Jak probuzení, bojovníci a vidoucí, vidí svět a jeho hlavní aspekty? Je jasné, že ačkoliv se zdá, že žijí normální životy, ve skutečnosti normální životy nevedou. A i když mohou vypadat, že vyznávají stejné hodnoty jako všichni ostatní, ani to není pravda.
Sex
Pokud jste pochopili tuto sérii, je vám už jasné, že bojovníci a vidoucí zřejmě nemají na sex moc času a rozhodně to není něco, za čím by běhali, nebo co by dělali jenom tak s někým. Jelikož hlavním cílem bojovníků je schraňovat energii a protože sex patří k činnostem, které jí odebírají i dodávají nejvíce (podle toho kdo je partner a jakou má energetickou polaritu), berou ho náležitě vážně. Nakládají s ním s největší opatrností a respektem.
Pokud bojovník má sexuálního partnera, je to probuzený partner, také bojovník. Řečí filmu: Neo může být jenom s Trinity.
Pokud by se totiž bojovník spojil s humatonem, odebral by mu tento všechnu jeho energii a stáhnul by ho do matrixu, což je něco, před čím se bojovník musí pečlivě chránit. Bojovníci si na tuto skutečnost přijdou postupem času skrze bolestivé životní zkušenosti, pokud nejsou včas varováni. Zajímavý paradox je, že jakmile bojovník pochopí, že se nesmí zaplétat s humatony a začne být extrémě opatrný a zdrženlivý, matrix mu dál předhazuje jednoho nápadníka za druhým. Protože ví, že sexem s destruktivním humatonem ho může vysát naprosto dokonale a protože humatony silná energie obrovsky přitahuje a nemohou jí odolat. Bojovník je pro ně proto strašně sexy, pudově cítí, že by z něho hodně získali.
Pokud bojovník nemá druhého bojovníka, jediná rozumná cesta je zůstat sám a chránit si svoji energii.
Humatoni považují sex, zároveň s penězi a jídlem, za jednu třetinu nesvaté trojice touhy. Humatoni o sex neustále usilují, a přitom se zdá, že je ani moc netěší, když k němu konečně dojde. Matrix používá sex, kromě smrti, jako hlavní emocionální kontrolní mechanismus, jehož prostřednictvím drží humatony zotročené. Program matrixu, který je v první řadě v rozporu s přírodou a je antiorganický, je inspirován hluboce zakořeněnou nedůvěrou ve veškeré tělesné funkce.
Ve filmu je to ukázáno v části, kde agent Smith uvězněnému Morfeovi říká, že se snaží zničit Sión zejména proto, aby mohl on sám uniknout z matrixu, protože nemůže vydržet ten hnusný zápach – člověčinu.
Tato nedůvěra či nechuť je vštěpována humatonům od narození – které je samo o sobě obscénním rituálem – a vede k všeprostupujícímu pocitu strachu a znechucení vším, co souvisí se sexualitou a tělesností. Humatoni milují sport, protože to je náhražková činnost postrádající intimitu a nečistotu sexu. Strach humatonů ze sexu však sahá hlouběji než k pouhému znechucení tělesnými funkcemi – které jim připomínají jejich smrtelnost. Souvisí s hrozbou odhalení, kterou s sebou sexuální svazek nese. Skutečný sex, dokonce i v neskutečném matrixu, vyžaduje intimitu, přehlušení intelektu a zájmu o vlastní osobu, „malou smrt“ ega a návrat k ryzímu, primárnímu stavu vědomí. Je to potenciálně nejtvořivější akt, který existuje a tudíž nejúčinnější prostředek k odpojení, třebaže jen dočasnému. Protože UI je schopna všeho, aby takové možnosti zabránila, vytvořila program, v němž je přirozená sexualita s humatony téměř neslučitelná. Například, v matrixu nahota znamená neslušnost. V matrixu je sex zbožím, způsobem dráždění a vzrušení, reklamou na prodej výrobků, a nakonec vede k frustraci způsobené jeho nedostupností. Nabízí se všude a přesto není nikde k mání.
Tato situace vyvolává v humatonech napětí a proto po sexu neustále touží, aniž by se při něm cítili příjemně. Jelikož žádostivost vštěpují reklamy i billboardy propagující zmrzlinu, není divu, že k ní přistupují podezíravě. Následkem toho usilují-li o sex, postupují humatoni prakticky stejně, jako když se snaží splnit si jakékoli jiné přání, jako zákazník žádající zboží. Přesto však primární potřeba sexu zůstává a neslučitelnost fyzické potřeby rozmnožování a intimity s vědomou touhou po uspokojení vyvolává schizofrenii, kvůli níž se humatoni zároveň bojí toho, po čem touží a touží po tom, čeho se bojí.
Roztahování pekáče na diváky je součástí programování biorobotů. Posedlost sexem je velice důležitý program pro jejich ovládání. Bioroboti, neustále stimulováni erotickými výjevy, jsou pak tak zhypnotizovaní, že jsou schopní si pro sex zničit život, nebo zničit život jiným, či dokonce kvůli tomu páchají trestnou činnost.
