Koralína je populární stop-motion film z roku 2009. Ačkoli se zdá, že je film primárně určen pro mládež, vypráví v obrazech velice děsivý skrytý příběh, ještě horší než hlavní dějová linka. Film Koralína vypráví o programování otroka, který je pod myšlenkovou kontrolou sadistického manipulátora.
Film Koralína byl prvním animovaným filmem vydaným společností Focus Pictures, stejnou společností, která později vydala film 9. To je další animovaný film s temným skrytým významem. Na rozdíl od filmu 9, však Koralína získala nadšené recenze a téměř všeobecnou chválu za svůj příběh i vizuální stránku.
Film je přitažlivý díky jeho jednoduché, dětsky přívětivé premise prokládané zvrácenými obrazy a psychologickou hloubkou. A pro ty, kteří znají symboliku ovládání mysli, jde film ještě hlouběji.
Hned první úvodní scéna filmu je v podstatě shrnutím celého procesu v programu Ovládání mysli 101. Ukazuje pár děsivých kovových rukou, které přeměňují starou panenku na novou. Pokud si tuto scénu pozorně prohlédneme znalýma očima, symbolicky (a děsivě) znázorňuje, jak jsou otroci MK-Ultra uchváceni, traumatizováni a programováni manipulátorem. V celém filmu je představuje kovová ruka.
Panenka představuje otroka MK-Ultra, který je celý předělaný podle obrazu svého manipulátora. Všimněte si, že je panenka obrácena naruby, to znamená že je celá její původní osobnost úplně změněna, odstraněna. Je svlečena, jsou jí odtrhávány vlasy, odstraněny oči. Odebírání očí je hlavní symbol MK programování mysli. Na konci úvodní scény panenka vypadá jako hlavní postava filmu Koralína. Tím je symbolicky hotova výroba jejího alter ega.
Všimněte si, jak vizuálně nepříjemné scény jako odebírání očí a obracení kůže naruby je doprovázeno rádoby pohodovou hudbou, která vás má přesvědčit o tom, že se díváte na něco normálního. Tento druh manipulace se vyskytuje skoro u všeho, co vám chce elita vnutit, co vám chce normalizovat, čemu byste se jinak sami od sebe bránili. Posype to třpytkama a dá tam veselou hudbu.
První scéna filmu shrnuje to, co se bude dít v průběhu celého filmu: Programování mladé dívky sa*istickým manipulátorem. Než se pustíme do podrobností filmu, podívejme se na jeho obecnou premisu.
Námět filmu
Koralína je malá dívka, která se s rodiči přestěhovala do nového domu. Pořád se tam nudí, je nešťastná a rodiče jí nevěnují pozornost, po které Koralína moc touží. Při průzkumu nového domu najde Koralína malá dvířka, která vedou do alternativní verze její reality, kde jsou její rodiče zábavní a pozorní a kde je všechno kouzelné a úžasné. V tomto smyslu se premisa Koralíny podobá příběhům jako Čaroděj ze země Oz, Alenka v říši divů, nebo Labyrint.
Všechny tyto filmy, včetně Koralíny, se řídí stejným základním schématem: 1) Hlavní hrdinkou je mladá dívka, která je zvědavá, nebojácná, vynalézavá a nebojí se říct svůj názor. 2) Je znuděná svým životem a touží po zábavě a dobrodružství. 3) Kouzlem se dostane do světa, který je zvláštní, ale nádherný. 4) V alternativním světě se „zaháčkuje“ a nechce se vrátit do reality.
Z tohoto důvodu se právě tyto příběhy používají jako programovací nástroje při skutečných sezeních ovládání mysli. Tyto příběhy podněcují programované otroky k tomu, aby unikli traumatu tím, že se odloučí od reality a vstoupí do alternativní reality (naprogramované manipulátorem). Tím se jejich mozek „odpojí“ od těla a pocit bolesti zmizí.
Ve filmu Čaroděj ze země Oz je otrokům řečeno, aby „přešli přes duhu“, a při sledování Alenky v říši divů musí „projít zrcadlem“. Koralína se řídí podobným scénářem, když hlavní hrdinka prochází malými dveřmi, aby se dostala do „úžasné“ alternativní reality. Tento svět je vším, co si Koralína přeje, ale je tu jeden malý zádrhel: je falešný, vytvořený sa*istickým manipulátorem, aby s ní manipuloval. Podívejme se na hlavní hrdinku filmu.
