i za náš současný dialog, který není ve vesmíru něčím náhodným, ale je v programu mám poděkovat a učit se ctít názor toho druhého.

Ikona diskutujiciho Sigil 2017-01-10 17:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Pokud tomu tedy rozumím,

Ikona diskutujiciho Jarek Van Ek 2017-01-10 20:30:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Nikomu nepřeji zažít to, co jsem zažil se sousedy pár minut po půlnoci. Jejich fenka náhle zemřela. Buď infarkt nebo embolie. Od večera byla ve stresu z kraválu venku. Chodila po pokoji, najednou s ní škublo a bylo po ni. Sousedé zažili  trauma, přitom sousedka je po velmi těžké operaci…

Ikona diskutujiciho sirren 2017-01-10 21:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[9]: To podle mě dost záleží na důvodu, proč tu jsme. Pokud jsme tu proto, aby jsme se něco naučili a s nabytými zkušenostmi se následně posunuli dál, tak zřejmě je za co děkovat (paradoxně spíš hlavně za to "zlé"). Pokud jsme tu jen tak pro nic za nic, tak souhlasím – není moc o co stát. Osobně víc věřím první možnosti.

Ikona diskutujiciho Alue 2017-01-10 22:20:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[12]: To je strašný… Mně debilní sousedi pouštěli petardy přímo u okna, že jsem se o půlnoci vzbudila a bylo to jak když ti někdo fotí bleskem přímo u obličeje, to jsem přitom měla zatažené rolety… Přitom všude kolem je hromada prostoru a volná pole, kam mohli jít. Naštěstí to moji morčíci přežili ve zdraví, udělala jsem jim na noc stany z ručníků, zavrtali se a bylo to… Psi nám nikdy na silvestra nezkolabovali, měli jsme je zavřené v garáži a někdo tam s nimi vždycky byl. Ale někdy ani to bohužel nestačí.

Ikona diskutujiciho Sarkita 2017-01-11 14:19:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Alue, jestli mohu takové malé zamyšlení: Persefona byla unesena do podsvětí Hádesem a rozhodně tam nešla dobrovolně a nestala se dobrovolně jeho ženou. 1/3 roku je tedy nedobrovolně v podsvětí a na 2/3 roku vychází ven, raduje se se svou matkou a  vše na Zemi opět kvete, plodí atd… až do jejího odchodu do podzemí (podsvětí). Jak se chová v podsvětí….no tvrdě, bezcitně možná, protože jinak by tam nepřežila. Jak ty reaguješ na temnotu? Podívej se na své odpovědi lidem, kteří pro tebe nepředstavují lásku a krásu, ale spíše temnou stranu. Reaguješ láskyplně a s otevřeným srdcem? Je to celé v symbolické podobě.

Ikona diskutujiciho Alaiana 2017-01-11 15:12:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Cukroví můžeš jíst a nepřecpat se tím, stejně tak jako alkohol můžeš pít a neopít se jím. Cukroví zbožňuju, toho se nikdy nevzdám a přiťuknu si taky moc ráda. A sice necítím energie takhle jako to někteří umíte, ale stejně si ráda na tu půlnoc počkám a podívám se na ohňostroj. Ta světla na obloze se mi prostě líbí a budou líbit vždycky.

Ikona diskutujiciho Blaf 2017-01-11 15:44:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[6]: Naprosto souhlasím.

Ikona diskutujiciho dexter 2017-01-11 15:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Mám to podobně. Před asi 8 lety jsem dospěl k názoru, že proč se vlastně mám opít v přesně daný den na konci roku? Od té doby silvestr neslavím. Přátelé mě mají za divného, ale mě obecně opíjení se nebaví a opravdu nesnáším společnost opilých lidí.

Ikona diskutujiciho Aman 2017-01-11 17:57:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Také moc hezký názor.

Ikona diskutujiciho hanka 2017-01-11 20:15:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]: taky nesnáším společnost opilých lidí – výstižně napsáno 🙂 vždycky dojdu do společnosti, jsem ráda že je všechny vidím, ale pak začnou popíjet a úplně hmatatelně cítím, jak energie klesá, a mně je čím dál hůř. Když piju s nima, je to ještě horší, nikdy v životě jsem se neopila, ale jakmile vypiju alkoholu víc než sklenku, klesá mi nálada a je mi hrozně ale hrozně smutno. Takže teďka na oslavách dělám řidiče a odcházím pokud možno dřív než se ostatní úplně zřídí. Co fakt nechápu je když se někdo chlubí jak se minulý víkend někde ožral. No škoda slov.