Když se pak konečně k sexu dostanou, jsou většinou příliš emocionálně zmatení a psychicky rozpolcení na to, aby si ho skutečně vychutnali. Nakonec si ho odbudou živočišným, téměř strojovým způsobem. Právě tak UI vnímá sex a humatoni imitují svého vládce. Vzhledem k tomu, že umělá inteligence není schopná vcítění ani intimnosti, je každá činnost, včetně sexu, izolována, chladná a kontrolovaná. Pro většinu humatonů je „milování“ v podstatě jen společnou mastur*ací ve dvojicích, aniž by mezi nimi vzniklo nějaké skutečné spojení. Dokonce u toho i zavírají oči. Pokud při tom něco vzniká (kromě dalších humatonů pro UI), jistě to není láska.
Proto bojovníci podle své individuální situace tíhnou buď k celibátu, nebo vědí, že nejlepší červená pilulka jaká existuje, je sex s probuzeným.
Smrt
Vedle pocitu studu při sexu je strach ze smrti dalším z prostředků, jimiž matrix humatony ovládá a udržuje je zotročené. Strach ze smrti vyvolává v humatonech stav odmítání, v němž existují jako v přerušeném kresleném filmu. Aby zapudili svou hrůzu, odmítají o smrti přemýšlet či třeba jen hovořit, s výjimkou případů, kdy si libují v lítosti nad jejími tragickými aspekty nebo vzrušení ze skandálních případů. Humatoni tak žijí své životy, jakoby je smrt neměla nikdy potkat, jakoby měli k dispozici veškerý čas na světě.
Primitivní kultury měly ze smrti zdravý respekt a její proces je fascinoval, dokonce se pokoušely zkoumat posmrtný život. Každý bojovník na prahu dospělosti musel povinně projít iniciačním obřadem. Stát se mužem nevyhnutelně znamenalo podstoupit bolest, při které si plně uvědomili přítomnost smrti. V matrixu jsou humatoni zbaveni jakéhokoli podobného obřadu zasvěcení do dospělosti, a tak zůstávají věčnými adolescenty.
Když děti humatonů přicházejí do puberty, dokonce i ještě dřív, často zakusí zděšení a hrůzu z představy, že smrt může ukončit jejich život. Protože jim jejich kultura neposkytuje žádný návod, který by jim pomohl se s těmito pocity vyrovnat, brzy je potlačí, spolu s veškerými myšlenkami na smrt. Místo toho jsou jim podstrkovány laciné články náboženské víry na téma nebesa a peklo. Většina humatonů tyto články buď slepě přijímá, nebo o nich chvíli přemýšlí a pak je rovnou odmítne. Tak jako tak se jen velmi zřídka, pokud vůbec, představa smrti stává v jejich životech aktivní, tvůrčí silou.
Pro bojovníka je to něco zcela jiného. Myšlenka na smrt je na jeho cestě jednou z nejdůležitějších, protože mu dodává střízlivost, perspektivu, odpoutanost a odvahu. Bojovníci přemýšlejí o smrti každý den. Uvědomují si, že to není nejasná vzdálená možnost, ale nevyhnutelná realita, která může číhat i za příštím rohem. Pro bojovníka je okamžik smrti důležitý. Vědomí smrti redukuje bojovníkovy obavy, strachy a touhy na banální bezvýznamnost, ale rovněž dodává jejich myšlenkám a činům tajemnost a sílu.
Drogy
Z pohledu bojovníka nebo vidoucího by se dalo skoro všechno v matrixu přirovnat k drogám, protože jde o formu připojení k matrixu a prostředek, který činí humatony na programu závislé. Je to návyk. Jsou však drogy a Drogy.
Hlavní nerozpoznanou drogou v naší kultuře je televize. Miliardy humatonů zcela spoléhají na to, že je bude televize bavit a bez ní by se rychle zbláznili. Rovnalo by se to jejich vynucenému odpojení, po kterém by následovala smrt, nebo šílenství.
Vedli jste někdy rozhovor s biorobotem o tom, proč nemáte televizi? Jsou šokovaní, většinu ani nenapadne možnost televizi v domácnosti nemít. Odpovídají otázkami jako: „To jste tak chudí, že nemáte na televizi? A jak se jinak dozvíte, co se děje ve světě?“ nebo jednou jsem dostala odpověď: „To bych nepřežil.“
Farmacie vyvíjí léky na všelijaké poruchy, zároveň je to prostředek, jak chránit humatony před zoufalstvím. Pocit, že ať je s vaším životem či vámi cokoli špatně, lze to redukovat na chemickou nerovnováhu, kterou můžete léčit malými pilulkami, perfektně zapadá do ideologie matrixu. Spáči si myslí, že věda a technologie jejich životy vylepšují. Věří tomu, protože tomu věřit musí. Jinak by si museli přiznat pravdu.
pokračování seriálu zde: Matrix 15: Svět očima vidoucího: Vztahy, sny, náboženství
vrátit se zpět na první díl: Matrix 1: Červená pilulka
© aluska.org 2022
Poslední komentáře
-Alue K. Loskotová Je to stejné jako s dýcháním, musíte se…
-není Jsi blázen. I kdyby ti tu psal nějaký…
-***** Všechno funguje jako obvykle, žádné změny v tomto…
-Alue K. Loskotová Chápu. Jinak poradna funguje i nadále? Chtěl bych…
-Ivo