Koralína
Koralínu v originále namluvila Dakota Fanning, dětská hvězda (při práci na Koralíně jí bylo asi 15 let), která se objevila i v jiných filmech s tematikou MK programování. Zdá se, že filmová postava má „kouzelnou“ stránku. Na začátku filmu je ukázána, jak praktikuje starodávnou činnost hledání vody proutkem. Koralína hledá skrytou studnu proutkem a její nový kamarád ji proto pak nazývá „vodní čarodějnicí“.
Později ve filmu ji Koralinin otec při zpěvu nazývá „křečovitou čarodějnicí“. V celém filmu se kolem ní dějí magické, nadpřirozené věci. Později však zjistíme, že tyto věci jsou pasti, které mají Koralínu dovést k jejímu průvodci. Všechny tyto scény odkazují na aspekt čarodějnictví, který je součástí programování MK.
V jednu chvíli dá kamarád Wybie Koralíně zvláštní dárek: Panenku, která vypadá přesně jako ona. V symbolice MK programování představují panenky otrokovu alter personu. Koralína začne této panence říkat „Malé Já“. Koralína si tuto panenku nosí všude s sebou. Někdy se však zdá, že panenka láká Koralínu na místa, kam ji chce její manipulátor dostat: Do alternativního světa nebo, řečeno termínem MK, do disociace.
Koralína najde malé dveře, které jsou ale zazděné. V noci je k nim ale magicky znovu přitáhnuta, znovu je otevře a zjistí, že tentokrát vedou do alternativní reality.
Jiný svět
Když Koralína projde dveřmi, dostane se také do svého domu, ale všechno je trochu jinak. Koralína tu najde svou „druhou matku“, která je vřelejší, pozornější a lepší kuchařka, než její skutečná matka. Také má místo očí knoflíky. Symbolika knoflíků místo očí je v tomto filmu nesmírně důležitá: ilustruje, že postavy v alternativním světě jsou loutky vyrobené manipulátorem. Později se taky ukáže, že Druhá matka je právě převlečený manipulátor.
Všechno v Jiném světě je šité na míru, aby Koralínu okouzlilo a naplnilo její potřeby (což jsou potřeby všech dětí): Přijímat pozornost rodičů, bavit se a objevovat úžasné věci. Psovod tedy přesně ví, která „tlačítka má zmáčknout“, aby Koralína správně reagovala. Protože ví, že Koralínu rozčiluje nechutné jídlo jejích skutečných rodičů, promítá Druhá matka hřejivý a uklidňující pohled matky, která pro svou rodinu připravuje domácí jídlo.
V tomto jiném světě Koralíně natře její druhá matka popálenou ruku od jedovatého stromu léčivým bahnem. Když se pak ráno Koralína probudí doma, zjistí, že její rána je pryč – zřejmě jde o symbolický odkaz na disociaci, při které mizí bolest.
V Jiném světě vytvořil Koralínin otec celou zahradu, která při pohledu shora vypadá jako její tvář. Je to další způsob, jak si získat Koralínu, a to tím, že využívá dětskou potřebu být středem světa. Vše je vytvořeno speciálně pro ni a vše je vytvořeno tak, aby se cítila výjimečná.
Jak se dalo očekávat, Koralína si uvědomí, že se jí v Jiném světě líbí víc. Věci však velmi brzy začnou být strašidelné. Zatímco zpočátku film vychází vstříc všemu, co se líbí dětem, pak se změní na vše, co děti děsí (mnoho rodičů uvedlo, že tento zdánlivě dětský film jejich děti vyděsil a přivodil jim noční můry).
Koralína ve filmu potká cirkusáka, který jí dá varování. Řekne jí, že umí mluvit s myšma, které Koralíně vzkazují, aby nechodila skrz malá dvířka a ptá se jí, jestli o nějakých ví.
Poté je u starých bláznivých dam, které jí čtou z čajových lístků. Ta první se zděsí a říká, že jí hrozí veliké nebezpečí od podivné zlé ruky. Má být velmi opatrná.
Zřetí varování jí dá její kamarád, který říká, že v tom jejím domě nikdy nebyl, že to má od babičky zakázané, protože je dům nebezpečný. Prý se tam kdysi ztratila babiččina sestra. Někdo ji ukradl.
Koralína se toho zprvu lekne, ale pak varování stejně neposlechne a do alternativního světa leze dál.
Druhá matka v alternativním světě později požádá Koralínu, aby s ní zůstala navždy. K tomu však Koralína musí nechat Druhou matku, aby jí přišila knoflíky místo očí.