Ikona diskutujiciho Sigil 2017-01-12 08:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ehm, proč "PF" neznamená třeba "Parsifal"??

Ikona diskutujiciho Alue 2017-01-12 09:43:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[21]:  Jak je napsané v článku, PF je zkratka dána historicky. Asi jako když mnoho let píšeme n. l. – našeho letopočtu a tak to víme a nespekulujeme nad tím, jestli to značí letopočet, nebo Nevař Lečo.

Ikona diskutujiciho M. 2017-01-12 16:35:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[3]: Pověra

Ikona diskutujiciho Andy 2017-01-14 13:41:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

My jsme taky zůstali se psy předaleko od ohňostrojů a pouštěli jsme akorát papírový lampiony :-) Vánoc se nezúčastňujeme, všude okolo cítím akorát napětí… Nepříjemné. Lepší zůstat někde zalezlí s fajn lidmi v klídku u dobrého jídla – bez přejídání cukrovím, které jak říkáš, se stejně vždycky na dosah objeví. :-D

Ikona diskutujiciho amonia 2017-01-22 21:02:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Aluško, ráda bych si vyjasnila jednu věc – pokud naši předci slavili zimní slunovrat – 3 dny očekávali, zda se zkrátí noc – to je 24.12. a pak oslavovali návrat slunce -tak co to tedy je? TO není oslava toho dole- ale toho nahoře. Jenom slunce bylo nahrazeno Ježíšem? pokud budeme brát naše slovanské předky. Nový rok chápu tak, že naši předci jej slavili až 21.3. protože to začínal Nový rok v přírodě – jarní rovnodeností.. skončilo období zimy. Začínala nová setba a příroda se začínala probouzet. To by bylo přirozené.

Ikona diskutujiciho Alue 2017-01-23 09:42:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[25]:  Tohle není můj obor.

Ikona diskutujiciho atrej ystma 776 2017-02-09 17:48:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[22]: po 2017té: Nevař lečo :'DD

Ikona diskutujiciho Sandra 2017-11-24 17:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[15]:Souhlasím. Jen protože je Persefona manželka (navíc nedobrovolná) boha podsvětí Háda nutně neznamená, že je také zlá nebo se tam zlou stala. Naopak je tam  vězněna proti svojí vůli a slaví návraty zpět. Také na mě oslava jejího příchodu působí dojmem, že na světlo světa nepřichází zlo

Ikona diskutujiciho Sandra 2017-11-24 18:06:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Protože je tu hodně odpůrců odpalování petard a stejně tak já jsem jedním z nich, dovolím si zde zveřejnit pár odkazů na petice zabývající se tímto tématem. A samozřejmě můžete a nemusíte podepsat.

Ikona diskutujiciho naty 2017-12-31 13:51:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[18]: NO KONEČNĚ ROZUMNÝ ČLOVĚK. JÁ ALKOHOL NESNÁŠÍM, TAK I NENÁVIDÍM SPOLEČNOST OPILCŮ. Jak bylo to napsané v tom článku, radši do Nového roku vstoupit za střízliva, s čistou hlavou a vypočatý. Jenže spousta lidí se holt potřebuje furt předvádět, ožírat, a já nevim co. Ale k čemu jim to je? Stojí jim to za ty kocoviny, obezitu, a další zdravotní problémy? Samozřejmě, že nestojí, jenže  to by si museli uvědomit.

Ikona diskutujiciho naty 2017-12-31 13:53:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

[7]: Máme to úplně stejně.

Ikona diskutujiciho Kristýna 2018-07-04 18:16:00 Odpovědět
Ikona diskutujiciho
sipka

Ahoj Alue, zrovna jsem četla o symbolice Sochy svobody a pak se tak rozhlížím, do jaké rubriky mě to vtáhne dál, tak jsem najela na rubriku "úžasní malíři" a otevřela jsem (nevím proč zrovna první) JIM WARREN (příroda, ženy, zvířata, fantazie) a první z jeho obrazů je tam právě socha svobody. ?? :-P  O_O

Nový komentář

Ikona moderatora

Moderovaná diskuze: Příspěvky se zveřejňují s časovou prodlevou. Pro účast v diskuzi je třeba, aby byl váš komentář v souladu s obecnými pravidly slušného chování a podmínkami používání stránek