V této scéně jsou v pozadí dvě dvourohé (Bafometovi podobné) hlavy v pozadí, které jsou výrazně nasvícené, aby tak zdůraznily černou magii/okultní proměnu procesu MK programování, který se odehrává v alternativním světě. V kuchyni skutečného světa tyto rohaté hlavy nejsou.
Druzí rodiče zlověstně nazývají Koralínu „jejich malou panenkou“ a říkají jí, že „brzy uvidí věci po jejich“ (a u toho ukazují rukou znak bafometa). Přišít jí knoflíky na oči znamená, že se natrvalo stane loutkou manipulátorů, kteří pak, jak se ve filmu uvádí, „pohltí její duši“. V terminologii MK Ultra programování by ztratila kontrolu nad svou základní osobností tím, že by zůstala uvězněná v disociativním světě vytvořeném jejím manipulátorem (ekvivalent pohlcení její duše).
Zajímavé je, že od této fáze se Koralína nemůže probudit. Snaží se usnout, aby se znovu probudila ve skutečném světě, ale místo toho dál bloudí v tom falešném.
Koncept očí (a jejich absence) je v tomto filmu nesmírně důležitý, stejně jako ve skutečné symbolice Programování MK Ultra. Zatímco okultní elita se reprezentuje Vševidoucím okem, Kontrola mysli je reprezentována odstraněním očí – což způsobuje, že otrok ztrácí pojem o realitě.
Když Koralína odmítne knoflíkovou dohodu, Druhá matka se rozzlobí a my vidíme její pravou podobu.
Iluze Jiného světa je tak rozbita. Koralína spatří skutečnou podobu Druhé matky, kostlivou pavoučí obludu.
Když otroci MK podlehnou disociaci, „úleva“, kterou zpočátku způsobuje, se rychle změní v noční můru.
Koralína je pak zavřena v místnosti, kde najde duchy ostatních dětí, které se staly otroky manipulátora. Vysvětlují jí, že knoflíková panenka je špionka a pomocnice zlé Druhé matky. V této scéně si duchové schovávají jedno oko a zároveň žádají Koralínu, aby našla jejich oči, což je jediný způsob, jak osvobodit jejich duše.
Aby Koralína našla chybějící oči dětských duchů, musí použít symbolický nástroj: trojúhelník s dírou. Je to snad narážka na Vševidoucí oko v trojúhelníku?
Tři duchové říkají Druhé matce „Beldam“, což znamená „ošklivá, zle vypadající stařena“. Toto slovo také připomíná výraz Grand Dame, titul, který se v iluminátském systému kontroly mysli dává důležitým ženám.
„Iluminátská Grande Dame bude programátorům pomáhat, aby zajistili, že dítěti bude předán správný scénář a že nedojde k psychotickému zlomu, který by způsobil, že oběť přijde o rozum.“ – Fritz Springmeier, Iluminátský vzorec pro vytvoření otroka ovládání mysli.
Není to náhoda, že Beldam v Koralíně v podstatě hraje roli Velké Dámy v programování ovládání mysli.
„Mezi dítětem a manipulátorem je zapotřebí úzké láskyplné pouto, aby při provedení počátečního traumatu rozdělení mysli došlo k čistému rozdělení. K čistému rozštěpení dochází, když je dítě konfrontováno se dvěma nesmiřitelnými protichůdnými názory na někoho, kdo je pro ně důležitý. Dítě nedokáže smířit dva extrémně protichůdné pohledy na tutéž osobu, z nichž jeden je milující pečovatel a druhý je nejhorší druh násilníka. Osoba, které dítě nejvíce důvěřovalo, je zároveň osobou, které se dítě nejvíce bojí. Někteří profesionální terapeuti došli k poznání, že takto je jeho jádro rozštěpeno.“ – Fritz Springmeier, Iluminátský vzorec pro vytvoření otroka ovládání mysli.
Ve filmu Monarch Mind Control je Velká dáma jednou ze tří osob, které pomáhají při programování mladých otroků. Stejně jako v Koralíně je Velká dáma do jisté míry (pokřivenou) postavou matky.
„Jak dítě postupovalo svým naprogramováním, dohlížely na jeho naprogramování tři osoby: Velká matka, Velká dáma a Programátor.“ – Fritz Springmeier, Iluminátský vzorec pro vytvoření otroka ovládání mysli.
V průběhu filmu se Koralína dozvídá, že existuje „pouze jeden klíč“, který dokáže otevřít a zamknout dveře do alternativního světa – a Beldam po něm zoufale touží. Tento klíč představuje přístup ke Koralinině psychice. Buď ho má pod kontrolou Koralína, nebo Beldam. Z tohoto důvodu existuje „jen jeden klíč“.
Na své cestě za svobodou není Koralína sama. Pomáhá jí zvláštní postava.
Černá kočka
Černá kočka se stává Koralíniným průvodcem a rádcem po celou dobu jejího putování. Černý kocour se Koralíně poprvé zjeví, když na začátku filmu hledá vodu proutky. V evropském folklóru se věřilo, že černé kočky jsou pomocníci čarodějnic. Duchové, kteří jim pomáhají a chrání je při plnění jejich magických úkolů. V Koralíně hraje černá kočka v podstatě stejnou roli a stává se pro její úspěch životně důležitou.
Zatímco se kočka zjevovala Koralíně v reálném světě, objevuje se i v Jiném světě – a to bez knoflíků na očích. Navíc, když je v Jiném světě, kočka s ní může mluvit. Zdá se také, že kocour toho ví hodně o Beldamě a světě, který stvořila.
Černý kocour ukáže Koralíně pravdu o tom, že Jiný svět je falešný konstrukt vytvořený Beldamou, aby Koralínu nalákala. Z hlediska MK Ultra černá kočka ukazuje Koralíně hranice disociativního světa.
Po několika dobrodružstvích Koralína zachrání duchy tím, že najde jejich oči a zničí Beldamin zkonstruovaný svět. Poté hodí klíč k Jinému světu (který představuje její psychiku) do kouzelné studny, kterou našla při proutkaření. Koralína se pak šťastně vrátí do svého skutečného světa a snaží se ze skutečného života vytěžit to nejlepší. Její rodina uspořádá oslavu na zahradě – na té samé zahradě, která byla vytvořena tak, aby vypadala jako Koralína v Jiném světě. Při pohledu na zahradu si pozorní diváci možná uvědomí něco zvláštního… Zahrada má tvar Beldaminy tváře.
Ačkoli si mnoho diváků této téměř podprahové drobnosti pravděpodobně nevšimlo, má těžký význam. Představuje Beldamu, která Koralíně navždy vypálila do hlavy svůj otisk, i když byla zřejmě poražena.
Byla vlastně Beldama skutečně poražena? Bylo hození klíče k její psychice do oné studny dobrým tahem? Může nyní Beldama „spustit“ Koralínu zpět do jejího světa, kdykoli bude potřebovat? Stejně jako v jiných filmech s tématikou MK Ultra (např. Labyrint), se sice závěrečná scéna filmu zdá být oslavou, ale oslavu tlumí děsivé drobné detaily, které naznačují, že vše nemusí být v pořádku a dobře.
Závěr
Ačkoli se na první pohled zdá, že film Koralína je varovným příběhem o tom, jak si vážit toho, co máte, a nenaletět na věci, které jsou příliš dobré na to, aby byly pravdivé, temné a zvrácené obrazy filmu naznačují hlubší význam. Film obsahuje množství symbolů, které vyprávějí svůj vlastní příběh, jenž je protkán okultismem a temným procesem ovládání mysli Monarch.
Celý film je založen na symbolice hrozivé ruky (představující manipulátora), která manipuluje mladou dívkou a láká ji do světa vytvořeného tak, aby působil na její psychiku. Když Koralína unikne (disociuje se) do Jiného světa, koncept knoflíků nahrazujících oči představuje iluzorní povahu tohoto světa a slepotu těch, kteří jsou v něm uvězněni.
Nakonec se zdá, že Koralína svého nepřítele přemůže, ale jak naznačuje závěrečná symbolika, možná prostě udělala přesně to, co se od ní celou dobu očekávalo.
Tento film vypráví o ovládání mysli. Je to zkrátka podvod v té nejlepší podobě. Stejně jako je tomu u mnoha jiných masmediálních děl, skrytý význam Koralíny pochopí jen ten, kdo má oči aby viděl. Bohužel, většina lidí má stále knoflíky.
překlad © Alue K. Loskotová, www.aluska.org 2022 / podle Zdroje
Poslední komentáře
-Alue K. Loskotová Když dneska člověk sleduje alternativní stránky, tak se…
-Samuel Sůl vám pomůže také proti slimákům. Máte-li v…
-***** Raději budu mít debilní styl psaní, než-li bych…
-***** Nedokonalost - zranitelnost - sebesoucit - sebepřijetí. Skvělá…
-standa